Giriş
(5)

Thy Pilot Sınavı İngilizce Sınav Hazırlığı

Arkadaşlar Selam,Thy pilot aday alımı yapıcak; yalnız bildiğiniz üzere ileri seviye İngilizce istiyor. 3 - 4 ay içerisinde nasıl ve hangi adımları izleyerek yapılacak olan sınavlardan başarılı olabilirim. Kurs olur, kitap vs olur. İngilizce seviyem başlangıç seviyesinde. -TOEFL (IBT) : 60 (speaking
Arkadaşlar Selam,

Thy pilot aday alımı yapıcak; yalnız bildiğiniz üzere ileri seviye İngilizce istiyor. 3 - 4 ay içerisinde nasıl ve hangi adımları izleyerek yapılacak olan sınavlardan başarılı olabilirim.
Kurs olur, kitap vs olur.
İngilizce seviyem başlangıç seviyesinde.

-TOEFL (IBT) : 60 (speaking : min.18) veya
-IELTS (Genel veya Akademik): 6 (speaking : min.6) İstenmekte..

Şimdiden tskler.
IxNesquikxI
(10.06.19)
ets'nin sitesinde 72 puan için b2 deniyor. 42 puana da b1 demiş. bu bilgilere dayanarak 3-4 ay içerisinde başlangıç seviyesinden 60 puana ulaşmak biraz zor diyorum. kaldı ki speaking 18 biraz kasar. b2 seviyesinde speaking 17 puan ets'ye göre.


bohr atom modeli
(10.06.19)
en az 60 deselerde 80-90 altının pek şansı yok. şakır şakır da konuşabilmen lazım hocam ayrıca. maalesef 3-4 ay kısıtlı ve zor bir zaman. hem sınav hem konuşma için daha fazla süre lazım sana


avatar is back
(10.06.19)
başlangıç seviyesindeysen biraz zor yoksa toefl 60 zor değil. ben totalde 102 almama rağmen speakinge 22 verdiler, oradan çok kırıyorlar.


Elduinnnn
(10.06.19)
Soruya kaynak olayım.

Göz bozukluğu için maksimum 2 derece astigmat isteniiliyor. Benim ölçümlerde bazen 2 bazen 2,25 çıkıyor. Başvuru için sağlık raporunu THY mi veriyor yoksa herhangi bir hastaneden olabilir mi?


insomniac
(10.06.19)
Zor hocam.Bende düşümdüm ama inanın zor... şimdi çalışmaya falan başlasam bilemiyorum.Ayrıca 60 baraj 80-90 varken alacaklarını düşünmüyorum


stillalive
(10.06.19)
(2)

Yazlık Ev Konum Önerisi Hk.

Dostlar Selam,İstanbula yakın canımız isteyince kaçabileceğimiz yazlık aramaktayız. Radarımızda; İğneada ve Çanakkale bölgeleri var. Sizlerin önerebileceği bölgeler var ise artılarıyla eksileriyle öğrenmek isterim.Tercihlerimiz: Bölge aşırı olmasa da hareketli olması.Çeşitli gıda ürünlerine kolay ul
Dostlar Selam,

İstanbula yakın canımız isteyince kaçabileceğimiz yazlık aramaktayız. Radarımızda; İğneada ve Çanakkale bölgeleri var. Sizlerin önerebileceği bölgeler var ise artılarıyla eksileriyle öğrenmek isterim.

Tercihlerimiz:
Bölge aşırı olmasa da hareketli olması.
Çeşitli gıda ürünlerine kolay ulaşılabilir olması.
Bölgenin demografik durumunun iyi olması.
Denize, plaja yakınlığı ve denizinin iyi olması.
Max ayırabileceğimiz maddi rakam: 250 - 300

Veya sizin ekleyeceğiniz diğer olasılıklar.
Şimdiden teşekkürler.
IxNesquikxI
(08.06.19)
Buraya başka şeyler yazmıştım ama açık konuşmaya karar verdim. Edremit körfezine gelmeyin. Neden derseniz burası hep cehape zihniyeti. O yüzden buraya köprü yol yapılmıyor. Bunu niye anlatıyor peki, bayramlarda tatillerde biraz argo olacak ama ipini koparan İstanbullu buraya geliyor. Trafiği felç ediyorlar sabırsızlar, bi tuhaflar. Genelleme yapıyorum ama çoğu öyle. Kasada sıra beklersin önüne geçer yolda ya çok yavaş gider ya çok hızlı gider vs. Şimdi beni eleştirenler olacaktır ama şöyle yapın, bir Şubat ayında 1 hafta yaşayın bir de Temmuz’da bi bayramda aradaki farkı görüp bana hak vereceksiniz.

Sonuç olarak Edremit körfezine gelmeyiniz lütfen.


infernalcadre
(08.06.19)
silivri. istanbula yakın.


dafuq
(09.06.19)
(9)

İzmire Taşınma Fikri Hk.

Dostlar Selam,Bir süredir aklımda İzmire taşınma fikri var, fakat iş piyasası malumunuz.. İstanbulda bile iş bulamazken İzmir nasıldır kimbilir. İstanbulda özel bir sektörde çalışmaktayım. İşletme mezunuyum. Diyorum ki acaba en iyisi bunları, orda ne yapıcağımı düşünmeden radikal bir karar alıp kalk
Dostlar Selam,

Bir süredir aklımda İzmire taşınma fikri var, fakat iş piyasası malumunuz.. İstanbulda bile iş bulamazken İzmir nasıldır kimbilir. İstanbulda özel bir sektörde çalışmaktayım. İşletme mezunuyum.
Diyorum ki acaba en iyisi bunları, orda ne yapıcağımı düşünmeden radikal bir karar alıp kalkıp gitmek daha iyi sanırım ? Çünkü gittiğimde kiraya çıkıp evi düzücem. İş bulamazsam; işin hem maddi boyutu var, hem fiziksel yorgunluk boyutu olucak ( alınan eşyaların tekrar istanbula transferi vs. )

Düşüncelerinizi merak ediyorum.
IxNesquikxI
(01.06.19)
Bir dipnot daha ekleyeyim. İstanbulda 2 ayrı bölgede kendimize ait ev var. Fakat çalıştığım işyerine uzak mesafedeler. İşyerim Beylikdüzünde.
Seçenekler; Beylikdüzünden ev kiralayıp mevcut işe devam etmek. Veya radikal bir karar ile İzmirde kiralık evde sıfırdan bir başlangıç.


IxNesquikxI
(01.06.19)
İş bulmadan gelme bence.


izmirde yaşamak istanbula nazaran daha keyifli bence ama yine de asla iş bulmadan kesinleştirmeden gelmenizi önermem. İzmirde iş bulmak istanbula kıyasla 5 kat daha zor.


alaimisema
(01.06.19)
Gel gel işi burada bulursun. Koca şehir bomboş sensiz. Kordonda güneş batmıyor. Yakın yerde iş aramak falan salakça zaten. Yeterince kalabalık olursanız akp ye veririz izmiri.


hasmetizm 2046
(01.06.19)
bu tip kararlar anlık alınmadıktan sonra düşünülerek alınamıyo. eğer olurunu olmazını düşünürsen ömür çürütürsün. senelerin şu olsun öyle gideyim, bunu da yapayım öyle giderimle geçer. eğer kaybedeceğin bişey yoksa şansını dene. yok bu düzeni senelerce çalışarak kurduysan ve döndüğünde yine senelerini alacaksa epey düşünüp öyle karar ver. sonuçta git demek kolay ama emek verdiğin şeyleri bi anda silmen şahsına ait bi karar.


johnnie w lker
(01.06.19)
aha @johnnie buraya da gelmis ve ben yine ona katiliyorum.

istanbulda yaklasik 11 yil buyuk bi holdingin merkez binasinda kurumsal tedarik zinciri ve satin alma sorumlusu olarak gorev yaptim.
sadece elimde 40 bin birikmis ve fatih te babadan kalma kirada bir ev vardi.
sikerler plazasasini da fluence aracinida takim elbisesinide dedim bastim geldim corluya.
2014 te 89 bine bir ev aldim karsimda park ve kavak agaclari vs. Su an benim ev 200bin bandinda.
cnc proglamlamayi ogrendim, 5 yildir yag pas icinde operatorluk yapip otomativ parcasi uretiyorum.
3000-3500 bandinda kazaniyorum. bana yetiyor.
asla kariyerimi biraktigim icin pisman olmadim.
tabi senin olay buyuksehirden buyuksehire.
sana fikir olmasi acisindan yazdim,
omrunu fikir dusunmle gecirme!
degiskenler her zaman vardir. al bi karar yap gitsin.
sonra yeni kararlar al.

allah gonlune versin.


ben izmirliyim çalışmak için izmir'den istanbul'a geldim .
izmir keyif şehridir ,hayat istanbul'a göre çok rahat ve yavaştır .
kolay iş bulamazsın sana çok güleceğin rakamlar teklif ederler .özel bir yeteneğin var mı hangi sektördesin bilmiyorum ama iş bulmadan göçme derim .
güzel izmirimiz senin hayallerinde kötü bir hatıra bırakmasın.


devilone
(01.06.19)
Maddiyat kısmı bir yana; İzmir'in her yeri İzmir gibi değil.

Karşıyaka, Göztepe, Alsancak, Bornova, Maviheşir, Güzelyalı, Gaziemir..
Bu semtlerden birinde oturmayacaksan izmir'e gelme.


izmir’e gidip aradığını bulamayan arkadaşlarım oldu.
bir istanbullu için izmir küçük gelir.
iş imkanı zaten kısıtlı.
bence gereksiz bir risk.
burada kalıp yaşamına dokunuşlar yap.
dediğin gibi taşınmak ilk seçenek olabilir senin için.
izmir’de okumuş ve uzun yıllar kalmış ve istanbul’da yaşayan biri olarak bu fikri kafandan uzaklaştırmanı tavsiye ederim.
detay için mesaj atabilirsin


otopsicocugu
(01.06.19)
(13)

Aşırı Birikim Yapma Takıntısı Hk.

