Giriş

acil!! gri british short hair sokağa atilmiş ölümden döndü

merhaba, takip edenler biliyor, etmeyenler için link: https://eksisozluk.com/entry/82395361bu güzel oğlanı ölmek üzereyken buldum. duman rengi gri, beyaz desenleri var, yeşil gözlü çok güzel bir british.sokağa atmışlar. erkek, kısır. zavallım nolur ona yuva bulalım :(2 aya yakındır klinikte ve artık
merhaba, takip edenler biliyor, etmeyenler için link: eksisozluk.com

bu güzel oğlanı ölmek üzereyken buldum.
duman rengi gri, beyaz desenleri var, yeşil gözlü çok güzel bir british.

sokağa atmışlar. erkek, kısır. zavallım nolur ona yuva bulalım :(

2 aya yakındır klinikte ve artık iyileşti.
tüm bakımları ve aşıları yapıldı.
sokakta yaşayamaz dedi veteriner. yardımcı olur musunuz?
üstte sabitleyebilir miyiz?

yer: istanbul ama yakın illere ben de getirebilirim.
(5)

Açık Yaralı Kedi için Fikir vs.

Bugün barınağa yollayacaklarken son anda aldım ellerinden, sol arka bacağı boydan boya açılmış. Nasıl becerdi bilmiyorum. Bir fotoğrafını ekledim, göründüğünden daha fena durumda.Daha önceden de sokak hayvanı tedavi ettirdiğim, güvenebileceğimi bildiğim 1-2 klinikten birine bıraktım hayvanı. Çok da
Bugün barınağa yollayacaklarken son anda aldım ellerinden, sol arka bacağı boydan boya açılmış. Nasıl becerdi bilmiyorum. Bir fotoğrafını ekledim, göründüğünden daha fena durumda.

Daha önceden de sokak hayvanı tedavi ettirdiğim, güvenebileceğimi bildiğim 1-2 klinikten birine bıraktım hayvanı. Çok da veteriner tanımam zaten bu işlerle bireysel uğraştığım için.

Ancak sonuçta özel klinik, tahmini bir hesap yaptılar ki 1.5 ay taş yesem anca ödeyebiliyorum. O yüzden alternatif aramaya başladım zira o hayvanı bile bile ölüme terk edersem bu vicdanla intihar etme olasılığım çok yüksek.

Hayvan hastanelerini araştırıyorum, Selimiye'de varmış Anadolu Yakası'nda ama tecrübe eden oldu mu acaba hiç?

Derneklere yazdım belki bir sponsor bulabiliriz vs. diye.
Sizden de tecrübelerini anlatmak, yol göstermek, maddi/manevi bir şekilde yardımcı olmak isteyen varsa dinlemeye hazırım.

Sağolun şimdiden.
piremses
(21.10.18)
Eğer götürme imkanın varsa Beşiktaş'ta Tülay Yılmaz'a ait Pet Concept Veteriner Kliniği var biz sokakta bulduğumuz yaralı hayvanları oraya götürüyorduk, hem tedavisinde hem de tedavi süresince orada barınmasında baya kolaylık sağlıyordu sokak hayvanları için.


angelus
(21.10.18)
Üstte tutmak için yazıyorum inşallah bir şekilde kediciğe şifa bulunur.

İyi ki sizin gibi iyi bir insana rastlamış kedicik.


anadolu yakasında bostancı da yoncavet var. sokka kedileri için çok yardım ediyorlar, mutlaka arayın derim


oscar
(15 saat)
bebek'teki vet station kliniği de kolaylık sağlar ve güvenilirdir. böyle durumlarda tek seferde ödeme yapılmasını şart koşmayan pek çok klinik olabiliyor bizim gibilerin bildiği, parça parça ödeyerek halletmeniz mümkün olabilir. meblağ nedir bu arada? kaç deseniz korkarım acaba diye merak ettim.

bence buradan da destek olan olur. bunun dışında instagram kullanıyorsanız orada çeşitli sayfaları etiketleyerek destek isteyebilirsiniz. @kesmeseker mesela.

ayrıca buradan da yardımcı oluruz bence. doğru klinik seçimi ve meblağ bilmemiz önemli yalnız bence.

elleriniz dert görmesin bu arada. allah veya her neye inanıyorsanız razı olsun.


bir garip melek
(10 saat)
@oscar oraya bırakmıştım zaten ben de, yaklaşımları çok iyi evet ama sonuçta özel klinik, indirimle dahi gücümün yetmesi mümkün değil.

@bir garip melek, tedavisinin uzun sürebileceğini söylediler. Toparlama, operasyon derken günlük 90 lira, operasyon da 1500-2000 arası tutabilirmis ekstra başka bi şeyi çıkmazsa. Yani 1.5 ay desek, en az bi 5000 lira çıkıyor ilk etapta ödediğimiz hariç.

Bunu tek başıma toplamam hem mümkün değil hem de mantıklı değil, ilanlarla vs de olsa. O yüzden dediğim gibi derneklere yazmıştım, onlardan dönüş yapan oldu şükürler olsun ki, iletişim halindeyiz şimdi kendi veterinerlerine aldıracak laf.

Okuduğunuz için bile teşekkürler arkadaşlar, içimi dökmek istemiştim o caresizlikle.


piremses
(9 saat)
(7)

sahiplenmek üzere kedi arıyoruz

arkadaşımın annesi için kedi sahiplenmek istiyoruz ancak hangi sitelerden bakalım, aktif sahiplendirme sayfaları nereler?lokasyon:istanbul
arkadaşımın annesi için kedi sahiplenmek istiyoruz ancak hangi sitelerden bakalım, aktif sahiplendirme sayfaları nereler?

lokasyon:istanbul
kronik
(9 saat)
istinye park'ın oradaki alt geçidin teknopark tarafındaki yürüyen merdivenlerin çıkışında çok güzel bir yavru kedi var, tam sahiplenmelik.


surprise
(9 saat)
İzmirdeyseniz ben sahiplendirebilirim


rakicandir
(9 saat)
www.instagram.com

seçkin hanım hem güvenilir hem de iyi bir insandır.


izmir'deyseniz bizim totiklerden birini sahiplendirebilirim.


Selam

Bende bir kedi var

www.eksiduyuru.com


elimde var hemen vereyim


2 yaşında Russian Blue kedimiz var, bize bıraktılar bakamadıkları için ama kedimle anlaşamıyorlar. İsterseniz size yönlendirelim evdekilerle de konuşup.


ananiyimioguz
(6 saat)
(12)

kediye ev yemegi vermeli mi?

mamasını da yiyor ama yediklerimize de göz dikiyorsa?
mamasını da yiyor ama yediklerimize de göz dikiyorsa?
goodz
(21.10.18)
Ne yediğinize bağlı ama kedi kendisi için yaramayacak bi yiyeceğe çok yavşamaz.


angelus
(21.10.18)
"Kesinlikle vermeyin" diyen veterinerler var. Erkek arkadaşımın kedisi bebekken sadece bulgur pilavı ve nugget yiyormuş, kuru mamayı ağzına sürmüyormuş ve veterinerimiz "ev yemeği yiyen kedi buldun, daha ne istiyorsun" diyor böyle durumlarda.

Çok baharatlı, tuzlu, yağlı şeyler olmadıkça verebilirsiniz bence. Çikolata vermeyin, genel olarak şekerli şeyler vermeyin pek.


kobuzchu kiz
(21.10.18)
masanın üstüne çıkmaya çalışıyor sürekli, biz izin vermiyoruz ama resmen yalvarıyor. hatalı mı?


goodz
(21.10.18)
Ben bizim kedi yalvarıyorsa yemek vermiyorum. Masadan uzaklaşıp sakinleştiyse, kendi yemeğimiz bittikten sonra ona ayırdığım kısmı mama kabının yanında veriyorum. Ama yalvarmaktan vazgeçmiyor çünkü kıyamayıp masada besleyen birileri oluyor sürekli. Yemek yerken kediyle kavga ediyoruz o yüzden hep :/


kobuzchu kiz
(21.10.18)
Sen de o yerken gidip mamasini tirtikla. Ders alsin serefsiz.

Abi her hayvan agliyor diye her istedigi verilir mi, pitbull'a da baldirdan bi isirik verelim o zaman.

Sonra kedim obez oldu diye duyuru aciyorsunuz. Bi kere kedi masaya cikamaz koy tepigi insin.
Bu kedi milletinin kredisi niye sinirsiz anlamiyorum, aynisini insan evladi yapsa ne tepki verirsen onu yap.


acemi
(24 saat)
Verilmez. Masaya alıştırırsan masadan inmez geceleri. Kurallar koyacaksın, o kuralları öğrenecek. Bunlardan biri masaya çıkmamak olacak. Ayrıca alıştırmazsan yemez zaten her şeyi.


Biz veriyoruz ya. Miyav miyav dolaniyor hep rahat vermiyor. Bizimki versek de tatsin diye ekerli birsey yemiyor, ayni zamanda sebze de hic sevmiyor. Anca et-sut-yumurta. Kedi bildigin Karatayci cikti - sebze haric :D


superfluid
(22 saat)
İnsan yemeğine alıştırmayın yoksa bokunu çıkartıyorlar
Sonra bakmışsın bir tabak ete dalmış akşam yemeğini o mundar etmiş


fasulyek
(16 saat)
masaya çıkmasına izin vermeyin ama kendi tabağında verebilirsiniz.

babaannem bahçesinde baktığı kedileri yıllarca evin yemeğinden artanla besledi, hepsi de gürbüz sağlıklı ve avcı kedilerdi :-)


fever
(16 saat)
valla bizimki masaya çıktığında annemin gazabına uğrayacağını biliyor:) biz de masaya yeltendiğinde o an ne yiyorsak biraz ucundan verip gazını alıyoruz. garibim de kokladığında zaten boşuna emek harcadığını anlayıp uzaklasıyor ehehe:)
bız hususi tavuk vs piştiğinde veriyoruz. kırmızı et filan yemiyor zaten. secici..


hede hodo
(15 saat)
Bizimkine veriyoruz. Özellikle kahvaltıda doğranmış domates (tuzsuz yemez) ve tavada yumurta olmadan güne başlayamıyor hanımefendi. Akşam menüsünü de onayını aldıktan sonra yiyebiliyoruz.


sumuklurakun
(15 saat)
meraklı canlılar oldukları için tadına bakmak istiyorlar. sürekli olmamak kaydıyla yediklerinizden tadımlık verebilirsiniz. tiksinmiyorsanız masanın üstüne çıksın. benim tabağımdakileri önce koklar beğenirse bikaç sefer yalar sonra gider. tiksinirseniz ufak bir kapta ayrıca yere koyarsınız olur biter.

hep ev yemeğine alıştırırsanız kilo alıyorlar dana gibi oluyorlar.


sakatattor
(15 saat)
(5)

kedim kusuyor

selam arkadaşlar kedim 4 aydır natural balance fat cat marka mama yiyordu. son 3-4 gündür hills science diet indoor mamaya geçtik. günde 1 kez olmak üzere 3 gündür kusuyor. mamayı da isteksiz yediğini farkettim. en son mamasını gece 12de yemişti. az önce yine kustu. aslında ikisi de tavuk içerikli m
selam arkadaşlar kedim 4 aydır natural balance fat cat marka mama yiyordu. son 3-4 gündür hills science diet indoor mamaya geçtik. günde 1 kez olmak üzere 3 gündür kusuyor. mamayı da isteksiz yediğini farkettim. en son mamasını gece 12de yemişti. az önce yine kustu. aslında ikisi de tavuk içerikli mamalar çok fark göremedim. hasta gibi de gözükmüyor. sizce de mama mı yaramadı, eski mamaya mı dönsek? teşekkürler.
panda
(21.10.18)
Birden mama değiştirmek doğru değil.
Normalde eski mamayla yenisini karıştırıp yavaş yavaş geçiş yapmak gerekiyor.


lamaga
(21.10.18)
@lamaga öyle yaptık zaten. o şekilde yaptığımızda sorun yoktu. sadece bu mamayı yemeye başlayınca başladı.


panda
(21.10.18)
En doğrusu veterinerinize danışmanız.
Ben olsam öyle yapardım.


lamaga
(21.10.18)
Bizim kedi icin konusmam gerekirse bu sorunu biz de yasadik. Sonrasinda mamanin yagli oldugu icin kustugunu ogrendik veterinerden. Belki sizinki de bu tarz bir seydir o yuzden vet. Danismak lazim. Bizimkinde kisir kedi mamasina gecince hemen kesildi. Royal canin in kisir kediler icin kullandigi mamadan kullaniyoruz artik


goochie goochie
(23 saat)
eski mamayı bilmiyorum ama geçtiğiniz mama iyi bir mama aslında, benimkinin de bazı mamalara allerjisi oluyor, hills'in anti allerjen mamasını veriyorum, o çok iyi geliyor.
akademik çalışmaları takip eden bir veteriner tanıyorsanız danışın çünkü akademik çalışmalar hastalığa göre markasını da belirterek mama tavsiye ediyor.
gıda allerjisi ise kusma, ishal, mantar gibi çeşitli belirtilerin bir ya da birkaçını gösteriyor.


tiny penny
(15 saat)
(3)

Kedi eve nasıl alıştırılır?

Merhaba duyuru ahalisi,Bir kediciğim var, yavruyken sahiplendim, hastaydı ve küçüklüğünü evde geçirdi. Alışmıştı, gayet rahat yaşıyordu. Bir gün bahçeye çıktı ve bahçenin tadını aldı, sürekli bahçede dolaşıp gezmek istedi, ben de izin verdim. Geziyor, oynuyor, sonra gelip eve dönüyordu. Fakat şimdi
Merhaba duyuru ahalisi,

Bir kediciğim var, yavruyken sahiplendim, hastaydı ve küçüklüğünü evde geçirdi. Alışmıştı, gayet rahat yaşıyordu.

Bir gün bahçeye çıktı ve bahçenin tadını aldı, sürekli bahçede dolaşıp gezmek istedi, ben de izin verdim. Geziyor, oynuyor, sonra gelip eve dönüyordu.

Fakat şimdi bir problem var, bahçeli evimden taşınmak zorundayım ve tekrar eve alıştırmak istiyorum. Kapıları kapattığımda saatler süren miyavlamalarına içim el vermiyor :( Ben bu kediyi tekrar eve nasıl alıştıracağım?
theserpent
(20.10.18)
Salona toprak ser


Delay Fuze
(20.10.18)
Kısırlaştırmanın faydası olur diye düşünüyorum


not dark yet
(20.10.18)
Kedicik kısır, onu belirtmeyi unuttum.


theserpent
(32 dk)
(3)

Sahiplendirilecek Güvercin!

