Giriş
(11)

Xiaomi telefon kullananlar kırılmaz cam taktınız mı?

Takmak gerekir mi? Kılıfın kenarları yüksek diye yüz üstü düşse bile ekran yere temas etmiyor. Takmasak da olur mu?Ek olarak 15-20 liralık kırılmaz cam da var 50 liralık da hangisini tercih ettiniz? Etmeli?telefon red mi note 8 bu arada.
Takmak gerekir mi? Kılıfın kenarları yüksek diye yüz üstü düşse bile ekran yere temas etmiyor. Takmasak da olur mu?
Ek olarak 15-20 liralık kırılmaz cam da var 50 liralık da hangisini tercih ettiniz? Etmeli?
telefon red mi note 8 bu arada.
Bartebly
(02.01.20)
Redmi note 7'ye taktım. Başta kılıf kullanıyordum şu shock proof diyenlerden de, telefon premium hissiyat veriyor arkası da cam vs.

Kaba kılıf yerine telefonu tutmayı tercih ettiğim için ekran koruyucu geçtim. İyi ki de geçmişim, bayağı çizildi çünkü 6 ay geçmeden.


aguen
(02.01.20)
2 yıldır mi6 kullanıyorum.ailedekş herkesi şayomici yaptım kimse takmıyor ekranda çizik yok kimsede.ama düşürürseniz bilemem.


bahoho
(02.01.20)
Redmi note 7 kullanıyorum, bu tank gibi olan 360 derece korumalı hayvani kılıflardan kullanıyorum, kırılmaz cam da taktım. 2. Kattan yere düşürdüm yine bi şey olmadı lskfkls.
Aldığım kılıf+cam aliexpresste 2 pound civarı, öyle aşırı pahalılardan almaya gerek yok.


spigen ekran koruyucu ve spigen armour kılıf ile kullandığım bir Redmi Note 7 sahibiyim.

inşaata tuğla olur, arabaya takoz olur, kavgada taş sopa olur.


eeb
(02.01.20)
@bir nick var benden içeri
Kılıf ve cam nasıl ürünlerdi? Link atabilir misin?


Bartebly
(02.01.20)
takmadım ama takmak lazım, 3 ayda çok fena çizildi. gorilla glass bi de hesapta, ancak cepteki bozuk para anahtar konusunda işe yarıyor, düşürünce gidiyor. gerçi kırılmadığına dua edeyim. ama taktır cam filmi. kırılmaz cam değil ama, o kötü duruyor.


Bruce
(02.01.20)
@bruce cam filmi ve kırılmaz cam ayrı şeyler mi?


Bartebly
(02.01.20)
ivit, cam filmi kırılıyor. gerçi kırılmaz da kırılıyor. zor kırılır cam demeleri lazım, tüketiciyi yanıltmaya yönelik hareketten dava açmak lazım bunlara.

cam filmi ince olur, yandan bakınca görünmesi zordur. kırılır ama kırılmaz cam ise kalındır, terli parmaklar üzerinde katman oluşturunca ekran cine5 gecelerine döner.


Bruce
(02.01.20)
kesinlikle kullanın. ben takmaya üşendim ilk başlarda ardından da ekranın kendisini çizmişim, cepte bozuk paralarla. sonra gittim taktım. ekran hassasiyetimde bir sorun yok, çok ısınmadığı müddetçe.

ekran koruyucu da çatlattım:)


£1.19 40%OFF | 360 derece durumda Xiao mi kırmızı mi 5 artı 7 5A 4X mi 9 F1 A2 lite tam kapak kılıfları kırmızı mi not 8 8T 5 6 7 pro telefon kılıfı kabuk
a.aliexpress.com

Aha bu, uygulamadan linki kopyala deyince böyle bi şey çıktı, umarım açılır.


Note7 var taktim 50 tl lik olandan taktirdim


basond
(02.01.20)
(5)

anti militarizm ve askerlik ile ilgili kitap?

öneriniz var mı?
öneriniz var mı?
Bartebly
(01.01.20)
sven hassel - lanetliler taburu


inekadam
(01.01.20)
Film var : paths of glory.
Konuşma var : Suriyeye dört adam gönderirim, Türkiye ye sekiz füze attırıp Savaş çıkartırım.


prizmatik
(01.01.20)
Mehmet'in kitabi- bu kitap Güneydoğu'da askerlik yapan 40' ı aşkın kişiyle yapılan röportajlardan oluşuyor. Bir de kategoriye tam dahil olur mu emin olmamakla beraber İsmail Saymaz' ın Esas Duruşta Cinayet adlı kitabı da kışlalarda işlenen faili meçhul cinayetleri ve kuşkulu ölümleri anlatıyordu.


