Giriş
(6)

şikayet postama cevap gelmiyor.

merhaba arkadaşlar sözlükte gördüğüm bazı hakaretlere veya format nedir bilmeyen kişileri dayanamadan şikayet ediyorum. e-posta adresimi yazıp yolluyorum ve mailimden gelen e postayı onaylıyorum. buna rağmen bariz yasak şeyleri yapan kişilerin entrylerine bir şey olmuyor ve bana olumlu olumsuz bir d
merhaba arkadaşlar sözlükte gördüğüm bazı hakaretlere veya format nedir bilmeyen kişileri dayanamadan şikayet ediyorum. e-posta adresimi yazıp yolluyorum ve mailimden gelen e postayı onaylıyorum. buna rağmen bariz yasak şeyleri yapan kişilerin entrylerine bir şey olmuyor ve bana olumlu olumsuz bir dönüş gelmiyor. sözlükten arkadaşlarımın söylediği kadarıyla olumlu olumsuz bir dönüş oluyor.

not: farklı e-mail denedim yine aynı.
not 2: spam kutuma bakıyorum.

düşünceleriniz veya çözüm önerileriniz nelerdir ?
wonnka
(20.06.18)
sözlüğü iplemiyorlar, sen de ipleme.


lonely penguin
(24 saat)
herkes ipleniyor ama bana cevap gelmiyor sadece.


wonnka
(24 saat)
sözlükte format diye bişey yok, modların canı çok çok sıkılırsa ya da kanzuk'a laf sokarsan onun da zoruna giderse formata aykırı diye siliyor.
beni bu şekilde caylak bile yapmışlardı :D

hakaret de umurlarında değil, spor kulubu baskanlarına teknik direktorlerine günde 100 kere sövülüyor. mahkemeye verince nasıl olsa siliyorlar.


acemi
(24 saat)
çözüm önerim yok ama düşüncem bunlarla uğraşmanın gereksiz olduğu yönünde. sözlük yönetimi bu işten para kazanıyor ve gerek doğrudan gerekli dolaylı olarak defalarca böyle şeylerin umurlarında olmadığını gösterdiler. hayat kısa, sözlüğü düzeltmek için vakit harcamaya değmez.


nrmnm
(24 saat)
Hocam sen niye dert ediniyosun :) keyfini surenler bile sallamiyor


brkylmz
(24 saat)
iyi bir insan olduğunu düşünüyorum.


(2)

Nick altı ağır hakaret

sözlükte cazası var mı? modlar ilgileniyor mu?
sözlükte cazası var mı? modlar ilgileniyor mu?
ya ben lan neyse
(18.06.18)
sözlükte yok. savcılığa başvur.


sutlu nescafe
(18.06.18)
kişilik haklarına ihlalden dolayı silebiliyolar,ispiyon et ama her zaman yapmayabiliyolar, modların insafına kalmış biraz.

yani ben böyle silindiğine şahit oldum ama ispiyonlanıp hiç bişey olmadığına da.


killerbee
(18.06.18)
(3)

Upir

Kullanıcı isimli yazara mesaj atabilir miydiniz. Bir baksın lütfen.
Kullanıcı isimli yazara mesaj atabilir miydiniz. Bir baksın lütfen.
stk
(18.06.18)
mesaj attım


porn star
(18.06.18)
buyrun benim


upir
(18.06.18)
@upir mesaj attım


stk
(19.06.18)
(8)

ekşi sözlükte açılan başlıklar

ciğeri 5 para etmez adamların ortaya attığı laflara başlık açılması olayı size de saçma gelmiyor mu?adam 40 takla atsa lafı bu kadar duyuramayacakken burda başlığı açılıyor ve yüzlerce entry giriliyor.örn: x köyünün muhtarının y demesi, z ülkü ocağı çaycısının solcular y dir demesibu başlıkları açan
ciğeri 5 para etmez adamların ortaya attığı laflara başlık açılması olayı size de saçma gelmiyor mu?

adam 40 takla atsa lafı bu kadar duyuramayacakken burda başlığı açılıyor ve yüzlerce entry giriliyor.

örn: x köyünün muhtarının y demesi, z ülkü ocağı çaycısının solcular y dir demesi

bu başlıkları açanların bu lafı eden kadar beyni yoktur. bu başlıklara entry girip başlığı uplayan prim veren ayrı maldır.
follow rivers
(26.05.18)
evet, haklısınız.

yazılanları da okumuyor çoğu insan.
zaten okumadıkları için de sürekli yeni başlık açma telaşında oluyorlar.
çok sıkılıyorum artık sözlükten, ama illet bir alışkanlık yine de.

agresif engelleme politikasına sahibim ben. başlıklarını gündemden görmeyi engelleyemesek de, en azından entrylerini az görüyorum.


biseysorcaktim
(26.05.18)
Katiliyorum. Trolleri biz besliyoruz.


Traveller
(26.05.18)
öyle bi hale gelmişti ki, sayfalar dolusu boş entry arasından üç beş tane ayıklar hale gelmiştim.

şu netflix mesaj rezaletinde uçuruldum.

kurulduğu tarihden beri sözlükteyim bu arada ben.

farkettim ki uçurulunca hiç sözlüğe girmiyorum, takip etme alışkanlığım da yok. zaman olarak tasarruf yaptığım gibi sinir stres de yapmıyorum saçma sapan şeyleri görünce.


Photographer
(26.05.18)
evet saçma. o tarz başlıklara yazanlar da saçma ama çok da takmamak lazım, ciddiye almadan kafasına geleni yazıyorlar. çöp gibi aynı, arada belki çok kaliteli bir yazı da bulabilirsin ama onca kirliliğin arasında biraz zor. hiç okumamak en güzeli.


Mevcut egitim sisteminin, ulkenin ruh halinin etkilerinin eksi’ye de yansimalari oluyor tabi.


ekşi holdingin :P "paranın kokusu" sebebiyle katlandığı, görmezden geldiği hatta belki de dişlerinin kamaştığı bir durum işte. (ya da dürüm :P )


matrix
(26.05.18)
@Traveller +1

Ben bir de "x'in y olduğu gerçeği" kalıbından ve bu kalıp üzerinden gerçekliği tartışılır hatta bazen yanlış olduğu su götürmez olan başlıklar açılmasından nefret ediyorum. Yani suç olması lazım bence bunun. Bir diğeri de X köy muhtarı ve z ülkü ocağı çaycısı kadar bile fikri önemli olmayan alakasız kişilerin twitterda vs görülüp buraya taşınması.


nawar
(26.05.18)
Geliyor. Adamlar kalkıyor twitter, facebook ya da sözlük üzerinden konuştuğu adamların yazdıklarını sanki bunlar çok önemli kişilermiş gibi başlık açıyor diğerleri de mal mal yorum yapıyor.


(1)

Dutoken

sevgili duyuru sakinleri, duyuru ile ilgili bir sorudan esinlenerek bu duyuruyu atiyorum.duyurunun ucretli olmasindan yanayim. bagis yaparken icim hic rahat degil. simdi olmasa da gelecek icin kullanilmasi muhtemel bir onerim var. oneriyi simdi sizin fikir ve elestirilerinize sunmak amaci ile buraya
sevgili duyuru sakinleri, duyuru ile ilgili bir sorudan esinlenerek bu duyuruyu atiyorum.

duyurunun ucretli olmasindan yanayim. bagis yaparken icim hic rahat degil. simdi olmasa da gelecek icin kullanilmasi muhtemel bir onerim var. oneriyi simdi sizin fikir ve elestirilerinize sunmak amaci ile buraya yazayim:

kayip, kan araniyor, ev/kalacak yer gibi onem teskil eden kategoriler haric diger tum kategoriler ucretli olsun. her acilan duyuru basina 10 token kesilsin. tokenler eksi duyuruya has olsun, ethereum altyapisini kullansin. ismi de dutoken olsun :) peki kesilen bu 10 dutoken nereye gidecek. soyle efendim: 6 tanesi duyuru sahibinin cevap olarak isaretledigi cevap sahiplerinin(maksimum 3 tane cevaba tik atabilir) cuzdanina, diger 4 tanesi de duyuruyu yoneten kisilerin cuzdanina gitsin. soruya herhangi bir cevap gelmezse, 10 dutoken duyuruyu yoneten kisilerin cuzdanina aktarilacak.

duyuruda kalitenin artacagini dusunuyorum. hem burada vakit harcarken minnacik da olsa bir seyler kazanmis olursunuz. karsilikli fayda olur.

her 100 dutoken 10 dolar bu arada. (fiyat konusunda emin degilim)

(tokeni jeton olarak da dusunebilirsiniz, kulaga yabanci gelmisse)

eklemek/elestirmek istediginiz, sovmek istediginiz bir sey varsa buyurunuz efendim.
tomcruise
(25.05.18)
güzel bi fikir ama token işi biraz karışık öyle bir iki kişinin yaptım diyip yapabileceği bi iş değil malesef. steemit var bu mantıkla çalışan makale yazanlara yönelik bir site, medium'un bu fikirle birleşmiş versiyonu diyebiliriz, merak eden varsa hazır yapılmışını görebilir oradan.


zebragibi
(25.05.18)
(4)

aldatılan yazarın bir entrysi

merhabalar, aklıma bir şey takıldı geçenlerde bir yazarı aldatıldıktan sonra aldığı intikamı anlattığı bir entrysiyle tanımıştım. olayın özeti kız, yazarın arkadaşıyla onu aldatıyordu ve adam birasını alıp yan odaya geçiyordu sonrasını hatırlamadım ama olayı takmamak gibi bir şeydi sanırım. hatırlay
merhabalar, aklıma bir şey takıldı geçenlerde bir yazarı aldatıldıktan sonra aldığı intikamı anlattığı bir entrysiyle tanımıştım. olayın özeti kız, yazarın arkadaşıyla onu aldatıyordu ve adam birasını alıp yan odaya geçiyordu sonrasını hatırlamadım ama olayı takmamak gibi bir şeydi sanırım. hatırlayan biri varsa bilgilendirir mi?
entryi aradım ama bulamadım. olay şöyleydi eleman eve geliyordu ve arkadaşıyla sevgilisini basıyordu, hiçbir şey demeden odaya geçip tv izliyordu ve kız gelip "bir şey de" tarzı kafa ütüleme yapmasına rağmen hiçbir şey şey demeden öyle tv izliyordu. kız çıldırıp gidiyordu sonra da çocuğa dönmek için elinden gelen her şeyi yapıyordu.


dilligaf
(22.05.18)
hatta ben izin verdim sorun yok falan diyordu sanki


Coyote
(22.05.18)
azim ettim bulacağım :) ona benzer bir şeydi ama baktım bütün aldatma yazan başlıklara yok. belli ki başka bir başlıkta ama şükela modunda üstte diye hatırlıyorum.


