Giriş
(3)

Online anket sitelerinden hangisi en iyi?

Google forms dışındakileri soruyorum. Hangi site spss'e aktarmada en pratik?
Google forms dışındakileri soruyorum. Hangi site spss'e aktarmada en pratik?
fake fakeoğlu
(20.07.19)
jotforum


jotforum a baktım da ücretli. ben ücretsiz bir site arıyorum


fake fakeoğlu
(20.07.19)
surveymonkey


tabirimekruh
(20.07.19)
(14)

Resmi dinini değiştiren ülke var mıdır?

Mesela islam'dan hristiyanlığa geçen ülke var mı tarihte?
Mesela islam'dan hristiyanlığa geçen ülke var mı tarihte?
fake fakeoğlu
(08.05.19)
roma?


bonanza
(08.05.19)
Roma hangi dinden hristiyanlığa geçti?


fake fakeoğlu
(08.05.19)
paganlıktan hristiyanlığa geçti roma. konstantin'di sanırım o sıralar imparator.


bohr atom modeli
(08.05.19)
HAzarlar, Karahanlılar, Bulgar Hanlığı/Çarlığı, Polonya, Kiev Prensliği


KaraSakall
(08.05.19)
Peki şu an hristiyan Türk devleti var mı?


fake fakeoğlu
(08.05.19)
özerk devlet olarak gagavuz cumhuriyeti var.
gagavuz türkleri.


dont eat me
(08.05.19)
hazarlar yahudi türk devleti değil miydi? @karasakal


evet yahudiliğe sonradan geçiyorlar


KaraSakall
(08.05.19)
Yahudiliğe sonradan geçmek mümkün değil diye biliyorum. Yahudilik israil soyundan olarak mümkün deniliyor


fake fakeoğlu
(08.05.19)
@fake gagavuz türkleri şu an hristiyan ve konuştukları türkçe bizim türkçemize de gayet yakın.youtube dan gagavuz türkleri yaz izle tüm alışkanlıklarımız aynı.çok şaşıracaksın


İngiltere resmi olarak mezhep degistirmisti zamanında


@fake fakeoğlu museviliğe sonradan geçmek mümkün. sabetay sevi olayı sonrası osmanlı devleti içerisindeki musevi din adamları padişahın isteği sonucu musevi olmak isteyen müslümanları kabul etmemeye başladılar. o dönemden bugüne kadar da bu "yahudi olmak için yahudi doğmak gerek" algısına dönüştü. aslında katı dinci yahudiler arasında bu görüş var ama genel olarak musevi olmak istersen musevilik ve kutsal kitabı ile ilgili bir eğitim sürecinden geçtikten sonra olabiliyorsun. olunmasaydı zaten hazarlar geçemezdi museviliğe.

soruya farklı bir cevap: çin. taocu ve konfüçyüsçü öğreti ve inançlardan ateistliğe geçtiler kültür devrimi sonrası.

ayrıca uygurlar da bögü kağan sonrası mani dinine geçmişti.


issiz karga
(08.05.19)
iki bin yıl önce hristiyanlık yoktu, 1500 yıl önce islam yoktu.

herkes başka dinlerden geçti, mesela türkler şamanizm'den müslümanlığa geçti topluca.


babilbaligi
(09.05.19)
Arnavutluk var bildiğim. Enver hoca zamanında ülke dini ateizm olarak değiştirildi.


(5)

İnternet üzerinden aldığımız çeviri işi için vergi ödemek gerekir mi?

İnternet üzerinden iş alarak evde çeviri yapıyoruz diyelim. Bunun için vergi ödememiz gerekiyor mu? Bir de sitede 1000 kelime ücreti şu diye yazmak ya da yazmamak vergi ödeme açısından farklılık yaratır mı?
İnternet üzerinden iş alarak evde çeviri yapıyoruz diyelim. Bunun için vergi ödememiz gerekiyor mu? Bir de sitede 1000 kelime ücreti şu diye yazmak ya da yazmamak vergi ödeme açısından farklılık yaratır mı?
fake fakeoğlu
(08.05.19)
niye gerekmesin? ne sebeple gerekmesin? eğer bir kazanç var ise mutlaka vergilendirilmesi gerekir


vaktiyle yaptığım bir işti, eğer resmi bir yerden (üniversite gibi) iş aldıysanız para size geçerken vergisi kesilir öyle gelir sıkıntı yok. ama diğer türlü sayfası 10 liraya çeviriyorsanız, site kendi komsiyonunu (genelde %10-20 arası değişir) kestikten sonra size para aktarılır. dolayısıyla gelir beyan etmeniz gerekir kanunen.
ben etmemiştim aradan 5 yıl da geçti zaman aşımına uğradı. beyan etmezseniz vergi ziyaına sebep olursunuz, tespit edilirse cezası var, edilmezse de her bir iş için üzerinden 5 yıl geçince zaman aşımı oluyor. sanırım. hukukçu değilim.


