Giriş
(11)

duş rutininiz

boyun altını komple ucuz sabunla sabunlama ve fırçalama, boyun üstünü kaliteli sabunla sabunlama. bunlardan sonra boyun altını duş jeli ile köpürtme ve durulama. kapanış.sizin nasıl?
boyun altını komple ucuz sabunla sabunlama ve fırçalama, boyun üstünü kaliteli sabunla sabunlama. bunlardan sonra boyun altını duş jeli ile köpürtme ve durulama. kapanış.

sizin nasıl?
Vücut gratisten alınan 15 20 liralık duş jeli +şampuan+tekrar duş jeli.kapanış


Ulufruko
(16.06.19)
31+şampuan+duş jeli+durulanma+sonra tekrar 31+malum bölgeyi tıraş köpüğü ile yıkama şeklinde


Coyote
(17.06.19)
Şampi + Duj jeli + şampi + durulanma.


himmet dayi
(17.06.19)
kafa iki kere şampu.
vücut komple hacı şakir.


teritori
(17.06.19)
alt üst komple yeşil sabun.


Yüzüme asla kimyasal getirmiyorum. Boynumdan itibaren duş jeli. (Ayda bir hamama gidip derin temizlik yaptırdığım için fırça, lif, vb. kullanmıyorum)

Eski erkek arkadaşım suratını da duş jeliyle köpürte köpürte yıkıyordu, şok olmuştum.


bugün de fasfakirliğin başka bi halini gördüm şükürler olsun, boyun altını ucuz sabunla yıkamak nedir ?


Şampuan + şamp + duş jeli + duş j + saç kremi

Cilt kuruluğum olduğu için bol nemlendiricili duş jeli kullanmak durumundayım. Yoksa banyo sonrası hayvani bir kaşıntı oluyor.


neysene
(17.06.19)
itiraf ediyorum ki şampuan olarak genelde unibaby bebek şampuanını kullanıyorum. Üstelik vücut şampuanı olarak da onu kullanıyorum.

o yüzden aynı şampuanla rutinim şu şekilde:

saç+saç+vücut

saçı iki kez yıkayıp duruladıktan sonra vücudu lifle sabunluyorum ama öyle sert liflemiyorum normal sabunlamaktan farkı yok gayet nazik :d


nundu
(17.06.19)
Şampuan + şampuan + duş jeli.

Gün içinde 2., 3. duşta sadece su + bazen duş jeli.


new day new life
(17.06.19)
önce genellikle dandik duş jeliyle vücut yıkama, şampuan, yüzü ipek kese ile keseleme ardından bebek şampuanı ile yıkama; durulanis ve vücut yagi, kapanış.


(6)

ekonomi ve fizik uzmanlarına sorular

1- evim ile sürekli gittiğim parkın mesafesi 3 km. buraya ortalama tüplü arabayla mı gitmek daha ucuza gelir yoksa yürüyerek-koşarak mı? arabayla sadece gaz masrafı ve uzun vadede arabanın yıpranma payı var. koşarsam 15 dakika suyu hiç kapatmadan ılık duş alıp çamaşır makinesinde üstümdekileri yıkay
1- evim ile sürekli gittiğim parkın mesafesi 3 km. buraya ortalama tüplü arabayla mı gitmek daha ucuza gelir yoksa yürüyerek-koşarak mı? arabayla sadece gaz masrafı ve uzun vadede arabanın yıpranma payı var. koşarsam 15 dakika suyu hiç kapatmadan ılık duş alıp çamaşır makinesinde üstümdekileri yıkayacağım.

2- cezveyle su kaynatırken, su kaynadığında cezveyle o çizince su fokurdamayı kesiyor. ocakla temas halindeyken sapından tutup ufak bir o çiziyorum. fokurdama neden duruyor?
1- Dus almayi gerektirmeyecek tempoda, terlemeden yuruyerek.

2-


@point gündüz gidiyorum ve terlememek mümkün değil ayrıca bol yokuşlu. o mesafeyi emekleyerek de gitsem koşsam da aynı işlemleri uygulayacağım.


yüzey gerilimi, buhar basıncı ve atmosferik basınç kaynama üzerinde etkileri olan parametreler. pürüzlü yüzeylerde su yüzeye daha zor tutunduğundan dolayı yüzeyle olan bağ yapısının kopması daha kolay. bu yüzden mesela kolayı bardağa döktüğünde veya bira olsun örnek, yükselen baloncuklar aynı noktadan devam ediyor. değişmiyor. bu kusurlu pürüzlü noktalar cezvede de var. hareket ettirilmediğinde su bu noktalardan (önce) kaynamaya başlıyor. ama sen cezveyi hareket ettirdiğinde yüzeydeki katmana türbülans eklemiş oluyorsun. ısı transferi de akışkan dinamiği de değişiyor. sistemin etropisini artırıp homojenize de etmiş oluyorsun. ayrıca cezveyi alev üzerinde gezdirdiğin için cezve daha az ısınıyor, çünkü alttan aynı noktaya ısı iletilmiyor. alev cezve üzerinde gezdirilmiş oluyor.


sttc
(15.06.19)
1- araba ile gidince yıkanma sıklığını bilmen lazım. Sonra bu ikisi arasındaki farkı alıp yıkanma maliyeti ile çarpman lazım.
Sonra da arabanın yıllık toplam masrafını hesaplayıp kıyaslamalısın. Muhtemelen yürümek daha ucuz olur.
2- ısı iletimini kesip yüzey alanını genişletip soğuttuğun için.


babilbaligi
(16.06.19)
@sttc
ya ben tavsiye icin degilde, bu arkadas detayli sekilde ifade etmis. muhtesem. iste duyuru da gormek istedigimiz hareketler.
bilgine ve degerli yorumuna saglik.


kısa mesafeyi yürümek daha karlıdır, çünkü sağlıklıdır.


silver apple
(16.06.19)
(3)

laptop için termal macun nerede bulunur?

media markt'te falan olur mu? küçük bilgisayarcılarla muhattap olmak istemyorum, kurumsal mağazalar satmıyorsa internetten alırım galiba.hangi markayı almalıyım? teşekkürler.
media markt'te falan olur mu? küçük bilgisayarcılarla muhattap olmak istemyorum, kurumsal mağazalar satmıyorsa internetten alırım galiba.

hangi markayı almalıyım? teşekkürler.
@beherit sağolasın, vatan'a gideyim o zaman.


Ben olsam 85 lira vereceğime 10-15 tlye küçük bir bilgisayarcıdan alırdım.


ZetaStar1903
(15.06.19)
(7)

koç yumurtası yer misiniz?

migros'larda var da alıp denesem mi karar veremedim. hiç yediniz mi? para verip alır mısınız? nasıl pişirmeliyiz?
migros'larda var da alıp denesem mi karar veremedim. hiç yediniz mi? para verip alır mısınız? nasıl pişirmeliyiz?
tavada pişirme, mangalda pişir iri tuzda, en güzel öyle olur.


wilhelmwasmuss
(14.06.19)
Yemem tiksinirim. Yumurta da değil bildiğin daşşak işte.


para verip alacağımı sanmıyorum hayatım boyunca ama babam yapıyor bazen, yiyorum ben de fena değil.


arkadasim migrostan alip pisirmiste, ev resmen sidik tassak kokuyodu dedi, bilemedim


alttaraf
(14.06.19)
hiç denemedim ama kasapta kuş başı yaptırıp mangalda şiş şeklinde yiyesim var, diğer türlü evde hazırlayıp, tavada pişirmek irite edebilir gibi sanki, çok merak ediyorum deneyeceğim.


Mangalda pişmiş olarak yedim.ama beğenmedim.eti çok lastik gibi geldi bana.


astrid
(14.06.19)
Eti çok severim ama dil beyin vs yemem. Hayvan olmak da zor bea. taşaklarına bile göz dikmişiz alıcı gözle bakıyoruz


ssiradanbirigibi
(15.06.19)
(3)

kargom başkasına teslim edilmiş

sürat kargo ve hepsiburada.comdaha önce hiç başıma gelmemişti, ne olacak şimdi? sadece hepsiburada'dan mesaj kaydı açtım, müşteri hizmetlerine bağlanamadım.
sürat kargo ve hepsiburada.com

daha önce hiç başıma gelmemişti, ne olacak şimdi? sadece hepsiburada'dan mesaj kaydı açtım, müşteri hizmetlerine bağlanamadım.
Subeye git direkt yarin cumartesi. Cogu kargo calisiyor oglene kadar. pazartesiye kalmasin.


Ley
(14.06.19)
Ugrasma hepsiburada ugrassin. N11’de ayni sey basima geldi direkt n11’i aradim ben kargoyla ugrasmak istemiyorum urun bana gelmedi baska semte gitmis ister iade edin ister urunun bana gelmesini saglayin dedim; kargo gitmis kargoyu geri almis sonra bana geri getirdiler.


daha sakin bir zamanda hepsiburada müşteri hizmetlerine ulaş, onlar halleder.

sen hiç muhatap olma kargoyla filan.


babilbaligi
(15.06.19)
(6)

evinin içi dışarıdan görünenler

çıplak veya yarı çıplakken perdeleri kapatıyor musunuz? giyinikken perdeler ne durumda?
çıplak veya yarı çıplakken perdeleri kapatıyor musunuz? giyinikken perdeler ne durumda?
her türlü akşamları perdelerim kapalı olur. rahat edemem. gündüz ise tül çekili olur evin içi yine görünmez.


rosencruz
(14.06.19)
mecbur kapatiyorum cunku Turkiye'de teshircilik sucu oluyor birileri seni ciplak gorup sikayet ederse.

Evde pek giyinik gezmedigim icin perdeler yaz/kis kapalidir, tul de degil guneslik veya karartma seklinde, deliksiz kumas.


gece perdeler, gündüz tül kapalı. tülsüz perdesiz evler Amerikan filmlerinde güzel. İstanbul için konuşayım binaların birbirine uzaklığı en fazla bir sokak eni kadar. dolayısı ile yemez. evi denize baktığı için rahat eden kesim genel nüfusun 100.000 de 1 i falandır.


dadasalon
(14.06.19)
Gündüz tül akşam kalın perdeler kapalı. İçerisi görünmese de alışkanlık


bi önceki evim 12.kattaydı, önümüzde de 2 katlı organize sanayi vardı,gündüz perde kullanmıyorum desem yeridir. sadece geceleri blackout perdeyi çekiyordum, çünkü benim için uyku kalitesi çok önemli. en ufak bi ışığın bile rahatsız etmesi canımı sıkar

şimdi giriş kat olduğu için yarıçıplak gündüz/gece perde kullanıyorum, çıplağa doğru evrileceksem blackoutları çekiyorum

bugün yeni bi yere taşınacağız ve önümüzde sadece tren garı var, bakalım neler olacak:)


sameidiot
(14.06.19)
Pencerem perdem 4 mevsim 7/24 acik, boxer falan degistireceksem kapatirim perdeleri, onun disinda rahat


eksimeksi
(16.06.19)
(2)

meslek odalarının iş bulmaya faydası oluyor mu?

kayıtlı değilim ve iş arıyorum. kaydolsam mı? elektrik mühendisleri odası. genelde faydası yok diye duydum ama böyle bir hizmetleri varsa kaydolup işe girince aidat ödeyebilirim.
kayıtlı değilim ve iş arıyorum. kaydolsam mı? elektrik mühendisleri odası. genelde faydası yok diye duydum ama böyle bir hizmetleri varsa kaydolup işe girince aidat ödeyebilirim.
elektrik özelini bilmiyorum ama makine mühendisleri odası doğalgaz vb. yerlerde çalışma için mail atip duruyor.işssiz iseniz de odaya aidat ödememeniz lazım kaydolun gitsin.


Odaya kaydolmadikca daha çok issiz mühendis olur bu ülkede. Barolar Birligi, Tabipler Birliği kadar sözü geçmiyor aylık yılda 120 lira aidat vermemek için. Oysa mühendis sayısı da TMMOB üyesi de doktorlardan avukatlardan çok, üye sayısından çok üye olmayan sayısı gücü engelliyor. Adamlar aldı yeşil pasaportu bizim mühendisler de birinci adımdan çıkar gözeterek üye olmuyor, sırf iş bulmak için değil meslek dayanışması için üye olmak gerekiyor.


goodz
(14.06.19)
(3)

kargom 2 gündür gelmedi ve teslim almak istemiyorum

böyle bir seçeneğim yok mu? hepsiburada'dan iptal etmeye çalışıyorum ama kargo kodu veriyor. dün gelmesi gerekirken bugün de gelmedi ve artık istemiyorum. ne yapabilirim?
böyle bir seçeneğim yok mu? hepsiburada'dan iptal etmeye çalışıyorum ama kargo kodu veriyor. dün gelmesi gerekirken bugün de gelmedi ve artık istemiyorum. ne yapabilirim?
Kurye geldiğinde teslim almazsın, 3-4 gün şubede bekler sonra iade gider. Sonrasını hepsiburada'yla halledersin. Ayrıca üstteki deli saçması cevaba da anlam veremedim.

edit: iyi karpuz nickli kullanıcı "Almayacaktın o zaman bilader, iki aya anca iade edersin!!" benzeri saldırgan bir cevap yazmıştı.


038576
(13.06.19)
Benzer durumu yaşadım. Aradım hepsiburada'yı. Teslim almayın iade olur otomatik dedi. Oldu.


teslim almayin kargoyu, hatta kargo subesini arayin iade edilecek diye bilgi verin hic getirmesinler


tahtakafa
(13.06.19)
(10)

neden tarım yapmamalıyız?

birikmiş paramızla biraz toprak kiralasak ya da satın alsak, sulama, ilaç, bakım gerektirmeyen, bulunduğumuz bölgede rahat yetişen bir bitki eksek, tohumları israil'den alsak kar etmez miyiz?engellerimiz ne olur bu yolda?
birikmiş paramızla biraz toprak kiralasak ya da satın alsak, sulama, ilaç, bakım gerektirmeyen, bulunduğumuz bölgede rahat yetişen bir bitki eksek, tohumları israil'den alsak kar etmez miyiz?

engellerimiz ne olur bu yolda?
Hocam bakım gerektirmeyen bir şey yok. Olsa dahi arz fazla olacağından para etmez. Kar edemezsiniz. Evdeki pamukta fasulye yetiştirmek bile bakım gerektiriyor.


xephyr
(13.06.19)
Benim tavsiyem topraga hic bulaamayip topraksiz
z tarim yapmaniz olacaktir. Maliyet dusuk rekolte yuksek. Buyuk bir depo kiralamak yetecektir.


goodman
(13.06.19)
Hastalıklar, zararlılar ve doğa olayları gibi kontrol etmesi çok zor durumlar elde edeceğiniz geliri çok düşürebiliyor ve hatta yok edebiliyor (akrabalarımdan biliyorum). O yüzden köylerde insanlar tarım ve hayvancılığı birlikte yürütmeye çalışıyor. Başka bir gelirimiz daha varsa deneyebilirsiniz ama deneyimimiz yoksa çok, çok zor.


gmzo
(13.06.19)
çalışmak istiyorsanız yapın.


calmdown
(13.06.19)
@xephry +1 başında durup işçiliğini kendin yapmazsan zor. traktöre kira parası, yövmiye parası vermessen ve alan büyük verimi yüksek ürün alırsan kar edebilirsin.


mikahakkinen
(13.06.19)
ne kadar paran var, nerede ve ne kadar arazin olacak, basinda duracak misin? Bunlarin hepsi onemli sorunlar ve yerine gore engel. "sulama, ilac, bakim gerektirmeyen" diye bir ifade kullandigina gore konuya cok yabancisin. Bir konuya tumuyle yabanci olup, ilgili sektore girip para kazanmak mumkun mu sence?
ben 3-4 yildir ciftcilik yapiyorum. turkiye'de tarim ile para kazanmak cok cok zor. Tarima dokecegin para ile baska is yap, daha mutlu olursun.


ebabil curnatasi
(13.06.19)
bir arkadas, "mantar yetistir" demis. Demesi kolay, o isin oyle incelikleri var ki.. Sen mantar yetistirmis birine sor bakalim, kolay mi zor mu? Hele ki sitake vs. pahali turler, o kadar nazlilar ki.. Onlari yetistirmek ciddi uzmanlik istiyor.


ebabil curnatasi
(13.06.19)
dediğin gibi anca ağaç dikilebilir, işte kavak/okaliptus falan. onda da efor daha azdır diğerlerine göre ama sulama falan gerekir.


re noreno
(13.06.19)
bakım her türlü gerekiyor+1
bölgede rahat yetişse bile arzı düşük olan ürünlere yönelinebilinir;
avakado,kuşkonmaz,özel biber türleri vs.
tohumda israil yerine sırp tohumu olabilir


sameidiot
(13.06.19)
Tohumu da İsrail'den getirsen her şey hallolur zaten tek eksik tohum.
Yanlış anlama görüşüm gereği boykotçu değilim fakat senin gibi düşünenler bu işte ilk sezon sonra batanlar.