(2)

Silme - Düzeltme Kısıtlamaları

bilişimin geldiği bu noktada çok saçma ve sinir bozucu değil mi?teknoloji geliştikçe yazılımlar daha kullanıcı dostu olması gerekirken,sözlükte tersi oluyor.
bilişimin geldiği bu noktada çok saçma ve sinir bozucu değil mi?
teknoloji geliştikçe yazılımlar daha kullanıcı dostu olması gerekirken,
sözlükte tersi oluyor.
titiraprap
(20.05.18)
sınır bilişimden dolayı değil, site yöneticileri o zaman ki toplu entry silmeye karşı getirmişlerdi.


neverlose
(20.05.18)
teknik kısıtlama olduğu yalan. ekşisözlük, metin bazlı ve kritik data sunmayan bir servis.
yani server yükü ağır değil.
hem hadi diyekim yoğunluk olunca sıkıntı çıkıyor, o zaman yoğunluk yokken kısıtlamaları kaldırsınlar. bunu yapmak da zor değil.


titiraprap
(20.05.18)
(1)

sözlükten kara luna'ya ulaşabilir misiniz?

bir şey danışmam gerekiyordu da mesaj atabilirseniz çok sevinirim, teşekkürler şimdiden.
bir şey danışmam gerekiyordu da mesaj atabilirseniz çok sevinirim, teşekkürler şimdiden.
centrolenidae
(19.05.18)
Buyrun?


kara luna
(20.05.18)

Ekşisozlükte yazar olan bir arkadaştan ricamız var.

Ücretli öğretmenlerin bir sıkıntısı var, ekşide çaylağım henüz. Yayınlanırsa belki ses getirir. Özelden gönderirim metni. Thanks
Ücretli öğretmenlerin bir sıkıntısı var, ekşide çaylağım henüz. Yayınlanırsa belki ses getirir. Özelden gönderirim metni. Thanks
insomnia
(17.05.18)
(1)

zephyrantes adlı yazara mesaj atabilir misiniz?

bir sorum olacaktı da...
bir sorum olacaktı da...
Coyote
(16.05.18)
ben kendisine mesaj atacaktım ama mesaj alımı kapalı.


(8)

Yalan başlık

https://eksisozluk.com/yere-tukurup-kirmizida-gectigimiz-icin-ozguruz--56502261. Bu insan nasıl bi şekilde yalan yanlış başlık açabiliyor? Kimse mi dur demiyor? 2. Bu başlığı açan nasıl bir ahlaksız sizce?3. İnsanlar salak mı ki her söylenene inanıyor? Niye kimse kaynağı okuma zahmetine girmiyor? Ni
eksisozluk.com

1. Bu insan nasıl bi şekilde yalan yanlış başlık açabiliyor? Kimse mi dur demiyor?
2. Bu başlığı açan nasıl bir ahlaksız sizce?
3. İnsanlar salak mı ki her söylenene inanıyor? Niye kimse kaynağı okuma zahmetine girmiyor? Niye böyle bizim insanımız?

En muhalif halimle ben kuduruyorum bu saptırma karşısında.
devilred
(12.05.18)
Niye yalan ki? Odatv haberinde cümle geçiyor.

"...Yurt dışına gidin; orada yapamadığınız her şeyi burada yapabiliyorsunuz. Orada yere tüküremezseniz, burada tükürüyorsunuz, kırmızı da geçemezsiniz, burada geçiyorsunuz. Burada iktidar, yasal bir düzenleme yaptığında ayağa kalkıyoruz. Herkes kurallara, yasaya uyacak. Biz fazla özgür bir ülkeyiz."


nundu
(12.05.18)
Okuduğunu anlamakta sorun çekiyor büyük bir kısım da sanırım.


devilred
(12.05.18)
İçinde yazıyor aynı şekilde. İroni yapıyor olsa başlık yalan diyebilirsin ama adam gayet ciddi. 200 yıllık ekonomiye çomak sokan büyük lider filan diyor.


Lim5
(12.05.18)
İroni yapıyor. Diğer söyledikleriyle bunun bağlantısı yok.


devilred
(12.05.18)
İnsanlar sürekli diken üzerindeyken, o kadar gazeteci hapisteyken Hülya hanımkardeşime katılıyorum o özgürüz ki sokağa tükürebiliyoruz ehi ehi dersen yaptığın şey ironi filan olmaz. Avrupa sistem ve kuralları takip ediyor o yüzden özgür sanıyorsunuz diyor. Türkiye'de de kanunları takip edelim, insanları adil şekilde yargılayalım, yakınlarımızın dosyalarını örtbas etmeyelim diyeceğine bak ne kadar özgürüz diyor. Aslında neyi savunduğunu ve ne demek istediğini kendi de bilmiyor.


Lim5
(12.05.18)
Evet muhaliflerin en sinir olduğum davranışlarından biri. Yıllar önce tayyip erdoğan doktorlara iğne yaptırmam hemşirelere yaptırırım. Benim için pratiklik kazanmış olmak daha önemli diye bir söz etmişti. Bir çok kişi doktorluğu küçümsüyor diye alıp yürümüşlerdi.


for day to break
(12.05.18)
Basligi gormus ve sasirmamistim. Icerigini okudum az once, adam gercekten ozguruz bakin bunlari yapabiliyoruz <3 dememiski hakkaten?
Kimse okumadi haberi sanirim cidden.


muti
(12.05.18)
En az karşı taraf kadar salak bunlar da. Ülkeden umudum kalmadı.


devilred
(12.05.18)
(2)

sözlükte bir başlık vardı bulamıyorum

doğru kombinasyonu mu tutturamadım başlık silindi mi emin olamadım.- psikologa gideceklere tavsiyeler- psikolojik danışmanlık alacaklara tavsiyeler- terapiste gideceklere tavsiyelerbunlardan birine benzer bir şeydi.şunu buldum:(bkz: terapist seçerken dikkat edilecek hususlar)ama zamanında bir parça
doğru kombinasyonu mu tutturamadım başlık silindi mi emin olamadım.

- psikologa gideceklere tavsiyeler
- psikolojik danışmanlık alacaklara tavsiyeler
- terapiste gideceklere tavsiyeler

bunlardan birine benzer bir şeydi.

şunu buldum:
(bkz: terapist seçerken dikkat edilecek hususlar)

ama zamanında bir parça okuduğuma eminim aradığım başlığı ve çok daha fazla entry vardı. "terapist seçerken dikkat..." başlığı benim aradığım değil yani.

neydi o başlık tam olarak, bilen hatırlayan var mı?
bir de silindi mi noldu, eğer yoksa, çünkü eminim böyle bir başlığa bir ara rastladığıma?
dafaisss
(11.05.18)
Psikolojik sorunlari olanlara tavsiyeler


ykyt
(12.05.18)
yok o minvalde değil. doğrudan giden/gitmeye düşünen kişilere yönelikti.


dafaisss
(25.05.18)
(5)

Bu yazarlara herkesten mesaj alımını açmaları için yazabilir misiniz?

Bildiğiniz gibi çaylaklara mesaj atma hakkı getirildi. Bence iyi de oldu ama bu özellik çoğu kişide açık değil. Belki bilmiyorlar belki açmak istemiyorlar. Ama bazı bilgilendirici entryler giren aktif kullanıcıların nicklerini burada yazacağım kendilerine "mesaj kutunuzu ayarlardan çaylaklar ve yaza
Bildiğiniz gibi çaylaklara mesaj atma hakkı getirildi. Bence iyi de oldu ama bu özellik çoğu kişide açık değil. Belki bilmiyorlar belki açmak istemiyorlar. Ama bazı bilgilendirici entryler giren aktif kullanıcıların nicklerini burada yazacağım kendilerine "mesaj kutunuzu ayarlardan çaylaklar ve yazarlar şeklinde değiştirebilir misiniz" diye mesaj atar mısınız.

andrew

rwn

bilge tonyukuk

toutaku

juz

in vino veritas

ichtyosaurus

Sözlükte bilgilendirici yazı okuyup sahibine ulaşamamak gerçekten kötü. Neyse ki çaylaklara mesaj özelliği geldi fakat yeterli değil zira default olarak herkeste açık halde değil. Ha bu durumu bildiği halde açmak istemeyen kendisi bilir ama ben burada yazacağım iletişim kurmak istediğim kişileri. Yardımcı olanlara teşekkkür ederim.
her gece aç
(11.05.18)
üşenmedim hepsine mesaj attım. silme bunu.

son entrysi 7 yıl önce olan herife mesaj attırdın ya bana helal olsun


kablelvuku
(11.05.18)
Bilmemesi mümkansız zira olay’a düşüyor bu haberler. Herkese otomatik bildirim geliyor yeni özelliklerle alakalı. Kapalı ise adam mesajlaşmak istemiyordur.
Ben de son dönemde bunu görür oldum; “söyleyin açsın mesajı” deniyor. Adam sözlük kullanıcısı, bu özelliği kapadığına göre istemiyordur zaten. Biz niye söyleyelim? . Ee soracağınız varsa diyin, ulaşan biri olursa yazar sizinle buradan iletişime geçsin.