Dostlar selam,Önceden az para kazanıyordum, kazandığımı da harcıyordum. Şimdi daha yüksek rakamlar kazanmaya başladım ama bu sefer de farkettim ki parayı çok tutuyorum. Sürekli birikim yapıyorum. Birikimin her türlüsünü yapıyorum. ( sepet gibi ) En basitinden bir etkinliğe gidicez diyelim; oraya gid
Dostlar selam,

Önceden az para kazanıyordum, kazandığımı da harcıyordum. Şimdi daha yüksek rakamlar kazanmaya başladım ama bu sefer de farkettim ki parayı çok tutuyorum. Sürekli birikim yapıyorum. Birikimin her türlüsünü yapıyorum. ( sepet gibi ) En basitinden bir etkinliğe gidicez diyelim; oraya gideceğim parayı x yatırımına kaydırırım vs gibi. Artık bu durum canımı sıkmaya başladı. Bu bir hastalıkmıdır, veya geleceğini güvenceye alma iç güdüsümüdür ? ( cimri olmakla uzaktan yakından alakam olmadığını biliyorum )
Bu durumun üstesinden nasıl gelebilirim, problem nedir ?

Tskler.
IxNesquikxI
(23.05.19)
birikim yapacagin miktari onceden belirle? yani her ay gelirimin %40'ini temel harcamalara (kira, fatura, erzak vs), %30'unu birikime (hatta kendi sectigin bi bes fonu falan, hesabindan oto cekilen), %10'unu emergency fund misali bi yere, %20'sini de gezip tozmaya harcicam diyip oyle ilerleyebilirsin. para eline gecer gecmez birikim ve temel harcamalari odeyip ayin geri kalanina gonul rahatligiyla devam edersin


hjarteblod
(23.05.19)
bence en akıllıcasını yapıyorsun. 1-2 sene sonra memlekette ekonominin ne olacağı belli değil. belki bu sene 10-15 tl olan soğanı 30 tl'ye alamayacağız. birikim iyidir. obsesif kompulsif bir takıntıya dönüştüyse profesyonel yardım al. yok o kadar şiddetli değilse bence doğru yoldasın.


rosencruz
(23.05.19)
bir iki tane aile dostumuz vardi, emekli olana kadar biriktirdiler durdular. hayalleri vardi, bahce icinde ev, ufak bir tekne, aksama kadar balik tutmak, yuzmek, mangal, vs.

bu abiler emekli olduktan kisa sure sonra tahtali koyu boyladilar. bunlara tanik olan ben bu biriktirme isinden vazgectim. yarin sabah kalkacaginin garantisi olmadigini dusun, vazgecersin :)


cooperr
(23.05.19)
hastalıktır,
dalga geçmiyorum ve uydurmuyorum; problem "yoksunluk" durumudur. hayatınızda size endişe veren ya da eksikliğini hissettiğiniz şeylere bakın. aile, sevgili, yemek yeme ya da tam tersi çok kiloluysanız yemek yiyememe,ev(home, yuva anlamında) veya köksüzlük vs vs. hazır birikmişiniz varken terapi alabilirsiniz bi kaç seans :) ama alelade bir psikoloğa gitmek yerine araştırarak gidin.


önce bunları gidermeye çalışın, sonra yine birikim yaparsınız. birikim yapmak kötü değil, birikimin amacını unutarak biriktirmek kötü.


jimjim
(23.05.19)
Güzel yorumlarınız için teşekkürler, obsesif’ lik konusunu bir araştıracağım. Keza yoksunluk durumu da aynı şekilde..


IxNesquikxI
(23.05.19)
birikim tabiki yapılmalı ama bence biz türkler bu işi fazla abartıyoruz. ikinci evini alan bi yabancı cidden çok zengindir. ama biz bi evimiz var ikinci için bakınıyoruz. ulan hayatı yaşa biraz. gez toz. değişik ülkeler gör, değişik yemekler ye, vizyonunu genişlet.


biber
(24.05.19)
Asiri birikim vs hic birikim yapmama karsilastirmasinda hic birikim yapmayan daha anormal bence.En azindan sen biraz stratejini yumusatarak normallesebilirsin ama hic birikim yapmayanlar neylerine guveniyor ben onu anlamiyorum


turkuaz
(24.05.19)
insan bi zaman sonr asahip olduklarından ibaret olduğunu düşünmeye ve davranmaya başlıyor. sahip oldukların sana sahip olmaya bşalıyor geyiği aşırı doğru, kaybetmemeye çalışırken harcadığın efor yorucu oluyor. sahip olmak ve olmak arasındaki dengenin kurulması gerekir diyor erich fromm. yani yarınlar yokmuşcasına yaşamak da değil doğru olan. "sahip olmak"tan "olmak" yönünde değişmek; olmak yani aktif olmak, paylaşmak, özgürleşmek, insanlara ve doğaya yönelmek.

bazen öyle bir dayatılıyor ki, hiçbirşeye sahip olmayan kişi bir hiçtir diye düşünülüyor, oysa büyük yaşam ustaları sahip olmak ya da olmak kavramlarını oldukça irdelemişler ve sahip olma içgüdüsünden kurtulmaları gerekildiğini anlatıyor hepsi.


füt
(24.05.19)
büyük yaşam ustaları yani islam mistiklerinden tut, hristiyan mistiklerine ve budistlere kadar. zaten özünde hepsi aynı.


füt
(24.05.19)
Anladım, dediklerinizi uygulayacağım. Teşekkürler yorumlarınız için.


IxNesquikxI
(24.05.19)
birebir aynisini yasadim. gelirimin yuzde 70ni biriktiriyordum. cunku onceden cok yoksulluk cekmistim.
bu davranis bana gri bir hayat kazandirdi. calisma hayatindan sogudum. inanilmaz bir isteksizlik vardi.
sonra bu konu hakkinda bir yazi okudum. gelir yonetim sistemi gibi bir sey.

bastice butun giderler icin ayri ayri butceler olusturuyorsun. birikimde ayri bir butce. hic bir butce digerine mudahale edemez. egitim butcesinden saglik gideri yapamazsin gibi vs.

asil seni ilgilendiren en onemli detay bence su:
eglence butcesi olmak zorunda. en az gelirinin yuzde 10 nununu eglence butcesine ayirman gerek.
bu butcenin cakalligi su; diger tum butceler devredebilir, eglence butcesi devredemez.

eger o ay icerisinde butcendeki parayi bitiremezsen o para cope gidecek. yada baskasina filan vereceksin. ama kesinlikle sen kullanamazsin.

ben bu olayi 3 senedir tek, 1 senedir de esimle uyguluyorum. super is yariyor.

mesela ayin son gunu 200 TL para artmak uzere. acilen eglenceli bir seyler bulmaliyiz yoksa para cope gidecek diyoruz.
sonra yeni bir sey bulunuyor illa.

mesela boyle bir seferinde durduk yere tavla aldik. bir seferinde normalde gitmedigimiz bir restorana gittik, cok sevdik.

ay icerisinde bu butce ile surekli sinema, tiyatro ve yemege gidiyoruz. bazen eglenceli urunlerde aliyoruz. guzel hissetiriyor gercekten. memleket iyiye gidiyor.


foster
(24.05.19)
@foster vay sisteminiz baya başarılı göküzüyor. E tabi sistemli olmakta fayda var :)


IxNesquikxI
(24.05.19)
kenara para ayırıp, yatırım yapmanız hastalık değil ama sürekli bunları düşünmek rahatsızlıktır. hastalık olması için daha ciddi seviyelere gitmesi lazım.

bankaya gidip bu durumu konuşun onlar en iyi yolu size seçicektirler. örneğin maaşınız yattığı vakit yatan maaşın belli bir kısmını otomatik olarak fon alımı, döviz alımı emri verebiliyorsunuz. hem kafanız rahat olur hem de unutmuş olursunuz.


false pretension
(24.05.19)

Turk Telekom Prime, Biletix Kodu Hk.

Dostar Selam,Bildiğiniz üzere Türk Telekom Prime müşterilerine; Çarşamba günleri bilet alımlarında indirim sağlamakta. Bunun içinde şifre alınması gerekiyor. Tarifeyi kullanıpta, şifreyi kullanmayacak dostlar yardımcı olabilir mi ?Tskler.
Dostar Selam,

Bildiğiniz üzere Türk Telekom Prime müşterilerine; Çarşamba günleri bilet alımlarında indirim sağlamakta. Bunun içinde şifre alınması gerekiyor. Tarifeyi kullanıpta, şifreyi kullanmayacak dostlar yardımcı olabilir mi ?

Tskler.
IxNesquikxI
(19.05.19)
(1)

Kpss P3 Puan Türü Hk. ( Başvuru Çok Acil )

Dostlar selam,Kpss sınav başvurusu için son 2 gün. Aklımda devlet memurluğu var ( Askeriye, Polislik vb. )Bu kurumlar için de genelde başvuru için P3 puan türü istenmekte. Şimdi benim P3 puan türümün hesaplanması için Kpss Lisans sınavı dışında Alan sınavına da başvuru yapıp girmem gerekiyor mu ? B
Dostlar selam,

Kpss sınav başvurusu için son 2 gün. Aklımda devlet memurluğu var ( Askeriye, Polislik vb. )
Bu kurumlar için de genelde başvuru için P3 puan türü istenmekte. Şimdi benim P3 puan türümün hesaplanması için Kpss Lisans sınavı dışında Alan sınavına da başvuru yapıp girmem gerekiyor mu ? Biliyorsunuz Alan sınavı için de oturum başına ayrı ücret istiyorlar. Lisans İşletme mezunuyum.

