Giriş
(3)

Burdur otogardan askeriyeye nasıl giderim?

Sb
Sb
asaf
(10.11.19)
Askeriye dediğin neresi? Alay mı yoksa Askeriye köyü mü? Her ikisine de otogarın önünden otobüs var. Askeriye köyü için Gökçebağ otobüsüne binmen gerekiyor. Diğerinin önünde Alay diye yazar zaten.


h2
(10.11.19)
otogarın aşağısında yolun karşı tarafında durak var. Orada çarşıya giden otobüslere binip çarşıda inersen 10 dk yürüme ile alay'a ulaşırsın ol.İnince sor zaten tarif ederler nasıl gideceğini.


bedelliye giderken bizi bir grup asker aldı götürdü minibüs ile direk askere mi geldiniz diye sorup.

dönüşte taksiye 6 kişi adam başı 5 tl verdik, normalde 17 tl mi neymiş.


(6)

Almanca kısa soru

Bu ürünü banyo sonrası yüzü nemlendirmek için kullanabilir miyim?https://i.hizliresim.com/nbd1aV.jpg
Bu ürünü banyo sonrası yüzü nemlendirmek için kullanabilir miyim?

i.hizliresim.com
asaf
(10.11.19)
Yüz veya banyoyla ilgili spesifik bir şey yazmıyor. Gerektiğinde veya günlük kullanın demiş.


reactionic
(10.11.19)
spesifik bi kullanım şekli yazmamışlar, hergün veya gerekirse bütün vücudunuza sürerek kullanın yazıyo.


nahtoderfahrung
(10.11.19)
Almanca'dan bağımsız olarak, "body lotion" yazmış. Ben olsam yüzüme sürmem. Onun haricinde, 24 saat nem verir, hızlı emilir, yağsızdır, cildi pürüzsüzleştirir, normal ciltler içindir, içinde e-vitamini ve avokado var vs yazmış Almanca olarak.


agluna
(10.11.19)
Body lotion yüze sürülmez.


jacque
(10.11.19)
body lotion yuze surulmez diye genel bir kural yok da, bazi losyonlarda sivilce yapabilecek/gozenek tikayacak yaglar olabilir, ki herkeste tikayacak diye bir sey yok. ayni sekilde yuz icin diye satilan kremler de bazi insanlarda sivilce yapiyor - cilt tipine gore degisir yani sonuc olarak.


hot potato
(11.11.19)
Für Gesicht und... gibi bir şey yazsaydı yüze de sürün derdim. Ama bu yüze sürmelik değil pek. Acil durumda yüzüm kupkuru olsa sürerim de uzun vadeli kullanmam.


SiyamkedisiZorro
(11.11.19)
(6)

Bedelli askerlik yapanlar 18 günde ne kadar harcadınız?

Ve neye harcadınız?
Ve neye harcadınız?
asaf
(08.11.19)
Kantinden yemek yemezsen hep yemekhaneden yersen su hariç bir şeye harcamazsın. Yediğimiz bisküviler çay kahve su kantinden yediğim yemekler vs 150 tl falan harcamışımdır en fazla ben.


150 liradır en fazla. Kantinde çay bisküvi cips vs.


duseyazar
(08.11.19)
Çay, kahve, su. %90 suya gitmiştir ama. Sigara hariç 90TL harcadım.


10032007
(08.11.19)
aga starbucks ve cookshop'ta yemek yemedğiin sürece 18 günde su ve cips çikolataya harcarsın ancak. askerde starbucks ve cookshop yok.


Tears of Devil
(08.11.19)
Sigaraya harcadım. Günde 1 paket gidiyordu.


insomniac
(08.11.19)
Yol dahil (ankara-istanbul) 450-500 civariydi galiba.

Bizde havuc dilimi baklava vardi. Yiyoduk bol bol


bir3iki7
(08.11.19)
(4)

bedellide askeriye neler veriyor?

kamuflaj, bot.. başka? eşofman? vs. çantayı topluyorum. alt üst pijama götüreyim mi?
kamuflaj, bot.. başka? eşofman? vs. çantayı topluyorum. alt üst pijama götüreyim mi?
asaf
(07.11.19)
eşofman diye verdikleri şu cdn.yeniakit.com.tr

kendi pijamanı götür. havlu falan verdiler bize. 2 fanila 2 çorap 2 yeşil slip don. kağıt havlu ve tuvalet kağıdı mutlaka götür.


winston
(07.11.19)
yerine göre değişir mi bilmem eşofman yoktu bizde. kamuflaj, bot, 2 çorap, 2 alt çamaşır, 2 üst çamaşır, traş bıçağı, kolonyası, köpüğü.

fakat ben geçen sene gittim, ikinci sevk edilenlerdenim. alay normal asker gibi davrandı bize. çorap vs bedellilerde verilmiyor olabilir artık.

sen çantaya her halükarda onlar versin veya vermesin 10 tane çorap, 7-8 alt çamaşır, 7-8 atlet, ıslak mendil, 10'lu selpak, düz kolonya, bir büyük ve küçük havlu ekle. yastık kılıfıda al mesela ben almadığıma pişman olmuştum. kaliteli traş bıçağı at mutlaka. geri kalanını kantinden halledersin.


edit: dışarıdan kargo alabiliyorsun bu arada. ben eşime bir çanta daha göndertmiştim 14.gün. yetmedi bu saydıklarım bana.


bisorumvargaliba
(07.11.19)
kamuflaj, parka, bot, 2şer çamaşır. Bir adet havlu.

Eşofman götür, akşam ve haftasonu sırf onu giyeceksin.

nurofen/aferin + pastil götür kesin bolca. Sana gerekmezse çevrende birine verirsin (ama sakla hemen dağıtma, son güne kadar ihtiyacın olacak). Girişte çantanı arayabilirler, bir şeylerin cebine koy yakalamasınlar :)


nhk ni youkosu
(07.11.19)
ıslak mendil götür kesin. her gün botu boyamakla uğraşmazsın. bir de her yer pis zaten, sürekli silersin elini yüzünü falan.

pijama ve eşofman (sivil kıyafet) götür, haftasonu ve akşamları giyersin. havlu götür, bazılarına vermemişler diye duydum.

ben 20 don 20 atlet götürüp, giyip giyip atmıştım, yıkamakla falan uğraşmazsın. yastık kılıfı al kesin, baya pis oluyor yatakhane. ilaç götür çünkü kesin hasta olursun. gerçi revire gidebilirsen veriyorlar ama uğraşmazsın işte.

bizde kantinde bazı eşyalar bitmişti millet alamamıştı falan, o yüzden kantine çok güvenme.

bir de keyif pezevenkliği istersen ve seviyorsan kahve + french press götürebilirsin :)


(2)

araştırma görevlileri norm kadrodan mı atanıyor?

sb
sb
asaf
(31.10.19)
Araştırma görevlileri 50/d statüsünde atanıyor 2018 ocak itibariyle. Yani doktora bitince eğer norm kadroya takılıyorsan güle güle diyorlar. Norm kadro öğretim üyesi kadroları için. Yani doktora sonrası...


norm kadroya takılmasanda 50d sonucu ilişik kesilir. Eğer %20 kuralı uyarınca Dr. Öğretim üyeliği kadrosu alabilirsen, tekrar atama yapılır.


piotr
(01.11.19)
(3)

Doktora öğrencisi & Asistan & Araştırma Görevlisi

1) İlk 2'sinin birbirinden farkı ne?2) Doktora öğrencisi olup araştırma görevlisi olanlar "ekstra" ne yapıyor?3) Her doktora öğrencisinin ders dönemi değişik mi?4) Doktora yeterlilik sınavıyla ilgili herkes bir şey diyor. Bunun net bir zamanı yok mu?
1) İlk 2'sinin birbirinden farkı ne?
2) Doktora öğrencisi olup araştırma görevlisi olanlar "ekstra" ne yapıyor?
3) Her doktora öğrencisinin ders dönemi değişik mi?
4) Doktora yeterlilik sınavıyla ilgili herkes bir şey diyor. Bunun net bir zamanı yok mu?
asaf
(31.10.19)
1- Asistan=araştırma görevlisi. Doktora öğrencisi sadece öğrencidir, asistan hem öğrenci hem üniversite personelidir.
2- Hem doktora tezini yazar hem hocasının, anabilim dalı başkanının veya bölüm başkanlığının verdiği görevleri yapar. Gayri resmi olarak derslere ve laboratuvara girer, resmi olarak ise sınav gözetmenliği yapar, komisyonlarda(Sınav programı hazırlama, öğrenci değişim programı, yatay geçiş, staj komisyonaları gibi) görev alır.
3-Doktora, ders dönemi ve tez dönemi olarak ikiye ayrılır. Her doktora öğrencisinin bulunduğu aşama doktoraya kayıt yılı ve derslerdeki ve tezdeki ilerleme hızına göre farklı olmaktadır.
4- Bunun net bir zamanı var. Daha doğrusu zaman aralığı var. Örn. Dönemin 8-10 haftaları arasında sınavlar yapılır denmiş olsun. Her bölüm bu zaman aralığında kendine uygun bir gün belirleyerek bu sınav(lar)ı yapar.


Asistan denen şey, işgüzar, köleci zihniyete sahip öğretim üyelerinin eskide kalan bir sıfatı diri tutma çabasının bir ürünü. O artık araştırma görevlisi ve kimsenin de asistanı değil teoride. Pratikte omurgasız, yalaka araştırma görevlileri eskinin çanta taşımacı asistanlık geleneğini sürdürüyor. Ama dik duranlar da mevcut. Bu birinci soruya da cevap olmuş oldu.

2- Araştırma Görevlisi denen şey kadrodur. Yani ilgili üniversiteden maaş alır, öğretim faaliyetlerine kısmen destek olur ama esas maaş alma sebebi bilimsel faaliyette bulunmasıdır. Doktora öğrencisi ise maaş almaz. Tabii bir araştırma görevlisi doktora yapıyor ve maaş alıyor olabilir ama bu maaş arş gör olmasından mütelevellit verilir.

3- Bu soruyu pek anlamadım. Açarsan yanıtlarım.

4- Doktora yeterlik sınavının zamanı enstitülerin yönergesinde yazar. Bazı yerlerde ders süresi 4 dönemdir. Bu yüzden en erken 5. dönemin sonunda girebilir. Kimisinde ise 2 dönem ders vardır ve 3. dönem yeterliğe girilebilir...

başka sorular varsa yanıtlarım. selamlar.


ilk 3 madde için yeterince cevap verilmiş ama;

4. Yeterlilik ders döneminin başarı ile tamamlanmasının ardından sizin ve danışmanınız belirleyeceği gün ve saatte yapılır.


piotr
(01.11.19)
(7)

askerde her gün sakal traşı olmak

sakallarım sıklaşsın ve sertleşsin istemiyorum. gillette blue 3 gibi markalar yerine permatik gibi tek bıçaklı bir şeyle traş olsam daha iyi olmaz mı bu anlamda?
sakallarım sıklaşsın ve sertleşsin istemiyorum. gillette blue 3 gibi markalar yerine permatik gibi tek bıçaklı bir şeyle traş olsam daha iyi olmaz mı bu anlamda?
asaf
(29.10.19)
Hepsi ayni


elorelia
(29.10.19)
hepsi aynı epilasyon yaptır.


Jiletle kesmenin sıklaşmasına veya sakalların sertleşmesine bir etkisi yok. Jiletle kestiğiniz zaman kesimin pürüzsüz ve keskin olmasından dolayı sertleşmiş hissettirmesi normaldir ancak daha sonra makineyle kestiğinizde bu etki ortadan kalkacaktır. Şuradan dediğim farkı görebilirsiniz:

external-preview.redd.it


synthetic a priori +1

ilgili konu ile ilgili evrim ağacının yazısı için

evrimagaci.org


fezagezgini
(29.10.19)
@synthetic a priori @fezagezgini kısa ve uzun dönem askere gidip gelenlerinki neden sıklaşıp sertleşiyor ve yanağa doğru yükselme oluyor o zaman? bir iki kişi de değil ki; geneli öyle.


asaf
(29.10.19)
Aslında sarı tüyleri alırsanız koyulaşır dolayısı ile bence yasak değilse makine kullanın


hedda gabler
(29.10.19)
Yanak tüylerini Almak için pilli küçük makineler var. Onlardan ucuz yollu bir tane edinebilirsin. Önce tüy kısımlarını alır, sonra yanak üstlerine ve boyna çalışmadan tıraşını olursun.


hüseyin aga
(30.10.19)
(2)

Doktora yapan birinin normal bir günü nasıl geçiyor?

Doktora yeterlilik sınavları ne sıklıkta yapılıyor?
Doktora yeterlilik sınavları ne sıklıkta yapılıyor?
asaf
(28.10.19)
Doktora yapan bir arkadaşım hastalık ve tatiller dışında hep kütüphanede. Gerçi o tezini yazmakla meşgul olduğundan bu denli kütüphanede çok kalıyor.
İkinci soruyu bilmiyorum.


