Giriş
(7)

Yehova şahitleri

Arkadaşlar bugün dorduncu kez oldu, bizim apartmana yehova şahitleri diye 2-3 kişi geliyor. Ve benim dikkatimi çeken şey farkli insanlar ama çok düzgün türkçe konuşmaları, övüyorum, burada mi okudunuz falan diye de soruyorum ama hayır diyorlar, kendileri hakkında bilgi ogrenemiyorum. Bişey sorunca,
Arkadaşlar bugün dorduncu kez oldu, bizim apartmana yehova şahitleri diye 2-3 kişi geliyor.
Ve benim dikkatimi çeken şey farkli insanlar ama çok düzgün türkçe konuşmaları, övüyorum, burada mi okudunuz falan diye de soruyorum ama hayır diyorlar, kendileri hakkında bilgi ogrenemiyorum. Bişey sorunca, aynı bizim şarlatanlar gibi lafı dolandiriyorlar. bu da beni çok suphelendiriyor.

Kapıyı açtığımızda evin girişinden, kiyafetten, ne tür birileri yaşadığını anlayabilirler. Ya da mesela annem bunlarla tartışıyor, ben emekli öğretmenim bu konulari cok iyi bilirim falan. Bu sekilde bizim ilcede kim bilinçli, kim daha kolay ne biliyim çok rahat bir sekilde egitim duzeyini, demografik yapı falan cikartabilirler.
Ajan mi bunlar? Ciddi soruyorum.
Avrupa'da gelişmiş bir ülkede bu şekilde evlere gidebiliyorlar mi? Turkiye gibi bir ulkede 3 kere terslenip gonderildikleri eve 4.kez gelebiliyorlar, nasil bu kadar rahatlar? Bizim ev çok ters yerde ve burda başlarına birşey gelse polis bulamaz, hiç korkmuyorlar mi?
Din mi mezhep mi anlamadım zaten.
Coma
(16.09.19)
Zirve yaradan yolunda ölmek değil mi? O zaman normal yaptıkları.


baal
(16.09.19)
bunlar hristiyanların fetöcüleri. en az fetöcüler kadar organize çalışıyorlar.

yıllar önce polonya’ya erasmusa gittiğimde 3 amerikalıyla tanıştım. kütüphanede çalışıyorlardı. bayaa da iyi insanlardı. ücretsiz ingilizce dersleri veriyorlardı. bi gün dayanamadım sordum, hacı sizin değirmenin suyu nerden geliyor, hayrına insanları toplayıp üst düzey ingilizce dersi verdiğinize göre bi yerden para geliyor olmalı.. kilise görevlileri olduklarını söylediler. 2-3 senede bir şehir değiştiriyorlarmış.
zaten bir süre sonra ingilizce derslerinin gidişatından anlamaya başlamıştım çünkü incilden hikayeler okuyup yorumluyorduk :d

neyse benim erasmus macerası bitti türkiyeye geri döndüm. dönüşümden 1 yıl sonra telefonum çaldı. arayan kişi benim erasmusta tanıştığım amerikalıların arkadaşı olduğunu söylüyordu. benim bulunduğum şehre gelmiş. görüşelim falan dedi. meraktan kabul ettim, adamla görüştüm.
3 kişi gelmişler, yehova şahidi olduklarını ve 5 sene boyunca bu şehirde görevli olduklarını söylediler.
neyse yemek filan yedik. teşekkür ettiler, bi kaç hediye verdiler.
ara sıra arayıp evlerine de davet ettiler ama geçiştirdim.

sonuç olarak adamlar fetönün hristiyan versiyonu. çok iyi insanlar olabilirler ancak bu kişiler fanatik. her şeyde olduğu gibi dinde de fanatizm zararlıdır. uzak durmak gerekir.


adwokat
(16.09.19)
dunyanin her yerinde kapiyi calip teblig yapmalariyla meshurlar. her yerdeler. bi kere guney fransa'da dag basinda treking yaparken 4 tanesiyle karsilastim. 50 km2 alandaki en iyi ingilizce bilen kisilerdi muhtemelen.


hewit
(16.09.19)
kendilerini gerçekten dinlerine adamışlar ve çok iyi hatipler. küçük yaştan beri dili güzel konuşmak için eğitiliyorlar ingilizce özellikle. dünyanın her yerinde küçük şehirlerde bile toplanıp ingilizce toplantı yapıyorlar.


Tochinoshin
(16.09.19)
Yaş 15 filan galiba :) Yehova şahitleri'ni yeni duyduğuna göre.


cezzar dede
(16.09.19)
Cezzar, adam ilk defa duydum dememiş.
Özetle 'bunlar ne ayak' demiş.
Ne adamlar var ya :)
Okuduğunu bile anlamayan...
Ha bilmiyor da olabilir.
Elazığ'ın bir ilçesinde yaşayan 30 yaşındaki üniveriste mezunu adam, yehova sahitlerinden bihaber olabilir.
Çok mu anormal?


Sizin için üzgünüm @cezzardede, umarim daha mutlu bir hayatiniz olur.


Coma
(17.09.19)
(3)

Should mu?

Saygısızca olmaz mi?Shouldn't it be distrespectful behavior?Should mu olmalı burada yoksa başka birşey mi? Ya da tamamen doğrusu nedir?Teşekkür ederim.
Saygısızca olmaz mi?

Shouldn't it be distrespectful behavior?

Should mu olmalı burada yoksa başka birşey mi? Ya da tamamen doğrusu nedir?



Teşekkür ederim.
Coma
(14.09.19)
Wouldn't it disrespectful


valentinov
(14.09.19)
*it be


valentinov
(14.09.19)
Wouldn't +1


himmet dayi
(14.09.19)

originlab

arkadaşlar youtube videoları dışında origin öğrenmek için önerdiğiniz kitap vs. var mı?teşekkür ederim..
arkadaşlar youtube videoları dışında origin öğrenmek için önerdiğiniz kitap vs. var mı?


teşekkür ederim..
Coma
(09.09.19)
(1)

hocaya mail yazamadım.

arkadaşlar, danışman hocam tatildeydi, kendisiyle daha tanışmadık. bana "imza at, sonra görüşürüz" yazdı. bu da bana çok boş geldi ne zaman görüşeceğiz mesela?şimdi imzayı falan attım ama hocaya nasıl mail atacağımı bilemedim, hoca yabancı. bir de binaya girebilmem için kart lazım, benim ki daha yok
arkadaşlar, danışman hocam tatildeydi, kendisiyle daha tanışmadık. bana "imza at, sonra görüşürüz" yazdı. bu da bana çok boş geldi ne zaman görüşeceğiz mesela?