@kablelvuku teşekkürler

Mesaj almak istemiyorsa orası başka tani ki ama bilgi içerikli yazılar yazan birinin de etkilesime bu kadar kapalı olması anlamsız geliyor. Olaya düşse bile oraya bakmıyor olabilir. Bu ozellik yokken buraya gelip burdan cevap vermelerini isteyenler oluyordu şimdi mesajı herkese açmalarını bildirmek daha mantıklı


her gece aç
(12.05.18)
Ekleme:

swiss army

tutkikarnimacikti


her gece aç
(12.05.18)
Master nickli yazara mesaj atabilir misiniz


her gece aç
(09.06.18)
(1)

Ekşi'de bir avukatın yazdığı entry

Yıllar önce ekşi'de haftanın en beğenilenlerine giren bir entry arıyorum.Entryde hukuk bürosunda çalışan bir avukatın mesai ücretlerini vermiyorlardı ve bu avukat arkadaş bunun karşılığında o hukuk bürosunun kitaplığından kitap araklıyordu sanırım ya da buna benzer bir şey yapıyordu.Bulabilir miyiz
Yıllar önce ekşi'de haftanın en beğenilenlerine giren bir entry arıyorum.

Entryde hukuk bürosunda çalışan bir avukatın mesai ücretlerini vermiyorlardı ve bu avukat arkadaş bunun karşılığında o hukuk bürosunun kitaplığından kitap araklıyordu sanırım ya da buna benzer bir şey yapıyordu.

Bulabilir miyiz acaba o entryi?
angina pektoris
(10.05.18)
Hatırladım. Ekşi itiraf başlığında olabilir belki.


nhtzmc
(10.05.18)
(1)

Şu tad da yazarlar arıyorum

eskiden deu sözlükte nuri nickinde birisi vardı. Onun yazıları güzeldi, ekşide de nuri var o da fena değil.nurisultandorduncuvitesskepticogibi yazarlar varsa eğer, paylaşırsanız okuruz.
eskiden deu sözlükte nuri nickinde birisi vardı. Onun yazıları güzeldi, ekşide de nuri var o da fena değil.


nuri
sultandorduncuvites
skeptico



gibi yazarlar varsa eğer, paylaşırsanız okuruz.
mete kudur
(09.05.18)
Jw marriott?

Yok, buraya olmadi bu.


lamira
(09.05.18)
(3)

ekşi sözlük'te metallica demir doğrama türü bkz'ların olduğu başlık?

bir başlık vardı. içerisinde "metallica demir doğrama", "red hot chilli papers acılı pide" vesaire gibi bkz entryleri vardı. arıyorum arıyorum da bulamıyorum. hangi başlıktı bu?
bir başlık vardı. içerisinde "metallica demir doğrama", "red hot chilli papers acılı pide" vesaire gibi bkz entryleri vardı. arıyorum arıyorum da bulamıyorum. hangi başlıktı bu?
gogu delen adam
(06.05.18)
Sandra blokları olabilir.


angelus
(06.05.18)
eksisozluk.com

Galiba bu değildi ama en yakın bunu buldum ya. Ama sanki Osmanlıca değil de Türkçe isim gibi bir şeydi senin aradığın. Onu da bulamadım. :/


ms brownstone
(06.05.18)
Buldum şimdi. Mobilde editleyemedim ama buydu başlık: eksisozluk.com


ms brownstone
(06.05.18)
(2)

DGS Soru bankasındaki cinsiyetçi ifadeler

Sosyal medyada bir fotoğrafta denk geldim. kırk yıl tavuk olacağına bir gün horoz ol, kadına sır vermek çatlak testiye su koymaktır gibi ifadeler var. Bir erkek olarak beni rahatsız oldum bu söylemlerden. Paylaşan kişiye yayın evine ulaşmasını söyledim.Okullarda, her yerde cinsiyet eşitliğini öğrete
Sosyal medyada bir fotoğrafta denk geldim. kırk yıl tavuk olacağına bir gün horoz ol, kadına sır vermek çatlak testiye su koymaktır gibi ifadeler var. Bir erkek olarak beni rahatsız oldum bu söylemlerden. Paylaşan kişiye yayın evine ulaşmasını söyledim.Okullarda, her yerde cinsiyet eşitliğini öğretelim diye yırtınırken böyle ifadeleri DGS soru bankasında görmek gerçekten üzücü. Sizler ne düşünüyorsunuz? Çok daha ciddi sorunlar varken bunu mu buldun takacak diyenlere şimdiden cevabım sorunları derecelendirmiyorum, bu mantıktan hareket edersem hiçbir soruna eğilmemem gerekiyor. Yine yazacaksanız da canınız sağolsun. Erkeğim, Meriç diyenler de olacaklardır. Sizin de canınız sağolsun.

Edit : küçük bir araştırmayla aynı yayınevinin daha önceki yıllarda da benzer şekilde söylemlerde bulunduğunu öğrendim ve gerçekten iğrendim. Bahsi geçen ifadeler de bilindik atasözleri değil ya da rahatlıkla farklı bir cümle kurularak hedef kazanımın sınanabileceği konular. Tanım cümlesine yönelik kazanımı ölçmek için bu şekilde olmnayan ifadeler de rajatlıkla kullanılabilir.
here we go
(04.05.18)
Tam nerede ne olarak geçmiş bu sözler?
Anlaşılan Türkçe testi gibi bir yerde atasözleri sorusu gibi. Böyle atasözlerimiz varsa yapacak bir şey yok. Ama denk gelmemiş bilerek yapılmışsa da maalesef hala eşitlik çok yerinde değil dünyada. Batılı ülkelerde bile aynı iş için kadının daha az maaş aldığı durumlar var.


senolll
(04.05.18)
Çok, çok yazık gerçekten. Bizler ülkedeki cinsiyetçiliği azaltmaya çalışırken böyle şeyler oluyor bir taraftan.


molkoid
(04.05.18)
(1)

Seçim özel başlığı, günlük gibi

merhaba,24 haziran seçimleri için gün gün önemli gelişmeleri derleyip toplayıp yazabilecek bir yazar var mı? şöyle bir başlık açsa da takip etsek. o kadar çok başlık açılıyor ki sözlükte ve abuk yorum yapılıyor ki asıl meseleleri kaçırıyorum.hani bazı haber sitelerinde yapıyorlar ya güncellemeler on
merhaba,

24 haziran seçimleri için gün gün önemli gelişmeleri derleyip toplayıp yazabilecek bir yazar var mı? şöyle bir başlık açsa da takip etsek. o kadar çok başlık açılıyor ki sözlükte ve abuk yorum yapılıyor ki asıl meseleleri kaçırıyorum.

hani bazı haber sitelerinde yapıyorlar ya güncellemeler onun gibi

atıyorum
30 nisan
iyi partinin seçime katılabileceği açıklandı

25 nisan
bahçeli erken seçim istedi

böyle günlük önemli gelişmeleri yazıp seçime kadar başlığı güncelleyerek gidebilecek biri var mı?
senolll
(03.05.18)
@senoll +1


mikahakkinen
(04.05.18)
(2)

ekşi orman projesinin devamı gelecek mi?

ekşi orman, sürekli mi dönemlik mi bir proje? bakındım ama net bir cevap bulamadım.
ekşi orman, sürekli mi dönemlik mi bir proje? bakındım ama net bir cevap bulamadım.
girdaptaki
(02.05.18)
bildiğim kadarıyla ekşi şeyler'e entry eklendikçe, dikilen fidanlar da artacak.


@konusma ben konusuyorum daha bitirmedim teşekkürler. geçici bir kampanya olmamasına sevindim :)


girdaptaki
(02.05.18)
(1)

gulerken dusunen adam

sözlükten gulerken dusunen adama nasıl ulaşabilirim? daha öncede denedim ama nasıl oluyor bu işler? eksisozluk yazarı birisi sözlükten yazması mı gerekiyor?
sözlükten gulerken dusunen adama nasıl ulaşabilirim? daha öncede denedim ama nasıl oluyor bu işler? eksisozluk yazarı birisi sözlükten yazması mı gerekiyor?
Angelismeee
(02.05.18)
mesaj atıyorum. duyurunu silme.


sutlu nescafe
(02.05.18)
(2)

Sözlükte birini engelleyince noluyo

Sözlükte birini engelleyince o da bizi görüyor mu?Mesela benim yazdıklarımı Göremesin diye yapabileceğim bir şey var mı?Thx.
Sözlükte birini engelleyince o da bizi görüyor mu?

Mesela benim yazdıklarımı Göremesin diye yapabileceğim bir şey var mı?

Thx.
Bildiğim kadarıyla size mesaj atamıyor. Yazdıklarinizi gorebiliyor. Ama siz başlıklarini engelle diyerek o kisinin başlıklarını görmüyorsunuz. Tam emin değilim belki yine bir şeyleri değiştirmişlerdir.


Amaranta ursula
(27.04.18)
Yazdıklarınızı goremesin diye yapabileceğiniz bişey yok. Engel sizin tarafınızdan işliyor.


elorelia
(27.04.18)
(3)

ekşiden okumalık entry önermece

komikli, bilgilendirici, sevinçli dramlı hayat hikayesi ya da vasıfsız bir entry, başlık önerin.
komikli, bilgilendirici, sevinçli dramlı hayat hikayesi ya da vasıfsız bir entry, başlık önerin.
marul hirsizi
(23.04.18)
cam kavanoz entryleri efsane


since1907
(23.04.18)
(bkz: #58071398)


mr.brown
(23.04.18)
@anglachelm herhangi bir entry'si


neverlose
(23.04.18)
(4)

Caylaklarin entry oylamasi

Merhaba,Hic yazar olmadim, olmaya da calismadim bu sistem nasil isliyor bilmiyorum. Caylak hesabimla yukari ve asagi oklar ile yaptigim entry oylamasini entry sahibi gorebiliyor mu su entryim sukelalanmis ya da cok kotu seklinde oylanmis diye?Tesekkurler.
Merhaba,

Hic yazar olmadim, olmaya da calismadim bu sistem nasil isliyor bilmiyorum. Caylak hesabimla yukari ve asagi oklar ile yaptigim entry oylamasini entry sahibi gorebiliyor mu su entryim sukelalanmis ya da cok kotu seklinde oylanmis diye?

Tesekkurler.
voyager 1
(23.04.18)
entry sahibi hemen hiçbir şeyi göremiyor. eskiden genel olarak beğenilip beğenilmediğini görebiliyordu. şu an için şükela modunda aratırsa bir nebze entry'nin aldığı oy hakkında bir fikri olabiliyor.

ekleme: yeni yazarların ve çaylakların çoğu şukela yerine damla simgesine (favori) tıklamayı tercih ediyor veya şukelayı o zannediyorlar.


lazpalle
(23.04.18)
@lazpalle, nasıl hiç bir şey göremiyoruz?
Yani çaylak oyları zaten geçersiz. Çaylaklar oy veremiyor. Favorileyebiliyorlar.
Yazarlar da, başka yazarların verdiği oyu şöyle görür, entry en beğenilenlerine girer ve başlıkta şükela modunda zamanla yükselir.
Yoksa "şu yazar şöyle oy verdi" gibi bir bildirim almıyoruz.


lazpalle +1

çaylakların oylarının geçersiz olduğunu nerden biliyorsunuz?