P3 puanı için alana girmeme gerek yok ise, alan sınavı ne işime yaramaktadır.
Başvurumu yapabilmem için bu sorunun cevabı gerekmektedir. Başvuru tarihini kaçırmak istemem.

Tesekkurler.
IxNesquikxI
(13.05.19)
alan sınavı öğretmenlik için. p3 için alana girmene gerek yok.


bohemianrhapsody
(14.05.19)
(1)

Çift Saç Döneri Hk. ( Saçın Seyrek Görünmesi )

Dostlar Selam,Saçımın arkasında çift saç döneri mevcut. Ve bu durum, saçımı seyrek, aynı zamanda da arkası açılıyormuş gibi gösteriyor. ( yada tam tersi gerçekten açılıyor :) ) ama çift saç döneri olduğu bir gerçek. Saçımın döndüğü çift bölge haricinde herhangi bir yerinde problem yok. Sonuç olarak
Dostlar Selam,

Saçımın arkasında çift saç döneri mevcut. Ve bu durum, saçımı seyrek, aynı zamanda da arkası açılıyormuş gibi gösteriyor. ( yada tam tersi gerçekten açılıyor :) ) ama çift saç döneri olduğu bir gerçek. Saçımın döndüğü çift bölge haricinde herhangi bir yerinde problem yok.

Sonuç olarak bununla alakalı nasıl bir önlem alabilirim, bölgesel saç ekimi vs. gibi. Bu durum bende ileriye dönük özgüven kaybı yaratıcak gibi duruyor..

Tavsiyelerinizi beklerim. Tskler.
IxNesquikxI
(12.05.19)
dönerleri uzu altı kısa kestir, daha az belli olur.


dismainpula
(12.05.19)
(2)

Diyet Beslenme Düzeni Hk.

Dostlar selam,Spor, hayatıma yerleşik. Yediğime içtiğime dikkat ederim. Fakat bu konuda biraz fazla katıyımdır. Haftada 1 günü yiyecek bakımından off yapmamın, istediğimi; kalori olarak yeyip içmem spor düzeminde sıkıntı yaratıcak mıdır ? Sizler nasıl bir plan program içerisindesiniz ?Tskler.
Dostlar selam,

Spor, hayatıma yerleşik. Yediğime içtiğime dikkat ederim. Fakat bu konuda biraz fazla katıyımdır.
Haftada 1 günü yiyecek bakımından off yapmamın, istediğimi; kalori olarak yeyip içmem spor düzeminde sıkıntı yaratıcak mıdır ?

Sizler nasıl bir plan program içerisindesiniz ?
Tskler.
IxNesquikxI
(26.04.19)
1 gün değil 1 öğünü beleş öğün olarak geçiriyorum sadece. Diğer günler kalori alımını dengelersen sorun olmaz bence


Boris
(26.04.19)
metabolizman düzenli ve sağlıklı beslenme düzenini benimsedi ise eğer, haftada 1 gün yada 1 öğün bir şey yapmıyor. yani bende öyle oluyor.


(5)

2.elde Audi mi, Renault grubumu daha çok değer kaybeder ?

Soru başlıkta gencolar.
Soru başlıkta gencolar.
IxNesquikxI
(15.04.19)
2 marka farklı kulvarda. audi preminyum araç grubuna yakın renault orta segmente yakın. araç 0 sa audi daha çok değer kaybeder. ancak araç 3 5 yaşında kazasızsa reno daha fazla kaybeder. preminyum grupta değer kazanma ve kaybetme daha yüksek farklarda olur.


mikahakkinen
(15.04.19)
2.el alacaksanız fark etmez. 0 alacaksanız audi üzer.


bahoho
(15.04.19)
aslinda markadan cok fiyat bandi daha etkili deger dususunde. bazi kritik noktalardan dusmuyor fiyatlar. mesela 60bindeki araba dusmuyor yani hep 60bin. ama 100binde tutunamiyor dusuyor 85e


mayonez
(15.04.19)
audi


nodrama
(15.04.19)
Mayonez+1 birde Renault da şöyle bi problem var adam rent şirketi alıyor toplu belli km ye gelince satıyor toplu. Yani bir yerde piyasayı belirliyor toplu alıncada zaten teşvik mesvik indirimli alıyor.


Topalordek
(15.04.19)
(2)

Kafamda Deli Sorular..

Dostlar, Misal 1000 liralık borsada bir kağıt aldık. Fakat borsa o kadar düştüki aldığımız kağıt da bir o kadar zarar yazdı ki -1001 TL lik zarar yazdı. Ama portföy olarak 1000 TL ile girmiştik. Sistem nasıl işliyor otomatik zararla satış mı veriyor. Zararı nerden karşılayacak çözemedim.
Dostlar,
Misal 1000 liralık borsada bir kağıt aldık. Fakat borsa o kadar düştüki aldığımız kağıt da bir o kadar zarar yazdı ki -1001 TL lik zarar yazdı. Ama portföy olarak 1000 TL ile girmiştik. Sistem nasıl işliyor otomatik zararla satış mı veriyor. Zararı nerden karşılayacak çözemedim.
IxNesquikxI
(12.04.19)
o kağıt bir değer bir nevi sizin elinizdeki pay eğer hisse senedi sıfır olursa firma zaten batmış olur ve elinizdeki hisse senedinin bir anlamı kalmaz. Yani şirketin zarar etmesi gibi düşünmeyin konuyu.


mysql34
(12.04.19)
1000 liralık kağıt en fazla 0 (sıfır) liraya düşebilir. O da şirket batar ise.


mg3929
(12.04.19)
(3)

İşşizlik Maaşı Kullanımı Hk.

Merhabalar,İşten çıkarıldım. İşsizlik maaşını kullansam mı kullanmasam mı kararsız kaldım. Henüz iş bulamadım. İşsizlik maaşını kullanmamamın bana bir faydası olur mu. Veya kullanırsam ileriye dönük beni birşeylerden mahrum bırakabilir mi. Konuyla ilgili bilgi sahibi değilim. O yüzden fikirlerinizi
Merhabalar,

İşten çıkarıldım. İşsizlik maaşını kullansam mı kullanmasam mı kararsız kaldım. Henüz iş bulamadım. İşsizlik maaşını kullanmamamın bana bir faydası olur mu. Veya kullanırsam ileriye dönük beni birşeylerden mahrum bırakabilir mi. Konuyla ilgili bilgi sahibi değilim. O yüzden fikirlerinizi beklerim, teşekkürler.
IxNesquikxI
(06.04.19)
"İşsizlik maaşını kullanmamamın bana bir faydası olur mu"

hayır. hem de hiç. zaten siz ödediniz bu maaşı zamanında kesilen primlerinizle. para aslında sizin paranız. mutlaka kullanın.

"Veya kullanırsam ileriye dönük beni birşeylerden mahrum bırakabilir mi"

hayır.

not: başvuru için çıkış tarihinden itibaren 30günlük süre var.


trajikomix
(06.04.19)
İşe girince durdurursunuz. İleride yine kullanırsınız yeter ki işsizlik maaşınızı almaya hak kazanın.


Kullanmazsanız kendi cebinizde gss yatırmak zorunda kalacaksınız.


aynabugusu
(06.04.19)
(3)

Kıdem Tazminat Tutarı Hk.

Arkadaşlar selam,Bir iki güne iş sözleşmem şirketim tarafımdan feshedilecek. Yaklaşık 2 yıl 2 aydır şirketimde çalışmaktayım. Haklarım ödenicek. Yalnız alacağım rakamın hesabını yapabilmek istiyorum. Kabaca nasıl hesaplayabilirim ? İçeride yaklaşık 1 aylıkta iznim bulunmakta. Maaşım asgari ücret ola
Arkadaşlar selam,

Bir iki güne iş sözleşmem şirketim tarafımdan feshedilecek. Yaklaşık 2 yıl 2 aydır şirketimde çalışmaktayım. Haklarım ödenicek. Yalnız alacağım rakamın hesabını yapabilmek istiyorum. Kabaca nasıl hesaplayabilirim ? İçeride yaklaşık 1 aylıkta iznim bulunmakta.
Maaşım asgari ücret olarak yattığını varsayabiliriz.
Tesekkurler.
IxNesquikxI
(01.04.19)
Kıdem tazmnatı hesaplama diye aratırsan bununla iligli hesaplama toolları var ordan hesaplarsın


condom kurşunu
(01.04.19)
Tskler


IxNesquikxI
(01.04.19)
Sadece kidem ise 4000 civari tutar uc asagi 5 yukari ihbarda varsa 6000 , 6500 gibi bir rakam tutar hesap yapmadim ama yakindir rakamlar


Diskirminant
(01.04.19)
(2)

Bireysel Emeklilikte ki biriken parayı almak hk.

Dostlar selam,Önümüzde ki dönemde şirketimden ayrılıyorum. Biliyorsunuz Bes zorunlu oldu ve şirketim bir süredir benim adıma bes ücreti yatırmakta. Şimdi işten çıkacağım için biriken X rakamı hesabıma almak istiyorum. Nasıl alabilirim, bu mümkünmüdür ?Teşekkürler.
Dostlar selam,

Önümüzde ki dönemde şirketimden ayrılıyorum. Biliyorsunuz Bes zorunlu oldu ve şirketim bir süredir benim adıma bes ücreti yatırmakta. Şimdi işten çıkacağım için biriken X rakamı hesabıma almak istiyorum. Nasıl alabilirim, bu mümkünmüdür ?

