Giriş
(6)

ketojenikte ne yiyeceğimi şaşırdım.

şimdi hem if hem de keto diyeti yapıyorum, yapmaya çalışıyorum en azından.if yapıyormuşum zaten ama meyve ve çikolatayla. saat 13 te fıstık ezmeli tereyağlı bişey yaptım, instagramdan buldum. kurabiye gibi ama un vs.yok kahvenin yanında onu yiyorum.18'de tavuklu veya ton balıklı salata yapıyorum. se
şimdi hem if hem de keto diyeti yapıyorum, yapmaya çalışıyorum en azından.
if yapıyormuşum zaten ama meyve ve çikolatayla.

saat 13 te fıstık ezmeli tereyağlı bişey yaptım, instagramdan buldum. kurabiye gibi ama un vs.yok kahvenin yanında onu yiyorum.
18'de tavuklu veya ton balıklı salata yapıyorum. semizotu, salatalık, marul falan. bunların karbonhidratını hesaplamadım. 4 yemek kaşığı zeytinyağı ekliyorum.
ya da yağda yumurta ve avokado oluyor.
kilo vermek istediğim için kalorisi 1200-1400 civarında tutmaya çalışıyorum.
can çiftci ilk ay süt ürünleri yok yazmış kitabında, peynirsizlikten deliricem.

ben gram gram yazmadım sonuçta ama göründüğü kadarıyla yaptığım doğru mu? benim hesapladığım kadarıyla %70-60y, 20-30p, 10-15k gibi bir oran oluyor.
yağla beslenmeyi de hiç sevmedim fazla fazla yemişim gibi geliyor.
Coma
(13.06.19)
ketojenikte yüzde hesabından %65 civarı yağ iyi bir oran ama protein ve kar. için yüzdeden öte gramajlar daha önemli. Bu açıdan özellikle net karbonhidratın 30-40 gr. a çekmen gerekiyor, net karbonhidrata bak yani.

Bu süreçte kırmızı-beyaz etle ve çeşitli sebzelerle baya haşır neşir olman gerekiyor, en basitinden youtube a falan "keto recipes" yazsan ilham veren bir çok örnek görebilirsin.

Ben bir öğünde 1.200-.1500 rahat alan birisi olduğum için, günlük bunu yakalama konusunda kişisel faktörler, beğeniler ve maddi imkanlar devreye giriyor. Bu konuda genel tavsiye yerine kişisel gözlem ve çıkarım yapmak daha uygun olur.

%100 fısrık-fındık ezmeleri ve kuruyemişin yanı sıra avokado ve hindistan cevizi gibi ürünlerle yağ oranını yükseltebilirsin, canın unlu bişey çekerse keto ekmeği yapmak zor değil badem unundan, arasına istediğini koy ya da istediğin şeye ban.

Ayrıca, süt ve süt ürünleri tüketmeyen birisi olarak keto tariflerde yağ oranını yükseltmek için peynire çoğu tarifte abansalar da bu konuda kafayı kıranlar peynr çeşitlerine göre ayrıma falan gitmekteler.

Son olarak, sanırım Çiftçi'nin Ketofasting kitabını okuyup bir yol haritası oluşturmuşsun, başarılar.


candanag
(13.06.19)
hayir peynir yiyebilirsiniz, sut urunleri derken kefir, yogurt, tavsiye edilmiyor. yoksa herkes deli gibi peynir yiyor. ayrica abartmamak kaydiyla kaymak vs. yiyen de var gayet. ben kefir ve yogurt da yedim gayet de kilo verdim.

keto'da bence insanlarin yaptigi yanlis su, ne yiyebileceklerine odaklaniyorlar. ne yiyemeyeceginiz cok basit aslinda kalan her seyi yiyebilirsiniz; seker, normal un, makarna turevleri, pirinc turevleri, orman meyveleri haric meyve, baklagiller yiyemezsiniz. temeli bu. bunun disinda ben oturup domatesin karbonhidratini hesaplamadim acikcasi. kaldi ki badem unlu ekmek, oopsie ekmek fln yaptim da.

scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net


kassiopeia
(13.06.19)
bir diger husus mesela kuruyemisin fazlasi tavsiye edilmiyor ozellikle yer fistigi 'baklagil' sinifinda degerlendirildigi icin fazla tavsiye edilmeyen kuruyemisler arasinda vs. yani if'i cikolata ve meyve ile acan insan icin ilk basta yukarda yazdiklarimi uygulasa bile kilo vermesi cok rahat olacaktir.


kassiopeia
(13.06.19)
İşte bir sıkıntı da @kassiopeia nın bahsettiği noktada ortaya çıkıyor: "çok basit liste bu, ahanda görseli de bu" deyip detaylı araştırmayınca sözgelimi keto yapmaya çalışan birisi patates ya da havuç gibi kök bitkilere falan abanıp ketosise giremiyor/karbonhidratı yüksek alıyor. Bu örnek karabuğday-kinoa vs. ile çoğaltılabilir.

Sanırım süt ürünlerinde de ilk fazda ya da ayda süt şekerini devreden çıkarıp daha rahat ketosise girmesini sağlamak istiyorlar bünyenin.


candanag
(13.06.19)
@candanag bir bucuk yildir ketojenik besleniyorum, bu konuda epey kaynak okudum, haklisiniz patates turevleri eksik kalmis. ama bence de yeni baslamis birine internette ketojenik diyet yaz bir suru tarif cikiyor demek mantiksiz geliyor. binbir turlu icerikle fantastik ketojenik yemekleri yapan hesap var internette, normal turk yemekleri ile de gayet ketojenik diyet yapiliyor, benim demeye calistigim bu, yoksa kimsenin oturup ilk gunden fistik ezmeli tarife girismesine gerek yok. kaldi ki, turkiye'de avokadonun, hindistan cevizinin, badem ununun fiyati belli, turkiye'de bu diyeti yapmak isteyip 'cok pahali' diye gozu korkan da cok. insanlari bunaltan bu cunku. normal hayatiyla surduremeyecegi bir diyet algisi oluyor insanlarda.


kassiopeia
(13.06.19)
Birsey diyeceğim çılgın bir metabolizma hızım vardı. Ne yersem yiyeyim kilo almazdım. If yaptım 3 ay fln ve sonrasında metabolizma hızım okdr düşmüş ki bıraktıktan sonra gayet normal.ve sağlıklı beslenmeme rağmen 3 yıldan sonra ilk defa kilo aldim hayatimda Simdi metabolizma hızımı artırmak için canım çıkıyor. Kesinlikle tavsiye etmiyorum. Ömür boyu yapmayacaksan başlama.


mobydick
(13.06.19)
(6)

münih'i bilen var mı?

nereden alışveriş yapılır? kıyafet, market, elektronik, kozmetik. outlet var mı?haftasonu falan yakın hangi şehirlere gidip gelinebilir günübirlik?ırkçılık var mı? müzeleri falan kendim internette buluyorum. güzel bir yer mi?
nereden alışveriş yapılır? kıyafet, market, elektronik, kozmetik. outlet var mı?
haftasonu falan yakın hangi şehirlere gidip gelinebilir günübirlik?
ırkçılık var mı?
müzeleri falan kendim internette buluyorum.
güzel bir yer mi?
Coma
(10.06.19)
Alışveriş yapmak için çok ucuz bir şehir değil. Merkezde avmler var her markanın mağazası da var ama türkiyeye göre çok pahalı.