Arkadaşlar hep kedi köpek sahiplendirecek değiliz değil mi? Duyuru ailesi şüphesiz bu konuda da bir çözüm bulacaktır. Mevzubahis arkadaşımız bir güvercin.Bundan 5 ay önce yavru olarak Bakırköy'de bulunmuş. Tarafımca götürülen ilk veterinerde "abi bu kuş annesiz babasız ölür, hiç uğraşma" denilmiş. Y
Arkadaşlar hep kedi köpek sahiplendirecek değiliz değil mi? Duyuru ailesi şüphesiz bu konuda da bir çözüm bulacaktır. Mevzubahis arkadaşımız bir güvercin.

Bundan 5 ay önce yavru olarak Bakırköy'de bulunmuş. Tarafımca götürülen ilk veterinerde "abi bu kuş annesiz babasız ölür, hiç uğraşma" denilmiş. Yoğun çaba, enjektörle verilen mamalar, el bebek gül bebek muameleler ve şık bir sohbetle bugünlere getirilmiş bir güvercin. Tüylerinin an be an dökülüp bugünki yetişkin haline gelişi dün gibi aklımda.

Fakat şöyle bir problem var. Bu kuş doğal olarak yabani bir kuş. Ve anne baba eğitimi görmediği için uçma konusunda vs, yaşıtları kadar iyi değil. Zaten hala genç sayılır. Evde yaşayamayacağı için ben bu arkadaşı İstanbul Üniversitesi'nin önüne götürdüm bir ay önce. Uçurayım, doğaya salayım dedim...

Demez olaydım. Kuş uçtu, yere indi. İner inmez bir kedi arkadaş kuşu kaptı. E kedinin de doğası bu ne yaparsın. Fakat koşmamla kedi korktu ve güvercini bıraktı. Hafif yaralı olarak kurtuldu yani kedi saldırısından. Hal böyle olunca yine veterinere götürdüm. Hiç yaralanmamış. Ufak bir çizik var dedi. Kuşumuz yaşamaya devam ediyor. Fakat evde. Ve artık doğaya da salamıyorum, kış geldi çekiniyorum. Ama evde de her yere pisliyor :(

Şimdi, duyurudan beklentim şu. Bu kuşa ben tek başıma evde bakamayacağım. Artık yetişkin bir kuş olarak ev ona dar geliyor. Doğaya da salamıyorum, çünkü bir kere denedik onda da ölüyordu. Zaten aşırı derecede insan yanlısı bir kuş. Omuza falan konuyor. Kediden de korkmuyor. Beklentim: Bu kuşu sahiplenecek bir kuşçu arkadaş.

Veya bu kuşa kafes ortamında bakabilecek bir arkadaş.

Veya bu kuşu doğaya salma konusunda bana yardımcı olabilecek bir arkadaş.

Veya İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinin Amfi kuşları gibi bir amfiye salsak nasıl olur? Haydi bir el atalım ve bu arkadaşı yaşatalım.

Şimdiden teşekkür ediyorum.

Kuşumuz:

eksiup.com
eksiup.com
eksiup.com
eksiup.com
eksiup.com
eksiup.com
eksiup.com
eksiup.com
eksiup.com
dergus
(18.10.18)
fotoğraflar yok.
sc01.alicdn.com
eve pislemesine çözüm olarak şunun gibi bi şey dikip veya terziye diktirip giydirebilirsin, günlük değiştirirsin.

iki tane çözüm geliyo aklıma:
1)bi tane dışarıda yaşayan güvercin bulursun, kışı birlikte evde geçirirler, birbirlerine alışırlar, yazın şunun gibi (www.hobidunya.com ) kuş evlerinden bi tane balkon duvarına çakıp içine yerleştirirsin ikisini, hangi güvercinin böyle bi evi var ki, diğeri özgürlüğü bulunca kaçıp gitmez, saman çöpünden yuvada yaşayacağına o evde yaşayacaktır, e sonra da birbirlerinden ayrılmazlar herhalde, diğeri yan binanın çatısına uçunca bu da yanına uçar, diğeri yerden sakınınca bu da sakınır, diğeri buna rehberlik eder bir nevi.

2)bi tane anne güvercin bulursun,(seninki erkekse dişi güvercin bulursun, seninkinden yumurtlar) bunla bi şekilde kaynaştırırsın, sonra balkondaki eve koyarsın, ikisi de dişiyse veya anne yavrularını sakınıp kavga fln ediyolarsa iki tane ev alıp yanyana yerleştirirsin, o anne yavrularını eğittikçe bu da görür bazı şeyleri ve öğrenir, hem anne-yavru ilişkisini de görmüş olur.

peki ben diğer güvercini nereden bulacağım dersen, veterinerlere haber bırakırsın, tedavi için getiren olursa sana verir.


scheherazade
(18.10.18)
istanbul universitesi veterinerlik fakultesinde vasak kulubu var yabani hayvanlar icin. onlarla da bir gorusun.


pide
(18.10.18)
sizin kuşun uçmayı bilmiyor olması değil de daha çok kanatlarını kullanmayı bilmiyor olması problem sanırsam, kanatlarını kullanması ve güçlenebilmesi için ev/hane/kümes içerisinde kanatlarını rahatça çırpabileceği bir alana ihtiyacı var ki kanatlarını güçlendirsin, bununla birlikte sizinki gelişme çağını bitirmiş olabilir bu nedenle uzun süre yaralı kalmış kuşlara da yapılan egzersizleri yaptırmanız gerekiyor (evet bildiğiniz antreman yapacaksınız) yapmanız gereken kısaca kuşu, ayakları ve arka kuyruğu ile birlikte tutmak (youtube'da güvercin elle nasıl tutulur gibi şeyler arayarak görebilirsiniz nasıl yapacağınızı) ve kolunuzu hafifçe yukarı aşağı haraket ettirmek, bu haraket kuşun kanatlarını çırpmasına neden olacak, bir iki haraket edip dinlendirip (kısa süre tabii, 2/3 saniye max, insan gibi değiller sonuçta) tekrar ettireceksiniz, bir gün sonra ise yukarı aşşağı haraket sayısını arrtıracaksınız ve bu böyle yaklaşık 2 iki hafta boyunca devam edecek. bir süre sonra 10/15 dakika boyunca durmadan kanat çırpabilecek duruma gelecektir. tabii bu antremanlar sadece güçlendirmek için birde uçması için pratik yapması lazım yine gün içerisinde ya bu alanı sağlayacaksınız yada evde salık bırakacaksınız ki kanatları ile sağa sola uçabilsin, ardından gözetim altında salabilirsiniz, dişi ise sizin evin önünden hiç ayrılmayacaktır, erkek ise dişi buluncaya kadar sizle :)

normal şartlarda gelişme çağında bir hafta falan sürüyor uçması, (ilk kanat çalışmalarının ardından bir hafta demek istiyorum, yanlış anlaşılmasın) bir hafta sonra ise bağımsızlaşıyor.


selam
(19.10.18)

kedi anal fistür

kedimizde anal fistür olmuş. kedisinde bu tür bir şey başına gelen var mı ?
kedimizde anal fistür olmuş. kedisinde bu tür bir şey başına gelen var mı ?
oscar
(18.10.18)
(10)

Köpek Besleme Hk.

Resimdeki yavru birkaç gündür bizim çiftliğin etrafında dolanıp duruyor, sahipsiz olduğu belli. Benim de gönlüm elvermedi, beslemek istiyorum ama daha önce hiç köpek beslemediğim için ne yedirilir, ne içirilir bilmiyorum.- Şimdilik sadece süt yeterli olur mu? Olmazsa başka ne verebilirim?- Köpeğin c
Resimdeki yavru birkaç gündür bizim çiftliğin etrafında dolanıp duruyor, sahipsiz olduğu belli. Benim de gönlüm elvermedi, beslemek istiyorum ama daha önce hiç köpek beslemediğim için ne yedirilir, ne içirilir bilmiyorum.

- Şimdilik sadece süt yeterli olur mu? Olmazsa başka ne verebilirim?
- Köpeğin cinsini resimden anlayabiliyor musunuz? Belki cinsine göre farklı bir besleme usülü vardır diye soruyorum.
- Besleme haricinde başka neler yapabilirim bu hayvancağız için?

i.hizliresim.com
cowboy
(18.10.18)
İnek sütü yavru kedi köpek için oldukça zararlı,ancak yarı yarıya sulandırıp verilebilir pek bir besleyiciliği de yok. Eğer etrafta yavru kuru maması alabileceğiniz bir yer yoksa tavuk, tavuk ciğeri vs. haşlayıp ekmekle karıştırıp verebilirsiniz. Yoğurt-ekmek verebilirsiniz. Ama en sağlıklısı yavru kuru maması- az yaş mama.
Cinsi en güzelinden sokak köpeği-kırma, siz bakıp beslemezseniz annesi de olmadığı için yaşayamaz.
Besleme haricinde yapacağınız en önemli şey bir veterinere götürüp aşılarını yaptırmak. Annesiz olduğu için bünyesi hastalıklara açıktır. Havalar soğumadan önlemini almak lazım


hipopotamus
(18.10.18)
Kopegin cinsinden cok yasi onemli beslenmede. Yavrularda daha yuksek proteinli beslenme sart ve biraz daha karisik eriskin kopeklere gore beslenmeleri.

Gozle gorulur bir cilt sorunu yoksa ozellikle, evde birkac sey hazirlayip vermeniz mumkun. Bezelye, patates, bulgur ya da pirinc bunlar haslanacak, lapa yapmaniza gerek yok, tuz ya da salca konmayacak; en sonunda sivi yag eklenecek biraz, evde yesillik maydanoz vs. varsa onlar da eklenebilir. En basit ve ucuz budur besleme sekli. Kopeklerin ihtiyac duydugu kanin, lesitin vs. uzun vadede eklenmeli ama boyle baslayabilirsiniz kuru mama vermek bir secenek degilse.

hizliresim yurtdisinda acilmiyor, bakamadim fotografa.


buf-e kür
(18.10.18)
öncelikle köpek dümdüz sokak köpeği :)

inek sütü için yazılacakları yazmışlar. sütü suyla karıştırıp içine yumurta ekleyebilirsiniz belki. onun dışında, yaş mama yiyebilecek durumda gibi görünüyor. yaş mama ve yavru köpekler için kuru mamalar satılıyor, onlardan alıp verin. suyunu her gün değiştirin. yalnızca sütle beslenemez, aç kalır.

veterinere götürüp aşılarını yaptırabilirsiniz. herhangi bir problemi varsa söylerler. hiç olmadı pire tozu dökerler.


nice tnetennba
(18.10.18)
Çok tatlıymış. Beslenme konusunda yukarıdakilere katılıyorum.
Korunaklı bir yerde ufak bir kulübe yapabilirsiniz, malum kış geliyor.


peggy
(18.10.18)
En kolayı ve sağlıklısı yavru köpek maması, yanlız sokak köpeği olsa da ya anadan ya babadan kangal genetiği var gibi. Bilekler ve patiler kalın, güçlü bir köpek olacak gibi.


John Bloor
(18.10.18)
konudan bağımsız. bunun ben tipini yerim.


Cevaplar için teşekkür ederim. Bir soru daha;

Bu kuru yemden alırsam günde ne kadar vermem gerekir? Evde pişirme vs yapmam çok zor, sadece bu mama yeterli olur mu? Çok soruyorum ama bu son olsun, bu mamaların fiyatı ne kadar? Gücüm yeterse internetten falan alırım bir şekilde. Tekrar teşekkürler


cowboy
(18.10.18)
Güçlü köpek olacak artı 1

Mamaya süte falan gerek yok. Buna yal verip geç. Yal bunu aslan gibi yapar :))

www.trkangal.com


eazy
(18.10.18)
Cinsten ziyade yaşına ve boyutuna göre beslenme cinsi oluyor. Mamalarda falan görürsünüz, küçük boy için, büyük boy için, genç için, yaşlı için, vs diye gider. Burnunun siyahlığından bir miktar kangallık bulunduğunu tahmin ediyorum ama sokak köpeği, belli. Tabi öncelikle veterinere bir baktırmak lazım, dedikleri gibi aşıları yaptır, başka bir sağlık problemi varsa ona baktırıp tedavi ettir. Sonradan temizlik. Eğer kangallık varsa baya büyür bu çiftlik olduğu için aslında ideal yer, lakin dışarıda bu yaşta ysşar mı ayrı mesele. İçeri aldıktan sonra da fazla alışıp dışarıda mutsuz olma ihtimali de olur. O kısmı bilemedim şimdi. Çok da tatlıymış garibim ha, şansı varmış ama.


d max
(18.10.18)
Sadece kuru mama tüm vitamin ihtiyacını karşılar, başka birşey vermenize gerek yok. Mesela bundan alsanız www.temizmama.com size 1 buçuk 2 ay yeter.


hipopotamus
(18.10.18)
(2)

acil kedi için astim cihazi

çok acil lazım bulamıyoruz. bulan elinde olan haber verirse çok seviniriz. bana buradan ya da sözlükten ulaşabilirsiniz.cihaz görsellerl ekte.
çok acil lazım bulamıyoruz. bulan elinde olan haber verirse çok seviniriz. bana buradan ya da sözlükten ulaşabilirsiniz.
cihaz görsellerl ekte.
makarnacanavari
(17.10.18)
urun.gittigidiyor.com

gittidiyorda çok var ama sordunuz stok yok mu dediler orasını bilemiyorum.

google da aero chamber flow wu olarak arattım, kediler için özel olan var mı bilmiyorum. ama ikinci görseldeki ürünle aynı üzerindeki ayı resmine kadar.

urun.n11.com


killerbee
(17.10.18)
merhaba, bende bir tanr var fakat kedim rinit olduğu için cihazı paylaşamıyorum. sadece bir fikir: bebekler için olan astım cihazlarını denediniz mi? aynı cihaz, sadece ucu biraz daha farklı. 0-1 yaş grubu için olanı alırsanız başarılı sonuçlar almanız mümkün. geçmiş olsun.


(2)

Yardımcı olabilir misiniz?