Teşekkürler.
IxNesquikxI
(29.03.19)
tabii ki mumkun. hangi sirket ise bes'iniz, ariyorsunuz ben cikacagim diye. kendi prosedurlerine gore cikartiyorlar.


dirk_41
(29.03.19)
İlgili şirket ile görüşüp işten ayrıldığınıza dair bilgi vermeniz lazım


kablelvuku
(29.03.19)
(8)

Numarası olmayan sms’ i engelleme.

Arkadaşlar x bir kişiden sürekli siyasi içerikli sms geliyor. Artık canımı sıkmaya başladı. Sms isim soyisim olarak geliyor. Mesaj sahibine ait numara gözükmediği için İphone üzerinden engelleme de yapamıyorum. Nedir bu durumun çözümü ?
Arkadaşlar x bir kişiden sürekli siyasi içerikli sms geliyor. Artık canımı sıkmaya başladı. Sms isim soyisim olarak geliyor. Mesaj sahibine ait numara gözükmediği için İphone üzerinden engelleme de yapamıyorum. Nedir bu durumun çözümü ?
IxNesquikxI
(21.03.19)
mesaj filtreleme uygulamaları var. Mesajda geçen bir kelimeyi bir isimi vs engelleyebilirsiniz. Telefonun kendi mesajlaşma uygulamasında bu özellik olmalı.


kablelvuku
(21.03.19)
Ama gelen mesaj içeriği sürekli değişiyor. Bu mesajın gelmesinin önüne geçmiyecektir bence.


IxNesquikxI
(21.03.19)
bana da sürekli mesaj atıyor s*leyman s*ylu, ben de engelleyemedim. :(


QweAsdZxc
(21.03.19)
turkcell'de sms+ diye bir özellik var. engellenmek istenen gönderici adını mesajda yer aldığı şekliyle yazıyorsunuz ta daa!


önce size sms atan kişinin bilgilerine giriyoruz sms sayfasında sağ üstte bulunan "i" ye dokunarak. sonra orda kişi ismi ve arama çıkıyor. o numarayı aramaya çalışıyoruz zaten aranmıyor ama daha önce aradığımız kişiler arasında bir numara çıkıyor oraya geliyoruz. bu numarayı engelliyoruz. artık sms gelmiyor. biraz karışık anlattım ama aslında karışık değil.


zozjotejmnk
(21.03.19)
ben su sekilde hallettim

ios

gelen numarasi belli olmayan sms i ac
ismin uzerine tikla
arama logosu beliriyor arama yap
sacma bir numara araniyor. 121124 gibi
sonra telefonda son aramalarda bu aramayi deftere kaydet, spam de ismine mesela
sonra o numarayi blokla
ayni numara uzerinden gonderi yaparlarsa bir daha sms almiyorsun

ama onlar da cakal o rasgele numarayi degistiriyorlar,

ben bu sekilde bazilarindan kurtuldum,


exlibris
(21.03.19)
Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler, @zozjotejmnk dediğim gibi yapıp engelledim, bakalım işe yarar insallah.


IxNesquikxI
(21.03.19)
android telefonlardan bazılarında basık tutup engelleyebiliyosun göndereni, denemediysen diye, hatta google'a spam diye raporla diye seçenek çıkıyo, o kısmı ne işie yarar bilmiyorum tabi


yuto
(21.03.19)
(6)

Çakmakla Bira Açmak ?

Soru başlıkta gencolar, bir türlü beceremiyorum. Nedir püf noktası bu işin ?
Soru başlıkta gencolar, bir türlü beceremiyorum. Nedir püf noktası bu işin ?
IxNesquikxI
(21.03.19)
kaldıraç gibi düşün.
çok sıkı tutarsan elin acır çok gevşek tutarsan da olmaz. ne kadar çok pratik o kadar o güzel sonuç.


re noreno
(21.03.19)
anahtarlığa takılabilecek boyutta açacak almak.


Ben bu işin experti falanım. İş tamamen yük x yük kolu, kuvvet x kuvvet kolu olaylarına dayanıyor. El alışkanlığı gerekitiriyor. Uzun çakmaklarla daha rahat yapılabilirken, kısalarda zorlanırsınız. Çok fazla pratik yapmaya dayanıyor. Ucuz sodalarda deneyebilirsiniz. Sonra rahatlıkla biralara geçersiniz. Ortamına göre ses çıkartıp, çıkartmama teknikleri vardır. Kolay gelsin.


calmdown
(21.03.19)
hocam anlatmakla olmuyor inan ki. arkadaşlarım aylarca anlattı, gösterdi. olmadı.

sonra bir gün kendi başıma öğrendim. elde nereye sıkıştırıldığını anladım, şimdi kağıtla bile açabiliyorum.


akatreil
(21.03.19)
pratik


neynep
(21.03.19)
hızlı yapman lazım, sadece bastırdığın el değil destek parmağını da yukarı ittirmen lazım açarken.

çakmakla açmak en kolayı ben kemer tokasıyla açıyorum çoğu zaman çünkü sigara içmiyorum çakmak bulmak zor oluyor.

en zoru da bana kalırsa çatalın arka sapıyla açmak. eli çok acıtıyor.


bohr atom modeli
(21.03.19)
(5)

Vites geçişlerinde ki istikrarsızlık hk.

Araçların model, marka farketmez ( otomatik vites ) renault fluence, skoda octavia gibi araçlarda neden genellikle rampa aşağı yolda giderken vites geçişlerinde istikrarsızlık yaşanıyor, devirsizlik vs gibi. Merak ettim sadece. Teşekkürler.
Araçların model, marka farketmez ( otomatik vites ) renault fluence, skoda octavia gibi araçlarda neden genellikle rampa aşağı yolda giderken vites geçişlerinde istikrarsızlık yaşanıyor, devirsizlik vs gibi. Merak ettim sadece.

Teşekkürler.
IxNesquikxI
(20.03.19)
Tam olarak ne kastettiğinizi anlamadım ama genelde otomatikler yokuş aşağı inişte gaz pedalına dokunmazsanız motor freni yaparak, vites büyütmeden inmeye gayret eder. Bu devirsizlik değil de yüksek devir ve haliyle biraz motor gürültüsü yaratır. Manuel müdahale ya da gaza hafif bir dokunuşla vites büyütülebilir ama bu sefer de fazla hızlanacağınız için sıklıkla frene basmanız gerekebilir.


orient blue
(20.03.19)
Octavia'da DSG var, DSG'li tüm araçlar yokuş aşağı inerken vitesi genelde sabit tutuyor veya küçültüyor. Yani manuel vitestekinin aslında çok benzeri bir davranış.


roket adam
(20.03.19)
Orient blue doğru anlatmış ama bir hatası gaz değil frene bastığınızda araba vites geçişi yapar. Otomatik arabalarda fren debriyaj görevide görür. Sadece frende bunun bir aralığı(kadameli) var az basarsanız devrini tamamlamışsa bir anda sanki boşa almışsın gibi davranır. tamamıyla ayağınızı frenden çekerseniz devri tamamlasa bile üst vitese geçmez.


ApaçiBebe
(20.03.19)
her şanzımanın kendine göre farklı vites geçişleri var. devirle de alakalı olabilir. araç yokuşu bir anda algılıyorsa ani tepkiyi vites düşürerek veriyor olabilir.


mikahakkinen
(21.03.19)
otomatik vites bir tane değil. çeşit çeşit otomatik vites var. robotize otomatik şanzıman tepkisi gibi geldi bana ama octavia dsg dir muhtemelen.


jaaaccckkk
(21.03.19)
(11)

Kadınlar Günü Sevgiliye Çiçek Alınır Mı Sorunsalı.

Soru başlıkta gençler. Yani bana kadınlar günü özellikle daha bi anneye teyzeye çiçek alınır gibi duruyor. Sevgiliye alınması çok mu abes karşılanır. Biliyorum sonuçta her ikiside kadın ama işte ne bileyim..Sizlerin düşünceleri nedir.
Soru başlıkta gençler. Yani bana kadınlar günü özellikle daha bi anneye teyzeye çiçek alınır gibi duruyor. Sevgiliye alınması çok mu abes karşılanır. Biliyorum sonuçta her ikiside kadın ama işte ne bileyim..

Sizlerin düşünceleri nedir.
IxNesquikxI
(03.03.19)
Düşünmeniz saçma bence içinizden geliyorsa, değer veriyorsanız alın işte


new day new life
(03.03.19)
Valla millet en alakasız zamanda bile alıyor o yüzden gün bakımından saçma değil ancak karşı tarafa bağlı. Eğer sevmiyorsa saçma.


bence al dusunmussun bir kere. benim cok hosuma giderdi valla. degil 8 mart, 23 nisan bile olsa bisey versen sevinir insan sirf dusundugunu gordugun icin


dünya emekçi kadınlar günü anlamından tamamen uzaklaşmış bir gün maalesef. bir kutlama değil bir anma günü normalde. yıllar önce insanlıkları hiçe sayılarak kölelik şartlarında çalışan kadın işçilerin insanca çalışmak için (günde 16 saat yerine 10 saat) yaptığı eylemde polislerin müdahelesi sonucu yanan fabrikada içeriye kilitlenip korkunç şekilde can vermesiyle çıkmış "emekçi kadınlar günü"nün günümüzde sevgililere küçük sürprizler yapıldığı bir güne evrilmesi üzücü. ben olsam 9'unda 7'sinde alırım hediyemi bi kadını mutlu etmek istiyosam ama 8'inde almam. ölen insanların anısına saygısızlık.


sevgiliye her zaman çiçek alınabilir.
mazeret buldukça alın, iyi olur.


blatta hiberna
(03.03.19)
bir gül, karanfil vs demet şeklinde değil de adet olarak hoş olabilir bence


melodiaa
(03.03.19)
@semaforo de medianoche +1 bana alınmasını kesinlikle istemezdim.


akan dame
(03.03.19)
semaforo de medianoche +1


kobuzchu kiz
(04.03.19)
Tam tersine kadinlar gununu yeni kusak daha ciddiye aliyor.


stavro
(04.03.19)
Cok elzem degil ama güzel bir düsünce.
Maddi olarak sizi zorlamayacaksa alin ne güzel.


chitosan
(04.03.19)
sanirim senin derdin kadin "emekcileri anma" gününde sevgiliye cicek almaktan cok "kadinlar" gününde (kadin degil) [genc] kiz sevgiliye cicek almak. eger öyleyse cok yanlis sularda yüzüyorsun. (bunu da anneye/teyzeye almanin daha normal gelmesinden cikardim).

bugünde cicek alinmasindan hoslanacak kadin var, hoslanmayacak kadin var. benim icin ayrilma sebebi bile olabilir sevgili dedigim kisi beni bu kadar az mi tanimis diye.

bugünde bir kadina illa cicek vermek istiyorsaniz bu hizmetinizde calisan, evinizie temizlige gelen vs bir kadin olsun.


pilav
(04.03.19)
(1)

İş Arama İzni Hk.