Irkçılıkla ilgili bir tecrübem olmadı, sizin de olacağını sanmıyorum.

Yakın yerlerden Nürnberg, Salzburg, Neuschwanstein şatosu vs görülebilir günü birlik.

Güzel bir yer ama yaşamak için, gezmek için çok da vaktinizi alacak bir şehir değil. Müzeleri çok iyi tabi onlara ayırdığınız zamanı ayrı tutuyorum.


skayas
(10.06.19)
4-5 gün bulunmuştum. çok güzel bir yer. param olsa yaşamayı düşüneceğim yerlerden biri. yalnız çok pahalı olduğunu söylüyorlardı.
Olympia-Einkaufszentrum avm büyüktü bayağı. apple store da vardı içinde.
müze bende demişsiniz ama yine de ekleme yapayım, bmw müzesine gidilebilir.


panamera
(11.06.19)
asıl yeme içmeye gidilir. bin çeşit lokal birası var.


Jesus Christ
(11.06.19)
Gelince gezdirir anlatirim istersen. Ozet olarak guzel bir yer bence.


skulldragon
(11.06.19)
Geçen hafta fuar için gittim, kendine has ruhu olan şehirlerden değil, sıradan bir şehir. Marienplatz'daki katedral etkileyici, yemekleri genel olarak başarısız buldum, daha iyi Alman şehirleri var bu konuda. Evvelki hafta Bremen'deydim, ufak bir yer ama yemek konusunda başarılı yerleri var ve sevimli bir yer.
BMW müzesine gittim, güzeldi, daha iyi olabilirmiş ama arabaya meraklıysan görmeye değer. nehir kenarı, parklar falan sade, güzel, yoğun bir şehir, her yer Türk, Türk lokantası, nargileciler, dükkanlar, mağazalar, oteller, dernekler, sokaktaki insanların ciddi bir kısmı, şoförler, her yer.
Gezmek için hayatta gitmezdim açıkçası. Irkçılık konusunda sıkıntı çekmezsin, dediğim gibi komple Türk, az biraz da Irak'lı, Pakistan'lı, Hint, Lübnan'lı falan gördüm.


tiny penny
(11.06.19)
Turist olarak geziyorsaniz, irkcilikla acik acik karsilasmaniz zor. Ben ilk gittigimde meydanda camilere karsi protesto yapan beyinsiz irkcilar vardi mesela. Bana karsi yapilan sacma bir harekete rastlamadim, Oktoberfest´inden Englischer Garten´ina ya da ogrenci barlarina kadar bir sürü noktasinda bulundum sehrin son 4 yilda.


Cok buyuk outletler var mi, bilmiyorum. Sehir merkezindeki Tk-Maxxlerde hem kiyafet hem de kozmetik var. Sansiniza iyi seyler bulabilirsiniz.

Münih güzel. Cok guzel. Günübirlik Füssen´e gidilir kesinlikle.


buf-e kür
(11.06.19)

gözlük çerçevesi

arkadaşlar beğendiğim çerçeveler hep marka hem 900 lira üzeri. Optikçilerde almayacağım için deneyemiyorum da, sizin önerdiğiniz çerçeveleri güzel, fiyatları 600'e kadar olan markalar var mı? Ankara'da iyi bir dükkan var mı?bir de yakında bir kaç haftalığına almanya'ya gideceğim oradan mı alsam? teş
arkadaşlar beğendiğim çerçeveler hep marka hem 900 lira üzeri. Optikçilerde almayacağım için deneyemiyorum da, sizin önerdiğiniz çerçeveleri güzel, fiyatları 600'e kadar olan markalar var mı? Ankara'da iyi bir dükkan var mı?
bir de yakında bir kaç haftalığına almanya'ya gideceğim oradan mı alsam?
teşekkürler
Coma
(03.06.19)
(8)

doktora yapmak, dışardan nasıl görünüyor?

aslında, hem genel olarak soruyorum hem de kendi durumumla ilgili olarak soruyorum?kendi durumuma gelince, şimdi almanya'ya gideceğim doktora için, havalı bir şey mi onu soruyorum, ben özel bişey hissetmiyorum aslında.bizimkiler boşanınca halamlar falan benimle konuşmaz oldu. ya da kuzenlerim bi tuh
aslında, hem genel olarak soruyorum hem de kendi durumumla ilgili olarak soruyorum?

kendi durumuma gelince, şimdi almanya'ya gideceğim doktora için, havalı bir şey mi onu soruyorum, ben özel bişey hissetmiyorum aslında.
bizimkiler boşanınca halamlar falan benimle konuşmaz oldu. ya da kuzenlerim bi tuhaf davranmaya başladı. mesela en çokta bunlara kızgınım çünkü zaten bir ilgimiz yok ama gidip babamı bana karşı doldururlardı.
örneğin, eve çıktım, o evde tek başına kalamaz diye veya yüksek lisans yapıyorum babama gidip bu daha ne kadar okuyacak biz çalışıyoruz falan demişler. yani kıskansınlar, gıcık olsunlar istiyorum.
Coma
(23.05.19)
:/


dismainpula
(23.05.19)
yapan kişiye göre havalı olması değişiyor bence. doktora öğrencisiyim dediğinde birisi, oha demem, konusuna bağlı.
ama senin durumunda bence fazlasıyla gıcık olacaklardır.


wishmaythşngs
(23.05.19)
doktora yapmaya gidip haalaaa (halanla karışmasın :) akraba olaylarına kafa yorman peki?

neyse, para almayacaksan sadece öğrenci olarak gideceksen biraz looser bişey. insan 20 yaşlarının başında ekonomik ve sosyal özgürlüğünü tamamlamalı.
onun dışında trde seçkin bi kaç okulda ve yurt dışında doktora yapmayı havalı buluyorum; çünkü ancak gerçekten isteyerek yapılacak bişey. bayburtta doktora yapıyor ve tek hayalin şu son on yılda iyice boku çıkmış türk akademisinde maaşlı köle olmaksa berbo bir eziklik benim gözümde.

not: doktoraya hazırlanıyorum.


jimjim
(23.05.19)
branş ile alakalı, mesela benim mesleğimde sektörde tutunamayan bu yolu deniyor. Öbür türlüsü zaten hiç okuldan ayrılmamış, onlar müstesna. Benim alanım için pek cool diyemiyorum.


Egitim yuksek seviyede tabii ki de havali bir sey senin ailendeki tipler asiri gerizekaliymis anlattigina gore. O yuzden anlayacaklarini sanmiyorum pek.

Senin de akraba olaylarina kafa yorman yukarida dendigi gibi pek ic acici degil.


hot potato
(23.05.19)
almanya'da doktora normalde havalı ama o akrabalar önemini idrak edebilir mi emin olamadım. yine de gıcık olacaklardır tabi ki.


zgrydn
(24.05.19)
o zihniyeti doktora yapmakla fln kıskandıramazsınız.

ne kadar maaşınız varsa o kadar kıskanırlar.


benaslinda
(24.05.19)
Ya kusura bakma da, bu tarz varoş bir ailen varsa ve sen onlardan kendini ozgurlestirememissen agzinla kuş tutsan havalı falan olman mümkün değil.