(6)

maden suyu şişeleri tekrar kullanılıyor mu?

günde milyona yakın maden suyu şişesi çöpe gidiyordur herhalde. bunlar toplanıp tekrar fabrikada dolduruluyor mu?başka cam şişeli içecekler hakkında bilginiz varsa onları da ayrıca merak ediyorum.
günde milyona yakın maden suyu şişesi çöpe gidiyordur herhalde. bunlar toplanıp tekrar fabrikada dolduruluyor mu?

başka cam şişeli içecekler hakkında bilginiz varsa onları da ayrıca merak ediyorum.
Belediyeler camları topluyor.


for day to break
(12.06.19)
Cam geri kazanımı sanırım türkiyede %40 civarında. Geri kazanılmış camların kalitesi düşüyor ama hepsi için uygun kullanım alanları var tabi.


bokmuhendisi
(12.06.19)
Depozitolu olmayan cam şişeler tekrar doldurulmuyor.


himmet dayi
(12.06.19)
Tekrar kullanılıyor tabii ama kırılıp tekrar eritilip baştan üretiliyor olmalı. En azından diğer ülkelerde böyle sanıyorum.


orient blue
(12.06.19)
cam atık bölgesine atarsan geri dönüşüme gider. plastik cam atıklarını ayırırsan katkın olur. normal çöpe atarsan ne olur bilemem.


mikahakkinen
(12.06.19)
Cam Yeniden Cam. Türkiye'nin en başarılı sürdürülebilirlik projelerinden birisidir.

kırılıp tekrar üretiliyor.


(5)

kefir-probiyotik mantık hatası

aldığım kefirde bir gramında bir milyon tane yararlı bakteri var diyor ama biz bunu içince mide sıvısında ölmüyor mu bu bakteriler? neden içiyoruz?
aldığım kefirde bir gramında bir milyon tane yararlı bakteri var diyor ama biz bunu içince mide sıvısında ölmüyor mu bu bakteriler? neden içiyoruz?
bazi bakteriler ve bakteri sporlari mide asidine dayanikli. bu sekilde mideden hasar gormeden gecip bagirsakta tutunabiliyorlar. bunlara probiyotik deniyor.

kefir, probiyotik bakteri icermez. kefir bakterileri midede ölüyor.


JohnOakley
(12.06.19)
Mide asidine dayanıklı olan ve bağırsakta emilene kadar canlı kalan bakteriler mevcut. Kefir, yoğurt, fermente gıdalar tüketebilirsin. Bunlar tatmin edici faydalar sağlar. Daha fazla ihtiyacın olduğunu düşünüyorsan mutlaka doktor tavsiyesiyle al.


mekaniker
(12.06.19)
@johnoakley,

kefir nasıl probiyotik bakteri içermez ya? kefirin var oluş sebebi probiyotik bakteri, kefirin oluşumunu sağlayan şeyler onlar.


del piero10
(12.06.19)
@del piero10

benim bildigim kefir bakterileri bagirsaklari kolonize etmiyor. yanlis biliyor olmam pekihala mumkun. saygideger ve guncel arastirma kaynaklarindan karsiti yayin varsa gormek isterim.


JohnOakley
(12.06.19)
aşağıda birkaç link bırakıyorum.

www.ncbi.nlm.nih.gov

www.livestrong.com

www.bethlehem.edu


del piero10
(12.06.19)

sigortasızlık sorusu

sigorta yokken sağlık ocağına gitsem ve bana bir tane iğne yaptıracağını söylerse, bu iğneyi ücretsiz yaparlar mı? sağlık ocağında iğnenin bulunup bulunmaması etkiler mi?
sigorta yokken sağlık ocağına gitsem ve bana bir tane iğne yaptıracağını söylerse, bu iğneyi ücretsiz yaparlar mı? sağlık ocağında iğnenin bulunup bulunmaması etkiler mi?
(10)

işsizlik var mı yok mu?

kimi var kimi yok diyor da, işsizlikten mi işsizim boş bir adam olduğumdan mı işsizim bilmiyorum. yakın çevremde işsiz yok. sizde var mı?
kimi var kimi yok diyor da, işsizlikten mi işsizim boş bir adam olduğumdan mı işsizim bilmiyorum. yakın çevremde işsiz yok. sizde var mı?
İş olsa da teklif edilen rakamlar çok düşük. Artık o kadar yığılma var ki her alanda, maaşlar asgari ücrete düşmüş durumda. Gittiğim iş görüşmelerindeki rakamları duyunca çalışmamak daha iyi dedim kendi kendime


Cruyff
(09.06.19)
Sigortasız 2k maaş. günde 11 saat çalışma. ramazanda bazı günler 14 saat çalışma genelde 12 saat ve ramazanda izin yok. Tüm gün ayakta duruyorsun bir de.
Bunu yapan şirketin 17 mağazasının olması... Burada yakınım çalışıyor.

2 tane 2500 liraya çalışan 0 tecrübe mühendis arkadaşım var.

Ben 1.5 senedir başvurularıma dönüş alamıyorum hep ret çoğu dönmüyor bile zaten. İşe ihtiyacım var diyemem o pek yüzden umrumda değil gibi ama işkurdan bile bir şey denk gelmedi. Karmaya inanıyorum bunların acısını fena çıkartıcam :d


bahoho
(09.06.19)
Bunun bir nedeni de artık memurluk diye bişeyin kalmaması. eskiden insanlar iyi kötü kpss ile bir yere atanıyordu. Şimdi herkes özel sektöre yöneldi. Böyle olunca işsizlik kaçınılmaz. Özel üniversiteler de binlerce niteliksiz mezun veriyor. Bir sebep de bu


Cruyff
(09.06.19)
Bu kişiden kişiye değişiyor, mezun olmadan iş buldum. Bizim bölümde master/doktora yapmayan veya iş bulamayan kimse yok.


Elduinnnn
(09.06.19)
Aslında her ikisi de. Kalifiye eleman açığı var. Hem beyaz yakalı hem de mavi yakalı işini bilen insan eksikliği var. Ama aynı zamanda belli sektörlerde ve niteliksiz insan gücünde eleman fazlalığı var. Öyle olunca şirketler eleman bulamıyor, işsizler de iş bulamıyor. Benim çevremde işsiz yok,hatta asgari ücrete çalışan yada sigortasız çalışan da yok. Ama cevremin,ülke genelini yansıtmadığının farkındayım.
Bu durumu bilen bazı karaktersiz şirketler çalışana hak ettiğinden az haklar vermeye çalışıyor. Bir de rastgele bir üniversiteden 2.5 ortalama ile mezun oldu diye kendini birşey sanan bir boktan anlamayan iş ve maaş beğenmeyen bir kitle de issisiz, iş yok diye geziniyor. Ha bir de sırf öğretmenlik, tıp okudu diye devletten, garanti iş bekleyen bir asalak sürüsü de var.


crucio
(10.06.19)
Var tabi ki.


baldan kaymak
(10.06.19)
Neye göre kime göre vizyonsuz iş bulamayanlar? Kim evde oturmayı tercih eder? Hem iş bulamıyoruz hem de vizyonsuz,karektersiz oluyoruz.


genc nufus cok, ekonomik aktivite de bunu karsilayacak kadar guclu olmadigi icin issizlik dogal. hindsitan vs gibi dusun. yakin cevrende yok ama kenar mahallalerde tasralarda falan milyonlarca gec bos oturuyor.


hot potato
(10.06.19)
Herkes anasının karnından vizyoner doğmuş, kişisel gelişim gurusu olarak doğmuş haberimiz yok.
Gene her konuda olduğu gibi burada da insanımız nedeni sorgulamak yerine güçsüz olana, zaten ezilmiş olana yıkmış sorumluluğu.
Çok değil bundan 15 20 sene önce üniversiteye yeni girmiş adama kaç kişi kendini geliştir diye bomboş, ne ifade ettiği belli olmayan bir tavsiye vermiştir?
Bir kişinin girdiğini üniversiteden donanımlı olarak çıkamaması neden onun suçu oluyor?
Memlekette son 20 yılda nüfus 1/3 artmış, endüstri kavramı farklı aşamaya geçmiş ama bu konuda laf kalabalığından başka bir şey yapmayan ne yöneticiler suçlu ne başkası. Suçlu öğrenci, işsiz yeni mezun.
AB demiş şu yıla kadar şu yaş grubunda şu kadar yükseköğretim mezunu olsun demiş. Gene bakmış yarını düşünmeyen insanımız nasıl yapsak bunu diye her köşe başına üniversite açmış. Mis di mi hem şirketlere pr ve vergiden kaçınma alanı hem yönetici tayfaya işsziliği gizlice düşürme yolu.
Sadece İstanbul da 60 a yakın üniversite var. Ama suçlu kim, öğrenci. Memleketteki computer science phd sahibi elemanları birer birer dağıtsan bilgisayar mühendisliği bölümlerine yetmiyor ama olsun nitelik değil nicelik önemli. Yetmiyor zaten başlı başına sorunlu bir aöf sistemi varken diğer üniversitelerde aynı yola giriyor.
Bu kadar üniversite açmış peki başka ne yapmış? Hiçbir şey. Çimento tüketiminde ve işçi ölümlerinde liderliğe oynamaktan başka hiçbir şey ama sorun vizyonsuz öğrencilerde.
Yıllarca oku oku da böyle olma diye meslek aşağılandı bu ülkede sistematik olarak. Şimdi gene o aşağılanan meslekleri gösterip ama siz de iş beğenmiyorsunuz diyorlar.
Peki bu iş beğenmiyorlar diye gösterilen işlerde bu lafı söyleyenlerin kaçı az da olsa çalışmıştır o işlerde? Günde 12 13 saat haftada 6 gün asgari ücretten yarım sigortalı çalıştı mı tekstil atölyesinde bunu söyleyenler?
Ben bugün 9 saat yol yaptım.
Niye? Şeref yoksunu eski patronlardan biri piyasaya çıkmış gittik kavga dövüş 4 yıl sonra 2 bin lira aldık. Şimdi bu adam gene mekan işletiyor, ben gene işsizim ama sorsan iş beğenmiyoruz.
Kendi emeğinin sömürülmesini o kadar normalleşmiş ki adam ya ben yandım başkası yanmasın demiyor ben çok dayak yedim sen isyan etme sen de ye dayağını gel iki de ben vurayım diyor.bunu öylesine normalleştirmiş ki kendisinin yanlış yaptığını kabullenmektense başkalarını da yakmayı daha makul görüyor.
Memlekette 'network' olmadan 'referans' olmadan bir halt olmuyor, zorunlu stajda bile araya adam sokman lazım ama maşallah öğrenciden beklenen superman olması.
Yurtdışı görsün, staj yapsın, dil öğrensin - 1 tane de değil ha en az 2 - güzel bir ortalama ile güzel bir yerden mezun olsun.
Yeter mi yetmez bi de yl yapsın ne de olsa herkers lisans mezunu artık.
Nasıl olacak bunlar hele bir anlatın da bilelim.
O 'iyi' sayılan üniversitelerin aldığı öğrenci sayısı belli. Napsın dışarıda kalanlar var mı bir öneriniz?
Eğitimde fırsat eşitliği dediğinde diplerdeyiz.
Memleketin yarısı asgari ücretten kölelikten belki biraz iyi şartlarda çalışıyor. Bu insanlar çocuklarını zaten özel okula yollayamıyor. Kurs ücretleri 5 6 aylık asgari ücret en iyi ihtimalle.
Ya hadi her şeyi geçtim hiç açıp baktınız mı sınava hazırlık kitapları kaç para?
Kolay mı sizce anne baba ben odtü kazanana kadar sınava gireceğim demek? Memlekette son 15 yıldır liselerde İngilizce namına bir halt öğretilmiyor.
Ama İngilizce mühim, olmazsa olmaz. Ne yapacak kursa gidecek yetmez çünkü anasından native doğan birileri beğenmez onu illa bi yurtdışı görmesi lazım. Git desene bir 2000 lira maaş alan annene anne ben erasmus yapacağım ama hibe falan sıkıntı nasıl yaparız diye?
Her yerde o kadar çok var ki bu herkesi kendi ile aynı imkalara sahipmiş de diğerleri sırf gıcıklık şerefsizlik olsun işsizlik var denilsin diye işe girmiyormuş gibi yargılayan.
Hepsi vizyoner hepsinin kulağına adlarıyla birlikte geleceğin meslekleri okunmuş. Hiç sistemin, yönetenleri falan suçu yok ama. Suçlu bir umut ben okumadım o okusun diye çocuğunu iyi kötü bir üniversiteye sokmaya çalışan anada babada, onların kişisel gelişim gurusu olamayan evlatlarında.
İnsanlar işsizlikten parasızlıktan intihar ediyor ama işte vizyonsuzlar be abi hep onların suçu.


denek hayatım
(10.06.19)
denek füze atmış. bir tane s400de buraya lazım putinle bir görüşsün compu.


Poree1932
(10.06.19)
(1)

biberiye

bunun ot olanı ot gibi bir şey, biber gibi olanı da biber gibi, turşularda oluyor genelde.bunların ikisine de neden biberiye demiş olabilirler?
bunun ot olanı ot gibi bir şey, biber gibi olanı da biber gibi, turşularda oluyor genelde.

bunların ikisine de neden biberiye demiş olabilirler?
fransız lavantasına karabaş otu denen bölgeler var. lavanta mor.
dandelion olarak bilinen sarı çiçeğin -ki sonradan beyaz ve tüy tüy oluyor- adı karahindiba türkçede.
bu şekilde onlarca örnek var. her şeye kara diyip durmuşlar.
ben anladım ki türkler pek iyi değiller bu isimlendirme konusunda.