Fusha
(23.04.18)
Hiç çaylak hesabınızla bir yazarın bir entry'sine oy verip, daha sonra son oylananları ya da en beğenilenleri kısmında takip etmeye çalıştınız mı?
Nasıl mı biliyorum?
Takip ederek.


(9)

çok entry'si silinenlere "uçurulmayan yazar" diye başlık açanların akıbeti?

sorum karakter sınırına takıldı, kusura bakmayın. 91 entry'si silindiği halde uçurulmayan bir yazar var, onun hakkında başlık açsam "ben uçurulur muyum"?bunu neden soruyorum? çünkü sözlük'te bu şekilde açılan başka başlıkların çoğunun ilk entry'si yok!mesela:(bkz: 76 gg entry ile uçurulmayan yazar )
sorum karakter sınırına takıldı, kusura bakmayın.

91 entry'si silindiği halde uçurulmayan bir yazar var, onun hakkında başlık açsam "ben uçurulur muyum"?

bunu neden soruyorum? çünkü sözlük'te bu şekilde açılan başka başlıkların çoğunun ilk entry'si yok!

mesela:

(bkz: 76 gg entry ile uçurulmayan yazar )
(bkz: 35 gg entry ile uçurulmayan yazar )
(bkz: 54 gg ile uçurulmayan yazar )
(bkz: 37 gg entry ile uçurulmayan yazar)
(bkz: 23 gg entry ile uçurulmayan yazar)

gibi.


sizce "moderasyona haksız itham" diye uçuruyorlar mıdır, bu tür başlık sahiplerini? gözüme çarptı bu durum. bu kadar çok sayıda örnekte ilk entry'lerin olmaması pek "tesadüf" gibi görünmüyor sanki?!
girdaptaki
(20.04.18)
ya boşver başlığını açsan nolacak sözlük pok çukuru zaten. hesabı o kadar gözden çıkardıysan sat sevdiğini bi akşam yemeğe çıkar parasıyla.


@proletarier o halde böyle bir şey yaparsam hesabımı intihar ettirmiş olurum sanırım, bunu yapmayı "hesabı gözden çıkarmak" olarak gördüğüne göre?


girdaptaki
(20.04.18)
sözlüğü ben de bıraktım, 2000li senelerden beri sözlükteydim, en son zamanlar iyice bozulmasından şikayetçiydim.

moderasyon tarihçemde en ufak bir kusur olmamasına rağmen, bir entry ile uçurdular mesela, yazdığımda ne format, ne hakaret, ne siyasal bişey, sadece gecenin 3ünde tehdit mesajı vari bir mesaj yollayıp netflix reklamı yapmalarını eleştirmemdi.

gram üzülmedim. o kadar çok trol var ki . onlara bişey olmaz ama sen bunu söylediğin an uçarsın.


Photographer
(20.04.18)
şakirtse, atatürk'e küfrediyorsa, kadınları metalaştırıyor ve tecavüzcüleri aklamak için kırk takla atıyorsa, ırkçı ve mezhepçi entry'ler giriyorsa uçurmazlar.
böylesi kımıl zararlısına sen hakaret edersen ama seni uçururlar.
Sözlük yaklaşık 4-5 yıldır falan bu seviyede.


sözlük kendi cebinin ve poposunun derdinde


@konusma ben konusuyorum daha bitirmedim, bahsettiğim yazar 30 yaşına kadar namaz kılmış, güya şimdi öyle olmadığını iddia eden; öyle kendi halinde bir müslüman değil de chp'yi gece gündüz karalayan, her başlığın altında çeşitli konularda millete bağırıp çağırmak için bekleyen, önüne gelene iftira atan ve hakaret eden biri. şakirt olabilir. sanırım haklısın.

@photographer, üzüldüm senin adına. korkarım sen de dahil herkes, "onlara bi' şey olmaz ama sen ne olduğunu söylediğinde uçarsın" derken haklı.

@herhaltibiliyoring, bunu derlerdi de inanmazdım. hakikaten öyleymiş... özellikle o beş başlığın sahiplerinin yok olduğunu gördükten sonra güvenim bitti artık.


girdaptaki
(20.04.18)
yanlış hatırlamıyorsam o başlıkları chainard açmıştı.

#51038029

bu entrye bakarsak da doğru olabilir söylediğim. yazılan ilk entryler chainard'a aitse uçurulma sebebi başlıklar olamaz. en azından ssg zamanında öyleydi.


valla benim için üzülmene gerek yok, çok kalite, içerik, seviye takıntısı olan birisi değildim. dikkat edersen bu gidişler "benim" hatırladığım taa 2007lere kadar dayanır, yani öyle çok dalga dalga silip giden, tek bir entry bile girmeyen , sözlük bile okumayı bırakan insan oldu ki anlatamam.

son zamanlarda ya ülkenin durumu belli, bi iyi kötü haber alabildiğimiz sözlük var kafasındaydım ama binlerce dandik başlığın, entrynin arasından haber ayıklamak da çok zor bir hale gelmişti.

ben gram pişman değilim, ne ilkim, ne sonum, herşey hakkettiği yeri buluyor.

sözlük vasıtasıyla güzel arkadaşlarla tanıştım, bağımı koparmadım, duyurudan da çok sağlam arkadaşlarım oldu, benim kârım da bu oldu.

sözlükte en büyük hobim, eski yazarları ve entrylerini okuyup hayal kurmaktı. bakıyom adam en son entrysini 99 da girmiş , günlerce entry girmiş birden kesmiş,pat ötekisine bakıyorum, adam merhum olmuş, hop oradan nick altına gidiyorum, bir sürü değişik hayat hikayesi okuyordum falan.

eskilerde ekşi sözlük deyince, ooo ekşi yazarı olayı vardı, insanlar pozitif bir ayrımcılıkla bakardı, şimdi sanıyorum direkt olarak fuckbuddy , dertleşilecek insan veritabanı gibi başlıklar akla geliyor.

dertleşmekte sıkıntı yok da. içerik şöyle olunca pek hoş durmuyor.

"28 erqeq, sadece qızlar, cesur qızlar eqlesin."


Photographer
(20.04.18)
Sözlüğün bu şakirtlere prim vermek gibi bir huyu var evet, bu arkadaşlardan biri geçen bildiğin ifşa yaptı ve uçurulmadı. Reytinglerini seviyorlar herhalde.


stratejisizsiniz
(20.04.18)
(1)

gulerken dusunen adam

sözlükten gulerken dusunen adama nasıl ulaşabilirim?
sözlükten gulerken dusunen adama nasıl ulaşabilirim?
Angelismeee
(19.04.18)
mesaj attım, duyuruyu silme.


elorelia
(20.04.18)
(1)

Sözlükten yazara mesaj

Merhaba, Sözlükten frenchvanilla nickli yazara ulaşabilmem için mesaj atabilir misiniz? Teşekkürler.
Merhaba,
Sözlükten frenchvanilla nickli yazara ulaşabilmem için mesaj atabilir misiniz? Teşekkürler.
grobet
(19.04.18)
mesaj attım duyuruyu silmeyin. yalnız bu yazar en son 1 ay önce entry girmiş.


lazpalle
(19.04.18)
(1)

sözlükte bir giri vardı, ingiltereye t. direktörlük kursuna gidiyodu biri

adamın karısı işi vardı. sonra işler kötüye gidiyodu boşanıyodu sanırım. çok da net hatırlamıyorum. sonra hayallerimin peşinden koşucam lan diyip önce tff ye yazıyodu. tff buna eski futbolcu musun diyodu, besyo mezunu musun diyince bu da yok diyodu sonra türkiye'de kapılar buna kapanınca ingiltere'y
adamın karısı işi vardı. sonra işler kötüye gidiyodu boşanıyodu sanırım. çok da net hatırlamıyorum. sonra hayallerimin peşinden koşucam lan diyip önce tff ye yazıyodu. tff buna eski futbolcu musun diyodu, besyo mezunu musun diyince bu da yok diyodu sonra türkiye'de kapılar buna kapanınca ingiltere'ye yazıyodu. ingiltere de olur tabi şuradan başvurun şekli bi cevap atıyodu. adam işte şimdi şu leveldeyim falan diye anlatıyodu. arkadaşları falan istemiyodu ama ben mutluyum falan diyodu. böyle bi giri. bulamadım bi türlü. var mı hatırlayan? biraz eski tarihli olabilir.
error522
(19.04.18)
Adamın cesaretine ve hayallerinin peşinden koşmasına hayran kalmıştım. Birisi bulsa da tekrar okusak ha, ne biçim aklıma getirdin. Ben? Maalesef hatırlamıyorum başlık vs.


(2)

Sözlük'te işaretlediğiniz güzel/komik v.s entry'ler

Aslında bazı beklenmedik kalıplara-benzetmelere çok gülüyorum; öyle şeyler olsa çok eğleniriz.Misal: ''edit: kotulenmi$. lan sanki peder zickleri kolundan tuttum da bahadir boysal'in onune cikardim "cocuk heves etmi$ eti senin kemigi benim" demi$im. hayir bir dergi cikip entry kotuleyenleri yayinlas
Aslında bazı beklenmedik kalıplara-benzetmelere çok gülüyorum; öyle şeyler olsa çok eğleniriz.

Misal: ''edit: kotulenmi$. lan sanki peder zickleri kolundan tuttum da bahadir boysal'in onune cikardim "cocuk heves etmi$ eti senin kemigi benim" demi$im.

hayir bir dergi cikip entry kotuleyenleri yayinlasa sizi de duyuracagim ama henuz kale alinan bir sanat degil sizinki. degeriniz ilerde anla$ilacak.'' (bkz: #10105598) gibi.


ya da klişe gibi görünen kalıplar olabilir.

