Giriş
(2)

Uzun aradan sonra üni sınavına girmek

Matematik öğretmeniyim. 29 yaşındayım. bütün branşlarda TEMELİM VAR. Edebiyat fizik kimya biyoloji... Sınava kalan sürede % kaç ilerleyrbilirim sizce :') gerçi hangi derslerden soruluyo onu da bilmiyorum ama
Matematik öğretmeniyim. 29 yaşındayım. bütün branşlarda TEMELİM VAR. Edebiyat fizik kimya biyoloji... Sınava kalan sürede % kaç ilerleyrbilirim sizce :') gerçi hangi derslerden soruluyo onu da bilmiyorum ama
üğpoıuy
(16.02.20)
hangi bölüm istediğinize bağlı olarak ders çalışmanıza bile gerek olmayabilir hocam.


angina pektoris
(17.02.20)
35 yaşında(2009-2010) fakülte kazandım. 39 yaşında(2013) mezun oldum. (2014) tezli y. lisans kazandım. 2015 memur olarak atandım. 2019 üniversite sınavına tekrar hazırlanırken annem hastalandı.. uzun süreç sonucunda vefat etti(25 aralık). bu yıl isteğim kaçtı..
not: bekarım.


ahmet amca
(17.02.20)
(4)

Birkaç şehir hakkında sorular (samsun-fatsa ve daha fazlası)

Samsun'un en elit mahallesi/ilçesi/semti neresidir? Atakum mu? Fatsa hala ilerici mi?**Deprem ve terör riski olmayan, tek kadın için güvenli, rahat, denizi olan (opsiyonel), yeşilligi bol il/ilçe biliyor musunuz?
Samsun'un en elit mahallesi/ilçesi/semti neresidir? Atakum mu?

Fatsa hala ilerici mi?


**Deprem ve terör riski olmayan, tek kadın için güvenli, rahat, denizi olan (opsiyonel), yeşilligi bol il/ilçe biliyor musunuz?
üğpoıuy
(16.02.20)
çiftlik (istiklal caddesi) civarı elitti şu anki durumunu tam bilmiyorum.

atakum elittir, güzeldir.

çarşambadan ne kadar uzak o kadar iyi :D


false pretension
(16.02.20)
ilerici derken samsun akp belediyesi ama bir sürü ilerici var. mesela denizli akpli ancak ilerici de gayet çok. bildiğim kadarıyla atakum elittir. izmir karşıyaka gib.


mikahakkinen
(16.02.20)
Bence atakum. Türkiye’nin yarısından fazlasını gezdim. Bazı yerlerde bir aydan uzun kaldım. Atakum’da 15 gün kaldım. Ekipteki arkadaşlarla oylama yapmıştık (her şehirde yaptığımız bir şey, 10 üzerinden puan veririz. Şehirde yaşama puanı olarak algılayabilirsin. İklim, coğrafya, insanlar, trafik, kira her şey dahil bu puanlamaya) 8/10 vermiştik Atakuma. 7/10 antalya lara (sıcaklığından ötürü) do the math...


irene
(16.02.20)
Samsun merkez genel olarak iyidir. Aslında en eski ve en düzgün mahallesi 56'lar tarafıdır, ama artık sanırım biraz değişti bu.

Atakum eskiden üniversite öğrencilerinin yaşadığı bir semtti, hala da öyle. Ama kalabalıklaştıkça daha merkezi bir yer haline geldi. Bir yandan yapılan yeni siteler lüks apartmanlar vs. zenginleri merkezden buralara taşıdı. Yani hem zenginlerin hem de öğrencilerin yaşadığı bir yer olduğu için rahat bir yer. Bar - cafe turizmi oldukça canlı. Sahilde bisiklet yolu var vs.

Şehrin diğer tarafında tepede Duruşehir var, daha çok ailelerin yaşadığı ve havuzlu sitelerin olduğu bir bölge. Ama sıkıcı bence site muhabbeti.

Fatsa'yı falan geçiniz. Uzaktan ilerici görünür böyle yerler ama solcunun da yobazı var. Küçük yerin dedikosu bol olur. Aydın dediğin insanların çoğu 50 sene öncesinin kafasındalar.

Samsun'da ilgi alanınıza göre bir topluluğa dahil olun ve güzel insanlarla tanışın bence.

Ek not: Atakum sahil çok kalabalık gelebilir, bir tık üstleri daha sakindir. Borkonut sitesinin falan olduğu yerler.


nıç
(16.02.20)
(17)

Gelin boş yapalim! Duyuruda kimi kendinize yakın buluyorsunuz

Daha önce de benzer bir soru sorulmustu, i know.Karşı cins/ hemcins fark etmez. Kimi kendinize yakın buluyorsunuz? Neden? Açıklayınız (10 p)
Daha önce de benzer bir soru sorulmustu, i know.

Karşı cins/ hemcins fark etmez.

Kimi kendinize yakın buluyorsunuz? Neden? Açıklayınız (10 p)
üğpoıuy
(12.02.20)
üğpo demeye gelmiştim xd


theseachange
(12.02.20)
akademikleri daha yakın buluyorum meslekten dolayı


Çok moralsiz olduğum bir zamanda mesaj panelinde benimle konuşan ve bayağı ilgilenen biri vardı. Çok mutlu olmuştum çok nazikti. Moralimi düzeltmişti. İyi ki böyle insanlar var. Biraz konuştuktan sonra tabi muhabbetimiz kesildi. Eğer o kişi bu mesajı görüyorsa gerçekten tekrar teşekkür ederim.


blatta hiberna :'(


since1907
(12.02.20)
Bruce nickli bi yazar var. Muhtemelen 45 ustu bi abimiz. Onun yazdiklarini okuyunca ozellikle gonul islerinde uzaktan bi akrabaymis gibi geliyo. Hafif sinir bozucu biraz da sempatik eniste gibi bi sey. Tanidik geliyo.


hindistan cevizi
(12.02.20)
Phoebe

olaylara akılcı yaklaşımından dolayı.


heidi'nin dedesi
(12.02.20)
duyuruda sürekli takılırım ama kimsenin nickini ezbere bilmiyorum bile.


der meister, basond, bruce, japon askeri. böyle ekip olsa rakı sofrası kurup yancı olurum, muhabbet dinlerim. samimi geliyorlar.


MtKrt
(12.02.20)
@Phoebe ve @sopiro' nun bazı cevaplarını okuduktan sonra bende onlara sarılma isteği geliyor.
Edit: Bir de @Aychovski vardı ama o bayagidir yok buralarda.


Amaranta ursula
(12.02.20)
Sevgilimi :)


bitse de gitsek
(12.02.20)
Nickini tam hatırlayamadım. Megoloman, megolomaniac gibi bı şeydi.


Birşeylersoracağım adlı kisiyi.
Ama tamamen nick i sebebiyle. Bir kere açtığı bi duyuruyu görüp aa ben ne zaman bunu sordum olmuştum.

Onun dışında John bloor, Bruce ve angelus cevaplarına önem verdiğim kişiler.


biseysorcaktim
(12.02.20)
@kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili

Şu süreçte en büyük destekçim.


Mor bembombom,freebird diye bir arkadaş vardı nicki devam ediyordu kısaltmışım :) çok eskiden duyuruda olup sonra bırakanlar da var. Bu kişileri aklı başında buluyorum. Bence düzgün insanlar.


rock n roll
(12.02.20)
kobuzcu kız mı öyle biri vardı, o.


@Dark side of the angel demeye gelmiştim ama benden önce davranmış.


Fulya-Nişantaşında yaşayan kullanıcılar bana yakınlar ama henüz herhangi birini bulmuş değilim ¯\_(ツ)_/¯


Bruce
(13.02.20)

Nokian 4 mevsim lastik düşünenler vardi

Alın arkadaşlar. Kar kış demedi tırmandı. Bütün arabalar yolda kaldı yanlarından geçtim gittim. Ne bir kayma, ne bir sallama. Ölümüne karlı yolda yokuşta durup kalktim defalarca. Ama tabii bu ilk kış, ikinci yıla nasıl olur bilemem. Hayırlı olsun.. xd
Alın arkadaşlar. Kar kış demedi tırmandı. Bütün arabalar yolda kaldı yanlarından geçtim gittim. Ne bir kayma, ne bir sallama. Ölümüne karlı yolda yokuşta durup kalktim defalarca. Ama tabii bu ilk kış, ikinci yıla nasıl olur bilemem. Hayırlı olsun.. xd
üğpoıuy
(08.02.20)
(4)

avukat arkadaşlar ya da anayasa mahk. tecrübesi olanlar... valla çok küçük

usulsüz tebligattan dolayı dava açmıştım. KESİN olarak reddedildi. şimdi sırada anayasa mahkemesi varmış sanırım. şartlar nedir başvurabilmek için? neler biliyorsunuz? (sağolsun aynı zamanda avukatım da olan arkadaşım yardımcı oluyor ama onu çok darlamıyim dedim)
usulsüz tebligattan dolayı dava açmıştım. KESİN olarak reddedildi. şimdi sırada anayasa mahkemesi varmış sanırım. şartlar nedir başvurabilmek için? neler biliyorsunuz? (sağolsun aynı zamanda avukatım da olan arkadaşım yardımcı oluyor ama onu çok darlamıyim dedim)
üğpoıuy
(06.02.20)
Sanırım 6 ay süren var


opitseri
(06.02.20)
usulsüz tebligattan dolayı dava açılmaz, kime ne davası açtınız da reddedildi? postacıdan manevi tazminat mı istediniz :)
aymnin sitesindeki sıkça sorulan sorulara göz atın orda her şeyin cevabı var.
bana sorarsanız uzman desteği almadan hiç boş yere zorlamayın, büyük ihtimalle bu başvurunuz da reddedilir.
arkadaşa sorarak yürümüyor bu işler, ya arkadaşınıza vekalet verin o ilgilensin ya da başka bir avukatla anlaşın.


de jure
(06.02.20)
Vekaleti var zaten :)

Usulsüz tebligattan dolayi ne yapılır peki sence :)


üğpoıuy
(06.02.20)
avukat arkadaşın davayı takip ediyorsa, ben anayasa mahkemesine gitmek istiyorum dersiniz, harcını masrafını vs. ödersiniz o ilgilenir.
internetten birşeyler okuyup, bak aslında şöyle yapılıyormuş derseniz adamı darlamış olursunuz. darlamak istemiorsanız, adamın parasını verin ve işine karışmayın.

ve evet usulsüz tebligat nedeniyle dava açılmaz.
usulsüz tebligattan dolayı yapılması gerekenler somut olaya göre değişir.
usulsüz tebligatı yapan, icra dairesi mi, mahkeme mi, konu ne, hangi tebligat usulsüz yapıldı, tebligatın içeriği neydi vs. bir ton ayrıntısı var, hepsinin cevabı ayrı. bu yüzden "usulsüz tebligattan dolayı ne yapılır" sorusunun cevabı yok.


de jure
(07.02.20)
(5)

Yurt dışına nereden ve nasıl başlamak

Little little into the middle ingilizcemle ve yalnızken yurt disina çıkmaya nereden baslamaliyim :) batumi disinda hiçbir yere gitmedim. Turlara katılsam kafam rahat mi olur? Balkanlardan mi başliim
Little little into the middle ingilizcemle ve yalnızken yurt disina çıkmaya nereden baslamaliyim :) batumi disinda hiçbir yere gitmedim. Turlara katılsam kafam rahat mi olur? Balkanlardan mi başliim
üğpoıuy
(20.01.20)
Nereyi görmeden ölmiyim ayrica


üğpoıuy
(20.01.20)
Bu bütçeye göre değişir. Pasaport görevlisinin 'neden geldin' sorusuna cevap verebiliyorsan turlara katılma. Vizesiz yerlerden başlayabilirsin.
Ukrayna, sırbistan vs.


bagcivan
(20.01.20)
Bir sonraki sene vaktin ya da naktin olmayabilir, o yüzden hiç vizesiz yerlerden başlayayım deme. Öğretmene vize gayet kolay çıkar, aradaki masraf farkına da değer.