Mommysbusy
(24.05.19)
(1)

Tez önerisi

Arkadaşlar, doktora için tez önerisi yazacağım. Nedir ne değildir hiç bir fikrim yok. Bir de ingilizce olacak, nasıl yazılır nelere dikkat etmem gerekir anlatan bir internet sitesi vs var mı bildiğiniz?Teşekkürler.
Arkadaşlar, doktora için tez önerisi yazacağım. Nedir ne değildir hiç bir fikrim yok. Bir de ingilizce olacak, nasıl yazılır nelere dikkat etmem gerekir anlatan bir internet sitesi vs var mı bildiğiniz?
Teşekkürler.
Coma
(18.05.19)
Google a how to write a phd proposal ya da expose yazın birçok kaynak çıkar. Okul bi şablon vermediyse beğendiğinizi hazırlayın.


hkaan
(18.05.19)
(12)

Çirkef olsamıydım acaba?

Arkadaslar, starbucksta kahve mi aldım. Oturacak yer baktım. Bos yerler var aslinda. Ama masanin birinde priz var. Dedim buraya oturayim. Şal birakmislar, unuttuklarini dusundum.Sandalyenin ustune duzgunce koydum, unutan gelir alir diye. Oturdum, 20 dk kadar sonra kizin biri geldi, burasi benim yeri
Arkadaslar, starbucksta kahve mi aldım. Oturacak yer baktım.
Bos yerler var aslinda. Ama masanin birinde priz var. Dedim buraya oturayim.
Şal birakmislar, unuttuklarini dusundum.Sandalyenin ustune duzgunce koydum, unutan gelir alir diye. Oturdum, 20 dk kadar sonra kizin biri geldi, burasi benim yerim dedi.
Ben ilk ne dedigini anlamadim, benim yerim. Şalimi biraktim. Vs diye çirkef çirkef konustu. ben de iyi gec otur diyip yerimi degistirdim. Ama suan keske diyorum, yerine baslatma diye saydirsa miydim?
Kalktım, kurallar var diye bir de arkamdan konusuyo. birsey demedim cunku yolculuk yaptiğim icin halim yok zaten cok yorgundum.
Kahve sirasindaki kizlardan biri buna ne gerek var boyle davraniyorsunuz falan dedi. Ona da laf soyledi.
Yani cok saçma değil mi? Zaten yer var. ben olsam, biseyde biraksam, alir gider baska yere otururum. Bu durumlarda ne yapmak gerekir? Çirkefleşse miydim bende? hayatta boyle herkesin oturabilecegi bir yere gidipte benim yerim, kalkin demem. Çok komik değil mi ya.
Coma
(15.05.19)
Bulaşmamakla iyi etmişsin


(s)AINT
(15.05.19)
Şalını bir kenara fırlatıp bak şimdi orada şal hadi otur deseydin olurmuş.


038576
(15.05.19)
Ya denecek çok şey var ama o tiple laf dalaşına girmeye değmez.
Ben eskiden hep kavga ediyodum bu tiplerle hiç affetmezdim sonra insan kendinden utanıyo ben bu tipi ciddiye alıp laf mı yetiştirdim diye ondan artık sessizce gerizekalı falan deyip uzaklaşıyorum :D ya da biraz daha aklı başında bi tipse aşırı sakin bir şekilde yaptığınız çok ayıp neden bana kaba davranıyorsunuz hiç yakışmadı falan diyorum ama üstten görerek değil samimiyetle ve üzgün şekilde. Karşıdaki inanılmaz utanıyor bu durumda düşündüm de bana yapsalar kahrolurum :D


pastörizesüt
(15.05.19)
cirkeflesseydin keske, sonra insanin icine boyle dert oluyor,


exlibris
(15.05.19)
siz bir şey demeyerek efendiliğinizi ispat etmişsiniz. başkası denmesi gerekeni demiş zaten, demek ki o yaratık baya bi kişiye rezil oldu dedikleriyle. sizin bir şey demenize gerek kalmamış. ve evet komik ama yapacak bir şey yok.

ben de wcye gitmek için kitabımı bırakmıştım böyle bir yerde. kadının biri masama oturmuştu, rica ettim kalkmasını. sen tek oturuyosun biz de iki kişiyiz ne var beraber otursak demişti dumur olmuştum :-D başka bir sürü yer vardı oysa ama kadın kalkmayı kendine yedirememişti herhalde. çok ilginç insan türleri var ülkemizde, boşverin.


windows95
(15.05.19)
Şöyleki kızın yaptığı esas olarak doğru usul olarak yanlış.

Yani kız yer tutmuş evet, siz onun tuttuğu yere oturmuşsunuz buna da evet. Yani sizin kalkmanız başka yere geçmeniz gerekiyor normal olarak. Ama kızın refleksindeki üslubu problemli. Ben böyle durumlarda, yani hadsiz refleks verildiğinde olay çıkartma yanlısıyım. Kriz çıkartın.

Ben olsam böyle bir durumda kalkmazdım, masada boşta kalan sandalyelere otursunlar çok istiyorlarsa. Büyük ihtimalle tartışmayı sesini yükselterek sürdürmeyi deneyecektir, bu sefer siz daha fazla refleks verin. ya defolup gider, ya da ikiniz de uzakaştırılırsınız ama ben bunu problem olarak görmüyorum. Böyle durumlarda aklıma sürekli nihal atsızın şu sözü geliyor "taviz verene başkaları, kavga çıkarmadığı için belki aferin der ama kimse onu şerefli ve haysiyetli saymaz."


Tabi burada verilmiş bi' taviz yok ama, hadsiz üslubun getirdiği zorbalığa karşı bi tepki var.


mete kudur
(15.05.19)
kız haklı ama üslubu yanlış olabilir onu bilemiyorum. Şalını bırakıp yer tuttuysa sonuçta tutmuş yani. Belki onun da prize ihtiyacı vardı ve başka bir işi varken önce gidip yer tutup sonra işini halledip geri geldi. Eşyayı bırakan yeri tutar yani senin kalkman gerekirdi tepki vermeden.


nundu
(15.05.19)
Kızın yeri olabilir lavaboya gidip gelebilir anlarım da 20dk ne amuğa. Bu süre yer tutmak için çok fazla uzun, kibarca söylese bile kalkılmaz. iyi bir şal asın 1 saat sonra gelin yok ya


karayel
(15.05.19)
Valla 20 dk ne diye sorarlar adama, bence cok fazla bir sure. Sira beklersin 5dk anlarim da. Ama siz bisi dememekle iyi yapmissiniz, boyle kendine her seyi hak goren simarik tiplerle kavgaya degmez


kassiopeia
(15.05.19)
Karayel+1

20 dk boşta bekleyen şal artık saha değil dükkana aittir deyip bozaydın keşkem. Bir sonrakine çirkefleş böylesine karşı. Kibarlık bu toplumda hiçbir zaman kazandırmayacak ve mutsuz edecek.


dialecticchaos
(15.05.19)
Çirkefleşsen ne olacaktı, boşu boşuna sinirlerini bozacak, belki gereksiz bir sözlü tartışmaya girecektin. Şimdikinden daha iyi hissetmezdin bence. Ama haksız bir durum ya da kötü bir üslup varsa susmak da çok doğru değil. Böyle durumlarda çirkefleşmeden, kendi tarzınla ona karşılığını vermek lazım.


aquarium
(15.05.19)
Bu işlerin sırrını öğrenmek ister misin?

Kafana takılıyorsa, keşke şöyle yapsaydım diyorsan o şeyi yapmalısın. Eğer takılmıyorsa zaten aksiyon almaya gerek yok. Aksiyona geçmek istemiyorsan sa bu şeylerin kafana takılmaması konusunda çaba göstereceksin. Git gide daha az takılacak.