şimdi imzayı falan attım ama hocaya nasıl mail atacağımı bilemedim, hoca yabancı.

bir de binaya girebilmem için kart lazım, benim ki daha yok, onu da söylemem gerekiyor. nasıl mail atacağımı bilemedim yani ilk kez yabancı hocayla çalışacağım, kaba olduğumu ya da savsakladığımı düşünmesini istemiyorum.
ne zaman gelmem uygun olur ve kartım daha çıkmadığı için girişte problem olur mu yazacağım. yazıp yazıp siliyorum. yeterli olur mu?

teşekkürler.
Coma
(31.08.19)
neyi imzaladiginiz belirtmemissiniz, evrak diye girdim:


dear ...,

I have signed the documents as requested.

I would appreciate if you can advise when you would prefer me to visit your office. On the other hand, since I have not received my gate pass yet, should I need a temporary access pass to enter the building?

Thanks and Regards,
Coma


viva paulista
(31.08.19)
(5)

Yanlışlarımı düzeltebilir misiniz? Ing.

I have to submit acceptance letter to the international office to enrolment to the University. Bu cümlede çok fazla "to" yok mu?Would I take it from your office in person to make this process faster, is this possible? Süreci hızlandırmak için belgeyi ofisinizden almak istiyorum. Bu mümkün mü? Bu kı
I have to submit acceptance letter to the international office to enrolment to the University. Bu cümlede çok fazla "to" yok mu?

Would I take it from your office in person to make this process faster, is this possible? 
Süreci hızlandırmak için belgeyi ofisinizden almak istiyorum. Bu mümkün mü? Bu kısım olmadı galiba.

And also I want to ask you a question. Sormak istediğim sorum da var.


Teşekkürler..
Coma
(28.07.19)
"faster"dan sonra ya "?" koy ya da "i want to take it.." diye cümleye başlayıp, sondaki soruyu sor. "to make" yerine "in order to make process faster" da diyebilirsin bu arada.

son kısma da "Also, i'd like to ask you a question" dersen daha derli toplu olur.


Psycho Mantis
(28.07.19)
In order to enroll to the university, I have to submit my acceptance letter to the university's international office.
Could you please let me know if it is possible to take it from your office in person in order to speed up the process?

I have also one more question.


cedex
(28.07.19)
take it değil get it kulağa daha iyi geliyor.
Bir de soru sormak için izin almayın direkt sorun. Daha fazla vakit kaybı.
cedex versiyonu iyi ama also ile have i yer değiştirmek lazım.


ozdek
(28.07.19)
Enroll to degil, enroll in.
Benimkini de anadili ing olan biri duzeltmisti ordan biliyorum


gunes123
(28.07.19)
Cedex'inki bence de.
sadece "enroll in" olacak ve get yerine "collect" derdim ben olsam.
Bir de,
I'd also like to ask another question. (bunu netleştirmek lazım, soruyu oraya gitmişken mi soracaksınız, yoksa bu mail'in devamında mı? şu anda havada çünkü)


cedilla
(28.07.19)
(6)

ketojenikte ne yiyeceğimi şaşırdım.

şimdi hem if hem de keto diyeti yapıyorum, yapmaya çalışıyorum en azından.if yapıyormuşum zaten ama meyve ve çikolatayla. saat 13 te fıstık ezmeli tereyağlı bişey yaptım, instagramdan buldum. kurabiye gibi ama un vs.yok kahvenin yanında onu yiyorum.18'de tavuklu veya ton balıklı salata yapıyorum. se
şimdi hem if hem de keto diyeti yapıyorum, yapmaya çalışıyorum en azından.
if yapıyormuşum zaten ama meyve ve çikolatayla.

saat 13 te fıstık ezmeli tereyağlı bişey yaptım, instagramdan buldum. kurabiye gibi ama un vs.yok kahvenin yanında onu yiyorum.
18'de tavuklu veya ton balıklı salata yapıyorum. semizotu, salatalık, marul falan. bunların karbonhidratını hesaplamadım. 4 yemek kaşığı zeytinyağı ekliyorum.
ya da yağda yumurta ve avokado oluyor.
kilo vermek istediğim için kalorisi 1200-1400 civarında tutmaya çalışıyorum.
can çiftci ilk ay süt ürünleri yok yazmış kitabında, peynirsizlikten deliricem.

ben gram gram yazmadım sonuçta ama göründüğü kadarıyla yaptığım doğru mu? benim hesapladığım kadarıyla %70-60y, 20-30p, 10-15k gibi bir oran oluyor.
yağla beslenmeyi de hiç sevmedim fazla fazla yemişim gibi geliyor.
Coma
(13.06.19)
ketojenikte yüzde hesabından %65 civarı yağ iyi bir oran ama protein ve kar. için yüzdeden öte gramajlar daha önemli. Bu açıdan özellikle net karbonhidratın 30-40 gr. a çekmen gerekiyor, net karbonhidrata bak yani.

Bu süreçte kırmızı-beyaz etle ve çeşitli sebzelerle baya haşır neşir olman gerekiyor, en basitinden youtube a falan "keto recipes" yazsan ilham veren bir çok örnek görebilirsin.

Ben bir öğünde 1.200-.1500 rahat alan birisi olduğum için, günlük bunu yakalama konusunda kişisel faktörler, beğeniler ve maddi imkanlar devreye giriyor. Bu konuda genel tavsiye yerine kişisel gözlem ve çıkarım yapmak daha uygun olur.

%100 fısrık-fındık ezmeleri ve kuruyemişin yanı sıra avokado ve hindistan cevizi gibi ürünlerle yağ oranını yükseltebilirsin, canın unlu bişey çekerse keto ekmeği yapmak zor değil badem unundan, arasına istediğini koy ya da istediğin şeye ban.

Ayrıca, süt ve süt ürünleri tüketmeyen birisi olarak keto tariflerde yağ oranını yükseltmek için peynire çoğu tarifte abansalar da bu konuda kafayı kıranlar peynr çeşitlerine göre ayrıma falan gitmekteler.

