Giriş
(2)

Altın mı mevduat mı

Belli miktar bir birikmişim var. Altın mı alayım faize mı bırakayım?
Belli miktar bir birikmişim var. Altın mı alayım faize mı bırakayım?
metal69
(16.08.19)
faiz oranları düştü.altın şu aralar rekor üstüne rekor kırıyor.eğer kısa vadeli yatırımcı isen 2 sine de bulaşma.ama yok min 1-2 yıl tutarım diyorsan altın al tabii ki.eğer yaşın 30 larda ise 10 yıl unut.40larda kralsın.

çeyreğin 30 lira olduğu zamanları hatırlıyorum mk.


ny man
(16.08.19)
Ben altin alirdim. Altin yukseldi ama orta-uzun vadede daha da yukselecek muhtemelen. Dunya ekonomisi durdugunluga gidiyor, altin gittikce daha cazip ve guvenli hale geliyor cunku. Sahsi fikrim.


stavro
(16.08.19)
(4)

yıldızlar hk.

cevabı benim için çok önemli.soru basit yıldızlar kendi etrafında döner mi?bununla alakalı internette biri döner biri dönmez.sadece kutup yıldızı sabittir diyenler var.hangisine inanacağımı şaşırdım.
cevabı benim için çok önemli.soru basit yıldızlar kendi etrafında döner mi?bununla alakalı internette biri döner biri dönmez.sadece kutup yıldızı sabittir diyenler var.hangisine inanacağımı şaşırdım.
ny man
(19.06.19)
Güneş samanyolu'nun etrafinda dönüyor. Kendi ekseninde Sabit durmasi imkansiz değil mi böyle olunca?


Belli bir yörüngede hareket başka bi şey kendisinin dönmesi başka bi şey diye düşünüyorum


ny man
(19.06.19)
evet, kendi eksenleri etrafında da dönüyorlar.

www.scientificamerican.com

phys.org


babilbaligi
(19.06.19)
kutup yıldızının sabit oluşu ile alakalı da şu bilgiyi bırakayım:
dünyamızın yörünge aksı ve kuzey kabul ettiğimiz doğrultusuna göre tam üstümüzde bulunuyor bu yıldız. dolayısıyla biz yörüngede döndükçe kutup yıldızını hep aynı yerde, kuzey yönünde üstümüzde görüyoruz. esasında çok minik de olsa dairesel bir hareketi var. gökyüzünde gördüğünüz diğer tüm yıldızlar bu kutup yıldızı merkezli bir daire çizerler sene boyunca.
yani elbette yıldızlar bu anlamda bir daire çizmezler, biz yörünge hareketimizden dolayı onları o şekilde görürüz.

tüm bunlar bir tarafa bırakılırsa, yıldızların eksenlerinde dönüş hareketi yaptığı biliniyor.


stanley weber
(19.06.19)
(7)

su video size ne düşündürdü

https://youtu.be/c92bmeAHYjohepsini izleyenler cevap verebilirse güzel olur ve inanan bir birey misiniz ateist mi, bunu da belirtebilirsiniz. ( veyahut başka bir şey)size mantıklı ya da ahmakça gelen kısımlar hangileri, karşı argüman üretebilir misiniz?
youtu.be

hepsini izleyenler cevap verebilirse güzel olur ve inanan bir birey misiniz ateist mi, bunu da belirtebilirsiniz. ( veyahut başka bir şey)

size mantıklı ya da ahmakça gelen kısımlar hangileri, karşı argüman üretebilir misiniz?
kesinlikle katılıyorum.hatta bununla alakalı bir çalışmam mevcut.sadece umuma açmıyorum.