Amaranta ursula
(01.01.20)
Aslan asker şvayk.


prizmatik
(01.01.20)
(3)

Genel sağlık sigortasının dengesizlikleri? bezdim artık

merhabaekim ayında gelir testine girdim ve ücretsiz genel sağlık sigortasından yararlanmaya başladım. hatta kasım ayında doktora gidip tedavimi de aldım normal ssk'lısın dediler. ancak geçen gün yani aralıkta gittiğimde ise herhangi bir sağlık güvencemin olmadığını ve muayne olmak için önce 50 liral
merhaba

ekim ayında gelir testine girdim ve ücretsiz genel sağlık sigortasından yararlanmaya başladım. hatta kasım ayında doktora gidip tedavimi de aldım normal ssk'lısın dediler. ancak geçen gün yani aralıkta gittiğimde ise herhangi bir sağlık güvencemin olmadığını ve muayne olmak için önce 50 liralık muayne ücretini ödemem gerektiğini dediler.
Bu ne şimdi? Niye böyle bir şey oluyor? Sgk yı aradım kadın da borcum olduğunu dedi(bu arada 2000 küsur lira borcum var ve öğrenci olduğum için şu ana ödeyemiyorum. ama bu borç ben gelir testine girmeden önce de vardı.) bunu biliyorum ama geçen ay da borcum vardı ve o zaman niye ssklıydım diye sorduğumda geveleyip sgkya gidip sorun dedi. yılbaşından sonra tekrar gideceğim ama cidden bıktım. niye ssklıyken durup dururken bozuyor bu devlet?
Bartebly
(28.12.19)
gelir testi sonucu ne çıkmıştı? www.turkiye.gov.tr şuradan e-devlet hesabına girince ne yazıyor?

normal şartlarda 60 günden daha fazla prim borcu olanlar gss'den yararlanamıyor o yüzden geçen ay gidince sorun yaşamayıp bu ay yaşamış olabiirsiniz. gelir test sonucu g0 yani eski adıyla yeşilkart çıktıysa o zaman böyle bir sorun olmaması lazım.

ayrıca prim borcu olsa dahi kimsenin hastanelerden çevrilmeyeceğine dair cumhurbaşkanlığı bilmemne kararı var 31 aralıka kadar geçerli fakat bazı hastaneler sallamıyor nedense. önce verdiğim linkten bir kontrol edin, sonra gerekirse sgk'ya gidip konuşup durumu netleştirin, sonra da gerekirse hastaneye başvurur veya şikayet edersiniz.


hadsafhada
(28.12.19)
@hadsafhada öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim.
linke tıklayınca şu çıkıyor: Kendisi veya yakınları üzerinden provizyon için müstehaklığı yoktur.Provizyon verilememiştir. bu ne demek anlamadım.

gelir testini yaptığımız kişi ücretsiz gss'den yararlanacaksın artık deyip 15 gün sonra sgk'ya gidip aktifleştirmemi dedi. 15 gün sonra gidip aktifleştirdim ben de. Hatta sonrasında ilaç alabilmem için cimere yazdığımda yeşilkartımın açıldığını gidip ilaçlarımı alabileceğim şeklinde cimerden dönüş aldım.

evet 31 aralığa kadar hastaneden geri döndürülmeme olayını telefondaki sgk görevlisi de dedi. gidip hastaneye istisnai hal kapsamında fiş almak istediğimi deyince ücretsiz muayne olabilecekmişim. ancak bu kez fiş bankosundaki görevli istisnai halin şartlanını karşılamadığım için fiş veremeyeceğini dedi.


Bartebly
(28.12.19)
provizyon alınamıyormuş, şu an sen gss'li görünmüyorsun yani. önce bu sorunu çözmen lazım. sgk, sabim gibi birimlerin telefon hattındakilerin dünyadan haberi yok hiç onlarla vakit kaybetme. en yakın sgk merkezine gidip orada çözebilirsin sorununu. oralarda işin kurdu çalışanlar olur onlardan birine denk gelirsen nereden nasıl en kolay çözülür yönlendirir seni. gelir testi sonucun prim ödemeyeceğin şeklindeyse zaten aktif hale getirince bir sorun yaşamadan muayene olabilirsin.

bir türk bürokrasisi klasiği olarak cumhurbaşkanı kararına rağmen hastane yönetimleri borçlu kişilere ücretsiz kayıt açmayın diye sözlü direktif veriyor. o kayıt açan adamın yapabileceği bir şey yok yani. hoş sadece 2 gün kalmış artık ama uğraşmak istersen pazartesi gidip kayıt açmadıkları zaman hastane yönetimine çık, önce durumu normal şekilde anlat, sorunu çözerlerse ne ala fakat onlar bir kaç yalan dolan kıvırma cümlesi ile seni kandırmaya çalışacaklardır, o zaman da www.resmigazete.gov.tr adresindeki kararı gösterip "siz reisimizin buyruğuna karşı mı çıkıyorsunuz?" "yoksa fetöcü müsünüz?" falan diyerek ortalığı ayağa kaldır. ondan sonra sorun çözülecektir :D

ha 2 ocak itibariyle yine sgk'ya gidip gss'ni aktifleştirmen gerekecek her türlü. o yüzden karar senin


hadsafhada
(28.12.19)
(3)

Sabahlanilan gecenin sabahinda kan testi?