Klasik olarak önce italya'dan başla, roma ve floransa. Sonra ispanya, madrid barcelona. Paris, amsterdam. Viyana, prag. Her şehirde gidiş dönüşü çıkarınca minimum 2 gün ayır. Artık hepsine tek seferde mi gidersin bilemem. Hızlı gezemem diyorsan 1 hafta kal bu saydığım ikililerde, hepsi de en az 3-5 gün gezilebilecek şehirler.


Bruce
(21.01.20)
Turlara katilmanizi tavsiye etmem.

Merak ettiginiz bir yer yok mu? Misir´in piramitleri, Isvec´in fiyordlari vs. vs.? Bence kendi listenizi boyle olusturun.

Bence Italya´yi iyice gezmeden, o rahat "modda" yasamadan olmeyin. Bir gün Roma, ertesi gün Florensa ve oradan da Milano degil bahsettigim sey. En az 20 gün ayirin, kucuk sehirleri de icine katin.

Iyi ki olmeden gordumusum dedigim Israil ve Filistin var.

Hala gormedigime cok uzuldugum: Misir ve Arjantin var.


buf-e kür
(21.01.20)
Bence gelismis bir avrupa ulkesinden basla ki icin acilsin. Tur mantikli. Ama ilk gidisin misir falan olmasin.


hot potato
(21.01.20)
(2)

Şişman arkadaslar

Kendinizle nasıl baristiniz? Kilo vermeye cabalamak evet,ok, o cepte.
Kendinizle nasıl baristiniz? Kilo vermeye cabalamak evet,ok, o cepte.
üğpoıuy
(16.01.20)
Kabullenmekle başlar sanırım her şey.


kisa
(16.01.20)
artık şişman değilim ama ömrümün 3/4'ünü şişman geçirdim. istisnai rahatsızlıklar haricinde şişmanlığın asıl problem olmadığını, başka bir problemin semptomu olduğunu bilmek lazım. kilo vermek çok çok zor bir şey ama yapılamayacak bir şey değil. sadece yemek yiyerek neyi bastırdığını öğrenmek gerek.


redlinetheturk
(16.01.20)
(5)

+18 üzücü duyuru

Agaca asılan köpeğin goruntuleriyle yıkılan var mı benim gibi?Hala bir umut iyi olur diye kuyruk sallayisi :(( son anlarda patileriyle ipi tutmaya çalışması..Bir şeyler soylesenize :(
Agaca asılan köpeğin goruntuleriyle yıkılan var mı benim gibi?

Hala bir umut iyi olur diye kuyruk sallayisi :(( son anlarda patileriyle ipi tutmaya çalışması..

Bir şeyler soylesenize :(
üğpoıuy
(14.01.20)
izleyebilme ihtimalim yok, duyuruyu okuyunca kötü oldum.


blatta hiberna
(14.01.20)
Böyle bir videonun varlığından bu duyuruyla haberdar oldum. İzlememe gerek dahi kalmadan çok kötüyüm şu anda...


bugün benzer bir video izledim facebook çomarlar gibi bir grupda içim acıdı kapadım hemen


( . )( . )
(14.01.20)
ben sadece basini izledim, ama cok uzuldum. ben sokaktaki her can icin cok uzuluyorum. yol ariyorum, acaba onlar icin ne yapabilirim diye. kafamda kurdugum her fikir, kafamdan cikmadan bir husranla bitiyor. biz tam bir ortadogu ulkesiyiz, insanlarin zihni de oyle. toplumun yarisi, bu hayvancagiza bunu yapanlarla ayni zihniyete sahipler. belki agaca asip oldurmuyorlar, ama emin ol ac birakarak ya da zehirleyerek oldurebilecek duzeydeler. ben sokak kopeklerini besliyorum diye, apartmandakiler bana kinleniyorlar..onlar hicbir sey yapmiyorlar, benim beslemem onlarda nefret uyandiriyor. ac bitap sokakta hayvanlarin dolasmasi apartmandakiler icin tatmin edici, hoslarina gidiyor..boyle insanlardan tiksiniyorum..


@ubi dubium iib libertas

sen de yine aynı hatayı yapıyorsun. sen ''onları besliyorsun'' diye sana kinlenenlerin sebebi ''senin onları beslemen'' değil. sana kızmalarının sebebi, köpeklerle ilgili problemleri.

bu konu çok çetrefilli.

ve maalesef şunu iyi anlamanız gerekiyor, köpekleri sokakta tutmak ve bunda ısrarcı olmak onların faydalarına değil. on kere maalesef bin kere maalesef. ama öyle.

hayvan severleri anlıyorum, fakat onlar sanırım bir noktadan sonra mantıklı düşünemiyorlar ve aslında hayvanların acı çekmesine sebebiyet veriyorlar.

Video'yu izlemedim. izleyemedim. Ben bu tür şeyleri izleyemem zaten. Yolda ayağı acıyan bi' hayvan gördüğümde içim gider, dönüp tekrar bakamam ya da gözümü ondan ayıramam napıyor nasıl diye.

köpeksiz sokaklar istiyoruz diyenlerin büyük bir kısmı o hayvanları sevenlerden oluşuyor, korkanlardan. iyi insanlardan.

hayvandan henüz bi' zarar görmeden korkan birisi ona zarar verir mi, verebilir mi ? tam bilmiyorum ama bence veremez. Ben fazla duygusal bir insanım belki ayrımsayamıyor olabilirim ama, ben vermem mesela durup duran hayvana zarar. veremem.

Hayvanlara zarar verenler köpeksiz sokaklar istiyoruz diyenlerden oluşmuyor bence. hayvanlardan korkmaması lazım ona öyle vahşice davranabilmesi için. Ya da büyük canının yanması lazım. Yani ya orul orul ... ya da başına birşey gelmiş olacak.

2. olasılık sayıları olmasın/artmasın diye bu sokakta yaşayan hayvanlar için alternatif çözümler bulmak lazım diyoruz hep.


sırf içindeki doğuştan gelen nefreti yüzünden hayvanların aç olmasına sevinen birisi varsa ruh hastasıdır o kişi zaten. En büyük cezayı haketmektedir. Ama başına birşey geldiği için kendisinden zayıf olan hayvandan ''intikam'' alan ''korkak'' birileri de varsa bu da sizlerin sayesinde/yüzünden.

Gerçekten ama gerçekten hayvanların sağlığı için daha alternatif yollar lazım. Çünkü ne olursa olsun, geceleri o sokaklar insanlar için güvenli olmadıkça-devamında hayvanlar için de güvenli olmuyor ve yine bin kere maalesef insan hayvandan daha güçlü ve acımasız.


mete kudur
(14.01.20)
(23)

arabada yüksek sesle müzik dinliyorum

bu benim apaçiliğimin ve kezbanlığımın kanıtlarından biri midir? yani zaten kezbanım, o cepte. peki kezban ve kamil olmayıp böyle yüksek sesle müzik dinleyeniniz var mı arabada?camlarım falan kapalı oluyo tabii.. dışarıya çıkıyorsa bile çok az çıkıyordur. hani kulaklıktan da çıkar ya, kalitesiz kula
bu benim apaçiliğimin ve kezbanlığımın kanıtlarından biri midir? yani zaten kezbanım, o cepte. peki kezban ve kamil olmayıp böyle yüksek sesle müzik dinleyeniniz var mı arabada?

camlarım falan kapalı oluyo tabii.. dışarıya çıkıyorsa bile çok az çıkıyordur. hani kulaklıktan da çıkar ya, kalitesiz kulaklıklarda oluyo heralde bilmiyom xd

şehirlerarası yolda falan da bağıra bağıra söylüyom bi de sürekli (tek olduğumda). hani evet neşeli keyifli olmaya bağlı ama bir yandan da kezbanlığımın ispatlarından mı? yoksa siz normal insanlar da yapıyor musunuz böyle şeyler

not: silecem
üğpoıuy
(06.01.20)
Yapıyorum ooohhh... hemde elektronik dans müziklerinde oynaya oynaya sürüyorum arabayı. Yüksek sesle çok keyifli oluyor. Bazende çok sevdiğim bir parça olursa, 90’lar yıldız tilbe mesela. Açıyorum sesi...
Camları kapatıyorum ama yine de çıkıyordur ses dışarı. Birde insanların bakmalarından rahatsız olduğum için trafik ışıklarında beklerken sesi kısıyorum. Tabi onları rahatsız etmekte istemiyorum. Ama akan yolda acımam.


cliquot
(06.01.20)
Araba dediğin gaza basıp yüksek sesle müzik dinlemek için var, benim için taşımaktan daha çok anlamı bu. Bunun apaçilikle de alakası yok, route 66i 67 mustang'le geçerken dirseği camdan çıkarmak suretiyle elde bira şişesi tutup klasik rock dinleyerek sesli eşlik etmek apaçilikse en kıralından apaçiyim.


Bruce
(06.01.20)
Dışarıyı rahatsız etmiyorsan sorun yok.
Hem ne ses çıkacak senin arabadan eheheheh


kisa
(06.01.20)
bu ne kezbanlik, ne kamillik. bu hayattan zevk almak.

daha bugun yaptigim olay.(tum camlar kapali)
apartmanda doya doya sarki soyleyemiyorum/dinleyemiyorum.

bugün arabada bi elvis presley sarkisi acmisim. sarkida cok tiz notalar da var. bana uygun degil. bagira bagira detone ola ola soyledim. sozleri de uydurdum. gayet keyif aldim.


tabudeviren
(06.01.20)
son ses şarkı açıp bağıra çağıra eşlik etmeyeceksek neden araba sürüyoruz ki?


nrmnm
(06.01.20)
arabanin icat sebebi degil mi bu zaten :/


brkylmz
(06.01.20)
bol hoparlorlu premium araclarda zevkli, ama ses sistemi boktan ise eziyete donusebilitesi olan bir aktivite.


cooperr
(06.01.20)
vatsapta story olarak paylaşmıyorsan sorun yok


heidi'nin dedesi
(06.01.20)
@heidi, oha bayaa bu konunun turnusol kağıdını buldun aslında ha xd süper..


üğpoıuy
(06.01.20)
ne dinlediğine bağlı. www.youtube.com türevinde birşeyler dinliyorsan tebrikler son seviye apaçisin.

şaka bi yana kimseyi rahatsız etmedikten sonra istediğini yap, bazen otoyol ya da otobanda ben de dinlerim ama her zaman değil.

bu arada son sesle trafikte müzik dinlemek oldukça tehlikeli. dışarıyla bağlantını kesmeyecek kadar seste dinlemekte sıkıntı yok.


false pretension
(06.01.20)
Ben hoslanmam ve tehlikeli buluyorum. Dikkati dagitmamak gerek trafikte.


hindistan cevizi
(06.01.20)
@hindu, dağılmıyor ki :') öyle kolay dikkat dağılcaksa yandıkkk


üğpoıuy
(06.01.20)
Camlar aciksa agir apacisin de camlar kapalıymış. Bu apacilik degil.


stavro
(06.01.20)
Sen farketmesen de dikkat bir nebze mutlaka dagilir bu arada. Dsgilmiiyor diye bir sey yok. Sana kaza yaptırmamasi dikkatini zayiflatmadigi anlamina gelmez.


stavro
(06.01.20)
@sto, kaza yaptırmadığı için bu kanıya varmadım xdxd dağıtmıyor işte ne bilim, insan fark etmez mi dikkatinin durumunu xkjadjdhf


üğpoıuy
(06.01.20)
Camlar kapalı olduğu sürece sıkıntı yok, hatta bana göre artı puandır "aferin lan camı açıp milleti rahatsız etmiyor" derim.