ny man
(18.06.19)
böyle videolarda nedense tekniğin hep ön planda tutulması dikkatimi çekmiştir. Birçok kamera açısı, görsel efektler,hikayeleme,kurgu, sunuş vesaire.. böylesine görsel şöleni güçlendirilmiş videoların temelinin eksik olduğunu nerede görsem anlarım. Sizi alakasız konularla meşgul ederek kendi inançlarından beslenen fikirlerini bağımsızmış gibi sunarlar. sık sık somutlaştımaya başvururlar. ki dinin, tanrının somutlaştırmaya ihtiyacı yoktur bana göre çünkü inanç dediğimiz şey tamamen soyut kavramlardır. nihayetinde inanan kesimin inançlarını güçlendirmekten başka işe yaramaz somutlaştırmalar.inananın konumu ile inanmayanın konumu farklıdır. inanan kendisine daha sağlam temel oluşturmak adına bu videoyu izleyip inancını pekiştirebilir, inanmayan da efe aydal ın kırmızı hap videosunu(ki bence buna cevap olarak çekilmiş tüm bu kırmızı asa serisi) izleyip kendi fikrini güçlendirirebilir. bu tip videoların temel sorunu bana göre argümanları ne kadar sağlam olursa olsun offensive bir tutumla hazırlanmış olmaları. Nedense kendi özgün konuları yoktur, sürekli kendilerini önceleyen ateizmin fikirlerine ve düşüncelerine yönelik içerikler hazırlıyorlar, örneğin; ateizmi big bang den kurtarıyoruz, bilimin içindeki din,bilim boşluk doldurur mu, bilimin bilinmeyen inançları, evrende düzen mi var kaos mu, teknoloji bilimsel metodu açıklar mı... diye uzanan seriye bakınca işlerinin ne kadar zor olduğu belli oluyor. Bu içeriklerin hepsi özenle seçilmiş konular lakin nedense bilimin arkasından bilimin ürettiklerinden beslenmiş. 'bunlar kuranda yazıyor' argümanının biraz daha cilalanmış versiyonları bana göre bu tip videolar


olaylar olaylar
(18.06.19)
İzledim, iyi kurgulu bullshit.


goodz
(18.06.19)
Bu kadar güzel kurgulanmış saçmalamayı uzun zamandır izlememiştim.
Goodz'un "bullshit" tanımı cuk oturuyor.
Ekleme: Amerikalı hırtların dünyanın düz olduğunu, aslında dünyayı kertenkele insanların yönettiğini falan anlatan videoları gibi direk.


quaker
(18.06.19)
pek yeni bir şey yok. bilim adamları okuyor ama boşa okuyor, kalpleri mühürlenmiş onların,dünya ve insanlar mükemmel yaratılmıştır siz bundaki tanrıyı nasıl göremezsiniz vs..özellikle 14.02'deki örneğe bakarak müslümanların tarih boyunca niye gerizekalıların peşinden gittiğini anlayabilirsiniz.
halbuki bu kadar varoluş sancısı çekiyorsan deist ol,agnostik ol rahatla. kendi aklını niye aşağılıyorsun ki.


potsdamer
(18.06.19)
bilim adamlarının manaya bakmadığını iddia ederek bir kurgu yapılmış ama tamamen failure. kutsal kitaplara bilim gözünden baktığınızda bir çok çelişki görünür. evet bilim daha rasyonel bir mantıkla bakar ancak bilim adamları sadece rasyonalite sebebiyle dinden uzaklaşmazlar. belki sorgulamayı hızlandıran bir süreçtir bu ancak tek sebep bu değildir. kafaya yatmaya bir çok etik veya vicdani soru da mevcut oluyor. ancak evrimsel biyoloji ile ilgilenenlerde inançların evrimin bir sonucu olduğu kabulü de ortaya çıkıyor. zira bu videodaki arkadaş manayı islam'da bulmuş ancak dünyada yüzlerce inanış var. Popülasyona bakarsan Hristiyan yüzde 32, Müslüman yüzde 23, Hindu yüzde 15, Budist yüzde 7, Yahudi yüzde 0,2, geleneksel dinler yüzde 6, herhangi bir dini gruba ait olmayanların yüzde 16. şimdi bütün bu inanç sistemlerinden neden islamiyet sorusunu sorduğunda bambaşka boyutlar açılıyor. coğrafyayla aileyle ne kadar ilintili olduğunu görüoyrsun. bunun gibi bir çok farklı mevzu var. ama bir bilim adamı nuh tufanına, atıyorum bir yılanın konuşmasına, ayın ikiye bölünmesine gibi mucizelere inanmamakta daha da hızlı hareket eder mutlaka.