Merhaba sabahlayacak olan biri geceyi çay kahve ve atistirmalikla gecireceginden sabah kan testi icin kan vermesi gerekiyorsa kaçtan sonra yemek yememesi gerek?Bunun kurali nedir?
Merhaba sabahlayacak olan biri geceyi çay kahve ve atistirmalikla gecireceginden sabah kan testi icin kan vermesi gerekiyorsa kaçtan sonra yemek yememesi gerek?
Bunun kurali nedir?
Bartebly
(21.11.19)
gece 12den sonra yemesen iyi olur.


jelly bear
(21.11.19)
Açlık kan şekeri için min 8 saat
Lipid profili için min 12 saat

Açlık gerekli. Kan verilecek saate göre hesaplayabilirsiniz.


Yemek dışında kahve vs de içmeyin.


efx
(21.11.19)
(1)

Apa' da uzun bir alıntı yapacaksam ve pek de değiştiremeyeceğim bir şeyse?

SelamlarÖdevimde apa' da bm' nin bi organını, amaçlarını, görev ve yetkilerini kullanmam gerek. Bunun usulü nedir tam olarak?Benim bildiğim, alıntı yapacağım kısmı kendi cümlelerimle yeniden yazıp yazara metin içi atıf yapmak. Ancak dediğim gibi alacağım kısım kendi kelimelerimle yazacağım bir şey d
Selamlar
Ödevimde apa' da bm' nin bi organını, amaçlarını, görev ve yetkilerini kullanmam gerek. Bunun usulü nedir tam olarak?

Benim bildiğim, alıntı yapacağım kısmı kendi cümlelerimle yeniden yazıp yazara metin içi atıf yapmak. Ancak dediğim gibi alacağım kısım kendi kelimelerimle yazacağım bir şey değil. Yani zaten kısa öz ve kalıp cümleler. Hepsini kullanacağım ve bu durumda italik mi yazmam gerek o kısmı komple?
Bartebly
(29.10.19)
(13)

Sevgilisi olan erkegin ortak arkadaşlari olan kiza bunu demesi normal mi?

Senaryo şu:Bir cift var.Erkek: AKiz:BOrtak arkadaslari olan kiz: COğlan yani A ayni yerde çalıştığı güzel bir kıza yani C ye, C instagramda güzel ciktigi bir fotoğraf paylastiktan sonra ozelden uuhhf ateş ediyorsun tarzında bir şey yazmış. C de bunu B' ye gelip A' nin rahatsiz eden fazla samimi hare
Senaryo şu:
Bir cift var.
Erkek: A
Kiz:B
Ortak arkadaslari olan kiz: C
Oğlan yani A ayni yerde çalıştığı güzel bir kıza yani C ye, C instagramda güzel ciktigi bir fotoğraf paylastiktan sonra ozelden uuhhf ateş ediyorsun tarzında bir şey yazmış. C de bunu B' ye gelip A' nin rahatsiz eden fazla samimi hareketleri var deyip insatgram olayini anlatmis. B de gidip A ya kizlarla arana biraz mesafe koysana bak C bu olayda rahatsız olmuş demiş. A da C icin salak kiz ergen mi bu tarzında bir şey demiş.

Ben açıkçası A nin C ye zarf attigini düşünüyorum. Ama arkadaşim B ise A nin safligindan öyle bir şey dedigini düşünüyor. Siz ne düşünüyorsunuz?
Bartebly
(16.09.19)
yaşları söylemeyi unutmuşsun


nahtoderfahrung
(16.09.19)
Yaşlar:
Kizlar yani b ve c:25
Erkek yani a:28


Bartebly
(16.09.19)
1 tane örnekten komple bir insanın ne yaptığını ne düşündüğünü anlamamızı mı bekliyorsunuz gerçekten?

A belki herkese aynı üslupla yaklaşıyordur, bir erkeğe de benzer mesajlar atıyor olabilir. Veya tamamen sizin düşündüğünüz gibi koşar adımlarla yürüyordur C'ye. Belki B gerçekten öyle düşünmüyordur, olayı bildiği halde problem etmiyordur ama ortamlarda da size öyle söylemiştir. Her şey, hepsi olabilir. Bu insanları tanımadan, genel tavırlarını, üsluplarını, karakterlerini bilmeden burada anca işkembeden sallamış oluruz.


hadsafhada
(16.09.19)
Sevgilisi olmayan kiz erkegin yakın bir arkadaşı ise dalgasına falan demiş olabilir ama aralarındaki şey sevgilisinin arkadaşı sıfatından ibaret ise net erkek iş atmış kız böyle yapınca off kezban iste savunmasına sığınmış.


ceann deas
(16.09.19)
Sen haklısın


Delay Fuze
(16.09.19)
Ben de senin gibi düşünüyorum.


datnet
(16.09.19)
Tanımadan bilemeyizki. Yani sağlıklı cevaplar alamazsın bence bu konuda.


johny guitar
(16.09.19)
(yakın yaşta erkeğim) ben derim gayet de. benzer sözler etmişliğim çok oldu... ama ben kadınlara "zarf" atmayan biriyim, bunu da çevremdeki herkes bilir.


inekadam
(17.09.19)
A kesinlikle C'ye iş atmış. Tipik bir *mcı erkek hareketi.
C aşırı adamlık göstererek bunu B'ye anlatmış helal olsun herkes yapamaz bunu.
B erkek arkadaşının arsız bir *mcı olduğunu kabullenmek istemediği için kendini kandırıyor ama zaman gösterecektir ona da.


jacque
(17.09.19)
Haklısın.


blue serenity
(17.09.19)
zarf attığını düşünmüyorum. ben de arkadaşlarıma böyle diyorum, hiç de kezbanlaşmıyorlar.


dafuq
(17.09.19)
A geyigine yazmis, C tam bir kezbanmis. B durumu hic kafasina takmasin.