Ben ilkini uyguluyorum hayatımda. İkincisini uygulamak daha huzurlu sorarsan. Biraz çaba gerektiriyor.


reyals
(15.05.19)
(2)

valiz, ankara

arkadaşlar büyük boy güzel bir valiz almak istiyorum, Ankara'da nerelere bakmalıyım?
arkadaşlar büyük boy güzel bir valiz almak istiyorum, Ankara'da nerelere bakmalıyım?
Coma
(30.04.19)
cantacilar sokak /ulus


1917
(30.04.19)
Ankara'da değilim ama dün kendime ayakkabı dünyasından 2 yıl garantili pierre cardin valiz aldım büyük. İndirim vardı bakabilirsiniz.


megalomaniac
(30.04.19)
(6)

fön makinası

arkadaşlar, saç kurutma makinası almak istiyorum, ben de bir tane var ama bu aldığımı fön çekmek için kullanıcam. kuaförlerinki gibi güçlü makina öneriniz var mı?
arkadaşlar, saç kurutma makinası almak istiyorum, ben de bir tane var ama bu aldığımı fön çekmek için kullanıcam. kuaförlerinki gibi güçlü makina öneriniz var mı?
Coma
(22.04.19)
Aradığın ürün bu

www.n11.com


Şunlardan birini alabilirsin;

urun.n11.com 109,90

urun.n11.com 69,90

urun.n11.com 69,34 (Mobil 66,34)

Son 2 model aynı satıcı farklı. Kuaförlerin kullandığının aynısı, markalar farklı.


allahkitapwesli
(22.04.19)
@allahkitapwesli 'nin önermiş olduğu ürünler powertec olanları kuaför makineleridir oldukça da yaygındır. Rahatlıkla alabilir ve kullanabilirsiniz , İzmir'deyseniz gıda çarşısından alabilirsiniz.


synax
(22.04.19)
Fönsan severek kullanıyorum.


mekaniker
(22.04.19)
ETAP veya FÖNSAN


Evocati
(22.04.19)
Etap 3200s


filipis
(22.04.19)
(2)

referans mektubu mu demek?

Certificate of good conduct, current proof of enrolment or confirmation of employerTeşekkürler..
Certificate of good conduct, current proof of enrolment or confirmation of employer

Teşekkürler..
Coma
(26.03.19)
evet.


baldur2
(26.03.19)
sanki referans mektubu değiller. reference letter, recommendation letter kullanılıyor genelde bunun için. sizin yazdıklarınız işe giriş aşamasında istenen belgelerden.

certificate of good conduct: iyi hal belgesi, sanırım adli sicil belgesi gibi bir şey.
confirmation of employer: çalıştığınız yerden alınan belge sanırım. şu şu dönemde şu görevde çalıştı gibi. current proof OR demiş bu belge için. ikisi de aynı görevi görüyor.


(10)

babamın yanına taşınmaya karar verdim.

arkadaşlar şimdi burada yazacağım ya, bunları başkalarıyla hiç konuşmadım yani şimdiye kadar.annemin davranışlarından bıktım, çok yoruldum. ben lisanstan mezun oldum, eve geldim, annem evde barındırmadı. her gün başımın etini yedi iş, iş, iş diye. liste veriyordu elime bunları al diye.sonra yüksek l
arkadaşlar şimdi burada yazacağım ya, bunları başkalarıyla hiç konuşmadım yani şimdiye kadar.
annemin davranışlarından bıktım, çok yoruldum. ben lisanstan mezun oldum, eve geldim, annem evde barındırmadı. her gün başımın etini yedi iş, iş, iş diye. liste veriyordu elime bunları al diye.
sonra yüksek lisansa başladım, mezun oldum haziranda, 3 ay evdeyim, yine rahat yok. ben ocakta başlayacaktım doktoraya hocam postdocta olduğu için. yine rahat yok.
ama ben bunları annemin normal davranışları sanıyordum, değilmiş. kardeşim de mezun oldu geldi, onu evden kovan yok, liste veren, kira ver diyen yok. hatta ben kendi yediğimi kendim alırken, kardeşimin yumurtası, balı vs. hep bir yerlerden özel geliyor. bana 1 yıl içinde iş buldun buldun derken ona bişey diyen yok. ben bunlara alıştım artık, hiç zoruma falan gitmiyor ama lisansta zaten sudan çıkmış balık gibiydim o zaman bana yaptığı baskıyı affedemiyorum.

bugün olanı yazayım, annemlerin yer meselesi var, ninemin kardeşi yerlerin hepsini üstüne almış nenem yaşıyor, o paylaştıracakmış ilerde. ben anneme dedim ki sen inanıyo musun, bi başladı bana saydırmaya, hakaret, hakaret, senin söz hakkın mı var, babamın yanına defolup gidecekmişim, babam eve bişey alsaymış onu boşamazmış.
bu hep böyle, ben bişey isterim veya fikrimi söylerim, hakaret, babanın yanına git, hakaret. burda az yazıyorum, küfür hepsi.

ben merak ediyorum mesela, bir sürü işsiz insan var ailesiyle kalan, hakaret duyuyorlar mı? işsiz arkadaşlarıma bakıyorum, gayet iyiler. ben işsizken burnumu çıkartamazdım evden, para gitcek diye, gayet barda sporda falan takılıyorlar.

aslında anlatmak istediğim bir sürü olay var çocukluğumdan bu yana ama hangisini anlatayım yani? burda yazarak iletişim kuruyoruz, y. lisans falan yazıp geçiyorum ben ama olaysız geçmedi bunların hiçbiri.

bir de ben çok çabaladım yani mesela tüm organize sanayileri biliyorum, iş yaptım çünkü. tek başıma her yere girip çıktım, kardeşim ales sınavına tek başına gidemedi. kuzenim ve benim dışında da bunların ailesinde uğraşan hiç kimse yok.
okula, işe gittiğimde insanlar bana çok saygılı davranıyo, eve geliyorum ayyaş kuzenim kadar bile yokum. dengem bozuldu, ben kimim yani? neden benim üstümde bu baskı var? evde yemek yemeye bile çekiniyorum.

annemin stres topu olmaktan, hakaret duymaktan, kovulmaktan, en çokihtiyacım olduğu zaman çaresiz bırakılmaktan çok yoruldum arkadaşlar, şimdi ki durumum şöyle ylsy bursunu kazandım, yakında doktoraya gidiyorum, bu yüzden eve geldim.
düşüncem şu, eşyalarımı dağıtıyorum, kalanları da babamın yanına göndericem. türkiye'ye geldiğimde de babamda kalıcam. babam etkisiz eleman. sesi çıkmaz, neden geldin falan da demez yani, hiç olmazsa hakaret duymam.
Coma
(28.02.19)
direkt olarak babanla kal ve babana destek ol. ayrıca adam zaten tek başına yaşıyabiliyorsa etkisiz eleman değildir. babaya böyle sıfatlar takılmaz önce babanı sev.


bisorumvargaliba
(28.02.19)
Malesef sevgili dostum, annem dedigin karakter benim babam.
Is hayatina atilip evden ayrilarak kurtuldum. Uzaktan merhaba o kadar.