Selam arkadaşlar Belki takip eden olmuştur aranızda; şöyle bir hikaye var 1 aydır:https://eksisozluk.com/entry/82395361Beni bilen bilir. bugüne kadar kedilere yaptığım harcamalarda hiç para istemedim kimseden. muhtemelen 4 bin lira borcum var zaten eskiden gelen. Sorun da değil. Veterinerim anlayışl
Selam arkadaşlar
Belki takip eden olmuştur aranızda; şöyle bir hikaye var 1 aydır:

eksisozluk.com

Beni bilen bilir.
bugüne kadar kedilere yaptığım harcamalarda hiç para istemedim kimseden. muhtemelen 4 bin lira borcum var zaten eskiden gelen.
Sorun da değil. Veterinerim anlayışlı olduğu İçin idare ediyor ama bu defa biraz sıkıştım...

bu çocuğun da 2.200 tl tuttu masrafları: eksiup.com

eğer varsa aranızda yardımcı olabilecekler, çok çok müteşekkir olurum... bayağı sıkıştım artık :( veterinerim de zor durumda. Başka sokak kedilerim de var zaten şu an tedavi olan...

fotoğraflarını da çektikten sonra sahiplendirme ilanını açacağım hem burada hem başka yerlerde.

yürekten destekleriniz için de şimdiden teşekkür ederim!!!
Peki neden sokak hayvanlarını belediyenin veteriner kliniklerine götürmüyorsunuz?
Denedim gayet iyi ve ilgili çalışanları.
Özel veterinere götürmemek ilerisi için sorununuzu çözer, aklınızda bulunsun.


fasulyek
(17.10.18)
@fasulyek

Durumu ağır olanları veterinere götürüyorum. 11 senedir bu işlerin içindeyim.

Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim


(1)

2 aylik scottish fold agirligi ne kadar olmali?

Gerekli bilgilere nasil ulasabilirim? Tesekkur ederim
Gerekli bilgilere nasil ulasabilirim? Tesekkur ederim
balpolen
(15.10.18)
should weigh 1 pound per month until about 9 months of age.

gibi bir cevap buldum. 2 pound olmalı yani....>>>900 gram


binder dandet
(15.10.18)
(4)

6 Aylık Britsh Kedimin Ara Ara Benden Kaçması

Merhabalar,6 aylık bir bebek ile yaklaşık 4 aydır birlikte yaşıyoruz :) kendisi ilk evcil hayvanım. Birlikte sorunsuz günler geçiriyoruz ancak benden belirli anlarda tırsıyor gibi hemen kaçıyor. o sırada sadece sevmeye yelteniyorum hepsi bu. Diğer zamanlarda elimi kolumu falan yalayıp birlikte top f
Merhabalar,

6 aylık bir bebek ile yaklaşık 4 aydır birlikte yaşıyoruz :) kendisi ilk evcil hayvanım.

Birlikte sorunsuz günler geçiriyoruz ancak benden belirli anlarda tırsıyor gibi hemen kaçıyor. o sırada sadece sevmeye yelteniyorum hepsi bu. Diğer zamanlarda elimi kolumu falan yalayıp birlikte top falan oynuyoruz ama ne bileyim işte, acaba yanlış birşey mi yapıyorum diye sormak istedim.

Büyüyünce geçer mi bu davranışları ? Yani istiyorum ki sarılalım uyuyalım :) Dediğim gibi bu konu dışında başka bir durumumun yok.
ondkz
(15.10.18)
kendince oyun oynuyordur. bizimki de ev içinde bir yere yürürken köşeye saklanıp pusu kurardı (sadece baş gizli, kıç ortada). dizime zıplayıp hemen kaçardı. biraz salaktı galiba.


zgrydn
(15.10.18)
bizimki 10 aylik oldu, ilk zamanlarinda oynamayi daha cok severdi, simdilerde bayagi bir miskin kendisi.

ne zaman cani oyun cekerse ya da sevilmek isterse girlayarak geliyor. Onun disinda sevmek istersek biraz huysuzlaniyor, sonrasinda da kacip gidiyor.


antopoloji kusu
(15.10.18)
3 ve 2 yaşındaki british kedilerimiz anca kendileri isterse gelip sevdirirler, asla kucaga çıkmazlar. gece köpeklerin yaptığı gibi ayak ucumuzda yatıyorlar. bebekliklerinden beri de böyleler. üstelik dediğiniz gibi de arada kaçıyorlar bizden korkmuş gibi, çoğunlukla oyun oluyor bu ama kovalanmak ve kaçmak istiyorlar. daha iki gün önce tavşanlı terliklerimi her gördüğünde geri geri kaçtı bir tanesi ben üzerine gittikçe :)


1 yaşındaki britishkızım da öyle, sanki işkence ediyormuşum gibi patinaj atarak kaçtığı da oluyor, uyurken koluma sarıldığı da... genel olarak çok samimi bir cins değiller zaten. o kafasında başka bir dünyada yaşıyor :))


9kuyruklukedi
(16.10.18)
(5)

Kedimin kafasındaki mantar geçmiyor

Yaklaşık 2 haftadır kedimin kafasında tüy dökülmesi vardı en başta veterinere götürdüm mantar dedi travazol krem verdi tam düzeliyordu yan tarafa sıçradı.Geçn kontrole götürdüğümde ilaçla sprey banyo yaptırdı üstünden 5 gün geçti mantarı olduğu yerde bu kırmızı yara ortaya çıktı.Bu yara nasıl geçer
Yaklaşık 2 haftadır kedimin kafasında tüy dökülmesi vardı en başta veterinere götürdüm mantar dedi travazol krem verdi tam düzeliyordu yan tarafa sıçradı.Geçn kontrole götürdüğümde ilaçla sprey banyo yaptırdı üstünden 5 gün geçti mantarı olduğu yerde bu kırmızı yara ortaya çıktı.Bu yara nasıl geçer sebebi nedir sizce?
adventchant
(14.10.18)
Bize mamayı da değiştirtmişti vet. Tavukludan somona geçmiştik.


fasulyek
(14.10.18)
Kaşıma yarası gibi duruyor. Yara kabuğu ne kadar sürede iyileşiyorsa o kadar sürede iyileşir.

Mantara gelecek olursak.. daha yeni tedavi başlamış 1-6 ay arası tedavi sürebilir. Merheme devam.


kafaya abajure benzeyen koruyucdan takmak lazım. muhtemelen kremi yalayıp temizliyor. (patisini yalayıp yaraya sürüyor.)


selam,
aynısı benim sarmanda oldu.
geçiyor, öncelikle onu söyleyeyim.

alerjik olabilir. mantar olsa yayılırdı. bu yayılmamış.

alerji de mamadan oluyor.

veterinerinize danışın. alerji maması önersin size. bir süre sadece bu mamayı yesin.
bir tane de jel gibi bi şey var. veteriner söyler. onu da sabah akşam sürmek iyi oluyor.

geçiyor.


kremi kesin yalar bu arada. 5 dakika kalsa yeter krem.
kremi sürdükten sonra oyalayın.
oyun oynatın.
5 dakika sıkın dişinizi.


(6)

Bazı köpekler dışkısını gömüyor?

Genelde köpekler neresi olursa olsun yapıyor. Ama özellikle Husky cinsi köpeklere dikkat ediyorum, yaptıktan sonra gömüyorlar toprak varsa. Huskye özel bir şey mi bu, hangi tür gömüyor?Kediler gibi avcı hayvanlara iz bırakmamak için mi gömer köpek de?
Genelde köpekler neresi olursa olsun yapıyor.

Ama özellikle Husky cinsi köpeklere dikkat ediyorum, yaptıktan sonra gömüyorlar toprak varsa.

Huskye özel bir şey mi bu, hangi tür gömüyor?

Kediler gibi avcı hayvanlara iz bırakmamak için mi gömer köpek de?
Cesario
(14.10.18)
Gömmek yerine kokuyu yaymaya çalışıyor olabilir mi? 10 kiloluk cocker spaniel'im öyle yapıyor.


farabi
(14.10.18)
@farabi Üzerine toprak atıyordu. Senin dediğin gibi de olabilir, hiç köpeğim olmadı çünkü, pek anlamam ben.


Cesario
(14.10.18)
6 yildir husky besliyorum. Huskyler diskilamayi utanc olark gordugunden ustunu kapatmaya calisiyor ama toprak atarak, gomerek değil. İsemek degil ama kaka oyle.


@deveyi diken

Bilimsel açıklaması var mı?


Cesario
(14.10.18)
Gorev kopekleri oldugimdan beslenmeyi iş karşılığı odul olarak goruyorlar. Diskilamayi ise yaptigi isin karsiliginda aldigi ödüle ihanet gibi goruyorlar diye bilimsel birkac sey okumustum.


benim rottweiler'ım da gömüyor cinslerle ilgisi olduğunu sanmıyorum


mirty
(19.10.18)
(2)

Kedilerin dişleri dökülür mü ?

5-6 aylık bir kedim var. Bir tane dişi çıktı şimdi. Geri yerine çıkar mı ?. İnsanlardaki gibi dökülüp geri çıkma durumu var mı ?
5-6 aylık bir kedim var. Bir tane dişi çıktı şimdi. Geri yerine çıkar mı ?. İnsanlardaki gibi dökülüp geri çıkma durumu var mı ?
sumuklurakun
(14.10.18)
Süt dişleri dökülüp yerine ana dişleri gelir.


boyalı kuş
(14.10.18)
ek bilgi: yaslandiginda da, insanlarda oldugu gibi disler dokulur, yenisi cikmaz.


ebabil curnatasi
(15.10.18)
(5)

kedide stres- tüylerini yolması

iyi akşamlar kedi insanları.ocakta 9 yaşına girecek bir kedim var ve stres sebebiyle aşırı yalanmaktan dolayı karın ve arka iç bacaklarındaki bütün tüylerini yoldu. şu an da bacağının ön kısmını yolmayı kafasına takmış durumda. veterinere gittik, mantar değil, kan testi yapıldı çok şükür bütün değer
iyi akşamlar kedi insanları.

ocakta 9 yaşına girecek bir kedim var ve stres sebebiyle aşırı yalanmaktan dolayı karın ve arka iç bacaklarındaki bütün tüylerini yoldu. şu an da bacağının ön kısmını yolmayı kafasına takmış durumda. veterinere gittik, mantar değil, kan testi yapıldı çok şükür bütün değerleri normal çıktı ve son olarak da sebep olarak stres kaldı.

kedimin şu an geçmiş olduğu bir süreç var ve stres yaratan çoğu şey malesef mevcut. yeni bir ev, evde yeni bir insan ve yeni kediler, biri yavru.

stresi azaltmak için veterinerden bir tane ilaç aldık. composure adında günde bir tane alıyor. bunun haricinde anti stress maltı var. bir de haftalık olarak iki kulağının arasına sedatif bir ilaç damlatıyorum. ancak bana mısın demiyor, hala yolunmaya devam ediyor. cat nip de denedik ancak yüzüne bakmadı.

aranızda bu süreçten geçmiş olan kedi sahibi var ise, bu stres sorununu nasıl aşabiliriz, düşünemediğim ya da bilmediğim başka yöntemler var ise bi el atsanız çok makbule geçecek.
760 gr
(14.10.18)
Sadece onun olacağı, kaçıp saklanabileceği bir yer var mı? Kimsenin ona ilişmediği dolap üstü gibi bir yerde rahat edebilir. Sevilmek istediğinde yanaşır, seversiniz. Bolca yumuşak sesle konuşmak benimkine iyi geliyor.


boyalı kuş
(14.10.18)
Catnip ver kafası iyi olur yalanmaz fazla.


yatak odası kedimin kaçış alanı. oraya gitmek istediğinde haber veriyor ben de kapısını açıyorum. orada olmak istediği zamanlar dışında da yeni kediler o alana girmesin diye kapısını kapalı tutuyorum çünkü. bu arada kedi saklanmayı da istemiyor aslında. hala oyuncu, lazer, ip, top oyun oynaması devam ediyor. kilo kaybı yok, iştah yerinde, tüyler sağlıklı ve parlak ama işte yoluyor kendini.


760 gr
(14.10.18)
@bos gezen, catnip denedik, diğerleri müptezel gibi oldu da bu iki kokladı gitti.


760 gr
(14.10.18)
Kapalı kapı ardında kalması gibi değil de onun kokusunun olduğu yuva gibi bir şeyi odayı yukarıdan görecek şekilde yerleştirmeyi deneyebilirsiniz. Odanın hakimi gibi hissedebileceği bir yeri olması önemli. Mobil olduğum için bulamadım ama Jackson Galaxy bir aileye böyle bir öneri vermişti.


boyalı kuş
(14.10.18)

Kedi isteyen?! -Korsan kedi- Eskişehir. (yavru tek göz)

Arkadaşlar, her gördüğü kediyi sahiplendirmeye çalışan tiplere uyuz olsam da bu biraz farklı.Bu kedi çalıştığım okula çocukların arkasından gelip kendini gelen geçene sevdiren acayip uysal ve yavru bir kedi. ve bulunduğu yer köpek kaynıyor. en kötüsü kedinin tek gözü yok. korsan demem o yüzden. ben
Arkadaşlar, her gördüğü kediyi sahiplendirmeye çalışan tiplere uyuz olsam da bu biraz farklı.