Amaranta ursula
(28.10.19)
her dönem yapılır, 6 ayda bir diyebiliriz.
Normal günü çok genel bir soru. Sosyal bilimler mi fen bilimleri alanında mı yapıyor ,
Tezin hangi döneminde, araştırma ? deney ? raporlama ? bunlara bağlı olarak çok değişir.


fezagezgini
(28.10.19)
(1)

The Godfather 2 Soruları (Spoiler)

1) Sonny'nin karısı ve çocukları nereye gitti? Film boyunca ortalıkta yoktular.2) Michael bütün büyük ailelerin liderlerini öldürmüştü. İyi de bu ailelerin çocukları vs. hiç mi karşı atağa geçmedi? İlk film boyunca kan gövdeyi götürüyordu.3) Tom Hagen neden Kay'in düşük yaptığını söylüyor? Kay kürta
1) Sonny'nin karısı ve çocukları nereye gitti? Film boyunca ortalıkta yoktular.
2) Michael bütün büyük ailelerin liderlerini öldürmüştü. İyi de bu ailelerin çocukları vs. hiç mi karşı atağa geçmedi? İlk film boyunca kan gövdeyi götürüyordu.
3) Tom Hagen neden Kay'in düşük yaptığını söylüyor? Kay kürtaj yapmış.
asaf
(26.10.19)
1) Uzun versiyonda kızların rolleri varmış. Gayrimesru çocuğu dışında pek görünmüyorlar. Kalabalık yemek sofralarında görünüyor olabilirler.

2) 1. Filmden sonra kitaplara sadık kalinmamis belki cevaplarınız orada gizlidir.

3) Kay'in can güvenliğini düşünerek söylememiştir. Her ne kadar mafya ile çalışsa da insanı duyguları ağır basmıştır consigliere sonuçta hesap kitap yapmıştır. Diğerleri kadar gözü kara değil. Zaten Michael'in abisi ile yaşadıkları malum.


on and off
(26.10.19)
(7)

Bedelli asker valizinde mutlaka olması gereken şeyler?

Mutlaka olsun dediğiniz neler var? Atlet, iç çamaşır, çorap aldık diyelim 15'er tane.1) Herkes boğaz ilacı alın diyor. Almasak bir sorun olur mu? 2) Şampuan, sıvı sabun, el kremi vs. alsak alıyorlar mı içeri? Yoksa fazla itinalı mı olmuş olur!3) Kitap vs. gerçekten okuyabilir miyiz? Haftasonu nasıl
Mutlaka olsun dediğiniz neler var? Atlet, iç çamaşır, çorap aldık diyelim 15'er tane.

1) Herkes boğaz ilacı alın diyor. Almasak bir sorun olur mu?
2) Şampuan, sıvı sabun, el kremi vs. alsak alıyorlar mı içeri? Yoksa fazla itinalı mı olmuş olur!
3) Kitap vs. gerçekten okuyabilir miyiz? Haftasonu nasıl geçiyor kışlada?
4) Traş seti veriliyor diyor kimileri? Biz kendimiz alsak içeri sokamıyor muyuz?
5) Tv, gazete gibi şeyler yok mu gündemden uzak kalmamak için? Sinema, PS var çoğunda.

Eklemek istediğiniz bir şey olursa mutlaka yazın.
asaf
(16.10.19)
1) al, hasta olmama şansın yok.
2) sprey olmayan şeyler sokabilirsin. evet alıyorlar yazdığın şeyleri.
3) yemin ediyorum okuyabiliyorsun. bu nasıl soru? kışladan kışlaya göre değişir. genelde bizde cumartesi öğlene kadar eğitim pazar full yatış.
4) evet veriliyor bize askerlik bitmeden 3 gün önce verdiler. sokabiliyorsun.
5) tv her yerde olmayabilir. olsa da her bölükte olmayabilir. gazete yok. sinema zannettiğin sinema değil ps de her yerde yok öyle.

araştırmışsın, güzel ama yanlış araştırmışsın.


kablelvuku
(16.10.19)
1. kesin al. pastil ve boğaz spreyi.
2. içeri alabilirsin. bence al.
3.cep kitabı al kesinlikle. her salak boşlukta açıp okursun. çok zaman oluyor. haftasonları da boş. kitap kesin al.
4. bize veren olmadı. herkes getirmiş. getirmezsen içerden alırsın.
5.sinema ve ps yoktu bizde. gazete yok. tv devamlı açık.
konuma göre güneş kremi. mevsime bakma. nurofen falan sakla sağa sola. askercell etiketi olan tuşlu telefon götür rahat et bence.


Havalar soğuma sürecinde, tam hasta olmalık dönemler. Askerde bu dönemde hasta olmama şansın yok gibi bir şey. Askerde revire gidip muayene olup ilaç alabilirsin ama bu süreç işleyene kadar askerliğin biter zaten. Yanında soğuk algınlığı ilacı bulundurursan rahat edersin. Gizli falan sok bir şekilde, girişte aramada çıkarsa içeriye almazlar.

2. maddede bir şey olmaz sokabilirsin.

3. madde için akşam yatışa kadar vakit oluyor askerde, hele sizin bedellilerde daha çok olacaktır (sadece acemilik süreci olduğu için). İsmi veya içeriği kafa karıştırıcı kitaplar götürme, gereksiz muhabbetlere girmemiş olursun.

4. Traş için 1 tane mach3 götürsen yeter zaten çok sert sakalın yoksa.

5- Gittiğin yere göre değişir; kiminde kös kös oturursun kimi yerde her tür sosyal olanak var. Genelde çoğu yer ikinci dediğim gibi.


Abdurrahman
(16.10.19)
la hiç bişey alma git. her şey satılıyor orda. 20 gün yetecek kadar şampuan savun vb alacak yer var olm. şırnak silopi'de bile var yani abartmayın bu kadar. bizim yan komşuya da böyle dedim inanmadı 3 tane valizle gitti. döndüğünde abi bilsem kot tişört giderdim keşke seni dinleseymişim dedi. her şey satılıyor. her şey. kitap alma boşuna. çoğu zaman yorgun olursun. birde ordaki insanların hikayelerini dinlersen kitaptan daha faydalı olduğuna kanaat getirirsin. aldığı 10 lira maaşı ailesine gönderen arkadaş vardı amk. kitaba gerek yok sor anlatsın akşama kadar.


Tears of Devil
(16.10.19)
Bravo @tears. Ben de aynı şeyleri söylüyorum ama admin arkadaşlar siliyor sonra. Sana srtı bir veriyorum.


[GODDARD]
(16.10.19)
1 alma. içeri girerken çantan aranır. ilaçlara el konur. boyunluk al. üşütme boğazını.
2 şampuan(küçük) ve el kremi al. sıvı sabun aşırı olur.
3 1 ya da 2 kitap al. abartma.
4 verilen traş setiyle yüzünü kesersin. mutlaka kendi traş setini götür.
5 gazinoda tv var ama gazino ortamı rahatsız edicidir. 18 gün gündemden uzak kal. ne olacak?


sinek kral
(16.10.19)
1- gerek yok. içeri sokmayabilirler.
2- bizde alıyorlardı içeri.
3- okuyabilirsin boş zamanlarda.
4- bizde vermediler. kendim götürdüm.
5- gazete görmedim ama tv vardı.

tabanlık kesin götür. en kalitelisi olsun hatta.


false pretension
(16.10.19)
(5)

teröristler "etkisiz" hale getirdi ne demek?

öldürüldüler de ifadeyi yumuşatmak için mi yoksa öldürülen, yaralanan, tutuklananlar(hepsi) mı kastediliyor?
öldürüldüler de ifadeyi yumuşatmak için mi yoksa öldürülen, yaralanan, tutuklananlar(hepsi) mı kastediliyor?
asaf
(14.10.19)
öldürüldü demek, yakalandığında yakalandı veya sağ ele geçirildi, teslim oldu diye söyleniyor.


b şıkkı doğru. Hepsi yani


Mirket
(14.10.19)
Eğer gerçekten öldürüldüyse ballandıra ballandıra öldürüldü deniyor ölüp ölmediği hakkında net bir fikir yoksa etkisiz hale getirildi deniyor. Maksat skor fazla gözüksün. Ben hiç etkisiz hale getirilen terörist adı duymadım.


olaylar olaylar
(14.10.19)
neutralized demek yani ölü ya da diri ele geçirilmişler.


'
(14.10.19)
Artık teröristlik yapamayacak yani. Ölüp ölmediği önemli değil, tehdit oluşturmuyor artık.


[GODDARD]
(14.10.19)
(10)

Sadece Kadınlar Cevaplasın

KARAKTERLER: Karı-koca, Kaynana(Erkeğin annesi), Kız Kardeş(Erkeğin kardeşi), 1 bebek (1 yaşını doldurmamış) Olay kız kardeşin üniversite okuduğu şehre tatile gelen Karı-koca, kaynana ve kız kardeş arasında yaşanıyor. Bir pazar sabahı koca çocuğuyla ilgili hafif bir hoyratlık yapınca eşi "Böyle baba
KARAKTERLER: Karı-koca, Kaynana(Erkeğin annesi), Kız Kardeş(Erkeğin kardeşi), 1 bebek (1 yaşını doldurmamış)

Olay kız kardeşin üniversite okuduğu şehre tatile gelen Karı-koca, kaynana ve kız kardeş arasında yaşanıyor.

Bir pazar sabahı koca çocuğuyla ilgili hafif bir hoyratlık yapınca eşi "Böyle babalık mı olur?" diyor. O da "Olmuyorum zaten" diyor bir anlık sinirle. Eşi "Umurumdaydı zaten" deyip veryansın ediyor. Şiddet ve dayaktan bıktığını söylüyor. Araya kaynana ve kız kardeşin de girmesiyle tartışma büyüyor. Erkek ara ara küfürlü cümleler kullanıyor. Gelin kız kardeşe "Sanane?" deyince "O benim abim" diyor. Gelin de: "Benim de kocam" deyip karşılık veriyor. Kız kardeşle gelin arasında birbirlerinin aileleri ile ilgili hakaretamiz sözler geçiyor. Kaynana bir ara: "Ben oğlumu sokakta bulmadım." diyor. Yani resmen gelin üzerine ciddi psikolojik baskı kuruyorlar. Hatta kız kardeş bir ara "Babanın evine gitsen 1 hafta bile bakmaz sana" diyor hiç çekinmeden. Memleketteki baba (erkeğin babası) araya giriyor telefonla ve gelin gözyaşlarıyla "Ben daha ne yapayım baba?" diyor hıçkıra hıçkıra.

Dibimde yaşandı bu olay ve seslerini tüm apartman duydu neredeyse. Dışarıdan normal aile gibi görünüyorlar halbuki. Belki de çok normaldir bilemiyorum. Her evlilikte olur böyle şeyler diyebilirsiniz. Ülke standartları için çok normal gelebilir. Ama kadının çaresizliği resmen vicdanımı sızlattı. Derken dışarı çıkıp, akşam olunca da eve gelince herkes birbiriyle yine iyi olmuştu. Kız kardeş yenge yenge diye cümleler kuruyordu.

Sorum gelinle ilgili:

Kızlar evlilik öncesi bile birçok kelimenin, cümlenin, imanın çetelesini tutarken, en küçük bir şeyden bile içerlenip incinirken, kendini değersiz hissederken; böyle bir olay yaşandıktan sonra her şeyi böyle kolay unutabilir mi? 2 gün sonra iyi bile oldu araları. Buna seviniyorum ama bir yandan da bir kadının böyle cümleleri duyup hemen toparlanabilmesi bir parça şaşırtıyor.

Kadınlar böyle şeyleri silip devam edebiliyor mu? Bu gelin çaresizlikten siniyor mu yoksa gerçekten kabul mu gösteriyor sizce? Üstelik bu kadar masumken. Bu olay dışında önünü arkasını bilmiyorum, bilmek de istemem ama bu sözleri duyduktan sonra gelin suçlu olsa bile bu kadar kolay unutulur mu?
asaf
(08.10.19)
alt tabakadan bir kesit sunmuşsun adeta. cahiller ne yapsa şaşırmam. o yüzden normal herhalde deyip geçiyorum.


Gelin de "boyle babalık mi olur" diye o kadar kolay soyleyememeli ona bakarsan :/ şartlar eşit bence


üğpoıuy
(08.10.19)
Pardon dayak kismini atlamisim


üğpoıuy
(08.10.19)
Yalnız alt tabaka ya da varoş aile olduğunu nereden çıkardınız?
Eğitimli geçinen ailelerde bile rastlanıyor bu tür kavgalara ve şiddete.
Sorunun yanıtına gelince...
Büyük olasılıkla kadın bir bebekle ortada kalakalmak istemiyor ve bu yüzden katlanıyir,


pro9it9is9
(08.10.19)
varos olmalari sart degil +1, boyle olaylar egitim duzeyi yuksek insanlarin evlerinde de olabiliyor. ustelik o egitimli, isinde gucunde kadinlar bulunduklari konuma yediremediklerinden kocalarinin fiziksel/sozlu saldirilarina daha da sessiz kaliyor elalem ne der kaygilari yuzunden.

her neyse, gorumcesi baban sana 1 hafta bakmaz bile filan diyor, kadinin ses cikarmiyor olmasinin baska sebepleri (kendi ailesiyle de problemleri vs.) de olabilir yani.


in vino veritas
(08.10.19)
çünkü hepsi de bunun "normal" olduğu, "canım her ailede yaşanır böyle şeyler" dendiği ailelerde büyümüş +1 büyük ihtimalle. Ama gerçekten bunun eğitimle ilgisi yok.