John Bloor
(07.01.20)
yuksek sesle muzik dinlemek ile kezbanlik arasinda bir bag kuramadim.
araba veya ev fark etmez. baskalarini rahatsiz etseydiniz o da kezbanlik degil okuzluk olurdu.


jimicik
(07.01.20)
Herkese bedavaya müzik ziyafeti çekiyorsun, milletin kulaklarının pasını siliyorsun. İyi tarafından bak :D


blue serenity
(07.01.20)
@blu, başkası duymuyor bence. ışıklara ve şehiriçine gelince kısıyom


üğpoıuy
(07.01.20)
dışarıya rahatsızlık vermekten bahsedenler de hayret bişi yani.

zaten araç geçip gidiyor, kimse de kolay kolay durduğu yerde camları açıp bangır bangır sesi dışarıya vermez zaten. bunun dışında da, gece ve hastane çevresinde olmadığı sürece müziğimi açar bangır bangır dinlerim.


skid row
(07.01.20)
@skid istanbul'da yasiyorum, sikca da denk geliyorum. bir barda disarida otururken araba geliyor, tam onumuzde trafikte kaliyor, arabanin icindeki muzikten karsimdakini duyamiyorum mesela. dunyanin sonu mu degil, surekli ayni sey mi oluyor, hayir. ama bu okuzluk oldugu gercegini degistirmez. bu toplum icinde yasamayi ogrenmekle, medeniyetle ilgili bir sey. arabada ne dinlendiginden de bagimsiz ayrica. isterse Mozart olsun, Mozart dinleyen maganda deriz o zaman.


jimicik
(07.01.20)
@jimicik ben de aynı şekilde istanbul'da yaşıyorum. anlattığın sahnede, trafikte kalan aracın müzik sesini değil de korna seslerini de duyabilirdin. demek istediğim burada müzik dinleyene kılıf uydurulmasın. yoksa ben de trafikte kaldığım zaman ya camları kapatır dinlerim ya da camlar açıksa sesini kısarım müziğin.


skid row
(07.01.20)
(7)

sizce hangi lastik markası/modeli?

özet isteyenler en alta...symbol arabama ıslak zeminde yol tutuşu süper olan ama köy yollarında (beton yol, kasis, çukur vs) da kullanımı iyi olan hangi lastiği önerirsiniz?hatta mümkünse 4 mevsim almak istiyorum ama o zaman da seçenekler azalıyorbir de tam bir cahil ve fakir olduğum için şimdiye de
özet isteyenler en alta...

symbol arabama ıslak zeminde yol tutuşu süper olan ama köy yollarında (beton yol, kasis, çukur vs) da kullanımı iyi olan hangi lastiği önerirsiniz?

hatta mümkünse 4 mevsim almak istiyorum ama o zaman da seçenekler azalıyor

bir de tam bir cahil ve fakir olduğum için şimdiye dek kış lastiği kullanmadım. kışın karda buzda da yaz lastiğiyle takılıyorum. şu an 2 yıldır petlas var sıfır almıştım. aq düz yolda yağmur falan yokken kayıyor manyak :') PETLAS ALMAYIN. ondan önce çıkma mişlen almıştım buzda yokuş çıkıyordu.
eğer 4 mevsim almazsam yine öyle yapıcam ve conti ve michelin karşılaştırmalarına baktığımda birinin ıslak zemin performansı çok iyiyse diğerinin karda yol tutuşu iyi görünüyor. kafam karıştı



özetle; ıslak zemin performansı, karda/buzda yol tutuş ve bozuk yol kriterlerine göre optimum yaz/4mevsim lastik hangisi?
üğpoıuy
(28.12.19)
4 mevsim degil, all-weather lastik al (turkiye'de ne olarak geciyor bilmiyorum). kislik lastik kadar agresif dislere sahip degildir ama kisin 4 mevsimden daha saglam yere basar. ustunde kar tanesi resmi olmasi lazim, yok ise 4 mevsimdir.

buzu/kari cok olan bir yerde kullaniliyorsa arac Nokian en iyi kis/all weather lastikleri ureten firma, benim baktigim testlerin cogunlugunda onde cikiyorlar. sonra iste bilindik Michelin, Pirelli, Hankook vs geliyor.


cooperr
(28.12.19)
Direk marka-model önermek yerine lastik test verilerine bakmanı öneriyorum. Lastik testleri 2019 yazınca bir şeyler çıkıyor. Bir çeşit ortalama alıp f/p açısından en uygun olanı seçeceksin. Ben goodyear seviyorum. Ama her modeli aynı özelliklere sahip değil. Fren mesafelerine bak, fikir verir.


the coon
(29.12.19)
Ben Nokian Weatherproof’a bakıyorum bayadır aklımı çelmiş durumda.


angelus
(29.12.19)
@angelus, aldım.. beyenirsem söylerim xd


üğpoıuy
(29.12.19)
uzmanı değilim ve kışlık için yazıyorum. daha önce michelin alpine 4 veya 5 kullanmıştım, çok güvenilir bir lastik imajı bıraktı bende. ben michelin önereceğim.


panamera
(29.12.19)
nokian weatherproof +1


pascaldiscoda
(29.12.19)
kumho dunlop orta kalite dayanıklı lastikler.


mikahakkinen
(29.12.19)
(3)

Çernobil dizisi

Netflix te yok muydu? Vardı bence :/ görüyor ve erteliyordum sanki.. şimdi baktım yok. İnternette arastirdim Digitürk diyo. Ama ben hiç digiturk kullanmadim. Neden netflixte varmış gibi hatirliyorum?
Netflix te yok muydu? Vardı bence :/ görüyor ve erteliyordum sanki.. şimdi baktım yok. İnternette arastirdim Digitürk diyo. Ama ben hiç digiturk kullanmadim. Neden netflixte varmış gibi hatirliyorum?
üğpoıuy
(17.12.19)
Netflix'te yok. Hiç olmadı. HBO dizisi. Digiturk ya da torrent seçenekler arasında.


himmet dayi
(17.12.19)
digiplay.


mikahakkinen
(17.12.19)
Netflix Türkiye değildir o. Netflix Türkiye’de yer almadı. Başka ülkenin netflixini bilemem. Misal bizde friends ve big Bang theory de yok ama başka ülkelerde görmüştüm


levpontryagin
(17.12.19)
(3)

Karşı tarafın avukatı bana ne anlatmaya calisti

Saksıya fesleğen gibi oturturum anlamı da cikarttim ben. Siz de bı baksanıza. Özet isteyenler maddelere atlayabilirYol otoparkı borcuyla ilgili icra olayım vardı. Ama öncesinde usulsüz tebligat dava ettim. Aslında ben nüfus müdürlüğünun adresimi yanlış yazmasından muzdariptim, bugunki dava oydu. Hen
Saksıya fesleğen gibi oturturum anlamı da cikarttim ben. Siz de bı baksanıza. Özet isteyenler maddelere atlayabilir

Yol otoparkı borcuyla ilgili icra olayım vardı. Ama öncesinde usulsüz tebligat dava ettim. Aslında ben nüfus müdürlüğünun adresimi yanlış yazmasından muzdariptim, bugunki dava oydu. Henüz karşı tarafla isim baslamadi yani. Bugün ilk duruşma vardi. Bişi olmadı zaten, nüfustan müzekkere talep edildi. 3 dk sürdü.

Çıkışta karşı taraftaki sirketin avukatı

*Çıkarken elimizi sıktı merhabalasti
*Bazen aracı satmış oluyorlar. Biz de iptal ediyoz borcu
*Bu dava ne çıkarsa çıksın, sonra X yere basvuruyoruz genelde de kabul ediyorlar
*Çözülür o yeaa dedi birkaç kez

Biz hiçbir iletişim kurma adımı atmamistik. Usul böyle midir, normal mi bu? Yoksa ileride uzlasalim 5binlik borcu 3 bine baglayalim tekrar dava açmayalım falan mı dicek? Niye böyle bir atılım yapti. Zaten borçlu olan benim, o niye bize yöneldi ki? İlk kez davalarla isim oldu, cahillik sori
üğpoıuy
(12.12.19)
sana yürümüş olabilir mi


@diyarbakir, hayır


üğpoıuy
(12.12.19)
Kurum avukatı olduğu için kendisi, önüne sürekli aynı tip olaylar geliyodur ve hepsi aynı şekilde çözülüyodur.
Karşı tarafla iletişimde olmak dava sürecini hızlandırır, avantajdır böyle durumlarda. Ters davranmanıza gerek yok.


megalomaniac
(12.12.19)
(15)

dev anket! güldür güldür show

'a gulen var mı? hanginizsiniz?
'a gulen var mı? hanginizsiniz?
üğpoıuy
(09.12.19)
Ben hiç gülmüyorum. Bir tek bi ara Doğu Demirkol çıkmıştı, o fena değildi.


himmet dayi
(10.12.19)
Ben gayet gülüyorum. Karakterlerini çok seviyorum.


lisw
(10.12.19)
20 bolumde bir tane skec denk geliyor..cogunlukla boktan.


cooperr
(10.12.19)
Naime'ye gülmeyenin içi kurumuştur bence :)))


redeath
(10.12.19)
ben gülenlere şaşırıyorum. hiç mi komik bi şey görmediniz mk.


datnet
(10.12.19)
bu tarz bir komedinin yurutulebilmesi imkansiz.

olacak o kadar'a gulduk zamaninda ornegin ama simdi bakiyorum o da bazen filler denilen doldurma isler yapmis. guldur guldur de oyle. cikarsa bir iki skec cikiyor iki uc programda bir. kalanlar ise komik oyunculari komik durumlarin icine birakip tepkileriyle reaksiyon almak.

ama bu isin konsepti varken, ilk beser beser, insanlar alemi zamaninda daha guzeldi. konuluydu biraz. simdi ornegin izleyenlerin belki de cogu ali sunal'a neden aziz hoca denildigini falan bilmiyor olabilir. basladiginda fikir guzeldi. ama tutmadi. yine denediler yine tutmadi. suyunun suyu guldur guldur tuttu. ilginc. onlar da madem tutturduk boyle devam diyorlar da olabilirler. ama basta belirttigim gibi her hafta bu kadar komik skec yapilabilemez. bakisma sahnesi de koyamiyorsun.


tanaka
(10.12.19)
Gülüyorum pişman değilim.


sutlu nescafe
(10.12.19)
Güldür güldür dediğiniz olay, her programda 5-6 skeç yayınlayan bir program. Hepsinde çok gülmeyi bekliyorsanız sıkıntı. Bir kaç tanesi iyi güldürür.Diğerleri süreyi doldurmak için yapılır. Youtube'dan seyredin geçin.

Ben hiç birine gülüyorum diyorsanız, olabilir. Hiç seyretmeyin o zaman...


.


Gülmüyorum çünkü bağırmalı ya da hakaretli şeyler bana komik gelmiyor. Burhan Altıntop'u da hiç sevmedim zaten çünkü sadece bağırıyordu.
Ama denk geldiğimde de öyle ağalı paşalı, konaklı silahlı şeylerdense en azından beyaz gürültü olarak tercih ederim. Arada en azından mimik verdirtiyor.
Bu arada Tanaka'ya katılıyorum, beşer beşer ve insanlar alemi çok daha güzeldi. Onları izlerdim.


mor bembombom
(10.12.19)
Eşim çok seviyor, beni güldürme oranı %0.1


kimlanbu
(10.12.19)
Gülmüyorum, komik gelmiyor bana.


Amaranta ursula
(10.12.19)
Çağlar Çorumlu'nun olduğu birkaç skece gülmüştüm ama şuan iğrenç. Yeni bir karakter var barzo stereotype'ı, ne zaman bu karakterler bitecek merak ediyorum.

@mor bembombom burhanın abartıldığını düşünüyorum ama o sadece bağırmaktan ibaretse güldür güldür anırıyor demek lazım çok fark var.

youtu.be

Bu videodan önce burhanı sevmezdim


owaki
(10.12.19)
Skecine göre değişir. Youtube'a hemen yüklüyorlar bölümleri, youtube görselinden bile belli oluyor durumu.

zombili bir tane koymuşlardı mesela, açıp bakmadım ama bağırmalı, gereksiz, sadece oyuncuların durumlarıyla bir komedi unsuru çıkarmaya çalıştıkları bariz mesela.

Oyuncuların kendi yaşlarındaki karakterleri canlandırdıkları skeçler keyifli olabiliyor, genelde ilişkiler üzerine oluyor onlar da zaten.


akatreil
(10.12.19)
arada denk gelince bakiyorum, 20-25 tane de 1 tane gulduruyor; 50-60 tane bir de acayip gulduruyor :) onun disinda hep ayni seyler oldugu icin sikiyor belli bir sure sonra; arkadaslar sagolsun neye gulecegimi bildikleri icin iyilerini secip yolluyor


sweetoffice
(10.12.19)
Beğenerek izleyenlerdenim.
Naime çok iyi, burcu önceki sezonları aratıyor. Diğer kadro fena değil.


lemon cake
(10.12.19)
(7)

Çok sevdiğiniz malak dizi var mı?