tunaktunaktun
(28.02.19)
Benim de annem böyle ama ben bi yere gidemiyorum. Ama allaha şükür annem yediğimi içtiğimi eksik etmiyor sadece sürekli olarak iş bul iş bul siye tepemde bi de sürekli olarak da hayatın pahalılığına karşı bi göndermeleri var. Bi de çok karışır aşırı karışır ve bazen cidden saçma davranır. Çoğu zaman ben de beziyorum bu durumdan ama benim iş bulmadan gidecek bi yerim yok.
Kardeşler arasında bu kadar fazla ayrım yapıyorsa belli ki onu seçmiş ben anneler çocuklarını eşit sever olayına inanmıyorum her insanın duyguları var nasıl anneni mi babanı mı diye soruyorlarsa anne içinde çocukları farklı yerlerde.
Senin yerinde olsam babamın yanına giderdim.
Annemle de görüşmemeye çalışırdım. Sonra belki ayrı eve çıkarsın.


buiret
(28.02.19)
babanın yanında olunca aynı sorunları babanla yaşamayacağının garantisi var mı? bence ayrı eve çık. tek başına yaşamaya bütçen yetmiyorsa da ev arkadaşı ol birine. ailenden bağımsız yaşamaya başlamalısın.


dedim ben sana
(01.03.19)
Git tabii, neden cekiyorsun ki zaten. Durduğun kabahat. Doktora sonrasi da hicbir sekilde donus olmayacak bir hayat kurabilirsin insallah.


red g
(01.03.19)
Annen babana olan kızgınlığını senden çıkarıyor olabilir mi ?
Hani mesela tip olarak davranış olarak benziyorsunuzdur. Seni gördükçe baban geliyordur akla.


infernalcadre
(01.03.19)
Ayrı eve çık artık.


insomnia
(01.03.19)
bu kadar zor durumda olsam ben, yl doktora vs uğraşmaz iş bulur evimi ayırırdım. şu an mantıklı seçenek anlaşabileceğini düşünüyorsan babanın yanına taşınmak evek.


elorelia
(01.03.19)
Senin annen benim kayinvalidem aynı. Fazlasi var eksigi yoktur esime yaptiklarinda. Esimde babada yok bi basina hayat mucadelesi verip ayakta durmus.sende yaparsin. Esimin demesine gore bizimki babasina cok duskunmus ve babasina benziyormus sanirim butun olay bu.

Sende de bu boyle mi bilmiyorum ama duzen kurana kadar babanda kal sonra ayri eve cik.annenlede pek görüşme yarardan cok zararlari var.

Insanlar kendileri izin verirse bir baskasinin zarari dokunur. Sen buna izin verme kendi yolunu ciz.


brnbrs
(01.03.19)
benim de ailem sorunlu ama kimsenin beni üzmesine izin vermiyorum artık. sana da tavsiye ederim. bunun için ne yapman gerekiyorsa onu yap.


durgunfoton
(01.03.19)
(6)

sırt çantası meselesi

Arkadaşlar, güzel bir sırt çantasına ihtiyacım var.liseli gibi durmasın, profeşınıl iş insanı gibi dursun istiyorum,hafif olsun istiyorum,bilgisayar bölmesi de olsun istiyorum,örnek olması için 2 çanta ekledim zaten istediğim gibi bulabildiklerim tek bunlar, biri samsonite, biri north face.internett
Arkadaşlar, güzel bir sırt çantasına ihtiyacım var.
liseli gibi durmasın, profeşınıl iş insanı gibi dursun istiyorum,
hafif olsun istiyorum,
bilgisayar bölmesi de olsun istiyorum,

örnek olması için 2 çanta ekledim zaten istediğim gibi bulabildiklerim tek bunlar, biri samsonite, biri north face.
internette samsonite için ağır yazmışlar. 1000 liraya yakın fiyatı var. oha.
north face daha uygun ama liseliye mi kaçıyor acaba diye düşünüyorum.

bunlardan başka, şu markalara da bak diye öneriniz var mı? ve sizce 1 mi 2 mi?

i.hizliresim.com

teşekkürler
Coma
(26.02.19)
Kanken, doughnut veya herschel alırdım ben olsam.

Bunlar arasından 2 diyorum. 1 çok demode. Ama northface kadar spor alacaksan o zaman da thule'nin modellerine bakmalısın bence.


ekaterina
(26.02.19)
1.şık 2.spor
Spor alacaksan bence de herschel, mi-pac de tatlı.
1.gibiler için de nine west, yargıcı, beymen, mudo, tommy, polo, gön vs. olabilir


artcilly
(27.02.19)
north face borealis ve recon modellerini kullaniyorum. gunluk, kamp ve 1-2 gunluk yurtdisi seyahatlerde ikisi de isimi goruyor. dayanikli, hafif, su gecirmiyor, bircok bolmesi var ikisinin de. recon modeli kullanilan malzemeden dolayi daha cabuk kuruyor mesela ve hacim olarak biraz daha genis.

bunlarin kadin modelleri de var. malzeme ayni ancak boyutlar biraz kucultulmus dolayisi ile erkek modellerine gore daha hafif. eger north face gibi markalara bakacaksaniz modelleri sadece sekliyle degerlendirmeyin. kullanilan malzemeler, hacim, bel, omuz destekleri, canta icerisindeki gozler, laptop gozunun boyutu vs. gibi ozelliklerine bakin.

eger degerlendirme sadece gosterdigin 2 model arasindan olacaksa 2 diyorum. ancak bu modelde mesela su tasimak icin yan bolme yok. ayrica boyutlar kucuk oldugu icin laptopun boyutu onemli. 15" ve uzeri sigacagini sanmiyorum. samsonite modeli icin agir yazmislar diyorsun ama kac gram mesela? electra gordugum kadari ile 900gram.


a340
(27.02.19)
şunlar güzel bak;

www.kaft.com


füt
(27.02.19)
Kaft yazacaktım ben de ama her şeye kaft önerdiğim için kendimi satış elemanı gibi hissediyorum artık..

Bende postaci çantası var, memnunum baya. Sırt çantası da iyidir.

Bu arada ilk çanta çirkin bence, ikincisi fena değil.


nundu
(27.02.19)
thule işini görecektir.


(1)

yazabilmiş miyim?

I asked to him about documents which was sent by me, he wrote in reply to "the certificate is still in the deans office. Should we send it to you? "maybe he was going to send it to me. So I wanted to ask you first, Do you need this certificate? Should he send it to you or to me?If you do not need th
I asked to him about documents which was sent by me, he wrote in reply to "the certificate is still in the deans office. Should we send it to you? "

maybe he was going to send it to me. So I wanted to ask you first, Do you need this certificate? Should he send it to you or to me?
If you do not need this certificate, I will give my address to him.


aşağı yukarı şunları yazmak istedim; gönderdiğim belgeleri sormuştum, cevap olarak bana "...." yazdı.
belki bana gönderecekti ama, ilk önce size sormak istedim, sizin bu belgeye ihtiyacınız var mı? size mi yoksa bana mı yollasın?
sizin ihtiyacınız yoksa ben adresimi vereceğim.

teşekkür ederim, sizi seviyorum.
Coma
(18.02.19)
aslinda cok sorun yok. ne demek istedigin kesinlikle anlasiliyor ama soyle bir ceviri daha uygun gibi geldi.