Bu kedi çalıştığım okula çocukların arkasından gelip kendini gelen geçene sevdiren acayip uysal ve yavru bir kedi. ve bulunduğu yer köpek kaynıyor. en kötüsü kedinin tek gözü yok. korsan demem o yüzden. ben bırak sahiplenmeyi kedilere uzaktan bile bakamam. öyle işte fobi mi nedir.

kedi perşembe günü görüldü en son. çocuklara kendini sevdirip kafasını falan sürten gariban bir şeydi. hamsi verdik gelsin yesin diye dana kadar bir it gelip hamsilerini yedi. şu anda yaşıyor mu onu da bilemiyorum. eskişehir'in alpu ilçesinde. 40 km mesafede. ne bileyim bir umut işte. belki biri sahiplenir de tek gözüyle mutlu yaşar. sahiplenen olursa ilk kumu-maması-oyuncağı benden. ilçede ama git gel masrafını da ben temin ederim. 20-30 dk yol.

arkadaşımın ilanıdır. benle iletisime gecebilirsiniz.

ibb.co
ibb.co
ibb.co
ya ben lan neyse
(13.10.18)
(10)

Kör olmak üzere olan kedi

Selamlar,Kediler hakkında neredeyse hiç bilgim yok fakat daha önce bir yerlerde denk gelmiştim, emin olmak için soruyorum. Yavru bir kediye denk geldim, kedinin gözlerinde bir sorun olduğu aşikar, akşam olduğu için detaylı da seçemiyorum. Kediye iyice yaklaşmadan elimi görüp kaçamıyo, tutup bakmak i
Selamlar,

Kediler hakkında neredeyse hiç bilgim yok fakat daha önce bir yerlerde denk gelmiştim, emin olmak için soruyorum. Yavru bir kediye denk geldim, kedinin gözlerinde bir sorun olduğu aşikar, akşam olduğu için detaylı da seçemiyorum. Kediye iyice yaklaşmadan elimi görüp kaçamıyo, tutup bakmak için yaklaşıyorum ama fark edince kaçıyor. İki sorum var:
-Bu kedi kör mü olacak?
-Evet ise nasıl tedavi edilebilir?
Batmanın bir köyündeyim şuanda, gezerken ben de es kaza geldim, civarda veteriner olduğunu zannetmiyorum, belki bir şekilde eczane bulabilirim, oradan temin edilecek ilaçla kurtulur mu ve ne kadar sürer?

Teşekkürler
Nature Works
(12.10.18)
Burada, duyuruda eczaneden alabilinecek, gayet ekonomik olan bir damlalık tavsiye edilmişti. Pansuman yapılması için. Bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi?


sadegazoz
(12.10.18)
çayla (varsa papatya çayı) pansuman ve genta göz damlası kullanabilirsiniz. sabah akşam bir hafta - 10 gün damlayı uygulatıyordu veteriner.


pide
(12.10.18)
Tobradex damlatılıyor


lamaga
(12.10.18)
Ya da tobrased.
Eczacı da yönlendirebilir kedinin gözünü tarif eder ya da fotosunu çekip gösterebilirseniz.
Bir veterinere telefon açıp bilgi almayı da deneyebilirsiniz. Telefondan yardımcı olan vetrinerler de var.

Kedinin yaklaşması için de yiyecek bişiler verebilirsiniz, haşlanmış tavuk vs


lamaga
(12.10.18)
teramisin antibiyotik krem de epey etkili


holoscene
(12.10.18)
Teşekkürler, yarın meseleyi çözeceğim


Nature Works
(12.10.18)
arkadaşların dediği göz damlasını alın, steril pamuk da alın. kediyi yakalayın ama elinizde havlu olsun yoksa feci tırmalayabilir. pamukla ve damlayla gözlerini güzelce temizleyin.


oscar
(12.10.18)
göz tamamen kapalıysa ılık şekersiz çayla gözkapağı etrafını iyice nemlendirip 5-10 dakika gözün açılıp iltihabın akmasını bekleyin sonra iltihabı iyice temizleyin. eczaneden gentagut damla alıp göz kapaklarını aralayarak göz içine iki damla damlatın. kediyi şöyle tutun ki bunları rahatlıkla yapabilesiniz:
www.youtube.com


ensar
(12.10.18)
Teşekkürler arkadaşlar, önce veterinere gittim sonra da batman belediyesiyle irtibat kurup onlara teslim ettim. Umarım en azından bundan sonra sağlıklı ve güzel bir hayatı olacak


Nature Works
(13.10.18)
Ne yazık ki çok büyük ihtimalle sağlıklı ve güzel bir hayatı olmayacak. Batman belediyesi ne durumdadır bilemiyorum ama barınakların %99.9 'u hayvanların tedavi edilmediği, aç bırakıldığı, pislik içinde ve salgın hastalığın kol gezdiği yerler. Yavru kedinin barınağa girmesi demek çook büyük ihtimalle ölmesi demek. Keşke sokakta tedavi edip bakmaya çalışsaymışsınız.


hipopotamus
(16.10.18)
(3)

çiftleşen dişi kedi kısırlaştırılabilir mi? En erken ne zaman?

3 aylık yavruları olan anne sokak kedi 24 saattir ortada yoktu, geldi ki açlıktan ölüyor ama iyi. Açıkçası çiftleşme için kaçmış olabileceğini düşünüyoruz, 2. Anneliği, halâ emziriyor fakat yavrular artık büyüdü. bilgim olmadığı için soruyorum, eğer çiftleştiyse en erken ne zaman kısırlaştırılsa bir
3 aylık yavruları olan anne sokak kedi 24 saattir ortada yoktu, geldi ki açlıktan ölüyor ama iyi. Açıkçası çiftleşme için kaçmış olabileceğini düşünüyoruz, 2. Anneliği, halâ emziriyor fakat yavrular artık büyüdü. bilgim olmadığı için soruyorum, eğer çiftleştiyse en erken ne zaman kısırlaştırılsa bir sıkıntı yaşanmaz? Mesela bu hafta aksilik olmazsa kısırlaştırmak istiyoruz, bi aksilik olur mu?
mslny
(12.10.18)
bahcemdeki kedileri yakaladikca kisirlastirmaya goturuyorum ben. bi tanesinin 10 gunluk hamile oldugunu soylemisti veteriner. kedinin sagligi gayet iyi su an.


pide
(12.10.18)
emzikli anneleri kısırlaştırmıştık biz de. ameliyattan sonra 1 gün dinlendirdik, sonra kaldığı yerden emzirmeye devam etti yavrusunu. hormonal olarak da değişiklik hemen olmuyor, davranışlarında da değişiklik olmadı. sağlık açısından yine hiç bir problem olmadı.


ensar
(12.10.18)
10-15 günlük hamile bile olsa sıkıntı olmuyor hocam


(1)

Hayvan Sahiplendirme

Merhaba Bodrum Yalıkavakta Bir veteriner kliniğim var bu tatlı kız bana 5 ay önce geldi bir kadın bıraktı ve kaçtı 5 aydır büyümesini bekliyorum. Kısırlaştırdıktan sonra sahip bulamaz isem sokağa bırakmak zorunda kalacağım bu tatli kıza bir yuva bulalım mı ?İletişim : 0532 250 33 98Adres : Bodrum /
Merhaba Bodrum Yalıkavakta Bir veteriner kliniğim var bu tatlı kız bana 5 ay önce geldi bir kadın bıraktı ve kaçtı 5 aydır büyümesini bekliyorum. Kısırlaştırdıktan sonra sahip bulamaz isem sokağa bırakmak zorunda kalacağım bu tatli kıza bir yuva bulalım mı ?

İletişim : 0532 250 33 98

Adres : Bodrum / Yalıkavak / Mavi Veteriner
Fotografi var mi ?


tunaktunaktun
(13.10.18)
(3)

Kediciğe Yuva Bulalım

Erkek Tuxedo (Smokinli) kedi 2-3 aylık olup hasta halde üniversite hastanesi bahçesine terk edilmiş bulundu ve bir daha asla terk edilmeyeceği yuvasını arıyor. 2.kedi olabilecek kadar uslu ve sevgi dolu, oyuncu, mırmırları hiç bitmeyen bir yavru. Aşıları yok. İç-dış parazitleri tam. Sadece ishal ve
Erkek Tuxedo (Smokinli) kedi 2-3 aylık olup hasta halde üniversite hastanesi bahçesine terk edilmiş bulundu ve bir daha asla terk edilmeyeceği yuvasını arıyor.
2.kedi olabilecek kadar uslu ve sevgi dolu, oyuncu, mırmırları hiç bitmeyen bir yavru. Aşıları yok. İç-dış parazitleri tam. Sadece ishal ve ateş için tedavi gördü. Kum eğitimi var, kuru-yaş mama ikisini de yiyor. Ona sevgisini gösterebilecek, iletişimde kalmak şartıyla, ömürlük bir yuva arıyoruz.

Yer: İstanbul/Küçükçekmece

Edit: Fotoğraf değiştirdim. İlkinde büyük çıkmış ama aslında çook minik :(
aslinda sana ne
(09.10.18)
kediye yuva bulmak çok zor bir iş.

yani kaç oldu burada görüyorum, söylemeden geçemiycem.

şimdi biz ülke olarak 4 mevsim bir sürü kedi yavrusu görebilen bir milletiz. yani buradan bakınca bile kedi almak isteyen insan, çok değil 500 metre çapında bile dolaşsa bi sürü kedi yavrusu bulabiliyor.

ikinci olarak takipte kalmak şartıyla olayı beni biraz huzursuz ediyor. belli ki iyi niyetli olarak düşünüyorsunuz tabi haklsınız ama ne bileyim enteresan geliyor bana yani. kedinin sorumluluğunu almak neyse bir de ona aldığım kişiye sorumluluk hissedip gerilicekmişim gibi. bu aşağıda yazdığım şeyleri üstüne alınma seninle alakası yok ama dikkatimi çektiği için yazma gereği hissettim.

geçen de burada gördüm, kedi veriyor bir arkadaş scottish mi ne pek anlamam, 1400 liraya sahiplendiriyor.

şimdi bu satmak değil de nedir? ev aldın da içini yaptırdın satış fiyatına mı ekliyorsun? bu mu yani olay? neyini sahiplendiriyorsun sen o zaman ? bildiğin satıyorsun. moderasyonun da gözünden kaçmış olacak, yoksa müsade etmezdi böyle birşeye.

eğer cerrahpaşadan bahsediyorsan üniversite hastanesi diye, orada bir sürü kedi var, sürekli her gün gelip besleyen insanlar da var, onları da tanıyorum.

imkanım olsaydı kedi köpek alırdım, önceden çok uzun süre baktım kedilere ve köpeklere sonra farkettim ki, ülkede hiç bişey düzgün olmadığı gibi veterinerlerin de alayı mama satıp aşı yapmaktan ibaret. çok değil 2 3 ay evvel arka ayakları tutmayan bir kedi buldum, 15 gün sabah akşam veterinere gitmesine rağmen, veterinerin bir idrar yolu enfeksiyonunu bile tedavi edebilecek kapasitesi olmamasından ve ufak bir şehirde yaşadığımdan başka alternatif olmadığından 15 gün sonra öldü kedi.

bu kadar olumsuz şey varken, takipte kalmak falan bence zor iş o.


killerbee
(09.10.18)
İlan aslında iş yerinden bir arkadaşımın. Ben de takipte kalma kısmı için benzer yorumları yaptım ama der ki alan kişi bakamayacak olursa tekrar sahiplendirelim sokağa gitmesin... bence mantıklı bir açıklama :) üniversite sanırım itü idi, bahçede kalsaydı da dedim ama titriyormuş ve ilgilenilmemiş...


aslinda sana ne
(09.10.18)
Killerbee
Takipte kalmayı istemek kötü bir şey değil, tam aksine kediyi sahiplendirenin o canlıyı gerçekten önemsediğini gösteriyor.
Zor bir şey de değil. Hatta bu şekilde arkadaş bile olabiliyorsunuz, zaten kısa sürede karşıdaki kişinin sahiplendiği canlıyı önemseyip önemsemediğini de anlıyorsunuz tavrından.
Ben bir kere, bir buçuk yıl kadar önce burada yavru kedi ilanı vermiştim ve isteyebileceğimden çok daha iyi bir aileye gitti yavru. Hala haberleşiyoruz, whatsapptan birbirimize kedilerimizin fotolarını yolluyoruz. Hem kedi sağlıklı ve mutlu, hem de çok iyi bir aileyle arkadaş olmuş oldum.


lamaga
(09.10.18)

Aşırı sevimli kedi sahiplendirme(ankara/yaşamkent)

Efenim hanımla önce kedi sahiplenmeye karar verdik. Sonra muhabbet kuşumuz için sorun olacağı için bu fikirden vazgeçtik. Sonra hayvan sahipneidirilen bir sayfada gördük, genç bir arkadaş 2 yavru kedi buluyor. Ailesi hayvan sevmediği için geçici bir yuva lazımmış. Yavruları alacak biri varmış ama Ek
Efenim hanımla önce kedi sahiplenmeye karar verdik. Sonra muhabbet kuşumuz için sorun olacağı için bu fikirden vazgeçtik. Sonra hayvan sahipneidirilen bir sayfada gördük, genç bir arkadaş 2 yavru kedi buluyor. Ailesi hayvan sevmediği için geçici bir yuva lazımmış. Yavruları alacak biri varmış ama Ekim başında dendi bize. Bizim 3-4 haftalık bir süreç boyunca bakmamız uygun göründü. Bu sürede kedileri hagatten çok sevdik. Ben gerçekten araya girip kedileri nasıl bizde kalmaya ikna ederiz diye düşündüm yalan yok. Ama yakın zamanda eşimin alerji ilacı kullanmaya başladığını ve benimle paylaşmadığını öğrendim. Love hurts resmen. Bir de kuşa olan ilgileri her geçen gün artıyor. Netice itibariyle alacak arkadaş yan çizmiş. Kediler yeniden gerçekten bakabilecek biri bulana kadar bizimle. Eşim sevimli bir instagram sayfası oluşturmuş. Böyle bir niyetiniz varsa diye buraya bırakmak istiyorum. Kedileri bulan arkadaşın birkaç ricası var kediler ile ilgili. Hesaptaki numaradan arayıp doğrudan onunla konuşabilirsiniz. Üstte kalırsa sevindirici olur. Çünkü yeryüzündeki tüm yavru kediler sahiplendirilmeli.

instagram.com
baal
(09.10.18)
(1)

Köpeğimi eğitemiyorum

Merhaba. Cinsi sharpei, 13 aylık bir köpeğim var. İlk zamanlar küçücük olduğu için evde bırakamıyordum, nereye gidersem götürüyordum. Kucaktan kucağa gezdi, herkes sevip durdu. Şimdi ceremesini çekiyorum. İlk kez görsüm görmesin, herkesin üzerine atlıyor. Sharpei tipleri de malum, insanlar doğal ola
Merhaba. Cinsi sharpei, 13 aylık bir köpeğim var. İlk zamanlar küçücük olduğu için evde bırakamıyordum, nereye gidersem götürüyordum. Kucaktan kucağa gezdi, herkes sevip durdu. Şimdi ceremesini çekiyorum. İlk kez görsüm görmesin, herkesin üzerine atlıyor. Sharpei tipleri de malum, insanlar doğal olarak korkup tepki gösteriyor, onun derdi oyun olsa da.
Kargocu, yemek getiren eleman, sokakta yürüyen herhangi biri ya da eve gelen arkadaşlarım. Hepsine deliriyor, üzerlerine atlıyor. Ama öyle normal bi atlamak değil yani, sanki ben evde işkence yapıyorum da yabancı birini görünce kurtuluş sevinci yaşıyormuş gibi davranıyor.