latte nevermore
(08.05.19)
internette verilen fiyatlar hep +kdv şeklinde olur.

yani fatura kesilecekse verdiğiniz fiyatın üzerine kdv ekleyip öyle keserseniz.


aziz dostum jack
(08.05.19)
Mesela ben gelir beyan ettim ve vergimi ödedim ancak sitede ismi yer alan kişilerden vergi ödemeyen oldu diyelim. İsmimiz aynı sitede geçiyor diye ben ceza yer miyim?


fake fakeoğlu
(08.05.19)
aslında gerekir ama türkiye'de freelance işlerin takibi yapılmıyor. iş yaptığın taraf uluslararası bir şirketse fatura kesmeni ister, türk firmaları ve şahısların %99 umurunda olmaz. zaten türklere yaptığın üç kuruşluk işten bir de vergi kesilse elinde komik bir rakam kalır.


sir gawain
(08.05.19)
(3)

Öğretim görevlisi olarak çalışılan okulun doktora için ücret istemesi

Bir vakıf üniversitesi için normal bir şey mi? Doktoranızı burada yapın diyorlar %100 burs yok.
Bir vakıf üniversitesi için normal bir şey mi? Doktoranızı burada yapın diyorlar %100 burs yok.
fake fakeoğlu
(02.05.19)
Değil. Devlet ünilerinde artık dönem öğrencileri harç öderken eğer öğrenci asistansa harç ödemiyor.


giovanne
(03.05.19)
Vakıfta çalışıyorsanız doktorayı onda yapmanızı isterler, maksimum çalıştırmak için ama karşılığında ücret alınmaz, burslu olarak girilir.

Normal değil


KaraSakall
(03.05.19)
kanunen isteme hakları var. daha doğrusu sizin orada burslu lisansüstü eğitim almanız için ilgili kuruldan karar çıkarmaları gerekiyor. o karar çıkmazsa sizden ücret talep etmek durumundalar. burs çıkarıp çıkarmamak da üniversitenin inisiyatifinde.


yemrem
(03.05.19)
(3)

Cv'yi nasıl yazmalı?

Bir bütün halinde yazı olarak mı yoksa madde madde eğitim, lisans, yüksek lisans, yabancı dil, staj, iş deneyimi gibi mi?
Bir bütün halinde yazı olarak mı yoksa madde madde eğitim, lisans, yüksek lisans, yabancı dil, staj, iş deneyimi gibi mi?
fake fakeoğlu
(28.04.19)
hocam google'a cv örnekleri, cv examples, cv samples falan yaz milyon tane tür var. bak birine hoşuna gelen formatta yaz.


reavelyn
(28.04.19)
europass formatını tavsiye ederim.


(4)

Türkiye'deki ekonomik gidişat daha kötüye gider mi?

Sebze fiyatları et fiyatlarına yaklaştı. Bu gidişle açlık başlayacak gibi. Bu gidişat ne olur sizce?
Sebze fiyatları et fiyatlarına yaklaştı. Bu gidişle açlık başlayacak gibi. Bu gidişat ne olur sizce?
fake fakeoğlu
(27.04.19)
Gider


reanarchy
(27.04.19)
açlık oluşursa iş anarşiye kayar. ne akşam yolda yürünür ne de cam açık uyunur... açlık evi, arabası olmayan insanların sorunlarına benzemez pek. besinsizlik hiç ummadığın insanlara ummadığın şeyler yaptırabilir. geçenlerde bi youtube videosu izlerken duymuştum. venezuela'da adamlar artık gaspı, kapkaçı filan bırakıp halk otobüslerini kaçırmaya başlamışlar. adamlar da soygun, gasp o kadar normalleşmiş ki iş toplu soygun yapmaya evrilmiş.

venezuela, brezilya veya afrika ülkelerinde can güvenliğinin olmaması ve insanların dışarıda dolaşırken tedirgin olması bu yüzdendir.


johnnie w lker
(27.04.19)
Üretim yok tabi gider.


baldan kaymak
(27.04.19)
Gider mi'den ziyade, gitmemesi için bir sebep var mı demek lazım? Var mı?