@ceann deas +1

Zaten asiri samimi olsalar, kiz bunu sorun etmezdi.
A hem yilisik hem de sucu kiza atmis.


chitosan
(17.09.19)
(3)

Vize itiraz dilekçesinin şahsen mi verilmesi gerek?

Baskasi sizin adiniza itiraz dilekçesini ve 71 dolarlik bedeli verse olur mu?Konsolosluk elden olacak imza gerek demis kargo da kabul etmemiş.
Baskasi sizin adiniza itiraz dilekçesini ve 71 dolarlik bedeli verse olur mu?
Konsolosluk elden olacak imza gerek demis kargo da kabul etmemiş.
Bartebly
(08.09.19)
Konsolosluk öyle dediyse risk almazdim. Sorunun kesin cevabını bilmiyorum.


Topalordek
(08.09.19)
Hocam peki vekalet vererek olur mu?


Bartebly
(08.09.19)
Bence bu durumlarda riske hiç girme konsolosluk kabul etmese yapacağın bişey kalmıyor en sağlıklı bilgiyi onlar verir maalesef onlar ne derse o oluyor.


Topalordek
(08.09.19)
(2)

sim kartın kimin üzerine olduğunu nasıl öğrenebilirim?

bana yıllar önce uzaktan bi ahpabımız aldı. adamı 10 senedir görmüyorum numarası filan yok sadece adını biliyorum. şimdi hat aşındığı için yenilemek gerek haliyle alan kişinin adı soyadı ve annesinin kızlık soyadı gerek. bunlara nerden ulaşabilirim?
bana yıllar önce uzaktan bi ahpabımız aldı. adamı 10 senedir görmüyorum numarası filan yok sadece adını biliyorum. şimdi hat aşındığı için yenilemek gerek haliyle alan kişinin adı soyadı ve annesinin kızlık soyadı gerek. bunlara nerden ulaşabilirim?
Bartebly
(13.07.19)
Turkcell ise online işlemlerde direkt isim görünüyor


westblack
(13.07.19)
@westblack türk telekom.


Bartebly
(13.07.19)
(10)

Telefonun wifisinin açılmama sorunu?

Elimizde wifisini acamadigimiz bir telefon var. Root atilmadi daha önce. Netteki tüm yollari denedik. +##00 turevli numaralar arandi ping test vs de yaptik ama teste sonuç vermedi. Garantisi bittiği icin servise de yollayamiyoruz. Ne yapmak gerekir şimdi?
Elimizde wifisini acamadigimiz bir telefon var. Root atilmadi daha önce. Netteki tüm yollari denedik. +##00 turevli numaralar arandi ping test vs de yaptik ama teste sonuç vermedi. Garantisi bittiği icin servise de yollayamiyoruz.
Ne yapmak gerekir şimdi?
Bartebly
(21.06.19)
wifi modülü (çipi) arızalanmıştır. yazılımla açılmaz o halde.


mr.goodcat
(21.06.19)
@mr.goodcat hocam ne yapmak lazim peki?


Bartebly
(21.06.19)
açamıyoruz derken açma yer pasif şekilde mi?

daha önce ayfonda başıma geldi yazılımla düzeliyor.


respect
(21.06.19)
@respect
Evet pasif hocam dokunca normalde once silik mavi oluyor sonra tam mavi oluyor. Ancak birkaç aydir hep silik. Ayarlar>baglantilar>wifi deyip acmak icin kucuk daireyi sağa kaydirinca dahi geri sola gidiyor.


Bartebly
(21.06.19)
Fabrika ayarlarına dönseniz?


cemallamec
(21.06.19)
@cemallamec
Döndük kâr etmedi.


Bartebly
(21.06.19)
android kullanmadım bilmiyorum ama pasif derken şundan bahsediyorum.

youtu.be

01:05

bu şekilde olan ayfon yazılımla düzeliyor. güncellemeyle yani


respect
(21.06.19)
@respect
Aynen hocam bizim de böyle. Ancak biz yazilim güncellemelerini yapmamiza rağmen duzelmedi.


Bartebly
(21.06.19)
wifi çipinde bişi var gibi. yenisini sipariş edip değiştirmeyi deneyin.
parmak izi sensöründe olmuştu bana eğer arıza varsa menü etkisiz hale geliyor.


ozdek
(21.06.19)
@ozdek
Telefon tamir isinden hic anlamayiz kenimizin yapabilecegi bir şey mi?
Tam adi wifi çipi midir?


Bartebly
(21.06.19)
(1)

Ankara- Karagöl' e toplu taşıma ile nasil gidilir?