(1)

ipotek ve miras sorusu

ev babanın üzerine. çocuklardan biri evi ipotek ettirerek kredi çekti kendine. ipoteki sürekli yeni kredi çekerek uzatıyor ve ipoteği kaldırmaya hiç niyeti yok.babanın ölmesi durumunda ipotekli evin paylaşımı nasıl olur?
ev babanın üzerine. çocuklardan biri evi ipotek ettirerek kredi çekti kendine. ipoteki sürekli yeni kredi çekerek uzatıyor ve ipoteği kaldırmaya hiç niyeti yok.

babanın ölmesi durumunda ipotekli evin paylaşımı nasıl olur?
İpoteğe bağlı borç ödenip bitmeden ve ipotek kaldırılmadan paylaşım filan olmaz. Baba eğer razıysa, bankaya ihtar çekecek: "Yeni kredi vermeyin, yeni borçlardan sorumlu değiliz" diye. Eski borç bitince de ipoteği kaldırın.

İpotek = aksi durumlarda o malın sahibi benim, demek

Diyelim ki borç geri ödenemedi. Banka o eve el koyar ve satar. Borçlarını tahsil eder. Geriye bir şey kalırsa da, mülkün sahibine (veya yasal varislerine) geri öder.


507
(07.06.19)

facebook top comments

bunu neden kaldırdılar? eskiden en iyi yorumlara bakar geçerdim, şimdi hiçbir yoruma bakmıyorum. daha mı iyi oldu bunlara göre yani?
bunu neden kaldırdılar? eskiden en iyi yorumlara bakar geçerdim, şimdi hiçbir yoruma bakmıyorum. daha mı iyi oldu bunlara göre yani?
(3)

odayı tozdan arındırmak

perdeler ve kılıflar yıkanıyor, yerler süpürülüyor, kalan her yer siliniyor mu?küçük eşyaların yoğun olduğu yerlerde ne yapabiliriz? toz almak için pratiklik sağlayacak araç gereç önerileriniz var mı?
perdeler ve kılıflar yıkanıyor, yerler süpürülüyor, kalan her yer siliniyor mu?

küçük eşyaların yoğun olduğu yerlerde ne yapabiliriz? toz almak için pratiklik sağlayacak araç gereç önerileriniz var mı?
bulaşık makinesinde yıkanabilecek her şeyi atıyorum. çeken değil üfleyen kompresörler (bilgisayarcıların kullandığı türden) toz temizliğinde süper oluyor.


naksidil
(06.06.19)
bu bayramda yaptığımı söyleyeyim ben, iyi salmıştım uzun bir süre çünkü baya bir yoruldum. tüm dolap içlerindekileri çıkarıp komple sildim dolabı iç dış. çalışma masası da ha keza, ayakları dahil. silme dediğim birisi ıslak birisi kuru bez/yüzey temizleyicisiyle birlikte. neredeyse de her bir rafı sildiğimde bezi yıkadım geldim. dediğin gibi perde/kılıfları yıkadım, bende perde stor tül normal. öyle olunca stor perdenin boruları falan da tozlanmış, onları da sildim. +evdeki radyatör de fena tozlanıyor unutmamak lazım. +avize/lamba da tozlananlar arasından.

tüm silme/yıkama işlemleri bitince de elektrik süpürgesi+vileda. aslında duvarlar da silinmeli nemli bir bezle de ona fırsat olmadı.

açıkçası küçük eşyalar eskiden bende de çoktu, elimden geldiğince az eşya bulundurmaya çalışıyorum artık çünkü hepsini tek tek sil aşırı yorucu oluyor. toz almak için böyle Bülent ersoyun boynuna attığı atkılar tüyler gibi olan fırçalardan var ama bence onlar tozu başka yere taşımaktan başka iş yapmıyor. en iyisi yine ıslak+kuru bez.


petrovna
(06.06.19)
Aslında yerler süpürülüyor kısmı burada en kritik kısım. Normal bir süpürge ile hayatımıza devam ederken alerji belasının kapımızı çalması sonucunda aslında o süpürgenin sadece buzdağının görünen kısmını aldığını fark ettik. Alerji geçmeyince çareyi başka bir süpürge almakta bulup, bir çift keçi parasına Dyson aldık ve cidden tozdan arındık.

Hülasa, eğer bir sağlık probleminden dolayı böyle bir işe giriştiyseniz iyi bir süpürge bakıverin.


giovanne
(06.06.19)
(5)

keçiboynuzu pekmezi veya özü seçimi

1- özü ile pekmezi arasındaki fark nedir?2- bunların şeker oranları markadan markaya değişiyor. en düşüğü %60 civarıydı, en safı budur diye bunu aldım. yanlış bir düşünce mi?3- internetten el yapımı mı alayım marketten marka mı? tavsiyeniz var mı?
1- özü ile pekmezi arasındaki fark nedir?
2- bunların şeker oranları markadan markaya değişiyor. en düşüğü %60 civarıydı, en safı budur diye bunu aldım. yanlış bir düşünce mi?
3- internetten el yapımı mı alayım marketten marka mı? tavsiyeniz var mı?
Hocam bu konuyu cok arastırdım. İnternetten ev yapımı olanı unut. Pekmezi de alma ısıl işlem görüyor. Atışeri marka özünü al, soğuk press. Gayet basarılı bir ürün. Hacettepe üniversitesinden onaylı bir ürün


primetime
(06.06.19)
İçindekileri oku. Mısır şurubu ya da glikoz şurubu yazmayanlardan bul ki piyasada böyle ürün kalmadı gibi bir şey. Nasıl bir kota uygulanıyorsa bu mısır şurubuna?


Mirket
(06.06.19)
bunu öneririm
www.kocamaar.com


ao12
(06.06.19)
hünnap markasını araştırmanızı tavsiye ederim. bu markanın bu tarz genelde eczanelerde satılan doğal ürünleri oluyor.


lookatme
(06.06.19)
www.atiserimarket.com buradan sipariş verdim. denedim ve onayladım. tahini de güzel.


ayaklibalik
(06.06.19)
(2)

bir sitede (liveleak) yorumları göremiyorum

delirtti artık bu sorun. aylardır tablet, laptop, telefon ne ile girdiysem olmadı. gizli sekmede vpn değiştirdim yine görünmüyor. neden olabilir bu en ufak fikri olan var mı?https://www.liveleak.com/view?t=aErVY_1559604193&safe_mode=offşuraya girip kontrol eder misiniz sizde yorumlar görünüyor mu?
delirtti artık bu sorun. aylardır tablet, laptop, telefon ne ile girdiysem olmadı. gizli sekmede vpn değiştirdim yine görünmüyor. neden olabilir bu en ufak fikri olan var mı?

www.liveleak.com

şuraya girip kontrol eder misiniz sizde yorumlar görünüyor mu?
görünmüyor.


görünmüyor benim live leak de dikkatimi çeken şey şu oldu.

bunların siteleri gayet düzgün çalışırken bir gün değişiklik yaptılar ondan sonra hiç bişey hiç bi browserden açılmaz hale geldi. mesela site açılsa bile arama kutusuna bişey yazılmıyordu falan.

şu an açılıyor ama yorumlar yok bir de bu kanlı videolarla ilgili bir açıklama yapıp artık öyle anılmak istemediklerini söylemişlerdi.


Fodera
(05.06.19)
(5)

uber bitti mi kesin?

bitmediyse ne zaman bitecek?
bitmediyse ne zaman bitecek?
simdi malum amca vaat vermeyi pek sever, oy icin birilerinie sirin gorunmek icin uber olmayacak der, ama secimden sonra bir bakmisiz uber lisansli olarak calismaya baslamis. burasi luksemburg, burada her sey olasilik dahilinde


exlibris
(05.06.19)
uber yerine yerli bir sistem kurabilecekse aynı sistemde kursun destekleyelim. uber yerine yerli bir şirket kurdular diyelim taksi lobisi çöker onun başına bir farkı kalmaz. ben istemem şahsen ubere bu kadar dolar kazandırmak ama el mahkum.


dismainpula
(05.06.19)
Uber'le beraber devlete cok muthis bir vergi geliri olacak. Cunku her sey kayit altinda olacak. Devletin bunu bilmemesinin mumkunati yok. Zaten Uber butun dunyaya bu sekilde yayiliyor. Ha secimler bitene kadar Tayyor bitti der. Sonra her sey yine duygusal olur.


tezek
(06.06.19)
Bittimi bilmiyorum ama resmen matbaayi bulmusuz, el yazisiyla kitap cogaltanlar yüzünden gecis yapamiyoruz.


VIPCH
(06.06.19)
Özal'dan bu yana, küresel sermayeye asla 'Hayır' diyemeyen bir ülkede yaşıyoruz.
Seçim sonrası davullarla zurnalarla karşılarız kendilerini diye düşünmekteyim.


Mirket
(06.06.19)
(1)

ing. araştırma ricası

arkadaşlar ingilizcem yetmiyor, yardım istiyorum.ingilizce'de sarı kantaron bitkisine st. john's wort deniyor. bugün öğrendiğim ise, keçiboynuzuna st. john's bread deniyormuş. bu st. john kimdir ve neden bu bitkiler bu şekilde adlandırılmış, özetleyecek biri var mıdır?teşekkürler.
arkadaşlar ingilizcem yetmiyor, yardım istiyorum.

ingilizce'de sarı kantaron bitkisine st. john's wort deniyor. bugün öğrendiğim ise, keçiboynuzuna st. john's bread deniyormuş. bu st. john kimdir ve neden bu bitkiler bu şekilde adlandırılmış, özetleyecek biri var mıdır?

teşekkürler.
St John's wort is named as such because it commonly flowers, blossoms and is harvested at the time of the summer solstice in late June, around St John's Feast Day on 24 June. The herb would be hung on house and stall doors on St John's Feast day to ward off evil spirits and to safeguard against harm and sickness to man and live-stock.

Arastirmayi yaptim sen de kasip bunu ingilizce olarak anlamaya calis #evodevi


hot potato
(04.06.19)
(12)

sirkeyi deri üzerinde bekletmek

geçmeyen bir yara izim için denemeyi düşünüyorum. sirke ile yüzü silmek değil de, daha fazla asite maruz bırakmak için yüzümün bir kısmını sirkede nasıl bekletebilirim?bununla alakalı, sirkeden yapacağım krem için katılığı hangi malzeme ile sağlayabilirim?yani yanağı vakumlayıp içine sirke doldurmak
geçmeyen bir yara izim için denemeyi düşünüyorum. sirke ile yüzü silmek değil de, daha fazla asite maruz bırakmak için yüzümün bir kısmını sirkede nasıl bekletebilirim?

bununla alakalı, sirkeden yapacağım krem için katılığı hangi malzeme ile sağlayabilirim?

yani yanağı vakumlayıp içine sirke doldurmak gibi düşünün.
yara izi için kullanılan kremleri vs denediniz mi? sirkenin iyi mi kötü mü yapacağını bilmiyoruz.


sttc
(04.06.19)
@sttc evet 1 buçuk aydır 30'dan fazla krem ve yağ denedim herhalde.


30 tane krem deneyip sonuç alamadıysan, tüm güzellik endüstrisinin arayıp bulamadığı formülü sirke özetle asetik asitte bulabileceğini düşünmen pek normal değil.

kaldı ki böyle 30 çeşit krem, merhem kullanırsan cilt kanseri olman işten bile değil. hem bunlar sihirli kremler değil, sürdüğün anda güzelleşeceksin. her kremin merhemin etkili olma için zamana ihtiyacı vardır.

merakımdan soruyorum, kadın mısın, erkek mi?


Fodera
(04.06.19)
Her gün düzenli elma kabuğu sürün. Yara izlerine birebir.


1,5 ayda 30 dan fazla ürün denediyseniz, hicbirini iki gün üst üste denemediniz anlamina geliyor. Buna ragmen etkili olup olmadiklarini anlamis olmaniz pek mümkün degil.

Her neyse, seker hastaliginiz falan olmasin, yaranin bu kadar uzun süre gecmemesi garip gercekten.


bosver nicki
(04.06.19)
Sarı kantaron yağını DÜZENLİ olarak sürün. Ciddi bir yara iyileştirme gücü var.


Kantaron +1
Ama sürüp güneşe çıkmayın, leke yapar.


benyazarsamolur
(04.06.19)
yara mi yara izi mi? yara izi gecebilen bir sey olmuyor her zaman. contracrtubex diye bir sey vardi ama her yara izinde etkili olmuyor.

yara deseydin, derdim ki bende 1 sene gecmeyen vardi, hem de kocaman. ama yara degil belli ki seninki o yuzden herhangi bir isim telaffuz etmeyecegim.

asetik asitin sorunu cozecegini ne dusundurdu gercekten?

belki gercekten estetik ameliyata gerek vardir?


supergirl
(04.06.19)
Bende de var gecmeyen bir yara. @supergirl senin nasıl geçti yara merak ettim


opitseri
(05.06.19)
opitsen, pm atiyorum ilac ismi burda vermek dogru olmaz


supergirl
(05.06.19)
@bosver nicki + 1


aylakadam
(05.06.19)
iki günde hiçbir krem işe yaramaz. mucize olur o. bence de doğru kremle en az 1 ay uygulayıp fotoğraflarla fark var mı yok mu karar vermek lazım.


sttc
(05.06.19)
(3)

kahve el değirmeni sorusu

bu alet kahve, susam, çörekotu, keten tohumu, kakao öğütebilir mi? şehir içi nereden bulurum bunu? internetten alsam tavsiye edeceğiniz link var mı?
bu alet kahve, susam, çörekotu, keten tohumu, kakao öğütebilir mi? şehir içi nereden bulurum bunu? internetten alsam tavsiye edeceğiniz link var mı?
Sözen marka iyi.


ssiradanbirigibi
(03.06.19)
hario'nun güzel değirmenleri var. ancak çoğu espresso kıvamında bile öğütemediği için pudra kıvamını yakalayamazsın. türk kahvesi değirmeni bul derim onun için. iyi kol yapacaksın pudra kıvamında öğütmek uzun sürer aklında olsun.


argent dawn
(04.06.19)
urun.n11.com

Kahve için genelde sözen öneriliyor.
Ancak sen kahvenin yanında yağlı tohumlar da sıralamışsın. Yağlı tohum öğüttüğün bir makineyle kahve öğütmeye kalkarsan o kahveden hayır gelmez.
Yağlı tohum için ayrı bir makine almalısın ki onun için de şu öneriliyor.

www.akakce.com


Mirket
(04.06.19)

fantastik film-dizi neden bu kadar az?

eskiden animasyonlar bu kadar gelişmemişti ama bakıyorum, fantastik öğeler daha fazla kullanılmış. dinlerle ilgili çok malzeme var mesela, cennet-cehennemi tasvir etseler bu teknolojiyle güzel olmaz mı?teknolojinin gelişmesiyle film-dizi içinde animasyon kullanımı neden azaldı? tamamı animasyon olan
eskiden animasyonlar bu kadar gelişmemişti ama bakıyorum, fantastik öğeler daha fazla kullanılmış. dinlerle ilgili çok malzeme var mesela, cennet-cehennemi tasvir etseler bu teknolojiyle güzel olmaz mı?

teknolojinin gelişmesiyle film-dizi içinde animasyon kullanımı neden azaldı? tamamı animasyon olan dizi-filmlerden bahsetmiyorum.
(25)

eğitiminiz için 65 bin usd'ye kefil olacak 2 kişi bulabilir misiniz?

ylsy diye bir burs var, meb yurtdışına öğrenci yolluyor, gelince mecburi hizmet yaparak borcunu ödüyorsun. bunu almak için 65 bin dolara imza atacak 2 kişi bulman gerekiyor. çalışıyor olacak, memursa en az 1 yıldır, değilse en az 5 yıldır. karı kocadan sadece biri atabilir. ikinci kişi başkası olaca
ylsy diye bir burs var, meb yurtdışına öğrenci yolluyor, gelince mecburi hizmet yaparak borcunu ödüyorsun. bunu almak için 65 bin dolara imza atacak 2 kişi bulman gerekiyor. çalışıyor olacak, memursa en az 1 yıldır, değilse en az 5 yıldır. karı kocadan sadece biri atabilir. ikinci kişi başkası olacak.

bana en yakın teyzelerim ve amcalarım bu duruma uyuyor ama çok sıkıntılı bir istek bu. teklif etsem ve imza atmam deseler, bir daha yüzlerine bakmamam gerek galiba?

kabul etseler, orada başarısız olursam gelip ödemem lazım, ödeyemeyeceğim tabi ve onlar ödeyecek bu durumda. 400 bin lira, bir ömür ödeyemem herhalde. bu durumda ne olacak?

süper bir imkan bu burs. kazanabilecekken faydalanmazsam çok pişman olabilirim.

siz olsanız ne yapardınız? milletten imza dilenmeye, bu riski almaya değer mi?
biri benden istese “ver 65bin doları, istediğin yere 65bin dolarlık imza atayım” derdim. Ödeyemeyeceksem de istemezdim.