Ne önerirsiniz acaba
benim yeğeni bu ve fazlası şikayetle eğitmene götürdük. sıpa delirmeyi geçip heyecandan işiyordu bile, özellikle beni gördüğü zaman. eğitmenin söylediği hayvanın enerjisini atamadığı ve bu yüzden her gördüğü kişiden onunla oyun oynamasını beklediğiydi. köpek cinslerine göre günde asgari ne kadar hareket etmesi gerektiği az çok bellidir, köpeğinin ne kadar bir koşuya-oyuna ihtiyacı var ona göre program yapmalısın. günde kaç saat gezdiriyorsun, oynuyorsun, hayvanı yoruyorsun? ne yapıyorsan yetmiyor anlaşılan, arttırman lazım. hayvanı yor ve sosyalleştir.


Bruce
(09.10.18)
(4)

sizin de kedileriniz fazla uyumaya basladi mi?

benim 2 kedim de normalden fazla uyuyup normalden fazla yemek yiyorlar. biri 7 biri 2 aylik?
benim 2 kedim de normalden fazla uyuyup normalden fazla yemek yiyorlar. biri 7 biri 2 aylik?
lucky strike
(08.10.18)
yemek yeme olayı havalar soğudukça artıyor, kışa hazırlık yapıyorlar. ben bütün gün evde olmadığım için uyuma konusunu bilemiyorum, farketmedim benimkinde öyle bir şey.


kronik
(08.10.18)
Bizimki aksine az yiyor ve enerji patlamaları yaşıyor bu aralar.


kobuzchu kiz
(08.10.18)
Bizimkinin de iştahı arttı. Ayrıca yaşlandıkça daha az oynamaya daha fazla uyumaya başlarlar zaten. Bıraksan hep uyurlar.


ninotevtidze
(09.10.18)
bildigim kadari ile kediler gunde 16 saat kadar uyur. insan kadar derin uyumadiklari icin saat daha uzun diye okumustum saniyorum. yine de gozleyip veterinerinize sorun telefon acip, cevapliyorlar hizlica en guzel yol bu olur.

olur da goren olursa diye benim veterinerim su durumlar kedi icin acildir, hemen dr a gelmelidir demisti:
- nefes alis verisin siklasmasi (normalde derin nefes alir verirler- bildigim kadari ile en acil bu, kosturma vs olmadan bu haldeyse)
- asiri halsizlik, yemek ve oyuna asiri ilgisizlik
- dili disarida nefes alma (bir anlik bir durum degil bir sure boyunca olursa, boguluyor gibi)
- 2-3 gundur cis veya kaka yapmamasi (idrar yollari ve bagirsak tikanikligi olabilir, tehlikeli)
- denge/gorus bozulmasi, nobet vs durumlar
aklima gelenler boyle veteriner arkadaslar da eklese ne guzel olur :)
kediciklere saglikli gunler


(7)

evcilpaticikler.com Köpek Ticareti

Merhaba,Instagram'da böyle bir sayfaya denk geldim. https://www.instagram.com/evcilpaticikler/İnternetten köpek satıyorlar. Bu yasal mı? Nereye şikayet edilebilir bu hayvan tacirleri?
Merhaba,

Instagram'da böyle bir sayfaya denk geldim.

www.instagram.com

İnternetten köpek satıyorlar. Bu yasal mı? Nereye şikayet edilebilir bu hayvan tacirleri?
marcowhisky
(08.10.18)
CİMER'e şikayet ediyoruz. ben hemen edeyim.


egm online olabilir
parasal açıdan da maliye


elorelia
(08.10.18)
CİMER'e şikayet ettim. şimdi de adamları arayıp hayvan satın alacakmış ses kaydı alacağım. onlara sıkıntı yaşatacağım:)


ben de yazdım Cimer'e az önce. teşekkürler.


marcowhisky
(08.10.18)
sözlükte başlık da açtım. belki bir farkındalık bir linç başlatırız:)


Ben de şikayet ettim+1


beetlejuice
(08.10.18)
Neden sikayet ediyorsunuz anlamadim. Gerekceye ne yaziyorsunuz? Belki ciftligi var orada uretiyor, internete de ilan vermis, vergisini verdigini farzedersek, nesi yasal degil?
Tabi butun ureticilerin koku kurusun ayri. bir de otobuslere koyup 20 saat yola gonderiyorlar oluyor o yavrular, beyinsiz alicilar yuzunden.


(4)

kedi kısırlaştırma?

9-10 aylık dişi bir kedimiz var. bu kısırlaştırma olayını araştırdım, bazıları imkanınız varsa doğurtun gibilerinden yazmışlar ama çoğunluk kısırlaştırmanın daha sağlıklı olacağı yönünde bilgi vermiş.şimdi kedi azgınlık dönemine girmeden kısırlaştırın denmiş araştırdığım kadarı ile. bu ara davranışl
9-10 aylık dişi bir kedimiz var. bu kısırlaştırma olayını araştırdım, bazıları imkanınız varsa doğurtun gibilerinden yazmışlar ama çoğunluk kısırlaştırmanın daha sağlıklı olacağı yönünde bilgi vermiş.

şimdi kedi azgınlık dönemine girmeden kısırlaştırın denmiş araştırdığım kadarı ile. bu ara davranışları biraz değişti ama tam olarak kızgınlık dönemine girmedi sanırsam. eğer şu an kızgınlık dönemine girdiyse bunun geçmesini mi bekleyeceğiz? ne zaman geçer? veterinere götürsek şimdi kısırlaştıramam bu azgınlık dönemine girmiş diye anlar değil mi?

bir de ortalama ne kadar bu ameliyatın ücreti?

not: istanbul anadolu yakası maltepe civarlarında bu işlemi yaptırdığınız ve önerebileceğiniz bi yer varsa da makbule geçer.
contavolta
(08.10.18)
www.erayvet.com
Çok çok tavsiye ederim
Burada yaptırdık biz de


fasulyek
(08.10.18)
www.anacondavet.com

anadolu yakasının en iyi kliniği........


2 tostos turan
(08.10.18)
kızgınlık zamanı ameliyat yapmıyorlar, geçmesini bekliyorlar.
kızgınlık döneminde dişi kedi baya miyavlar, yemekten kesilir, huyu değişir (normalde sevdirmeyen kedi dokunulmasına tepki vermez filan.), gözünüzün içine "dölle beni" dercesine bakar...
kızgınlık dönemleri cinslerine bağlı olarak değişir. 1-2 haftayı geçmez.
kadıköy için pet nature'ı ciddi tavsiye edebilirim.
ama kediniz bahçeli bi alanda yaşayabiliyorsa bence yaptırmayın. bahçeliden kastım; kedi eve tıkılmayacaksa hayatını yaşasın. kimisi kısırlaştırmanın sağlıklı olduğunu iddia etse de; kedi durup dururken evinden alınıp tanımadığı bir adamın eline verilecek; uyuşturulacak; dişi olduğu için bir gece orada kalacak; uyanınca sersem olacak, yemek yiyemeyecek, yerse kusacak, bi kaç saat yürüyemeyecek; dikişleriyle oynamaya çalışacak.
uzun vadede kilo da aldıkları söyleniyor. bence baya travmatik bi durum.
ben kedimi sokağa geri bırakma cesareti gösteremedim, kısırlaştırmadan bakacak büyüklüğü de gösteremedim. erkekti, yine olsa yine kısırlaştırırım sanırım ama doğru yapmadığımı düşünüyorum. bu gibi durumlarda mantığım "kediye sorsan, ister miydi" şeklinde işliyor.


barankovan
(08.10.18)
Kızgınlık dönemine girdiğinde emin olun anlarsınız. Sabaha karşı, gece yarısı bas bas bağırmaya başlar. Konuyu komşuyu uyutmaz. 1 hafta sürer. Bittiği zaman 1 hafta durgun yaşamını sürdürür. O arada kısırlaştırmıyorlar genelde.

Bizim kızı ameliyat edebilmek için 2 aydan kadar bekledik. Bir hafta kızgınlık, bir hafta normal, sonra yine 1 hafta kızgınlık, 1 hafta normal... böyle bir döngüye giriyor. Normal dönemi bir haftayı geçince veteriner operasyona kabul ediyor kediyi.

Kızgınlık döneminde hormonal dengesi değiştiği ve söz konusu operasyonun yapılacağı organlar herzamankinden fazla kan ile dolu olduğu için ameliyat etmiyor veterinerler.

Gerçi artık yapmıyorlar ama sakın yarım kısırlaştırma denilen şeyden yaptırmayın. Tamamı ile alsınlar yumurtalıklarını... Yarım dedikleri şeyde hormonları üretmeye devam ediyor kedi ancak yumurtlayamıyor. Bu da dengesi bozuk bir yaratığa dönüştüyor onu. Önceki kedim öyle bir operasyon geçirmişti. Vücutta kalan bölümler kist, tümör yapıp duruyor sonra... Hayvanın ömrünü azaltıyor. :(

Geçen yıl içinde 1000 TL almışlardı bizim kızdan. Döviz, dolar, enflasyon filan deyip fiyatları yükseltmişlerdir mutlaka.


ucanokuz
(08.10.18)
(2)

toplu kedi hastaligi

Merhaba, Baslik biraz garip oldu ama, soyle bir durumdan muzdaribiz, sitemizde cokca kedi yasiyor(her ne kadar yakalayabildiklerimizi kisirlastirsak da) ve en az 2 yildir kedilerde bir virus mu bakteri mi bilemeyecegim var ve gecmiyor. Ciddi burun akintisi hiriltili soluma gibi belirtileri var hasta
Merhaba,
Baslik biraz garip oldu ama, soyle bir durumdan muzdaribiz, sitemizde cokca kedi yasiyor(her ne kadar yakalayabildiklerimizi kisirlastirsak da) ve en az 2 yildir kedilerde bir virus mu bakteri mi bilemeyecegim var ve gecmiyor.
Ciddi burun akintisi hiriltili soluma gibi belirtileri var hastaligin, kedi nezlesi dendi gittigimiz hekimler tarafindan. Oksuruk surubu ve antibiyotikle mamalarina karistirdigimiz 1-2 tanesini iyilestirdik ama bazilari asla ilac karismis mamayi yemiyor ve agizdan vermek istesek kendini yakalatmiyor. Bu arkadaslar da yine diger kedilere bulastiriyor bu hastaligi ve bir turlu kurtulamiyoruz.
Yemek ve sularina bagisiklik guclendirici surup karistirmayi denedim bence cozum olmadi, her an yemek ve sulari var, yatabilecekleri kedi evleri var ve cok soguk gunlerde evlere aliyoruz eve girmeyi kabul edenleri
Simdi yine 3 tanesi hasta ve ilacli mama yemiyorlar, kendilerini yakalatmiyorlar, ne yapacagimi sasirdim
Tavsiyeler acigim cunku kis daha da bastirinca oleceklerini biliyorum boyle hasta devam ederlerse :(
Fikirler icin cok tesekkurler
site civarında veteriner varsa belki her gün gelip antibiyotik iğne yapabilir, çok maliyetli veya zor mu olur bilemiyorum ama bir fikirdir, denenebilir.
mama içine karışan ilaç neyse de antibiyotik gerçekten pek etkili olamadığı gibi (hangi kedinin ne kadar yediğini kontrol edemiyorsunuz kedi popülasyonunun yoğun olduğu yerlerde) antibiyotik direncini arttırıyor, bu yüzden de iyileştirme konusunda başarısız olmuş olabilirsiniz aklınızda bulunsun.
çabanızı çok takdir ediyorum, inşallah bütün kedileriniz bir an önce sağlığına kavuşur <3


cok tesekkur ederim cevabiniz ve guzel mesajiniz icin, soylediginiz metodu dusunecegim igneyi yani. soyle bir sey okudum en etkili yolu koruyucu asi yapilmasiymis. yeni doganlari henuz kucukken alistirip kendimize asiya goturmek sanirim tek cozum olacak hastaligi yok etmek icin. buyuklerden kurtaramadiklarimizi da kaybedecegiz bir noktada maalesef....