İşlerin iyiye gitmesi için son 2-3 senedir tek bir sebep dahi yok.

Bir afrika olmayız zira burada çok batı yatırımı var, açlıktan ölmeyiz ancak çok ciddi fakirleşeceğiz.


roket adam
(28.04.19)
(2)

Doktora ve öğretim görevliliği

Öğretim görevlisi kadrosuna başvurduğum üniversiteden kabul aldım ancak doktoranı bizde yapacaksın diyorlar. Ama doktora için pek sıcak bakmıyorum bu üniversiteye. Aslında okul iyi kadro olarak falan ama bir vakıf üniversitesi. Öte yandan başka yerde doktora yaparsam hem iş hem okul farklı yerde olu
Öğretim görevlisi kadrosuna başvurduğum üniversiteden kabul aldım ancak doktoranı bizde yapacaksın diyorlar. Ama doktora için pek sıcak bakmıyorum bu üniversiteye. Aslında okul iyi kadro olarak falan ama bir vakıf üniversitesi.

Öte yandan başka yerde doktora yaparsam hem iş hem okul farklı yerde olunca zorlayabilir diye düşünüyorum. Okul araştırma imkanı tanıyor, bunun için bütçe ayırıyor falan ama kafamda vakıf üniversitesi hep olumsuzluk canlandırıyor.

Nasıl bir yol izlemek gerek? Bir süredir işsizim tekliflerine atlayasım geliyor ama içime de sinmiyor gibi.
fake fakeoğlu
(25.04.19)
Once orada basla, baska yer de bulursan bir sonraki yil oraya gecersin.


Traveler
(25.04.19)
Doktorada en önemli kriterlerden birisi danışman. Çalışmak istediğiniz alanda size yararlı olabilecek bir hoca varsa ve müsaitse bu vakıf üniversitesinde, içiniz rahat bir biçimde başlayabilirsiniz doktoraya bu kurumda. Fakat vakıf üniversitelerinde dekanların, bölüm başkanlarının neye ne kadar karışacağı da belli olmuyor, bir tanıdığımın tez konusuna bile müdahale etmişlerdi. Bunları ve kurumdaki çalışma hayatınızın ne kadar uzun soluklu olacağını göz önünde bulundurarak karar vermenizi tavsiye ederim.


gmzo
(26.04.19)
(5)

Öğretim görevliliği için ne kadar maaş kabul edilir?

Maaş beklentiniz nedir derlerse kaç isteyim? Kafamdaki rakam 3000-3500 gibi. Az ama daha fazla vermezler zaten diyorum.
Maaş beklentiniz nedir derlerse kaç isteyim? Kafamdaki rakam 3000-3500 gibi. Az ama daha fazla vermezler zaten diyorum.
fake fakeoğlu
(25.04.19)
devlette 5k gibi bir ücretle işe başlıyorlar. özeli bilemiyorum.


helenart
(25.04.19)
Akademisyen için bence 3000-3500 az gibi.Ama siz bilirsiniz yinede.


stillalive
(25.04.19)
Min. 5000


chitosan
(25.04.19)
Vakıf üniversitelerinde 5000 vermezler diye düşünüyorum


fake fakeoğlu
(25.04.19)
mesaj atıyorum ama buraya da genel bilgi olarak koyayım, özelde rakamlar düşük.

vakıf üni. öğretim görevlisi < devlet araştırma görevlisi
dr.öğretim görevlisi olunca ve sonrasında ise vakıf "anlaşmana bağlı" olarak çok daha iyi olabiliyor.


nhk ni youkosu
(25.04.19)
(4)

İnsan Kaynakları Personeli Nasıl Olunur?

İk'cı olmak için nasıl bir yıl izlemek gerek? Bu işte maaşlar ne durumda?
İk'cı olmak için nasıl bir yıl izlemek gerek? Bu işte maaşlar ne durumda?
fake fakeoğlu
(19.04.19)
Yol yakınken geri dön derim. Torpil yoksa ya da üst düzey bir niteliğin yoksa asgari ücret düzeyinde orta-alt seviye bir işletmede işe başlarsın. Değmez bence.

Çok aradım İK işi ama istediğim gibi olmadı malesef.


Cesario
(19.04.19)
@Cesario'nun şansı pek yaver gitmemiş.

Kız arkadaşım ik 3 yıllık ikcı ve şu an iyi bir kazanc var. Biraz sana biraz da şansa bağlı bu işler. Türkiyede her iş için torpil gerekiyor malesef ama biraz şansın yaver giderse sektöre girişte sorasını halledersin bence.