Kadının ailesi nasıldır bilmiyoruz, belki evine gitse gerçekten babası "kocandır" diye geri gönderecek. Belki kadın "dul" sıfatıyla yaşamanın şu hayatından daha kötü bir şey olduğunu düşünüyor. Eh, bir de bebek var. Çaresizliğin ve cehaletin (ama illa ki okul eğitiminden bahsetmiyorum) ve dysfunctional ailelerde büyümenin karışımı galiba.


kobuzchu kiz
(08.10.19)
Korku ve caresizlik turkiye'de de tum dunyada da her seyi kabul ettirir. Baska bir cevabi yok. Turkiye'de iliskilerin ciddi bir kismi, siddet olmadigi halde insanlar korkulariyla yuzlesemedigi icin boyle boktan sekilde devam ediyor zaten, evli olmak, sahipli olmak bir basari ve mutluluk kriteri olarak belirlendigi surece, bu sorgulamadigi surece devam edecek.


kassiopeia
(08.10.19)
Benim asıl sorum “kadın devam ettirirken ne gibi bir motivasyonu oluyor?” değil; “kabullense bile eşine karşı sevgisi ve aidiyetini etkilemiyor mu bu durum?”

Yani bütün bunların üzerine hâlâ eskisi gibi sevebiliyor mu eşini? Herkes toplumsal bağlamdan bakmış. Onlar herkesin malumu.


asaf
(08.10.19)
o kisiden kisiye degisir muhtemelen, yani kadin da kocamdir dover de sever de kafasindaysa (sevgiyi kafasinda olusturdugu kurallara gore kurgulayarak) seviyordur hala, yok mecburiyetten katlaniyorsa icten ice nefret ediyordur, bkz. siddet gordukleri kocalarini bir cinnet aninda bicaklayan kadinlar. dolup dolup en sonunda bi gun bi anda patlayiveriyorlar, bu olay baslarina ilk geldiginde degil gordukleri siddet duzenli hale geldiginde tepki veriyor cogu.


in vino veritas
(09.10.19)
Gelin kayınvalidesine "annecim" derken ya da kızkardeş "yengecim" derken birbirlerini sevmiyorlar. Kılıçlar çekildiği zaman dilin kemiği yok, filtresiz konuşuyorlar, sonra tiyatroya geri dönüş.
Hiçbirşey silinmiyor. Doktor bir arkadaşımın görev yaptığı klinik İstanbul'un varoş kesimlerinde. Mide, kalp, solunum, aritmi vs. şikayetiyle gelen çoğu kadının aslında hastalık sebebinin mutsuzluktan, çaresizlikten olduğunu söylemişti arkadaşım. "İlaç verip gönderiyoruz, ama semptomları maskelemekten başka bir işe yaramıyor" demişti. O hayat döngüsünde hasta olmamasının yolu yok.


SiyamkedisiZorro
(09.10.19)
(4)

Onur Ünlü stand-up yapmaya başlamış. Tutar mı sizce?

Sb
Sb
asaf
(14.09.19)
Gözlem yetemeği güçlü, tutar


mariposa
(14.09.19)
gözlem yeteneğinin yanısıra aktarma yeteneğinin de güçlü olması gerekiyor..


strobist
(14.09.19)
Tutmaz. Kendini kontrol edemiyor. İçip içip internete kusuyor.


mekaniker
(14.09.19)
tutmaz ama bilet aldım.


tartuna
(24.09.19)
(8)

durulanmışlık hissi vermeyen duş jelleri

en iyi markaları almama rağmen bir türlü hemen durulanabilen bir çeşidine rastlamadım. o durulanmışlık, arınmışlık hissini almak için dünyanın suyu gidiyor. yok mu bir önerisi olan bu konuda?bazı insanlar 10 dk'da duştan çıktıklarını söylediğinde şaşıyorum. 10 dk'da girip çıkıp nasıl "temizlenmiş" h
en iyi markaları almama rağmen bir türlü hemen durulanabilen bir çeşidine rastlamadım. o durulanmışlık, arınmışlık hissini almak için dünyanın suyu gidiyor. yok mu bir önerisi olan bu konuda?

bazı insanlar 10 dk'da duştan çıktıklarını söylediğinde şaşıyorum. 10 dk'da girip çıkıp nasıl "temizlenmiş" hissediyorsunuz kendinizi o da ayrı mesele?
asaf
(28.08.19)
Ben tam olarak bu sebeple defne sabunu veya zeytinyağı sabunu kullanıyorum. Saç ve vücut sabunlayip 10 dkda tertemiz çıkıyorum


JohnOakley
(28.08.19)
Duru türk hamamı sabunu


coca cola
(28.08.19)
çamaşır suyuyla yıkanan duydum. bu arada duşta 10 dk. gayet makul bir süre bence. yanı köpüklendin, saçını yıkadın, vücudunu yıkadın bitti işte. her gün yıkanırsan gayet temizsin.


alors
(28.08.19)
Kaliteli kalıp sabun kullanmanızı öneririm.

Ayrıca benim de 10 dakikayı geçmez, fazlası su israfı. alors'un dediği gibi her gün yıkanıldığında gayet yeterli bir süre.


fotrsapka
(28.08.19)
ben her gün duş alırım, saçları ise gün aşırı yıkarım. yani saç yıkamadan duş alıyorsam 5 dk filan sürer. saçları da yıkıyorsam 10 dk en fazla. daha fazlasında napılır ki. zaten yıkanıyor vücut her gün. sabunla, durula çık. haftada bir kese yaparsın en fazla kendine. inşaatta filan çalışıyorsan tamam da onun dışında bundan daha fazla ne yapılabilir ki temizlenmek için?


elorelia
(28.08.19)
Duş jeliyle gibi gıcır gıcır durulanmış ve aşırı temiz bi his olmuyor. En son palmolive micellar güllü duş jelini aldım diğerlerine göre daha çabuk durulanıyor ve kaygan bir his bırakmıyor.


sabun daha iyi. jel ne kadar durulansan da vücuda yapışıyor.


silver apple
(28.08.19)
Sebamed yüz ve vücut temizleme jeli


(9)

hangi çay markasını tercih ediyorsunuz?

2) demlik poşeti ile demlenen çayla klasik demleme yapılan çay arasında lezzet farkı oluyor mu? 3) günde kaç bardak içiyorsunuz?
2) demlik poşeti ile demlenen çayla klasik demleme yapılan çay arasında lezzet farkı oluyor mu?
3) günde kaç bardak içiyorsunuz?
asaf
(24.08.19)
1. Karali çay, tam bir fiyat performans canavarı.
2. Klasik demleme çayı tercih ediyorum, yalnız ilk önce su sonra üzerine çay koyarsanız o daha lezzetli oluyor.
3. Klasik çay bardağına oranlarsak 10-12 içiyorumdur.


koskoca kirpi
(24.08.19)
Doğuş Karadeniz. F/p olarak çok iyi

Buna ek olarak bu çay olayları insanın yaşadığı şehre göre değişiyor eğer hazır su kullanmiyorsa. Her çay her su da aynı olmuyor.


westblack
(24.08.19)
1- Elbette Çaykur.
Lipton, Doğuş vs. Kokusu bile berbat.
2- demlik poşet asla kullanmam
3- ortalama 20 bardak içiyorumdur en az + 3 kupa da kahve


2 tostos turan
(24.08.19)
lipton early grey toz olanı demliyorum, bazen de akşamları keyif çayı olarak twinings lady grey demliyorum. demlik poşet ile demlenen çay daha lezzetsiz oluyor. günde ortalama 2-3 büyük kupa içiyorum.


night train
(24.08.19)
1- ofçay hazine
2- büyük oranda psikolojik o mevzu. çayın ne kadar güzel olduğu belirliyor genelde tadı.
3- çok bardak içiyorum ya. kupayla içiyorum ben o yüzden biraz zor hesaplamak ama klasik ince belli bardaklardan 25 taneye falan denk geliyordur.


Ofçay tiryakisine(bimlerde mevcut) + az miktar çaykur tomurcuk...
Kesinlikle fark oluyor,sallama çay içmem kesinlikle.Günde 2 kupa siyah 2 kupa tomurcuk yeşil çay içiyorum


arenas
(24.08.19)
çaykur tirebolu 42 ile çaykur'un en dandik çayı olan kamelyayı karıştırıyorum.

kamelya'nın en dandik olduğunu düşünmemin nedeni hep kahvehanelerde, çay ocaklarında falan kullanılıyor olması.

demlik poşet sevmiyorum.

çay bardağı ile 8-10 bardak içiyorumdur.


kibritsuyu
(24.08.19)
Çaykur Tiryaki


kilimanjaro
(24.08.19)
1. Kendim karıyorum.
Doğuş Filiz Çayı(5 kg) + Doğadan Gizli Bahçe (1 kg) + Lipton Siyah İnci (900 gr) + Çaykur (1 kg) + Yeterli gördüğüm kadar bergamot + Varsa kaçak çay (:
Bu karışım bizi baya bir süre götürüyor.

2. Elbette. Üstelik demlik poşetlerin zararlı olduğunu da düşünüyorum.
3. Türk bardağıyla ajda boyda 6-8.


(9)

Kırmızı eti yıkıyor musunuz?

Yıkanması tavsiye edilmiyor ama kan kalıyor. Yıkanmazsa ‘kan’ yemeklere karışıyor, bu sağlıksız değil mi? İlikli kemikler alıp çorbaya katmak istiyorum ama hepsi kanlı oluyor. Şarküteri personeli direk kullanmamı söyledi ama kanın karışacağını düşününce içim razı olmadı.
Yıkanması tavsiye edilmiyor ama kan kalıyor. Yıkanmazsa ‘kan’ yemeklere karışıyor, bu sağlıksız değil mi?

İlikli kemikler alıp çorbaya katmak istiyorum ama hepsi kanlı oluyor. Şarküteri personeli direk kullanmamı söyledi ama kanın karışacağını düşününce içim razı olmadı.
asaf
(22.08.19)
Ette yıkadığınız kan değil, kan olsa pıhtı olur. Etin suyunun rengi kırmızı ve bütün tadını yıkıyorsunuz.

Edit: kemikte durum farklı olabilir, üzerinde ne var ne yok aldığınız yere bağlı ama eti yıkamayın.


whoosie
(22.08.19)
ilikli kemik kanı atsın diye ya fırına verilir, ya da geceden sirkeli suda bekletilir. kasaptan aldığınız gibi atarsanız çorbanız pişerken her fokurdadığında üstü gri köpükcükler olur.
bir de yani kemik suyu yapıp dondurucuda depolayıp çorbaya hazırdan onu
koymak varken sıfırdan kemikli et pişirmek, onu ayırmak falan bir ton iş değil mi? dümdüz kemik suyu yapsanız dediğim yöntemle daha mantıklı olur sanki.


yikamiyorum.


baldur2
(22.08.19)
yıkamıyorum


yanginmerdiveni
(22.08.19)
yıkanmaz. whoosie +1.

en fazla yapacağınız eti havlu kağıdı ile kurulamak o da sizin kan dediğiniz suyu almak için değil dışı daha iyi mühürlensin, çıtır çıtır olsun diye.


mutantking
(22.08.19)
ilikli kemik çorbaya ya da yemeklere atılmaz, kemik suyu hazırlanır.

kemik suyunu da önce iyice bi kaynatır suyunu atarsın, ikinciye kaynatır süzer yemeklere koyacak hale getirirsin.

yani senin sistem komple yanlış.

ikincisi kemik suyu hazırlamak öyle 1 2 kilo kemikle olacak iş değil bildiğin alıcaksın 10 kilo hazırlayıp porsiyonlayıp buzluğa atacaksın.


Fodera
(22.08.19)
Bizim programdaki iki sef de haşlama için yıkıyor. Diğer pişirme türlerinde yikamiyor.


Ben mutlaka yikiyorum.

Ilikli kemigi de kaynatirken ilk su kanli olur ve onu hic kullanmayip atarsin zaten


chitosan
(22.08.19)
Yikamiyorum.
Hic aklima bile gelmemisti daha once.


Flipsflops
(22.08.19)
(5)

Fındık toplayanların çalışma sistemi?

Yevmiye usülü mü çalışıyorlar? Az önce haberine denk geldim de; birçok şehirden gidiyorlarmış. Kazandıkları para gidip gelmelerine ve masraflarına değiyor mu? Kaç gün çalışıyorlar, ortalama ne kadar kazanıyorlar?Bilenler aydınlatabilir mi?
Yevmiye usülü mü çalışıyorlar? Az önce haberine denk geldim de; birçok şehirden gidiyorlarmış. Kazandıkları para gidip gelmelerine ve masraflarına değiyor mu? Kaç gün çalışıyorlar, ortalama ne kadar kazanıyorlar?