Misal: gündüzleri tehlikeli, geceleri ise intihar.


gibi gibi, görece az duyulmuş komik eğlenceli yazıları paylaşırsanız okur/eğleniriz.
mete kudur
(17.04.18)
camel'ın fiyatının düşmesi
(bkz: güle güle viceroy)
seni hiç unutmayacağım.

edit: yalan habermiş amk. hayallerimi sktiniz ulan.
(bkz: hoşgeldin viceroy)
kırılmadın di mi canım viceroy? seni bırakır mıyım? vaysroyum benim, sana vikeroy diyenlerin allah evlerine ateşler salsın, viseroy diyenlerin yuvalarını başlarına yıksın.*

edit2: oha, fotoşok değilse biri karfur fişi koymuş, 6,5 tl lan camel. sktir git vikiriy.
204
10.05.2014 08:26 ~ 15:31 ertunga


En son şu entry'ye çok gülmüştüm: (bkz: #74734891)

"karabük'ün liseli kalecisine yarım metre ofsayttan gol atmaktan başka bir numarası olmayan kaplumbağa kılıklı kambur" ahahahahaha :)


bruce mclaren
(17.04.18)
(8)

İngilizcesi sağlam Netflix dizisi?

Friends olmadığı için Netflix de onun kadar duru ve yavaş İngilizce'ye sahip bir dizi arıyorum ingilizce altyazı izleyip listening ve telaffuza katkı sağlaması için. Mümkünse +20 dakikalık olanları tercih ederim bölüm başı, tavsiyenizi bekliyorum
Friends olmadığı için Netflix de onun kadar duru ve yavaş İngilizce'ye sahip bir dizi arıyorum ingilizce altyazı izleyip listening ve telaffuza katkı sağlaması için. Mümkünse +20 dakikalık olanları tercih ederim bölüm başı, tavsiyenizi bekliyorum
siyah giyen adam
(11.04.18)
The IT Crowd var İngiliz aksanı da olur derseniz.
Nostalji sevene Full House, Star Trek The Original Series var.
Biraz da bilimli izlerseniz Cosmos tane tane anlatır.


kobuzchu kiz
(11.04.18)
Brooklyn nine nine
The series of unfortunate events

Bu ikisinin ingilizcesi baya anlasilir, eglenceliler de


ruhi mucerret
(11.04.18)
Yalnız ingilizce altyazılı da olsa bu hiçbir işe yaramıyor. Altyazısız izleyin.


yavru tosun
(11.04.18)
The Crown'un dili ağırdır önerilmiş ama ben zor anlıyorum bazen google translate'den kelimeye bakıyorum falan. British royal family ingilizcesini cahil bir cumhuriyetçi bile zor anlar.


ingiliz aksanli dizi izleyerek ingilizce ogrenmeye kasmak hele crown falan cok anlamsiz. amerikan dizisi izle. how i met your mother seinfeld falan


hot potato
(11.04.18)
Bana da İngiliz aksanı zor geliyor ama bazı insanlara ise Amerikan aksanı zor geliyor. Eşim bana şaşırıyor mesela, nasıl İngiliz aksanı zor geliyor sana diyor, o Amerikan aksanını zor bulanlardan. Boğaziçi mezunu kendisi, onunla alakası olabilir mi bilmiyorum.

Tavsiyem, kısa bir dizi olmasa da gotham ve 2 broker girl ( bu kısa fakat sarmayabilir, çerezlik güzel bir dizi ama )


Fusha
(11.04.18)
Bu arada BBC bin podcast uygulaması var. Bir yandan okuma yapabilirsiniz dinlerken. Onlar da işe yarar.


Fusha
(11.04.18)
Babacım mesele aksan değil 50 sene öncesinin saray dili ile günümüz sokak dili bir olur mu? Shall not lar norlar awfully sorryler falan havada uçuşuyor dizide. Hele bir kilise sahnesinde bir dua okuyorlar thou lar thy lar kafayı yersin.

Birisi Seinfeld demiş çok doğru bak. Günümüzde geçen daha orta tabakanın konuştuğu ingilizce diziler uygundur öğrenmek için. Gidip de The Wire izleyip baltimore zenci ingilizcesi de kasma olmaz mesela.

The Simpsons, Family Guy, American Dad gibi adult cartoonlar da iyidir.


(2)

ekşi sözlük moderatörlerinin kim oldukları belli mi?

belliyse eğer, onlardan birine ulaşmam lazım. konu, 89 entry'si silindiği halde uçurulmayan bir yazar. dün, bu şahsın sözlük'ten neden atılmadığını duyuru'ya sormuştum: https://www.eksiduyuru.com/duyuru/1272635/89-entry-si-silindigi-halde-ucurulmayan-yazar
belliyse eğer, onlardan birine ulaşmam lazım.

konu, 89 entry'si silindiği halde uçurulmayan bir yazar. dün, bu şahsın sözlük'ten neden atılmadığını duyuru'ya sormuştum: www.eksiduyuru.com
girdaptaki
(03.04.18)
mod yok.


woolrock
(03.04.18)
sadece dürümcü kaldı


hosein
(03.04.18)
(3)

cimbombom nickli yazar

https://eksisozluk.com/biri/cimbombom@cimbombom biri buraya bakması için mesaj atabilir mi?
eksisozluk.com

@cimbombom

biri buraya bakması için mesaj atabilir mi?
carlsberg
(02.04.18)
mesaj attım.
duyuruyu silme.


teritori
(03.04.18)
buyrun


cimbombom
(03.04.18)
teritori teşekkür ederim.


carlsberg
(04.04.18)
(12)

89 entry'si silindiği halde uçurulmayan yazar?

beni rahatsız eden bir ekşi sözlük yazarının modlog'una baktım, yaklaşık bir yıl içinde -ki yazarlığı onaylanalı da hemen hemen bir yıl oluyor- tam 89 entry'si silinmiş. önüne gelene küfreden, tanım yapmayı bilmeyen biri. bu şahıs neden uçurulmuyor sizce? moderasyon, bunları uçurmuyorsa kimleri uçur
beni rahatsız eden bir ekşi sözlük yazarının modlog'una baktım, yaklaşık bir yıl içinde -ki yazarlığı onaylanalı da hemen hemen bir yıl oluyor- tam 89 entry'si silinmiş. önüne gelene küfreden, tanım yapmayı bilmeyen biri.

bu şahıs neden uçurulmuyor sizce? moderasyon, bunları uçurmuyorsa kimleri uçuruyor? moderatörler entry silinme tarihçesini görmüyorlar mı? hayır, o kadar çok sayıda entry silmek moderatörler için de eziyet verici olmalı. gerekenin yapılması için benim yapabileceğim bir şey var mı? gerçekten çok merak ettim. mail atıp durumu anlattım ama yazar halen uçurulmadı.

düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
girdaptaki
(02.04.18)
Sözlük'te moderatör mü varmış? 4 yıl önce bir tane entry yüzünden uçuruldum. Bu zamana kadar kimse bir şey yapmadıysa torpillidir.


dissendium
(02.04.18)
@dissendum sadece bir kez lanetlendi ama 89 silinme çok fazla.

bu yazarı ifşa edip modlog'una link vererek "89 entry'si silindiği halde uçurulmayan yazar" diye başlık açsam işe yarar mı? yoksa onun yerine beni mi "moderasyona karşı geldi" diye uçururlar?


girdaptaki
(02.04.18)
artık kimse uçurulmuyor ki. en son uçurulma vakası ışid ve yakılan türk askerleri mevzusundaydı. ayrıca meltem banko başlığına entry girip girip siliniyor da olabilir. benim entrylerim bi şarlatan yüzünden silindi, sahtekar olan adam ama dilekçeyle sildirmiş. içeriklerini bilemezsin yani.


pinkpeony
(02.04.18)
Başka hesabın varsa oradan yap. Ne yapacakları belli olmaz. Uçurmasalar bile çaylak yapabilirler.


dissendium
(02.04.18)
@acemi aynen aklıma direk ug tek geldi. Bu kızda o dönem konuşuluyordu 50-60 entrysi silinmediği için uçurulmuyor ne ayak diye. o zamanlar moderatörler vardı, onlarla hep arkadaşmış bu kız, öyle takılıyordu.


eazy
(02.04.18)
acaba silinen entrylerin çoğu bir başlık altına yazdığı entryler olabilir mi?

mesela furkan bölükbaşı yada meltem banko falan?

sözlükte bir siyasi yada ünlü birisine okkalı küfür edersen anında uçuruluyorsun zaten. birisi de benim tanıdığım bir arkadaştı. ama çok saçma uçurulma hikayeleri de var. yönetim eskisi kadar iyi değil. bu arada özelden yazarın nickini atar mısın merak ettim :)


false pretension
(02.04.18)
@pinkpeony

- 35 entry'si tanım, tanım devamı, örnek, alıntı ya da bkz değil
- 42 entry'si gg
- 1 entry'si başlıktaki entry'lere fiziksel referans içeriyor
- 11 entry'si mahkeme kararı

nedenleriyle silinmiş. yine de mahekeme kararı dışındaki silinmeler çok fazla değil mi?


girdaptaki
(02.04.18)
@artık kimse ucurulmuyor diyen arkadaş, geçen sene koru hastanesi başlığında bir gecede uçurulan 40 yazardan biriydim.


austra
(02.04.18)
austra, ben de diyorum ki işte o tür durumlar harici kimse uçurulmuyor. ancak kendilerine bir zarar gelecekse, para gidecekse uçuruyorlar, format umurlarında değil.


pinkpeony
(02.04.18)
tartışma-hit-para getirmesi +1

ya da aktroll olabilir.


runagain
(02.04.18)
@runafain evet, galiba ak troll; çünkü gece gündüz muhalifleri karalıyor. bir de çok tartışma yaratıyor, milletin nick altında küfreden ve iftira atan biri. gündemdeki her başlığın altında da tanım yapmayı beceremeden sövüp sayıyor. gergin bir şey.

çok can sıkıcı ve adaletsiz bir durum :( keşke bir çaresi olsa da uçurulsa...


girdaptaki
(02.04.18)
(17)

ekşi sözlüğün dibi görmesi

sol frame'ye bakıyorum okunacak birşey yok.-john deyince akla gelen ilk kişi-sözlük nick'lerinden meslek tahmini yapmak-hepsiburada'da satılan fantezi erkek külotlu çorap-adanalıların üstün özellikleri-david deyince ilk akla gelen kişi-michael deyince akla ilk gelen kişi...............ne lan bu?nere
sol frame'ye bakıyorum okunacak birşey yok.