Son olarak, sanırım Çiftçi'nin Ketofasting kitabını okuyup bir yol haritası oluşturmuşsun, başarılar.


candanag
(13.06.19)
hayir peynir yiyebilirsiniz, sut urunleri derken kefir, yogurt, tavsiye edilmiyor. yoksa herkes deli gibi peynir yiyor. ayrica abartmamak kaydiyla kaymak vs. yiyen de var gayet. ben kefir ve yogurt da yedim gayet de kilo verdim.

keto'da bence insanlarin yaptigi yanlis su, ne yiyebileceklerine odaklaniyorlar. ne yiyemeyeceginiz cok basit aslinda kalan her seyi yiyebilirsiniz; seker, normal un, makarna turevleri, pirinc turevleri, orman meyveleri haric meyve, baklagiller yiyemezsiniz. temeli bu. bunun disinda ben oturup domatesin karbonhidratini hesaplamadim acikcasi. kaldi ki badem unlu ekmek, oopsie ekmek fln yaptim da.

scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net


kassiopeia
(13.06.19)
bir diger husus mesela kuruyemisin fazlasi tavsiye edilmiyor ozellikle yer fistigi 'baklagil' sinifinda degerlendirildigi icin fazla tavsiye edilmeyen kuruyemisler arasinda vs. yani if'i cikolata ve meyve ile acan insan icin ilk basta yukarda yazdiklarimi uygulasa bile kilo vermesi cok rahat olacaktir.


kassiopeia
(13.06.19)
İşte bir sıkıntı da @kassiopeia nın bahsettiği noktada ortaya çıkıyor: "çok basit liste bu, ahanda görseli de bu" deyip detaylı araştırmayınca sözgelimi keto yapmaya çalışan birisi patates ya da havuç gibi kök bitkilere falan abanıp ketosise giremiyor/karbonhidratı yüksek alıyor. Bu örnek karabuğday-kinoa vs. ile çoğaltılabilir.

Sanırım süt ürünlerinde de ilk fazda ya da ayda süt şekerini devreden çıkarıp daha rahat ketosise girmesini sağlamak istiyorlar bünyenin.


candanag
(13.06.19)
@candanag bir bucuk yildir ketojenik besleniyorum, bu konuda epey kaynak okudum, haklisiniz patates turevleri eksik kalmis. ama bence de yeni baslamis birine internette ketojenik diyet yaz bir suru tarif cikiyor demek mantiksiz geliyor. binbir turlu icerikle fantastik ketojenik yemekleri yapan hesap var internette, normal turk yemekleri ile de gayet ketojenik diyet yapiliyor, benim demeye calistigim bu, yoksa kimsenin oturup ilk gunden fistik ezmeli tarife girismesine gerek yok. kaldi ki, turkiye'de avokadonun, hindistan cevizinin, badem ununun fiyati belli, turkiye'de bu diyeti yapmak isteyip 'cok pahali' diye gozu korkan da cok. insanlari bunaltan bu cunku. normal hayatiyla surduremeyecegi bir diyet algisi oluyor insanlarda.


kassiopeia
(13.06.19)
Birsey diyeceğim çılgın bir metabolizma hızım vardı. Ne yersem yiyeyim kilo almazdım. If yaptım 3 ay fln ve sonrasında metabolizma hızım okdr düşmüş ki bıraktıktan sonra gayet normal.ve sağlıklı beslenmeme rağmen 3 yıldan sonra ilk defa kilo aldim hayatimda Simdi metabolizma hızımı artırmak için canım çıkıyor. Kesinlikle tavsiye etmiyorum. Ömür boyu yapmayacaksan başlama.


mobydick
(13.06.19)
(6)

münih'i bilen var mı?

nereden alışveriş yapılır? kıyafet, market, elektronik, kozmetik. outlet var mı?haftasonu falan yakın hangi şehirlere gidip gelinebilir günübirlik?ırkçılık var mı? müzeleri falan kendim internette buluyorum. güzel bir yer mi?
nereden alışveriş yapılır? kıyafet, market, elektronik, kozmetik. outlet var mı?
haftasonu falan yakın hangi şehirlere gidip gelinebilir günübirlik?
ırkçılık var mı?
müzeleri falan kendim internette buluyorum.
güzel bir yer mi?
Coma
(10.06.19)
Alışveriş yapmak için çok ucuz bir şehir değil. Merkezde avmler var her markanın mağazası da var ama türkiyeye göre çok pahalı.

Irkçılıkla ilgili bir tecrübem olmadı, sizin de olacağını sanmıyorum.

Yakın yerlerden Nürnberg, Salzburg, Neuschwanstein şatosu vs görülebilir günü birlik.

Güzel bir yer ama yaşamak için, gezmek için çok da vaktinizi alacak bir şehir değil. Müzeleri çok iyi tabi onlara ayırdığınız zamanı ayrı tutuyorum.


skayas
(10.06.19)
4-5 gün bulunmuştum. çok güzel bir yer. param olsa yaşamayı düşüneceğim yerlerden biri. yalnız çok pahalı olduğunu söylüyorlardı.
Olympia-Einkaufszentrum avm büyüktü bayağı. apple store da vardı içinde.
müze bende demişsiniz ama yine de ekleme yapayım, bmw müzesine gidilebilir.


panamera
(11.06.19)
asıl yeme içmeye gidilir. bin çeşit lokal birası var.


Jesus Christ
(11.06.19)
Gelince gezdirir anlatirim istersen. Ozet olarak guzel bir yer bence.


skulldragon
(11.06.19)
Geçen hafta fuar için gittim, kendine has ruhu olan şehirlerden değil, sıradan bir şehir. Marienplatz'daki katedral etkileyici, yemekleri genel olarak başarısız buldum, daha iyi Alman şehirleri var bu konuda. Evvelki hafta Bremen'deydim, ufak bir yer ama yemek konusunda başarılı yerleri var ve sevimli bir yer.
BMW müzesine gittim, güzeldi, daha iyi olabilirmiş ama arabaya meraklıysan görmeye değer. nehir kenarı, parklar falan sade, güzel, yoğun bir şehir, her yer Türk, Türk lokantası, nargileciler, dükkanlar, mağazalar, oteller, dernekler, sokaktaki insanların ciddi bir kısmı, şoförler, her yer.
Gezmek için hayatta gitmezdim açıkçası. Irkçılık konusunda sıkıntı çekmezsin, dediğim gibi komple Türk, az biraz da Irak'lı, Pakistan'lı, Hint, Lübnan'lı falan gördüm.


tiny penny
(11.06.19)
Turist olarak geziyorsaniz, irkcilikla acik acik karsilasmaniz zor. Ben ilk gittigimde meydanda camilere karsi protesto yapan beyinsiz irkcilar vardi mesela. Bana karsi yapilan sacma bir harekete rastlamadim, Oktoberfest´inden Englischer Garten´ina ya da ogrenci barlarina kadar bir sürü noktasinda bulundum sehrin son 4 yilda.