Kahir ekseriyet
(02.06.19)
50bin dolarlık olanına imza atmadım. O yükün altına girmek ayrı bir stres yaratıyor.Ama ben rusyada burs kazanmıştım tek dersten kalınca okuldan atılıyor olmak çok riskli geldi götüm yemedi. Aşırı çalışırım homesick olmam dersen bence iyi fırsat. Geri dönünce zorunlu hizmet ne kadar?


bahoho
(02.06.19)
Çok stresli bir süreç olur. Bana sorsalar ben kabul etmezdim.

Lisansüstü eğitimde böyle bir riske girilmez. Türlü aksilikler yaşayabilirsin.


fake fakeoğlu
(02.06.19)
Empati yap yeğenin senden istese neler hissederdin ne cevap verirdin


Kahir ekseriyet
(02.06.19)
kendime guveniyorsam evet, bulurum da, bu biraz sizin bugune kadarki sosyal birikiminize de bagli. Risk oldugunu dusunuyorsaniz, bulasmayin bence.


Kredi’den cok daha kotu. Olene kadar mokoko fikrasi geldi aklima zorunlu hizmeti gorunce.


bence çok büyük risk. almaya değmez.

bu arada imza atmazlarsa neden yüzlerine bakmayacaksın? hayat bitirebilecek bir imza o, atmasınlar bir zahmet. başkasının ipiyle kuyuya inilmez.


avianthem
(03.06.19)
İmza atmazdim, kefil olmazdim.


Ben ailemi bile bu yukun altina sokamazdim. Ispanya ve portekizde bir yillik master programlari var. Siz muhendistiniz galiba is de bulabilirsiniz.


Annem veya babamdan isterdim ama amca dayı falan, kolay bir istek değil hakikaten.
Kendine güveniyorsan yine de denenebilir.


chavezding
(03.06.19)
başka yol yoksa değer, ilk yıllarda baktın yapamıyorsun uzatmadan bırakırsın.


spherical
(03.06.19)
Bu 65bin dolar istemek ile aynı şey. Konu bir imza at lütfen ve ben çalışıp önünüze borç çıkarmayacağıma demek değil. Olur da yapamazsam öder misin? Demek. Bugün değil de 4-5 ay sonra gerekirse ödeyeceksin, anlamına geliyor. İmza atamam diyenlerle konuşmam bir daha demenizi bir sorgulayın. Kimse size 400bin TL garantör olmak zorunda değil. Bankada bloke hesaba 65bin doları koyup eğitimi tamamlayamazsam alın bu parayıd diyecek gücünüz yoksa zaten bir şans kaçırmış olmazsınız. Bunlar modern dönem kandırmacaları. Size burs verecek kişi parayı ödeyecek 2 kefil istemez. Bu, burs değil bir tür ödeme yöntemi.


ykyt
(03.06.19)
Kendini tanıyorsun, onlar da seni tanıyor. Başarılı sorumluluk sahibi bir öğrenciysen çok zor bir şey değil, değilsen çok zor. Bu burs veya kredi gayet mantıklı bir şey dünyada istediğin okuldan kabul alırsın not ortalaman felaket değilse. Bursu alan çok başarılı bir sürü insan var, çok da iyi yetiştiriyorlar kendilerini. Ama aslında yurtiçinde dahi ite kaka okumuş insanlar da var, onlar da çok sıkıntı yaşıyor. Ona göre karar ver. Elbette akademisyen olmayı da istemen gerekiyor.


skayas
(03.06.19)
Bu bir burs hocam. Diş masraflarınızdan vize başvuru ücretinize, gözlük paranızdan kongre yol masraflarına kadar her şey karşılanıyor. Bursiyerlerin %88'i başarılı olarak dönüyor. Bazıları da tazminat parasını ödeyerek dönüş yapmayıp yurtdışında kendisine bir hayat kuruyor. Bu burs görüp görebileceğiniz en kapsamlı maddi anlamda öğrenciyi en çok destekleyen burstur. Üstelik 1 dersten kaldın ödeyeceksin diye bir şey yok. Masterda 1 yıl doktorada toplam 2 yıl uzatma hakkınız var. Spekülasyonlara kanmayın. Her yıl 1000 öğrenci gönderiliyor yurtdışına ve seçimler öyle ince elenip sık dokunarak yapılmıyor maalesef. Fakat bursun içerisinde olanlae için ya tazminata düşersem ne olur gibi bir kaygı taşıyan hiç görmedim.
Kefil konusuna gelince 2 kefilim var 2sinin de cebinden 1 kuruş çıkmadı, kimseden para falan istemiyorsunuz miktar yüksek stresli bir süreç evet ama bir şekilde bulunyor. Genelde de aileden birileri oluyor.


cok buyuk bir meblag bu. kimseden isteme. sahsen biri benden (olum, iflas gibi cok elzem durumlar haric) boyle cok buyuk bisey istemekten imtina etmiyorsa tekrar musallat olmasin diye olabildigince uzak tutarim kendimden.


mayeskuel
(03.06.19)
O biraz size duyulan güvene bağlı. Ben babamdan başka kimseden isteyemedim, ama duyan birçok yakınım yardımcı olmak istedi. Çünkü sorumluluk sahibi bir insanım, risk olarak görmediler. Ben de yeğenime kefil olurdum. Ama olmayan birine de gayet iyi anlarım, olmayacağım birçok yakınım var benim de. Yurtdışında okumak çok zor bir şey değil, dahi olmanız gerekmiyor. Ama çalışma alışkanlığı olmayan biriyseniz, alana veya yabancı dile yatkınlığınız yoksa ananızdan emdiğiniz süt burnunuzdan gelebilir. Gelen birçok örnek var. Kendinize karşı dürüst olun, tembel sorumsuz bir insansanız hiç bulaşmayın.

Zorunlu hizmet meselesi akademisyen olmak istiyorsanız ve dönmeyi göze alabildiğiniz bir şehir, okul seçmişseniz çok büyük bir problem değil. Ama yurtdışına kapağı atayım, şöyle büyük paralar kazanayım düşüncesindeyseniz çok mantıksız bir program. Ki o durumlarda bile bazen mantıklı olabiliyor, abd gibi yerlerde mühendis falansanız iş bulup bir süre sonra bursu bırakıp ödeyebilirsiniz.

Bu programın sunduğu birçok fırsat var, alanınızda en iyi insanlarla çalışabilirsiniz, dünyanın en iyi okullarında okuyabilirsiniz. Ama birçok sıkıntılı kısım da var, meb bürokrasisi destekten çok köstek olur. Döndüğünüzde bambaşka bir akademik kültürün(!) içine girip çalışmaya başlayacaksınız. Biraz idealist bir yapınız olması gerekiyor herhalde. Yine de Türkiye'de akademisyen olacaksanız dr bitimine kadar olan süreci yurtdışında yaşamak çok daha mantıklı. Döndüğünüzde asistanlık angaryalarıyla uğraşmadan işe başlıyorsunuz.


Aerdem
(03.06.19)
ben de ylsy düşünüyordum ama sırf bu kefil olayı yüzünden vazgeçeceğim sanırım. 65 bin dolar çok yüksek bir meblağ, kimseden isteyemem.


tabirimekruh
(03.06.19)
Olaya dışarıdan bakanlar herkesin Şırnak Üniversitesinde senelerce çalışmak zorunda olduğunu falan sanıyor muhtemelen. Fakat Türkiye'de cari alım yoluyla binbir torpil bulup akademiye girip aldığınız niteliksiz eğitimlerle hoca olmaya çalışmak istemiyorsanız görüp görebileceğiniz en iyi burstur. Hiçbir burs için sayfalarva ödemeler tebliği bulunduğunu göremezsiniz. Daad 1 ülkeye jean monnet belirli konularda burs verir size. Ya da 3 yıl öncesinden fulbrighta başvurup 100 aşamalı seçim sğrecini başarıyla tamamlamanız gerekebilir. Üstelik mebin verdiğinin neredeyse yarısı kadar burslar için. Diğer taraftan yalnızca akademi için de değildir ylsy. Bir çok bakanlık mühendis gönderiyor 1 yıl okuyup geliyorlar ve uzman müendis olarak genel müdürlüklerde yüksek maaşlarla başlıyorlar. Bu pozisyonlara normal alımlarla girebilmek 8 kat falan daha zordur heralde. Üstelik yurtdışında yapmış olduğunuz bir master kalır ve 2 uıl sonra zorunlu hizmetiniz de bitmiş olur.
Olayı yanlış anlamamk lazım. Sıradışı bir olay olduğu ortada
100 yıldır var olan bir şey. Programın amacı başarılı fakat durumu iyi olmayan öğrencileri desteklemek değildir. Esas amaç memleketin yetişmiş insan kaynağı ihtiyacını karşılamaktır. Devlet sizi istihdam eder ve kadronuza yerleşebilmeniz için yurtdışında doktora ya da yl yapmış olmanızı şart koşar. Bu eğitim yapmanız için de sizi resmi burslu öğrenci olarak nitelendirir. Almış olduğunuz eğitim bedelleri karşılığında da hizmet bekler. Dönünce çalışacağınız kurum ve pozisyon gideceğiniz ülke kalacağınız süre alacağınız burs ve diğer her şey imzayı atmadan önce bellidir ona göre imza atarsınız. Üstelik dilediğiniz zaman burs almak istemiyorum diyerek resmi burssuz öğrenci statüsü alabilir ve hizmet zorunlululğunuzu nispeten düşürebilirsiniz. Örneğin bursu kazandınız ve Fransa'da yüksek lidand ve doktora yapmak durumundasınız. İlk yıl burslu olarak başladınız ve aylık 1750 euro burs aldınız. 2. Yıl grçim kaynağınızı buldunux ve resmi burssuz statüye geçtiniz. Süre sonunda ya 2 yıl zorunlu hizmet yapmak ya da 1750x12 euro ve fazileri ödemek durumunda kalırsınız. Süreçler olabildiğince esnektir. Bursun amacı insan kaynağı kazanmak olduğı için bütün ihtiyaçlarınız sayfalarca yazılan ödemeler tebliğinde belirtildiği gibi karşılanır.


but that was just a dream'e katilmakla birlikte, doktora yapacak azmin olup olmadigindan emin olmak lazim. gidip bitiremeyen insanlar taniyorum. ancak master icin cok cok cok mantikli, gittiginizin iki kati sure zorunlu hizmeti var, yurtdisinda master bitirememek icin ciddi bir dil yetersizligi ya da zeka geriligi falan olmasi lazim.

ancak 65bin dolara imza atmayi defalarca dusunecegim gibi, birisine teklif ettigimde imza atmazsa da vay neden atmadin demem, bence o anlamda siz kendinizi sorgulayin.


kassiopeia
(03.06.19)
Sakin ol şampiyon bu kadar gerilmene gerek yok konuları nerelere götürmüşsün ya hu sahiden burada insanlar Türk akademisinin genel durumunu ya da yökün politikalarını falan övdü de ben mi farkedemedim acaba. Hiç yakışıyor mu seni gibi elit bir akademisyene bu kadar tahammülsüzlük. Bak dünyada böyle şeyler de var bazı insanlar bazı insanlarla bazen bazı konularda benzer ya da senin gibi düşünmeyebiliyorlar. Keşke bu derece duygusallığa kapılmak yerine programın amacının akademinin halihazırda kötü olan bu durumunu düzeltmek olduğunu anlamaya çabalasan. Neyse özür dilerim ya seninle aynı düşünmediğim için.


Devletin ayırdığı en mantıklı kaynak bu. Düzgün yönetilmiyor evet, her zaman gitmesi gereken insanlar da gitmiyor. Ama genelleyip cahil cahil konuşmamak lazım.

Türk akademisi için de aynı şey geçerli, kötü halde mi? Evet. Herkes uyduruk makaleler mi yazıyor? Hayır. Bazı idealist insanlar var, hem nitelikliler hem de sizin gibi boş boş eleştirmek, konuşmak yerine iş yapıyorlar. Yakın bir arkadaşım da bu bursla okuyor, Türkiye'den de iyi bir yerden mezun. Alanında en iyi enstitüde ve enstitüsünde konuya ilişkin en deneyimli kişilerden biri. Kalması için defalarca teklif yapıldı ama dönecek. O bilmiyor mu Türkiye'deki çöplüğü?

Ama bizde bir hastalık var, herkes en doğrsunu biliyor maşallah ama kimse elini taşın altına sokmuyor. İdealist davranmak zorunda değilsiniz ama boş boş konuşmayın bari.


skayas
(03.06.19)
kardes, goygoy icin milletin parasini ezmeye gideceksen lutfen gitme. ama hakikaten bilim yapacam edecem diyorsan ailenden birini bul derim. ben bu meb bursunu alan bir ton adam gordum, biri ikisi disinda hepsi goygoycu (seref yoksunu) karakterde adamlardi. ne duzgun tez yazdilar ne de bir makale cikardilar. devleti daha fazla somurmek icin tezini bir yil gec verenler bile vardi, boylece maaslarini aliyorlardi ve turkiye'deki gorevlerine baslamiyorlardi. ama sorsan hepsi ulkucu, milliyetci vs..unutma bu ulkede is bulamadigi icin insanlar intihar ediyor. sen bu adamlarin hakkini da aliyorsun.