-john deyince akla gelen ilk kişi
-sözlük nick'lerinden meslek tahmini yapmak
-hepsiburada'da satılan fantezi erkek külotlu çorap
-adanalıların üstün özellikleri
-david deyince ilk akla gelen kişi
-michael deyince akla ilk gelen kişi
...............
ne lan bu?

neredeyse isim, şehir, hayvan oynayacaklar. bizde ergen olduk ama bu ergen işi değil.

benim gibi ruhu daralan yok mu?
gacrux
(31.03.18)
sözlüğü yalnızca duyuruya girmek için kullanıyorum. bir ara hırs yapıp bu tip başlık açanları engelliyordum ama yeni gelen herkes böyle olduğundan bıraktım.


ron dennis
(31.03.18)
hacıt uzun zamanadır böyle hepimiz alıştık bence bu duruma.


datnet
(31.03.18)
kuşak çatışması sanırım. ben artık kabullendim. bu yaş grubu bu şeylerden hoşlanıyor, benim yaş grubum bunlardan hoşlanmıyor diye düşünüp geçiyorum.


levpontryagin
(31.03.18)
Kanallardan ve badilerden takip et sözlüğü. Öyle gündeme bakma boşuna.


evet öyle oldu :/ uludağ sözlük vardı bi ara hani böyle ekşiye üye olmanın zor ama uludağa üye olmanın kolay olduğu zamanlar, orda da sol framede herkes aklına geleni başlık açardı aynı o hale dönmüş :)

bence çaktırmayın da duyuruya gelmesinler. :D burası daha iyi sözlükten.


Sozluk bayadir boyle. Bu sebeple bu kadar insan duyuruda takiliyor :)


duyuruya girmek için kullanıyorum bende. sözlüğü açsam bile araştırmak istediğim birşey varsa bakıyorum.


sutlu nescafe
(31.03.18)
format sonrası internet explorer'i nasıl google chrome indirmek için kullanıyorsam, sözlüğü de duyuruya geçiş için kullanıyorum.

hâlâ yazıyorum arada, genellikle gündemde olanlara dair.
ama sözlüğü ziyaret edip "ne işim var lan burada" demediğim gün yok.
uzun zamandır bu böyle.
özet: yalnız değilsin.


tabudeviren
(31.03.18)
İlk kez bugün çok abartılı saçmalandığını gördüm. Daha önce de saçma bi kaç gün olmuştu ama bugün afedersiniz içine ettiler. Biri de dur deniyor.


valarmurgulis
(31.03.18)
badilerimin yazdıklarını okuyup yazacak bir şeyim varsa yazıp çıkıyorum sözlükten. sol frame'i uzun zamandır takip etmiyorum.


nice tnetennba
(31.03.18)
son 1-2 yıldır böyle, sebebi eskiden olan denetimin olmaması ve bu süreçte yazar olanlar;


Olmaz mı. Boş beleş yazdığını gördüklerimi engelliyorum. Sayı 2000’e vurdu. Ekşi sözlük artık reddit tarzı bir düzene geçmeli yoksa ergenlerin sıçmıkları arasında okunacak bir şey ara ara bir yere kadar.


catch the arrow
(31.03.18)
5000 engelli var bende. Daha fazla ekleyemiyorum. Bu sınırı hangi mantıkla getirdiler anlamıyorum. Çıldırmak üzereyim yazar yapılan tipleri gördükçe. Elimde olsa şu anda 20.000 (eskiden beri uçurulanlar dahil) engelli olurdu. O zaman sözlük biraz daha güzelleşirdi ama olmuyor maalesef.


ekşi sözlük'ten daha fazlasını beklemeyin artık, kabuk değiştirdi işte. o ilk dönemlerindeki vizyonundan farklı bir yola girdi, uzun zamandır da böyle. nitekim talep de bu yönde, zaman değişti sonuçta. bunu kabullenip yoluna bakacaksın. en fazla geyik yapasın varsa girersin, iki saçmalar çıkarsın. ondan ötesi için türkçe bir site ne yazık ki yok. belki reddit'te türkçe subreddit'ler çoğaltılabilir de o da aynı şey değil tabii.


soso
(31.03.18)
son üç haftadır, 8 marttann beridir yani, sürekli yeni yazarlar alınıyor düzenli olarak her gün. öyle 100-200 falan da değil ayrıca. Bu alımlar durulmadan bitmez bu hareketlilik. "çaylak onay listesi" başlığını takip edin, her gn yüzlercesi yazar oluyor, görürsünüz.


Aslında o çaylak onay listesinden sistemli biçimde engelleme yapacaktık artık çok geç:)


veryansın edip şikayet etmek işe yaramıyor. sözlükte bir üst akıl var tepede, o aslında herşeyin böyle olması gerektiğini düşünüp kimseyi şeyine bile takmıyor.

avamız biz ve bilmeyiz. en iyisi bu.


boyle buyurdum
(01.04.18)
(1)

kayıp yazarların entrylerine ulaşmak

titrini kayıp gözüken bir yazarın eski entrylerine ulaşmak mümkün müdür?
titrini kayıp gözüken bir yazarın eski entrylerine ulaşmak mümkün müdür?
murtcu
(28.03.18)
Nope. Bu nedenle "kayboluyorlar" :)


hana bi
(28.03.18)
(2)

the impossible, insofar as it is possible

merhaba, yukarıdaki başlıktan ne anlıyorsunuz? çevirebilir misiniz?
merhaba, yukarıdaki başlıktan ne anlıyorsunuz? çevirebilir misiniz?
JusticeBooster
(25.03.18)
“İmkansız mümkün olduğu sürece imkanlıdır” gibi bişe anladım ben


sydney
(25.03.18)
İmkansız, mümkün olduğu sürece.


(3)

Şimdi biz ne düşünüyoruz. What can i do sometimes

Off, şu başlık atma olaylarını bi' türlü beceremiyorum. Neyse, hızlıca soruma geçeyim.Yanlış anımsamıyorsam, sözlükte ssg'nin ''milliyetçilik hastalıktır'' gibi bir yaklaşımı vardı. Şimdi entry aramaya üşendim.Şimdi yine son zamanlarda sözlükte aşırı artan bir ''devlet beka''sı ''vatan hainliği'' ol
Off, şu başlık atma olaylarını bi' türlü beceremiyorum. Neyse, hızlıca soruma geçeyim.

Yanlış anımsamıyorsam, sözlükte ssg'nin ''milliyetçilik hastalıktır'' gibi bir yaklaşımı vardı. Şimdi entry aramaya üşendim.

Şimdi yine son zamanlarda sözlükte aşırı artan bir ''devlet beka''sı ''vatan hainliği'' olayı var. Yani haklı haksız herhangi bir yaklaşımda refleks hep ''bu puştlar vatan haini'' tadında oluyor ve çok da fazla seyirci buluyor bu dil.

Yani sözlükte de vatan haini olmanız an meselesi ve bunu sadece belirli bir kitle yapmıyor. Misal kendisine atatürkçü diyen kitle de aynı refleksi gösterebilir, kendisine ''dinci'' denilen kitle de.

solcu diye adlandırılan insanlar daha çok ''ulusalcı''ya kaymış pozisyondalar.

benim ingilizcem çoook yetersiz olduğu için, ben bu durumun dünyada da benzer yaklaşımlarla trende geçtiğini düşünüyorum ama tabi okuma yapamadığım için tam da bilemiyorum. Dünyayı da izleyen arkadaşlarınız varsa onlar dünyada bunun aksi mi yoksa yanlısı mı bi' yükseliş var onu anlatabilir mi ?

bitti mi, bitmedi...

Bir de bunun dünya savaşları öncesinde ki politik akımla karşılaştırabilecek babayiğitler varsa onları da okumak isterim.


bitti mi ? asla,

konuyu neden ssg'ye getirdim, ssg'nin ya da 1.yüzden arkadaşlarının bu başlıklara yazdığına hiç denk gelmedim, herhangi bir refleks ya da tepkilerine de denk gelmedim. Oysa eskiden yazıyorlardı şimdi alternatif nickler mi kullanıyorlardır yoksa bu konudan vazgeçip-ümit kesip alternatif ilgi alanlarına mı yönelmişlerdir o konuda da fikirleriniz varsa yardırabilirsiniz.

Şu da ilgimi çekiyor, kökten karşı olduğun bir durum senin var ettiğin sözüm ona ''demokratik ve açık'' bir platformda tartışılırken senin bu tartışmaya katkı sağlamamanın temelinde ki fikir nedir sizce ?

bunu ssg'ye de bi' şekilde sorabilirim ama, onun fikirlerini değil genel yaklaşımı merak ediyorum(otelde bıçaklanan kadında olduğu gibi)

xoxo. bitti.
mete kudur
(24.03.18)
Ben sadece ABD'yi takip eden biri olarak ulusalcılığın ABD'de Trump sayesinde yükselişe geçtiğini görüyorum.

foreignpolicy.com

Sözlük'ü okumadığım için ssg'nin görüşlerini tam bilmiyorum ancak Sözlük genel olarak en başından beri çok sesliliğe önem veren bir ortam olduğu için ssg'nin bu çok sesliliğe zarar verebilecek her türlü düşüncenin karşısında olması gerekir. Milliyetçilik de bu ortamın bozulmasına neden olabilecek bir şey. Yani, Sözlük hiçbir zaman bir yazar grubunun malı ya da bir düşünce akımının kalesi olmadı. Sözlük'ü dışarıdan okuyan 3. bir kişinin farklı düşünceleri görebileceği bir yer oldu. Bugün bu durumun hâlâ devam ettiğini düşünüyorum. Dışarıdan bakan biri yine çok farklı görüşleri okuyabilir. Sadece yazar sayısı çok fazla olduğu için sanki hep bir kavga yaşanıyormuş, hep bir savaş varmış algısı oluşuyor. ssg de bu kadar fazla sayıdaki yazarın arasında sadece bir kişi artık. Eskisi gibi yazar sayısının az olduğu bir ortamda görüşlerin uzun uzun konuşulacağı bir ortam yok. Bu tamamen onun kendi eseri. Sözlük'ün durumu yüzünden yorum yapmıyordur eğer yapmıyorsa.


dissendium
(24.03.18)
aslında biz de birer hayvanız ve sürüler halinde yaşıyoruz. aynı kanı canı fikri paylaşsak da karşı gruba karşı kendimizi savunma veya agresif olma potansiyelimiz var. Devletler de, kitleleri en iyi yönlendiren şeyin milliyetçilik ve fanatizm olduğunu bildiği için bunu kullanıyorlar.

bu arada çok boş şeyler takip etmişsin ssgnin ne düşündüğünü kimin umrunda. sözlük mü demokratik? amk ne büyüttünüz gözünüzde şu sözlüğü, 10 sene geçti kaliteli zamanlarının üzerinden. şu an ünili ergen yuvası. 20 sayfa gezip de kim kaliteli bir entry girmiş diye arayacak vaktim yok maalesef. eskiden debe vardı onu da elimizden aldılar.


plastic_angel
(24.03.18)
ssg kaçtı gitti. amerikada para eziyor. yan hesaplardan yine girip yazıyordur arada.
ama ceza falan almamak icin kendini belli etmez. ertelenmiş cezası var çünkü.