Cok buyuk outletler var mi, bilmiyorum. Sehir merkezindeki Tk-Maxxlerde hem kiyafet hem de kozmetik var. Sansiniza iyi seyler bulabilirsiniz.

Münih güzel. Cok guzel. Günübirlik Füssen´e gidilir kesinlikle.


buf-e kür
(11.06.19)
(1)

Tez önerisi

Arkadaşlar, doktora için tez önerisi yazacağım. Nedir ne değildir hiç bir fikrim yok. Bir de ingilizce olacak, nasıl yazılır nelere dikkat etmem gerekir anlatan bir internet sitesi vs var mı bildiğiniz?Teşekkürler.
Arkadaşlar, doktora için tez önerisi yazacağım. Nedir ne değildir hiç bir fikrim yok. Bir de ingilizce olacak, nasıl yazılır nelere dikkat etmem gerekir anlatan bir internet sitesi vs var mı bildiğiniz?
Teşekkürler.
Coma
(18.05.19)
Google a how to write a phd proposal ya da expose yazın birçok kaynak çıkar. Okul bi şablon vermediyse beğendiğinizi hazırlayın.


hkaan
(18.05.19)
(12)

Çirkef olsamıydım acaba?

Arkadaslar, starbucksta kahve mi aldım. Oturacak yer baktım. Bos yerler var aslinda. Ama masanin birinde priz var. Dedim buraya oturayim. Şal birakmislar, unuttuklarini dusundum.Sandalyenin ustune duzgunce koydum, unutan gelir alir diye. Oturdum, 20 dk kadar sonra kizin biri geldi, burasi benim yeri
Arkadaslar, starbucksta kahve mi aldım. Oturacak yer baktım.
Bos yerler var aslinda. Ama masanin birinde priz var. Dedim buraya oturayim.
Şal birakmislar, unuttuklarini dusundum.Sandalyenin ustune duzgunce koydum, unutan gelir alir diye. Oturdum, 20 dk kadar sonra kizin biri geldi, burasi benim yerim dedi.
Ben ilk ne dedigini anlamadim, benim yerim. Şalimi biraktim. Vs diye çirkef çirkef konustu. ben de iyi gec otur diyip yerimi degistirdim. Ama suan keske diyorum, yerine baslatma diye saydirsa miydim?
Kalktım, kurallar var diye bir de arkamdan konusuyo. birsey demedim cunku yolculuk yaptiğim icin halim yok zaten cok yorgundum.
Kahve sirasindaki kizlardan biri buna ne gerek var boyle davraniyorsunuz falan dedi. Ona da laf soyledi.
Yani cok saçma değil mi? Zaten yer var. ben olsam, biseyde biraksam, alir gider baska yere otururum. Bu durumlarda ne yapmak gerekir? Çirkefleşse miydim bende? hayatta boyle herkesin oturabilecegi bir yere gidipte benim yerim, kalkin demem. Çok komik değil mi ya.
Coma
(15.05.19)
Bulaşmamakla iyi etmişsin


(s)AINT
(15.05.19)
Şalını bir kenara fırlatıp bak şimdi orada şal hadi otur deseydin olurmuş.


038576
(15.05.19)
Ya denecek çok şey var ama o tiple laf dalaşına girmeye değmez.
Ben eskiden hep kavga ediyodum bu tiplerle hiç affetmezdim sonra insan kendinden utanıyo ben bu tipi ciddiye alıp laf mı yetiştirdim diye ondan artık sessizce gerizekalı falan deyip uzaklaşıyorum :D ya da biraz daha aklı başında bi tipse aşırı sakin bir şekilde yaptığınız çok ayıp neden bana kaba davranıyorsunuz hiç yakışmadı falan diyorum ama üstten görerek değil samimiyetle ve üzgün şekilde. Karşıdaki inanılmaz utanıyor bu durumda düşündüm de bana yapsalar kahrolurum :D


pastörizesüt
(15.05.19)
cirkeflesseydin keske, sonra insanin icine boyle dert oluyor,


exlibris
(15.05.19)
siz bir şey demeyerek efendiliğinizi ispat etmişsiniz. başkası denmesi gerekeni demiş zaten, demek ki o yaratık baya bi kişiye rezil oldu dedikleriyle. sizin bir şey demenize gerek kalmamış. ve evet komik ama yapacak bir şey yok.

ben de wcye gitmek için kitabımı bırakmıştım böyle bir yerde. kadının biri masama oturmuştu, rica ettim kalkmasını. sen tek oturuyosun biz de iki kişiyiz ne var beraber otursak demişti dumur olmuştum :-D başka bir sürü yer vardı oysa ama kadın kalkmayı kendine yedirememişti herhalde. çok ilginç insan türleri var ülkemizde, boşverin.


windows95
(15.05.19)
Şöyleki kızın yaptığı esas olarak doğru usul olarak yanlış.

Yani kız yer tutmuş evet, siz onun tuttuğu yere oturmuşsunuz buna da evet. Yani sizin kalkmanız başka yere geçmeniz gerekiyor normal olarak. Ama kızın refleksindeki üslubu problemli. Ben böyle durumlarda, yani hadsiz refleks verildiğinde olay çıkartma yanlısıyım. Kriz çıkartın.

Ben olsam böyle bir durumda kalkmazdım, masada boşta kalan sandalyelere otursunlar çok istiyorlarsa. Büyük ihtimalle tartışmayı sesini yükselterek sürdürmeyi deneyecektir, bu sefer siz daha fazla refleks verin. ya defolup gider, ya da ikiniz de uzakaştırılırsınız ama ben bunu problem olarak görmüyorum. Böyle durumlarda aklıma sürekli nihal atsızın şu sözü geliyor "taviz verene başkaları, kavga çıkarmadığı için belki aferin der ama kimse onu şerefli ve haysiyetli saymaz."