@xportant insanların yazdıklarından söyledğiniz şeyin savunulduğunu anladıysanız size edilen her masraf da kaynak israfı.


skayas
(03.06.19)
Ikinci ve ucuncu paragrafinizi bir ben hayret verici buldum herhalde. Imza atmasalar, yuzunr bakmamaniz lazim ama sorun cikar da geri odemeye duserseniz e siz odeyemeyeceginize gore onlara kalacak... en son da bu risk alinir mi... bu sekilde bakildiginda sizin acinizdan hic risk yok ki.. imza falan istemeyin lutfen kimseden. Biri yazmis bloke hesaba o parayi yatiramayacaksaniz kimseden imza istemeyin


Flipsflops
(03.06.19)
maddi durumum iyiyse imza atardim.


(5)

harry potter, the matrix, the godfather serileri

bunları sıfırdan izlemeye değer mi? çocukken yarım yamalak izledim hepsini. adı geçtiğinde izlemedim dememek amacıyla izlemek istiyorum ama ders gibi de sıkılacaksam boşvereceğim.
bunları sıfırdan izlemeye değer mi? çocukken yarım yamalak izledim hepsini. adı geçtiğinde izlemedim dememek amacıyla izlemek istiyorum ama ders gibi de sıkılacaksam boşvereceğim.
godfather değebilir. özellikle 2. filminde hayata dair şahane refleksler vardı bence.

ama matrix deymiyor. ben bi' denedim de olmadı. tekrara düştü. fakat felsefesi şahane matrix'in.

harry potter'ı sinemada dahi uyuyarak seyretmiştim.


mete kudur
(02.06.19)
Baba serisi baştan sona şahane.


levent bilgen
(02.06.19)
Godfather serisini tekrar tekrar izlerim. İstisnai bir seri.
Diğerleri ilgi alanına göre değişir. Bu güne kadar hiç izlemediysen ilgini alanın dışında olmaları muhtemel.


iamnotarobot
(02.06.19)
matrix ve godfather izlenir. harry potter da fena degil ama kitaplari okuduktan sonra filmler yavan kaliyor. seriye hakim olmak istiyorsan kitaplari oku. kesinlikle filmlerden cok daha iyiler ve filmlerdeki cocuk filmi/kitabi havasi yok. kitaplari okumak istemiyorsan da eglencelik filmler sinematografi acisindan cok ustun bir yapit beklemezsen sikilmadan izlersin.


nickmickyok
(02.06.19)
harry potter dışında izlenir +1

harry potter'ı izlerken uyudum hep.


rotten head
(02.06.19)
(16)

erkeğin sakal uzunluğuyla dindarlık seviyesi ilişkisi

böyle bir ilişki kurar mısınız? sakallıysa dindardır gibi bir algı mı var toplumda?
böyle bir ilişki kurar mısınız? sakallıysa dindardır gibi bir algı mı var toplumda?
hayır. bkz lebron, dan bilzerian


dismainpula
(02.06.19)
Kurmam. Çevremdekileri düşündüğümde böyle bir ilişki kurmak yanlış oluyor.


bitse de gitsek
(02.06.19)
hayır. bkz james harden


Cesario
(02.06.19)
türkiye için soruyorum.


sakala bakar, islamda sakalında şekli şemali var.


selam
(02.06.19)
Sakalı uzunsa ve dövmesi yoksa evet. Dövme varda hipster dövme yoksa tarikatçı.


ben şu an uzatmaya çalışıyorum fakat sakallarda cidden takkeliler gibi uzuyor. sanırım düzelttirmeden şekilsiz uzarsa dinci sıfatı takarlar ama insanları dış görünüşüne göre yargılayan (semboller hariç) biri olmadığım için bilemedim.


dismainpula
(02.06.19)
Bıyıksız sakalsa direk kurarım.


iamnotarobot
(02.06.19)
Bıyıksız sakalsa kurabilirim. Bıyıklı sakalsa giyim vs önemli rol oynar.


Topalordek
(02.06.19)
Kurmam. Artık çoğu sakallı zaten


aquarium
(02.06.19)
Sakal şeklinden kurarım, tarif edemiyorum ama onun bi tipi var.


sakal var, sakal var. sakalliysa dindar gibi birebir bir iliski kuramam.


nickmickyok
(02.06.19)
dindarlık değil de, nargileci osmanlıcı oluyorlar genelde.


avianthem
(03.06.19)
Genelde dindarlar filan üstte söylendiği gibi uzun sakal ve bıyıksız oluyor.
Sadece bıyık ama böyle cemaatçi bıyığı da dinci.
Bir tek ülkücü ve nargileci sakalı ile spor yapıp kaslanıp sakal bırakanlar karışıyor.


birdposing
(03.06.19)
Hayır, herkes sakallı zaten.


pike
(03.06.19)
bunu bana çok yapıyorlar.
sakallı halim rakka müftüsü gibi sakalsız halim 6-8 yaş küçük gösteriyor. ondan da olabilir.


denek hayatım
(03.06.19)
(9)

nasıl ya?

nasıl oluyor bu?https://www.facebook.com/BestScienceClub/photos/a.1226823800708448/2328409027216581/?type=3&theater
nasıl oluyor bu?

www.facebook.com
bende hicbir sey olmadi, ne olmasi gerekiyordu ki?


der meister
(02.06.19)
korktuğum için bakamadım :( cesur varsa yazsın bi zahmet ne olup bittiğini.


natallica
(02.06.19)
Güzel bir kadın çıkıyor. @natallica bakabilirsin knk :D


eazy
(02.06.19)
Kontrasttan yararlanıyor.


hatun
(02.06.19)
Bununla alakalı NG mind games videosu vardı. Negatife uzun süre baktığımız için oluyor beyin ziddini yapıyor.

YouTube a "nagative image illusion" vs. Yazınca açıklamaları var. Jesus illusion falan var hatta en ünlüsü. Bizde de barış Manço hâli vardı çok geyikti 10 sene önce falan. Belli noktaya odaklanıp sonra beyaza bakarak aslını görmek


westblack
(02.06.19)
bende bir şey çıkmadı ama westblack'in dediklerinden anladığım kadarıyla bir şey eklemek istiyorum.

sabri sarıoğlu için yapmışlardı bunu. duvara bakınca sabri görüyordun.


avianthem
(03.06.19)
Netgeo'da acikliyordu bunun sebebini ama unuttum.


stavro
(03.06.19)
sarı nokta bulamadım ki odaklanayım (._.)


velvetmorning
(03.06.19)
Uzun süre bakıp gözlerinizi sımsıkı kapatıp beklerseniz de geliyor görüntü. Sonra gidiyor.


ykyt
(03.06.19)
(2)

duş jelindeki gliserin miktarı

ortalama yüzde olarak ne kadardır acaba?
ortalama yüzde olarak ne kadardır acaba?
LMGTFY
www.hunker.com


sttc
(01.06.19)
@sttc bunun için de gliserin sabunundaki gliserin miktarını bilmek gerekiyor.


(2)

Saf yağ olur mu?

Herhangi bitkiden veya hayvandan elde edilmeyen yağ var mı? Laboratuvar ortamında elde edilmesi lazım galiba bunun ya da zeytinyağından zeytin özellikleri çıkarılıp sadece yağ elde edilebilir mi?
Herhangi bitkiden veya hayvandan elde edilmeyen yağ var mı? Laboratuvar ortamında elde edilmesi lazım galiba bunun ya da zeytinyağından zeytin özellikleri çıkarılıp sadece yağ elde edilebilir mi?
petrol türevi var? rafine edilerek bir sürü türe ayrılıyor.


Fodera
(01.06.19)
Laboratuvar ortamında üretilen tek organik madde üredir.


(2)

Askerlik yer adları

Kışla, birlik, komutanlık, askeriye, garnizon, x tugayı ne demek?Zorunlu askerlik, acemi birliği, usta birliği, profesyonel askerlik gibi askerlik tiplerinin gerçekleştiği yerler nereler?Nerelerde hangi görevler gerçekleştirilir kısaca açıklayabilir veya link verebilir misiniz?
Kışla, birlik, komutanlık, askeriye, garnizon, x tugayı ne demek?

Zorunlu askerlik, acemi birliği, usta birliği, profesyonel askerlik gibi askerlik tiplerinin gerçekleştiği yerler nereler?

Nerelerde hangi görevler gerçekleştirilir kısaca açıklayabilir veya link verebilir misiniz?
Kisla, askeri kampus yerleske gibi bir sey.

Birlik adi ustunde herhangi bir konuda bir araya getirilmis askeri unsur. Bunlar kislada da görev yapabilir, disarida da.

Askeriye egitim gibi genel bir kavram. Askerlikle ilgili herseyi kapsar. Eğitim deyince ilkokul, univ, ogretmen, öğrenci akla ne gelirse. Ama yaygin anlami yine kisla yerine kullanilan anlamıdır.

Komutanlik, askeri birimlerin birer komutanligi vardir. Örneğin istanbulda kuzey deniz saha komutanligi gibi, ne bileydim istanbul jandarma komutanligi gibi. Cok genis alani kapsayan komutanliklar da var, cok spesifik komutanliklar da.

Garnizon dediginiz bagli bulundugunuz askeri birimin bulundugu sehir, o birimin bulundugu sinirlardir. Ornegin istanbulda askerlik yapan birinin garnizonu istanbuldur iste. Izinli olup şehir disina cikacak askerler garnizon terk belgesi almalidir mesela.

Tugay hakkinda bilgi veremeyecegim. Fazla bilmiyorum. Bunlar henuz askerlik yapmamis birinin bilgileri. Daha iyi bilen arkadaslar vardir, yazarlar.


Tugay askeri birliğin büyüklüğünü ifade ediyo.


(s)AINT
(01.06.19)
(2)

işsiz olduğum aylarda işverene alakasız işte çalıştım demek

7 aydır işsizim. 5 ay önce başvuruları kestim, tanıdıklara heber yolladım onları bekledim ama hala haber yok. tekrar başvurulara başlamayı düşünüyorum.7 aylık süreç için, "iş için birkaç tanıdıktan söz aldım, bunu beklerken de abimin sahibi olduğu x iletişim'de 4 ay çalıştım ama mesleki olarak bir f
7 aydır işsizim. 5 ay önce başvuruları kestim, tanıdıklara heber yolladım onları bekledim ama hala haber yok. tekrar başvurulara başlamayı düşünüyorum.

7 aylık süreç için, "iş için birkaç tanıdıktan söz aldım, bunu beklerken de abimin sahibi olduğu x iletişim'de 4 ay çalıştım ama mesleki olarak bir faydası olmadı tabi." desem nasıl olur?

abimden bahsetmeyebilirim. 4 ay boş oturdum demek yerine daha iyi değil mi? şirketin sahibi yengem, ararlar mı onları?
ben işveren olsam "bu adamın herhalde paraya çok ihtiyacı var seçici değil" izlenimi uyandırırdı bende.

bence "doğru işi bulmak için bekledim" psikolojisinde olman, kendini ağırdan satman görüşmede daha faydalı olacaktır.

ısrarla sorulmadıkça bahsetme derim.


bohr atom modeli
(31.05.19)
Tam tersi olarak da "bu adam caliskan, bos oturup gotunu yaymamis" izlenimi de verebilir.

Sana biri bu kadar ay issizken naptiniz? Derse diye dusun.


logisticsmanager
(31.05.19)
(3)

akil adamlar

neydi bunlar ve ne oldu? bide istikşafi görüşmeler vardı bu neydi? ne biçim saçma kavramlar bunlar tanrım, gece gece kafama takıldı.
neydi bunlar ve ne oldu?

bide istikşafi görüşmeler vardı bu neydi?

ne biçim saçma kavramlar bunlar tanrım, gece gece kafama takıldı.
akil adamların ne olduğunu kendileri de bilmiyordur muhtemelen. kürt açılımıyla ilgili toplanıp durdular, ve açılımın kapanmasıyla dağıldılar.
istikşafi görüşmeler tüm kalemlerde anlaşma sağlanması ve kesin gizlilik şartıyla yapılan görüşmelerdi. demek ki anlaşamadı davutoğlu ahmet hoca ve kılışdar.


mentat
(29.05.19)
Akil adamlari önce kemal kılıçdaroğlu önerdi.
Sonra erdoğan çözüm sürecindeki hataları en aza indirmek ve diyalogu daha güçlü bir ortamda sürdürmek için ‘akil adamlar komisyonu’ kurdu.
Sonra yok oldu gitti.


adwokat
(29.05.19)
bir akılları olmadığı anlaşılınca dağıtıldılar.

zamanında terör örgütünün kucağına otururken durumu kurtarsın diye kurulmuş bir heyetti. amacı verilen tavizleri millete yutturmaktı, istikşafi dedikleri o işte.

millet yemedi, dağıttılar.


babilbaligi
(30.05.19)
(12)

türkiye'de sokak yemeği

street food olarak ne var? benim yaşadığım şehirde köfte ekmek bile yok. her yere oturup yiyorsun ya da paket yaptırıyoruz. simit sayılıyor mu mesela?videolarını izliyoruz da, ben avrupa'da da pek sokak yemeği görmedim mesela. uzakdoğu'da çok var. amerika'da nasıl?neden bizde, avrupa'da yok?
street food olarak ne var? benim yaşadığım şehirde köfte ekmek bile yok. her yere oturup yiyorsun ya da paket yaptırıyoruz. simit sayılıyor mu mesela?

videolarını izliyoruz da, ben avrupa'da da pek sokak yemeği görmedim mesela. uzakdoğu'da çok var. amerika'da nasıl?

neden bizde, avrupa'da yok?
Kokoreç, nohutlu pilav falan sokak yemeği sayılmıyor mu? (Cehaletimden soruyorum.)


amortisman
(29.05.19)
evet onlar da olur galiba. bizim buralarda yine yok onlardan.


midye


fade out lines
(29.05.19)
kokorec
midye
kestane
misir
balik ekmek de sayilabilir


baldur2
(29.05.19)
Amerikada halal guys var meşhur.

Pilav döner yapıyor
Siteleri var bir de insanlar önünde kuyruk


seyyar satıcı
(29.05.19)
avrupada izin vermezler sokak yemeğine ondan yoktur.


dismainpula
(29.05.19)
Cigkofte
Lokmacilar


nax
(29.05.19)
Türkiye'de simit, mısır, kestane, pastane tarzı yerlerden bir sürü şey, döner vs. Elde yicem diyorsun adam ona göre veriyor. Dondurma, ortaköyde kumpirciker wafflecılar, çoğunun yeri yok. Ha sen illa bir yere oturur yersin ama sokak yemeği, adamların oturmaya yeri yok çünkü. Taksimde ıslak hamburger. Yolda halka tatlısı vs. satanlar. Kadıköy'de dilim pizzacılar türemişti.

Yunanistan, Bulgaristan'da var böyle dilim pizzacılar, dönerciler. Danimarka'da hotdogcular, meşhur zaten. Belçika, hollanda civarı waffle. Almanya'da yine döner, nutellalı crepe tarzı bişeyler. İsveç'te falafel, döner dürüm vs. İspanya'da falan bazı yerlerde tacocular var galiba.
Bazı yerlerde noodle cılar var, yaptırıyorsun içerde karışık falan elinde kutuyu chopstickini alıp gidiyorsun yolda.