(1)

Ekşisözlük toplu engelleme

hızlıca soruya geçiyorum; sözlükte entry'nin altındaki seçeneklerde ''engelle'' kısmı da bulunuyor. Buradan o yazarı engelleyebiliyoruz. Ben istiyorum ki, o entry'i favorileyenleri de engelleyebileyim. Bunu kendiliğinden yapabilecek bi' script v.s var mı ? Yani ben entry' altından yazarı engellediğ
hızlıca soruya geçiyorum; sözlükte entry'nin altındaki seçeneklerde ''engelle'' kısmı da bulunuyor. Buradan o yazarı engelleyebiliyoruz. Ben istiyorum ki, o entry'i favorileyenleri de engelleyebileyim. Bunu kendiliğinden yapabilecek bi' script v.s var mı ?

Yani ben entry' altından yazarı engellediğimde, ilgili entry'i favorileyenlerde engellenmiş olsun.
mete kudur
(23.03.18)
müthiş bi soru, engelli listemde 4000'den fazla kişi var, başlıkları engelle ve normal engelleye basıp sayfanın yenilenmesi min. 10 saniye'den hesaplarsak 11 saatim bu piç kurularını engellemekle geçmiş. eğer çalışıyorsa troll++ yaratıcılarına buradan teşekkürlerimi sunuyorum.

edit: çalışmıyor, chrome'da zaten çalışmıyormuş firefox'ta denedim olmadı:/


(5)

Sözlük yazarı "lord eddard stark" hakkında

Arkadaşlar ben sözlükte yazar değilim. Ne zaman girsem bu oç herif Atatürk hakkında kötü şeyler açıyor. Yok Atatürk karısını dövüyormuş, yok boyu kilosu şöyleymiş hep kötü niyetli şeyler.Gıcık oldum herife, sinirlerimde bozuldu. Merak ettiğim sözlük kuralları falan yok mu neden bu adama izin veriliy
Arkadaşlar ben sözlükte yazar değilim. Ne zaman girsem bu oç herif Atatürk hakkında kötü şeyler açıyor. Yok Atatürk karısını dövüyormuş, yok boyu kilosu şöyleymiş hep kötü niyetli şeyler.

Gıcık oldum herife, sinirlerimde bozuldu. Merak ettiğim sözlük kuralları falan yok mu neden bu adama izin veriliyor?

Özgürlükçü sözlük kuralları desem; duyuruya uçuruldum diye konular açılıyo, demek ki sözlükten uçurulma var.

AKP hükümeti, sözlük yönetimi ve editörleri yeni Türkiye için bilinçli yapıyorlar desem, yuh artık derin.

Abi o zaman bana yazarlık verin, bu herifin annesi ve peygamberi hakkında onun üslubu ile entry ler yazayım ekşisözlüğe.

Her sözlüğe girdiğimde bunun çirkin mesajları, niye ya?
denizaya
(20.03.18)
engelle, geç ya da savcılığa şikayet et.

böyle yaptıkça daha prim yaptırıyorsunuz herife. ciddiye almayın ya hu.


atatürke hakaret ediliyorsa ben de onun peygamberi hakkında onun üslubuyla entry yazayım diyorsan hiç yazma. bi kurtulamadınız şu sığlıktan.


peygamber hakkında onun üslubuyla entry yazmak ne alaka be zeka küpü. ondan farklı mısın sanki sen de, bu duyuruyu açmışsın. onun aynadaki yansımasısın işte.


del piero10
(21.03.18)
onun peygamberi hakkında yazmak gayet iyi bir mantıklı çözüm. burada tam tersini savunan blue eyes white dragon ve del pieroya kulak asma onlar gizli akpli. yoksa çocukları çok seven bir peygamberi savunacak aklı başında bir insan yoktur.

benim çözümüm ekşisözlüğe girme. zaten çok kötü. twitter daha iyi.


charlotte blanc
(21.03.18)
engellediğim için görmüyorum. geri kalmış kesim bunlar. azaldılar zaten. zaman kaybetme.


silver apple
(21.03.18)
(2)

Bu entry neden bu kadar fav almış?

ne demek istemişhttps://eksisozluk.com/entry/17084852
ne demek istemiş

eksisozluk.com
lafacukur
(19.03.18)
fav mı almış?

Öncelikle entry hiç fav almamış, onu bir düzeltelim. Şukulanmış sadece. İki farklı şey bunlar.
Gelelim soruya: eksisozluk.com

23 Ekim 2009'da Taraf gazetesi Yazıcıoğlu'nun helikopterinin telefon aramasından ötürü düştüğüyle alakalı bir haber yapmış sanırım; bunların da üstüne atmış suçu.
Millet de kafaya almış haklı olarak.
Geçen aradılar diyor, ders düştü(helikopter gibi).


Konuda ben konuşuyorum zaten cevabı vermiş ama siz hala "evet şükela modunda ikinci" diyorsunuz. E açıklanmış ya işte fav ile beğeni alma farklı diye. Bir tane bile fav yok bahsettiğiniz enrtde


Fusha
(20.03.18)
(2)

gram negatif bakteri isimli yazara

Biri ulaşabilir mi? Dele hakkında bir sorum vardı.
Biri ulaşabilir mi? Dele hakkında bir sorum vardı.
Caylaklar artik mesaj atabiliyor.


imelih
(17.03.18)
kendi mesaj özelliğini kapatmış o yüzden atamadım.


(2)

Bütün entryleri nasıl siliyoruz?

Sözlük hesabım açığa çıktı da bazılarını yedeklemek istemekle birlikte bütün entryleri silmek istiyorum. Nas yapılıyor? Eskiden vardı böyle bir buton. Yok mu artık? Yasak mı silmek?
Sözlük hesabım açığa çıktı da bazılarını yedeklemek istemekle birlikte bütün entryleri silmek istiyorum. Nas yapılıyor? Eskiden vardı böyle bir buton. Yok mu artık? Yasak mı silmek?
jackyr
(13.03.18)
Sözlük tepki olarak entry silen yazarlara karşı süre kısıtlamasınyokmuştu yok bence saçam asapan bir durum


birdposing
(13.03.18)
chrome da bir eklenti var ama hepsini bir anda silmiyor. dakika limitine göre kendi yavaş yavaş siliyor yani.


tosunpasa
(13.03.18)
(1)

Bir entry ariyorum.

Entry konusu ; kadinlarin hayatlari boyunca girdikleri iliskilerden tasinan dna lar hayat boyu kalici olmasi gibi bi entry idi.Tesekkurler
Entry konusu ; kadinlarin hayatlari boyunca girdikleri iliskilerden tasinan dna lar hayat boyu kalici olmasi gibi bi entry idi.

Tesekkurler
bad
(13.03.18)
(1)

en sevdiğiniz entryleri paylaşın okuyalım.

komikli olur duygusal olur ama güzel olsun.şuraya bi kaçtane örnek olarak bırakayım.https://eksisozluk.com/entry/49332874https://eksisozluk.com/entry/6260334teşekkürler.
komikli olur duygusal olur ama güzel olsun.

şuraya bi kaçtane örnek olarak bırakayım.

eksisozluk.com

eksisozluk.com

teşekkürler.
lafacukur
(12.03.18)
epey var aslında.
ama bunu çok severim: eksisozluk.com


(7)

Sözlük'e nolmuş böyle?

Ne bu 'en basit bilmem ne bilgisi' basliklari? Spam sayilmiyo mu bu? Yetkili yok mu mod falan. Nolmus bu sozluge? Sinir bozucu bulan bi ben degilim ama skleyen yok.
Ne bu 'en basit bilmem ne bilgisi' basliklari? Spam sayilmiyo mu bu? Yetkili yok mu mod falan. Nolmus bu sozluge? Sinir bozucu bulan bi ben degilim ama skleyen yok.
neden sinir bozucu?
niye bu kadar ciddiye alıyorsunuz?


benaslindayohum
(10.03.18)
Hep ayni tek tip ve anket tarzinda. O kadar zamandir takipciyim ama ilk kez bu kadar sacma baslik acildigini gordum.


açsınlar abi:D
muhtarı deiliz sonuçta...
ilim irfan kurumu degil orası


benaslindayohum
(10.03.18)
unutun artık o tanım ve kalite olayını arkadaşlar. artık tek gerçeklik sayı. ne kadar çok kişi ziyaret ederse o kadar çok para,kar. onedio'dan sonra her şey bunun üzerine kuruldu.


biravekahve
(10.03.18)
sözlüğün kalitesi ile ilgili tartışmalar ikinci nesil yazarların alımından beri devam ediyor. hiç bitmedi, hiç bitmez...


himmet dayi
(10.03.18)
düne kadar bir şey yoktu da birden böyle başlıklar açılır oldu gibi yazmışsınız ama sözlük senelerdir böyle.

"O kadar zamandir takipciyim ama ilk kez bu kadar sacma baslik acildigini gordum." daha neler neler var, pek iyi takip edememişsiniz.


nrmnm
(10.03.18)
(5)

Nesil ne yahu?