Benimki su lise dizisi vardı ya 4N1K, o. Öyle denk gelince izlemek diil, bayağı internetten bölümlerini açıp izliyodum. Sizin de böyle "nalaka" dediğiniz ama bı yandan da takip ettiginiz malak dizi var mı? Hangisi?
Benimki su lise dizisi vardı ya 4N1K, o. Öyle denk gelince izlemek diil, bayağı internetten bölümlerini açıp izliyodum.

Sizin de böyle "nalaka" dediğiniz ama bı yandan da takip ettiginiz malak dizi var mı? Hangisi?
üğpoıuy
(27.11.19)
Komedi dizisi pek izlemem ama peep show baya süper bi diziydi. Ayrıca peep show tarzında bi komedi olmadığı içim türevini bulmak zor


philiptraum
(27.11.19)
Bartu ben...


yqzkrttpli
(27.11.19)
yukardakiler duzgun dizi. senin ilacin ufak tefek cinayetler


brkylmz
(27.11.19)
man seeking woman var. hak ettiği ilgiyi asla görmeyen mükemmel bir dizi. absürt saçma sapan olaylar oluyor ama gerçekten şahane. bayıla bayıla izledim ben

trailer park boys var o da oturup yanlışlıkla 4-5 bölüm izleyip, ne izledim lan ben diyeceğin cinsten bir dizi. gayet keyifli


adını feriha koydum :) ferihanın yalanlarına ve her olayda zeytinyağı gibi üste çıkıp, zavallı emiri perişan etmesine bayılıyordum.


anarsika
(27.11.19)
Selena izliyorum 31 yaşında bakımlı bir beyim. Kötü karakterlere gülüyorum da.


unutma beni. foxta gündüz kuşağı dizisi haftada 5 gün yayınlanıyordu. malak gibi izliyordum leş gibi olayları. kpss süreci çok zor geçti :)


(18)

bunalıma giriyonuz mu?

kış geldi ya. başladık mı?
kış geldi ya. başladık mı?
üğpoıuy
(23.11.19)
evet. çok sevdiğim yalnızlığım beni bunalıma sokmaya başladı. kendisine mustafa erdut’tan lanet olsun bu hayat adlı parçayı armağan ediyor ve seni çok sevmişdim sen neden bena beyla yapdığn?! diye bağırıyorum. evet, yalnızlığıma bağırıyorum. evet, iyi değilim.

sevgiler.

p.s.: bi ara gartic yapalım :*


meyal
(23.11.19)
@meyal, einen ya yapalım. bu gece de olur, yarın ya da :')

girişi hızlandırcak filmleri de ekleyebiliriz bu başlık altına xd


üğpoıuy
(23.11.19)
Ben hep bunalımdayım. Mevsim bana farkmaz. Seçmem.


@epi, so whyy???


üğpoıuy
(23.11.19)
Yok. Kışın pek bunalıma girmiyorum en sevdiğim mevsim diye sanırım. Ama gartic+1


Amaranta ursula
(23.11.19)
antalyaya kış gelirse gireceğim, bekliyoruz.


Girmiş idik bile


inekadam
(23.11.19)
bu arada ek yapim, kelimelik oynamak isteyen kullanıcı adını meşaz atsın


üğpoıuy
(23.11.19)
Evet kistan nefret ederim.


stavro
(23.11.19)
Kış gelmedi diye bunalımdayım

Hani kış? Lokasyon ist tabii. Yok burda kış mış


yauvv tamam kar yağmadı ama akşamları soğuk yine de abartmayın :/


üğpoıuy
(23.11.19)
Hayir girmiyorum.
Yazin giriyorum.
Istatistiki bilgi:yazin intihar orani kisa gore daha yuksekmis. Trde durum ne bilmiyorum. bunu yabanci bi kaynakta okumustum


Flipsflops
(23.11.19)
Hayır, tam tersi. En basitinden çay doldururken bile hayatın ne kadar güzel olduğunu düşünüp duruyorum


Valla en son ne zaman girdim hatırlamıyorum. Değişiklik olsun diye girerim belki bi ara.


Yazın tatilde giriyordum bunalima. Bos vaktin de fazlasi insana zarar. Insan kuruyor falan. Simdilerde yogunluk guzel kafa guzel gayet iyi hissediyorum cok şükür.


mustang
(24.11.19)
Ben de yaz kış farketmiyor


tuborg yesili
(24.11.19)
Kıştan değil işlerden dolayı, evet giriyorum.


datnet
(24.11.19)
Yok girmiyorum, bu aralar uyuşturucu almış gibiyim, garip bir kafa halim var. Hayatımda da hiç uyuşturucu madde kullanmadım, nerden biliyorum uyuşturucu alınca böyle olunacağını, o da ayrı bir mesele.


sopiro
(24.11.19)
(25)

Minik berra'nin mevlidi şerifi sizi neden rahatsız etti

:) genelde o parayı fakire fukaraya dagitsaydin falan yazılmış. E siz de düğüne harcicaniz parayı fakire fukaraya dagitsaydiniz o zaman? Bütün lukslerinizin parasini biriktirin, olmayana verin madem. Mantık biraz yanlış kurulmuyor mu? Yani bu mevlidin yapilmis olması değil de yukaridakilerle halk ar
:) genelde o parayı fakire fukaraya dagitsaydin falan yazılmış. E siz de düğüne harcicaniz parayı fakire fukaraya dagitsaydiniz o zaman? Bütün lukslerinizin parasini biriktirin, olmayana verin madem. Mantık biraz yanlış kurulmuyor mu? Yani bu mevlidin yapilmis olması değil de yukaridakilerle halk arasındaki maddi uçurum elestirilmemeli mi? Zaten bu yardım ve zekat tarzı yaşam tam da onların kafası değil mi?

Yani doğru soru "bu adam hangi yeteneğiyle sağlık bakanlığında müşavir oldu?" falan olmaliyken biz "neden pahalı mevlüt yaptı" diyoruz. Bunun 7 katını herkes düğünlerde yapiyo zaten?
üğpoıuy
(16.11.19)
bence yanlış bir kıyas olmuş düğün vs mevlit
zira düğün denen şey zaten herkesin (halkın genelinden bahsediyorum herkes derken) elinde avucunda ne varsa vererek yaptığı bir olay. bu artık bir "norm" olmuş.
ancak daha önce bir mevlidin böylesine lükse kaçarak yapılması pek de görülmüş bir şey değil. normal olmayan bir durum. insanların tepkisi buna. aynı şey sadece mevlid değil babyshower lar için de geçerli benim nazarımda. mevlide tepki verenlerin çoğunun laflarında alttan alta "diğer" taraftan olan ı aşağılama, gor görme var. ben o kafalarda hiç değilim insanlar istediğini yapar ancak bu kadar lükse kaçmak ve bunu insanların gözüne sokmak saçma olan.

kısaca yapılan şey en ufak fırsatı bile gösterişe çevirmek gibi geliyor. oysa ki düğün denen olayda insanların çoğu (gelinler ve damatların) bu işi ailelerini memnun etmek için yapıyor. mahalle/aile baskısına boyun eğme durumu var. vs vs


rentts
(16.11.19)
@rentts, "düğün halkın genelinin elinde avucunda olanı verdiği..."

Ben de tam onu diyorum, bu daha saçma işte. Yani adamların 10 tlsi var, 1ini Berra'ya mevlüt yapmaya harciyo. Bizim 2 tlmiz var, 5 TL düğüne harciyoz. Bizimki daha saçma ötesi. Toplumun genelinin bunu yapıyor olması mantığa buruyor mu diyorsun bu durumu?

Tekrar ediyorum, bu adamlar hangi yetenekle o noktadalar demek yerine mevlüt yapmış olmalarına takılmak yanlış geliyor bana. Hele "o parayı fakire verseydin" cümlesi bizim de bütün zevklerimize uyarlanabilir


üğpoıuy
(16.11.19)
"bu adamlar hangi yetenekle orda?" sorusunu şu anda türkiye'de en baştan en sona kadar her kuruma sorabileceğin ve o kurumdakilerin yarısının da bu sorudan elenebileceği bir soru.
yani bu zaten genel geçer bir soru.
10 tl si olan adam 1 ini Berra'ya harcıyor bunu sorgulamamız lazım diyorsun.
düğün denilen şeyin mantıklı olduğunu söylemedim fark ettiysen, bence de mantıksız ama öyle ya da böyle toplum tarafından kabul görmüş ve yıllardır uygulanan bir durum, mantıksız da olsa normal hale gelmiş. bunu sen kabul etmeyip düğün yapmayabilirsin ama bu toplumu bilinçlendirmeden ve 2 3 jenerasyon geçmeden de çözülebilecek bir durum değil bence. insanların da hayatlarını buna vakfetmek isteyeceğine emin değilim doğrusu=)
yani sen çırağanda düğün yapsan kimseye batmayabilir ama çocuğunun mevlitini bilmem ne kasrında yaparsan insanlara senin için gösteriş budalası der.
normal olmayan bir durum mevliti bu kadar şaşalı şekilde yapmak. yani o çocuğun anasının babasının amacı üzüm yemek değil bağcı dövmek.

diğer dediğin noktaya katılıyorum temelde tartışılması gereken konu gelir adaletsizliği. ama bu mevlit görüntülerinin tepki çekmesi gelir adaletsizliği değil adaletsiz olan geliri daha da göze sokmaları. yoksa kimsenin bilmediği ne zenginler var adam adasında keyif çatıyor burnumuzun dibinde haberimiz yok.


rentts
(16.11.19)
Dediğiniz gibi olaylar mecralarından çıkarılmış artık. Gösteriş yarışına dönmüş. Ne böyle mevlid olur, ne de böyle düğün olur.

Harcanan paranın elde olup, olmaması... cepten vermek veya borçlanmak sonucu değiştirmiyor bence. Olayı mecrasından saptırıp, çocuğa mevlid yerine Ayşe'ye, Fatma'ya hava atmaya, gösteriş yapmaya harcanan her kuruş yanlış. Toplum bu tarz gösterişleri alkışlamak yerine, tenkit etmeli...


.


Rahatsız etmek gibi değil de galiba kendi inandığı dinle çeliştiği için bu kadar tepki topladı. Tutarsız davranışlar güveni sarsar. Şey gibi de demiyorum, "ben inanmıyorum, parayı istediğim gibi harcarım" değil ki öyle biri hiç olmadım. Ama (zaten sosyal medya annesiymiş, bence direkt çocuk istismarından tutuklansa yeridir) açıkça beyan ettiği bir değere karşı tutarsızlık sergilediği için ister istemez göze batıyor.
Bir de yukarıdakilere şöyle katılıyorum: Mesela bu anne, bu kadar viral olup para gelmeyeceğini bilse yine de böyle bir şey yapar mıydı? Tabii ki bilmiyoruz ama merak da ederim. Şahsen ben düğünümü üç kişiyle de yapardım, toplamda kendi telefonumdan, arkadaşlarımdan fotoğraf çekinme sayım yirmi falan.

Bir de ters açıdan bakınca aynısını Şeyma Subaşı yapsa bu anne gibi tepki toplamazdı muhtemelen; çünkü savunduğu bir değer yok. "of bakın nasıl da inançlıyım yha" gibi derdi yok. Şeyma Subaşı tabi ki tepki toplardı bu arada, ona da "sen bu günahkârlığınla(?) ne alaka mevlüt" falan denirdi diye düşünüyorum.


mor bembombom
(17.11.19)
Neymiş bu olay diye videoyu açtım türban üzerine Kate Middleton şapkasını görünce kornealarımın yanmasından dolayı kapattım. Rahatsız olmuş kim varsa hepsine katılıyorum.


heidi'nin dedesi
(17.11.19)
(bkz: straw man argument)

her gun barlardan, sokaklardan, eglence mekanlarindan video paylasip altina "ama ataturk bilim yapin dedi, bakin bunlar ne yapiyor!" demek gibi bir sey.


brkylmz
(17.11.19)
beni rahatsız etti çünkü gösteriş yapan ilgi manyaklarını sevmiyorum. boşandıktan sonra bando ile erik dalı oynayan kadın da rahatsız etti beni

yoksa dini ve parası umurumda değil. isteyen istediğine inanır, istediğine para harcar, umurumda değil


bezginbekir
(17.11.19)
Eleştirmenin ön koşulu şatafatlı düğün yapmamaksa, ben yapmadım. Bence böyle mevlid de, düğün de yapmak için biraz adlı gidik olmak lazım.


baal
(17.11.19)
tepeden tırnağa a dan z ye sana katılıyorum.
Parası varsa harcar kimse karışamaz ister mevlüde 9 milyon dolar harcar para onun parası.
ha o parayı nasıl kazandı hak etti mi etmedi mi bu farklı bir tartışma konusu.


basond
(17.11.19)
Gösteriş meraklısı kişileri sevmiyorum düğüne de harcasa başka etkinliklere de harcasa sevmiyorum o yüzden doğru bulmadım. Yukarda yazılmış evet bando tutan kadını da sevmedim o yüzden.