Soruna gelirsek; öncelikle bir ik stajı bulmaya çalış. Ordan sonra daha kolay olur.


ayin yazari
(20.04.19)
işsizliğin bu kadar arttığı bir dönemde ik'cı olmaya çalışmak ile inşaat sektörünün durduğu bir dönemde inşaat mühendisi olarak iş aramak arasında fark yok.

iş mi var ik'cı lazım olacak? dolayısıyla ekmek aslanın midesinden bile çıktı ona göre hareket edin.


ozdek
(20.04.19)
öncelikle ayin yazari+1
öğrenciyseniz staj yapılmalı bu bir artı olur hatta okul bitmeden staj+part time çalışma yapılırsa şükela olur.
eğer bunlar olmadıysa da yetiştirilmek üzere/ ik asistanı vb ilanlarda şans bulunabilir.
ik kendi içerisinde çeşitli bölümlere ayrılır. kurumsal şirketlerde bilhassa bu böyledir.
yani ik'da çalışıyor olmanız @ozdek'in dediği gibi sadece yeni personel alımıyla/mülakatla ilgileniyor algısı oluşturmamalı. işe alım, bordroloma ve özlük işleri, eğitim, kurumsal gelişim ve kalite yönetimi gibi alt birimlerinden bahsediyorum. maaş konusu diğer pozisyonlarda olduğu gibi yere göre değişkenlik gösterir ama ciddi kurumsal firmalarda iyi maaşları olduğunu biliyorum, staj yaptığım zamanda ik'ya eğitim direktörü alınmıştı 5500₺maaş+araç verildiğine şahit olmuştum-yıl 2016 idi tabi.


ezkaza
(20.04.19)
(8)

Türkiye'de yaşam şartlarının git gide kötüleşmesi

Yiyecek pahalı..Giyim hem pahalı hem kalitesiz..Barınma pahalıEn önemlisi de işsizlik tavan.. Nereye kadar devam edecek bu? Halk neden tepki göstermiyor?
Yiyecek pahalı..

Giyim hem pahalı hem kalitesiz..

Barınma pahalı

En önemlisi de işsizlik tavan.. Nereye kadar devam edecek bu? Halk neden tepki göstermiyor?
fake fakeoğlu
(16.04.19)
ülkedeki son soğan bitince belki bir tepki gelir halktan. belki.


scudman1
(16.04.19)
çünkü herkes bir sonraki zenginin kendisi olacağını düşünüyor.


xu
(16.04.19)
tepki gösterdi diyelim, hükümet değişti. Ne değişir mesela*
daha önce tepki gösterdi de ne oldu?


oldumusimdi
(16.04.19)
tepki aralığı geçti çoktan tepkiler verilmeliydi. benzin 7 tl olmuş halen daha alıyoruz. soğanı 50 kuruşa alırken şimdi 10 tl veriyoruz. bu sebepten sarı yelekliler fransayı ayağa kaldırdı. ingiltere brexit muabbetine ekonomik krizde hükümet sallanıyor. bizde benzin 20 dolar 10 tl olsa bile hükümet sallanmıyor. böle mal gibi yaşar gideriz.


mikahakkinen
(17.04.19)
tepki gostermiyorlar cunku bireysel degiller, suru halinde gudulmeye alismislar. dun su kayyumun yaptigi luksu aile grubuna attim, linc yedim. pkklilardan neden bahsetmiyormuslar? baglantiyi kurabilirseniz kurun. insanlarin ceplerinde parasi yok, yolsuzluk yapiliyor denildiginde “oh iyi olsun alsinlar benim param degil mi” diyor. fakirliklerini bildikleri halde mutlular cunku cehape gelse daha da fakiriz, hem de dislanacagiz diye dusunuyorlar. akp cok iyi calisiyor. gostermekik bir iki sey yapince hukumetimiz bizi dusunuyor, bize onem veriyor, digerleri olsa bizi hice sayacaklar diyorlar. ses de cikartmiyorlar cunku kendilerinden gorup sinirlenmiyorlar bile.


lilyb
(17.04.19)
bir insanın eline al bu 5 lira benden deyip sonra 5 sana çok 3 veriyorum dersen ve bunu lütuf gibi bahşedersen halkın tepkisi "ulan yine de iyi be" olur. Memlekette her durum böyle 100 yıllık ülke daha alt yapısı oturmamış bunu önemsemeyen toplum, adaletten bihaber toplum, yaşam kalitesinden haber değil ki, kalite ilgili bir mevzuya tepki versin, karnım doysun yeter, der geçer.