Özel aracimiz yok. Haliyle oraya ya da yakinina doğrudan giden otobüs/dolmuş var mı?
Özel aracimiz yok. Haliyle oraya ya da yakinina doğrudan giden otobüs/dolmuş var mı?
Bartebly
(08.06.19)
Çubuk merkezden köylere giden dolmuşlar karagölden geçer, ilçede sorun gösterirler.


candanag
(08.06.19)
(2)

1 hafta önce alınıp kesilmeyen avokado bozulmuş mudur?

Buz dolabinda değildi. Odanin dolabindaydi.
Buz dolabinda değildi. Odanin dolabindaydi.
Bartebly
(10.03.19)
Soy. Kararan yerleri varsa at. Kalanını ye.


Mirket
(10.03.19)
Kolay kolay bozulmaz. Muz gibi düşün, koyulaşan yerleri tüketip tüketmemek sana kalmış.


reproduktif klon
(10.03.19)
(1)

Ziraatten başka bir ziraat hesabina 100 lira gonderince?

Ne kadar para kesilir?
Ne kadar para kesilir?
Bartebly
(07.03.19)
www.ziraatbank.com.tr

para aktarma
havale


elorelia
(07.03.19)
(24)

Beyler, çocuk sahibi olma fikriyle aranız nasıl?

Kendinizi baba olarak düşünebiliyor musunuz? Bir çocuk büyütmek, onun hayatinın her aninda yaninda olma fikrine nasıl bakıyorsunuz? Sizce iyi bir baba olur musunuz?
Kendinizi baba olarak düşünebiliyor musunuz? Bir çocuk büyütmek, onun hayatinın her aninda yaninda olma fikrine nasıl bakıyorsunuz? Sizce iyi bir baba olur musunuz?
Bartebly
(05.03.19)
iyi bir dayıyım şimdilik bu kadar yeter gibime geliyor. 30 yaşındayım şu anda çocuk sahibi olmayı ara ara düşünüyorum. sonra uzun süren bu sorumluluk gözümü korkutuyor açıkçası.


bazenuyur
(05.03.19)
Kendimi baba olarak düşünüyorum tabi. Geç bile kaldım. İyi bir baba olacağıma eminim. Çocuklarla aram iyidir zaten. Ayrıca sorumluluk sahibi biriyim. Bir saniye bile yanından ayrılmazdım çocuğum olsaydı.


scudman1
(05.03.19)
no, no, no, nooooo...


orpheus
(05.03.19)
Kendimi baba olarak düşünsem de yeterli olup olamayacağımdan emin değilim. Bir çocuğu yetiştirmek, ona karakter kazandırmak zor iş.

İyi olmasa da ortalama bir baba olurum. Biraz çabuk sıkılır ve tahammülsüzüm. Bunlar da zamanla biraz daha törpülenirse bikaç sene içinde mis gibi baba olurum.


kablelvuku
(05.03.19)
Benden cok iyi baba olur ancak ben cocuk yapmam. Hem ugrasmaktan nefret ederim hem de 7 milyar insanin oldugu dunyaya bir insan daha getirmek son derece anlamsiz geliyor. Soyum devam etsin mantigi da sacma, sanki bana ust insaniz her birimiz. Hepimiz insaniz birimizin digerinden ozel bir yani yokki.


sorumluluklarına aşırı bağlı bir adamım, çocuğum olsa mis gibi bakacağımdan şüphem yok ama mutlu olur muyum ondan emin olamıyorum. çocuk sevgim de fazla yok zaten. görev bilinciyle gönülsüz babalık yapacağıma hiç yapmam daha iyi.


sir gawain
(05.03.19)
bos gezenin bos ustasi +1

yalnız böyle böyle idiocracy filmi olcaz galiba


"düşününce" çok güzel bir fikir gibi geliyor bana. önünde sonunda baba olmak isterim sanırım, yani 50-55 yaşıma geldiğimde birkaç çeşit AŞK MEYVESİ oluşturmuş olmayı dilerim eşimle birlikte ama gerçek hayat "düşünce"den ibaret değil maalesef.

1) bir kadınla evlenip de 15-20 sene birlikte yaşayabileceğimi, herhangi bir insanın hayatını benimle geçirmek isteyeceğini düşünmüyorum. bu kaygı ve çekimserlik varken çocuk sahibi olmak çok zor, rahat hissedemem.

2) sorumsuz ve bencil bir insanım. yine düşünce olarak akşam oğlumu/kızımı okulundan almak, 5 yaş zekasıyla apır sapır konuşmalarını dinlemek, akşam aynı sofrada oturup yemek yemek, ona bir şeyler öğretebilmek vs. acayip tatlı geliyor ama bunun gerektireceği efor ve bunların karşılığında vazgeçmem gerekecek şeyler var. ben eşiyle ve çocuğuyla ilgilenmeyip sığır gibi maç izleyen bir baba olmak istemiyorum. o yüzden maç izlemeyi tercih ederim herhalde, çocuğu hiç yapmayıp.