Topalordek
(17.11.19)
görgüsüzlük abidesi olduğu için
akp ile zenginleşen bi kitle
hem avrupai eğlenceler, şaşalar, gösterişler istiyor
hem de kültürün, bilginin %1 ine sahip değil
sonuç böyle ucuz arap eğlenceleri.

bu rahatsız ediyor beni
cumhuriyet balolarındaki şık beyler bayanlardan buralara düşmek rahatsız ediyor.

para harcarsın bi manası olur
bunda bi mana da yok.
baştan aşşağı görgüsüzlük, nasıl içlerinde kaldıysa senelerdir, kusuyorlar sığlıklarını


Corc
(17.11.19)
insanları rahatsız edenin ne olduğunu yanlış analiz etmişsin hocam


burya
(17.11.19)
@baal, elestirmenin ön şartı değil, bir ornekti.devamindaki cumlede de "bütün lukslerinizin parasini biriktirin vsv" şeklinde konuyu genelledim. Eğer hiçbir luksun yoksa elestirebilirsin bence de sorun yok :) tutarli


üğpoıuy
(17.11.19)
@burya, evet, ikiyuzlulukten rahatsızmis insanlar sanırım. Yine de yanlış kelimeleri seçmişler gibi. Kısmet artik


üğpoıuy
(17.11.19)
akp ve muhafazakarlik karsiti inancsiz biriyim. net soyleyebilirim ki, orada ve burada yazilanlarin hepsi islami kesime olan kiskancliktan baska bisi degil. ha gorgusuzluk mu? cocuguna prada dan elbise alan anne-babalar kadar gorgusuz. ama boyle toplumsal tepkiye neden olacak bisey degil


mayeskuel
(17.11.19)
Çok gereksiz masraf yapılmış.
Şaşalı düğünler de öyle, evlendikten sonra dünya turu atmalar, beş yıldızlı otellerde tatil yapmalar da öyle (ama bu balayından sonra beş yıldızlı şekilde süren evlilikler göremedik pek nedense. Bu tür evlilik sürdürenler umarım sadecepara nedeniyle sürdürmüyorlardır), düğün fotoğraçısına verilen abartılı meblağlar da öyle, cenaze defni sonrası verilen yemekte öyle.


Erva
(17.11.19)
Corc haklı.


owaki
(17.11.19)
mayeskuel+1
dini bişey olduğu için hedef tahtasına kondu. gösterişse herkes yapıyor ama bu kadar entry girilmiyor. ruh hastaları hepsi.


windows95
(17.11.19)
Çünkü siyasal islamcılar her buldukları fırsatta "bir lokma bir hırka"dan fazlasında gözümüz yok deyip sonra böyle inanılmaz şaşalı, müsrif etkinlikler yapıyorlar. Bir de parayı saçarken estetikten yoksun bir yaklaşımları var. Ekşide birisi yazmış, anne neden videoya 'malefiz cosplay'iyle katılıyor diye.

Düğüne gelince daha ben kendisi istediği için düğün yapana rastlamadım. Hele ki genç insanlar anamız babamız istiyor, onların kafası rahat olsun diye yapıyoruz diyorlar. Ben evlensem ben de nikah yapar bitiririm olayı ama işte orta yaşlı kaynana, anne babaları nasıl ikna edeceksin. Onlara göre "Mürvet is happening!" :D


chitosan
(17.11.19)
beni etmedi esasen. berra'nın o zevksiz kutlamasıyla ömer koç'un milyon dolarlar harcadığı çok sanatsal ve rafine partileri de aynı amaçsızlıkta çünkü, her şeye israf-tutum temelli bakacaksak.


kayıtsız
(17.11.19)
bu söylediğinize whataboutism deniyor günümüzde bildiğim kadarıyla.
Bir şeyin eleştirilmesi veya onun hakkında hesap sorulması, başka bütün diğer seçeneklerin elimine edilerek en önemlisinin o olduğuna kanaat getirildiği anlamına gelmiyor. Onu da eleştirelim, onu da eleştirelim ama şu anda bunu eleştiriyoruz. Recep Tayyip Erdoğan stili argüman üretmek diye bir yazı vardı dört beş yıl önce, orada da bahsediliyordu.

Kınadığım için demiyorum bu arada, sadece altını çizmek için söyledim. Minik berra kim ve mevlid olayı ne bilmiyorum.


sopiro
(17.11.19)
rahatsizlik degil de, ikiyuzluluk rahatsiz ediyor insani. 600.000 liraya 'acsaniz bile sukredin, peygamber karnina tas baglardi' diye aglayan hoca gibi, bedenen ve zihnen temsil ettikleri degerlerle celismeleri goze batiyor. yoksa herkes istedigini yapar riza cercevesinde bana ne. ama cocuguna prada alan avrupali ayri, cocuguna bu mevlidi yapan ama bi yandan 'bu varligin hepsi allahin, hicbiri bizim degil, o bize bahsetti, sukur yaradana' diyen kisi ayri.

ayrica evet, sorulmasi gereken sorular ve elestirilmesi gereken daha onemli seyler var fakat bu demek degil ki bu mevlit goze batiyor.


icim urperiyor
(17.11.19)
Görgüsüzlükleri rahatsız etti beni. Gösteri ve tüketim kültürünün içinde yok olmaları bunu da iyi bir şeymiş sanki herkes kıskanıyormuş gibi yapmaları, düşünmeleri beni rahatsız etti.


@sopiro, bu tam olarak o değil :)


üğpoıuy
(17.11.19)
(17)

Neden instagram'a geçtiniz?

Facebook u yaşlılar bastigimiz için mi?Tek sebep bu olamazmis gibime geliyor. Tam olarak sizi cezbeden tarafı ne? Facebook un sunmadigi hangi ozelligi sunuyor? Kullanimi mi kolay?Uzun süredir facebookta arkadaslarimi göremeyince "ne güzel sosyal medyadan falan uzak gercekci bir yaşam suruyo" diyodum
Facebook u yaşlılar bastigimiz için mi?

Tek sebep bu olamazmis gibime geliyor. Tam olarak sizi cezbeden tarafı ne? Facebook un sunmadigi hangi ozelligi sunuyor? Kullanimi mi kolay?

Uzun süredir facebookta arkadaslarimi göremeyince "ne güzel sosyal medyadan falan uzak gercekci bir yaşam suruyo" diyodum. Meğerse herkes instagrama falan gecmis. İlginç bir beyin göçü :')


Sizin sebebiniz neydi
üğpoıuy
(05.11.19)
Facebook'ta bir şeyleri paylaş, o fotoğrafı ilet, bu makaleyi ilet, insanların bir şey paylaşması iki saniye. Yok gül resmi altında "artık daha fazla susuyorum" vs gibi saçma saçma fotoğraflar, 25 kişi tarafından paylaşılan aynı gazete makalesi, oyun davetleri vs hiç muhatap olmak istemediğim bilgiler. Kendimi sürekli sinirlenirken buluyordum, "bu lafı Nazım Hikmet söylemedi ki arkadaş!" diye sürekli bir gerginlik. Ekli olan ikiyüz kişi varsa yüzellisini en son ne zaman gördüğümü hiç hatırlamıyordum bile. Dört senedir Facebook kullanmıyorum, eksikliğini hiç hissetmiyorum.

Instagram'da okuduğum kitapları ve abuk subuk anekdotları paylaştığım bir hesabım var. Herkesin hikayesi sessiz halde. Takip ettiğim insanlarda da günlük hayatımda tanımadığım ve aktif olarak iletişimde olmadığım on kişi falan vardır herhalde, birkaç tanesi duyurudan hatta. Başka bir sosyal medya hesabı kullanmıyorum.

Öf ne çok konuştum. Özetle, kitap.


sopiro
(06.11.19)
ben tam tersini yaptim, instagram'da milletin gezmesinden tozmasindan, yedigi yemekten, aldigi ayakkabidan, arabadan, saatten, yasadigi asktan biktim, 2 sene sildim. o arada fb'ye bakmaya basladim, bana daha uygun geldi. en azindan onume enteresan vbilgiler iceren videolar, sokak calgicilari falan dusuyor. sonra instagram'i tekrar yukledim, ama pek bakmiyorum, moral bozmaktan baska bir boka yaragidi yok bence..story muhabbetine de ayrica kilim.


cooperr
(06.11.19)
ben dun ilk defa hesap actim. sevdigim kisilerin hesaplari orada var. soru soracagim. twitterdan bakiyorum hesabi yok. mecburen acmak zorunda kaldim.
hala twitterin en iyi olduguna inaniyorum. ama oyle kenarda da instagram duruyor. soru soracagim zaman hemen oradan soruyorum cevapliyorlar.


turbo sadık
(06.11.19)
@sopiro, instagramda paylaşmak birkaç saniyeden daha uzun ve zorlu bir süreç mi? Bir de ekli olan kişileri sen ekledin sonuçta xd yani aynı durumu Instagram'da da yaşama ihtimalin benzer. Yine "kitle" muhabbetine mi geliyoruz? Instagram daha kaliteli bir kitleye mi hitap ediyor?


üğpoıuy
(06.11.19)
Facebook önce oyun isteği gönderme olayıyla sonra ise insanları istediğin gruba sokmayla kaybetti. En son binlerce gruba üyeydim, ama hiç birinin ne olduğunu bile bilmiyorum. Davette değil direk gruba alıyor... birde herkes saçma sapan şeyler paylaşa paylaşa köy kahvesine çevirdi face’i... büyük kaybetti


Tears of Devil
(06.11.19)
Instagram daha pratik geliyor. Basit bi tasarimi var. Goz de yormuyor. Ve ilgi alaninla ilgili seyleri hemen bulabiliyorsun. Mini blog gibi bana gore. Tabi ben eski blogger zamanlarina donmek istiyorum ama yine de fbden bin kat iyi. Twitter daha da iyi bu arada :)


Flipsflops
(06.11.19)
Facebook da meme paylaşan yok ınstagramda çok


kisa
(06.11.19)
instagram daha fazla 'ben' tasarımlı olduğu için. facebook profiline girdiğiniz bir kişinin ilk etapta profil fotosu var sadece. daha sonra timeline'ında gezinmeniz (aşağılara inmeniz) ya da foto galerisine girip ordan ilgili albümü bulup bakmanız gerekiyor.

instagram, hiç bir yere tıklamadan direkt o kişiyi sunuyor. ara başlık/tıklama/album/sayfalar arası geçiş yok. direkt. apaçık. göze sokarcasına.

ek not: herhangi bir sosyal medya hesabım yok.


brkylmz
(06.11.19)
FB'da akrabalar falan fazlaca siyaset v.b. şeyler paylaşıyorlar, yorum yapmasan olmuyor, en güzeli bırakmaktı ve bıraktım. Şimdi insta mis gibi, hep güzel şeyler :)

Bu arada geçen bir facebook'a baktım tasarımı falan resmen ilkokul çocuklarının begenecegi şekilde yapmışlar gibi geldi, ben daha sade tasarımlı halini begeniyordum,


liberal
(06.11.19)
ben instagram'a çok geç geçtim millete göre. sırf herkes popüler diye oraya geçiyor diye, çıkıntılık yaptım geçmemek için. o ara feysi de bırakmıştım zaten, gruplar için duruyordum paylaşım vs. yapmadım 1-2 sene.
sonra zorla instagram açtırdılar, ben de o ara fotoğraf çekmeye başlamıştım, çektiklerimi atarım madem açtım dedim.
şimdi de çektiğim fotoğraflar gerçekten güzel mi, kendimi geliştiriyor muyum diye kullanıyorum. işin profesyonelleri de orada artık çünkü. güzel fotoğraflar çekebilmek için çok sayıda güzel fotoğraf görmek lazım. bu sebeple de faydasını görüyorum.