Var yani hem Türkiye'de hem de avruoa baya sokak yemeği.


senolll
(29.05.19)
avrupa'da da var, ama belli başlı yerler var, oralarda izin alarak satıyorlar.

tinyurl.com


aziz dostum jack
(29.05.19)
İcli kofte


gobit var ama henüz ünlü değil. sanayi taraflarında olur.


babilbaligi
(30.05.19)
doner, kebap vs
uykuluk
kokorec
cigkofte
sogukcu
midye
bunlarin hepsi street food. doner/kebap normal restaurant'a da yiyorsun ama street food olarak kose basindaki bufeden de alabiliyorsun. hatta yedigim en guzel adana kebap dikilitas'ta ihlamur kasrinin duvarinin onundeki seyyar durumcudeki adanadir.

avrupa'da ulkeden ulkeye degisir. isvicre'de pek gormedim ama hollanda'da kibbeling, poffertjes, herring isimlerinde street foodlari var ve baya yaygin.


crucio
(30.05.19)
(2)

bronşit ve nefes darlığı

doktorun verdiği ilaçları 1 aydır kullanıyorum ama iyileşme yok gibi bir şey. öksürük falan yok, sadece nefesim yetmiyor sporcu olmama rağmen. ilaçların yanında ne yiyip içebilirim? andız pekmezi duydum ve sipariş ettim, dut pekmezine başladım. ne yapayım başka? doktor yanlış teşhis mi koydu nedir a
doktorun verdiği ilaçları 1 aydır kullanıyorum ama iyileşme yok gibi bir şey. öksürük falan yok, sadece nefesim yetmiyor sporcu olmama rağmen. ilaçların yanında ne yiyip içebilirim? andız pekmezi duydum ve sipariş ettim, dut pekmezine başladım. ne yapayım başka? doktor yanlış teşhis mi koydu nedir anlamadım ki neden 1 aydır iyileşme yok?
Ventolin, plumucort nebulizator verirler genelde.


tunaktunaktun
(27.05.19)
Naneli çay içilebilir.


filipis
(28.05.19)
(9)

Mutfak lavabosunu ne tıkamış olabilir?

Ufacık deliklerden ne girip de tıkamış olabilir? 6 paket lavabo açıcı naoh döktüm, kaynar sular boşalttım, pompaladım ama işe yaramadı.Yapabileceğim bir işlem kaldı mı?
Ufacık deliklerden ne girip de tıkamış olabilir? 6 paket lavabo açıcı naoh döktüm, kaynar sular boşalttım, pompaladım ama işe yaramadı.

Yapabileceğim bir işlem kaldı mı?
Alttan söküp temizle


westblack
(26.05.19)
Alttan sök ve boruyu temizle. Lavabo açıcıyı böyle dökmeye devam edersen bütün boruları patlatırsın


horowitz
(26.05.19)
lavabonun altındaki boruyu çıkarıp içine bakabilirsin olmayacak gibiyse yenisini tak 15 20 tl arası bir fiyat olması lazım. eğer daha derin bir tıkanma varsa bahaus ta koçtaşta lavabo açmak için teller var 2 3 mt likten alıp çevire çevire yukarı aşağı yap sonra lavabo aç dök


gündüz m
(26.05.19)
sorunun cevabından ziyade tamirat tavsiyeleri vermişiz (: filtre kahvenin tortusu çok fena tıkıyor mesela


gündüz m
(26.05.19)
Ben de tam tel demeye gelmiştim. Lavabo açıcı + tel işlemini dene istersen söküp çıkarma yapmadan önce :)


superfluid
(27.05.19)
dostum yukarda demişler de cidden patlatırsın lavabayu. sök onu acilen giderlere bak.


dismainpula
(27.05.19)
Yağlı bişey döktüysen yağ donmuş ve tıkamış olabilir. Boruyu aç alttan temizle.


insomnia
(27.05.19)
lavaboyu en çok tıkayan şeylerden birisi de yağdır. tencelerinin içini soğuk suyla gideriyorsan, onlar borulara yapışıyor.


helenart
(27.05.19)
alternatif lavabo açıcı önerisi, ucuz marketlerde satılanları boşa almayın bunu deneyi derim, kullanacak olursanız temas etmemeye dikkatli kullanmaya özen göstermeniz gerekmekte, kalıntıları-birikintileri yakarak yok ediyor.


candanag
(27.05.19)
(1)

alerji hapı kullananlar

bugün doktor 2 tane aerius kullanabilirsin dedi. gece zyrtec, 12 saat sonra aerius kullansam nasıl olur? ölmem demi? yoksa 2 tane mi aerius kullanmalıyım? aynı anda 2 tane mi 12 saat arayla birer tane mi?
bugün doktor 2 tane aerius kullanabilirsin dedi. gece zyrtec, 12 saat sonra aerius kullansam nasıl olur? ölmem demi? yoksa 2 tane mi aerius kullanmalıyım? aynı anda 2 tane mi 12 saat arayla birer tane mi?
tekini kullan yeter yoksa gözünden uyku akar


jamswety
(25.05.19)
(3)

veganlara soru

vegan olma sebeplerinizi madde madde yazar mısınız? veganlık hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak istiyorum ve ayrıca bazı maddeler hakkında sorularım olacak. karşıma bir gün vegan çıkarsa sap gibi kalmayayım.
vegan olma sebeplerinizi madde madde yazar mısınız? veganlık hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak istiyorum ve ayrıca bazı maddeler hakkında sorularım olacak. karşıma bir gün vegan çıkarsa sap gibi kalmayayım.
ben başka bir cevap vermek istiyorum;

vegan olmamak için sebebim var bkz: monsanto
monsanto - bayer birleşimi
fda spekülasyonları
hibrit tohumlar
türkiyede tarım ve hayvancılığın bitmesi
soner yalçın - saklı seçilmişler
dr. pearlmutter - tahıl beyin

bir de belli bir diyet oluşturmak için zengin olmak ve düzenli yaşamak şart.


dismainpula
(25.05.19)
Hayvan haklari ve 21.yuzyilda Orta Cag'in bile gerisinde olmak. Zorunluluktan degil gosteris icin kurk ya da deri giyilmesi. Obezite bu kadar yuksekken sebze degil kizarmis tavuk tuketilmesi...

4 yil oldu. Duzenli doktora giderim. Yasitlarimdan daha saglikliyim. O nedenle et yemezsen su olur bu olur safsatalarina inanmiyorum. Et yiyenler de sonucta haslanmis tavuk yemiyor. Eti en trans yaglarla en sagliksiz hale getirip tuketiyor.


howfaristhesky
(25.05.19)
Acıya destek olmamak. Çok fazla acı ve sömürü var dünyada. Yapabildiklerimden biri , en basiti belki hayvan sömürüsüne destek olmamak.

Zengin olmaya da gerek yok. Kuru fasulye, pilav vs tarzı şeylerle besleniyorum.

Parası olan gidip vegan süt yoğurt alabiliyor. Ama bunlar zorunlu alınması gereken şeyler değil. Lüks.
(git: )
Bunların hepsinin bilimsel açıklamaları var. Benim gibi canlı örnekleri de var.

Hayvanlar bizler gibi hissedebilen canlılar. Evrimsel olarak, genetik olarak yaşama istekleri var. Bunu bilip bu sömürüye devam edemem.

Yer yer fruteryan da besleniyorum. Nihai amacım oraya kaymak. Bitkileri de öldürmek istemiyorum. Bİtkiler acı çekmiyor, belki gelişmiş sistemleri yok ama onlar da canlı.

Veganlık ise hayvanlar canlı diye değil, acı çeken ve hissedebilen canlılar oldukları için hayvanları sömürmeye karşı.


CursedChico
(12.06.19)
(2)

push ve thrust farkı

https://www.youtube.com/watch?v=eoKtN2FwNYo&list=PL3gh8X4dSmUB72HKrQldb4ziq4rlWyLRk&index=28şu videoda denk geldim ilk defa, ne anlamalıyız? ikisi de itmek diye biliyordum.
www.youtube.com

şu videoda denk geldim ilk defa, ne anlamalıyız? ikisi de itmek diye biliyordum.
Hip thrust diyordur heralde, izlemedim.


hasmetizm 2046
(23.05.19)
thrust itki demek. saldırı, vuruş anlamları da var. muhtemelen vuruş kastediliyor. videoda da pat küt vuruyor çünkü...


babilbaligi
(24.05.19)
(2)

Hava savunma sistemleri

İsrail'deki gibi sistem mesela. Gazze'den atılan füzeleri havada vuruyorlar tek tek ve hatasız. Bunun çalışma prensipini bilen var mı basitçe? O kadar hızlı tespit edip nasıl vurabiliyorlar?
İsrail'deki gibi sistem mesela. Gazze'den atılan füzeleri havada vuruyorlar tek tek ve hatasız. Bunun çalışma prensipini bilen var mı basitçe? O kadar hızlı tespit edip nasıl vurabiliyorlar?
(bkz: iron dome)
israil ordusu tarafından geliştirilen bir sistem. tamamen hatasız değil ama muadillerine göre çok daha yüksek doğruluk ve çok uygun maliyet avantajları var.

hamasın attığı füzelerin menzil ve teknik detaylarını bildiklerinden ona uygun savunma sistemi kurmuş adamlar.


angelofdeath
(23.05.19)
Hocam basitçe anlatmak zor olabilir ama elimden geldiğince basit anlatmaya çalışacağım. Şimdi bu sistemler iki ayrı radar kullanıyor. Biri tespit diğeri de takip radarı.

Tespit radarları genellikle düşük PRF'e (darbe tekrarlama frekansı) sahip darbe doppler radarları oluyor. Takip için ya MTI radarları ya da yüksek PRF'e sahip darbe doppler radarları kullanılıyor. Füzeler ise radar güdümlü oluyor. Radarlardan aldıkları bilgiler doğrultusunda hesap yapıp, hedefi imha ediyorlar.

Tabi bu en temel mantığı. Bunların hepsi askeri sistem olduğu için, kim bilir daha hangi yeteneklere sahiptirler. Ayrıca gazze'den atılan el yapımı füzeleri engellemekle, gelişmiş bir devletten atılan bir ICBM'i engellemek arasında dağlar kadar fark var.

2-3 yıl önce bir seminere katılmıştım. Seminerde Aselsan'dan bir mühendis konuşmacı da vardı. " Bu sistemler teoride başarılı gözükse de, uygulamada karşılaşacak bir sürü sorun var. Örneğin çoğu ICBM'in birden fazla savaş başlığı var. " gibilerinden bir şey söylemişti. Şimdi birbirine çok yakın mesafede hareket eden 10-15 tane cismi, radar ile nasıl birbirinden ayırt edeceksin? Darbe süresini azaltarak.

Yani pulse radarlarında ne kadar az süreli bir darbe gönderirsen, mesafe çözünürlüğün de buna paralel olarak artacak. Günümüzde ticari radarlar, mikro saniyelik sürelerde darbe atımı yapabiliyorlar (yani t anında radar elektromanteyik dalga yaymaya başlıyorsa, t+30 us anında elektromanyetik dalga göndermeyi kesiyor gibi). Ama birbirine yakın mesafede hareket eden 10 tane cismi birbirinden ayırt etmek için mikro saniyelerden daha az süreli bir darbe göndermek gerekiyor. Bu teoride mümkün olsa da, bu kadar hızlı anahtarlama yapabilecek yarı iletken teknolojisine sahip kaç ülke var, orası muamma.

Son olarak bu kadar hızlı tespit edebilmelerinin nedeni, elektromanyetik dalgaların boşlukta ışık hızında hareket etmesinden kaynaklı.

Edit: Söylemeyi unuttum. Eğer yeterince kısa süreli bir darbe gönderilmezse, radar bu cisimleri tek bir cisim olarak algılayacaktır.


vhdl
(23.05.19)
(5)

buzullar sürekli eriyor ama su seviyesi yükselmiyor?

hani yükselecek diyorlardı? daha fazla erimesi mi gerekiyor?
hani yükselecek diyorlardı? daha fazla erimesi mi gerekiyor?
nerden biliyon yükselmediğini


dismainpula
(21.05.19)
Bunu Maldivler'e, Kiribati'ye, Vanuatu'ya, Solomon Adaları'na da sorsana. Bunlar hep yakın gelecekte tamamen denize batması beklenen ülkeler. Düşün uluslararası statüde Türkiye'den, Almanya'dan bi farkı olmayan ülkeler yok olma tehlikesi altında ki öyle farazi değil bu baya 2050 falan diyolar ülkenin yok olması için.


nundu
(21.05.19)
şu sayfaya bakabilirsiniz;
climate.nasa.gov

dünyanın her yerinde aynı seviyede yükselmiyor. ayrıca su seviyesinin yükselmesinin tek sebebi buzulların erimesi değil, okyanus suyu sıcaklığının artması ile suyun genleşme etkisi de var. bazı çalışmalar bu iki etkiyi yarı yarıya şeklinde değerlendiriyorlar.


panamera
(22.05.19)
(1)

belediyelerde ithalat-ihracat birimi

olur mu? ihraç edeceklerini sanmıyorum ama ithal etmek için personel çalışıyor mudur?ek olarak iyi ingilizce bilgisi gerektiren birimlerden bildiğiniz var mı?
olur mu? ihraç edeceklerini sanmıyorum ama ithal etmek için personel çalışıyor mudur?

ek olarak iyi ingilizce bilgisi gerektiren birimlerden bildiğiniz var mı?
belediye ne ihraç edebilir ki? yani kendi üretimini de şehir için kullanıyorlar. (asfalt,taş vs). ithal da olmaz, mal alımı ihalesi çıkarlar. katılan firmalar üzerinden tedarik edilir.
Dış ilişkiler daire başkanlıkları yada şube müdürlüğü için iyi ingilizce şartı olabilir.


Golgi
(21.05.19)
(17)

İnsanların çocuk yapma motivasyonu

Bakıcı tutacak kadar parası olmayan insanlar neden çocuk yapıyor ve çocuk sahibi olmanın zorluğundan sürekli yakınıyor? Cahil insanlar atalarından gördüğüni devam ettiriyor diye düşündüğümden onları sorgulamıyorum.Bana şuan o kadar uzak ki, neden en az 18 yılımı bir canlıyı beslemek için heba edeyim
Bakıcı tutacak kadar parası olmayan insanlar neden çocuk yapıyor ve çocuk sahibi olmanın zorluğundan sürekli yakınıyor? Cahil insanlar atalarından gördüğüni devam ettiriyor diye düşündüğümden onları sorgulamıyorum.

Bana şuan o kadar uzak ki, neden en az 18 yılımı bir canlıyı beslemek için heba edeyim diyorum. Ateistlerin düşüncesini özellikle merak ediyorum.

Anne baba olmak süper bir duygu falan demeyin lütfen.
Motivasyonla olan bir şey değildir.

İçgüdüseldir.


Mirket
(15.05.19)
1 (bkz: Evrimsel psikoloji)
2.(Bkz: Toplumsal cinsiyet rolleri)


westblack
(15.05.19)
ana babana sor sen niye oldun acaba.o zaman gerekli cevabı alabilirsin.doğmasaydın buraya bunları yazabilrmiydin
?


jamswety
(15.05.19)
@jamswety
ne alakasi var yahu? insan dogdu diye dogurmayi sorgulayamaz mi? sonucta dogan insan dogup dogmamaya karar veremiyor, iki insanin aslinda bencilce aldiklari bir kararin urunuyuz.

bakici tutacak insanlar neden cocuk yapiyor?
bence sorun bakici tutup tutamamakta degil, herkesin cok cocuk yapmasini salik veren devletin cocuk bakimi icin kolaylik saglamamasinda (daha uzun dogum ve ebeveyn izni, kresler, vs.). sonucta saglikli bir bireyin 7-24 cocukla olmasi beklenemez.

ancak insanlarin cocuk sahibi olmanin zorluklarindan yakinmalari ve surekli 'ne kaddar kutsal bir gorev ifa ediyoruz' halleri beni acayip irrite ediyor, kendin karar verip yapmissin, bir zahmet de bakacaksin elbette. sanki bana yaptin cocugu.


kassiopeia
(15.05.19)
@diffarentiationation şu filmi seyrettin mi?

www.beyazperde.com


Mirket
(15.05.19)
işte tam da @jamsweety gibileri benden çıkacak da onu büyütmeye 18 yılım gidecek diye çocuk yapmak çok anlamsız geliyor.