Tamamen bilmediğimden soruyorum;6 haftalık bir ihbar sürem var. İş arama iznimi günlük 2 saat olarak veya, bu 6 hafta için toplu olarak kullansam, yada iş arama iznimi hiç kullanmasam; işten ayrılacağım süre sonunda ki alacağım tazminatta ki rakamda ( fiyat olarak ) bir artış veya azalış gösterir mi
Tamamen bilmediğimden soruyorum;

6 haftalık bir ihbar sürem var. İş arama iznimi günlük 2 saat olarak veya, bu 6 hafta için toplu olarak
kullansam, yada iş arama iznimi hiç kullanmasam; işten ayrılacağım süre sonunda ki alacağım tazminatta ki rakamda ( fiyat olarak ) bir artış veya azalış gösterir mi ?
IxNesquikxI
(17.02.19)
tazminatin degismez. hepsini toplu kullanirsan ihbar suren 7.5 gun kisalmis olur.


crucio
(17.02.19)
(4)

İhbar Süresi Hk.

Bugun şirketim tarafından işten çıkartılacağım belirtildi. Sözleşmeyi şirketim tek taraflı feshedicekmiş, dolayısıyla tüm haklarımı alabiliyor olacakmışım. Yalnız ihbar sürem olan 6 haftayı beklemem gerekiyormuş. İhbar sürem dolduktan sonra çıkışım verilecekmiş. Bu süreyi beklemek zorundamıyım ? Bir
Bugun şirketim tarafından işten çıkartılacağım belirtildi. Sözleşmeyi şirketim tek taraflı feshedicekmiş, dolayısıyla tüm haklarımı alabiliyor olacakmışım. Yalnız ihbar sürem olan 6 haftayı beklemem gerekiyormuş. İhbar sürem dolduktan sonra çıkışım verilecekmiş. Bu süreyi beklemek zorundamıyım ? Birde ihbar süresi içinde sanırım hakkım olan günde min 2 saat iş arama iznim bulunmakta sanırım. Bununla da alakalı bilgilendire verebilirseniz sevinirim.
Teşekkürler.
IxNesquikxI
(15.02.19)
Bu süreyi kullanmak zorundasınız. Size işten çıkarılacağınızı bildiren bir evrağı şimdiden imzalatmış olmaları gerekir. İşvereniniz kanunun gereğini yapıp size haber vermiş oluyor, siz de her gün iki saat geç gidersiniz veya 2 saat erken çıkarsınız bu 6 haftada. Sizi hemen çıkarsaydı, 6 haftalık ücretinizi de vermek zorunda kalacaktı.


dizicolleague
(15.02.19)
aslında hukuka uygun olarak yapmaları gerekeni yapmışlar. ama seni işten çıkartacağız deyip 6 hafta daha çalışmanı beklemekte kulağa çok saçma geliyor.


trajikomix
(15.02.19)
onlar seni isten cikardiklari icin ihbar suresi calisanin lehine olarak uygulaniyor bu durumda. eger sen ihbar sureni kullanmak istemiyorsan insan kaynaklari ile konusursan ve ihbar sureni kullanmak istemedigini soylersen yarin yol verirler, ama 6 haftalik ucretini alamazsin bu durumda.


crucio
(15.02.19)
Anladım arkadaşlar teşekkürler


IxNesquikxI
(16.02.19)
(2)

Protein tozu etkisi hk.

Şu protein tozunu kullanmaya ne zaman başlasam etkisi bana; çokca kaşıntı ve sivilce olarak geri dönüyor. Bir kaç sene önce safra kesem alınmıştı. Bu durumla alakalı mıdır acaba bu yan etkiler. Bir doktora danışsam mı acep. Var mıdır bilgi verebilecek arkadaşlar.
Şu protein tozunu kullanmaya ne zaman başlasam etkisi bana; çokca kaşıntı ve sivilce olarak geri dönüyor. Bir kaç sene önce safra kesem alınmıştı. Bu durumla alakalı mıdır acaba bu yan etkiler.
Bir doktora danışsam mı acep. Var mıdır bilgi verebilecek arkadaşlar.
IxNesquikxI
(10.02.19)
Bu yan etkileri bikaç kişiden daha duydum.


(s)AINT
(10.02.19)
su iç.


mattiadestro
(10.02.19)
(8)

Neden sesini yükseltiyorsun ?

Halbuki sesimi falan yükselttiğim yok. Bana kalırsa gayet normal ve sakin konuşuyorum. Ama kadınlarımız en ufak bir anlaşamama durumunda direkt ‘ neden sesini yükseltiyorsun ‘ a dönüyor. Anlayamıyorum arkadaşlar, haklı çıkma iç güdüsümüdür ?
Halbuki sesimi falan yükselttiğim yok. Bana kalırsa gayet normal ve sakin konuşuyorum. Ama kadınlarımız en ufak bir anlaşamama durumunda direkt ‘ neden sesini yükseltiyorsun ‘ a dönüyor.
Anlayamıyorum arkadaşlar, haklı çıkma iç güdüsümüdür ?
IxNesquikxI
(29.01.19)
Farketmiyorsundur o gerilimde sesinin tonunun degistigini. Karsi taraf da gergin oldugu icin oldugundan daha etkili hissediliyor olabilir.


İki taraf var, biri sesini yükselttiğini, öteki yülkseltmediğini söylüyor. Burada kime inanalım? Belki gerçekten yükseltiyorsunuz, belki de o bunu başka bir şey için kullanıyor. Ama bunun "kadınlarımız" ile alakası yok. Bu kadınlarımız ne demek o ayrı ama.

Benim gözlemediğim kadarıyla, biri sesini yükseltiyorsun diyorsa, genelde ses gerçekten yükseliyor. Yani hiç görmeden biri böyle bir şey anlatsa, sesin yükseldiğini düşünüyorum ben de. Bağıran, bağırırken bile, bağırarak, bağırmıyorum; diyor. Konuyu ele alış da "kadınlarımız" sığlığında olunca, bence sesinizi yükseltiyorsunuz. Tahmin ama bu. Böyle olmayabilir de.

Haklı çıkma içgüdüsü, durumu objektif ele almayıp, bence ben sesimi yükseltmiyorum, e bence yükseltmiyorsam da doğrudur, yaklaşımında sanki. Kötü niyetlisiniz demiyorum. İçgüdünüz belki sizi yanıltıyor. Belki sağduyulu davranıp, dur yahu biraz dikkat edeyim, bakalım ben mi ses yükseltiyorum o mu suistimal ediyor; şeklinde yaklaşırsanız, sorun ortaya çıkar.


İki durum var
1- durumun hararetiyle insan bazen yükselebiliyor farkında olmadan. Öyle zamanlarda uyarıya açık olup, "fark etmedim, niyetim sesimi yükseltmek değildi" diyerek söylenileni tekrar sakin bir tonla söylemek gerekiyor.

2- Ses yükselmemişken yükseldiği iddia edilip konudan saptırılmaya çalışılıyor ise işte o zaman "BAĞIRMAK ÖYLE OLMAZ BÖYLE OLUR" diyorum bağırarak, karşıdaki de kesiyor sesini.

Ama bunun kadınla erkekle alakası yok, herkes yapıyor.


Insanımız çok bağırarak konuşuyor sesi çok yüksek çıkıyor bunun bilincinde olarak konuşmak lazım.


ben sinirlenince sakin konuştuğum için, bana sorulduğunda bu salak soruya gülebiliyorum sadece. evet ben narinim acı bana ki tartışmayı kazanayım iç güdüsü. kadınlarımıssssss


hasmetizm 2046
(29.01.19)
%99 volüm yükseliyor yükselten farkında olmuyor. %1 de bir ihtimal olabilir onun için bıraktım aslında %100 diyecektim.


naksidil
(29.01.19)
Bunlar kadınların tartışmada haklı çıkma metodlarıdır. Çünkü o bir kadın ve sen ona sesini yükseltmişsen konudan bağımsız olarak haksız oluyorsun. O sana sesini yükseltir isterse ama sen ona yükseltemezsin. Çünkü o bir kadındır. Bunun ileri seviyesinde ağlamaya başlayabilir mesela. Kadın ağlamaya başlarsa isterse babanı sırtından hançerleyip öldürmüş etini kasaba satmış olsun yine o haklıdır. Mesela kadın sana vurabilir de, ama olur da kendini savunmak için kolunu falan tutmaya kalkarsın...