3) hiçbirimiz mükemmel değiliz; hiçbirimizin anası ya da babası muhteşem değildi ama sonuç olarak büyük oranda sağlıklı ve normal büyüdük... gelgelelim, ben kendimi insan yetiştirecek ve ona yol gösterecek ölçüde nitelikli/sorumluluk sahibi/sabırlı vs. görmüyorum. dünyanın en tatlı insanı olmayı denesem bile çocuğum benim kadar agresif, sayko, tuhaf birinin evladı olarak büyüdüğünde sorun yaşayabilir. belki beni çok sever ama kendisi manyak olur. bilmiyorum.

***

iyi baba olmak çok göreceli bi' şey. ben babamla en son ne zaman vakit geçirdiğimi hatırlamıyorum. çocukluk hatıram dahi yok doğru dürüst. öte yandan büyüdüğümde anladım: babam çoğu babadan daha iyiymiş. belki duygusal olarak pek yakınlık göstermemiş, ilgilenmemiş ama yine de bizi hiç "bırakmamış". ne eve sarhoş geldi, ne anneme veya bize bir fiske vurdu. pek ilgilenmezdi ama orada olduğunu bilirdim yani, harçlık isteyince de veriyordu adam. şimdi başka birisi için "tırt" olabilir bu adam ama benim bir tane babam var ve karşılaştırabileceğim başka birisi olmadı. o yüzden benim için iyi.

ben de kendi babam gibi; sanırım bazı yönlerden gayet iyi, bazı yönlerden ise tırt bir adam olurdum. oğlum/kızım belki sakin, şiddetten uzak, düzgün bir çevrede büyürdü ama birlikte sık vakit geçirmezdik. o da benim için "babam iyi ve güzel adamdı ama kendi dünyasında yaşardı" derdi. bilemem. büyük sorumluluk bunlar. ben şimdilik istemiyorum. 10 sene daha da istemem herhalde.


der meister
(05.03.19)
Hic istemiyorum. Cok istersem evlat edinirim

1. Ulkede durum kotu. Anne ve babanin etkisi sinirli. Arkadas ortami onemli.

2. Ekonomi kotu. Egitim kalitesi bozuluyor. Hangi okula gidecek bu cocuk. Iyi okullar yilda 60 bin lira olmus. Param yok.

3. Bu cocuga iyi bir gelecek nasil sunucam?

AB'de ya da benzer insani gelismislikte bir ulkede yasasam dusunurdum.


Traveler
(05.03.19)
3 yildir babayim. Hem de kiz babasi. Soyle söyleyeyim, onsuz gecen gunlerim, senelerim copmus.

Fazla düşünmeye gerek yok. Imkani olan beklemesin. Sonra olunca gec kaldiginiz günler icin kendinize kizarsiniz.


cocuklarla aram iyi, seviyorum. uygun zaman, yer ve sartlar olustugunda cocuk yapmayi dusunuyorum. partnerim kabul ederse 2 ya da 4 tane cocuk bence tam uygun. hatta ustune evlat da edinmek istiyorum. tabii cocuklarin bir suru sorumlulugu var, ancak ben sorumluluk almayi seviyorum. hem bunlar tatli sorumluklar.
mevlam kayira saldim cayira mantigi ile degil; elimden geldigince duzgun insanlar yetistirecegim. bunu yapamayacaksam cocuk da yapmam.
her erkek bence baba olma duygusunu yasamali. ve evet bence benden iyi bir baba olur. ama simdi ne yeri ne zamani ne de sartlar uygun. bu yuzden bu cocuk konusunu donduruyorum.


Bir de boyle mutlaka yap mukemmel bir sey diyenler falan var ya, onlar yaptik bir hata bari bir ise yarasin diye kendilerini kandiriyorlar:p
evlilik de ayni nane, yaptik bir hata bari sevelim de hayat zindan olmasin mantigiyla devam ediyor insanlar yasamaya. evet ben dahil. evlenmeyin olm. iskandinav kari aldim elf gibi guzel, melek gibi iyi huylu yine de evlilik boktan bir muessese kisilerden bagimsiz olarak bir insanla yasama eylemi bir sure sonra insani yoruyor.


Şimdi burada "böyle kötü bir dünyaya çocuk getirmem", "sorumluluk gözümü korkutuyor", "çocuk sevgim yok, gönülsüz babalık yaparım" gibi yazıları okuyunca neler kaçırdığınızı düşünüp sizin için üzülüyorum.

35'ime doğru baba oldum. Yolun yarısı. Hayatımı eşim ve oğlumdan öncesi ve sonrası olarak ikiye ayırabilirim. "Baba olunca anlarsınız" gibi klişelere girmek istemiyorum ama gerçekten benim tarif edemeyeceğim, sizin de yaşamadan anlayamayacağınız bir duygu.


shangrilla
(05.03.19)
hatunun biraz pushlaması lazım. yoksa bakımı eğitimi kişiliği yetişeceği yer falan insan düşünürse kafayı yer


Yeğenim var fazlasına gerek görmüyorum.


catch the arrow
(05.03.19)
iyi bir baba olur muyum bilemiyorum ama en geç 3 sene içinde baba olmak istiyorum.


hocam
(05.03.19)
Şu an aklımın azıcık bile ucundan geçmiyor. Ama eğer maslow hiyerarşisinde bir şeyleri basarirsam ya da 10 yıllık hedefleri yoluna koyabilirsem belki. Ama şu an bir aksilik olmadığı sürece plan dahilinde değil.