Bruce
(06.11.19)
Ben tam tersini yapıp, memnun olanlardanım.
Facebook’ta gül resmi altına daha fazla susuyormuş yazılıyormuş da, yazara ait olmayan şeyler paylaşılıyormuş da falan filan.
Instagram’da daha fazlası yapılıyor? Facebook’a geçenlerdenim bende bu yüzden. Insta sadece like savaşları.
Facebook Gruplarının karşısında durabilecek bilgi kaynağı yok bence.


baldan kaymak
(06.11.19)
Facebook>Yaş ortalaması büyük kullanıcılar, sürekli akraba tacizleri, siyaset paylaşımları vs.

Twitter>Fenomen olmak için taşın suyunu sıkıp espri kasmaya çalışan ergenler, hate speech, toksik siyaset burada da var.

Instagram>Ne iş yaptığı belli olmayan(aslında az çok tahmin ediyoruz) yılın 12 ayı tatil yapan influencer tayfa.

Hepsi birbirinden kötü en iyisi sosyal medyadan izole yaşamak.


Yahu ne acayip insanlarız, aklım almıyor. Benim tecrübem bu, onu söylüyorum. İnsanlar gelmiş "yok öyleymiş de böyleymiş de" diyor. Benim tecrübem bu yahu. Sanki evrensel facebook bildirgesine karşı bir şey söyledim. Bir kez "bu konuda bir fikrim olması gerekiyormu acaba?" diye düşünsek keşke.

@üğpoıuy tabii ki insanları ben ekledim de, facebook'ta bir dönem (belki hala öyledir) öyle bir kültür gelişti ki, anamızı babamızı komşuyu dayımızın oğlundan ilkokul arkadaşımıza herkesi ekledik. Belki de sosyal medya cehaletiydi o dönemde. Benim Instagram'a yaklaşımım daha bilinçli oldu, ve dediğim gibi "insanların hayatlarından haberdar olmak için" değil, okuma çizelgesi tutabilmek, yazı tarzımı pratik edebilmek ve başka kitap blogçularıyla yazarları takip edebilmek için kullandım. Komşumu eklemedim, günlük hayatta konuşmadığım kişileri eklemedim. O yüzden abuk subuk söz paylaşanlarla, gül resmi koyanları görmüyorum.

Facebook'u kapatmam biraz iflas eder gibiydi yani, "ay ben bununla uğraşamıycam daha fazla" diye.


sopiro
(06.11.19)
Facebook hayatımıza giren ilk önemli sosyal medya aracıydı. Kullanırken hatalar yaptık, yanlış kişileri ekledik, yanlış paylaşımlar yaptık. Şimdi sıfırlama zamanı geldi ve facebook'u kapatıp instagrama geçtik. Instagram da daha dikkatli davranıyoruz. Örneğin ben adım ve soyadımla bir hesap açmadım, anonim takılıyorum. İstediğime kullanıcı adımı veriyorum, istediğime vermiyorum. Facebook sanırım anonim hesaplara izin vermiyor artık.


kaptan memo
(06.11.19)
@tears, hay ağzın bal yesin. Doğru, oyun ve gruplara ekleme olayı kötüydü şimdi hatirladim


üğpoıuy
(06.11.19)
Valla ben seviyordum Facebook'u, az tanıdığım insanların politik postların altına yorum trollüyordum falan eğlenceliydi de herkes instagram'a geçince ben de geçtim mecburen. Kimse kalmadı ki Facebook'ta.


Kizlar orda diye


stavro
(06.11.19)
(11)

Hayatta hep mutlu olan

Var mi? Pek dert tasa çekmemiş, ergenlik sonrası hayatı dolu dolu ve mutlu mesut geçen? Stabili kastetmiyorum ama, "mutlu, keyifli" tanımlar misiiz kendinizi, bunu soruyorumNeye bagliyorsunuz durumunuzu?
Var mi? Pek dert tasa çekmemiş, ergenlik sonrası hayatı dolu dolu ve mutlu mesut geçen? Stabili kastetmiyorum ama, "mutlu, keyifli" tanımlar misiiz kendinizi, bunu soruyorum

Neye bagliyorsunuz durumunuzu?
üğpoıuy
(21.10.19)
Ben varım. Mutsuz keyifsiz, başına bişeyler gelmiş dönemi olmayan biriyim. Bu durum hep mutluluktan uçtuğum anlamına gelmiyor ama zaten sürekli mutlu olunmaz, bu aranmaz. Mutsuz olmamayı aradım ve buldum. Dış etkenler de işimi zorlaştırmadı şansıma.


Bruce
(21.10.19)
Ben zaten değilim de böyle bir arkadaşım var. Onun olayı tek çocuk olması, ortalama üstünde sosyoekonomik ve ilgili bir aileden gelmesi. Yani biz okulun yanında milyon tane aile olayıyla, üstüne hastalıkla boğuşurken o sadece derslerine ve haliyle ileride ne yapabileceğine odaklanabiliyordu. Üç yüz yıllık liseden gelen sevgilisiyle evlendi, aile bazında yine hiçbir sorun yaşanmadı.
Şu an haklı olarak başarılı, mutlu, güzel bir hayatı var.
Umarım artarak devam eder güzel şeyler, hafif bir insani kıskançlık dışında herhangi kötü bir şey beslemiyorum.


mor bembombom
(21.10.19)
@bruce, peki bu sende Mehmet pişkin sendromu yaratıyor mu?


üğpoıuy
(21.10.19)
Evet, kesinlikle. Basit zevklerle (yemek seks uyku) oyalanmaya, daha kompleks olanları ise öğrenmeye çalışarak yaşıyorum. Bakalım nereye kadar...


Bruce
(21.10.19)
@bruce, :') tenk yu maryo


üğpoıuy
(21.10.19)
Dert tasa çektim ama genel olarak çok mutlu mesut bir insanım.


sopiro
(21.10.19)
Var. Kafama bir şey takmam sadece yer içer ve gezerim. Hayatımda maddi manevi hiç zorluk çekmedim. Hala çekmiyorum.

Çalışmıyorum. Maddi olarak durumum idare ediyor. Abuk sabuk şeylere para harcıyorum ve mutlu olabiliyorum. Ama ben mutsuzluk arıyorum ya, hayatımda heyecan olsun mutsuz olabileyim diye kendi kendimi aşık ediyorum mesela :D


eazy
(21.10.19)
ailenle iliskilerin iyiyse, saglikla ilgili sorun yoksa mutsuz olmak icin bir neden yoktur.


turkuaz
(21.10.19)
@turkuaz, eyv. dede


üğpoıuy
(21.10.19)
yoktur kesinlikle. olan da bu dünyadan değildir. analarının şeyinden gülerek çıkmış olan uzaylılar da olabilirler.


for day to break
(21.10.19)
Yoktur. Mutluluk sürekli olabilecek bir hal değil. Mutsuzluk da öyle -eğer ruhsal durumunuz stabilse, hasta değilseniz-.


Dolu dolu geçiyor benimki, evet. Çoğu vakit keyfim yerinde. Dolu dolu geçmesi için çaba harcamak gerekiyor, her seferinde işten gelip koltukta uyuyarak olmuyor o iş. Günde 2 saati köpeğime harcıyorum, tüm insanlığa, trafiğe olan nefretimi unutuyorum. Hobilerim var. Emek harcadığım ve doğruluğuna inandığım bir projede şehrimin temsilciyim. En önemlisi de, kendi değerlerimle yaşıyabilme özgürlüğüne sahibim. Keyfim yerinde. Sürekli değil. Ama genel olarak, evet.


buf-e kür
(21.10.19)
(8)

Hasta nene-dedeniz.. (hassas soru)

Anilariniz tazelenebilir. Uzulecekler okumasın :')Hasta olan yaşlı ev halkindan "ölümün yaklastigini hissedip korktugunu belirten" var miydi? Ne yaşadınız, ne söyledi tam olarak?Babannem canım çok ani ve net bir şekilde öldü. Tam istediği gibi. Anneannem de hastaydi ama tümör alininca hayata donucen
Anilariniz tazelenebilir. Uzulecekler okumasın :')

Hasta olan yaşlı ev halkindan "ölümün yaklastigini hissedip korktugunu belirten" var miydi? Ne yaşadınız, ne söyledi tam olarak?

Babannem canım çok ani ve net bir şekilde öldü. Tam istediği gibi. Anneannem de hastaydi ama tümör alininca hayata donuceni dusunuyordu. Tek şahit olabildigim büyükbabam.Yakın zamanda vefat etti. Hastaydı, "galiba ölücem, hakkını helal et" demiş dayıma. Ortamı duygusallastirmamak için kimse üstüne gitmedi tabii. Ama başka ne hissediyordu merak ediyorum. Korkuyormus gibi geliyordu Belki de herhangi bir cekincesi yoktur, bana öyle geliyordur. Merak ediyorum ne hissettigini. Korkusunu hafifletebilmek/paylaşabilmek isterdim çünkü yalan da olsa:/
üğpoıuy
(13.10.19)
Babamdaki tümör alındıktan sonra kanser çok hızlı ilerledi. Çok kilo kaybetti, tanınmaz hale geldi. Ziyaretime gelenler çoğaldı ben gidiciyim galiba diye esprili konuşmaları oldu. Hastalığı atlatacağını düşündü son günlere kadar, köye yerleşeceğinden bahsetti. Ölümüne bir hafta kala konuşma yetisini kaybetti yazarak anlaştık, üç gün kalana kadar yazma yetisini de kaybetti. Kaş göz işaretiyle anlaştık. Güçlü bir adamdı her zaman. Fakat ölümüne kalan o son üç gün neler geçti aklından ne düşündü hiç bir zaman bilemeyeceğim..


heidi'nin dedesi
(13.10.19)
ananem :(
senin evlendiğini göremedim, gözüm açık gidiyorum dedi bana :/ yeğenlerinden birine beni sen gömeceksin demiş. son günlerinde kabullenmişti, artık yolun sonuna geldim farkındayım ama mutluyum diyordu gayet sakin.

ananemin son ana kadar bilinci açıkmış, yani ölüyor olduğunun farkındaymış (ben yanlarında değildim). en üzücü olan bu. neler hissettiğini düşünemiyorum bile. inancı kuvvetliydi, en son annemden yasin okumasını istemiş, annemin de alakası yoktur duayla fln, karşı komşusunu çağırmış. karşı komşu yasin okurken ananem rahatlamış, kadının ellerini tutmuş. öyle ölmüş :( yaşlılık döneminde her zaman inancından güç almıştı. bence son anlarında da o dayanma gücünü öyle buldu.


pati
(13.10.19)
ne hissetiklerini bilemeyiz, bilmemize de imkan yok.


sutlu nescafe
(13.10.19)
by mayis ayinda dedem vefat etti. 82 yasina kadar dincti. soyle diyim 81 yaainda iken beraber agac keser odunlari tasirdik falan. sonra hastalandi midesi alindi komple. ama iyilesti, eski hayatini dondu tam 1 sene sonra hastanede kontrol vs yapilirken soguk ortamda usutuyor. direnci dusuyor olaylar basliyor. hastaneden cikaramadik. ben anladim tabii. santiyeyi falan biraktim. gittim.yanina 1 ay hastanede kaldik. kendi de zaten akilli adamdi. bi gun sunu dedigini hatirliyorum, beni gulduruyorsun ediyorsun ama her seyin farkindayim, gunden gune eriyorum bu hastaneden cikamayacagim dedi.
hic cevap vermedim. cunku artik kullandigi agri kesicilerden beyni de karismaya baslamisti ki cok zeki adamdi. o hallerini gorunce zaten. bazi seylere karsi daha sakin bakiyorsun.
sonra 1 ay bitince santiyeye dondum. dede gene gelecem santiye bitince dedim. isime dondukten bir hafta sonra agirlasmis. yogunbakima girmis. bayilmadan once de benim adimi soylemis teyzeme. ben de atladim gittim. yogunbakimdaydi. 14 gun kaldi. sonra da vefat etti.