jenasinans
(17.04.19)
halk 3 büyük şehirde iktidarı sandığa gömdü. daha ne tepki versin acaba?

bunlar gider yerine israf yerine üretime yatırıma önem veren bir iktidar gelirse 2-3 senede hersey değişir.


babilbaligi
(17.04.19)
baskanlik sistemi referandumunda karsit oy kullandigim icin vicdanim rahat. bence bu halde olmamizin sebebi baskanlik sisteminin gucler ayriligini yok etmesidir. para kacti ulkeden. guven azaldi. bu sebeple bunlari yasiyoruz.
tek adam rejiminin cok maliyetli bir sistem oldugunu insanlarin anlamasini beklemekten baska yol yok. yani bu sistemin duzeltilmesi gerekiyor. hukumet degisse bile bu sistem onarilmadikca sorunlarin duzelecegini dusunmuyorum.


(9)

Devit dışında d vitamini ampul

Devit'te zararlı katkı maddeleri var deniliyor. Alternatif olarak başka d vitamini ampulu var mıdır?
Devit'te zararlı katkı maddeleri var deniliyor. Alternatif olarak başka d vitamini ampulu var mıdır?
fake fakeoğlu
(08.04.19)
devit zararlı maddeler yok. bak sana sadece şunu diyeceğim benim d vitaminim değerlerini sadece devit yükseltti. ocean d vitamini kullandım o değerlerimi yükseltmedi.


sizofren06
(08.04.19)
Damla d vitaminleri yükseltmiyor. Eczacı devitte böbreklerde biriken bir madde var dedi


fake fakeoğlu
(08.04.19)
Devit'te paraben var.
Doktor bebeğimize D vitamini damlası verdi.
Ama Devit 3 damlaysa, bu damla 5 damla kullanın dedi.
Bebeğe verdiği için de içinde paraben olmadığına eminiz, her gün veriyoruz.
Adı: deca-tabs


Corc
(08.04.19)
ben de ocean kullandım bir ara kreatinim yükseldi ama tam ondan diyemem.


for day to break
(08.04.19)
Coledan D3

yeni bir ilaç kullanmaya başlayacaksam, prospektüsünde baktığım ilk şey hamileler için yazdıkları uyarılar oluyor. hamileler kullanabilirse rahat şekilde kullanıyorum.


füt
(08.04.19)
wellcare alın


veritaslibertas
(08.04.19)
Önerilerin hiçbiri ampul formunda değil, Damla aynı etkiyi yapmıyor


fake fakeoğlu
(08.04.19)
En iyisi ocean. Sonra wellcare. Kalanı kötü.


rakidabalikolsa
(08.04.19)
devitte paraben yok, BHA var. bu da uzun vadede yüksek kullanımda zararlı, kimi ülkelerde kullanımı çok sınırlı, burda da sağlık bakanlığı onaylı ve sgk'nın karşıladığı bir ürün. ancak tahminimce ampülü her gün içmeyeceğiniz için hemen kanser olmazsınız.

d vitaminini idealde kanda sabit tutmak gerekiyor, depolanamadığı için de sürekli yeniden sentezlenebilmesi, sentezlenemiyorsa da dışardan takviye olarak alınması gerekiyor.

eğer ampül yaptıracaksanız bir anda d vitamini seviyeniz güzel yükselecektir ancak kısa bir süre sonra eski haline geri gelecektir eğer güneşe çıkmıyorsanız. bu nedenle ampul yaptırıp sonrasında düzenli takviye almaya başlayabilir, veya ampul yaptırmadan düzenli güneşe çıkarak (her gün öğle güneşinde 20dk) ya da takviyeyle d vitamini seviyenizi yükseltmeye çalışabilirsiniz. güneşe çıkmak ve düzenli şekilde takviye alarak seviye yükseltmek en az 2-3 ay sürer.

damla şeklinde takviye alacaksanız dikkat etmeniz gereken bazı kurallar var, örneğin günlük ne kadar d vitaminine ihtiyacınız olduğu. bazı doktorlar kg başına 150 IU önerir, bu da 60 kg birisi için 60*150 = 9000 IU demektir (bu aynı zamanda 20dk öğle güneşinde durunca sentezleyebileceğiniz miktara yakındır). damla takviyeleri genellikle damla başına 1000 IU'dur, 9000 IU alabilmeniz için günlük 9 damla almanız gerekir. ek olarak d vitamininin vücut tarafından emilimini arttırmak için yağlı gıdalarla birlikte almanız gerekir.