Korunun


westblack
(05.03.19)
Valla kendimi baba olarak düşünemiyorum, pek sıcak da bakmıyorum bu fikre. Haa oldu diyelim o zaman iyi bir baba olurum ancak ne gereği var.


Son zamanlarda şu işleri yoluna koyup yapmak lazım artık demiyor değilim... Fakat anneside olması lazım onu nasıl seçicem bilmiyorum işte... zor yani...


gündüz m
(05.03.19)
35'den once yapmayi dusunuyordum ve yaptim. pisman degilim ama tahmin ettigimden zor bir is, ozellikle hanim cok cocuk seven bir tip degil ise. ciddi enerji istiyor, isten geliyorsun evde seni full enerji bekleyen bir canavar var. 40'li yaslarda bebek sahibi olanlara kolay gelsin diyorum.


eger dusunuyorsaniz vakit kaybetmeden yapmak lazim bir tane. bir tanesinin masraflarina bakarsak 2. cocuk buyuk kulfet olur buyuk ihtimal. bu devirde 3 yapana helal olsun derim. 3 ustu ise delilik bence.


cooperr
(05.03.19)
Hem çocukları çok sevdiğimden, üstüne ona güzel bir hayat sunmakla ilgili sorumlulukları hakkıyla yerine getireceğime dair inancımdan dolayı bana çok yakın ve güzel bir fikir olarak geliyor. İyi bir baba olacağıma inancım sonsuz. Hatta 20.000+ gelirim olsa kalabalık bir ailem olsun isterdim. 4-5 çocuğun sevgiyle ve iyi eğitimle büyüyüp hayata karıştığı güzel bir yuva.


levent bilgen
(05.03.19)
İyi baba olurum mecbur kalırsam, ama şu an en son istediğim şey çocuk sahibi olup tüm hayatımı çöpe atmak.


noluyo yaa
(05.03.19)
Cocuk yapmanin en bencil secimlerden bir tanesi oldugunu dusunuyorum. Dunyaya getirdiginiz varlik bunu secemiyor ve sizin haz aldiginiz seyi aslinda o deneyimleyemiyor. Dolayisiyla tamamen tek tarafli bir eylem ve haz soz konusu. Ayrica herkesi tamamlayan sey farklidir. Turkiye'de insanlar kendilerini tanimadan is evlilik cocuk ucgenine atladiklari icin bu sekilde tamamlandiklarini saniyorlar. Ebeveynlik herkes icin ayni hazzi vermez ve kendini taniyarak ebeveyn olmamayi secen insanlar onlar icin cocuk sahibi olmaktan cok daha tatmin edici mutluluklar baglar yasiyorlar. Turkiyede bu soyledigimi algilayabilen insan sayisi o kadar az ki, klise cevap olunca anlarsin. Benim icin beni tamamlayan deneyim bambaska seyler ve dunyada gercekten yeterince insan olmasi ve aslinda anne baba olmanin tamamen bencillik sonucu olan bir durum olmasi gayet yeterli sebepler. Zira gercekten ebeveyn olmaksa buradaki amac bencil olmayan biri once evlat edinmeyi dusunur. Ama gordugumuz ornekler ve ebeveynligin klise savunuculari hep essiz genleriyle yeni bir beden yaratmak isteyen 'fedakar' ebeveynler oluyor.


kassiopeia
(05.03.19)
Babayim zaten. Dunyada binlerce yildir insanlar anne-baba oluyor. Ilk defa bizim basimiza gelecekmis gibi felsefesini kasmaya gerek yok.Cok guzel bir sey.


turkuaz
(05.03.19)
(2)

Ekşi up?

Buraya yüklediğimiz bir fotoğrafı sadece 1 kişiye attık diyelim. Altta da görüntülenme sayısı var. Siz attiginiz linke 1-2 defa harici tıklamadıysanız geri kalan goruntulenme sayisi yolladiginiz kisinin tiklanma sayisi mi?Misal atıyorum 40 goruntulenme var siz 5 defa tikladiysaniz gerisi karşı taraf
Buraya yüklediğimiz bir fotoğrafı sadece 1 kişiye attık diyelim. Altta da görüntülenme sayısı var. Siz attiginiz linke 1-2 defa harici tıklamadıysanız geri kalan goruntulenme sayisi yolladiginiz kisinin tiklanma sayisi mi?

Misal atıyorum 40 goruntulenme var siz 5 defa tikladiysaniz gerisi karşı tarafin tıklama sayısı mı?
Bartebly
(02.03.19)
herkese acik yuklediysen herkes gorebilir. son yuklenenler gorulebiliyor.


tabudeviren
(02.03.19)
Herkese açık yuklemissindir


dieselsingle2
(02.03.19)
(8)

Silinen mesajlariniz mail olarak geliyor mu?

Sb.
Sb.
Bartebly
(24.02.19)
evet


dayl
(24.02.19)
evet


sutlu nescafe
(24.02.19)
ben üye olurken premium seçeneği vardı onu seçmiştim o yüzden silinmiyor.


hayir, hic gelmedi 2010'dan beri :)


hjarteblod
(24.02.19)
Geliyor.