(bkz: kolumu acıtıyorsun)


Eğer karşındaki kadın ebeveyni tarafından küçükken çok fazla yüksek sese maruz kalmışsa, o anlarını tetikliyor olabilir senin sesin karşı tarafta ve regrese olabilir kadın. Bu da yüksek ihtimal.


damba
(29.01.19)
(9)

6 Ay Geçici Görevlendirme Hk.

Merhaba,Şirketim tarafından bu sabah tarafıma geçiçi görevlendirme yolu ile 6 ay süreli ( geçici görevlendirme max 6 ay yapılıyor imiş, bittikçe yenilenecekmiş ) şirketin ana merkezi taşınmadan farklı bir lokasyona gitmem gerektiği söylendi. Fakat tarafıma bu geçiçi görevlendirmeyi gerekli kılacak n
Merhaba,

Şirketim tarafından bu sabah tarafıma geçiçi görevlendirme yolu ile 6 ay süreli ( geçici görevlendirme max 6 ay yapılıyor imiş, bittikçe yenilenecekmiş ) şirketin ana merkezi taşınmadan farklı bir lokasyona gitmem gerektiği söylendi. Fakat tarafıma bu geçiçi görevlendirmeyi gerekli kılacak ne bir yazılı metin, ne bir evrak, ne bir sözleşme, ne bir geçerli sebep, hiçbirşey sunulmadı. ( ne iş yapacağım, kime bağlı çalışacağım, çalışma şartlarım, çalışma saat ararıklarım vb. ) Herşey sözlü olarak aktarıldı. Ve gitmemi istenen yer evime çok uzak servis olup olmadığı dahi netleşmiş değil. Tarafıma aktarılan, yolun uzaklığını bahane edemeyeceğim, herşeyin işe girerken ki iş sözleşmem de yazdığı ve bunu onaylamış olduğum, gitmezsem tazminat vermeden beni işten çıkartabilceklerini, buna hakları olduğu belirtti ve gün sonuna kadar net kararımı beklediğini belirtti. Bende işe girerken ki iş sözleşmemi görmek istediğimi belirttim onu görmeden birşey söyleyemeceğimi aktardım.

Şimdi arkadaşlar burda beni haklarım nedir, hiçbirşey belli değil iken ben net kararımı belirtmelimiyim ? Konu benim için önemli olup desteklerinizi rica ederim.
Teşekkürler.
IxNesquikxI
(28.01.19)
sürgüne mi gönderiyorlar yoksa çömez olduğun için mi seçildin? yazılı olarak iste görev emrini, evet hakları vardır ama sana bildirmeleri gerekiyor. mobbingden çakarsın davayı en kötü yazılı evrak olursa.


hasmetizm 2046
(28.01.19)
belirli km'ye kadar hakları var diye biliyorum iş kanunu gözden geçirmek gerekir kafalarına göre çok uzağa yollayamazlar daha doğrusu yollarlar da sen haklarını alıp şirketten ayrılabilirsin.


mysql34
(28.01.19)
Is sozlesmeniz niye sizde yok? Bir kopyasinin sizde olmasi gerekmez mi? Peki ya degistirmislerse? Ekstra sayfa eklemislerse mesela araya?
Bana biraz mobbing, tehditvari bir hareket olarak geldi.


kuehles blondes
(28.01.19)
1) İlk yapman gereken şey imzaladığın her belgenin mutlaka kopyasını alman.
Onlardan neden istiyorsun imzaladığın sözleşmeyi? Sende yok mu?

2) Belli değil dediğin kapsamlar (görev, kime bağlı olacağın vs.) yazılı olarak sor (e-mail de olur). Ne tip hazırlıklar yapmam gerekli diye de sorabilirsin.

3) Ev tutacağım, tam tarih lazım de. Uzak ise konaklama masrafımı siz mi karşılayacaksınız de.

Ben olsam görevlendirmenin geldiği kişiye farklıysa kendi bir iki üst yöneticimi de ekleyerek resmi bir dille bu bilgileri talep ederim.

Yazı tonu önemli, amaç süreci kolaylaştırmak için bilgi talep ediyor gibi olmalı. ("beni neden yolluyorsunuz" değil, "yeni görevim ve ünvanım ne olacak", "nasıl gidip geleceğim o kadar yolu" değil, "konaklama için öngörülen bir otel veya kira destek limiti var mı?" gibi).

Yazılı cevap vermek yerine görüşmeye çağırırlarsa protokol gibi not al, görüşme sonunda "herkes aynı bilgi seviyesinde olsun diye" dağıtacağını söyle ve gönder.

Zaten amaçları sırf sürgün ise buralarda arıza çıkartmaya başlarlar kayıt altına alınmasın diye.


burfak
(28.01.19)
Sözleşmenin kopyası vardı ama maalesef bulamadım maiilerimde. 2 senemi yakmak istemiyorum, haklarımı almak istiyorum. Ama görünen o ki zor. Yazılı evrak, geçerli sebep, iş tanımı isteyip süreyi uzatmayı düşünüyorum.


IxNesquikxI
(28.01.19)
Geçiçi durumundan emin değilim ama bankaların ara ara yaptıkları birşey bu. Aylık veya haftalık olarak farklı şubelerde çalışabiliyor bazı durumlarda personel. Fakat ulaşım konusunda yardımcı olmaları gerekir diye düşünüyorum.

Şirket komple yeni adrese taşınsaydı ve baska adreste çalışmanı kalıcı olarak isteselerdi tek taraflı tazminatlı fesih hakkın olurdu.


vampir akrep
(28.01.19)
Anladım, yani ulaşım konusunda yapacakları en fazla yol parası vermek olucaktır. Kötü de ayrılmak istemiyorum. Onların istediği olucak gibi. Aşağısı sakal, yukarısı bıyık hesabı.


IxNesquikxI
(28.01.19)
hangi sektördesiniz?


stanley weber
(28.01.19)
@stanleyweber özel sektördeyim. Tekstil.


IxNesquikxI
(28.01.19)
(6)

Bel çevresinde ki yağlar hk. ( Simit bölgesi )

Çoğukluğumdan beri gelme bel çevremde yağlanma var. Zayıf da bir adamım göbek falan yok. Deli gibi kardiyo yapıyorum. Minderi serip egzersiz yapıyorum. Ama yok arkadaş simit bölgesi bırakmıyor peşimi. Hayır kardiyo yapa yapa ne göbek kaldı ne basen. Giysilerim tutmuyor artık. Ama yan yağlarım banamı
Çoğukluğumdan beri gelme bel çevremde yağlanma var. Zayıf da bir adamım göbek falan yok. Deli gibi kardiyo yapıyorum. Minderi serip egzersiz yapıyorum. Ama yok arkadaş simit bölgesi bırakmıyor peşimi. Hayır kardiyo yapa yapa ne göbek kaldı ne basen. Giysilerim tutmuyor artık. Ama yan yağlarım banamısın demiyor. Hayır zayıflaya zayıflaya kötü de bir görüntü oluşacak artık.
Nedir yan yağlara elveda demenin çaresi ?

Not: fast food, şeker, cips kola vs. tüketmemekteyim.
IxNesquikxI
(20.01.19)
Teşekkürler dostum. Biraz araştırdım doğru cevap bu. Kardiyo işini bırakıp, ağırlık ile devam edicem.


IxNesquikxI
(20.01.19)
oncelikle yag oranini olctur. daha sonra angelus'un dedigi gibi kaslanmaya ve kas kutleni artirmaya calis. bilinenin aksine fit bir goruntuye ulasmanin yolu yaglari yok etmek degil kas kutlesini yada kas oranini artirmaktir. cunku o fit goruntuyu veren sey kaslardir. ayni boyda olan iki kisiden kilosu 10kg fazlasi olan kisi digerine gore daha fit bir vucuda sahip olabilir. cunku ayni hacimdeki kas doku yag dokuya gore daha agirdir.


crucio
(20.01.19)
Uzman degilim ama ben aksam yemeklerini atladim, onun yerine yogurt yedim yuruyus yaptim. Pirtlayan kisim gitti.


Beslenmeniz nasıl? Akşam/Gece geç saatlerde yemek/karbonhidrat tüketiyor musunuz mesela? Karaciğere en yakın alan bel bölgesi olduğu için vücuttaki ağır metaller ile gece geç saatlerde tüketilen karbonhidratlar bu bölgelerde depolanırmış. Vücudun biyoritmi oturduysa az çok ne zaman uyku moduna geçeceğini bildiğinden, uykuda sindirimle uğraşmamak için geç saatte alınan karbonhidratları bir an önce yağa dönüştürerek depolayıp sistemden temizlermiş.

Kaynak: Ayşegül Çoruhlu - Tokuz ama Açız kitabı. Kendisi daha güzel anlatıyordu ben ancak bu kadar anlatabildim. Bu bölgedeki fazlalıkları doğrudan insülin direnci ile de ilişkilendiriyordu. 150 sayfalık kısa ve basit anlatımlı bir kitap, okumadıysanız öneririm.


taurina
(20.01.19)
@taurina cok guzel anlatmissiniz yahu, karbi keserek ben de 10 Senenin sonuda pit diye kurtuldum resmen, beslenme duzeninizi sorgulayin


kassiopeia
(20.01.19)
@taurina akşam 18.00 dan sonra vücuda gıda almıyorum. Soruyu sorarken salondaydım. @crucio nun dediği gibi hocaya hemen yağ ölçümü yaptırdım. Kas oranımın düşük olduğunu söyledi, ama abartılacak kadar da vücudumda yağ oranı olmadığını belirtti. Kardioyu kesip hacim kazanmayla devam etmem gerektiğini söylüyor.


IxNesquikxI
(20.01.19)
(1)

Personeli danışmanlık firmasına verme hk.