cok mu zor oluyor evet. her seyi ondan ogrendim. her yazimi onunla gecirdim. yikatmasi defnetmesi zor oluyor ama yapiyorsun. asil olay su oldu bende.
artik cocuk degildim, eski resimlere bakinca tum buyuk amcalar dedeler dayilar vefat etmisti.

artik siradakileri biliyorum ve asil canimi sikan bu.


turbo sadık
(13.10.19)
Gece uyumuyor, karanliktan hoslanmiyordu. Yaninda surekli birileri olsun istiyordu.


nax
(13.10.19)
ben bu durumu, şuna bağlıyorum.
eskiler, şu zamanın anneanne-dedeleri, babaanneleri ölümle içine yaşamışlar. baksanız 4 çocuğu var, ama 6 düşük-ölü doğum yapmıştır. bebesini gömüp tarlaya gitmiş bu insanlar. hayatlarını durdurup da yas tutacak zamanları olmamış.
ya da, kayınvalideleriyle-kayınpederleriyle, hatta eşinin kardeşi, onun eşiyle falan beraber yaşamışlar. bu kalabalık içinde de teker teker yaşlıların ölümünü izlemişler.
kısacası, her açıdan daha naturel, daha kabulleniş temalı bir hayat felsefeleri var.

bir keresinde, iş sebebiyle görüştüğüm epey varlıklı bir iş adamının torunu olduğunu duymuştum. "hayırlı olsun" derken, yanlışlıkla "dede oldunuz demek" demişim. der demez pişman oldum. adam alındı, bozuldu, "oo beni dede yaptınız lovemyself hanım" diye sitem etti. aramız bozulmasın diye ne uğraşmıştım sonradan. adam dedeliği kaldıramadı. torunundan bahsetmiyordu. laf geldiğinde "oğlumun çocuğu" diyordu.

bunun yanında, biz ölümden doğal bir şey gibi bahsetmiyoruz artık. "başıma bir iş gelirse, sen de bil, şunu şöyle yaptım" diyorum mesela, bir akrabaya. hakikaten o bilgi tek bende kalmasın istiyorum. ama söylediğim kişi gidip dağlara taşlara vuracak oluyor neredeyse. aman ağzından yel alsın diyor. öf ölüm de nereden çıktı, diyor.

benim hayatıma gelince, akrabalardan yaşlıların biri ölümü çok sık anardı, sadece ölürken bize çok iş çıkmamasını dilerdi. diğer yaşlımız ise fena korkardı ölümden, öleceğini düşününce bile oturur ağlardı. birincisi pat diye vefat etti, diğeri alzaimer yüzünden hiçkimseyi tanımayarak yaşadı, sonra göçtü. soruna da burada geliyorum sanırım, sürekli ölümden bahseden ve bu durumla barışık görünen de, ölümden korktuğunu açıkça söyleyen de, ikisi de korkuyordu ölümden. bu net. biri konuşarak bastırmaya ve kendini alıştırmaya çalışıyordu.

o psikolojiyi anlayabileceğimizi zannetmiyorum yine de. bir keresinde, ciddi bir rahatsızlığım olduğunu düşündürecek bir durumla karşılaşmıştım. koca bir boşluk içinde yüzüyorsunuz gibi. kim ne yapsa hissettiklerimi paylaşamazdı.


lovemyself
(13.10.19)
Babamın hastalığı döneminde yaşadığı geldi aklıma.

Mide kanseriydi. İşte teşhis kondu, tedavisi başladı. Hastanelere gidip gelmeler, doktorlara görünmeler, filmler, raporlar, tahliller, allahtan ümit kesilmezler...

Bir akşam üzeri hastanedeyiz, cümbür cemaat herkes ya odada ya da doktordan haber bekliyor. Babam dışarıda yalnız, bir banka oturmuş, öyle etrafa bakınıyor. Gittim, yanına oturdum. Sigara uzatır gibi sakız paketini uzattım; böyle, bir film sahnesi gibi. Bir süre hiç konuşmadık. Sonra birden, "Ben hasta değilim. İyileşeceğim. Çıkacağım burdan. Tabii." dedi. Öyle inanıyordu yani.

Bu sahnenin 6 ay kadar sonrasında, birden bıraktı kendini. Yani, birisi için "Kendini çok saldı." falan deriz ya; o cümleyi, o ana dek boşuna kullandığımı anladım. Öyle boşladı kendini.

Sonradan fark ettim, birkaç eski arkadaşı ile görüştüğümde anlattılar. Anlamış ne olacağını. O yüzden bırakmış kendini. Korkmadan kabul etmiş ama. Ölümü, eski bir arkadaşı gibi karşılamış adeta. Bize, ailesine bir şey söylememiş ama güzergâhı görüp ona göre hareket etmiş.

Keşke, "Galiba öleceğim." deseydi.


Büyükbabam annem çok küçükken bir kaza geçiriyor. Aslında şimdi olsa çok basit bir operasyonla taburcu olabilecekken (pıhtı atması durumu) kaybediyor annem babasını. Hep anlatırdı, çocuğklarını yanına çağırıyor. Kime ne kadar borcu var, kimden ne kadar alacağı var hepsini yazdırıyor. Pıhtı şimdi bacakta, 1-2 güne kadar beyne gider, o zamana kadar bütün önemli gördüğü işlerini hasta yatağında düzenliyor. Ve, gidiyor...


SiyamkedisiZorro
(14.10.19)
(10)

Sırtimin neden ölümüne ağrıması..

Sadece sağ taraftaki kemigin (ismini unuttum) alti/yanı, kulunç denen şey gibi agriyo. Ama günlerdir gecmiyo, belki 1 hafta olmustur..Doktora gitsem "napim aq masaj mi yapım" der mi acaba? Yapabileceği tek şey ağrı kesici krem vermek midir?Bir arkadasim omzun çıkmış olabilir falan dedi wtf :/Yatagi
Sadece sağ taraftaki kemigin (ismini unuttum) alti/yanı, kulunç denen şey gibi agriyo. Ama günlerdir gecmiyo, belki 1 hafta olmustur..

Doktora gitsem "napim aq masaj mi yapım" der mi acaba? Yapabileceği tek şey ağrı kesici krem vermek midir?

Bir arkadasim omzun çıkmış olabilir falan dedi wtf :/

Yatagimin markası da çok iyi değil (gundogdu mobilya), bu etken olabilir mi? Ama 2 yıldır aynı yatağı kullaniyom.

Spor da yapiyom.

Nasıl cozecem bu agriyi
üğpoıuy
(28.09.19)
Doktorun "napim aq" diyeceğini düşünmenize çok güldüm. Yiğit Özgür karikatürü gibi.
Spor yaparken incitmişsinizdir belki, doktora gidin tabii.


sopiro
(28.09.19)
@sopi, pek doktora gitmisligim yok. Böyle çok önemli görünmeyen şeyler için doktora gitmek garip mi oluyo, emin diilim :')

3 aydır yapmiyordum spor. Şimdi yeniden basladim 1 haftadır falan ama ağrı daha oncesinde baslamisti. Spor yapinca geçer dedim gecmiyo

Neyse bı gidim bari ağrı kesici verir rahatlarm


üğpoıuy
(28.09.19)
Yel girmiş oraya. Eczaneden kas gevşetici krem al birine iyice ovalat. Sonra bir de yakı al yapıştır iyice ısınsın. Sürekli sıcak tut, havluyu ütüleyip koy falan. Doktor da başka bi şey söylemeyecektir zaten.


jacque
(28.09.19)
Bir tane foam roller alıp her gün ağrıyan yerini ez bir şeyin kalmaz.


angelus
(28.09.19)
Tam olarak hangi bölge? Akşamları ağrıyan bölgeye dokunduğunuzda vücut ısısı yüksekse zonayı bir araştırın ve acilen döküntü başlamadan doktora gidin. Biri çok ağır olmak üzere iki defa geçirdim ve kas ağrısıyla karıştırdım bende ilk etapta.


Phoebe
(28.09.19)
Uyurken terleyip üşümek bir etken
Duruş bozukluğu bir etken
Ters bir hareket yapmış olmak bir etken
Yatağın rahatsızlığj bir etken
Uyurken ters bir pozisyonda kalmak bir etken
Çalışma pozisyonu, sürekli ayakta durmak, çanta vb ağırlık taşımak...

Duruşuna dikkat edip uyurken rahat bir ortam sağlarsan düzelecektir. Kasları gevşetmek için masaj yaptırabilirsin.

Bunlara rağmen bir türlü de geçiremiyorsan bir doktora görünmekte fayda var. Geçmiş olsun


idexo
(28.09.19)
@pho, zona olacagini hiç sanmam. Sıfır stres bir insanım. ama yine de bölge şura;

eksiup.com


üğpoıuy
(28.09.19)
Yok o bölge değil evet.


Phoebe
(28.09.19)
O ettiğin küfürler ne kadar çirkin. Yarın 18 falan mi?


luluki
(29.09.19)
@luluki, 20.. niye ki sadece biz gençler mi küfür edioz


üğpoıuy
(29.09.19)
(14)

Matematik ve fenin günlük hayatta direkt kullanıldigi yerler

Örneğin suyun kapagini kapatınca kaynama süresinin kisalmasiSilindir bardakla aynı yüzeye sahip dikdörtgenler prizması bardagin hacminin daha az olması gibi;Matematik ve fenin günlük hayatta kullanıldığı durumlara ihtiyacım var. Hayatımızı kolaylaştıran ve mümkünse sunum yapılabilecek şekilde.Örneği
Örneğin suyun kapagini kapatınca kaynama süresinin kisalmasi
Silindir bardakla aynı yüzeye sahip dikdörtgenler prizması bardagin hacminin daha az olması gibi;

Matematik ve fenin günlük hayatta kullanıldığı durumlara ihtiyacım var. Hayatımızı kolaylaştıran ve mümkünse sunum yapılabilecek şekilde.

Örneğin bir öğrenci sahneye gelip aynı yüzeye sahip iki kartonu bükerek silindir ve dikdörtgenler prizması kap yapacak. İçine koyduğu princlerin hacim farkını gösterecek. Teorik değil de pratik.

Bu yöndeki fikirlerinizi bekliyorum, teşekkürler
üğpoıuy
(18.09.19)
ısınan cisim genleşir belki dereceli cam bir kabı ısıtıp yükselti gözlenebilir
ışığın kırılması su içindeki cisimlerin kırık görünmesi ilk aklıma gelen


basond
(18.09.19)
@ basond, tenk yu.. ama ışığın kırılması günlük hayatimizi nerede kolaylastiriyor, onu da yazsan superotesi olucak


üğpoıuy
(18.09.19)
Suyun kaldırma kuvveti. Tonlarca ağırlıktaki gemiler batmadan duruyorlar.


burchak
(18.09.19)
Bir kure ile kurenin capiyla ayni capa ve yuseklige sahip bir rulonun yuzey alani esittir. Rulo dedigimi alti ve ustu acik silindir gibi dusun.

Hiz * kutle = momentumdur. Buna gore cok hafif bir cisim yeterince hiza sahip olursa kendinden cok daha agir bir cisme çarparak onu firlatabilir. Ornegin kucuk bir otomobil yeterince yuksek hizda ise bir otobuse carparak onu yolun disina firlatabilir.

Ici dolu farkli caplarda be farkli uzunlukardaki silindirler rampadan ayni anda yuvarlandiginda rampanin sonuna ulasma sırası capi kucuk veya buyuk, eni genis veya dar, hicbir sekilde degismez, hepsi ayni anda ulasir. (surtunme ignore ediliyor) sadece ici dolu olmayan, boru gibi ici bos bir silindir diğerleriyle ayni anda rampa sonuna ulasmayacaktir. Ayni malzemeden ve içi dolu olanlar her turlu esit.