damla şeklinde takviyelerde günlük kullanım önerisi için 1 damla yazar, bu da 1000 IU'ya tekabül eder, ancak yukardaki hesaba göre bu miktar çok azdır ve bu şekilde d vitamini seviyesi yükselemez. bu önerinin sebebi bu tipteki takviyelerin sağlık bakanlığı değil gıda bakanlığı onaylı olmasıdır, gıda bakanlığının onayladığı ürün daha yüksek dozda kullanım öneremez. sağlık bakanlığının bu ürünleri onaylaması yıllar sürdüğünden firmalar düşük doz öneri ile ürünleri piyasaya sürüyor.

kendimden örnek verecek olursam ocean D3'ü günde 7-8 damla şeklinde kullanarak 2 ayda 33 olan d vitamini değerim 66 oldu. bu iki ayda hiç güneş görmedim desem yeridir.

bu bilgiler ışığında kararnızı kendiniz verebilirsiniz.


taurina
(08.04.19)
(4)

Erkek için evde saç boyamak zor mudur?

Beyazlarım artıyor. Muhtemelen birkaç yıla boyarım. Evde kendim boyamam zor olur mu?
Beyazlarım artıyor. Muhtemelen birkaç yıla boyarım. Evde kendim boyamam zor olur mu?
fake fakeoğlu
(06.04.19)
zor olmaz ama erkeklere boyatmak pek yakışmıyor bence. doğal kalması daha iyi.


tabirimekruh
(06.04.19)
Nivea’nın 5-10 dakikada saçları boyayan boya seti var erkekler için. Duşa girmeden sür, 10 beklet ve yıka. Gratislerse satılıyor


cemallamec
(06.04.19)
doğru rengi seçersen zor olmaz, kendi rengini tutturmak isterken çok koyu yaparsan doğal durmaz. ayrıca saçlarının kısa olduğunu varsayıyorum, o zaman boyamak daha da kolay olur.

ayrıca erkeklere araları kırlaşmış beyaz saçın ben de yakıştığını düşünüyorum, doğal hali en güzeli.


elma
(06.04.19)
gittigidiyor'a giriyorsun siyah boya şampuan diye aratıyorsun. 10'lu pakette olan 25 liralık şampuanı alıyorsun. saçına 5 dakika sürüp bekletip yıkıyorsun. gayet doğal duruyor ayda bir kere yapıyorum ben tertemiz. kimse birşey anlamıyor. tavsiye ederim.


total paranoia
(06.04.19)
(1)

Öğretim görevlisi değerlendirme yüzdelikleri Arş.Gör ile aynı mı?

Arş. Gör. de %30 - 30 - 30 - 10 şeklinde diye biliyorum. Ögr Gör de de aynı mı?
Arş. Gör. de %30 - 30 - 30 - 10 şeklinde diye biliyorum. Ögr Gör de de aynı mı?
fake fakeoğlu
(31.03.19)
Hayır, öğretim görevlisi değerlendirmelerinde dil puanı hesaba katılmıyor. Başvuruda da genellikle puanı istemezler zaten; ALES puanı, mezuniyet ortalaması ve giriş sınavı üzerinden bir puanlama yapılarak sıralama yapılır.


(4)

Pahalı t shirt markaları

Armani, lacoste gibi başka hangi markalar var?
Armani, lacoste gibi başka hangi markalar var?
fake fakeoğlu
(31.03.19)
valentino garavani
dsquared2
fendi
amiri
etro
vs vs


cedex
(31.03.19)
(bkz: supreme)


Jux
(31.03.19)
Superdry


all girls dream
(31.03.19)
Burberry
louis vuitton
Diesel
Fred perry


filipis
(31.03.19)
(14)

90'larda arabalar neden brandayla örtülüyordu?