I asked him about documents I sent. He replied back "the certificate is still in the deans office. Should we send it to you?"
He was about to send it to me but I wanted to ask you first, if you need the certificate. If you don't need it, I'll ask him to send it to me.


crucio
(18.02.19)
(1)

Almanca

MindestnotenbescheinigungNedir arkadaslar? Kabul, onay belgesi olabilir mi
Mindestnotenbescheinigung
Nedir arkadaslar? Kabul, onay belgesi olabilir mi
Coma
(18.02.19)
confirmation of minimal required grades

asagidaki sitede arama kismina yazarsaniz Mindestnotenbescheinigung diye kendi cevirileri cikiyor

www.en.biologie.uni-muenchen.de


kassiopeia
(18.02.19)
(13)

Şikayet edip etmemek arasinda kaldim.

Arkadaslar, bizim patron daha dogrusu sirket bizi almanca kursuna gonderiyor. Kurstakiler genel olarak almanya' da erasmus yapmis veya kisa donem calismis, giris duzeyinde bilen insanlar. Ben yakinda isten ayrilacagim (kendisine soyledim, olsun problem yok dedi.).Fakat 8 kisiden sadece 3 kisi kursa
Arkadaslar, bizim patron daha dogrusu sirket bizi almanca kursuna gonderiyor. Kurstakiler genel olarak almanya' da erasmus yapmis veya kisa donem calismis, giris duzeyinde bilen insanlar.
Ben yakinda isten ayrilacagim (kendisine soyledim, olsun problem yok dedi.).
Fakat 8 kisiden sadece 3 kisi kursa geliyor, bu 5 kisi imza alindigi icin sabah ilk 4 derse gelip gidiyorlar. Cumartesi, pazara da imza atiyorlar.
Bu kursa geldigimiz icin mesai de aliyoruz ve zorla gonderilmedik. Sordular en basta. Bir de dalga geciyorlar azminize hayraniz diye.

Benim icin almanca kursuna gitmek luks birsey daha once ucretsiz diye belediyeninkine gittim, cok kotuydu, bunlara bu imkan sunuluyor ve sirkette olsa aptal yerine koymalari, zoruma gidiyor. sikayet etmek istiyorum ama kraldan cok kralci gibi de olmak istemiyorum.
sikayet edeyim mi?
Coma
(02.02.19)
sanane yahu, ne yapıyorlarsa yapsınlar.


tabirimekruh
(02.02.19)
Ben de olsam sikayet ederdim.


durgunfoton
(02.02.19)
Etme yahu, sana ne yani kimin gidip kimin gitmediğinden?


nundu
(02.02.19)
Fırsatı değerlendirmiyorlarsa onların problemi.


bahoho
(02.02.19)
boşver ya uğraşmaya değmez böyleleri. adamlar gerzek belli ki böyle bi fırsatı değerlendirmedikleri için. azminize hayranız diye dalga geçerlerken lafı koyman gerekirdi ama :D


theseachange
(02.02.19)
hayır. sakın...


e haliyle
(02.02.19)
benle dalga geçip motivasyonumu düşürmeye çalışıyorlarsa bizzat onların önünde patronla konuşurdum.


blacksky
(02.02.19)
onlar zaten birilerinin imza atıp gittiğini tahmin ediyordur.
ufak bir tavsiye, iş hayatında asla ispiyoncu kişi olma. senin verdiğin bilgiyi bazen seve seve kullanırlar ama seni de ispiyoncu olarak işaretlerler. bu olay dışında da asla ispiyoncu olma.


sumuklu asilzade
(02.02.19)
Dediğiniz gibi işi bırakacaksanız, gerekli yerlere anlatın.
Bir yerde hırsızlık ve bu şartlarda çalışmak isteyen insan çok.


wishmaythşngs
(02.02.19)
Etme.


İspiyonlamak size zarar verir, ayrılacak olsanız bile bir şekilde zararı olabilir.
İspiyonlamadan yönetimin haberi olacaksa, ne ala. Öte türlü kraldan çok kralcı olmak gibi olur.

Azmine hayran olduğunu söyleyen insanları görmezden gel. Gıcık tipler canlandı gözümde.


biseysorcaktim
(02.02.19)
ispiyonculuk uzun vadede negatif geri donusleri olan bir durum. Ahlaki yonden de sikintili.


gocuklu madonna
(03.02.19)
Ben olsam söylerdim. İsim vermeden, böyle böyle olduğunu gözlemledim ve bilmeniz gerektiğini düşündüm. Bu kadar.
Zaten işten çıkacaksınız kralcı olup kaymağını yiyeceğiniz bir durum yok.
Bence bu ispiyon değil. Hatta ispiyonu googleladım, internette arkamda, kelimenin tanımı şu: bir kimsenin gizli işlerini gözleyip, düşüncelerini öğrenip yetkililere bildirerek çıkar sağlayan kimse.
Ortada yanlış bir davranış var ve açıkça işleniyor. Çekinmeden bu davranışta bulunan kişi sonuçlarını da kabul ediyor demektir. Siz de bundan çıkar sağlamayacaksınız. İspiyon şartları oluşmamıştır. Şikayet gibi değil ama bunları gözlemledim diyin ve isim vermeyin. Azıcık aklı başında insanlarsa gereğini yaparlar zaten.


aks-i endaz
(03.02.19)
(6)

Hocayla iletisime gecmek.

Arkadaslar, doktora da calisacagim konu yuksek lisans tezimden baska bir konu, cok iyi bilmiyorum. Bir suredir de makalelerden, tezlerden calisiyorum. Odtu'de bir hoca var bu konuda calisan, mail ile iletisim kurup, yanina gelmek istedigimi soyleyip, kabul ederse gittigimde sorularimi sorsam. Olur m
Arkadaslar, doktora da calisacagim konu yuksek lisans tezimden baska bir konu, cok iyi bilmiyorum. Bir suredir de makalelerden, tezlerden calisiyorum. Odtu'de bir hoca var bu konuda calisan, mail ile iletisim kurup, yanina gelmek istedigimi soyleyip, kabul ederse gittigimde sorularimi sorsam. Olur mu ki?
Çekindigim sey master doktora konularinin farkli olmasi. Neden boyle derseniz, zamanla oyle oldu yani.
Lisansta yabanci hocalara mail atardim, simdi iyice herseyden çekinmeye basladim.
Coma
(01.02.19)
hiçbir şey olmaz, at gitsin. Ne kaybedersin ki?


cedex
(01.02.19)
Çekinecek hiçbir şey yok. Master doktora konu farklı olabilir. Basitçe, başka konu çalışmak istedin, bu kadar basit.


panamera
(01.02.19)
yaz yaz odtülü hocalar adam gibi adam oluyorlar.


lata
(01.02.19)
Buraya yazdığın kabahat, mail zaten yaz. Cevap gelmezse doğrudan yanına git, hocam vaktiniz var mı de.


ebabil curnatasi
(01.02.19)
Çok da güzel olur. Hiç çekinmeyin. Olumsuz cevap verirse zaten o hocadan iş çıkmaz.


cosmicstring
(01.02.19)
Yazın tabii. Yüksek lisans ve doktora konularının aynı olması gerekmiyor, hatta tercih de edilmiyor. Olabilecek en kötü şey hocanın cevap atmaması; ama kendi çalıştıkları konuda gençler çalışmalarını inceleyip mail attığında sevinir hocalar herhalde. Yani ben olsam sevinirdim :)


(5)

Yurtdisi, doktora, hediye

Arkadaslar ben hediye almayi da vermeyi de cok severim.Yakinda almanya'ya gidiyorum doktora icin, hocaya bi hediye almali miyim? Iki tane de deneyimim var, Bilemedim. Icimden almak geliyor. Ama onlarin kulturu ne? Hoca yanlis anlar mi?1. Benim arkadasimin dedesi lokumcu. Onunla yurtdisina kis okulun
Arkadaslar ben hediye almayi da vermeyi de cok severim.
Yakinda almanya'ya gidiyorum doktora icin, hocaya bi hediye almali miyim? Iki tane de deneyimim var, Bilemedim. Icimden almak geliyor. Ama onlarin kulturu ne? Hoca yanlis anlar mi?