@Mirket hayır.


11 haftalık taze baba olarak şöyle anlatayım;
Bakıcı tutacak param var, tutmadım, umarım da hiç tutmam.
Her anı her saniyesini yaşamak istediğim benim için müthiş bir süreç.
Yoruluyorsun, sinirlerin yıpranıyor, ama uyurken bi suratına bakıyorsun herşey uçup gidiyor.
Eşim psikolog, ben yazılımcıyım, haftada 2 güne topladı eşim seanslarını, bebek daha 2 haftalıkken bile haftada 2 gün ben baktım, buzlukta sağılmış sütler ile.
Şimdi bunu yazarken bile (sabah 5) bebeği izliyor bi gözüm.
Çocuk severim ben, hayattaki tüm deneyimlerimi, tüm bildiklerimi, gittiğim, gitmek istediğim tüm seyahatlerimi, kısacası hayatımı, tüm sevgimi paylaşmak istedim, bu yüzden çocuk yaptık, ikinciyi de 2-3 seneye yapmak istiyoruz


Corc
(15.05.19)
kaygilarinizi ve bakis acinizi anlamakla birlikte sorus sekliniz biraz yanli.

oncelikle anne baba olmak super bir duygu. yani oyle.

neden cocuk yapilir kisminda ise sahibi oldugunuz pragmatik tavrin otesinde seyler de var. evrimsel psikoloji ornegin cok da gecerli olmasa da bilimsel olarak bunu aciklamaya calisiyor.

bunun disinda ilk sorunuz biraz gecersiz. yani bugun bakici tutacak parasi olan insanin bu ekonomik gucunu en az 6-7 sene devam ettirebilmesi ya da gerekli birikimi olmasi da gerekiyor.

insanlarin bu kaygilarla cocuk yapmamasi ise son derece makul ve anlasilir. cocuk yapanlar nasil yapiyor neye guvenerek yapiyor diye dusunmeleri ve bunu cok mantiksiz bulmalari da anlasilabilir. neticede diger insanlarin dusuncelerini motivasyonlarini anlayabilmek her zaman kolay degil.

benim bakici tutacak param yoktu. esim de calismiyordu. isim gelirim vardi. cocuk yapmak istedim. cocuk yetistirmedeki motivasyonum tamamen o duyguyu hissetmekti. pisman da olmadim. cocuk sahibi olmak gercekten zor. is sahibi olmak da zordu. ama isimi yaparken aldigim tatmin cocugumu yetistirirken aldigim tatminin yaninda cok ufak kalir. yani bir seyin zor oldugundan yakinmak onun geri donusu muhtesem bir efor oldugunu degistirmiyor.

ama sanirim sizin bahsettikleriniz kendilerini cocuk yapabilmeleri ile tanimlayan insanlar. ben bunu kutsal bir olay olarak gormuyorum. hatta gayet de bencil bir davranis. risk cok buyuk, ufacik hatalarinizin sonuclari cok kotu olabiliyor.

heba etmek kismina ise katilmiyorum. yani butun hayatimizi birini beslemek icin heba ediyoruz zaten. gerci, eger cocuk bakmak icin yillarinizi heba edeceginizi dusunuyorsaniz, cocuk sahibi insanlarin duygularini anlamak da zor olabilir. sonucta hepimiz su kisa omrumuzde mutlu olmaya kendimizi tatmin etmeye calisiyoruz. ornegin ben kalabalik bir aile olmaktan mutlu oldugumu kesfettigimde cocuk yapmaya karar verdim. yillarimi da heba etmedim. fedakarlik yaptigim bir cok sey oldu, ama bakis acinizla kar zarar tablosunda hep artidaydim. yani ben cocuklarima karsi sorumluyum cunku onlarin dunyaya gelirken soz haklari yok. tamamen benim bencil ve kisisel gerekcelerim yuzunden burdalar. ben yapabilecegime inandim. ama ornegin ikinci cocugumdan sonra dunyaya bakisim dusuncelerim degisti. bu tatmin icin illa kendi cocugum olmasi gerekmedigini dusundum ve evlatlik edinmeye yoneldim.

su anda pismanlik duydugum tonla konu var cocuk yetistirme konusunda. ama hic biri cocuk yapmayla alakali degil.

ama katildigim nokta da sadece cocuklarla ilgili degil insanlarin surekli yakinmalari. cocugunuz olmasi size sinir bozucu olmaniz icin hak tanimiyor.


tanaka
(16.05.19)
Anne baba olmanin nasil bir duygu oldugu yapana kadar bilinemeyecegine gore, siz de zaten sormamissiniz, turkiye'de herhangi bir mantikli aciklama yapabilecek cok az insan oldugunu dusunuyorum.

Temel motivasyon mezun olduk evlenmemiz lazim, evlendik cocuk yapmamiz lazim. %95 fln bu sekilde yapiyor, ayrica korunma yontemleri kullanilmiyor/bilinmiyor, hamile kalinca da ciftler zaten yapacaktik diyip aldirmiyor. bence temel 'motivasyon' bu. Kendine dair bir hayati olan, kendini gerceklestirmekle cocuk yapma fikrini ayirt edebilecek bilincte olan insan sayisi zaten %0,5, dolayisiyla hayatinin nasil olmasi gerektigi kodlanmis insan ne neden diye dusunmeden diger asamaya gecmek istiyor. Cocuk sansliysa ana baba ebeveyn olmayi seviyor, degilse psikopat biri olarak yetisiyor.


songforsomeone
(16.05.19)
@westblack +1

valla benim çocuk yapma isteğim de etken çok. eşimin istemesi, toplumun istemesi, anama babama torun sevdirme isteğim, hayatın tıkanması gibi sebepler istememe sebep oluyor. mantıklı sebepler mi bence çok da mantıklı sebepler değil.


mikahakkinen
(16.05.19)
genel de aptallar bilinçsiz ürer zaten. trdekileri sorgulamanın bir mantığı yok geleceğin hindistanı.


dismainpula
(16.05.19)
belki de böyle bi sebeptendir :)

eksisozluk.com


spadram
(16.05.19)
Bir insanın yetişmesine, tohumun nasıl meyve olduğuna yakinen şahit olmak isteği olabilir.
Ölümün yok oluş ve unutulmak olduğu gerçeğinin acısını zayıflatmak için de çocuk yapıyor olabilirler.


ben geldim.

ya evet, evet ya. bu kelimeleri milyon kez söyleyebilirim galiba. bende de yok o motivasyondan.

28 yaşındayım ve kadınım. normal gelirli bir türk ailesinde büyüdüm. ve şuan maaşlı bir çalışanım. tr standartlarında dip değil 10k en azından. ama daha yapmak istediğim çok şey var. daha ben hayatıma yeni başlamış gibi hissediyorum. yaşayamadım yahu ben daha hayatımı. nereye gittim ne yaşadım ki, hayır bir de tutup çocuk sahibi olup bir zorunluluk, sorumluluk, bir yere gitmek istememe bir engel edineceğim. yahu bu çocuk olayı nedir ya?

neymiş dünyanın en özel duygusu imiş neymiş çok farklı bir hismiş. ama şöyle de bir şey var belki de, hayat maaşlı çalışanları bu noktaya gerçekten itiyor. çünkü başka yapacak birşey yok gibi. dostum yani 20 gün izinle dünyayı mı gezeceksin. bir de belki bu kadar insan yapıyor doğru birşey olabilir düşüncesi var galiba.

daha demin odamdan bir hasta çıktı. gebelik testi sonucunun negatif olmasını istiyordu. negatif diyince yaşadığı o mutluluğu anlatamam, gözlerinin içi sevindi. daha geçen hafta başka bir hasta gebe kalmak istemiyordu ve gebesiniz dediğimde ağlamaya başladı, tamamen istem dışı akıyor yaşlar yok böyle birşey ve benden sonra yan odada muayeneleri devam ederken de sürdü gitti bu. ilk gebeliği değil buarada bütün sürece hakim. nasıl yapacağım dedi? evet nasıl yapacak? toplum bunu hiç düşünüyor mu acaba?

28 yaşındayım evet ve görüştüğüm kişiler çocuk sahibi olmak istiyor iyi de ben istemiyorum yani. hani bu hayat, sen, senin ailen, toplumdan daha çok benim hayatım. garip ya.


öyle işte ya. değişik.

tanaka'nın "bu tatmin için illa kendi çocuğum olması gerekmediğini düşündüm ve evlatlık edinmeye yöneldim." cümlesine katılmakla benim herhalde erkek arkadaşıma teklifim çocuğumuzu evlat edinmek olur. ki bu pis dünyada dünyaya gelmiş bir canlının hayatını yaşanır kılmak ona güzel bir hayat sunmak, bencilce insani duygularla bir canlıyı dünyaya getirmekten çok daha özel birşey bana göre.


konuşup evet aslında çocuk çok da gerekli birşey değil, olağan bir şekilde bir şekilde olursa o zaman düşünülebilir gibi ikna ettiğim sevgililerim de olmuştu.

ha ben böyle konuşuyorum ama bunları söylemek benim için de çok zor. biryandan da vegan bir insanım ve hiçbir canlının hayatına zarar vermek istemeyen bir yanım var. muhtemel bir hata sonucu hamile kalırsam ne yapacağımı hiç bilmiyorum. o güne kadar bu şekilde düşünmeye devam.

ve geçmişte buna benzer bir duyuruda ben açmıştım.
eksiduyu.ru


mobydick
(16.05.19)
Çocuk yetiştirmek o kadar da pahalı Bi şey değil. Özellikle ilk 5 sene. E hiç işi gücü olmayan yardımlarla geçinen mülteci bir çift çocuk yapmasın zaten. Ama karı koca çalışıyorlar. Her şey güzel. E ilk 5 sene masraf sıfıra yakın. E armut değilsen bu 5 senede biriktiriyorsun falan. Niye yapmasın. Bu hayattaki en büyük en zor görevlerden biri. Ezik başarısız biri olarak görüyorsan kendini yapma. Ama insanlar kalp damar cerrahı oluyor paraşütle falan atlıyor ne bileyim sumo güreşi yapan maraton koşan var. Bunların hepsinin enayi bir senin akıllı olma ihtimalin çok düşük. Bazılarımız için mesela sadece hayatta kalmak değil, aynı zamanda başarılı da olmak.

Neden yakınıyorlar, çünkü insanın çok vaktini alıyor. Kafan sürekli onla meşgul oluyor. Mesela arya stark a kızan insanlar görüyorum etrafta diziyi izlemiyorum ama kız biriyle sevişmiş galiba. Ya da fenerbahçe yenilince üzülüyor falan. Ben hakem hatası için kılımı kıpırdatmam şahsen. Olabilir insanlık halidir derim. Küfür eden var. Demem o ki insanlar istediklerini konuşur. Çocuklu insanlar çocuklarından bahsetmesin mi? Gerçekten bunu mu istiyorsun?


18 yıl bir canlıyı beslemek değil. Senin ve sevdiğin kişinin genetik harmanının en masum yıllarına tanıklık etmek.

Çocuk sadece çok sevmek için yapılır. Biraz büyüyünce çocuk da seni çok sever.

İyi ki yapmışım da öte onsuz bir hayat düşünemez olursun. Evladı ölen çoğu zaman Bi daha eskisi olamaz. Çocuk seni aciz duruma düşürür. Bağımlısı olursun Bi yerde. Düşünsene artık hem kendini hem eşini hem de çocuğunu düşüneceksin. Zor yani.

Mobilim başa dönüp şöyle Bi düzenleme yapamadım. Biraz da uykusuzum. Gece benim büyük çocuk yatağa yorgana halıya kustu. Sabah 5 te onları yıkadık eşimle. İnsanın midesini bulandıran o asitli kusmuk kokusu hala burnuma geliyor. Belki saçıma falan sıçramıştır.


Hakan1980
(16.05.19)
Motivasyonla ilgili değil, hakikaten içgüdüsel. Ben 30'larıma gelene kadar yavru kedileri insan bebeklerinden daha fazla sevdim. İlk çocuğumu yapmayı istemem de (tabii çevre diye bir şey var ama) hakikaten içgüdüseldi. İkincisi ise daha bilinçle oldu. Eşim de ben de gayet yoğun çalışan insanlarız. Ben şanslıydım annem ve ablam çocuklarıma bakıyorlar ben işteyken. 18 yılı bir canlıyı beslemek için heba etmek fikrini biraz çiğ bulduğumu belirtmeliyim. Aramızdan çıkabilecek bir avuç bilim insanı haricinde ne kadar iyi bir kariyerimiz olursa olsun hayatımızın sonuna geldiğinde gerçek başarılarımız -eğer hakkıyla yetiştirebilmişsek- çocuklarımız oluyor.
Öte yandan illa ki çocuk yapmalı mı: tabii ki hayır. Çocuk koca bir sorumluluk demek. Yiyorsa yaparsın. Kendini buna hazır hissetmeyen yapmasın zaten.


SiyamkedisiZorro
(16.05.19)
Gerçi benim yaşım daha genç beni ciddiye alır mısınız bilmiyorum ama soruyu sorana katılıyorum. Bi insanın neden çocuk isteyeceğini, dünya nüfusu bu kadar artmışken hala çoğalma gereği duymasını falan anlamıyorum ve aslında biraz uyuz oluyorum illa çocuk yapmalıyım diye gezenlere. 8 milyar içinde senin de genetik materyalin devam etmeyiversin yani.

Tamam hepimiz omurgalı hayvanız ve böyle bi dürtümüz var ama bu tarz içgüdüleri kontrol edebilecek şekilde evrimleşmemiz gerek bence. Yoksa dünya kaldıramayacak bu kadar insanı.

Ayrıca bakıcı konusunda yorum yaparsam. Ben daha bir yaşında değilken kreşe başlamışım, 6 yaşına kadar devam ettim. Okumayı falan bile orada öğrendim ben. Kaliteli bi kreş bence bakıcıdan daha iyi. Ha ben onca sene o kadar çocuk içinde büyümeme rağmen ilkokula başlayınca hala aşırı derecede pısırık, özgüveni yerlerde biriydim ama en azından okul korkum falan yoktu.