(6)

sokaktaki kediler için hangi kuru mama?

karfurdan aldıgım 1 liralıklar yetmıyor artık. baska bı sey bulmak gerek. hem ıyı hem de hesaplı olursa cok ıyı olur.
karfurdan aldıgım 1 liralıklar yetmıyor artık. baska bı sey bulmak gerek. hem ıyı hem de hesaplı olursa cok ıyı olur.
hede hodo
(08.10.18)
econature


veritaslibertas
(08.10.18)
Ben açık mama alıyorum, bonnie tavuklu çok seviyorlar, kilosu şimdi 12 lira oldu. Migros’ta indirimden 3-4 kilo aldım.


mslny
(08.10.18)
Temizmama.com dan mito alıyorum 15 kiloluk


reflex


lamaga
(08.10.18)
tavuklu açık mama + 1


Ben tavuk cigeri alıyorum. En gerkcekci gida kediye.
Kilosu da 7-8lira bir sey galiba. Ucuza geldigi icin fiyatina bakmadim.


stavro
(08.10.18)

Yuva arayan kedi

Antalya Belek civarındaki yazlığımızda baktığımız bu yavruya yuva arıyoruz. Çok oyuncu, uysal ve insan canlısı. Özellikle çocuklarla arası çok iyi. İki kardeşini sahiplendirdik. Yaklaşık 4,5 aylık ve erkek. Annesi öldüğü için 3 aydan uzun bir süredir biz besliyoruz düzenli olarak. Kuru mamaya alışkı
Antalya Belek civarındaki yazlığımızda baktığımız bu yavruya yuva arıyoruz. Çok oyuncu, uysal ve insan canlısı. Özellikle çocuklarla arası çok iyi. İki kardeşini sahiplendirdik. Yaklaşık 4,5 aylık ve erkek. Annesi öldüğü için 3 aydan uzun bir süredir biz besliyoruz düzenli olarak. Kuru mamaya alışkın.
jazzart
(07.10.18)
(6)

Yavru sokak kedisinin Patisi soyuldu! Fotolu

Arkadaşlar ciddi sinirliyim üzgünüm. 1 ay önce bahçemize muhtemelen arabayla bir yavru geldi, besliyoruz seviyoruz derken yağmurda kaldığı bir gün titreyince barınağa götürdük 10 gün tedaviden sonra geldi ki ayak ucu patisi aksıyor hemen özel veterinere götürdük ameliyatlık dedi, ödeyemeyeceğimiz iç
Arkadaşlar ciddi sinirliyim üzgünüm. 1 ay önce bahçemize muhtemelen arabayla bir yavru geldi, besliyoruz seviyoruz derken yağmurda kaldığı bir gün titreyince barınağa götürdük 10 gün tedaviden sonra geldi ki ayak ucu patisi aksıyor hemen özel veterinere götürdük ameliyatlık dedi, ödeyemeyeceğimiz için geri barınağa götürdük, 15 gün orada kaldı. Veteriner, ameliyatlık değil, nörolojik dedi, kediler pati ucuna basar, bu basamıyor topuğuyla basıyor ama zamanla düzelebilir artık aksamıyor dedi. Biz de sevindik, 5 gün önce barınaktan getirdik, hopluyor zıplıyor sadece parti ucunu hissizmiş gibi altına kıvırıp geziyordu, mani olmadığı için dikkat etmedik. Bugün kucağıma aldığımda gördüğüm ki o aşağı kıvırdığı kısmının derisi soyulmuş! Bize böyle bir ihtimal söylenmediği gibi buna önlem için bişey de yapmadılar yani bizi kandırdılar! Başınıza böyle bişey geldi mi? Biz şimdi ne yapalım? Muhtemelen sinirsel bir sıkıntısı olan Ayak ucu için bişey yapılabilir mi? yarın özel veterinere götürücez yine ama hazırlıklı olalım o yüzden size soruyorum. bu arada avcılar veterinerlik fakültesi ücretli mi? Fahiş mi? Özel veterinerle arasında çok fark olur mu, Napsak?
mslny
(07.10.18)
Barınaklara bu yüzden hiçbir hayvanı götürmeyi düşünemiyorum bile.
Kredi kartıma borçlanıp gene özele götürüyorum. İki yıldan fazladır güvendiğim yakınımda bir veteriner hekim var. Hep gittiğim için mümkün olduğunca uygun fiyat veriyor, üstelik iyi bir hekim.
Sokak kedisi olduğunu söylerseniz nerdeyse yarı yarıya indirim uygularlar zaten.
Parasız ilgilenen güvenilir yerler var mıdır bilmiyorum. Aratırsanız belki duyuruda önceden sorulmuştur.
Çok geçmiş olsun.


lamaga
(07.10.18)
yavru kediler barınaklarda barınamaz, çok zor. büyük kediler hırpalar, yeteri kadar beslenemez, zarar görürler. barınağa yavru kedi bırakmayın. veterinerlere de kedinin sokak kedisi olduğunu söyleyin, indirim yapabilirler.


nice tnetennba
(07.10.18)
Parasız ilgilenen çok zor zaten ama en azından doğru teşhis eden, insan kandırmayan bir veteriner istiyoruz=( Özel ameliyatlık demişti, barınaktaki röntgen çektik ameliyatlık değil dedi, hangisine inanalım bilemiyorum, ameliyat dediği de 2000 gibi bir ücretti yanlış hatırlamıyorsam.


mslny
(07.10.18)
mslny
İşini gayet düzgün yapan veterinerler de var.
2000 tl ücret söyleyen veterinere güvenemediyseniz, bulunduğunuz semte ilçeye yakın diğer hekimlere de danışın. Hekime gitmeden önce facebook sayfasından ya da sözlükten hakkındaki yorumlara bakın.
Anadolu yakası çengelköy tarafındaysanız sante animale veteriner kliniğinden burak bey var benim sürekli gittiğim.


lamaga
(07.10.18)
lokasyon verirseniz veteriner önerelim.


piremses
(08.10.18)
Beylikdüzü’ndeyim. Götürdüğüm veteriner fena değil, iyi de biri fakat birinin ameliyat deyip diğerinin dememesi ve geldiğimiz sonuç beni korkuttu. Açıkçası yavru olduğu için ameliyat olmamasına çok sevinmiştim kaldıramazdı muhtemelen. Sinir uçları ölmüşse bile ayağının soyulacağını nasıl bilmez o yüzden barınak kandırdı diyorum.


mslny
(08.10.18)
(2)

Kedim depresyonda mı ?

Bizim dişi tüy yumağını 5 ay önce annesi terk etmişken sokakta buldum. Geldiğinden bu yanadır keyfi iyiydi. Gün boyu sadece 3-4 saat uyur kalanında bizimle oyun oynar gece de 10 saat uyurdu. Ancak bu günlerde gün boyu ve gece tamamen uyur oldu. Gün içinde 2-3 saat uyanık kalıyor onun haricinde hep u
Bizim dişi tüy yumağını 5 ay önce annesi terk etmişken sokakta buldum.
Geldiğinden bu yanadır keyfi iyiydi. Gün boyu sadece 3-4 saat uyur kalanında bizimle oyun oynar gece de 10 saat uyurdu.
Ancak bu günlerde gün boyu ve gece tamamen uyur oldu. Gün içinde 2-3 saat uyanık kalıyor onun haricinde hep uykuda.
Herhangi bir fiziksel belirti de yok hasta olduğuna dair aklıma depresyon geldi. Sizce ne olabilir ?
sumuklurakun
(07.10.18)
iştahı ne durumda?
su içiyor mu?
yakın zamanda mamasında değişiklik mi oldu?
tuvaletinde bir sıkıntı var mı?
bunlar yolunda gitmiyorsa, veterinere danışmanız gerek.

bir de ateşi olup olmadığını, kulağının sıcaklığından, burnunun kuruluğundan az çok anlayabilirsiniz.
her halükarda bu durum birkaç gün devam ediyorsa bence hekime götürün.


lamaga
(07.10.18)
İştahı iyi su da içiyor. Tuvaleti de normal. Kulaklar soğuk bile. Burnu da nemli.


sumuklurakun
(07.10.18)
(5)

Kısırlaştırılmış kedinin kızgınlığa girmesi

İkisi de kısır olan 1 yas civarinda kedilerden biri diğerine(güçsüz olana) tecavuz girisiminde bulunuyor saniyoruz. Bu problemin önüne nasil geçebiliriz? Normal mi bu?
İkisi de kısır olan 1 yas civarinda kedilerden biri diğerine(güçsüz olana) tecavuz girisiminde bulunuyor saniyoruz. Bu problemin önüne nasil geçebiliriz? Normal mi bu?
takipteyim. veterinerleri konuya bekliyoruz benzer sorun bizim kedide de var.


benim kedim kısırlaştırıldıktan yaklaşık bir yıl sonra kızgınlığa girdi. hormon testi yaptırdık öyle anladık. doktor kist olup patlamış olabileceğini söylemişti. bir daha olmadı henüz.


talemon
(06.10.18)
@talemon ne yapildi?


normal.
eğer kısırlaştırılmadan önce kızgınlık dönemi geçirdiyse daha da normal.
çünkü davranışsal olarak bunu yaşamaya devam edebiliyorlar.

önemli olan talemon'unki gibi bir durumun olmaması.
ki buna da çok nadir rastlanır.


blatta hiberna
(06.10.18)
gözleyin bir daha olursa dediler, başka bir şey yapmadık, geçti normal estrus döngüsü gibi.


talemon
(07.10.18)
(6)

Güvercin buldum uçmuyor

Sitenin bahçesinde buldum 20 cm arkasında kedi ona bakıyor ama dokunmuyordu. Aldım eve getirdim, paçalı maçalı çok tatlı bi şey. Evde muhabbet kuşumuz var onun yemlerinden veriyorum 2 gündür. Balkonda karton kutuda duruyor. Kanadı kırık olabilirmiş ama anlamıyorum. Vetereinere götür diyceksiniz ama
Sitenin bahçesinde buldum 20 cm arkasında kedi ona bakıyor ama dokunmuyordu. Aldım eve getirdim, paçalı maçalı çok tatlı bi şey. Evde muhabbet kuşumuz var onun yemlerinden veriyorum 2 gündür. Balkonda karton kutuda duruyor. Kanadı kırık olabilirmiş ama anlamıyorum. Vetereinere götür diyceksiniz ama param yok, ne kadar masraf çıkar bilemiyorum. Keyfi güzel gibi yiyip içip oturuyor kutuda. Ne yapmam gerekir bilen var mı acaba. Teşekkürler.
Kadıköy'de belediyenin veteriner hizmetleri var, bu gibi durumlarda ben oraya götürüyorum, ücret almıyorlar. Belki bulunduğunuz belediyede de vardır öyle bir yer.

Bir de veterinerlerin araç çarpan kedi-köpeklere bakma zorunluluğu var gibi bir şey duymuştum, kuşları da kapsar mı bi bakmak lazım.


msb
(06.10.18)
İstanbuldaysanız vaşak kulübüne götürebilirsiniz


Kocaeli Gölcük, istanbul değil ne yazık ki. Cevaplar için de teşekkür ederim, belki İstanbul'da oturanlar görüp faydalanabilir lazım olursa.


kanadına dokununca tutmaya çalışınca vs huzursuzlanmıyorsa kırık değildir. elinize alın aşağı yukarı elinizde sallayın kanatlarını kapatmadan, pırpır uçaçak gibi yapıyorsa yavrudur ondan kedi gibi geziyordur.


nolmus yani
(06.10.18)
Uçabilenleri bulamazsın zaten.


[GODDARD]
(06.10.18)
kuş besleyen birinin güvercini olabilir. onlar yerde duruyor öyle saf saf uçmuyorlar neden olduğunu bilmiyorum. kuşçuluk yapanlar oluyor ya onlardan bahsediyorum. öyle alıştıysa çok normal bir şey.

kedi de toktur. nefret ediyorum kedilerden aç gözlü pislikler.


benibenim
(07.10.18)
(9)

evinde kedi besleyenler

sorum bu arkadaşlara, hangisinin evine gittiysem evi leş gibi kokuyor. nereye otursam her tarafım tüy oluyor. nasıl dayanıyosunuz buna çok merak ediyorum.
sorum bu arkadaşlara, hangisinin evine gittiysem evi leş gibi kokuyor. nereye otursam her tarafım tüy oluyor. nasıl dayanıyosunuz buna çok merak ediyorum.
dramadi
(06.10.18)
bizim kedi kucağa alınca tüy birakiyor, dikkat etmedim ya da bilmiyorum. leş gibi kokmaz kumu her gün temizleyince :(

bilmiyorum. SEVGI böyle bişi


dayanmıyoruz, çözüm üretiyoruz. bizim evde tüyler için dyson süpürge kullanıyoruz. kakası için evdeki küçük tuvaleti tamamen haşmetlimize tahsis ettik ve sadece orayı kokutuyor, kapısı kapalı durduğu için koku dışarı çıkmıyor.


theseachange
(06.10.18)
Tüylere alıştık öyle kabul ettik. Ama koku yok bizde. Kum kabı kapalı çünkü


kediler erkekse, evde çeşitli yerleri işaretlemek ve bölgesini belirlemek için sağa sola işer.bu şekilde kokutabilir.

kediler, annelerinden çok erken ayrılmışsa ve anneleri tarafından yalanarak temizlenmemişse, kendilerini yalayarak temizlemeyi öğrenememişlerdir.

evde kum kullanılıyorsa, yani kedi evin konumu dolayısı ile dışarı tuvalete çıkamıyorsa kumdan dolayı koku oluşur.


rezilrusfaadam
(06.10.18)
her gün ev temizliği, kediyi düzenli taramak ve oraya buraya kokusunu bırakmasın diye kısırlaştırmak. bunları yaptığım için koku sorunu yaşamadım.


nice tnetennba
(06.10.18)
Kisirlastirilmis kedi + surekli kum temizligi + surekli tuy alici bantla koltuklaro temizlemek. Cozum bu


bak bi
(06.10.18)
Sizin gittiğiniz evlerin sahipleri hijyene dikkat etmeyen kişiler olduğu için kokuyordur. Her zaman söylüyorum; kokanlar hayvanlar değil, sahipleri kesinlikle.

1 senedir evimizde kedi var; en düzgün kedi kumunu kullanıyoruz, nasil ki kebdi tuvaletlerimizi her gun temizluyorsak onun kumunu da günlük temizliyoruz. Siz kendi tuvaletinizi temizlemeseniz o da kokar, normaldir. 2-3 haftada bir de kumu komple yeniliyoruz. Kapali kedi tuvaleti kullanıyoruz. Kaliteli mama yiyor; diskisi cok kotu kokmuyor. Iyi ki benim cocugum da akilli; kum ile iyicr ortmeden kabindan cikmiyor. Sizin gibi 'ayy kedili ev hem kirli oluyor hem de kokuyor' diyen arkadaşlarım 'senin evinde kedi olduğuna inanmakta zorlanıyorum bazen. Resmen koku yok' diyor. Sebep belli işte. Ben bu konuda özen gösteriyorum, diğerleri göstermiyor.

Tüy mevsim geçişlerinde çok dökülüyor; düzenli olarak tarıyoruz. O dönemlerde her gün, normal dönemlerde iki gunde bir özel animal pro başlıkli supurge ile supuruyoruz. Maması kaliteli olduğu için normal zamanda aşırı tüy dökmesi yok. Kurutma makinem var; çamaşırlardaki, koltuk ortulerindeki vs tüyleri komple topluyor zaten. Mutfağa girmesi yasak. Ic/dış parazitlerini düzenli yaptırıyorz.

Bu arada kedim erkek; sadece 2 kere koku bıraktı; hemen ertesi günü kisirlastirdik, bir daha bu sorunu da yaşamadık.