1. Benim arkadasimin dedesi lokumcu. Onunla yurtdisina kis okuluna gitmistik, arkadasta hediye lokum getirmisti. Baktik, kimse bisey getirmemis. Cekindik biraz.
2. Lisansta bi toplantiya katildik, butun ulkelerden gelenler bisey getirmisti. Bizde bisey yoktu, kaldik oyle.
Coma
(29.01.19)
Yanlış anlamaz. Ben iki yurtdışı eğitimimde de hediye götürdüm. Hoş bir davranış bence. Bölüm başkanı hocaya şık porselen kahve fincanı takımı götürmüştüm, ekip için de bir iki çeşit lokum. Çok hoşlarına gitmişti.


sumuklu asilzade
(29.01.19)
götürün, lokum gerçekten seviyor ve mutlu oluyorlar.


kullanıcı adı
(29.01.19)
Doktoraya gelirken hocaya rakı, bölüme farklı türde lokumlar getirmiştim. Her tatil dönüşü bir şeyler getiririm. Bir kere farklı olsun diye pişmaniye getirmiştim, çok beğendiler, artık pişmaniyeyi eksik etmiyorum. Kimse niye getirmedin demez, getirince de kimse niye getirdin demez. Çom düşünmeye gerek yok, istiyorsanız götürün.

Not: Pişmaniye candır.


evrim halkasi
(29.01.19)
ben lokum değil de kestane şekeri demeye geldim bayılıyorlar :)


hıkmıkzık
(29.01.19)
Lokum, kestane sekeri, Antep fistigi ezmesi gibi Türkiye'ye özgü seyler götürebilirsiniz.


chitosan
(30.01.19)
(2)

Ing. Makale, writing

Arkadaslar,Ben turkce bile birsey isteseler yazamam.Y.lisansta makale yazdik hocayla ama bana dusen kisimlari, hep diger yazilmis yayinlara baka baka yazdim.Ielts 6.5 var da, gramerden almisimdir o puani.Gramerde sikintim yok, ne yazacagimi bilmiyorum.Simdi ben bu tutuklugumu ustumden atmak istiyoru
Arkadaslar,
Ben turkce bile birsey isteseler yazamam.
Y.lisansta makale yazdik hocayla ama bana dusen kisimlari, hep diger yazilmis yayinlara baka baka yazdim.
Ielts 6.5 var da, gramerden almisimdir o puani.
Gramerde sikintim yok, ne yazacagimi bilmiyorum.

Simdi ben bu tutuklugumu ustumden atmak istiyorum ve akademik makale yazmada falan cok iyi olmak istiyorum, danisabilecegim 2 hoca var biri turk biri yabanci. Yabanci hocayla biraz konustum, writing icin hersey strateji dedi. Bu hoca çok ince ayrintiya kadar kelime kelime anlatiyor.
Turk olan hoca daha teknik. Hangi hocadan kurs isteyecegime karar veremedim. Ikisini de cok seviyorum. Turk hocada kurs daha kisa surer. Diger hocada bitmez cekincem bu. Bir de turk hocayla online da devam edebilirim. Cunku ilerde farkli sehirlerde olacagiz.
Ve bu konuda onerilerinize acigim..
Tesekkurler, tikleri aksama vercem.
Coma
(25.01.19)
Writing icin "Hersey strateji" diyen adam cok dogru söylemis. Ondan ders al bence.


chitosan
(25.01.19)
yabancı. türk hoca teknik filan dediğine göre türk mantığına göre anlatır, günü kurtarırsın ama bir şey öğrenmezsin. yabancı hoca işin özüne iner. bu şeye benziyor biraz. mesela elma isteyeceksin, önce elmayı türkçe düşünüp sonra bunun ingilizcesi neydi diye apple'u bulmak mı daha kolaydır yoksa elmayı görür görmez aklına apple'ın gelmesi mi? türk hocalar grammerı çok iyi anlatıyor ama dil grammerdan çok daha fazlası. zaten grammerı çözmüşsün, türk hocaya ihtiyacın yok bence. liseden beri ne zaman yabancı bir hocanın ingilizce dersini alsam yeni bir şeyler öğrendim, ama türk hocadan aldım mı dönüp dolaşıp had been'leri tekrar ettik. günlük hayattaki ingilizce kullanımıma katkısı sıfır.


(5)

Noter ucreti hk.

Arkadaslar diploma eki (tamamen ingilizce ve 2yaprak, 4sayfa) asli gibidir, yaptirmak icin notere gittim.Bana cevirme gerektigini ve en az 500lira tutacagini soyledi.Yani belki onlar resmi bir is oldugu icin cevirme istiyorlar ama cevrilecek bir isleme bence gerek yok. Bana fotokopisine asli gibidir
Arkadaslar diploma eki (tamamen ingilizce ve 2yaprak, 4sayfa) asli gibidir, yaptirmak icin notere gittim.
Bana cevirme gerektigini ve en az 500lira tutacagini soyledi.
Yani belki onlar resmi bir is oldugu icin cevirme istiyorlar ama cevrilecek bir isleme bence gerek yok. Bana fotokopisine asli gibidir yapsinlar yeter. Cevirilecek bir sey olsa veririm. cok fazla geldi bana.
Bana soyledikleri dogru mu?
Coma
(21.01.19)
İngilizceyi turkçeye mi çevirecekler? Bence başka noterlere de sorun. Çok fazla.


gelmeistemem
(21.01.19)
Evet oyle yapacaklar. Benim belge ingilizce.


Coma
(21.01.19)
hocam ingilizce belgeyi noter onaylamaz
fiyat normal
yeminli tercumeden gelecek ceviri
onlar da onu onaylayacaklar


kingcyrax
(21.01.19)
odtü'de okuldan isteyebiliyorsunuz aslı gibidir. bundan 8-10 sene önce kopya başına 1 lira alıyorlardı. belki sizin okulunuz da yapar.
işe giriş için şirkete falan verecekseniz de şirketle konuşun fotokopi teslim ederken orijinalini de götürün aslı görülmüştür kaşesi vuruyorlar onlar.
bir de bu var: www.turkiye.gov.tr resmi belge ve onay gerekmiyor sabaha kadar bastırıp verebilirsiniz.


argent dawn
(21.01.19)
Arkadaslar, sizin de bilginiz olsun. Bizim okul internette, tum mezun belgelerinin (diploma, trans., dip. Eki, ing transkript) 1 kere verildigini yazmis.
Arayip durumu anlatinca diploma disindakileri tekrar basip, dosya hazirlayabileceklerini soylediler. Ben de elimdekileri kullanicam. Notere de para falan vermicem :)


Coma
(21.01.19)
(5)

Almanya'ya doktoraya gidiyorum.