Bilenler aydınlatabilir mi?
asaf
(15.08.19)
Günlük 100tl, Öğlen yemek veriyolar işte. İşçilerin başındaki çavuş 200tl.


zbrs
(15.08.19)
yevmiye usulü çalışırlar. yemek verilir. aslında genelde aile içinde halledilmeye çalışılır, dışarıdan yevmiyeci alan çok az gördüm ben giresunda. ama en son 5 sene önce fındığa gittim tabi sayı artmış olabilir. yaklaşık 15 20 gün çalışırlar.


carabelli
(15.08.19)
Yerlisi 100 tl civarına çalışmayınca dışarıdan akın akın gidiyorlar.
Amele 100 ise , çuvalcı ve dayıbaşı 200 tl dir, en pis işte çuvalcılıktır. En çalışkan tayfa bile en fazla 1 ay çalışabilir bahçe bulursa. Zira 15-20 gün içinde toplanmalıdır fındık daha kavşağın kuruması,patoz atılması,tanenin kuruması derken güneş isteyen süreç çok ama yağmurun baş göstermeye başladığı mevsimler.


synax
(15.08.19)
bizim burda 150 tl yevmiye. 8-6 calisiyorlar. ogle arasi var. 100 lira o cile icin az.


aydonno
(15.08.19)
Genelde 8 -6 arası çalışırlar. yevmiyesi 100 -120 tl arası değişiyor. saat 10'da meyve molası, 12-1 arası yemek molası. başka durmak yok. kalabalık aileler şeklinde gidilirse evet getirisi fena olmaz. kaç gün çalışıldığı kişiye göre değişir durmaksızın 30 gün çalışan da var 10 gün çalışan da.


(3)

Mourinho’nun söylediklerini özetleyecek biri yok mu? (İngilizce)

Bana müthiş bir bayram hediyesi olur.https://youtu.be/9MPTg0Q5tfQ
Bana müthiş bir bayram hediyesi olur.

youtu.be
asaf
(12.08.19)
abi 14 dakika ya. hangi dakikalar arasi oldugunu soyle de oyle cevireyim bari.


sparkle kiddle
(12.08.19)
@sparkle kiddle Abi elbette hepsini değil. Sadece Mourinho'nun söyledikleri:

3:55-5:15
6:05-6:45
10:08 ve sonrası


asaf
(12.08.19)
3:55-5:15
benim için taktiksel bir sistem ve oyunun prensipleri olması ve en kesin olması gereken şey (bir örnek veriyor) kompakt oyun. ve oyuna baktığımızda 6 lı blok ve 4 lü diğerlerini görüyoruz. Abraham Barclays Pedro vs hepsi duruyor. Baktığımızda günümüzün iyi takımları yüksek blok yüksek agresiflik yüksek atak yada düşük (için bunların tamamı) yani oyun prensibi bir sistem değil, tek prensibin kompakt oynamak. Dolayısıyla Chelsea United'a karşı topu koruyamadı ve counter atak için fırsat bulamadı.

(Sanırım 4-0 lık mağlubiyet sonrası herhalde tamamını izlemedim.) Exp de yazılmış evet düşündüğüm gibi.

6:05-6:45
böldüğüm için özür dilerim bir diğer prensip: bütün manager lar farklı düşünüyor ama topa sahip olduğunuzda topu kaybettiğinizi tahmin etmiyoruz. top bizde evet 11 kişi atak organizasyonu planlıyoruz evet topla oynuyoruz herkesin katılım göstereceği (takımı kastederek) ama topu kaybettiğinizi tahmin etmiyoruz. (Newcast. üzerinden ek bir örnek verdi maçtan haberim yok sanırım rakip alanda bir top kaybetmişler benzer bir örnek yine) Yani demek istediğim oyununuzun prensipleri olmalı ve onu sezon boyunca geliştirmeye çalışmalısınız.

10:08 ve sonrası
Benim için puan vs değil en önemli temel prensipler ki Atletico Madrid harika sonuçlar aldı, harika oyun vs vs ama topu kaybettiklerinde kompakt blok oyuna dönüyorlar.

12:30'a kadar geldim fakat sıkıldım. Caption açıp kalanına bakabilirsin. Oyunla ilgili çok teknik şeyler de anlatıyor basit bir dille. Ama ilgimi çekmediğinden burada bırakıyorum.


baldan kaymak
(12.08.19)
(10)

Nusret hiç tatil yapmıyor mu ya da dinlenmiyor mu?

Son 1 yıldır takip ediyorum. Adam gece 2’de uyuyup 6’da story atmaya başlıyor. Sürekli ya geziyor ya çalışıyor ya spor yapıyor. Bu tempoya nasıl dayanabiliyor; orası da ayrı mesele.
Son 1 yıldır takip ediyorum. Adam gece 2’de uyuyup 6’da story atmaya başlıyor. Sürekli ya geziyor ya çalışıyor ya spor yapıyor. Bu tempoya nasıl dayanabiliyor; orası da ayrı mesele.
asaf
(06.08.19)
Az da yese, çok da yese, işçinin uykusu tatlıdır; oysa zenginin malının çokluğu onu uyutmaz. Kutsal Kitap
Vaiz 5:12


catch
(06.08.19)
Nisa Suresi, 38. ayet: Ve onlar, mallarını insanlara gösteriş olsun diye infak ederler, Allah'a ve ahiret gününe de inanmazlar. Şeytan, kime arkadaş olursa, artık ne kötü bir arkadaştır o.


kendi çabalarıyla zengin olan insanların çoğu aksine az uyuyor. çalışmayı seviyorlar heralde. ya da zenginliklerinin devamı için


tinky winky
(06.08.19)
Tamamen psikolocik bence de.
Adamın derdi tasası olacak şeyler eğlencesi olmuş. Hayatını yaşıyor. Ben olsa ben de uyumam. Sabah uyanıp dertlerini sıkıntıların içine düşmeyi kim ister.


dolan dolmuş
(06.08.19)
öncelikle adamın iş tatmini var. senin benim gibi patrona ya da kurumsal tüzel bir yapıya para kazandırma peşinde değil. bu da onu motive ediyordur.

çok düzgün besleniyor ve düzgün spor yapıyor. önemli olan ne kadar uyuduğun değil, beslenme düzenini, fiziksel aktiviteni "balanced" bir şekilde gerçekleştirmen. bu da insanı daha dinç yapıyor. adam düzgün, sağlıklı, ölçülüp tartılmış besin alıp bunu düzgün bir şekilde yakıyor. bizim gibi akşama kadar sandalyede göt büyüten insanlara göre daha sağlıklı olmasını sağlıyor.

ek olarak, istediği şeylere ulaşabiliyor, istediği zaman istediği coğrafyada, iklimde yaşayabiliyor. bunlar hep motivasyon. ben bugün mykonos'a gitsem, yarın sabah süper dinç uyanıp sporumu yaparım mesela. ama malesef sabah uyanıp günün hesabını kitabını ay sonunu falan düşünmem lazım.


mg3929
(06.08.19)
Kokain kullanıyor olabilir o tempoya başka türlü nasıl dayanılır bilemiyorum


burya
(06.08.19)
Adam fakirlikten geldiği için tekrar eski pozisyona düşmemek gibi bir kaygısı olabilir. Ayrıca tüm gün yemek pişirip et tokatlamıyor ki sürekli fotoğraf çektiriyor şirketin diğer işleriyle ilgileniyor. Oturup maddi hesap yaptığını ya da aşırı yetkili olduğu sanmıyorum.


bahoho
(06.08.19)
Öğlen uyuyodur


Delay Fuze
(06.08.19)
adam tam bir işkolig, nusret başka iş yapsa tamam bu kadar ünlü ve zengin olmazdı ama yine başarılı ve paralı olurdu buna eminim.


nuisance
(06.08.19)
Günde sadece 5 saat uyuyup, haftanın 7 günü çalışıp, hayatında tatil nedir bilmeyip, Nusret'in kazandığının milyonda birini bile kazanamayanlar var.

He ben onun yerinde olsam senenim yarısını yatmakla geçirirdim o ayrı.


Psycho Mantis
(06.08.19)
(19)

Öyle bir parça paylaşın ki yürek dağlasın...

Pop, rock, slow, klasik müzik, türkü hatta jazz bile olabilir. Yeter ki yüreğe bir hançer gibi saplansın..
Pop, rock, slow, klasik müzik, türkü hatta jazz bile olabilir. Yeter ki yüreğe bir hançer gibi saplansın..
asaf
(05.08.19)
yalan - candan ercetin www.youtube.com


exlibris
(05.08.19)
youtu.be


paudi
(05.08.19)
İz bırakanlar unutulmaz
Vega


elveda ey gencli - fatih erkoc www.youtube.com


exlibris
(05.08.19)
Baba bugün dağlar yeşil boyandı


yorgun yillarim - eli turkoglu www.youtube.com


exlibris
(05.08.19)
varsa yuregin daglanir.

open.spotify.com


sparkle kiddle
(05.08.19)
cengiz kurtoğlu - yorgun yıllarım


(git:www.youtube.com )


scudman1
(05.08.19)
ceza - med cezir
vay seni cerrahpasa - volkan konak
voice of the soul - death


baldur2
(05.08.19)
seç beğen al
open.spotify.com


Moks
(05.08.19)
open.spotify.com
karar veremedim
open.spotify.com


Efoody
(05.08.19)
Slowdive – Dagger :( www.youtube.com
Aaron - U Turn :( www.youtube.com


jacque
(05.08.19)
Yüzyüzeyliken konuşuruz - ölsem yeridir


neymis
(05.08.19)
music.apple.com

ferhat gocer - yastayim


(3)

Bu cümle İngilizce olarak en doğru nasıl ifade edilir?

Cümle şu: Gerçek kişi ve kurumlar ile hiçbir ilgisi yoktur.
Cümle şu: Gerçek kişi ve kurumlar ile hiçbir ilgisi yoktur.
asaf
(01.08.19)
All characters appearing in this work are fictitious. Any resemblance to real persons, living or dead, is purely coincidental.

(bkz: disclaimer)


eğer direkt bunu çevireceksek söyle derdim, the all characters and establishments are fictious. ama bunu ecnebiler filmlerin başında daha uzun daha afilli yazıyor.


mehmed resad
(01.08.19)
… has no relations whatsoever with actual persons or institutions (establishments da kullanılabilir).

Bu tür yazıların şu wikipedia adresinde bir kaç örneğini bulabilirsiniz:
en.wikipedia.org


bayilirim
(01.08.19)
(2)

Çeşme’den İzmir’e gece 01:00’de dönmek mümkün mü?

İnternetten bakınca gece 22:00 son sefer olarak görünüyor.
İnternetten bakınca gece 22:00 son sefer olarak görünüyor.
asaf
(22.07.19)
havaşa bak. havaalanından çeşme'ye sabaha kadar ulaşım olması gerekiyor.


Çeşme Seyahat son seferi 00.30'da

www.cesmeseyahat.net


teknikekip
(22.07.19)
(5)

Diyelim ki 15 Temmuz başarılı oldu ve şu an 16 Temmuz sabahındayız?

Fetö başarılı oldu ve askeriyenin içindeki o marjinal grup yönetimi ele geçirdi. 16 Temmuz sabahında haberlerde neleri izleyecektik? Ülkede neler değişecekti? İlk demokratik seçim ne zaman yapılacaktı? Yapılacak mıydı? Gerçekçi "hayalgücünüz" size neler söylüyor?
Fetö başarılı oldu ve askeriyenin içindeki o marjinal grup yönetimi ele geçirdi. 16 Temmuz sabahında haberlerde neleri izleyecektik? Ülkede neler değişecekti? İlk demokratik seçim ne zaman yapılacaktı? Yapılacak mıydı? Gerçekçi "hayalgücünüz" size neler söylüyor?
asaf
(16.07.19)
maalesef bir şey çıkmıyor. senin de dediğin üzre marjinal bir grubun başarılı olma ihtimali yoktu.


Yani bana göre yönetmenin ve gücün tadıyla bir süre seçim olmazdı. Belediye başkanları siyasi parti temsilcileri olduğundan hepsi ilk günden uzaklaştırılırdı görevden. valiler de görevden alınır, yerlerine yine kendi atadıkları sivil ya da askeri yöneticiler bakardı. Yine bunun için de seçim olmazdı.

Yurtdışından ise hiçbir demokratik yönetim talepleri gelmezdi, ondan eminim. Seçim yapılsın baskısı olmazdı.


akatreil
(16.07.19)
Valla onca darbe görmüşlüğüm var. Yurtdışı hep kazanandan yanadır. Demokrasi filan çok da ipinde değil batı dünyasının. Eğer ülkendeki yatırımlarına dokunmayacağını güvence altına alıyorsan "ne uğraşacam kendi pisliğinde boğulsunlar" diyor, haklı olarak.
16 Temmuz'da bence hemen fetöcüyüz demeyeceklerdi. Fetöcü bunlar diyenleri susturacakları. Bu arada "yaşasın Tayyip gitti" diye çıkacak birkaç safı birkaç gün sonra polis ziyaret edecekti. Demokrasiymiş gibi olan seçimler 1 sene sonra olacaktı. O zamana kadar da zaten muhteşem medyamız bunların ne kadar cici olduklarından bahsedecekti vs.
Çok da fazla kurgulamaya gerek yok. Bence aceleye getirilmiş bir darbemsiydi. Darbe diyemiyorum. Tek şerit kapatarak darbe mi olur? Olan zavallı yurdunu, mıntıkasını korumaya çalışanlara oldu. Zulümleri batsın!