Bu arada @Mirket'in önerdiği filmi izledim ben ve çocuk yapmama konusunda daha da karar vermiştim. Orada da mantık çocuk yapmak yerine Hindistan gibi bi ülkeden evlat edinmekti ama ben zaten direkt çocuk sevmiyorum ve hayatımı birine bağlamak istemiyorum. O yüzden bu tutumu desteklesem de kendim yapmam herhalde.


nundu
(16.05.19)
(4)

balon neden sadece kapadokya'da var?

başka hiçbir yer havadan görmeye değer değil mi? ingilizce aratınca da kapadokya çıkıyor çoğunlukla.
başka hiçbir yer havadan görmeye değer değil mi? ingilizce aratınca da kapadokya çıkıyor çoğunlukla.
balon uçuşu için dünyada en uygun bir kaç yerden biri. ayrıca meteorolojik olarak uygun olup manzara olarak da en iyi en güzel yer olmalı.


unabomber
(14.05.19)
pamukkale‘de de var. Travertenlerden vadiye bakarken görülüyor.


maq
(15.05.19)
pamukkale de yeni başladı.


mikahakkinen
(15.05.19)
Balon turu yapacağın yerin görsel içeriği önemli, sen ankaranın tepesinde sıcak hava balonuyla dolaşmak ister miydin mesela? çarpık kentleşme ve gürültü altında. Kapadokya'daki doğal kaya oluşumları koruma altında, şehirleşme denetim altında öyle kafana göre şuraya gece kondu dikeyim şurada 10 katlı apartmanım olsun diyemiyorsun. Diğer taraftan hem coğrafi hem hava şartları açısından bu tür uçuşlara müsait misal rize'de bu işi yapsan muhtemelen yağmursuz gün bulup uçamazdın, urfa'da yapsan sıcaktan keyif alamazdın.


solo
(15.05.19)
(6)

f-35 ve s-400 ilişkisi

biri yerden füze fırlatıyor, biri ise jet. "f-35 vermiyorsan s-400 alıyorum." nasıl bir alaka? nasıl birbirinin muadili oluyor bunlar? rus yapımı jet yok mu daha muadil olacak?neden sadece iki seçenek var? kısaca özetlerseniz sevinirim.
biri yerden füze fırlatıyor, biri ise jet. "f-35 vermiyorsan s-400 alıyorum." nasıl bir alaka? nasıl birbirinin muadili oluyor bunlar? rus yapımı jet yok mu daha muadil olacak?

neden sadece iki seçenek var? kısaca özetlerseniz sevinirim.
Birbirinin muadili değil ki.
Amerika, s-400 alırsan, f-35leri vermem diyor. Üstelik f-35lerin parası ödenmiş galiba.


prizmatik
(14.05.19)
amerika f-35 lerin gizliliğini sağlayan özelliklerin rusların eline geçeceğine inanıyor. f-35 lerin s400 tarafından tespit edilmemesi gerekiyor.


cauldronwizard
(14.05.19)
@prizmatik, tam olarak odenmedi. ucak teslimine yakin ya da aldiktan sonra oduyor olmalari lazim.

@diffarentiationation, birkac mevzu sozkonusu. bir tanesi, s-400 sistemini tsk nato bazli kendi sistemine entegre ederse f-35lerle ilgili bilgilerin rusya'ya gececegi endisesi. ikincisi, f-35ler radara yakalanmiyor diye satiliyor; lakin, rusya s-400'lerin f-35i tespit ettigini iddia ediyor. Amerika olasi bir savasta, Turkiye s-400leri kendilerine karsi kullanacagindan endise duyuyor. Aslinda, s400 sadece savunma icin var. Ama mesela Turkiye, s400leri ege denizine ya da dogu akdeniz'e kurarsa, amerika'nin cikarlarina dokunur. Son bir nokta, Turkiye'nin s400 olayini kasitli olarak kasidigini birileri soyluyordu bu sekilde abd'den gelecek f35 siparislerini iptal ettirebilirmis. f35'in tanesi 100-110 milyon dolar civarinda, 25-30 yil kadar hizmette kalacak ve totalde 450-500milyon civari abd'ye odemesi var ki Turkiye bunlardan 100'den fazla siparis etmis (ya da dayatilmis). Cepten cikacak 50 milyar dolar, ordunun butcesinin cok onemli bir kismi. bu ucaklarin kullanimda da ozgur degilsin, yapacagin her hareket bilgisi, ucagin nerede oldugu vs hepsi abd'ye gidiyor, onlar takip ediyor. isterlerse mudehale ediyorlar vs vs..


@ubi dublum olayı güzel anlatmış. ben de şuna değineyim, türk hava kuvvetlerinin tüm birimleri, uçucu birimlerinden bakım ve onarım birimlerine kadar her bir detay amerikan ekolüyle şekillendirilmiştir. yani şu anda yapılacak bir değişiklik aslında sadece sistemin değişmesi değil, eğitim, malzeme, teknik doküman peesonel zihniyeti vs baştan aşağı değiştirmeyi gerektirir. buna bizim ekonomimiz e altyapımız takdir edersiniz ki yeterli değil. şahsi görüşüm ilerleyen dönemlerde s400'den vazgeçileceği yönünde.


yazgisiz infaz
(14.05.19)
aslında mevzu ''patriot vermiyorsan s-400 alıyorum''. diğer alternatifi su-57 ama henüz seri üretimi yok. f-35 bazı aksaklıklara rağmen bir kaç ülkede aktif kullanımda. su-57 ilk uçusunu 2010 da yapmışken, f-35 2000 yılında yaptı yani çok daha oturmuş bir proje vs.


o öyle olmadı;

abd'den hava savunma sistemi almak için başvuru yaptık, kongre satışa izin vermedi. sonra biz de Rusya'ya gidip s400 aldık.

abd de o zaman f-35'i vermiyorum dedi. bunun teknik gerekçesi de "s400 f35'i vurabilir, bilemeyiz." gibi bir şey oldu.

yani kısaca dedi ki, ya herro ya merro.


babilbaligi
(15.05.19)
(11)

Mobilde 10gb 15gb internet bitirenler ne yapıyor?

Her yerde wifi var, ben 3-4 gb falan anca kullanıyorum, sporda ve yolda gidiyor sadece. Bu kadar interneti ne yapıyorsunuz?
Her yerde wifi var, ben 3-4 gb falan anca kullanıyorum, sporda ve yolda gidiyor sadece. Bu kadar interneti ne yapıyorsunuz?
şarz çıkışından emiyoruz onu biz. instagram'da tesbih çekenler bitiremez zaten teknik olarak, daha büyük verilerle çalışanlar olarak bitiriyoruz. öyle büyük adamlarız biz.


Her yerde wifi yok ki? Ailemden biri 20 gb + sınırsız YouTube vs paketi alıyor mesela.bir diğerinin iş yerinde wifi yok(devlet) bir de yola falan çıktı bir haftada 7 gb'tı iç etmiş. Benim yaşadığım yerde de wifi sıkıntılı idare etmeye çalışıyorum ama olsa harcarım.


İşte 20 gb bitirebilen varsa ne biliyim, baya rahat işler var demek ki.


her yerde wifi varsa da benim çalıştığım kurumda yok. askeriye tarzı kurumlarda dışarıya açık internet bile yok.


trajikomix
(14.05.19)
Rahat değil aksine çok zor bir iş de ne olduğunu boş ver.


Bein sport'tan maç izliyorum o yiyiyor genelde benim gigabaytları.


o ben degilim
(14.05.19)
bizim okulda bile doğru düzgün wifi yok. Yani var da bazı yerlerde çekiyor çoğu yerde çekmiyor. Bizim amfiler hastane içinde olduğu için genelde çekmiyor hatta.

Onun dışında da gittiğim kafelerde falan wifi'a falan bağlanmaya uğraşmıyorum. İnternette de instagram, youtube, twitter falan kullanıyorum çok değişik bi şey yapmıyorum. Ha bi de oyna kazan oynuyorum arada. Hatta bazen evde bile internet donduğu için mobilden giriyorum.


nundu
(14.05.19)
Her yerde wifi var ama coguna kayit olmak gerekiyor, email, tel no hatta bazen tc kimlik bile istiyolar. Ben sevmiyorum. O yuzden hicbi yerde internete baglanmiyorum.

1 haftada 8gb bitiyo oyle olunca.


kuehles blondes
(14.05.19)
Benim genelde twitter instagram ve bazen youtube nedeniyle 5 GB 10-15 günde doluyor. İş yeri internetinde kapalı buralar.


himmet dayi
(14.05.19)
10 gb kullanıyorum.

düzenli instagram, iş yerimde wifi yok ve işim internet ile çok ilişkili bazı siteler yasaklanmış olduğu için telefondan açıp kontrol etmem gerekiyor.

2 ay önceye kadar 5 kullanırdım. korkuyordum resmen youtube linklerine falan tıklamaya. red10'a geçtim vodafone'a rahatladım.


15+20 gb kullanıyorum.

Hotspot, Spotify, youtube anahtar kelimeler.


babilbaligi
(15.05.19)
(2)

Esnek insanların bizden fiziksel olarak farkı

Nedir?Güzel olmaz mıydı biz de, eşimiz dostumuz da şöyle esnek olsak?https://www.liveleak.com/view?t=s5AXL_1557696420
Nedir?

Güzel olmaz mıydı biz de, eşimiz dostumuz da şöyle esnek olsak?

www.liveleak.com
Olmazdı. Evlerden ırak.

(Bkz: hipermobilite)


lazor
(14.05.19)
haahaha ne yapacaksınız eşiniz dostunuz böyle esnek olunca ?
ayağınızla yemek yiyememek mi sorun ? yoksa ayağınızla kulağınıza dokunamamak mı ?
evde böyle bir ortam oldugunu düşünsenize herkes açmış germiş seçim konularını tartışıyor hahaha
ayrıca şurda bahsedilmiş sistem. www.youtube.com


kitik
(14.05.19)
(3)

antibiyotikli kremin yarayı iyileştirmesi

deriye sürülünce, zararlı ve yararlı tüm canlıları öldürmesi gerekmiyor mu? yaranın aynı şekilde iyileşmeden kalması gerekmez mi? burada kremin işlevi nedir?
deriye sürülünce, zararlı ve yararlı tüm canlıları öldürmesi gerekmiyor mu? yaranın aynı şekilde iyileşmeden kalması gerekmez mi? burada kremin işlevi nedir?
Iyi de içindeki antibiyotik oranı yüzde yüz değil ki


yeliz adeley
(13.05.19)
lokal etki yapan kremde ilaç oranı böyle bir etkiyi yapacak kadar yüksek değil.
insan vücudunda yararlı olan bakteriler şayet yanlış hatırlamıyorsam deride değil sindirim sistemi, genital bölge gibi yerlerde bulunuyor.
tüm canlıları değil bakterileri öldürür ama yararlı bakterileri öldürenler (ki bu da herkeste olacak diye bir kaide yok) o kırmadan yutulamayan bir gramlık antibiyotikler oluyor genelde.


amugochi
(13.05.19)
Biz de bir mikrobuz evet, ama büyük bir mikrop. O küçük canlılardan farklı olarak hem doku-organ-sistem yapısı bulunduruyoruz hem de kütlemiz onlardan çook çok fazla. Buna, elimizdeki yarayı kapatmaya çalışan kendi küçük hücrelerimiz dahil. Onlar da ölmüyor. Öldürme tekniği de farklı bu ilaçların. Yani çoğu hücremiz bu kimyasallar ile karşılaşınca ölmüyor. Yararlı bakteriler ölse dahi, bu makul bir fedakarlık, çünkü enfeksiyon kapmamamız için yarayı bir an önce kapatmamız lazım. Bakteri florası orada bi zaman sonra oluşacaktır zaten.
Yanlış ifadeyi düzeltmek için son yıllarda kutulara "antiMİKRObiyal" de yazıyorlar artık. Çelişkili ifadeyi düzeltiyor, bi bakıma.


ceyrekmunevver
(13.05.19)
(1)

Motorsiklet tekerinden gelen patlama sesi

Ağır vasıtalarda da var. Küçüklüğümden beri merak ederim, sebebi nedir bunun?
Ağır vasıtalarda da var. Küçüklüğümden beri merak ederim, sebebi nedir bunun?
tekerden değil egzostan geliyor motorsikletlerde o ses. Bilerek yapıyorlar.


alkolik imam
(13.05.19)
(6)

Tıkanan alaturka tuvalet

İlkini duyuru olarak açmışım, silebilir misiniz?Soru:Kimyasal işe yaramıyor. Sık sık tıkanan, hortum sokup su fışkırtınca açılan alaturka tuvaletimiz var.Bunun tıkanma sebebi ne olabilir? Bizim tıkanmaya sebep olan cismi kanalizasyona göndermemiz mümkün mü? Vidanjör 200 liraya açarmış, kesin çözüm o
İlkini duyuru olarak açmışım, silebilir misiniz?

Soru:
Kimyasal işe yaramıyor.

Sık sık tıkanan, hortum sokup su fışkırtınca açılan alaturka tuvaletimiz var.
Bunun tıkanma sebebi ne olabilir? Bizim tıkanmaya sebep olan cismi kanalizasyona göndermemiz mümkün mü? Vidanjör 200 liraya açarmış, kesin çözüm olur mu? Hortum sokunca biz de açıyoruz çünkü, açtık deyip 2 gün sonra tıkanmasın?

3-4 hortumu aynı anda sokup suyu açınca sorun çözülebilir mi?
vidanjörün olayı çok basınçlı su verip orada tıkayan ne varsa bu bez parçası olur, orada toplanmış başka bişey olur, ev eskiyse kireç olabilir, parçalarayak patır patır götürmesi.

yani bu basınca siz 3 4 hortumla ulaşamazsınız nozzle ı farkı bir defa.

bence denemeye değer.


Fodera
(12.05.19)
Bence 2 3 tane lavabo aç döküp üzerine Bi demlik kaynar su döküp üzerine de de sağlam büyük bi pompa ile pompalamak..


Hakan1980
(12.05.19)
kullanıcılar ile bir konuşmak lazım.
tahminlerim şöyle:

tuvalet kağıdı
hijyenik ped
tuvalet kağıdı rulosu
t-shirt
çocuk bezi
mandal vb plastik
oyuncak vb küçük cisim

bunları atabilecek bireyler yaşıyorsa evde kesin tuvalet kağıdı dışında bunlar atılıyordur. o bireyleri adam etmedikçe sorununuz çözülmez. ben olsam vidanjör yerine masraf yapıp neymiş la bu diye kameralı falan birilerini çağırır o tıkanan malzemeyi başrole alırdım.

evet sherlock'u iyi takip ediyorum.
ayrıca bir zamanlar mandalı tuvalete atan bir miniğim vardı büyüdü de kurtulduk.


ozdek
(12.05.19)
@ozdek aile bireylerinde o potansiyel yok. tıkanıklık baya eski, moloz bile olabilir.

şu pompa işe yarar mı acaba?

urun.gittigidiyor.com


Pompayı görmedim ama , tuvalet açacağı teller oluyor , 3 , 5 metre .
Uçlarında kanca vari bişey onu deneyebilirsiniz . Buruda zamanla tıkanmış olabilir .


dunyatuhaf
(12.05.19)
sakin 3-5 lavabo aciciyi dokup acmaya calismayin. haberini okumustum, organ nakli icin bekleyen genc bir yazilimci vardi. tikanan lavaboyu acmak icin birden fazla lavabo ac kullanip tepesine sicak suyu bosaltinca kimyasal patlama yapip gozunu yakmis. simdi goz nakli icin bekliyordu.
sakasi yok bunlarin, madem bu kadar muzdaripsiniz bir profesyonele basvurun.


balik kraker
(13.05.19)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.