Tabi burada verilmiş bi' taviz yok ama, hadsiz üslubun getirdiği zorbalığa karşı bi tepki var.


mete kudur
(15.05.19)
kız haklı ama üslubu yanlış olabilir onu bilemiyorum. Şalını bırakıp yer tuttuysa sonuçta tutmuş yani. Belki onun da prize ihtiyacı vardı ve başka bir işi varken önce gidip yer tutup sonra işini halledip geri geldi. Eşyayı bırakan yeri tutar yani senin kalkman gerekirdi tepki vermeden.


nundu
(15.05.19)
Kızın yeri olabilir lavaboya gidip gelebilir anlarım da 20dk ne amuğa. Bu süre yer tutmak için çok fazla uzun, kibarca söylese bile kalkılmaz. iyi bir şal asın 1 saat sonra gelin yok ya


karayel
(15.05.19)
Valla 20 dk ne diye sorarlar adama, bence cok fazla bir sure. Sira beklersin 5dk anlarim da. Ama siz bisi dememekle iyi yapmissiniz, boyle kendine her seyi hak goren simarik tiplerle kavgaya degmez


kassiopeia
(15.05.19)
Karayel+1

20 dk boşta bekleyen şal artık saha değil dükkana aittir deyip bozaydın keşkem. Bir sonrakine çirkefleş böylesine karşı. Kibarlık bu toplumda hiçbir zaman kazandırmayacak ve mutsuz edecek.


dialecticchaos
(15.05.19)
Çirkefleşsen ne olacaktı, boşu boşuna sinirlerini bozacak, belki gereksiz bir sözlü tartışmaya girecektin. Şimdikinden daha iyi hissetmezdin bence. Ama haksız bir durum ya da kötü bir üslup varsa susmak da çok doğru değil. Böyle durumlarda çirkefleşmeden, kendi tarzınla ona karşılığını vermek lazım.


aquarium
(15.05.19)
Bu işlerin sırrını öğrenmek ister misin?

Kafana takılıyorsa, keşke şöyle yapsaydım diyorsan o şeyi yapmalısın. Eğer takılmıyorsa zaten aksiyon almaya gerek yok. Aksiyona geçmek istemiyorsan sa bu şeylerin kafana takılmaması konusunda çaba göstereceksin. Git gide daha az takılacak.

Ben ilkini uyguluyorum hayatımda. İkincisini uygulamak daha huzurlu sorarsan. Biraz çaba gerektiriyor.


reyals
(15.05.19)
(6)

fön makinası

arkadaşlar, saç kurutma makinası almak istiyorum, ben de bir tane var ama bu aldığımı fön çekmek için kullanıcam. kuaförlerinki gibi güçlü makina öneriniz var mı?
arkadaşlar, saç kurutma makinası almak istiyorum, ben de bir tane var ama bu aldığımı fön çekmek için kullanıcam. kuaförlerinki gibi güçlü makina öneriniz var mı?
Coma
(22.04.19)
Aradığın ürün bu

www.n11.com


Şunlardan birini alabilirsin;

urun.n11.com 109,90

urun.n11.com 69,90

urun.n11.com 69,34 (Mobil 66,34)

Son 2 model aynı satıcı farklı. Kuaförlerin kullandığının aynısı, markalar farklı.


allahkitapwesli
(22.04.19)
@allahkitapwesli 'nin önermiş olduğu ürünler powertec olanları kuaför makineleridir oldukça da yaygındır. Rahatlıkla alabilir ve kullanabilirsiniz , İzmir'deyseniz gıda çarşısından alabilirsiniz.


synax
(22.04.19)
Fönsan severek kullanıyorum.


mekaniker
(22.04.19)
ETAP veya FÖNSAN


Evocati
(22.04.19)
Etap 3200s


filipis
(22.04.19)
(2)

referans mektubu mu demek?

Certificate of good conduct, current proof of enrolment or confirmation of employerTeşekkürler..
Certificate of good conduct, current proof of enrolment or confirmation of employer

Teşekkürler..
Coma
(26.03.19)
evet.


baldur2
(26.03.19)
sanki referans mektubu değiller. reference letter, recommendation letter kullanılıyor genelde bunun için. sizin yazdıklarınız işe giriş aşamasında istenen belgelerden.

certificate of good conduct: iyi hal belgesi, sanırım adli sicil belgesi gibi bir şey.
confirmation of employer: çalıştığınız yerden alınan belge sanırım. şu şu dönemde şu görevde çalıştı gibi. current proof OR demiş bu belge için. ikisi de aynı görevi görüyor.


(6)

sırt çantası meselesi

Arkadaşlar, güzel bir sırt çantasına ihtiyacım var.liseli gibi durmasın, profeşınıl iş insanı gibi dursun istiyorum,hafif olsun istiyorum,bilgisayar bölmesi de olsun istiyorum,örnek olması için 2 çanta ekledim zaten istediğim gibi bulabildiklerim tek bunlar, biri samsonite, biri north face.internett
Arkadaşlar, güzel bir sırt çantasına ihtiyacım var.
liseli gibi durmasın, profeşınıl iş insanı gibi dursun istiyorum,
hafif olsun istiyorum,
bilgisayar bölmesi de olsun istiyorum,

örnek olması için 2 çanta ekledim zaten istediğim gibi bulabildiklerim tek bunlar, biri samsonite, biri north face.
internette samsonite için ağır yazmışlar. 1000 liraya yakın fiyatı var. oha.
north face daha uygun ama liseliye mi kaçıyor acaba diye düşünüyorum.

bunlardan başka, şu markalara da bak diye öneriniz var mı? ve sizce 1 mi 2 mi?

i.hizliresim.com

teşekkürler
Coma
(26.02.19)
Kanken, doughnut veya herschel alırdım ben olsam.

Bunlar arasından 2 diyorum. 1 çok demode. Ama northface kadar spor alacaksan o zaman da thule'nin modellerine bakmalısın bence.


ekaterina
(26.02.19)
1.şık 2.spor
Spor alacaksan bence de herschel, mi-pac de tatlı.
1.gibiler için de nine west, yargıcı, beymen, mudo, tommy, polo, gön vs. olabilir


artcilly
(27.02.19)
north face borealis ve recon modellerini kullaniyorum. gunluk, kamp ve 1-2 gunluk yurtdisi seyahatlerde ikisi de isimi goruyor. dayanikli, hafif, su gecirmiyor, bircok bolmesi var ikisinin de. recon modeli kullanilan malzemeden dolayi daha cabuk kuruyor mesela ve hacim olarak biraz daha genis.

bunlarin kadin modelleri de var. malzeme ayni ancak boyutlar biraz kucultulmus dolayisi ile erkek modellerine gore daha hafif. eger north face gibi markalara bakacaksaniz modelleri sadece sekliyle degerlendirmeyin. kullanilan malzemeler, hacim, bel, omuz destekleri, canta icerisindeki gozler, laptop gozunun boyutu vs. gibi ozelliklerine bakin.

eger degerlendirme sadece gosterdigin 2 model arasindan olacaksa 2 diyorum. ancak bu modelde mesela su tasimak icin yan bolme yok. ayrica boyutlar kucuk oldugu icin laptopun boyutu onemli. 15" ve uzeri sigacagini sanmiyorum. samsonite modeli icin agir yazmislar diyorsun ama kac gram mesela? electra gordugum kadari ile 900gram.


a340
(27.02.19)
şunlar güzel bak;

www.kaft.com


füt
(27.02.19)
Kaft yazacaktım ben de ama her şeye kaft önerdiğim için kendimi satış elemanı gibi hissediyorum artık..