Şimdi çok daha pahalı arabalar piyasada ancak branda yok. Nedendi bu motivasyon?
Şimdi çok daha pahalı arabalar piyasada ancak branda yok. Nedendi bu motivasyon?
fake fakeoğlu
(29.03.19)
eskiden araba almak daha zordu. 90lı yıllarda üretilen arabaların saçları durduğu yerde bile paslanıyordu, özellikle yerli arabalar, günümüz arabalarında bu sorun kalmadı.


killerbee
(29.03.19)
Biz arabayı sadece yazlığa giderken bir de bayramlarda kullanırdık. 6 ay hiç kullanılmadan yattığı olurdu. O yüzden branda.


zombi
(30.03.19)
Araba ev fiyatina satiliyordu o zamanlar.


stavro
(30.03.19)
O zamanlar arabayi sadece koç uretiyordu, onun da kalitesi belli.

encrypted-tbn0.gstatic.com


acemi
(30.03.19)
arabalar daha pahalı değildi, ev fiyatına falan hiç değildi. şimdiki zamandan çok da farkı yoktu.

babam 1991 şubat'ta renault 21 concorde aldı 85 milyon liraya. şimdi enflasyon hesaplayıcıdan baktım, o para bugün 210.000 lira yapıyor. yani o zamanın lüks makam aracı sayılabilecek bir araç. bugün bakıyorsun o ayarda araçlar yine o fiyat.

ben 2000 aralık'ta renault clio aldım 9.5 milyara. ona baktım 98.000 lira yapıyor. e full clio bugün de o fiyat. yani araç fiyatı pahalıydı, millet kıyamıyordu değil.

iki aracın da brandası vardı (bu arada bu iki araç da hala bizde, kullanıyoruz ama brandaları attık). ankara'da hiç branda örtmedik, ama yazlığa gittiğimizde toz toprak, nemli hava, cayır cayır güneş. her gün açar açar örterdik. ankara'da çevremizde de branda açıp örten pek görmezdim.


kibritsuyu
(30.03.19)
Hayir, ev fiyatindaydi.
He dersin ki ev o kadar pahalı değildi o yuzden oyle, anlarim bir nebze.
O enflasyon hesabiyla bugünkü değerini bulamazsin abi. O hesabı yapabilmek pek mumkun degil zaten. Spesifik urun kaleminden bahsediyoesun, hem de piyasasi bir cok faktorden etkilenen urun, bir suru degiskeni hesaba katman lazim. Bugun degerini bulmayi birak o değere yaklasmak bile zor 2dk da hesaplayip.


stavro
(30.03.19)
Ev fiyatınaydı +1

Çok iyi hatırlıyorum ev fiyatına olduğunu. İstanbulun kuytu semtlerinde çok rahat ev alınabiliyordu.


Fusha
(30.03.19)
89 ve 90 yıllarında dedemle biz reno toros almıştık sıfır. dedem 89da, biz 90da, neyse bildiğin bayağı güzel bir apartman dairesi fiyatı verdiydik.

kaloriferli evler o zamanlar küçük şehirlerde çok enderdi lakin bildiğin sıfır bayağı güzel bir apartman dairesi alınıyordu bi toros fiyatına bile.
kaldıki annem ve babam mühendisti ve zamanına göre çok iyi kazanıyolardı buna rağmen yıllarca para biriktirmişlerdi ev aldıktan sonra.


killerbee
(30.03.19)
araba pahalı değildi diyenler muhtemelen toplumun geri kalanının alım gücünden haberleri yok. yazlık mazlık sallıyorlar


un
(30.03.19)
Ev kredisi diye bir sey olmadigi icin evler ucuzdu, o yuzden kafalariniz karisti biraz.

Biz istanbul'da tek maasla ev alabilmistik. Emekli olanlar aldiklari toplu parayla ev alabiliyordu.
Bankalar 10 sene kredi vermeye baslayinca ev fiyatlari uctu.


Dogru karsilastirma yapacak olursak ev diye istanbulu dusunmemek lazim. ic anadoluda evler 180bin, golf de 180bin.
Yani hala ev parasi.
Gerci istanbulda da artik 200bine ev alabiliyorsun.


acemi
(30.03.19)
O zaman sitede değil mahallelerde otururduk, ağaçlar boldu sokaklarda. Bir ara babam da branda sererdi arabanın üstüne, kuş kakaları boyaya zarar veriyor diye. Bir de sokaklarda çocuklar oynardı, top gelmesin, üstüne çıkanlar zarar vermesin diye örterdi kimisi de.


curukturpkokusu
(30.03.19)
konunun araba fiyatlarıyla en ufak alakası yok.
arabanın üstüne branda sermek hem zahmetli, hem kötü görünüyor hem de fazla "buldumcuk" bir hareket. bu görmemişliği fark eden insanlar yavaş yavaş bıraktı.

ama eski arabaların boya ve kaportalarının daha dayanaksız olduğu konusuna +1
3 kuş sıçımı silinmezse boyayı eritiyordu, şimdilerde nispeten daha dayanıklı.