Selamlar,Bugun mesai sonu, şirket patronumuz ve yöneticilerimiz tarafından çağrı merkezi tarafında ki x kadar kişiyi; profesyonel çağrı merkezi işi yapan bir danışmanlık firmasına göndereceklerini belirttiler. Bende bu x kişiden birisiyim. Şuan ki şirketim Maslak da bulnmakta. Bende Avrupa yakasında
Selamlar,

Bugun mesai sonu, şirket patronumuz ve yöneticilerimiz tarafından çağrı merkezi tarafında ki x kadar kişiyi; profesyonel çağrı merkezi işi yapan bir danışmanlık firmasına göndereceklerini belirttiler. Bende bu x kişiden birisiyim. Şuan ki şirketim Maslak da bulnmakta. Bende Avrupa yakasında oturmaktayım. Ama maalesef anlaştıkları danışmanlık firması Anadolu yakasında ve muhtemelen servis hizmeti bile bulunmamakta. Bordromuzun yine transferden sonra da şuan ki şirketim üzerinden ödeneceğini belirtmekteler. Ama ben sanırım gitmiycem, onlarda o zaman muhtemelen geriye çıkışımı vermek dışında hakkım kalmadığını belirtecekler.
Şimdi benim için tüm kapılar kapalı mu gözükmekte dostlar ?
Hiçbir hak hukuk, tazminat talep edemeden ceketi alıp çıkmam mı gerekir ?
Tecrübeli kişişer bilgilerini esirgemesin lütfen. Teşekkürler.
IxNesquikxI
(17.01.19)
iş sözleşmeniz varsa oraya bir bakın. transfer durumları ile ilgili bilgi vardır.


helenart
(17.01.19)
(2)

Havabus Atatürk - Taksim

Selamlar, Atatürk havalimanından; Taksime Havabus kullansam ücreti nedir. Birde yaklaşık 2 mesafe arası kaç dk sürmektedir.Tskler.
Selamlar,

Atatürk havalimanından; Taksime Havabus kullansam ücreti nedir.
Birde yaklaşık 2 mesafe arası kaç dk sürmektedir.

Tskler.
IxNesquikxI
(15.01.19)
Hepsi havabusun sitesinde yazıyor
www.havabus.com


whoosie
(15.01.19)
Teşekkür ettim, sagolasın


IxNesquikxI
(15.01.19)
(2)

Otomobil Araç Piyasası Hk.

Arkadaşlar Merhaba,Otomobil fiyatları neden kışın düşer, ilkbahara doğru yükselir. En ideal uygun fiyatlı araç alma dönemleri hangi aralıktadır. Şu dönemde alınan bir araç 1 sene içerisinde ne kadarlık bir fiyat konusunda yükselme yaşar ?
Arkadaşlar Merhaba,

Otomobil fiyatları neden kışın düşer, ilkbahara doğru yükselir. En ideal uygun fiyatlı araç alma dönemleri hangi aralıktadır. Şu dönemde alınan bir araç 1 sene içerisinde ne kadarlık bir fiyat konusunda yükselme yaşar ?
IxNesquikxI
(12.01.19)
öncelikle araç piyasası düşmez sadece enflasyona uyum sağlar ve araç dediğimiz şey dolar-euro bazlı bi ürün olduğu ve sıfırı döviz oranlarında zamlandığı için ikinci eli de sıfırına oranla şekillenir.

ikinci olarak normal şartlarda araç dediğin şeyin kışın bakımları çok olur. yılın ilk vergisi ocaktadır, kış lastiği gerektirir, anti freeze ve akü bakımları gerektirir gibi gibi...

üçüncü sorunuzun cevabı aslında birincinin içinde gizli. dolar bugün 10 lira olursa senin elindeki aracın sıfırı %100'e yakın zamlanır ve doğal olarak senin elindeki araçta o oranda değer kazanır.

son olarak günümüzde ekonomik olarak bi darboğazdan geçtiğimiz için elindeki araç ne kadar pahalı olursa satılma ihtimali faizlerin yüksek olması dolayısıyla bi o kadar düşük olur.


johnnie w lker
(12.01.19)
Elinde para varsa en uygun araç alma dönemi şu anda. İkinci el fiyatları dipte, sıfır fiyatları da ötv indirimi ve 2018 modellerin stokta patlaması yüzünden dipte. Çok güzel fiyatlara süper arabalar alabilirsin. Muhtemelen bundan sonraki 2-3 yıl böyle bi fırsat çıkmaz, bazı arabalar avrupa fiyatlarından bile aşağıda şu an.


roket adam
(12.01.19)
(3)

Araç İçi Telefon Tutacağı Hk.

Merhabalar,Arkadaşlar bu araç içinde havalandırma ızgarasına giren mıknatıslı telefon tutacakları var bildiğiniz üzere. Yalnız bu ızgara girişine aparatı oturtmakta ben problem yaşıyorum; yani tam oturmuyor, geri çıkıyor, ana aparatı ızgaraya oturtmak için özel bir teknik mi vardır. Çözemedim. Tüm a
Merhabalar,

Arkadaşlar bu araç içinde havalandırma ızgarasına giren mıknatıslı telefon tutacakları var bildiğiniz üzere. Yalnız bu ızgara girişine aparatı oturtmakta ben problem yaşıyorum; yani tam oturmuyor, geri çıkıyor, ana aparatı ızgaraya oturtmak için özel bir teknik mi vardır. Çözemedim. Tüm araçlarda sistem aynımıdır, uyumsuz olabilir mi acep.

Teşekkürler.
IxNesquikxI
(11.01.19)
Genelde dikdörtgen şekilli olan ızgaraların çoğuna uyum sağlıyor ama kritik nokta ızgaraya giren aparatın ızgaranın bir kanadını tutan bacak aralığının çok geniş olmaması. Bendeki çıkardığımda kapalı gibi duruyor neredeyse takarken genişleyip çok sıkı şekilde tutuyor.


bisorumolacaktı
(11.01.19)
sakına zorlama arkadaşım. bırak tutturma daha iyi. bahsettiğin alet ızgarayı dağıtıyo ve çok basit bi plastikmiş gibi görünen ızgaralar 300-500 liralardan başlıyo. olmuyosa zorlama, gerekirse cama yapışanlardan felan alıp halletmeye çalış işini.


laragofret
(11.01.19)
dikkatli kullanılırsa hiçbir zarar vermez ızgaraya merak etmeyin.

ancak sorun, mıknatıslı olanların telefonun sensörlerinin (gps özellikle) çalışmasını engellemesi ve en nihayetinde sensörleri bozma ihtimali. ona göre alın alacaksanız.

ben trust'ın yandan sıkıştırmalı bir modelini kullanıyorum, vatan'da ya da media markt'ta var. 34tl gibi bir şey. onu öneririm.


avianthem
(12.01.19)
(7)

Günümüz de konut alabilme ihtimali.

Selamlar,İhtimal dedim çünkü artık bir daire almam gerekiyor ve en kötü ihtimalden baktığımız da bile 150 bin TL konut kredisine faiz oranı %1,89 dan aylık geri ödeme 10 yıl için 3,170 TL gösteriyor. 150 bin TL ye toplam geri ödeyeceğim rakam ise 382,031 TL. Acaba Toki kurası mı kovalamak gerekiyor
Selamlar,

İhtimal dedim çünkü artık bir daire almam gerekiyor ve en kötü ihtimalden baktığımız da bile 150 bin TL konut kredisine faiz oranı %1,89 dan aylık geri ödeme 10 yıl için 3,170 TL gösteriyor.
150 bin TL ye toplam geri ödeyeceğim rakam ise 382,031 TL. Acaba Toki kurası mı kovalamak gerekiyor :/
Birikimi olmayanlar nasıl yapıyor ediyor, ev sahibi olabiliyor. Var ise işin benim atladığım bir püf noktası aydınlatabilirse sevinirim ?
IxNesquikxI
(01.01.19)
"Birikimi olmayanlar nasıl yapıyor ediyor, ev sahibi olabiliyor. "

bankaların kucağına oturup zevk almaya bakıyorlar, çokta bi' oluru yok zaten


son aylardaki satış rakamlarına bakarsanız göreceksiniz ki zaten 10 yıl krediyle artık kimse almıyor.
150 bin kredi/TOKİ filan dediğinize göre 300-350 bin liralık filan -yani normal sıradan insanların alacağı rakamlara bakıyorsunuz (600-700 gibi uçmuş rakamlara değil daha üstü zaten türkiye şartlarında delilik bence 50 yılda filan amorti ediyor, kira kadar aidat çıkıyor, çok saçma olduğunu düşünüyorum bu konutların)
kendi adıma söyleyeyim 150 bin nakit verdim, 60 kredi çektim, 50 filan elden borç aldım ben ama tabi kredi faizi %1 bile değildi o zamanlar: ailem benim adıma 5 kuruş masraf yapmış değildi (hadi canım, en kötü bebekken bez almışlardır diyeceksiniz, yok o da yoktu :D) yani bizimkiler kendisi istiyordu almamı, ben de iyi tamam dedim aldım. genel olarak zaten aileler al baskısı yaptığı için böyle anne baba -çünkü onlar zamanında biriktirmiş, eş dost, abinin ablanın bilezikler, kendi düğün takın sermaye oluyor. araba satıyorlar 2-3 sene sonra toparlayınca tekrar alıyorlar. hayatının ilk yatırımı olarak ev alan ben pek görmedim.
maaşlı insanlar genelde, evlenmeden de pek almıyorlar. evlenince işte biri krediyi ödüyor, takılar peşinat zaten söyledim, diğerinin maaşıyla geçiniyorlar, çocuk okula başlayana kadar filan da bitmiş oluyor. 2 çalışanlı 27-28 yaşında evlenen ortalama yurdum ailesinin ilk evi alma süreci bu. 6-7 sene idi eskiden de kredi süresi ben 10 sene çeken neredeyse görmedim.
kalanı içinse: inşaat sektörü kendi içinde orgy çeviriyor. tesisatçı/elektrikçi/doğramacı 40 daireden 2sini alıyor o bir tanesini malzemecisine veriyor, o satın almacısına veriyor prim mirim vermiyor çünkü ve o da ev alacak illa ki bir noktada, müteahhitler birbiriyle başka projelerden hesaplaşıyor öyle gidiyor.


niye ama
(01.01.19)
Maalesef kredi ile ev alma zamanı değil, hiç bir matematiğe ve hesaba uymuyor. Peşin paranız varsa ev almak için çok mantıklı bir zaman şu an, fiyatlar iki sene öncesiyle aynı. Şu an satılan fiyatlara o evleri imal etmek mümkün değil.