Hayır hiç gelmedi:(


hair freak
(24.02.19)
Evet


reyals
(25.02.19)
Geliyor


monogram
(25.02.19)
(2)

Çiğ köfte ve derin dondurucu?

Arkadaşlar yapıldığı gün derin dondurucuya konan çiğ köfte bozulmuş mudur? Icinde kiyma vardi. Cikarip yiyelim diyoruz ama bir arkadaş kafamizi karistirdi. Teşekkürler.
Arkadaşlar yapıldığı gün derin dondurucuya konan çiğ köfte bozulmuş mudur? Icinde kiyma vardi. Cikarip yiyelim diyoruz ama bir arkadaş kafamizi karistirdi. Teşekkürler.
Bartebly
(19.02.19)
Et dışarıda olduğu an bakteri üretmeye başlıyor. Buzluktan çıkıp tekrar buzluğa çiğ köfte olarak girene kadar geçen sürede bakteri ürediyse yenmez.

Bence çiğ köfte hassas bir yiyecek, buzluğa girdikten sonra yenmemeli.
Tadı da olmaz muhtemelen.


cakabo
(19.02.19)
İçerisinde gerçek et olduğu için yenmesini tavsiye etmem ama açıkçası atmaya da gönlüm el vermezdi ve risk alıp yerdim.


zekicalik
(19.02.19)
(5)

Damacana pompasındaki yumuşatıcı kokusu nasıl çıkar?

GençlerNasılsını sormayin, yumasatici ile seyreltilmiş su damacanaya eklendikten sonra haliyle damacanadaki su yumuşatici kokmaya basladi. Damacanayi yenisiyle değistirdik ama pompayı takmadik henüz cünkü o da kokuyor. Pompayi nasil kokudan arındıracağız?
Gençler
Nasılsını sormayin, yumasatici ile seyreltilmiş su damacanaya eklendikten sonra haliyle damacanadaki su yumuşatici kokmaya basladi. Damacanayi yenisiyle değistirdik ama pompayı takmadik henüz cünkü o da kokuyor. Pompayi nasil kokudan arındıracağız?
Bartebly
(09.01.19)
Bulasik makinesinde yikayin


Traveller
(09.01.19)
Sicak karbonatli sirkeli su


Bulaşık makinemiz yok. Evde sirke de yok. Karbonat ve limon var limon suyu eklesek olur mu?


Bartebly
(09.01.19)
valla yeni pompa almak daha pratik gibi geldi


basond
(09.01.19)
o sıvı pompanın içinden geçtiyse bence, cidden kardeşçe yazıyorum, saçmalamayın. atın çöpe, gitsin.


e haliyle
(09.01.19)
(4)

Kudüs ile ilgili politik tarihi kitap?

En acilinden bir araştırma kitabı gerek?
En acilinden bir araştırma kitabı gerek?
Bartebly
(04.01.19)
Elvis Kudüs'te.


tabirimekruh
(04.01.19)
kudüs- bir şehrin biyografisi", pegasus yayınlarından. en bilimsel kitap şimdilik bu.

"kudüs, ey kudüs". bu da çok iyi bir kitaptır. adı romantik gelse de, akademik bir kitap.


kullanıcı adı
(04.01.19)
Bilimselliği konusunda bir şey söyleyemem ama www.goodreads.com


bruce mclaren
(04.01.19)
"Kudüs Ey Kudüs (Larry Collins/Dominique Lapierre)" +1


hebanon
(04.01.19)
(7)

Önyargıları olan birini önyargıları konusunda değiştirmeye çalışır mısınız?

Sb
Sb
Bartebly
(18.12.18)
ön yargıları yok etmek, atom çekirdeğini parçalamaktan daha zordur - eniştem.


odyofil
(18.12.18)
12 angry men izletirim. değişmezse ilişkilerimi gözden geçiririm.


bahoho
(18.12.18)
onyargiya karsi onyargili olmamak lazim.


000000
(18.12.18)
önyargı -atom parçalamak ikilisini biliyorsunuz...

Kişi kendinin anahtarıdır bence bu konuda, önyargıyı ancak kendisi siler, kalan önyargı parçacıklarını da...

örnek: Küçükken İslami şartlarda yetiştirildim ve hristiyanların ve diğer din mensuplarının sapkın olduğunu düşünürdüm.

Sonra ne oldu, okudum. İncili okudum, hristiyanların yazdıklarını okudum. Sonuçta onlar da bizim gibi hayat mücadelesinde olan insanlar çıktılar...


Techsavvy
(18.12.18)
Şartlara ve karşımdaki kişiye verdiğim değere bağlı.


simderun
(18.12.18)
Bana ne ya onla mı uğraşcam. Zamanla düzelir zaten. Önyargı nedir ki. Bakmayın siz einstein isimli saygısız megalomanın laflarına. Önyargıları parçalamak aslında çok basittir. Biraz tanıyınca insanlar farklı bakmaya başlar.


Delay Fuze
(18.12.18)
isim degil. onyargilari olan birini onyariglariyla kabul ederim. hic ugrasmam. usengecim ben bu konularda.


buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.