SiyamkedisiZorro
(16.07.19)
Darbe "demokrasi kurtariliyor" algisiyla pazarlanacak, muhtemelen basta milliyetciler ve sekuler insanlarin yeni yonetimi benimsemesi amaclanacakti. Avrupa Birligi ya da Amerika muhtemelen en basta "Gelismeleri tedirginlikle karsiliyoruz" falan tarzi aciklamalar yapacaklar, yonetimi ele gecirenlerden "Amacimiz demokrasiye donmek, en kisa zamanda her sey normale donecek, secimler yapilacak, anlasmalarimiza ve bati normlarina sadigiz" aciklamasi gorunce yatisacaklardi. AKP iktidari devr-i sabik ilan edilip onemli kisiler tutuklanacak ve tabi ki haklarindaki butun istihbarat, videolar ve tapeler 7/24 televizyonlarda donecekti. Oldurulen halk duruma ve darbe sonrasi tepkilere gore ya terorist ya da kandirilmis ve kiskirtilmis masum insanlar olarak lanse edilip bunlarin da hesabi AKP'den sorulacakti. Bugun "Feto, feto" diye ortada dolanan bir suru yandas darbe guzellemesi yapacak ve nasil da ulkenin eski demokratik cizgisine dondugunden bahsedip "Aman efendim darbe var, darbe var; adi darbe diye hemen kotu olmuyor" falan diyeceklerdi.

Uzun vadeyi ise bilemiyorum. Cemaatin amaci ulkeyi yikmak degildi muhakkak. Konu ulkenin yonetimini ele gecirmek ise bunu oyle ya da boyle yaptiktan sonra bir parti etrafinda gorece normal siyaset yapmaya calisirlar ya da en azindan boyle lanse ederler;bir yandan da kendi goruslerini hakim ve surekli kilacak siyasi ve hukuki degisiklikler yaparlardi herhalde.


salihdt
(16.07.19)
Kemalistler bir "anti-darbe" timi kurup "post-darbe" yaparlardı. Sonuçta ne olursa olsun bu ülke şeriatçıların eline bırakılmazdı,İran devrimi ile karşılaştırmamak gerekir.

Yönetim ve bürokrasi olaraksa şu ankinden çok da farklı olmazdık zira bu adamlar darbeden önce de Türkiye'nin hemen her yerini zapt etmişlerdi.

Ayrıca Türkiye'de hiçbir darbe dışarıdan desteksiz yürürlüğe konmaz veya başarılı olmaz. Yani birileri gerçekten düğmeye basacak olsa idi darbeyi kimlerin yaptığının çok da önemi olmuş olmayacktı.


Psycho Mantis
(16.07.19)
(6)

Şöyle fotoğrafların sırrı ne?

Şimdi de siyah-beyaz fotoğraflar çekiliyor ama bunlardaki duygu, hava, orijinallik yok.
Şimdi de siyah-beyaz fotoğraflar çekiliyor ama bunlardaki duygu, hava, orijinallik yok.
asaf
(15.07.19)
hocam sır makine ve kullanılan teknolojide. Şimdiki siyah beyaz fotoğraflar dijital olarak yapılıyor. Oysaki buradaki fotoğraflar analog makine ve siyah beyaz film ile çekilenler. Şimdilerde yine hatta yeni ve kaliteli analog makinelerle siyah beyaz filmde çekseniz böyle güzel sonuçlar elde edebilirsiniz.

Şu da destekleyici makale
expertphotography.com


senolll
(15.07.19)
Yalnız bu fotoğraflar sepya olmasi lazim


all girls dream
(15.07.19)
Böyle fotoğrafların sırrı kabiliyetli biri tarafından çekilmiş olmaları.
Şimdiki fotoğraflarda böyle bir hava olmadığını düşünüyorsunuz çünkü elinde cep telefonu olan herkes binlerce fotoğraf çekebiliyor. Gördüğünüz fotoğrafların çoğu ne yaptığını bilmeyen insanlar tarafından çekilmiş oluyor.


chavezding
(16.07.19)
Hayır! Siyah beyaz fotoğrafların duyguları daha iyi yansıttığı birçok yönetmen tarafından kanıtlanmıştır. Sinemada renkli döneme geçildiğinde dahi birçok yönetmen hala siyah beyazda diretmiş. Rengin duyguları yok ettiğini savunmuşardır.


olaylar olaylar
(16.07.19)
ışık, kontrast


new day new life
(16.07.19)
@olaylar olaylar'ın yazdığına ek olarak şöyle bir video bırakıyorum

www.youtube.com


hononu
(16.07.19)
(3)

Murat Bardakçı nerelerde? Tv'yi neden bıraktı?

Habertürk'teki köşe yazıları ve Cumhurbaşkanlığı komisyonu dışında ne yapıyor?
Habertürk'teki köşe yazıları ve Cumhurbaşkanlığı komisyonu dışında ne yapıyor?
asaf
(09.07.19)
kitap yazıcam diyordu.


sutlu nescafe
(09.07.19)
arada tophane, boğazkesen caddesindeki kitapçı da görüyorum. tvde bende görmedim uzun zamandır.


scudman1
(09.07.19)
darildi tv'ye, ekurisi fatih&celal pasalar oyle dedi en azindan.


eindaclub
(10.07.19)
(4)

Ya seçimi Binali Yıldırım kazanırsa?

Olmaz ya; oldu diyelim. Ne olur tahminen?
Olmaz ya; oldu diyelim. Ne olur tahminen?
asaf
(20.06.19)
Hersey cok guzel olmaz. Chp soylemine bakarsan.
Bana goreyse, degisen bisey olmaz.
Sonuc olarak olan, olur ne olursa bize olur :)


tunaktunaktun
(20.06.19)
Zamanında Mansur Yavaş içinde çok üzülmüştük. Hak etmişti olmamıştı.

www.youtube.com 30. saniyeden sonrasını izlersen güncel bilgiyi alırsın.

bugün Binali Yıldırım kazanır, kazansın. Oğlu daha çok zar atar, rulet masalarında vakit geçirir. Geçirsin! Sıkıntı yok. Ama o seçimlerde öyle bir geçirirler ki adama iyi ki kaybetmişiz İstanbul'u 2019'da dersin.


olmaz diye bir şey yok halen daha kazanma ihtimali var. erken seçim olma ihtimali öcalan mektubundan sonra arttı. istanbul için bir şey değişmiyecek 25 senedir istanbul milli görüş çizgisinde. istanbulu by kazansa da kaybetse de olanlar olur.


mikahakkinen
(21.06.19)
istanbul'a olan 25 senelik ihanet devam eder. başka bir sıkıntı olmaz.


babilbaligi
(21.06.19)
(2)

Youtube'u tam ekran yapınca başlat menüsü de gözüküyor.

Bir türlü halledemedim. Yok mu bir yolu?
Bir türlü halledemedim. Yok mu bir yolu?
asaf
(17.06.19)
bende pc'yi yeniden baslatinca duzeliyordu.


seksli harf
(17.06.19)
Dosya gezginini sonlandırıp tekrar başlat. Bi şey exe’yi aratsana nette


(s)AINT
(17.06.19)
(6)

doktoraya başvuruda "giriş sınavı" denilen şey mülakat mı?

sb
sb
asaf
(24.05.19)
Genelde yazılı sınav yapılır, sonrasında bazen mülakat yaparlar. Çok büyük ihtimalle yazılı sınav bahsettiğiniz.


Okula göre değişir ama çoğunluk yazılı sınav ve arkasından mülakat.


deadwampir
(24.05.19)
okula göre değişir.
yazılı sınav yapacağız, referans mektubu bile istemiyoruz bizde her şey şeffaf diyen okul bile kağıtları dağıtmadan önce çatır çatır mülakat yapıyor. öyle de vizyonsuzlar.. tr için konuşuyorum elbette.


jimjim
(24.05.19)
Bölüme göre çok değişiyor bu işler. Yakın zamanda girmiş birileriyle konuşsanız çok iyi olur. Tanıdık yoksa lisansüstü program yürütme kurulundan bir hocayla konuşun.


cosmicstring
(24.05.19)
Giriş sınavı ise muhtemelen lisans konularını içeren yazılı sınavdır. Mülakatlar genelde o sınavdan sonra ayrı oluyor. Yani yazılı sınav+mülakat diye açıkça belirtilir zaten. Mutlaka yazıyordur enstıtü sayfasında saatleriyle beraber.


superfluid
(24.05.19)
Genelde yazılı sınav oluyor. Sınavda da yapılacaksa eğer mülakat ile ilgili bilgi verilir.


(2)

Doktorada Kyk öğrenim kredisi/burs

1) Lisanstan kyk borcum var. Yl kyk almadım. Şimdi doktora yaparken alabilir miyim? Lisansımla yüksek lisans arasında 1 yıl, yl ile doktora arasınd arasında bir yıl boşluğum var?2) Öğrenim ya da burs alırsam hangi aydan ödenmeye başlayacak?
1) Lisanstan kyk borcum var. Yl kyk almadım. Şimdi doktora yaparken alabilir miyim? Lisansımla yüksek lisans arasında 1 yıl, yl ile doktora arasınd arasında bir yıl boşluğum var?

2) Öğrenim ya da burs alırsam hangi aydan ödenmeye başlayacak?
asaf
(21.05.19)
1-)Alırsın.
2-) Başvurular eylül ekim gibi oluyor. Ödemeler ocakta başlıyor.


Amaranta ursula
(21.05.19)
Ocakta 3 ya da 4 ayı toplu alıyorsun. Şu an doktora burs-kredi 1500 lira sanırım. Ona göre hesap et.


westblack
(21.05.19)
(4)

Bu konuşmalar ezberlenmiş mi? (video)

1979 yılına ait. Bu videodaki üslup, kendini ifade ediş biçimi ve yaklaşım çok hoşuma gitti. Ama sizce videodaki röportajlar gerçekten hazırlıklı mı yapılmış? Önceden hazırlanıp öyle mi konuşmuşlar yoksa spontane mi gelişmiş?https://www.instagram.com/p/BxpLQwsASiu/?igshid=114v67z9hq21u
1979 yılına ait. Bu videodaki üslup, kendini ifade ediş biçimi ve yaklaşım çok hoşuma gitti. Ama sizce videodaki röportajlar gerçekten hazırlıklı mı yapılmış? Önceden hazırlanıp öyle mi konuşmuşlar yoksa spontane mi gelişmiş?

www.instagram.com
asaf
(19.05.19)
bu tip konuşmalara okulun vs diksiyonu en düzgün elemanı çağrılır ezberlenmemiştir de iyi konuşan birini bulup konuşturmuşlardır. okul vs ise burası önceden de söylenmiştir. bana da lisede bazen yarın x kişisi gelecek sana bişeyler sorabilir hazırlıklı ol falan derdi müdür.


avatar is back
(19.05.19)
93 yılında başlayan sıcağı sıcağına programı vardı bilen bilir. reality showdu genelde varoşlarda meydana gelen olayları ekrana taşıyordu. her olayda görgü tanıklarına rastgele mikrofon uzatılıyordu konuşmalar aşağı yukarı yine bu akıcılıkta. merak eden youtubeda bulabilir.


heidi'nin dedesi
(19.05.19)
o zamanki lise egitimi ile simdiki lise egitimi arasinda buyuk farklar var, o donemlerde ilselerde mantik, felsefe, sanat tarihi gibi dersler secmeli olmadan okutuluyordu, muhtemelen konusmalara hazirlanilmis gibi duruyor ama hazirlik olmadan da buna benzer cevaplar verirlerdi diye dusunuyorum


exlibris
(19.05.19)
laraa az söylemiş doktora yapıp gak diyemeyen insanlar var eskilerin lise mezunları bugünün doktora yapanlarını tokatlar.

soruna gelince ezberletilmemiş olabilir ama röportaj yapılacağı zaman diksiyonu düzgün insan seçilir +1


basond
(19.05.19)
(4)

Eski zaman filozofları ve bilim insanlarına yüklenen büyük anlamlar

Hangi din ya da milletten; hatta dinsiz olup olmadığı da fark etmiyor. Tıp, matematik ve felsefe bilginiymiş. Yahu iyi hoş da hepsinde yetkin olup beynini nasıl 5'e bölebilmiş? Bunun tek açıklaması günümüz bilim ve sanat eşiğine bilgi ve nicelik olarak ulaşmamış olmanın getirdiği kaynak azlığı ve bu
Hangi din ya da milletten; hatta dinsiz olup olmadığı da fark etmiyor. Tıp, matematik ve felsefe bilginiymiş. Yahu iyi hoş da hepsinde yetkin olup beynini nasıl 5'e bölebilmiş?