Ortalama 1 oranına düşmedikçe krediyle ev alınmaz. Karı koca asgari ücretle çalışan çok insana daire sattım zamanında, ama krediler 0.90 civarlarındaydı.


John Bloor
(02.01.19)
Kredi ile Ev alma bekle


civilengineer.v
(02.01.19)
Şu anda ev - araba alanların büyük kısmı dar gelirli olup, miras ile beslenen, eskinin göçmen bugünün şehirli aileleri. "Lan bu mal nasıl bu evi aldı" dediğimiz kimin altını kazısak ya ordu'Da fındıklığı çıkıyor ya Sakarya'da elma bahçesi -sallıyorum-. Şu anda özel sektörde maaşlı çalışan birinin bu ekonomik şartlarda ev alması mümkün değil.


roket adam
(02.01.19)
yukarıdaki herkese katılıyor, hatta daha da üste çıkıp "ev almanın kendisi saçma" demek istiyorum. hele ki gençsen, kariyer hedefin varsa ve bunun doğrultusunda birden fazla iş değiştirme ihtimalin varsa içinde bulunduğumuz şartlarda ev almak saçma bir hale geliyor.

o parayla merkezi bir yerde alamayıyorsun genelde, iş olarak etrafındaki seçeneklerle kısıtlısın. sırf evim olsun diye günde 4-5 saat yol çekmek çok saçma. evin bakımı, masrafı zartı zurtu da çok; sıfır ev almıyorsan bunlar kısa vadede önüne çıkıyor.

elindeki nakdi yatırım olarak değerlendir, aylık karın bir kısmını kiraya verir bir kısmını maaşından verirsin, paran da erimez.

ev almak, araba almak; bunlar bizim insanımızın gereğinden fazla önem atfettiği konular. ev alman neden gerekiyor mesela? bu kadar zahmete, sıkıntıya ve enayi gibi para saçmaya değmez.

istediğin gibi ev değiştirebilecek olmanın rahatlığı hayat kolaylaştırıcı bir şey, maaşın arttığında, yatırımın güzel güzel döndüğünde daha büyük, daha konforlu bir eve geçersin. ihtiyaç halinde elinde para da kalır.


Bruce
(02.01.19)
@Bruce'e tek bir noktada katılıyorum;

"istediğin gibi ev değiştirebilecek olmanın rahatlığı hayat kolaylaştırıcı bir şey"

Evet istediğin zaman ev değiştirmek, farklı muhitlerde ev kiralamak, sıkılınca taşınmak gerçekten büyük lüks.

Ama bu saydıklarımız tam zengin işi lüksler, gariban ve orta halli insanlar mutlaka ev almalı. Sağlıkları yerindeyken ve çalışabiliyorken ev alıp gelecekte kira sıkıntısı çekmemeli.


John Bloor
(02.01.19)
(9)

Pert olan aracın kasko iadesi hk.

Merhaba,Aracımın kaskosunu yaptıralı yaklaşık 2 ay gibi bir süre oldu. Maalesef aracım perte ayrıldı. Şimdi şirket kaskonun geri kalan günleri için tarafıma geri iade yapıcak mıdır ?Teşekkürler.
Merhaba,

Aracımın kaskosunu yaptıralı yaklaşık 2 ay gibi bir süre oldu. Maalesef aracım perte ayrıldı. Şimdi şirket kaskonun geri kalan günleri için tarafıma geri iade yapıcak mıdır ?

Teşekkürler.
IxNesquikxI
(01.01.19)
Neden yapsın? Kaskonun süresi 1’er aylık dilimlerden mi oluşuyo? 1 yıllık bi sözleşmeyi 6 aylık taksitlerle ödemen neyi değiştirir? Kasko da o zaman 6’da birini ödesin pert tutarının?

Sorduğun şey tam olarak bu anladığım kadarıyla. Poliçe bir yıllıktır. Bir yıl için ödenecek para 2000 tl diyelim. Sen daha paranın tamamını ödemeden sözleşmeden tam ve eksiksiz yararlanıyosun, iş para ödemeye gelince sözleşme parasını tam ve eksiksiz ödemiiim diyosun. Doğru mu anlamışım?


Delay Fuze
(01.01.19)
Şirket zaten pert tutarını karşılıyor o konuda bir problem yok, fakat ortada bir araç kalmadığı için şahsıma ait bir kasko poliçesine de ihtiyacım olmayaktır. Ve bu kasko poliçesinin vadesinin bitimine nereden baksan 1 seneye yakın vade var. Kullanmadığım günlerin ücretini alıp alamayacağımı sordum. Sonuçta kullanmayacağım günlerin ödemesini peşinen yaptım dogru mu ?


IxNesquikxI
(01.01.19)
hayır. trafik sigortası için iade alabilirsiniz ama


goodman
(01.01.19)
Tam hasarda poliçe sona erer. Primin tamamı da ödenmelidir. Ortada bi araç olmasa da o aracın parasal değeri var. Renault megane’ın olması yerine 120 bin lira paran olması aynı şeydir.


Delay Fuze
(01.01.19)
Tamamdır anladım, teşekkürler.


IxNesquikxI
(01.01.19)
Oncelikle gecmis olsun ama bu nasil bir sinekten yag cikarma cabasidir yav? :)))

Farz edelim 1 ocak 2019 gunu arac aldin ve o gun kaskolattin. Ayni gün gece 23.59 da aracin pert oldu. Kaskoyu da pesin yaptirmistin. Kalan 364 gunun iadesini mi isteyeceksin?

Sana kucuk bir sir vereyim ama aramizda kassın kimseye dema. Hasarsizlik indirimin en ust sinirda dahi olsa misal %65, pert durumunda sifirlanir hasarsizlik.


Teşekkür ederim. Hasarsızlığımın sıfırlanmasına razıyım, yeter ki arttırım olmasın :)


IxNesquikxI
(01.01.19)
Prim iade edilir. Sigortacıya soruldu.


Ben de şimdi sigortacıma sordum pertde satıştaki gibi iade olmuyor dedi.


John Bloor
(02.01.19)
(4)

Personeli istifaya sürükleme

Dostlar Merhaba, Yöneticilerim; işyerimde benim de aralarında bulunduğum bir bölümü farklı bir danışmanlık şirketine vermeyi planlıyorlar. Yani bu şuan bulunduğumuz merkez ofisten ayrılıp farklı bir konuma taşınacağımız anlamına geliyor. Ve bu yer değişikliği durumunu kabul ettiğimize dair ayrıntı
Dostlar Merhaba,

Yöneticilerim; işyerimde benim de aralarında bulunduğum bir bölümü farklı bir danışmanlık şirketine vermeyi planlıyorlar. Yani bu şuan bulunduğumuz merkez ofisten ayrılıp farklı bir konuma taşınacağımız anlamına geliyor. Ve bu yer değişikliği durumunu kabul ettiğimize dair ayrıntı iş sözleşmemiz de geçiyor diye hatırlıyorum.
Ayrıca 17,00 olan mesai bitiş saatimiz alakasız yere daha geç saatlere çekiliyor. Bu tip durumlarda işçinin hakları nelerdir, neler yapılabilir. Lanet olsun deyip kıdem tazminatını bırakıp ayrılmaktan başka bir yol var mıdır.

Bilgi sahiplerinden desteklerini beklerim. Teşekkürler.
IxNesquikxI
(30.12.18)
1- işyerinde esaslı değişiklik yapılamaz. yakın bir yere taşıma yapılabilir ama uzak diyarlara süremezler sizi. burada uzaklık kavramı tamamen göreceli olup net bir mesafe yoktur.
2- fazla mesai kanuna göre onay ile yapılır. işçi fazla mesai yapılmasına ilişkin onay vermezse fazla mesai yapmaya zorlanamaz diyor. bu durumda onay vermeden aynı saatlerde çalışabilirsiniz.
3- 3 yıldan fazlaysa çalışma süresi kıdem yakma bence. onlar çıkarsın sen niye çıkıyorsun ki? onlar düşünsün nasıl çıkarabiliriz diye.


trajikomix
(30.12.18)
değişiklik gerçekleştikten sonra işe gitmemeniz halinde kıdem tazminatına hak kazanırsınız. @trajikomix'in dediği gibi esaslı değişikliği kabul etmemeniz halinde ilgili değişikliği kabul etmemişsiniz demektir.

işe girerken sözleşmeye bu şekilde bir madde konularak da önden değişikliğe rıza alınamaz.


kosteklisaat
(30.12.18)
Sakın istifa etme. Sana yazılı olarak teklif etsinler kabul etme, kıdemini, kullandırmayacaklarsa ihbarını alırsın. Üstüne işsizlik maaşını alırsın. Brüt kazancın yüksekse işsizlik maaşı tavanı 2.000 tl oldu.


takip +1


xxxo
(17.01.19)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.