Kirbaci hafif bi salladiginda uc kisminin sirrraaank etmesinin sebebi; kirbac kalindan inceye dogru gider, sap kismi kalin uc kismi incedir. Yani sap kismindaki 10cm lik parcada uc kismindaki 10cm lik parcadan daha fazla kutle var ornegin. Kirbaci tuttugun kisimdan salladiginda verdigin hareket uca dogru dalga seklinde ilerliyor. Sap kismkndan bir momentum veriyorsun vr o momentum korunarak uca dogru ilerliyor. Uca gittikce inceldigi, yani kutle azaldigi icin momentumun kalan kizmi hiza gidiyor. Yani momentumun korunumu geregi ayni momentum icin kutle yerine hizdan kazanılıyor kutle azalınca. Dolayısla uca gittikcr iyice hiz kazanıyor ve incecik en uc kismina gelindiginde basta verdigin o hafif hareket muthis bir hiza dönüşüyor ve sirraaaank ediyor.
Cocuklara bir deri kirbac verip uygulatabilirsin canli canli bunu da. Sonra Kirbaci çocuklardan birine hediye edersin :D


Edit: hayatımızı kolaylastiran seyler demissim pardon, kirbac ati hizlandirmaya ve bazi seylere heyecan katmaya yariyor aklima o geldi:D

Isigin kirilmasi günlük hayatta gozluk kullanarak daha gorebilmemizi sağlıyor bu arada en basitinden. Mercekler isigin kırılmasi mantigina dayanir.


stavro
(18.09.19)
hayatımızı kolaylaştırmıyor evet ancak sunulabilecek basit bir şey olaak gelmişti aklıma,

belki ağzımızı hohladığımızda sıcak üfff lediğimizde soğuk hava çıkması olabilir aerodinamik termodinamik vs her bi nane var.

klima buzdolabı gazı gibi gazların sıkıştırılması ve sıvılaşması olabilir ama bu da pek sunulacak bir şey değil

edit: kaldıraç var bir uca 10kg bi uca 1 kglık ağılık konup dengesi gösterilebilir.


basond
(18.09.19)
Ya cok sey var da cocuklara uygulamali yaptirabimen için ekipman gerekir boyle seyler icin.


stavro
(18.09.19)
@sta, sen yine de yaz aklına gelenleri :')


üğpoıuy
(18.09.19)
A2+B2=C2

Hatunluk farkı var malum bi kamil yagi tarttı da 4.5 kg geldi ya 5l yag


yeliz adeley
(18.09.19)
mesela bir kagida istedigin capta bir delik nasil acarsin bir raptiye, ip, kalem ve makas kullanarak. diyerim elinde istedigin capta daire cizecek alet edevat yok.

dairenin merkezine raptiyeyi yerlestiriyorsun. ipi bir ucunu kaleme bir ucunu raptiyeye bagliyorsun, ipin uzunlugu kesecegin dairenin yari capi olacak sekilde ayarliyorsun. mukemmel daireyi ipi gererek kalemle ciziyorsun. sonra makasla kesiyorsun.

gibi mi?


cooperr
(18.09.19)
@coop, fikir için teşekkür ederim belki bir yere uyarlarim. Ama daha çok böyle evde falan sık sık kullandığımız, ne bilim mesela kavanoz kapagini acamiyosak ona yardimci olan, işte yemegin kaynamasina yardımcı olan vs. daha islevsel şeyler güzel olur. Zekalı insanlarsiniz beyin firtinasi yapalım dedim xd

Ama bu cevaplar da işime yarar tabii, çok tesekkurler


üğpoıuy
(19.09.19)
Çıkrık düzeneği geldi aklıma.
Bir eşyayı taşımak için çıkrık daha az kuvvet gerektirdiği için tercih edilir gibi...


SiyamkedisiZorro
(19.09.19)
* Şişeye ütüye sıvı koyarken huninin yanında hava boşluğu bırakıyoruz, şişeden sıvı boşaltırken (meyve suyu vb kullanabilirsin) şişenin içine hava girmesine çalışıyoruz.

* Tabaktan çatala zeytin alırken hart hurt dalmayıp yavaşça alıyoruz peynire aynı özeni göstermemiz gerekmiyor.

* Kokunun havada dağılma özelliğinden yararlanıp bozuk gıdaları anlayabiliyor, zararlı gazlara koku ekleyerek gaz kaçağını anlıyor, pisliklerden korunabiliyoruz... Kolonya kullanıp güzel kokulu çiçekler yetiştirip mutlu oluyoruz :)

* Çayı cam bardakta içiyoruz çünkü daha uzun süre sıcak tutuyor.

* Termosun çalışma prensibi.

* Taneli bir şeyi geniş bir kaptan dar bir kaba dökebiliyoruz. Merkeze giden yolların kenra giden yollardan fazla olması. (galton kutusu, çan eğrisi nasıl anlatıldıysa artık ) Satranç oynayanlar varsa daha iyi anlatabilirler. Merkezi ele geçirme taktiği yarışmalarda oyunlarda en çok uygulanan taktiktir.

*Belki ateş için hava gerekmesi tehlike yaratmayacak şekilde örneklendirilebilir. iki cam bardakta ispirtolu pamuk yakıp birinin ağzını kapatmak gibi. Bu bilgiyle yangınların büyümesini önleyebiliyoruz.

* Lavabo pompası ile araç lastiklerinin spor ayakkabı tabanlarının girintili yapılmasının nedeni örneklendirilebilir.

Veee; Merhabalar güzel yürekli insan, güzel öğretmen, güzel arkadaş üğpoıuy :))


derin kapalı bir kabın içindeki su seviyesini ölçmek için içerisine çubuk sokup ıslanan mesafeyi ölçerek kabın içindeki su hacmini hesaplamak. Günlük hayatta çoğu tırcı bu yöntemle ne kadar yakıt yaktıklarını hesaplıyorlar. ayni şekilde jeneratörün içindeki yakıttan daha ne kadar süre çalışacağı vb. hesaplar yapılabiliyor.

bir başka durum,
aynı şekilde ilgili kabın alt tarafına bir şeffaf hortum bağlandığında hortumun içindeki sıvı yüksekliği içindeki sıvı yüksekliğini veriyor eskiden kullanılan banyolardaki sıcak su kazanlarının içindeki su banyo yapmaya yeter mı yetmez mı hesabı :D ... bir nevi bernollli yani.


paudi
(20.09.19)
ağzına kadar dolu bir pet şişenin ağızına kağıt koyup ters çevirdiğinizde suyun dökülmemesi atmosfer basıncını açıklamakta faydalı olacaktır.


paudi
(20.09.19)
(21)

Aileniz eğlenceli mi

Bizde sürekli bir espri, gülüşme, eğlence hali hakim Amcamlar halamlar vs sülale biraraya gelince çok egleniyoruz. Sürekli yüz kaslarimiz aktif. Şimdi dusunuyom da bana mı böyle geliyo acaba ailem olduğu için :) herkes aynı şeyleri mi hissediyor
Bizde sürekli bir espri, gülüşme, eğlence hali hakim
Amcamlar halamlar vs sülale biraraya gelince çok egleniyoruz. Sürekli yüz kaslarimiz aktif. Şimdi dusunuyom da bana mı böyle geliyo acaba ailem olduğu için :) herkes aynı şeyleri mi hissediyor
üğpoıuy
(27.08.19)
Bizde gerginlik hakim.


all girls dream
(27.08.19)
Gerginlik +1

Sülalemde tanıdığım insan çok az, muhatap olduğum insan hiç yok. Akrabalarımdan hoşlanmıyorum.


bizim ailede, daha dogrusu sulalede yok boyle bir sey.
ihtiras, kin, intikam, kumpas her şey mevcut.
ama yüzyüze can ciger kuzu sarmasi.


tabudeviren
(27.08.19)
Akrabalarimi cok tanimiyorum. Yani samimi olarak. Genelde yuzeysel. denk gelirse ; "meraba, nasilsin, iyiyim sen, nasilsin" falan..zaten cok denk gelmiyor.. Ama sizin gibi degil sanirim.


AlsterWasser
(27.08.19)
gerginlik +1

ama sevgilimin ailesi tam sizin anlattığınız gibi, çok seviyorum onun ailesini <3


benaslinda
(27.08.19)
kıymetini bilin çok güzel bir şey


Bizde denge hakim ya. Mevzuya göre herkes davraniyor. Illa birini secemedim ben:/


Amaranta ursula
(27.08.19)
Gerginlik hat safhada.


sorusor
(27.08.19)
Eğlence +1


kisa
(27.08.19)
gerginlik +1


yemrem
(27.08.19)
özellikle annem-anneannem ve ben bir aradayken çok gülerdik, ama ailenin genelinde genel bir eğlenme hali hakimdir hep.
cenazelerde bile saçma sapan geyikler dönebiliyor bazen.
ya da ağlanacak hallere çok gülebiliyoruz.
tuhaf olup kendi tuhaflığının farkında olan insanlar çok eğlenceli.
bizim ailede de bunlardan çok var.


blatta hiberna
(27.08.19)
teyzemin kocası hariç bizim de gayet eğlenceli, bol kahkahalı oluyor bir araya geldiğimizde.


Bizim ailenin eğlencelisi benim. Bir de eniştemle bir araya gelince ikimiz daha komik oluyor. Eniştem kalp ben :))


rock n roll
(27.08.19)
@rock, enistenle dekirmeceler mi


üğpoıuy
(27.08.19)
Bizimkiler de çok komik bir araya gelince ama arkalarından da çok konuşurlar :)


coca cola
(27.08.19)
Öyle valla. Birbirimizle dalga geçiyoruz falan. Şimdi okursa bunu arar beni yine dalga geçer :))


rock n roll
(27.08.19)
Genel olarak sıcak ve eğlenceli bir aileyiz sanırım. Bir de biz sürekli görüşen, herkesin birbirinden haberdar olduğu, aradığı vs geniş bir aileyiz; hem anne tarafim öyle hem baba tarafım. Ben o yüzden aile deyince başka türlüsünü pek düşünemiyorum.


fraise
(27.08.19)
Bizde de cilgin eglence hakim, sakalar, dalga gecmeler, kahkahalar, bagir cagir konusur zaten herkes bir araya geldiginde, genis ailemle - teyzeler, kuzenler, vakit gecirmeyi cok severim. Kavga oldugunda da bagiris cagiris cemkirme, sonra tekrar girgir samata devam.


kassiopeia
(27.08.19)
Çekirdek aile olarak mesafeli ve ciddiyiz, arada birbirimize takıldığımız oluyor. Halamlar Amcamlar teyzemler vs biraraya geldiğimizde daha şakalı eğlenceli keyifli vakit geçiyor.


olutaklidi
(27.08.19)
Babam varsa gerginlik, o yokken annem şebeklik günündeyse ortalık bir anda sirke dönüyor :-) iki zıt kutbun meyvesiyiz sgldkkdd


windows95
(27.08.19)
@kaptan, o kadar da diil cidden. Arkadaslara da bir şans ver


üğpoıuy
(28.08.19)
(7)

Hayatınızın filmini

Önerir misiniz? 5-6 gün bosum, güzel filmler izliyim. Bilimkurgu olmazsa çok sevinirim :')İyi bayramlar
Önerir misiniz? 5-6 gün bosum, güzel filmler izliyim. Bilimkurgu olmazsa çok sevinirim :')

İyi bayramlar
üğpoıuy
(04.06.19)
The man from earth
Seven pounda
Mary and max
Eternal sunshine of...
Dogville
Requiem for a dream
Into the wild
Her
Gran torino
Whiplash
Billy eliot

Bunlar arasında “her” bilimkurguya kaçıyor ama öyle insanı sıkmayacak bir kurgusu var. Dogville anlatım açısından ötürü çok farklı. Mary and mac animasyon. The man from the earth tek mekanda geçen güzel bir film.


cemallamec
(04.06.19)
Papillon


neymis
(04.06.19)
Matrix serisi
Godfather serisi (evet 3. film dahil)
Goodfellas
City of Gods
Seven
Memento
Salinui Chueok
Chugyeogja
lock stock and two smoking barrels
Full Metal Jacket
Taxi Driver
Scarface
Nocturnal Animals
Zodiac
No Country for Old Men
Prisoners
Gladiator
Fear and Loathing in Las Vegas
Braveheart
The Wailing


eazy
(04.06.19)
amadeus
lost highway
salinui chueok
the big lebowsky
a clockwork orange
lock stock
mary and max


sir gawain
(04.06.19)
Pek bilinmeyen iki film yazayım;

- The Big Kahuna
- Ruby Sparks


Kurtuluş film dizisi
Devrim arabaları
Spy game


the lobster


buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.