Bunun tek açıklaması günümüz bilim ve sanat eşiğine bilgi ve nicelik olarak ulaşmamış olmanın getirdiği kaynak azlığı ve bu kaynaksızlığın getirdiği fazl zaman. İyi de bilginlik nerden geliyor o zaman? Üstelik tarihte günümüz seviyelerine ulaşıp yok olduğu iddia edilen medeniyetler, çözülmemiş, açıklanamayan türlü gizem de var.

Duyurunun akil kullanıcılarından açıklama bekliyorum :)
asaf
(14.05.19)
Bundan 500 sene sonra gelen bi ekşi sözlük yazarının "ulan zamanında stephen hawking diye bi meczuba amma değer vemişler, bi bildiği de yokmuş" demesi ne kadar yanlışsa günümüzden de bundan 500-1000-2000 sene önceki alimlere laf etmemiz o derece yanlış. O adamlar o dönemin imkanlarıyla uğraştıkları dallara yeni bi bakış açısı getirmişler. Az da olsa çok da olsa bi ilerleme sağlamışlar.

Newton'ın meşhur sözü vardır EkşiDuyuru banner'ına da fare imlecini getirip bekleyince çıkan "Daha ileriyi görebildiysem bu devlerin omuzlarına çıkmam sayesindedir" diye. Bilim kümültatif ilerler ve sonuçta Hipokrat'ın şu an ilkel olduğu her halinden belli olan yöntemleri, İbn-i Sina'nın yine şu an için ilkel yöntemleri olmasa şu an aşıları bulamaz, tomografi çekemezdik. Her bilimde bu şekilde tabi.


nundu
(14.05.19)
Beynini niye 5'e bölsüm ki? Zihnimiz bilgiyi o şekilde organize etmiyor ve bildiğimiz kadarı ile zihnin kapatesi sınırsız. Aristokrat ailelerden gelip vakti, parası ve merağı olanlar oturup çalışıyor, okuyor, yazıyor akşama kadar. Basit yani. İmkanı varsa niye sadece bir konu çalışsın ki?


buyuk dahi diye nitelendirilen da vinci'nin kutuphanesinde sadece 103 kitap varmis.

gunumuzde interneti kullanan ve nesnel degerlendirme becerisine sahip herhangi bir insan, bu dahi, entelektuel insanlardan daha bilgili olabilir.


cay sigara
(14.05.19)
Anladığım kadarıyla, bilim soruların neden cevabını aramıyor nasıl cevabını arıyor. Neden sorusu ise felsefik bir soru. Örneğin maddelerin birbirini çekmesi kütleleriyle orantılı ve çeşitli prensiplerle açıklanabilir ve böylece ongoru sahibi oluyoruz. Maddelerin birbirini sevgiyle cekmesi ise felsefi bir yorum. Dolayısıyla tıp için olmasa bile matematik ve felsefede durumun böyle olduğunu düşünüyorum.


(3)

et yemekle mercimek yemek arasında protein niteliği farkı?

yani hayvansal protein ve bitkisel proteinin besin değeri olarak bir farkı var mı? etten alacağımız proteini mercimek vb. kaynaklardan almanın ne gibi bir karşılığı var?
yani hayvansal protein ve bitkisel proteinin besin değeri olarak bir farkı var mı? etten alacağımız proteini mercimek vb. kaynaklardan almanın ne gibi bir karşılığı var?
asaf
(14.05.19)
Biyoyararlanım ve aminoasit çeşitliliği falandır


hasmetizm 2046
(14.05.19)
Geçenlerde doktora gitmiştim kendisi her aminoasit bitkilerde yok dedi.


Hicbir gidadan "sadece" protein almazsiniz, dolayisiyla ana protein kaynaklarinizda (bu ister mercimek-quina olsun, ister tavuk bacagi) baska ne olup olmadigi, o kaynagin niteligini belirler. Ornegin, yalnizca bitki bazli yiyecekler lif icerir. Ya da et, bitkisel protein kaynaklarından daha fazla kolesterol ve doymus yag içerir. Bunlari hesaba katmadan sadece "protein" oranlarina bakarak "besin degeri" daha iyi, daha kotu denilemez.

Soruya geri doneyim: Tüm bitkisel proteinler bilinen gerekli amino-asitleri, ki bunlar 9 farkli amino-asit, icermez. Quina, soya ve kenevir icerir. Mercimek iyi bir protein kaynagi, ama bitkisel proteini alirken "yeterli ve cesitli kaynaktan" almak en onemlisi. Sadece mercimek ana protein kaynagi ise eksik beslenirsiniz.


buf-e kür
(14.05.19)
(15)

23 haziran seçimini İmamoğlu değil de Binali Y. kazanırsa?

1) sizce böyle bir şey mümkün mü? yani binali yıldırım’ın kazanması?2) ekrem imamoğlu’nun kaybetmesi gezi benzeri bir harekete sebep olur mu?3) ekrem imamoğlu’nun siyasi hayatı nereye evrilir? ince gibi pasivize mi olur yoksa yükselir mi?
1) sizce böyle bir şey mümkün mü? yani binali yıldırım’ın kazanması?
2) ekrem imamoğlu’nun kaybetmesi gezi benzeri bir harekete sebep olur mu?
3) ekrem imamoğlu’nun siyasi hayatı nereye evrilir? ince gibi pasivize mi olur yoksa yükselir mi?
asaf
(10.05.19)
mümkün
olabilir
yükselir


elorelia
(10.05.19)
1) Mümkün.
2) Olmaz.
3) Sadece chp içinde yükselir, başka da bişey olmaz bence.


mümkün
olmaz
yükselir


KaraSakall
(10.05.19)
1)Yüksek ihtimal. Sol kesimin tamamına yakınının halen kendi fanuslarında yaşadıklarını unutmamak lazım. Daha işin hile hurda kısmına girmiyorum bile.
2)Olmaz, çok düşük ihtimal.
3)Kendi partisi içinde yükselirse yükselir. Onun dışında birkaç ayda unutulur gider.


farrager
(10.05.19)
Jrr +1

Onumuzde secim yok, ne yapacak kazanamazsa da yukselecek bilemedim.

Artik gezi olmaz, olamaz bence, baris yurusunde 120 kisiyi oldurduler iyi olmus dedi bir kesim, allah korusun bu insanlarin vicdani yok cunku.


kassiopeia
(10.05.19)
normal şartlarda seçimi kazanmış bi aday 1 ay sonra kaybetmez, hele ki haksızlığa uğradığı akplilerce bile kabul edilmişken. sağlam oy hırsızlığı yaparlarsa binali'nin kazanması mümkün.


teorikadam
(10.05.19)
1. Mümkün
2. Az ihtimal
3. Olası bir erken seçimde cumhurbaşkani adayı olabilir.


chavezding
(10.05.19)
1)maalesef bu ihtimalden korkuyorum
2)sanmıyorum, olsa da direk bastırırlar
3)parti içinde yükselir, olursa cb adayı olur


1. Mümkün. Hatta aksi mümkün değil gibi bir şey. Gereken her türlü pisliği yapacaklar. sonlara doğru eğer anketler istedikleri gibi gelmezse doğu akdeniz'deki gerilimi tırmandırıp israil/güney kıbrıs'la sıcak çatışma çıkarmalarını bekliyorum.

2. Olmaz. Olursa da gezi zamanından çok daha sert karşılık verilip bastırılır. Hele yukarda bahsettiğim senaryo gerçekleşirse zaten ohal mohal ilan edilir, kuş uçurmazlar.

3. Bizim millet kaybedeni sevmez. Sonraki seçime 4 sene var, unutulur gider.


1)muhtemel
2)hicbirsey olmaz, en fazla 2-3 gun kadikoyde tencere tava calarlar
3)muharrem ince nereye evrildiyse oraya evrilir. yakinda secim falan yok. parti icinde yukselebilecegi bir durum da soz konusu degil. kilicdar sagolsun en ufak filiz veren rakibini bicmeyi iyi biliyor.


crucio
(10.05.19)
- evet mumkun
- hayir olmaz
- cehepe genel baskani olur


1. şu an kazandı zaten. sol cenap ayrıştırıcı konuşmaya başladı.
2. olmaz. ancak uzun vadede akpyi zora sokacak siyasi oluşumlar başlar.
3. chp genel başkanlığı olmadı farklı parti kurulur sol bölünür. ince ulusalcıydı arkasında duran mv falan yoktu. ekremin ekibi var. muharreme bu kadar destek yoktu.


mikahakkinen
(10.05.19)
Mümkün, ben dümdüz bu şekilde devam edeceğini düşünmüyorum, muhtemelen akıllarında bir şeyler var, İmamoğlu tutuklanabilir bile saçma bir bahane sunabilirler, seçim iptal olabilir, her şey mümkün.

hayır olmaz, sanmıyorum.

Parti içinde yükselir, erken seçim olursa aday olur, ama sonu İnce gibi de olabilir, burası Türkiye her şey mümkün.


elikası
(10.05.19)
Jrr +1


xvyz
(10.05.19)
1. Dusuk ihtimal
2. Dusuk ihtimal
3. Olur da keybederse muhtemelen pasivize olur.


kartonpiyer
(11.05.19)
(9)

Tayyip Erdoğan'ın Ekrem İmamoğlu ve 23 Haziran taktiği

Daha önce kendini kayba uğratacak hiçbir süreç için tuşa basmayan birinden bahsediyoruz. Toplum mühendisliği yaparak her kaybını kazanca çeviren ve hep galip çıkan bir siyasi lider.Seçimin tekrarlanmasının kendi tabanı ve akl-ı selim seçmenleri de dahil olmak üzere muhalefette tepkisel bir karşılık
Daha önce kendini kayba uğratacak hiçbir süreç için tuşa basmayan birinden bahsediyoruz. Toplum mühendisliği yaparak her kaybını kazanca çeviren ve hep galip çıkan bir siyasi lider.

Seçimin tekrarlanmasının kendi tabanı ve akl-ı selim seçmenleri de dahil olmak üzere muhalefette tepkisel bir karşılık bulacağının farkında ve belki de 23 haziranda daha farklı kaybederse elinde daha büyük patlayabileceğinin de bilincinde. Üstelik 3 ay önce kimsenin tanımadığı bir adayı her defasında mağdur ederek daha da kahramanlaştırıyor.

17 yıldır hep bu tarz taktiklerle kazanmış biri neden kaybedip daha büyük zarara sebep olacak bir işe girişir ki? 23 haziranda daha büyük bir mağlubiyet alacağını bilerek yapıyor olamaz ki? Erdoğan'ın burdaki hesabı ne anlayan var mı?
asaf
(07.05.19)
adam istanbul'u geri aldi bile iste, neyi konusuyoruz? 300 bin olu secmene oy kullandirirlar, olaganustu hal ilan edip secimleri ertelerler vs. ben bu saatten sonra birakacagina inanmiyorum. umidim yok mu? var. belki cidden oylece girip eko basgan %58'i falan cakacak, erdogan da tamam deyip gececek.

ama sanmiyorum. onumuzdeki bir ay rezil seyler doner. halk sindirilir. buyuk bir "olay" olur. secimler ya ertelenir ya da bir sekilde onemsizlestirilir falan.

secimin iptal edilmis olmasi tek basina korkunc. imamoglu kalkip da "aaa demokrasi yokmus tuh, neyse o zaman" deyip kenara cekilecek degil ama essiz bir durumla karsi karsiya oldugumuz da gercek. secimi iptal eden adam daha fazlasini da yapar.


der meister
(07.05.19)
çünkü şu anda kaybetmiş durumda ve elinde kocaman bir sıfır var. sıfırı bir yapabilirim hesabıyla elindeki iki tane 7liyle rest çekti. gözünüzde büyütmeyin bu adamları, ya herro ya merro durumu başka bir şey değil.


re noreno
(07.05.19)
chp ve b planı mı :D
en kısa türkçe fıkra olabilir bu.


denek hayatım
(07.05.19)
Cok ilginctir, muhalefet hic umidinin olmadigi, "lan bu sefer olacak galiba" demedigi, gaza gelmedigi tek secim olan ibb'yi kazandi.

Diger secimlerde hep "bu son cikis kesin kazanmaliyiz" diyordu ve kaybediyordu. Sanirim bu duygu akparti secmenini butunlestiriyor.

Yine ayni havayi seziyorum, yok pegasus da el atmis, yok unluler soyle yazmis falan. Bunlar niyeyse ters tepiyor hep.

Bir onceki secimde ankara olursa mis deniyordu bi bakildi ki istanbul kazanilmis.

Isi meydan muharebesine dokunce sahadan erdogan galip ayriliyor.