Bende postaci çantası var, memnunum baya. Sırt çantası da iyidir.

Bu arada ilk çanta çirkin bence, ikincisi fena değil.


nundu
(27.02.19)
thule işini görecektir.


(1)

yazabilmiş miyim?

I asked to him about documents which was sent by me, he wrote in reply to "the certificate is still in the deans office. Should we send it to you? "maybe he was going to send it to me. So I wanted to ask you first, Do you need this certificate? Should he send it to you or to me?If you do not need th
I asked to him about documents which was sent by me, he wrote in reply to "the certificate is still in the deans office. Should we send it to you? "

maybe he was going to send it to me. So I wanted to ask you first, Do you need this certificate? Should he send it to you or to me?
If you do not need this certificate, I will give my address to him.


aşağı yukarı şunları yazmak istedim; gönderdiğim belgeleri sormuştum, cevap olarak bana "...." yazdı.
belki bana gönderecekti ama, ilk önce size sormak istedim, sizin bu belgeye ihtiyacınız var mı? size mi yoksa bana mı yollasın?
sizin ihtiyacınız yoksa ben adresimi vereceğim.

teşekkür ederim, sizi seviyorum.
Coma
(18.02.19)
aslinda cok sorun yok. ne demek istedigin kesinlikle anlasiliyor ama soyle bir ceviri daha uygun gibi geldi.

I asked him about documents I sent. He replied back "the certificate is still in the deans office. Should we send it to you?"
He was about to send it to me but I wanted to ask you first, if you need the certificate. If you don't need it, I'll ask him to send it to me.


crucio
(18.02.19)
(1)

Almanca

MindestnotenbescheinigungNedir arkadaslar? Kabul, onay belgesi olabilir mi
Mindestnotenbescheinigung
Nedir arkadaslar? Kabul, onay belgesi olabilir mi
Coma
(18.02.19)
confirmation of minimal required grades

asagidaki sitede arama kismina yazarsaniz Mindestnotenbescheinigung diye kendi cevirileri cikiyor

www.en.biologie.uni-muenchen.de


kassiopeia
(18.02.19)
(13)

Şikayet edip etmemek arasinda kaldim.

Arkadaslar, bizim patron daha dogrusu sirket bizi almanca kursuna gonderiyor. Kurstakiler genel olarak almanya' da erasmus yapmis veya kisa donem calismis, giris duzeyinde bilen insanlar. Ben yakinda isten ayrilacagim (kendisine soyledim, olsun problem yok dedi.).Fakat 8 kisiden sadece 3 kisi kursa
Arkadaslar, bizim patron daha dogrusu sirket bizi almanca kursuna gonderiyor. Kurstakiler genel olarak almanya' da erasmus yapmis veya kisa donem calismis, giris duzeyinde bilen insanlar.
Ben yakinda isten ayrilacagim (kendisine soyledim, olsun problem yok dedi.).
Fakat 8 kisiden sadece 3 kisi kursa geliyor, bu 5 kisi imza alindigi icin sabah ilk 4 derse gelip gidiyorlar. Cumartesi, pazara da imza atiyorlar.
Bu kursa geldigimiz icin mesai de aliyoruz ve zorla gonderilmedik. Sordular en basta. Bir de dalga geciyorlar azminize hayraniz diye.

Benim icin almanca kursuna gitmek luks birsey daha once ucretsiz diye belediyeninkine gittim, cok kotuydu, bunlara bu imkan sunuluyor ve sirkette olsa aptal yerine koymalari, zoruma gidiyor. sikayet etmek istiyorum ama kraldan cok kralci gibi de olmak istemiyorum.
sikayet edeyim mi?
Coma
(02.02.19)
sanane yahu, ne yapıyorlarsa yapsınlar.


tabirimekruh
(02.02.19)
Ben de olsam sikayet ederdim.


durgunfoton
(02.02.19)
Etme yahu, sana ne yani kimin gidip kimin gitmediğinden?


nundu
(02.02.19)
Fırsatı değerlendirmiyorlarsa onların problemi.


bahoho
(02.02.19)
boşver ya uğraşmaya değmez böyleleri. adamlar gerzek belli ki böyle bi fırsatı değerlendirmedikleri için. azminize hayranız diye dalga geçerlerken lafı koyman gerekirdi ama :D


theseachange
(02.02.19)
hayır. sakın...


e haliyle
(02.02.19)
benle dalga geçip motivasyonumu düşürmeye çalışıyorlarsa bizzat onların önünde patronla konuşurdum.


blacksky
(02.02.19)
onlar zaten birilerinin imza atıp gittiğini tahmin ediyordur.
ufak bir tavsiye, iş hayatında asla ispiyoncu kişi olma. senin verdiğin bilgiyi bazen seve seve kullanırlar ama seni de ispiyoncu olarak işaretlerler. bu olay dışında da asla ispiyoncu olma.


sumuklu asilzade
(02.02.19)
Dediğiniz gibi işi bırakacaksanız, gerekli yerlere anlatın.
Bir yerde hırsızlık ve bu şartlarda çalışmak isteyen insan çok.


wishmaythşngs
(02.02.19)
Etme.


İspiyonlamak size zarar verir, ayrılacak olsanız bile bir şekilde zararı olabilir.
İspiyonlamadan yönetimin haberi olacaksa, ne ala. Öte türlü kraldan çok kralcı olmak gibi olur.