Arkadaslar. Bir sorun cikmazsa mart nisan gibi munihte doktoraya baslamis olacagim.Aklima takilan cok sey var ama, burada soracaklarimi sorayim once,1. Kalacak yer icin nerelere bakmami onerirsiniz?2. Simdi benim cevremde yurtdisinda doktora yapan cok arkadasim yok, olanlarda sosyal bilimlerde, turk
Arkadaslar. Bir sorun cikmazsa mart nisan gibi munihte doktoraya baslamis olacagim.
Aklima takilan cok sey var ama, burada soracaklarimi sorayim once,
1. Kalacak yer icin nerelere bakmami onerirsiniz?
2. Simdi benim cevremde yurtdisinda doktora yapan cok arkadasim yok, olanlarda sosyal bilimlerde, turkiye de y. lisanstayken ben ilk baslarda cok calistim, hocadan ayrilmadim laboratuarin her isini yaptim. sonra tubitak projesi vardi, hoca projeye torpilli ogrencileri bursiyer olarak yazmis, bunu ogrenince ben ve arkadasim dogru durust derslere bile gitmedik. Tezimi yazdim mezun oldum. Şimdi oraya gidince surekli hocayla olmam lazim degil mi? Yani hocanin rahatsiz olma durumu olmaz. Oradaki duzen nasil onu merak ediyorum aslinda.

Tesekkurler.
Coma
(17.01.19)
her hocanin tarzi farklidir. gidince hocaya sorarsin. beklentisi nedir nasil bir iliski olmak icinde olmak istiyor acik acik konus.


crucio
(17.01.19)
crucio +1 malum akademisyenler bazen fazlasiyla asosyal vs de olabiliyor.

onun disinda elinden geldigince girisken ol ve hocalardan maksimum seviyede faydalanmaya calis. maasinin bir kismini sana destek olmak icin aliyor zaten.


hot potato
(17.01.19)
kalacak yer için önce yurt bak. genelde her enstitünün ve üniversitenin iyi kötü bir misafirhanesi filan olur, biraz orada kal, çevreye alış, sonra zaten yardımcı olurlar sen de nerede tutacağına filan karar veri öyle ararsın. bir de çabuk bulunmuyor zaten canını sıkma.

genetikçiyim ben, lab filan deyince ,herhalde yakın mahalledensin.
lab. ne kadar büyük bir lab
hocan junior group lider mi
yoksa altında post-doc'ları filan olan büyük bir lab mı?
genelde seni birisi alır, o labı şöyle bir gezdirir alıştırır, sonra senden genel olarak kendin takılmanı beklerler ama bazı control-freak hocalar olup her dakika her şeyini kontrol eden de olabiliyor. o biraz tarz işi her gün 5 kere başına gelen de olur, sürekli lab. dışında olup sen gitmedikçe çok karışmayan da olur. ama hoca olmasa bile post-doc'u seni izleyebilir. çoğu labın düzenli toplantıları oluyor, orada herkes ne yapıyor ne yapacak anlatıyor. kalan kısım biraz da enstitü/okul nasıl tarzda onunla da ilgili, çok disiplinlerarası olan yerler var başka lablarla çok muhatap oluyorsun, tamamen kendi takılan yerler de var.
yine genelde labların teknikerleri zaten lab'taki sana lazım olabilecek her şeyi bilir ve çekip çevirir, teknikerlerle iyi geçin. (kimya biyoloji ecza tıp mikroskop bilgisayar her şeyin teknikeri var) enstitünün idari ve eğitim işleri için de ayrı personeli vardır (almanyada sekreterler kraldır,onlarla da iyi geçin) yani sen pek eğitim alan lisanstan filan öğrenciye muhatap olmazsın (ben 3-4 kere anca ders anlatmışımdır doktora boyunca)


niye ama
(17.01.19)
Niye ama+1

Doktora öğrencileri içim misafirhane oluyor, okula sormakta fayda var. İkinci soru için, ben laba nadiren uğramalı fen bilimleri doktorası görmedim Almanya'da. Labda çalışma düzenini gidince az çok anlarsın zaten. Şimdiden düşünmene çok gerek yok. Bu arada tebrikler ve başarılar.


evrim halkasi
(17.01.19)
Tebrikler. Wg bakacaksın munihte doktora maaşıyla. Wg gesucht diye bir site olacak orayı yokla ve labde çalışan diğer öğrencilere ve okulun international ofis veya welcome ofisine sor bu sorularını.

Hoca sorusu konusunda gereken yazılmış, ekleyecek bir şeyim yok


JohnOakley
(17.01.19)
(1)

çevirim uygun mu?

I will send the documents according to an e-mail provided by Mrs Mehar. I asked about things i can do for application process and have sent an e-mail to Mrs Mehar.arkadaşlar, çalıştığım yerdeki yabancı arkadaşa bu maili atacağım.mrs. mehar'a soru sordum gelecek cevaba göre sana belgeleri göndereceği
I will send the documents according to an e-mail provided by Mrs Mehar. I asked about things i can do for application process and have sent an e-mail to Mrs Mehar.

arkadaşlar, çalıştığım yerdeki yabancı arkadaşa bu maili atacağım.
mrs. mehar'a soru sordum gelecek cevaba göre sana belgeleri göndereceğim. demek istiyorum. olmuş mu?
tr de çalışıyorum.
teşekkürler..
Coma
(16.01.19)
I have sent an e-mail to Ms Mehar asking about things I can do for application process. I will send the documents as per the reply e-mail I will get from her.


niye ama
(16.01.19)
(6)

Tablet mi kindle mi?

Arkadaslar cogunlukla makale okumak icin kullanacağim. Bilgisayar cok hantal geliyor. Cikti almayi sevmiyorum.Fakat istedigim zaman video izliyim, uygulama kullanabileyim. Yada mesela bir yere gittigimde google haritalari acabileyim istiyorum. Daha once hic kindle kullanmadim. Kindle mi alayim? Tabl
Arkadaslar cogunlukla makale okumak icin kullanacağim. Bilgisayar cok hantal geliyor. Cikti almayi sevmiyorum.
Fakat istedigim zaman video izliyim, uygulama kullanabileyim. Yada mesela bir yere gittigimde google haritalari acabileyim istiyorum.
Daha once hic kindle kullanmadim.
Kindle mi alayim? Tablet mi?
Tesekkur ederim.
Coma
(15.01.19)
kindle'da video izlemek , google maps kullanmak pek mümkün değil. ekran yapısı farklı.


nahtoderfahrung
(15.01.19)
kindle da sadece okursun, video oynatmaz.
tablet al


neo
(15.01.19)
Çok farklı kulvarlar iki alet. Dediğinize göre sizin ihtiyacınızı tablet karşılar. Kindle'da arkadaşların yazdığı gibi sadece e-kitap okursunuz. Pdf'lerde de yeterli verimi alamazsınız.

Özellikle ipad, ekranıyla dediğiniz her şey için biçilmiş kaftan.


Makale okuyacaksan tablet. Kindle PDF formatında pek başarılı değil. Tabloları grafikleri filan çevirirken baya sapitiyormus diye söylüyorlar. Ben de bu ikilemde kalıp tablet aldım. Oldukça memnunum.


Murtazaaylak
(15.01.19)
okumak icin kindle, video, maps icin tablet al. "hem camasir hem bulasiklari yikamak istiyorum camasir makinasi mi bulasik makinasi mi alayim" diye soruyor musun?

ayrica video ve maps isini telefon da hallediyor. hos telefonda kindle uygulamasi da var. ama uzun sureli okuma yapacaksan kindle alacaksin. ekran teknolojileri farkli oldugu icin deneyim cok farkli.


crucio
(15.01.19)
Makale icin iPad Pro


x daemon
(15.01.19)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.