Ha belki de bu sefer kendi eliyle kendi rakibini yaratti ve ona kaybedecek. Gorecegiz.


brkylmz
(07.05.19)
biz bunları kitaplarımızda hep yazdık.

referandumdan önce yazdık:
polseko.com

2018'de başkanlık seçimlerinde yazdık:
polseko.com

istanbul sürüncemede kalınca yazdık:
polseko.com

genel olarak yazdık:
polseko.com


eğer eldekiler kaybedilecekse saldırganlaşırsın. eğer kazanırsa hile yaptılar yeniledik kazandık diyecek. kaybederse tabandan gelen sesi dinledim der kabul eder hoppp kayyum atar. yapamaz diyen var mı?


mikahakkinen
(07.05.19)
Şu kibirli, %60 oy alacaaazz. Erdoğan bu sefer hata yaptı muhabbetleri yüzde yüz ters tepiyor. Sözlük ve Twitter da sanki akp cokuyormus gibi bir algı oluşuyor ama gezi zamanı da böyle sanmıştık sonuç hüsran oldu. Korkulacak seçmen bu mecraları kullanmıyor. Sosyal medyada yazılanlar gerçeği yansıtmaz. Burada kazandığını sanan, saçma sapan şeyler yazan insanlar da bence elde avuçta olandan yiyorlar.


baal
(07.05.19)
önümüzdeki günlerde rte'nin planının tam ne olacağını daha net göreceğiz ama şuan görünen durumda imamoğlu'nun şimdiki gücü 31 mart seçimlerinden önceki gücünden çok daha fazla.
ama bu güç gerçekten bazılarının dediği gibi "imamoğlu %58'i çakacak" gibi mi değil mi burası çok iddialı bence çünkü sosyal medya kesinlikle bir veridir ama her şey değildir.
ekrem imamoğlunun yükselen ivmesinde pekala erdoğanın bilerek/bilmeyerek payı olduğunu düşünüyorum. çünkü özellikle istanbul ve ankarada adaylardan çok rte çıktı meydanlara ve asıl adaylar çok fazla etki yapamadı-ki iki büyükşehir adayları da akp açısından kariyeri olan ama kesinlikle bireysel hiçbir başarısı olmayan yanlış karar kılınmış adaylardı bence.(bilhassa özhaseki- kendi seçmenlerine kendisini dinlettirecek konuşma bile yapamıyordu bu eski bakan kişisi) ve tabiki buna sebep olan rte'nin bizzat kendisi. açık olarak bu gelinen durum bizatihi erdoğan'ın stratejik olarak başarısızlığı gibi gözüküyor. erdoğan'ın davutoğlu tercihi ve başarısız sonuçlanan seçimi sonucunda da hemen hemen aynı atmosfer vardı ama tekrarlanan seçimde akp en yüksek oylarından birisini almıştı. elbette o genel seçimdi bu yerel seçim ama bana kalırsa bu gelecek istanbul seçimi genel seçim havasında bir yerel seçim olacak. erdoğan geçmişteki gibi yanlıştan ciddi bir manevra yapıp durumu artıya geçirebilecek mi yoksa tam tersi mi olacak çok kısa zamanda buna dair ipuçları ortaya çıkacaktır.


ezkaza
(07.05.19)
adam son zamanlarda kaybedeceği hamleler yapıp duruyor. eski gücü yok, kan kaybetme aşamasında bence.


lilyb
(07.05.19)
(5)

ekonomi eski haline ne kadar zamanda dönebilir?

en iyi niyetli tahminlerde bile önümüzdeki 2 yıl gözden çıkarılmış gibi görünüyor. 1 yıl öncesine kadar ayda 5-6 defa dışarda yemek yiyip, market alışverişinde şimdiye göre en az 2 kat daha özgür davranabiliyorduk. küçük ödemeler çok da göze batmıyordu ama deyimi yerindeyse şu an 1 liranın bile hesa
en iyi niyetli tahminlerde bile önümüzdeki 2 yıl gözden çıkarılmış gibi görünüyor. 1 yıl öncesine kadar ayda 5-6 defa dışarda yemek yiyip, market alışverişinde şimdiye göre en az 2 kat daha özgür davranabiliyorduk. küçük ödemeler çok da göze batmıyordu ama deyimi yerindeyse şu an 1 liranın bile hesabını yapıyoruz. tatil, konser, maç, tiyatro vs. zaten yok gibi.

lütfen siyaseten hamaset yapacak veyahut öfke kusacaklar değil adam akıllı bilgisi olanlar değerlendirmede bulunsun. şimdiyi ve geçmişi değil; önümüzü konuşuyoruz.
asaf
(29.04.19)
x zaman sonra normalleşir diyebilmek için bugün doğru adımların atılıyor olması ve bu adımların meyvelerini toplamak için öngörülecek bir zaman zarfından bahsediyor olmamız gerek. yep olarak berat albayrak'ın açıkladığı hiçbir adım -yanlış hatırlamıyorsam kooperatif kurulması ve bankaların sermayesinin arttırılması dışında- somut olarak iyileşmenin önünü açacak adımlar değil. Tarım ve hayvancılığı destekleyen politikalarla gıda enflasyonu konusunda nispeten kısa zamanda sonuç almak olası, ancak ekonominin diğer sorunlarının çözümü için zaman öngörüsünde bulunmak imkansız.


patiska
(29.04.19)
bu ülkede tek adam yönetimi olduğu sürece düzelmesi mümkün değil
parlamenter sisteme geri dönülmesi lazim


baknedicem
(29.04.19)
eski halinden kasıt nedir bilmiyorum ama bir daha 2011-2015 dönemini(ucuz dolar ve tüketim çılgınlığını) şu an yaşayan belki hiçbir tr vatandaşı bir daha hayatları boyunca göremeyecek.


nuisance
(29.04.19)
üretimi öne alan, cari açığı sıfırlamayı hedefleyen, işi ustasına teslim eden bir yönetim ile türkiye 3-5 yıl içinde düze çıkar.

ama yok borç çeviren kafayla gidersek, bugünleri bile çok ararız...


babilbaligi
(30.04.19)
(6)

matrix reloaded izlemeye değer mi? ( acil )

değer bir şeyse saat çok geçmeden başlayacağım
değer bir şeyse saat çok geçmeden başlayacağım
asaf
(26.04.19)
Tabii ki değer. Matrix üçlemesi en sevdiğim filmlerden. Hepsi birbirinden harika. Kesinlikle izle.


(s)AINT
(26.04.19)
serinin en iyi filmi, izle.


ada meltemi
(26.04.19)
Matrix ve godfather serisine birinci guzel ikinci ucuncu cop ya da iki guzel uc kotu gibi yaklasmadan izlemek lazim. Bunlar cok guzel baslayan bir hikayeyi baslangic, gelisme ve sonuc olarak tamamlayan seriler. Matrix’i cok severim ayri gayri olmadan butun olarak cok guzel bir film. Izle, herkes izlesin.

Hatta uzerine bir doz animatrix patlatmak lazim.


eazy
(26.04.19)
degmez kanka.


slhmlr
(26.04.19)
Neo o hapı tuttuktan sonra çok bozdu. Değmez hacıt.


neymis
(27.04.19)
değer. seriyi tamamlayın. bir sonu olsun serinin.


(10)

yaşayan en tehlikeli insan sizce kim?

Sb
Sb
asaf
(26.04.19)
üst düzey cehalet ve cesareti içinde bulunduran herhangi bir insan.


dont eat me
(26.04.19)
Çin, Abd, Rusya, Kuzey Kore devlet başkanları yetkileri bakımından. Birinci Trump tabi.


Cehaletin başı, malum kişi.


prizmatik
(26.04.19)
devlet bahçeli.


melania trump
tinyurl.com


g7mor
(26.04.19)
oncelikle sormak isterim youtu.be

bence, herhangi bir seye karsi nefret ve kinle dopdolu olan herhangi biri yasayan en tehlikeli insandir.


Buna verilebilecek en iyi yanıt "sensin" olabilir.
Çünkü sizin bulunduğunuz dünyaya doğrudan erişimi olan ve sizin kusurlarınızı, sakladıklarınızı ve amaçlarınızı en iyi bilen kişi gene siz olduğunuzdan, sizin dünyanızda sizden daha tehlikeli hiçbir insan olamaz.

İnsanlar böyle düşünmek istemezler. Politikacılar, eli silahlı insanlar ve travmatik geçmişi olan saldırgan insanlar tehlikeli görünür. Gücü olan ve her an gücünü toplum normlarının dışında bir iş için kullanabilecek her insan tehlikeli görünür.
Gücün insanı tehlikeli yapan bir yanı vardır. Bazıları bilgiyi güç olarak kullanır. Onlar da tehlikelidir. Çoğu zaman bir dövüş sanatları ustasından daha tehlikelidir iyi bir hekim.

Bu yüzden, yaşayan en tehlikeli insan "birinci tekil şahıs"tan başkası değildir.


kalemdefter
(26.04.19)
Mark zuckerberg


all girls dream
(26.04.19)
Amerika başkanı.


[GODDARD]
(26.04.19)
(9)

vpn kullanıyor musunuz?

1) telefonda mı pc de mi?2) alışveriş yaparken bilgilerinizin çalınabilme ihtimali gözünüzü korkutmuyor mu?
1) telefonda mı pc de mi?
2) alışveriş yaparken bilgilerinizin çalınabilme ihtimali gözünüzü korkutmuyor mu?
asaf
(19.04.19)
1- ikisinde de. telefonda aloha tarayıcının dahili vpnini kullanıyorum. bilgisayarda operanın dahili vpnini.

2- hayır korkutmuyor. zaten neredeyse sadece facebook, sözlük, reddit bir de netflixe bakıyorum. arada başka yere girersem reklam engelleyiciler hallediyor birçok şeyi. bir yerden kötü amaçlı yazılım kapmam çok zor. zaman zaman bir anti virüs indirip tarama yapıp, hiçbir şey çıkmadığını görüp geri siliyorum.


mentuhotep
(19.04.19)
1- pc.
2- hayır, vpn sürekli açık değil.


Sadece belli zamanlarda. . .


siyah giyen adam
(19.04.19)
1- ikisi de
2- kendi sunucum uzerinden oldugu icin cok endiselenmiyorum, ama her zaman acik degil zaten


jedilance
(19.04.19)
Evet.
1. Pcde
2. Korkutmuyor.


Amaranta ursula
(19.04.19)
Pc de değil ama mobilde kullanıyorum blokada var, dns değişimi yapmıyorum


Topalordek
(19.04.19)
1) istediğimde ikisinde de kullanıyorum(opera).

2) sanal kart kullanıyorum.


late viper
(19.04.19)
1-pc.
2-evet. vpn açıkken, alışveriş yapmıyorum.


pangea
(19.04.19)
1. ikisi de ama ihtiyaç halinde.
2. alışveriş yaparken vpn kullanmıyorum.


sanal uyku
(20.04.19)
(12)

Adblock kullanıyor musunuz?

sb
sb
asaf
(12.04.19)
Pc’de evet telefonda hayır. Adblok olmazsa olmaz şart bir şey.


neysene
(12.04.19)
adblock'suz hayat düşünemiyorum.

telefonda opera browser ı kullanıyorum kendi adblock'u olması sebebiyle.


taurina
(12.04.19)
pc de evet


exlibris
(12.04.19)
evet. evde interneti sağlayan router'ım direkt engelliyor reklamları, ayrıca pc ya da telefonda kullanmam gerekmiyor ama reklamlar engellenince sayfalarda kalan boşlukların da kaybolması için yine de adblock kullanıyorum.


iseedeadpeople
(12.04.19)
tabii ki.. nano adblocker tavsiye ederim kendi içerisinde anti adblock killer özelliği taşıyor.


pc'de ublock origin, ios'te firefox focus.


avianthem
(12.04.19)
Evet.


Amaranta ursula
(12.04.19)
adblocksuz pc sucuksuz yumurtaya benzer

telefonum da rootlu ve xposed atılmış halde üstüne vanced iytb yutup var yutupta bile reklam görmüyorum ;)


adblock para karşılığı bazı reklamları gösteriyor ve verileri satıyor. nispeten daha güvenli daha hafif, kasmayan ve sıfır reklam politikası güden ublock origin tavsiye ederim


avatar is back
(12.04.19)
Ublock ve blockada kullanıyorum. İkiside sorunsuz.