Azmine hayran olduğunu söyleyen insanları görmezden gel. Gıcık tipler canlandı gözümde.


biseysorcaktim
(02.02.19)
ispiyonculuk uzun vadede negatif geri donusleri olan bir durum. Ahlaki yonden de sikintili.


gocuklu madonna
(03.02.19)
Ben olsam söylerdim. İsim vermeden, böyle böyle olduğunu gözlemledim ve bilmeniz gerektiğini düşündüm. Bu kadar.
Zaten işten çıkacaksınız kralcı olup kaymağını yiyeceğiniz bir durum yok.
Bence bu ispiyon değil. Hatta ispiyonu googleladım, internette arkamda, kelimenin tanımı şu: bir kimsenin gizli işlerini gözleyip, düşüncelerini öğrenip yetkililere bildirerek çıkar sağlayan kimse.
Ortada yanlış bir davranış var ve açıkça işleniyor. Çekinmeden bu davranışta bulunan kişi sonuçlarını da kabul ediyor demektir. Siz de bundan çıkar sağlamayacaksınız. İspiyon şartları oluşmamıştır. Şikayet gibi değil ama bunları gözlemledim diyin ve isim vermeyin. Azıcık aklı başında insanlarsa gereğini yaparlar zaten.


aks-i endaz
(03.02.19)
(2)

Ing. Makale, writing

Arkadaslar,Ben turkce bile birsey isteseler yazamam.Y.lisansta makale yazdik hocayla ama bana dusen kisimlari, hep diger yazilmis yayinlara baka baka yazdim.Ielts 6.5 var da, gramerden almisimdir o puani.Gramerde sikintim yok, ne yazacagimi bilmiyorum.Simdi ben bu tutuklugumu ustumden atmak istiyoru
Arkadaslar,
Ben turkce bile birsey isteseler yazamam.
Y.lisansta makale yazdik hocayla ama bana dusen kisimlari, hep diger yazilmis yayinlara baka baka yazdim.
Ielts 6.5 var da, gramerden almisimdir o puani.
Gramerde sikintim yok, ne yazacagimi bilmiyorum.

Simdi ben bu tutuklugumu ustumden atmak istiyorum ve akademik makale yazmada falan cok iyi olmak istiyorum, danisabilecegim 2 hoca var biri turk biri yabanci. Yabanci hocayla biraz konustum, writing icin hersey strateji dedi. Bu hoca çok ince ayrintiya kadar kelime kelime anlatiyor.
Turk olan hoca daha teknik. Hangi hocadan kurs isteyecegime karar veremedim. Ikisini de cok seviyorum. Turk hocada kurs daha kisa surer. Diger hocada bitmez cekincem bu. Bir de turk hocayla online da devam edebilirim. Cunku ilerde farkli sehirlerde olacagiz.
Ve bu konuda onerilerinize acigim..
Tesekkurler, tikleri aksama vercem.
Coma
(25.01.19)
Writing icin "Hersey strateji" diyen adam cok dogru söylemis. Ondan ders al bence.


chitosan
(25.01.19)
yabancı. türk hoca teknik filan dediğine göre türk mantığına göre anlatır, günü kurtarırsın ama bir şey öğrenmezsin. yabancı hoca işin özüne iner. bu şeye benziyor biraz. mesela elma isteyeceksin, önce elmayı türkçe düşünüp sonra bunun ingilizcesi neydi diye apple'u bulmak mı daha kolaydır yoksa elmayı görür görmez aklına apple'ın gelmesi mi? türk hocalar grammerı çok iyi anlatıyor ama dil grammerdan çok daha fazlası. zaten grammerı çözmüşsün, türk hocaya ihtiyacın yok bence. liseden beri ne zaman yabancı bir hocanın ingilizce dersini alsam yeni bir şeyler öğrendim, ama türk hocadan aldım mı dönüp dolaşıp had been'leri tekrar ettik. günlük hayattaki ingilizce kullanımıma katkısı sıfır.


(5)

Noter ucreti hk.

Arkadaslar diploma eki (tamamen ingilizce ve 2yaprak, 4sayfa) asli gibidir, yaptirmak icin notere gittim.Bana cevirme gerektigini ve en az 500lira tutacagini soyledi.Yani belki onlar resmi bir is oldugu icin cevirme istiyorlar ama cevrilecek bir isleme bence gerek yok. Bana fotokopisine asli gibidir
Arkadaslar diploma eki (tamamen ingilizce ve 2yaprak, 4sayfa) asli gibidir, yaptirmak icin notere gittim.
Bana cevirme gerektigini ve en az 500lira tutacagini soyledi.
Yani belki onlar resmi bir is oldugu icin cevirme istiyorlar ama cevrilecek bir isleme bence gerek yok. Bana fotokopisine asli gibidir yapsinlar yeter. Cevirilecek bir sey olsa veririm. cok fazla geldi bana.
Bana soyledikleri dogru mu?
Coma
(21.01.19)
İngilizceyi turkçeye mi çevirecekler? Bence başka noterlere de sorun. Çok fazla.


gelmeistemem
(21.01.19)
Evet oyle yapacaklar. Benim belge ingilizce.


Coma
(21.01.19)
hocam ingilizce belgeyi noter onaylamaz
fiyat normal
yeminli tercumeden gelecek ceviri
onlar da onu onaylayacaklar


kingcyrax
(21.01.19)
odtü'de okuldan isteyebiliyorsunuz aslı gibidir. bundan 8-10 sene önce kopya başına 1 lira alıyorlardı. belki sizin okulunuz da yapar.
işe giriş için şirkete falan verecekseniz de şirketle konuşun fotokopi teslim ederken orijinalini de götürün aslı görülmüştür kaşesi vuruyorlar onlar.
bir de bu var: www.turkiye.gov.tr resmi belge ve onay gerekmiyor sabaha kadar bastırıp verebilirsiniz.


argent dawn
(21.01.19)
Arkadaslar, sizin de bilginiz olsun. Bizim okul internette, tum mezun belgelerinin (diploma, trans., dip. Eki, ing transkript) 1 kere verildigini yazmis.
Arayip durumu anlatinca diploma disindakileri tekrar basip, dosya hazirlayabileceklerini soylediler. Ben de elimdekileri kullanicam. Notere de para falan vermicem :)


Coma
(21.01.19)
(5)

Almanya'ya doktoraya gidiyorum.