Evimde bir kedi var, evet ama emin olun etrafınızdaki çoğu kişiden daha temiz ve düzenli bir evde yaşıyoruz. Dediğim gibi kedinin suçu yok, gereken ozeni göstermezseniz her ev kokar.


fraise
(06.10.18)
ben de metrobüse her bindiğimde ahır gibi kokuyor.

evimizde 4 kedi var, her gün kum temizlediğimiz için kokmuyor. tüyler için de rulolar var.


kimse evimizde kedi olduğuna inanmıyor.
kaliteli mama verdiğimi düşünüyorum (n&d düşük tahıllı)
kaliteli kum kullandığımı düşünüyorum (everclean. gercı bugun eczacıbasının kumunu aldım bi de onu deneyeceğim, malum kur sebebinden dolayı)
kapalı kedi tuvaleti kullanıyorum. ayrıca tuvaleti kapalı balkonda duruyor.
zerre koku yok hatta esamesi de yok:)


hede hodo
(08.10.18)
(8)

kedim eve sürekli fare getiriyor

illallah ettim artık hava soğuk olunca kıyamıyorum da balkondan içeri almayayım ama bir geliyorum salonun ortasında fare var iğrenç. bu sorunun çözümü yok mu? balkondan içeri almayayım desem balkonu biz de kullanıyoruz ve içeri giremeyince balkon kapısının önüne bırakıp gidiyor fareleri.
illallah ettim artık hava soğuk olunca kıyamıyorum da balkondan içeri almayayım ama bir geliyorum salonun ortasında fare var iğrenç.

bu sorunun çözümü yok mu? balkondan içeri almayayım desem balkonu biz de kullanıyoruz ve içeri giremeyince balkon kapısının önüne bırakıp gidiyor fareleri.
o neredeyse tüm kedilerde olan bişi, avcılık yeteneğini göstermek ve takdir almak için size sunduğu bir hediye aslında o. maalesef önüne geçilmesi pek mümkün değil.


ender89
(06.10.18)
@ender89 kızıyorum o gece eve girmeme cezası veriyorum ama anlamıyor galiba di mi benim salak kedim :s

bir de ilginçtir ki burnunun ucuna da konsa böceklere ve kelebeklere dokunmuyor.


Sen avlananıyorsun ya sana yardım etmeye çalışıyor
Bir süre sonra pır yaralı yarı canlı getirip senin avlanmanı öğretmeye çalışacak.
Balkona iyibir yuva yap ve eve alma ciddi hastalık kapabilirsin. Çok çok sağlıksız yaptığın şey.
Hem ev hem sokak kedisi diye bir şey yok. Sen onu seviyorsun o çöplere giriyor fare avlıyor. Sonra mutfak tezgahına çıkıyor mesela. Evde iki kedisi olan insan olarak asla olmaz diyorum


fasulyek
(06.10.18)
Yahu ne kediler var! Bizimkiler ancak kuru yaprak getiriyor :)


msb
(06.10.18)
@fasulyek

parazit ilaçları yapıldı ama haklısınız dışarı çıkan kediyi koruyabileceklerini sanmıyorum. ama gönül istemiyor işte dışarıda bırakmak.

@mb, kedinin kibarı da başka oluyor, yerim.


kediler seni beceriksiz avlanamayan büyük bi kedi gibi gördüğü için getiriyomuş. kedinin gözünde biraz daha vahşi atarlı bi izlenim yaratmaya çalış şdskfsşlfs.


yuto
(06.10.18)
Yuto hahahahhaa
Kesinlikle haklı
Dışarı çıkartmayı bırak o zaman gerçekten
Kuduz olan insanlar var bu şekilde
Şeçim yap ya balkon ya ev kedisi ikisi birden olmaz
Birlikte uyuyorsun bir de değil mi?


fasulyek
(06.10.18)
Patisine kurban olduğum hediye getiriyor, bazi nankörler kıymetini bilmiyor. Ahahahahaha :)


(7)

Offf kedis offf

Kedimle ilgili iki durum var çözmem gereken.1. Fazla isirmaya basladi. Oyun icin yapiyor tamam da 6 aylik ve cidden acitiyor. Bazen durduk yerde kollarimi bacaklarimi isiriyor. Bugun petshoptan disleri icin bi sey aldim. Ama onlari isirmiyor varsa yoksa beni isirsin. Napicam?2. Bundan daha sikayetci
Kedimle ilgili iki durum var çözmem gereken.

1. Fazla isirmaya basladi. Oyun icin yapiyor tamam da 6 aylik ve cidden acitiyor. Bazen durduk yerde kollarimi bacaklarimi isiriyor. Bugun petshoptan disleri icin bi sey aldim. Ama onlari isirmiyor varsa yoksa beni isirsin. Napicam?

2. Bundan daha sikayetciyim. Kapiyi aciyorum pit cikiyor. Apartmanda en üst kata cikiyor ve ben cikip ona bakip indikce her katta beni takip edip bana bakiyor.

Kapiyi acamaz oldum kurye geldi 2cm actim parayi uzattim. Ya da kucağımda aciyorum. Tasma alip numarami yazip salsam mi? Tipini atiyorum ekte.
borisyellnikoff
(06.10.18)
1) ısırması zamanla duracak. Kısırlaştırınca özellikle. Her ısırışısında sert bir sesle hayır! Demeniz lazım.

2) yapacak bi şey yok kapıyı açmayacaksınız ardına kadar. Biz de böyleyiz. Kediyle yaşamanın genel kuralı.


Kisirlasti ya. Yeni hem de. Iyice isirmaya basladi hatta :(


borisyellnikoff
(06.10.18)
bizimki de bebekliğinden beri ısırıyor ve kapıyı açınca aşağı kaçıyor
çözüm bulamadık, yetiştirme tarzından kaynaklandığını düşünüyorum 1.sinin

dikkat etmek lazım kapıyı açarken vs. tek çözüm o gibi


Coyote
(06.10.18)
bizimki de çok ısırırdı. 10 aylıkken falan azalmaya başladı, kısırlaştırınca (1 yaş) tamamen bıraktı. bir de yeni kısırlaştırıldıysa hormonların etkisi bir süre geçmez. büyüdükçe azalarak biter muhtemelen, biraz sabretmek lazım.


slow like honey
(06.10.18)
1. bizimkisi de aynı. şu an 4.5 aylık. şurada söylenenleri uyguluyoruz:www.lifewithcats.tv saldırılarının sıklığı ve şiddeti azaldı.


ganbatte
(06.10.18)
Yapmayın, bırakın ısırsın. Dediğiniz gibi kendisi de oynadığını biliyor. Ben çıplak kolumla bile oynuyorum, en fazla biraz kanıyor hehe. Ama benim için inanılmaz eğlenceli. Korkmanız gereken asıl şey tırnakları. Eğer tırnaklarını düzenli kesemem diyorsanız, ısırmasını (daha doğrusu "dövüş" oyununu) yasaklamanız iyi olur. Gözünüzü ısıramaz ama tırnağıyla ciddi zarar verebilir.

Kaçmasına da pek çare yok sanırım. Hepsinin farklı huyu oluyor.


aynısı bizde de var. bekliyoruz bakalım geçecek diye


(5)

Acil yardım edin lütfen. Köpeğimiz Hakkında;

Şirketimizin, patronumuzun sahibi olduğu Rottweiler cinsi köpeğimize boyun fıtığı teşhisi koyuldu dün. 10 bin lira civarı bir tedavi masrafı çıktı ve patronumuz bunu karşılamak istemiyor, uyutulacakmış. "Uyutmaya karar verdik" dedi. Ben ne yapabilirim bilmiyorum, bana yardımcı olun, akıl verin lütfe
Şirketimizin, patronumuzun sahibi olduğu Rottweiler cinsi köpeğimize boyun fıtığı teşhisi koyuldu dün. 10 bin lira civarı bir tedavi masrafı çıktı ve patronumuz bunu karşılamak istemiyor, uyutulacakmış. "Uyutmaya karar verdik" dedi. Ben ne yapabilirim bilmiyorum, bana yardımcı olun, akıl verin lütfen. Tüm masrafları karşılayacak maddi gücümün olmamasının yanında sosyal medyada da herkese duyuracak kadar da aktif değilim.

Nereler aranır, ne yapılır bir akıl verin çok rica ediyorum.

Patronumuz bunu karşılayabilecek güce fazlasıyla sahip, bok gibi parası var tabiri caizse fakat uyutmayı seçti. Şu an şirket arabasının arkasında yatıyor, hızlıca çözüme gitmemiz gerekiyor.
1: haysev yuvasız hayvanlar gibi gruplara yazabilirsiniz facebook ve twitterda.

2:,patron yarısını karşılasın yarısını internette toplayalım.

3: hayvan sever ünlüler var. Onlara twitter ve instagmradan durumu anlatabilirsiniz.

4: burada ve sözlükte başlık açıp para toplayabiliriz.

5: patrondan rica edebiliriz hep birlikte.


alıp evde bakacaksan eğer, en azından böyle bir şekilde yaşıyabilir(uyutulmasına nazaran.)

eve aldıktan sonra bolca zamanın olur arkadaşın dediklerinin hepsini deneyebilirsin.

ayrıca köpek kaç yaşında.

fıtık deyip geçme ben çok veteriner belgeseli izledim nat geo'da mesela ameliyatla bile düzelmeyecek olaylar oluyor o yüzden hayvan çekmesin diye uyutuyolar. şimdi sana böyle söylemiş olabilirler ama belki de benim dediğim gibidir. hangi veterinere götürdüklerini öğren ara bi konuş. ne diyecekler.


killerbee
(06.10.18)
Yahu öyle şey mi olur, boyun fıtıgı için köpek mi uyutulur? Ameliyatsiz da tedavi olabilir belki kaç veteriner gördü? Yardım her şekilde toplanır siz önce onu o adamın elinden alıp geçici bir yuvaya pansiyona yerleştirin.


hipopotamus
(06.10.18)
Köpeği adamın elinden alıp siz mi sahipleneceksiniz yoksa tedavi ettirip sahiplendirecek misiniz?

Karar verdikten sonra iki ihtimal için de ilk iş hayvansever gruplara yazın bence. Haysev, Sokaklarbileyasakbize, Masum Gözler, Çak Bi Pati... Bir sürü grup var böyle. Hepsine ulaşmaya çalışın ilan vermeleri için. Önce tedavi masraflarını toplamanıza yardımcı olurlar. Sonra da siz sahiplenmeyecekseniz sahiplendirilmesi için ilan açarlar.

Buraya da ilan verin mutlaka ameliyat parasını toplarken. Burdan yardım eden insanlar da olacaktır.

Hayvanın durumunu net olarak öğrenmeden öldürülmesine razı olmayın lütfen. Bu kadar hayvansever insanın, topluluğun olduğu bir ortamda illa ki çıkacaktır sesinizi duyuracak birileri.


ms brownstone
(06.10.18)
öncelikle başka bi veterinere götürün. 10 bin lira nedir? tek veterinerle olacak iş değil uyutmak muyutmak. hastalığının derecesini öğrenin.


nice tnetennba
(06.10.18)
(1)

Acil süt anne

YER: İSTANBULİLETİŞİM :0533 514 53 48ACİLLL süt anne aranıyor. Transfer sağlanacak. Daha gözleri açılmamış. Bir kaç günlük olduklarını tahmin ediyoruz. İnşaatta bulundular anne 3 gündür ortada yok. 3 yavrudan birini kaybettik malesef.
YER: İSTANBUL
İLETİŞİM :0533 514 53 48

ACİLLL süt anne aranıyor. Transfer sağlanacak. Daha gözleri açılmamış. Bir kaç günlük olduklarını tahmin ediyoruz. İnşaatta bulundular anne 3 gündür ortada yok. 3 yavrudan birini kaybettik malesef.
6 underground
(05.10.18)
Kedi mi kopek mi insan mi soyleseydiniz keşke


havada bulut
(05.10.18)
(1)

Buca veteriner

Merhaba Buca da onerebileceginiz iyi bir veteriner var mi
Merhaba Buca da onerebileceginiz iyi bir veteriner var mi
Evcil hayvan için mi? Bi sokak hayvanına bakıyorsanız otoban girişinde tınaztepe hastanesinin orda belediyenin veterineri var.

Bir de aynı veterinerin orda hayvan parkı var. Köpek besliyorsanız ufaklıkları oynatmaya götürelim birgün. Aklımdaydı hep o parkta Izmirli hayvan sahipleriyle buluşmak.


farabi
(05.10.18)
(10)

Kedimizin Nesi Olabilir?

Yarın veterinere götürücez, buradan da tecrübeleri duyalı dedik.Yemesi, içmesi, uykusu, kakası her şeyi normal. 4 aylık bir yavrucak.Şu son 4-5 gündür ön patilerini sürekli yalıyor, sanki bir şeyi ısırıyormuş gibi kart kurt sesler bile geliyor.Patisinde bir şişlik, kızarıklık, cisim vs göremedik ve
Yarın veterinere götürücez, buradan da tecrübeleri duyalı dedik.
Yemesi, içmesi, uykusu, kakası her şeyi normal. 4 aylık bir yavrucak.

Şu son 4-5 gündür ön patilerini sürekli yalıyor, sanki bir şeyi ısırıyormuş gibi kart kurt sesler bile geliyor.
Patisinde bir şişlik, kızarıklık, cisim vs göremedik ve topallamıyor. Atlamaya zıplamaya devam ediyor.
Patisini bizim ellememize ses etmiyor. Yani yavru kedi enerjisi olarak kucağımıza aldığımızda ne kadar gıcıklanıyorsa patiye de o kadar gıcıklanıyor, farklı bir şey göremedik. Canı yansa bize de ellettirmezdi diye düşünüyorum.

Bir paketin zımbalı kısmını bırakmışım ortada, acaba o mu dedik ama dediğim gibi bir kızarıklık yok ve dokununca geri çekmiyor patisini.
En son salondaki lambaderin üstüne çıkıp onu devirdi birkaç gün önce, acaba devirirken patisi ezildi filan mı, diye düşündük.
Habire bir yerlerden düşüp duruyor (yüksek değil), aşırı oyuncu diye fişek gibi oradan oraya koşuyor. Zedelemiş olabilir mi?
Küçük tuvalette (kendi tuvaleti aynı zamanda) sıcak su borusu var, oraya cos diye ellemiş olabilir mi, dedik ama yine dediğim gibi kızarıklık yok.


Sizce ne olabilir?