Topalordek
(13.04.19)
ublock origin ve privacy badger kullaniyorum


jedilance
(13.04.19)
evet


killerbee
(13.04.19)
(1)

youtube'da silinen videoyu görme

tekrar izleyemesek de başlığının, videonun ne olduğunu bulmanın bir yolu var mı?
tekrar izleyemesek de başlığının, videonun ne olduğunu bulmanın bir yolu var mı?
asaf
(10.04.19)
videonun v= XXXXXXX & şeklinde olan kısmındaki XXXXX'li kodu google'a yapıştır


kimlanbu
(10.04.19)
(6)

bir işte en iyi olmak

isteyen birinin uzun süre sadece o konuya odaklanıp istikrarlı bir şekilde çalışması gerektiği herkesin malumu. dünyanın bütün başarılı insanları geldikleri yerlere hep bu şekilde gelmişler.iyi de kendini tek bir disipline bu denli kanalize edip "hayatı kaçırmak" ya da sevdiği, istediği, aradığı diğ
isteyen birinin uzun süre sadece o konuya odaklanıp istikrarlı bir şekilde çalışması gerektiği herkesin malumu. dünyanın bütün başarılı insanları geldikleri yerlere hep bu şekilde gelmişler.

iyi de kendini tek bir disipline bu denli kanalize edip "hayatı kaçırmak" ya da sevdiği, istediği, aradığı diğer her şeye "sağır kalmak" büyük bir kayıp değil mi?
asaf
(05.04.19)
herkes için geçerli değil bu, birisinin kafası o konuda iyi çalışıyordur fazla odaklanmadan o işi öğrenir, birisinin kafası basmaz oturup sizin dediğiniz gibi sadece o işe odaklanarak geri kalan herşeyi kaçırarak öğrenir.


nahtoderfahrung
(05.04.19)
ben çok büyük başarıları kastediyorum aslında. örnekse: bill gates, zuckerberg, steve jobs, tesla, elon musk(pr da olsa)


asaf
(05.04.19)
Saydıklarının hepsi çok yetenekli kişiler. Yetenek varsa su gibi akar olay. Diğer türlü uğraşmak gerek


horowitz
(05.04.19)
saydıklarının şu anki hayatına bakınca sorunun cevabı "değil"


bu tip çılgın başarılı insanların zaten hayatta sevdiği, istediği, aradığı şeyler o başarılar oluyor, o yüzden hayatı kaçırmış olmuyorlar.


taurina
(05.04.19)
'saydıklarının hepsi çok yetenekli kişiler'

katılmıyorum. tesla'yi hariç tutuyorum, jobs, zuckerberg ve gates dogru zamanda doğru yerde olmuş ve önüne çıkan fırsatları değerlendirmiş insanlar. bunlar için uzun süre sadece o konuya odaklanmış da diyemeyiz, başarılarının sebebi bu değil. mesela jobs, wozniak ile tanışmasa nah kurardı apple'i. apple olmasa gates belki bir ihtimal yine olurdu, ama asla bugünkü başarıya ulaşamazdı, detaylara girmek istemiyorum.

jobs üzerinden gidelim, bu adamın çalışma tarzı interdisipliner. işin içinde sanat da var, teknoloji de var, pazarlama da var. ve bu adam için bunun ustası diyemeyiz?? çoğu insan pazarlama dehası diyor, biyografisini açıp okuyun onu apple in başından beri tanıyan insanlar pazarlamadan hiçbir bok anlamadığını söylüyor, tam bu kelimeleri kullanarak. adam çok yönlü biri ve olay da bu zaten. öte yandan hayatı kaçırmak bu değil. senin için hayat dünyayı gezmek olabilir, sevgilin olabilir ya da işin olabilir, bir şeyler yaratma hissi olabilir. işte bu jobs'ta olan şey, kendi söylüyor. o yüzden kendi halimize ağlayalım.


mehmed resad
(05.04.19)
(3)

çöpten kağıt ve pet şişe toplayanlar

evdeki tüm kağıt, karton, fiş, fatura, hatta kağıt havlu rulolarını bile çöpe atmak yerine ayrıştırıp hatrı sayılı bir ağırlığa ulaşınca onların alabileceği bir yere bırakıyorum.bu az da olsa zamanımı alıyor. değiyor mu buna? gerçekten işlerine yarıyor mu?
evdeki tüm kağıt, karton, fiş, fatura, hatta kağıt havlu rulolarını bile çöpe atmak yerine ayrıştırıp hatrı sayılı bir ağırlığa ulaşınca onların alabileceği bir yere bırakıyorum.

bu az da olsa zamanımı alıyor. değiyor mu buna? gerçekten işlerine yarıyor mu?
asaf
(01.04.19)
onlar geri donusum urunlerini satip paraya ceviriyorlar, tasnif etmen ise yariyordur tabi, cople yorulmadan kolayca aliyorlardir, faydan var yani, kagit toplayicilarin da bir cok kisiden daha cok cevreye fayda sagladigini dusunuyorum, en azindan geri donusume katki sagliyorlar


exlibris
(01.04.19)
onun yerine bölgenizdeki eli yüzü düzgün bir toplayıcının bilgilerini alıp birikince çağırsanız daha iyi olur.

Bu toplayanlar arasında devlet düşmanı olup , örgüte bilgi veren o kadar çok kişi var ki bilseniz şaşarsınız.


Toplayiciya ozel bilgini verme. seni tanimasin. Benden uyarmasi.


tunaktunaktun
(01.04.19)
(5)

doktora başvuru ve kabulü nasıl oluyor?

1) yds 55 ales 60 şartı sağlayan nasıl bir yol izliyor? 2) mülakatın ağırlığı ne kadar önemli kabul edilmede?
1) yds 55 ales 60 şartı sağlayan nasıl bir yol izliyor?

2) mülakatın ağırlığı ne kadar önemli kabul edilmede?
asaf
(16.03.19)
Başvuracağın okulların enstitü sayfalarında yazar bilgiler. Oralara bak.


“Tezli Yüksek Lisans ve Doktora programlarına giriş için; ALES sınav notunun %50’si, lisans veya yüksek lisans not ortalamasının %15’i, sınav puanının %25’i, yabancı dil (YDS veya eşdeğer puanın) puanının %10’nun ağırlıklı ortalaması hesaplanır. Ağırlıklı ortalaması Tezli Yüksek Lisans için 65, Doktora için 70 puanın altında olan ve giriş sınavına katılmayan aday programa kabul edilmez.”

MÜLAKAT İLE İLGİLİ BİLGİ YOK. AĞIRLIĞI VS? Sadece tarih bilgisi var.


asaf
(16.03.19)
%25 diyor işte.


sınav dediği giriş sınavı mı? Arş gör “bilim sınavı” tarzı öncü bir yazılı sınav değil mi?


asaf
(16.03.19)
Bazı yerler yazılı yapar, bazıları sözlü. Mülakat dediğiniz o işte.


evrim halkasi
(17.03.19)
(1)

Yök doktora bursu

tüm doktora öğrencilerine veriliiyor mu bu burs?
tüm doktora öğrencilerine veriliiyor mu bu burs?
asaf
(10.03.19)
Hayır, başvurmak ve mülakatları geçmek gerekiyor.


evrim halkasi
(10.03.19)
(2)

doktora öğrencileri nasıl geçiniyor?

doktora öğrencisinin burs ve kyk dışında geliri oluyor mu?
doktora öğrencisinin burs ve kyk dışında geliri oluyor mu?
asaf
(10.03.19)
Calismiyorsa hayir genelde


hot potato
(10.03.19)
Calismiyorsan bizim okulda doktora yapmani desteklemiyorlar. Is ve okul birbirini tamamlasin istiyorlar.


Traveler
(10.03.19)
(7)

yeni askerlik sisteminin basit özeti

yok mu? lisans mezunu 2 ay yapınca bitirmiş mi oluyor? arzu ederlerse maaşlı asker olacak deniyor ama etmezlerse terhis mi olacak bilgisi yok? bedelli olanlar temel eğitim alacak mı o bile açık seçik yazmıyor?
yok mu? lisans mezunu 2 ay yapınca bitirmiş mi oluyor? arzu ederlerse maaşlı asker olacak deniyor ama etmezlerse terhis mi olacak bilgisi yok? bedelli olanlar temel eğitim alacak mı o bile açık seçik yazmıyor?
asaf
(09.03.19)
her şey açık

yedek subay olmak isteyen lisans mezunu 2 ay eğitim ardından yedek subay olacak 10 ay daha askerlik yapacak

eğer yedek subay olmak istemezse 1 ay acemilik ve 5 ay erbaş olacak

eğer bedelli isterse 1 ay eğitim ardından parasını verip terhis olacak


dafuq
(09.03.19)
kaynak yapayım, 2 ay eğitimden sonraki 10 aylık süreçte maaş verileceği yazılmış da bu 50-100 liralık maaş mı yoksa subay maaşı mı oluyor? subay maaşları 4 bin küsür benim bildiğim. şu an mesela gitsem, 2+10 yapsam askerliğimin sonunda bana 40 bin lira mı ödemiş olacaklar yoksa kantinde yemelik minnak maaş mı?

bir yanım, "subay maaşı veriyorlardır. yoksa niye 6 ay yapmak dururken bir sene yapsın insan?" derken, diğer yanım "yok la her askere gelen adama 4 bin lira verecek olsa devlet batar" diyor...

ilki olsun lütfen ya öyle olursa çok iyi, kyk borcunu tamamen kapatırım askerde sfjss


der meister
(09.03.19)
@der meister, subay maaşı üzerinden belli hesaplamalar yapılarak verilecek. O da yaklaşık 4500 gibi bir para olacak aylık.

Asıl gönderiye cevabı @dafuq vermiş.


yazgisiz infaz
(09.03.19)
lisans mezununun 3 seçeneği var önünde.

1- 1 ay yapıp 31000 lira verip geri dönüyorsun bu bedelli.
2- subaylık çıkarsa 2 ayı normal yapıp 10 ay ayda 4500 küsür lira alarak yapıyorsun. çıkma oranı düşük.
3- normal askerlik seçeneği. 1 ay acemilik + 5 ay erbaşlık


avatar is back
(09.03.19)
bu arada dövizliler bedelli'nin yapacağı 1 aylık eğitimden de yırtıyor aynı paraya anladığım kadarıyla :D


Benden de Önlisans mezunları için aynı soru gelsin o halde. Kardeşim Önlisans mezunu. Önlisansta durumlar nasıl olacak peki?


ulukayin
(09.03.19)
Lisans mezunu icin bisey degismedi aslinda. Sadece bedelli sonsuza kadar uzamis oldu.


acemi
(09.03.19)
(5)

çalışırken doktora yapmak ne kadar mümkün?

derslerle iş beraber götürülebilecek gibi mi?
derslerle iş beraber götürülebilecek gibi mi?
asaf
(09.03.19)
Çok mümkün değil.


archmage mahmut
(09.03.19)
mümkün değil. tırt bir bölüm ve işse mümkün ama


avatar is back
(09.03.19)
iş yerinin tutumuna bağlı, bu konuda destek görüyorsan yapılır, diğer türlü çok fedakarlık yapmanız lazım.


Yapılır. Yalnız en büyük problem iş saatleri ile ders saatlerinin çalışması. İş yeri izin veriyorsa problem olmaz. Veya dersler haftasonu veya mesai saati dışındaysa da problem olmaz.

Onun dışında iş+doktora= daha az uyku+daha az sosyal aktivite + daha fazla stres


yemrem
(09.03.19)
thyda mühendis olup itüde doktora yapan var
iş de okul da tırt değil yani
gerçi adam çok zeki ve çalışkandı


dafuq
(10.03.19)
(4)

zeytinyağı büyük bir kavanozdan küçük bir cam şişeye huni kullanmadan

nasıl aktarılabilir? kavanoz orta büyüklükte. (şırınga dışında)
nasıl aktarılabilir? kavanoz orta büyüklükte. (şırınga dışında)
asaf
(06.03.19)
kağıt ile huni yapın ya da zeytinyağını bi poşete aktarın, bir köşesini şişeye uygun ölçüde kesin.


diyanet takvimi
(06.03.19)
Fırın kağıdı/yağlı kağıt ile koni yapılıp, aktarılabilir.


heritage
(06.03.19)
Ben olsaydım poşeti minik deler huni gibi kullanirdim.


Amaranta ursula
(06.03.19)
Petsiseyi ikiye ayır ve huni olarak kullan. Tek başına değilsen rahatça aktarirsin


westblack
(06.03.19)
(7)

bu adam kim Allah aşkına?

38. saniyedeki beyaz gömlekli adamı hatırlayanınız var mı? sabahtandır arıyorum, bulamadım.https://www.youtube.com/watch?v=pnNBg3GDL3o&t=
38. saniyedeki beyaz gömlekli adamı hatırlayanınız var mı? sabahtandır arıyorum, bulamadım.

www.youtube.com
asaf
(04.03.19)
Phil Collins e benzettim


o olmadigini biliyorum; ama benzettigin kisi harun erdenay olabilir mi? ben cok benzettim de.


dokunmakalbime
(04.03.19)
bu bir evlilik yarışmasına mı neye katılmıştı o yıllarda sanki.


asaf
(04.03.19)
cemil özeren


pilav
(04.03.19)
ben de cemil'e benzettim ama o değil.


kibritsuyu
(04.03.19)
Aybars Baybars falan diyo yorumlarda ama? Bana da tanıdık geldi çıkaramadım


windows95
(04.03.19)
adam bu beyler.

renan kaleli.


karayel
(04.03.19)
(1)

twitter ip vermiyor, peki instagram?

türkiye’ye karşı instagram’ın bu konudaki tutumu nedir? savcılığa şikayet olursa hemen bilgileri paylaşıyor mu instagram?
türkiye’ye karşı instagram’ın bu konudaki tutumu nedir? savcılığa şikayet olursa hemen bilgileri paylaşıyor mu instagram?
asaf
(03.03.19)
Twitter'ın ip vermemesi Türkiye ile ilgili bir prosedür değil şirket politikaları gereği vermiyor, genel bir durum yani ABD'de de vermiyor pedofili cinayet vs gibi bağlantılı durumlar olmadığı sürece. Diğer şirketlerin bununla ilgili olumsuz bir tavrı yok, Facebook-Instagram sen istemeden veriyor.


angelus
(03.03.19)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.