örnek vermiş işte böbrek çalışmayınca bilim bunu düzeltebiliyor ama nasıl yıllarca calıştığını ya da bir damladan bugüne geldiğini düşünmüyor.mesela yanlış bir örnek bu. bilim gayet de yaşamın nasıl başladığını, evrimle hangi noktaya geldiğini ve nasıl çalıştığını biliyor. ayrıca her şeyin çok iyi olmadığını da biliyor. dünyadaki kaosu da çok güzel betimliyor.

bir de işte içtiğimiz sudan nasıl keyif alıyormuşuz, yediğimiz yemekten vs.yani özetle diyor ki sana verilen nimetlere neden bakmıyorsun. bu düşünceye bilim, bu duygu bize verildiği için biz bunu (su içtiğimizde rahatlamayı) hissediyoruz demek yerine önce doğaya bakar. doğada nasıl oluştuk, doğaya nasıl ayak uydurduk ilk sorudur. yani biz su içmeyi seviyoruz diye doğada su yok. biz doğaya adapte olarak geliştiğimiz için ve metabolizmamız bu süreçte suya ihtiyaç duyduğu için su içince o hissayatra sahibiz şeklinde bakar.

bir de bütün bilim adamları da inançsız değildir. konu ile ilgili şu yazı bazı fikirler verebilir.

evrimagaci.org


awlmi
(18.06.19)
“Çünkü onların kalpleri mühürlüdür” ahahahahhaha yarısına kadad izledim çünkü resmen zırvalamışlar.


cemallamec
(18.06.19)
(3)

Topraklı Priz Bağlama

Merhaba.Buzdolabının takılı olduğu prizi çok eski olduğundan değiştirmeye karar verdim ve 3 bağlantı girişi olan topraklı bir priz aldım duvara takmak için. Eski prize giren 2 kahverengi kablo ve boşta duran bir sarı kablo vardı. Şimdi yeni prizi bağlayacağım kablolara.Sorum şu: önceden boşta duran
Merhaba.

Buzdolabının takılı olduğu prizi çok eski olduğundan değiştirmeye karar verdim ve 3 bağlantı girişi olan topraklı bir priz aldım duvara takmak için. Eski prize giren 2 kahverengi kablo ve boşta duran bir sarı kablo vardı. Şimdi yeni prizi bağlayacağım kablolara.

Sorum şu: önceden boşta duran sarı kablo topraklama, diğer iki kahverengi kablo da faz ve nötr bağlantı oluyor değil mi? Yeni prizin ortasındaki girişe toprakşama kablosunu, sağ ve soldaki girişlere de diğer kahverengi kabloları bağlamam gerekiyor? İnternette öyle diyordu ama yine de teyit almak istedim önceden boşta duran sarı kablonun topraklama olduğuna ve orta girişe bağlamam gerektiğine dair ki bağladıktan sonra evi yakmayayım :D Fikri olan değil de net bilgisi olanlar yazarsa sevinirim, şalterler inik ve kafamda yanan kafa lambasıyla karanlıkta bekliyorum çünkü. Ona göre bağlayıp kaldıracağım şalteri (yanmadan önceki son sözler.)

Teşekkürler şimdiden.
rakunzelll
(17.06.19)
Evet oyle. Tam onlem alayim dersen kontrol kalemiyle hangisi faz ona bir bak


goodman
(17.06.19)
Doğru. Korkma evi yakmazsın, kısa devre vs. olursa devre kesici açar zaten. Ama benim tavsiyem eğer elektrik hakkında bilginiz yok ise bulaşmaman yönünde.


vhdl
(17.06.19)
doğru.ama sarı kabloyu bağlamana gerek yok.çünkü boşta duruyordu diyorsun.ev sanırım eski.topraklama yok sanırım.sigortadan kapat.arkadaşın dediği gibi garanti olsun diyorsan kontrol kalemiyle sigortayı kapattıktan sonra dokun.o iki kabloyu hangi yöne bağladığının bi önemi yok.


ny man
(18.06.19)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.