Teşekkür ederim.
mor bembombom
(05.10.18)
Tırnaklarını ve tırnaklarının aralarını temizliyor tahminimce. Kart kurt seslerinden bu sonuca vardım. Kediler çok titiz canlılar.


auroraaurora
(05.10.18)
bizim kedimiz tırmalama tahtasına tırnaklarına geçirdikten sonra genelde yapıyor. aralarını temızliyor diye dusunuyorum ben de. ama ıcınız rahat etsın bı goturun tabıı ki.


hede hodo
(05.10.18)
Bana da temizlik gibi geldi. Sorun olduğu fikrine sadece ses üzerinden mi kapıldınız? Benimki kendini temizlerken öyle acayip sesler çıkıyor ki, şaşırırsınız.


bit/pire olabilir mi? bir ihtimal.


piremses
(05.10.18)
@windows, sesinden dolayı ve sanki çok sık yalanıyor diye. Normalde günde 1-2 saat yalanmaları gerekiyor diye biliyorum ama sürekli patisini yaladığını görüyoruz.


mor bembombom
(05.10.18)
benim kopekte de bu aliskanlik var. bi saglik sorunu da yok. patilerini yaliyor, tirnaklarini yiyor. kendince her yuruyusten sonra bakim yapiyor salak. hatta o sirada yanina gelirsem rahatsiz olup gitmemi bekliyor boyle i.hizliresim.com


pide
(05.10.18)
bana da endişelenecek bir durum yok gibi geldi; temizlik olabilir, bir de yavru kediler, bilhassa yalnız olanlar belli bir harekete saplanabiliyorlar, vazgeçmeleri zaman alıyor. canını bir sebepten acıtmış olsaydı bir ya da iki günden fazla sürmezdi, acıları uzun sürmüyor.


tiny penny
(05.10.18)
Kumuyla ilgili olabilir, rahatsiz ediyodur aralara filan kaciyorsa


red g
(05.10.18)
@pide, daha dün kafamın dibinde şlap şlup yalanırken baktığımı fark edip başka yere gitti, orada yalanmaya devam etti eşek.
Saplantıysa ve canı acımıyorsa yeterli.


mor bembombom
(05.10.18)
aynıısnı bizimkisi de yapıyor, tırnaklarını koparıyor o ses ondan gelir. tırnak kapsulu fln da olur yerlerde. bir sorunu yok yavrunun


oscar
(05.10.18)

5 aylık kedi yuva arıyor - İstanbul

Fotoda gördügünüz minnos 5 aylık bir disi ve yuva arıyor. Cok cana yakin ve kendini sevdiren bir kedi. Tüm aşıları yapildi, veren arkadaşım tüm eşyaları ile veriyor. Tek istedigi guvenilir bir yuvasi olmasi. Yer İstanbul Kozyatagi ama konusup İstanbul ici teslim de edilebilir. İlgilenen arkadaslar s
Fotoda gördügünüz minnos 5 aylık bir disi ve yuva arıyor. Cok cana yakin ve kendini sevdiren bir kedi. Tüm aşıları yapildi, veren arkadaşım tüm eşyaları ile veriyor. Tek istedigi guvenilir bir yuvasi olmasi. Yer İstanbul Kozyatagi ama konusup İstanbul ici teslim de edilebilir.
İlgilenen arkadaslar su numaraya whatsapptan yazabilir ya da arayabilir: 05332109374

Modlardan ricam bir sure ustte kalabilirse cok sevinirim. Tesekkurler
kaputt
(04.10.18)
(4)

bembeyaz kediler

bunlar cins kedi mi ?sokak kedisi olmaz mı böyle. çok sevimliler bence
bunlar cins kedi mi ?
sokak kedisi olmaz mı böyle. çok sevimliler bence
sokaktakiler ankara kedisi genellikle. başka beyaz cins kediler de var ama onları pek sokakta görmedim.


theseachange
(04.10.18)
Cinslerine zamanından vanlık ankaralık katılmış mıdır bilemiyorum ama gayet bembeyaz ve cins olmayan sokak kedileri var. Eski kedim tekir bir annenin yavrusu kısa tüylü bembeyaz bir sokak kedisiydi.


buff
(04.10.18)
bir çoğu ankara kırması oluyor. tekir ve ankara çiftinin bembeyaz çocukları olabiliyor.


Kedilerde beyaz kürk geni baskın. Bizdeki kahverengi göz gibi. Beyaz çocuk için iki tane beyaz ebeveyne ihtiyaç yok. Bir tanesini kap götür :D


Lim5
(05.10.18)

3 aylık - yavru dişi - istanbul

Arkadaşlar merhaba,3 aylık yavru dişi buldum otobanda.-wc eğitimli kuma yapıyor.-kuru mama yiyebiliyor-iç ve dış parazit tedavisi yapıldı-yıkandı şuan mis gibi-tırnak çıkarmıyor, çok sessiz sedasız bir bebek-köşede yatıyor kendi başınahttps://eksiup.com/2d25a1f63699https://eksiup.com/ed45a52b0747htt
Arkadaşlar merhaba,

3 aylık yavru dişi buldum otobanda.
-wc eğitimli kuma yapıyor.
-kuru mama yiyebiliyor
-iç ve dış parazit tedavisi yapıldı
-yıkandı şuan mis gibi
-tırnak çıkarmıyor, çok sessiz sedasız bir bebek
-köşede yatıyor kendi başına

eksiup.com
eksiup.com
eksiup.com
eksiup.com

Yuva arıyoruz. İstanbul içi bölge fark etmez. İlgilenenler mesaj atabilir.

Düzenleme: Modlardan ricam pazartesi gününe kadar sabit kalabilir mi başlık.
sarxos
(03.10.18)
(8)

Bu kuşun cinsi ne

Yolda buldum cok sessiz hareketsiz. gömdü kafayi yem kutusuna uyuyo galiba. Hasta fln midirhttps://i.hizliresim.com/MDrNd1.png
Yolda buldum cok sessiz hareketsiz. gömdü kafayi yem kutusuna uyuyo galiba.
Hasta fln midir

i.hizliresim.com
bunu instagramda gormustum galiba gecen gun. calikusu olmasin?


fakyoras
(02.10.18)
ebabil mi ki?


Delay Fuze
(02.10.18)
serçe.


tabirimekruh
(02.10.18)
Baştankara o.


oguz altun
(02.10.18)
Evet, baştankara. Eminim, son kararım. Hatta tam olarak mavi baştankara olsa gerek.


microfiction
(02.10.18)
Çok güzelmiş versene bana bunu


benibenim
(03.10.18)
türünü tam bilmiyorum ama bu kuş kafes kuşu olmayabilir ve bu tarz kuşlar kafese kapatıldığında ölüyorlar. isterseniz veteriner/uzman bir kişiye gösterip ona göre doğaya salın. eğer yavru, yaralı, hasta falansa tedavisini yaptırıp salın. dediğim gibi bu tarz kuşlar kafes için uygun değil!
aslında kafes hiçbir kuş için uygun değil ama işte bazı türler adaptasyon sağlayabiliyor.


ezkaza
(03.10.18)
@ezkaza hakkin rahmetine kavuştu zaten


(4)

sokak hayvanlarına nasıl yardım edeyim ?

merhaba, içimden bu yavrucakları doyurmak geldi. napayım bilemedim ? barınaklara bağış mı yapayım yoksa sokaga cıkıp belli yerlere mama mı koyayım ?
merhaba, içimden bu yavrucakları doyurmak geldi. napayım bilemedim ? barınaklara bağış mı yapayım yoksa sokaga cıkıp belli yerlere mama mı koyayım ?
burchak
(02.10.18)
İçinden nasıl gelirse hocam. Patifood.com’da üçer beşer lirayla mama kumbarasında mama biriktirebiliyorsun. Öğrenci kulüplerine barınaklara filan mama gidiyor 15 kg mama olunca. Ben hem burayı kullanıyorum, hem haysev’in bağış kampanyalarına (maalesef en azından haftada bir acil bağış kampanyası gereken vakalar oluyor) para gönderiyorum 10-15 ne kadar varsa o an, hem de temizmama.com dan 15 kg mito mama alıp Yanımda taşıyorum. Gittiğim gördüğüm yerde kediye köpeğe veriyorum. Kedi maması ama köpek kuş Karga kirpi hepsi yiyor.

Şu an aklıma gelenler bunlar, keşke sizin gibiler çoğalsa ^^


Belediyeye yardim edip sokak hayvanlarinin kisirlastirilmalarinda yardim edebilirsiniz.


Traveller
(02.10.18)
insanın yediği şeyleri verme. rendering yem ver de köpek bir öğün doyacak diye fazladan bir tavuk canından olmasın.


ya ben lan neyse
(02.10.18)
Sokağınızda hayvanlara yemek veren fazla insan yoksa en güzeli köşe başlarına çöp kenarlarına mama su bırakmak. Barınaklarda o kadar saçma sapan insanlar çalışıyor ki bağışlanan mamalar satılıyor vs., vereceklerini hiç sanmıyorum. Ya siz besleyin ya doğuda besleme yapan gönüllülere gönderin.


hipopotamus
(04.10.18)
(4)

Etrafa çok dagilmayan kedi kumu onerisi

Halihazırda eczacibasi/ pisi pisi ince taneli kum kullanıyoruz. Topaklanmasini, koku yapmaması vs konusunda oldukça memnunum fakat kap dışına çok dağılıyor. Her gün banyo ve koridoru supurmekten yıldım. Kapali tuvalet kullanıyoruz, önüne özel paspas aldım; dağılma azalsa da devam ediyor. Fiyatı çok
Halihazırda eczacibasi/ pisi pisi ince taneli kum kullanıyoruz. Topaklanmasini, koku yapmaması vs konusunda oldukça memnunum fakat kap dışına çok dağılıyor. Her gün banyo ve koridoru supurmekten yıldım. Kapali tuvalet kullanıyoruz, önüne özel paspas aldım; dağılma azalsa da devam ediyor.

Fiyatı çok ucuk olmayan, memnun kaldığınız kum markasi öneriniz varsa alıp deneyeceğim. Teşekkür ederim şimdiden herkese.
fraise
(02.10.18)
Ona yapacak pek bir sey yok. Kum bu neticede. Patilerine yapisip yine dagiliyor evin icine.


veritaslibertas
(02.10.18)
www.google.com.tr
Bu tarz ürünler var. Reklamlarını görüyorum orda burda, ama denemedim. Delikleri arasında saçılan kumu topluyor.


diyanet takvimi
(02.10.18)
kabin onune su 5 liralik kaydirmazlardan koyun dagilmasini oldukca azaltir.

anlatabildim insallah, hani su dolap iclerine veya dusakabin onune serilenlerden


cairo
(02.10.18)
ince kum çok dağılıyor, kalın kum nispeten daha iyi.

bi de çam peleti diye bişi var. ben kullanmadım ama dağılmama açısından daha rahatmış. deneyebilirsin. bazı kediler beğenmiyomuş.

urun.n11.com


spirit crusher
(02.10.18)
(2)

sokaktaki kedi ve yavruları

evin yakınında sokaktaki bir kedi evinde kalan anne kedi ve 6 yavrusunu arada bir besleyip oynuyorduk. fakat geçen gün ciddi biçimde pire vb. sorunları olduğunu fark ettim. ne yapabiliriz bu hayvanlara? hiç anlamadığım işler. ense damlası mı alayım?yavrular yaklaşık 1 aylık.
evin yakınında sokaktaki bir kedi evinde kalan anne kedi ve 6 yavrusunu arada bir besleyip oynuyorduk. fakat geçen gün ciddi biçimde pire vb. sorunları olduğunu fark ettim. ne yapabiliriz bu hayvanlara? hiç anlamadığım işler.

ense damlası mı alayım?

yavrular yaklaşık 1 aylık.
captainobvious
(01.10.18)
ense damlası için biraz küçükler. şu an için bir şey yapmayın.


Birbirlerini yalarken o damlayı da yalayıp ölebilirler. Sokak kedisinde pire olması normal, bir şey yapmayın. İç parazit için eczaneden sitraks alıp 05 cc içirebilirsiniz şırıngayla.


(6)

kabız kedi mama

kedimin kronikleşen kabızı için evde yaş mama hazırlamayı düşünüyorum. ama bir tarif bulamadım. bildiğiniz site ya da tarif var mıdır
kedimin kronikleşen kabızı için evde yaş mama hazırlamayı düşünüyorum. ama bir tarif bulamadım. bildiğiniz site ya da tarif var mıdır
imbat
(01.10.18)
tam olarak soruna cevap olmasa da, mamanın yanında birazcık da süt koyarsan cayır cayır çalışır bağırsakları. geçmiş olsun.


bir veterinere danıştınız mı kabızlık için?

(git:patiliyo.com)

bu tip sorunlar da olabilir.


ninotevtidze
(01.10.18)
evet. lavman laksatifler dışında şuan bir şey önermedi. durumu atlamazsa ağır bir ameliyat sonrasında


imbat
(01.10.18)
ben de mama tarifi değil fakat alternatif öneri vereceğim kediye zararı olmayan, belki işinize yarar.
ev yapımı kefir ve möller balık yağı

biz günlük 2 ccye kadar veriyorduk ikisinden de bağışıklık ve sindirim sistemini düzeltmek için. yine de veterinerinize danışınız.


Tonbalığını yağı ile beraber verirseniz yumuşatır diye düşünüyorum. Benimkini ishak yaptığı için light ton balığı veriyorum.


boyalı kuş
(01.10.18)
sorunumuz şu kuru mama dışında birşey yemiyor. malt macunu bile yemedi. ad ıslak mama yemedi


imbat
(02.10.18)
(5)

en etkili iç/dış parazit ilaçları (kedi)

hangileri?
hangileri?
rakicandir
(30.09.18)
en etkili mi bilemem ama, dış parazit için veteriner fiprex kullanıyordu, bence gayet etkiliydi, ama dışarı pek çıkmıyordu benimkiler. pet shoplarda satılan damlalar bir işe yaramıyor.
iç parazit için de aniprazol kk kullanmış (üşenmedim baktım) ama görece etkisini bilemiyorum.


pati
(30.09.18)
İç parazit için kontil. Hapı yutturmak biraz problem oluyor ancak şurubu şırınga ile (iğnesiz tabii ki) ağızdan veriyordum bahçedeki kedilere. Yalnız dozajı iyi ayarlamak gerekiyor, 5 ml kadar yeterli.


yazarcik
(30.09.18)
Neden soruyorsunuz acaba ?


Telcontarin
(30.09.18)
çünkü evimde beslediğim zürafanın faranjit olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden de kamuoyu yoklamasına göre en düşük oyu alan ilacı kendi üzerimde fitil olarak kullanacağım.


rakicandir
(30.09.18)
ic parazit- droncit olmasi lazim ense damlasi seklinde, bence ic parazit cok farketmiyor markalar arasinda, dis parazit ise cook farkediyor
dis parazit- stronghold (hatta plus versiyonu da var tr de var mi bilmiyorum), frontline falan bunun yaninda hikaye


buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.