Arkadaslar. Bir sorun cikmazsa mart nisan gibi munihte doktoraya baslamis olacagim.Aklima takilan cok sey var ama, burada soracaklarimi sorayim once,1. Kalacak yer icin nerelere bakmami onerirsiniz?2. Simdi benim cevremde yurtdisinda doktora yapan cok arkadasim yok, olanlarda sosyal bilimlerde, turk
Arkadaslar. Bir sorun cikmazsa mart nisan gibi munihte doktoraya baslamis olacagim.
Aklima takilan cok sey var ama, burada soracaklarimi sorayim once,
1. Kalacak yer icin nerelere bakmami onerirsiniz?
2. Simdi benim cevremde yurtdisinda doktora yapan cok arkadasim yok, olanlarda sosyal bilimlerde, turkiye de y. lisanstayken ben ilk baslarda cok calistim, hocadan ayrilmadim laboratuarin her isini yaptim. sonra tubitak projesi vardi, hoca projeye torpilli ogrencileri bursiyer olarak yazmis, bunu ogrenince ben ve arkadasim dogru durust derslere bile gitmedik. Tezimi yazdim mezun oldum. Şimdi oraya gidince surekli hocayla olmam lazim degil mi? Yani hocanin rahatsiz olma durumu olmaz. Oradaki duzen nasil onu merak ediyorum aslinda.

Tesekkurler.
Coma
(17.01.19)
her hocanin tarzi farklidir. gidince hocaya sorarsin. beklentisi nedir nasil bir iliski olmak icinde olmak istiyor acik acik konus.


crucio
(17.01.19)
crucio +1 malum akademisyenler bazen fazlasiyla asosyal vs de olabiliyor.

onun disinda elinden geldigince girisken ol ve hocalardan maksimum seviyede faydalanmaya calis. maasinin bir kismini sana destek olmak icin aliyor zaten.


hot potato
(17.01.19)
kalacak yer için önce yurt bak. genelde her enstitünün ve üniversitenin iyi kötü bir misafirhanesi filan olur, biraz orada kal, çevreye alış, sonra zaten yardımcı olurlar sen de nerede tutacağına filan karar veri öyle ararsın. bir de çabuk bulunmuyor zaten canını sıkma.

genetikçiyim ben, lab filan deyince ,herhalde yakın mahalledensin.
lab. ne kadar büyük bir lab
hocan junior group lider mi
yoksa altında post-doc'ları filan olan büyük bir lab mı?
genelde seni birisi alır, o labı şöyle bir gezdirir alıştırır, sonra senden genel olarak kendin takılmanı beklerler ama bazı control-freak hocalar olup her dakika her şeyini kontrol eden de olabiliyor. o biraz tarz işi her gün 5 kere başına gelen de olur, sürekli lab. dışında olup sen gitmedikçe çok karışmayan da olur. ama hoca olmasa bile post-doc'u seni izleyebilir. çoğu labın düzenli toplantıları oluyor, orada herkes ne yapıyor ne yapacak anlatıyor. kalan kısım biraz da enstitü/okul nasıl tarzda onunla da ilgili, çok disiplinlerarası olan yerler var başka lablarla çok muhatap oluyorsun, tamamen kendi takılan yerler de var.
yine genelde labların teknikerleri zaten lab'taki sana lazım olabilecek her şeyi bilir ve çekip çevirir, teknikerlerle iyi geçin. (kimya biyoloji ecza tıp mikroskop bilgisayar her şeyin teknikeri var) enstitünün idari ve eğitim işleri için de ayrı personeli vardır (almanyada sekreterler kraldır,onlarla da iyi geçin) yani sen pek eğitim alan lisanstan filan öğrenciye muhatap olmazsın (ben 3-4 kere anca ders anlatmışımdır doktora boyunca)


niye ama
(17.01.19)
Niye ama+1

Doktora öğrencileri içim misafirhane oluyor, okula sormakta fayda var. İkinci soru için, ben laba nadiren uğramalı fen bilimleri doktorası görmedim Almanya'da. Labda çalışma düzenini gidince az çok anlarsın zaten. Şimdiden düşünmene çok gerek yok. Bu arada tebrikler ve başarılar.


evrim halkasi
(17.01.19)
Tebrikler. Wg bakacaksın munihte doktora maaşıyla. Wg gesucht diye bir site olacak orayı yokla ve labde çalışan diğer öğrencilere ve okulun international ofis veya welcome ofisine sor bu sorularını.

Hoca sorusu konusunda gereken yazılmış, ekleyecek bir şeyim yok


JohnOakley
(17.01.19)
(6)

Tablet mi kindle mi?

Arkadaslar cogunlukla makale okumak icin kullanacağim. Bilgisayar cok hantal geliyor. Cikti almayi sevmiyorum.Fakat istedigim zaman video izliyim, uygulama kullanabileyim. Yada mesela bir yere gittigimde google haritalari acabileyim istiyorum. Daha once hic kindle kullanmadim. Kindle mi alayim? Tabl
Arkadaslar cogunlukla makale okumak icin kullanacağim. Bilgisayar cok hantal geliyor. Cikti almayi sevmiyorum.
Fakat istedigim zaman video izliyim, uygulama kullanabileyim. Yada mesela bir yere gittigimde google haritalari acabileyim istiyorum.
Daha once hic kindle kullanmadim.
Kindle mi alayim? Tablet mi?
Tesekkur ederim.
Coma
(15.01.19)
kindle'da video izlemek , google maps kullanmak pek mümkün değil. ekran yapısı farklı.


nahtoderfahrung
(15.01.19)
kindle da sadece okursun, video oynatmaz.
tablet al


neo
(15.01.19)
Çok farklı kulvarlar iki alet. Dediğinize göre sizin ihtiyacınızı tablet karşılar. Kindle'da arkadaşların yazdığı gibi sadece e-kitap okursunuz. Pdf'lerde de yeterli verimi alamazsınız.

Özellikle ipad, ekranıyla dediğiniz her şey için biçilmiş kaftan.


Makale okuyacaksan tablet. Kindle PDF formatında pek başarılı değil. Tabloları grafikleri filan çevirirken baya sapitiyormus diye söylüyorlar. Ben de bu ikilemde kalıp tablet aldım. Oldukça memnunum.


Murtazaaylak
(15.01.19)
okumak icin kindle, video, maps icin tablet al. "hem camasir hem bulasiklari yikamak istiyorum camasir makinasi mi bulasik makinasi mi alayim" diye soruyor musun?

ayrica video ve maps isini telefon da hallediyor. hos telefonda kindle uygulamasi da var. ama uzun sureli okuma yapacaksan kindle alacaksin. ekran teknolojileri farkli oldugu icin deneyim cok farkli.


crucio
(15.01.19)
Makale icin iPad Pro


x daemon
(15.01.19)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.