Her yerde gördüm, merak ettim, aramaya inandım, taradım, anlamadım. Nasıl oluyor bu iş? Nesiller nasıl hesaplanıyor? Yıllara göre mi? Bişi anlamadım. Salak mıyım ben? :(
Her yerde gördüm, merak ettim, aramaya inandım, taradım, anlamadım. Nasıl oluyor bu iş? Nesiller nasıl hesaplanıyor? Yıllara göre mi? Bişi anlamadım. Salak mıyım ben? :(
Sozluk 1999'da acildi. O yil yazar olanlara 1. Nesil dendi. 2001 e 2. Nesil 2004'e 5. Nesil gibi.. Sonra bir sure insanlar cok bekledi. Kimse alinmadi. 2009 gibi toplu alim yapildi onlara sabirtasi denildi. Sonra bir kadinlar gununde son 3 ayda( yanlis hatirlamiyorsam) online olan kadin yazarlar alindi. Sayilari 8284 idi onlarin nesli de 8284 oldu. Sonra nesil ibaresini sonra entry numaralarini sonra sozluk temasini kanzuk yedi, hepsi bitti.


ykyt
(10.03.18)
şimdi nesil olayı yok muymuş yani? kanzuk'a dürümler yetmemiş. :( ergenliğimden beri takip ediyorum olaya pek girmesem de. :(


Evet artik nesil olayi yok. Mesela eskiden bu kadar cok troll de yoktu. Author vardi herkese yetiyordu.


ykyt
(10.03.18)
ben 8 nci nesildim mesela
Hey gidi günler


benaslindayohum
(10.03.18)
eksistats uzerinden gorunuyordu eskiden...

2007'de yazar oldum, duz 8. nesilim ordan hesaplayin.


supergirl
(11.03.18)
(3)

Okunmaya değer yazarlar ve entryler

maksat badi listemiz zenginleşsin, daha değerli şeyler okuyalım.
maksat badi listemiz zenginleşsin, daha değerli şeyler okuyalım.
pinkylips
(10.03.18)
@justinianus deniz gezmişin kuzeni,eski bir hakim. eski anılarını anlatıyor. şükela moduna alıp bir saat durmadan okumuştum entrylerini.


biravekahve
(10.03.18)
Artık sağır sultan bile biliyordur ama başta @immanuel tolstoyevski olmak üzere @derinsular, @benbirpipodegilim (keşke bu yazar hala yazsa), @kafkasque ve @sidon. Bunların yazdıklarına uzun uzun vakit ayırıyorum. Şöyle popüler tartışma konularında zihniyeti ne olursa olsun layıkıyla cevap veren başka yazarları hiç görmedim. Varsa yoksa aptal saptal ya da popülist cevaplarla dolu hepsi.


m e b
(10.03.18)
şöyle bir çalışma varmış sözlükte: (bkz: ekşi sözlük entelektüel nefes alma uzamı)

göz atmakta fayda var


idexo
(10.03.18)
(1)

Sözlükte Olay ışığını kapatmanın bir yolu var mı ?

Eskiden eğlenceli şeyler olurdu `olan biten`de, şimdi saçma sapan hangi ayda kim ne yemiş, hangi yılda sözlükte kim napmış ''en beğenilen entry'' gibi saçma sapan şeylerin üstüne bir de gelecek olan ''ünlü'' insanların ''geldiğini-gittiğini'' haber verir olmuşlar. Lan zaten sol framede gelen ünlünü
Eskiden eğlenceli şeyler olurdu olan bitende, şimdi saçma sapan hangi ayda kim ne yemiş, hangi yılda sözlükte kim napmış ''en beğenilen entry'' gibi saçma sapan şeylerin üstüne bir de gelecek olan ''ünlü'' insanların ''geldiğini-gittiğini'' haber verir olmuşlar. Lan zaten sol framede gelen ünlünüzün başlığına akın oluyor, mal değilsek oradan girer bakarız, istatistik de keza aynı şekilde birşeyi merak ediyorsam koyarsın istatistiğe oradan bakarım. İyice ''dur sen şunu okumamışsındır bak çok komik'' diyen arkadaşa çevirdiler olay ışığını.

Ben WhatsAppda dahi bütün kişilerin(aile-akraba demeden) bildirimini kapatıyorum ama şu olay ışığını kapatmanın bir yolunu bulamadım. Nasıl kapatılıyor ?
mete kudur
(09.03.18)
Denemedim ama şu yazara göre @ekşisözlük hesabını engellemek yeterli. Ama bu etkili bir yöntem midir, bilmiyorum.

eksisozluk.com


m e b
(09.03.18)
(3)

sözlüğe giriş yapamıyorum

giriş yapmaya çalışınca, şifrenizi güncelleyin diyor, yazdığım hiçbir yeni şifreyi kabul etmeyip şöyle bir uyarı veriyor:"hesap güvenliğiniz açısından şifrenizin diğer sitelerde kullandığınız şifrelerden farklı olmasını tavsiye ederiz."yazdığım şifrelerin hiçbirini daha önce kullanmadım bir yerde.
giriş yapmaya çalışınca, şifrenizi güncelleyin diyor, yazdığım hiçbir yeni şifreyi kabul etmeyip şöyle bir uyarı veriyor:

"hesap güvenliğiniz açısından şifrenizin diğer sitelerde kullandığınız şifrelerden farklı olmasını tavsiye ederiz."

yazdığım şifrelerin hiçbirini daha önce kullanmadım bir yerde.

nedir acaba sorun?
silent enigma
(08.03.18)
Aynı uyarı bende de çıktı. Orada yazanlar doğrultusunda şifrenizi güncelleyin;örneğin içinde rakam yoksa rakam, büyük harf yoksa büyük harf ekleyin. Bir yerde yeni bir şifre oluşturmuş oluyorsunuz. Zaten ilk kutuda istenen ilaveleri yaptıgınızda tik işaretini göreceksiniz, sonra aynısını alttaki ikinci kutuya yazın. Kısa süren bir işlem, hemen yapabilirsiniz.

Neden güncelleme istendiğini ben de bilmiyorum; tüm şifrelerim farklıdır halbuki.


cymbelina
(08.03.18)
@cymbelina
işte tüm şıklar yeşil oldu zaten, istenenleri yaptım ama şifremi kabul etmiyor garip bir şekilde.


silent enigma
(08.03.18)
mevzuyu bilmiyorum ama başka yerde kullandığınız şifreyi ekşi sözlük nerden bilsin yahu? o söylediğiniz uyarı bir tavsiye niteliğinde.

muhtemelen büyük harf küçük harf olayını falan atlamışsınızdır veya bir çeşit bug falan oluşmuştur. her şeyi doğru yaptıysanız sözlüğe mail atıp yardım isteyin.


syozkn
(09.03.18)
(5)

sözlüğe giriş yapamama sorunu

giriş yapınca şifren yeterince güvenli değil diyip bi sayfaya yönlendiriyor. sonra kriterlere uyan şifre belirleyip güncelle diyince sayfa bi yenileniyor ama güncellendi/güncellenmedi bişey yazmıyor. sonra giriş yapmaya çalıştığımda eski şifremi kabul ediyor ve yine bu şifre güncelleme sayfasına yön
giriş yapınca şifren yeterince güvenli değil diyip bi sayfaya yönlendiriyor. sonra kriterlere uyan şifre belirleyip güncelle diyince sayfa bi yenileniyor ama güncellendi/güncellenmedi bişey yazmıyor. sonra giriş yapmaya çalıştığımda eski şifremi kabul ediyor ve yine bu şifre güncelleme sayfasına yönleniyorum. giriş yapamıyorum yani. bunu yaşayan var mı?
duyuru
(07.03.18)
giriş yapmaya çalıştığınızda ya yeni şifreyi kabul ederse? olmaz demeyin şansınızı deneyin.


onemoremile
(07.03.18)
işte onu kabul etmiyor zaten yanlış şifre diyor. sonra eski şifreyi girince de bu şifre değiştirme sayfasına yönleniyor.


duyuru
(07.03.18)
tarayıcıda bi hinlik olabilir.


onemoremile
(07.03.18)
farklı bilgisayarlarda farklı tarayıcılarda denedim.


duyuru
(07.03.18)
yeni sözlük böyle sürekli sıkıntı.


onemoremile
(07.03.18)
(5)

Çaylakların entryleri nereden görülüyor belli bir başlığa yazdıkları?

Örnek veriyorum: Diyelim bir çaylak Galatasaray başlığına uzun süre entry girmemiş. Sol tarafta da haliyle Galatasaray başlığı çıkmıyor çaylaklar sekmesinde.Peki Galatasaray başlığında çaylaklarin yazdıklarını nereden görecem, nerelere tıklayacam?
Örnek veriyorum: Diyelim bir çaylak Galatasaray başlığına uzun süre entry girmemiş. Sol tarafta da haliyle Galatasaray başlığı çıkmıyor çaylaklar sekmesinde.

Peki Galatasaray başlığında çaylaklarin yazdıklarını nereden görecem, nerelere tıklayacam?
Cesario
(03.03.18)
Arama çubuğundaki linkin sonuna ?a=caylaklar yazarsan o gün o başlığa girilen çaylak entry'lerini gösterir, benim bildiğim en pratik yöntem bu.


angelus
(03.03.18)
Angelus ben de denedim ancak çıkmadı nerde yanlış yaptım acaba anlamadım.


antipartizan
(03.03.18)
Evet arama sekmesinden değil de sol frame'deki başlığa tıkladığında linkin sonunda ilgili sekme ile ilgili başka bir kod oluyor, onu silip ondan sonra yapıştırmak gerekiyor.

Şöyle ki; eksisozluk.com

Buradaki şu kodu silip onun yerine yapıştırmak gerekiyor: ?a=popular


angelus
(03.03.18)
Eğer çaylak kişinin entryi girdiği gün yaparsan görebiliyorsun bunu. Geçen hafta girilmiş bir çaylak entrysini göremiyorsun başlığın sonuna ?a=caylaklar yazınca


kalemdefter
(03.03.18)
@kalemdefter

çaylak entrysi görebilmenin tek yolu @angelus'un yazdığı yol mu yani senin de bildiğin?


Cesario
(03.03.18)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.