Jux
(30.03.19)
konunun asıl cevabı değil ama bağlantılı bir tecrübeyi paylaşayım. çok uzağa gitme 2004de 2+1 evi satmıştık 23bine, sonrasında alabildiğimiz araba peugeot partner idi. 25bin. kesin olarak araba lükstü ve o yıllarda zor alınan malın kıymetinin daha çok bilinmesi etkendi. yıpranma ve çabuk deforme olaylarına da katılıyorum ayrıca.


velazquez
(30.03.19)
Modaydı kapalı garaj yoktu ve araba zırt zırt her gün kullanılmıyodu + iklim daha sert


photo85
(30.03.19)
(8)

Askerde neden bot giyiliyor?

Botla koşulamıyor. Hareket kısıtlılığı var. Peki neden bot? Bu şekilde savaşa giden yerinden kıpırdayamaz.
Botla koşulamıyor. Hareket kısıtlılığı var. Peki neden bot? Bu şekilde savaşa giden yerinden kıpırdayamaz.
fake fakeoğlu
(29.03.19)
Alışmak için galiba, çamurda yağmurda karda bot giymek zorundasın. Spor ayakkabı ve eşofman da veriliyor, spor yapılacağı zaman giyiyorlar. Uzun dönemleri hep koşarken görürdük biz.


Haklısın aslında Irak’ta, Suriye’de kamuflaj altında terlikle savaşanlar var. Bir bildikleri var mutlaka.


malheiros
(29.03.19)
Savaşta terlik izni al sen hocam


wolfg
(29.03.19)
birincisi her kuvvette bot giyiliyor diye bir şey yok. Eğer deniz kuvvetlerindeysen yüzer ve kıyı birliklerde de er,uzman,astsubay,subay fark etmeksizin siyah kundura ayakkabı giyilir işbaşı kıyafetinin altına yaz,kış farketmeksizin.
ikincisi spor yapılacağı zaman eşofmanın ve spor ayakkabın zaten vardır ve onlarla yaparsın sporu.
üçüncüsü sonuçta bir standart olması gerekiyor her türlü koşula uyum sağlayabileceğin en basic ayakkabı olarak bot var ve o yüzden giyiliyor yapacak bir şey yok.


selfdestruct
(29.03.19)
Elinde 5kg tufek, sirtinda 20kg cantayla umimog kasasindan atla bakalim o bilegin kac parcaya bolunecek.

Ben de sorgulamistim atlayinca anladim.
Bir de camur derdi var, humuslu arazi topragi baharda yapiskan hale geliyor. Botu bile yakalayip birakmiyor.


acemi
(29.03.19)
Outdoor sporlarla ilgilenenler daha iyi anlayacaktır. Sağlam ve güçlü bir botla 4x4 arazi aracı gibi ilerlersin. Dağda bayırda rahat ayakkabı giyilmez. Hemen yırtılır.

Bot bence bi savaşçı için gayet hafif. Eskiden onlarca kiloluk kalkanlar, zırhlar, kılıçlar taşırdı insanlar.


(s)AINT
(29.03.19)
Bot arazide hareketini falan kısıtlamaz. Esas botla rahat hareket edersin, koşarsın.


zombi
(30.03.19)
kışın giyilen bot ile yazın giyilen bot farklı. kışın tabi ki sıcak tutsun diye kalın bot giyiliyor ancak yazlık bot daha rahat


dafuq
(30.03.19)
(12)

Nafaka düzenlemesinde 5 yıl fazla olmamış mı?

Boşandıktan sonra tekrar evlenmek isteyen bir adam 5 yıl beklesin demek gibi değil midir bu? Eski sistemden çok iyi ancak yine fazla değil mi? mesela 1 sene evli kalan 5 yıl para ödeyecek.
Boşandıktan sonra tekrar evlenmek isteyen bir adam 5 yıl beklesin demek gibi değil midir bu? Eski sistemden çok iyi ancak yine fazla değil mi? mesela 1 sene evli kalan 5 yıl para ödeyecek.
fake fakeoğlu
(19.03.19)
o zaman evlenecek vatandaş evlenmeden önce bi 5 yıl düşünecek, acaba 1 sene evli kalıp boşanırsam 5 yıl nafakayı nasıl öderim diye


@biryıldızkaydı +1, oyuncak değil bu, evleniyorsun nihayetinde.


piremses
(19.03.19)
bahsi gecen sure her evlenen 5 sene nafaka odeyecek demek degil. en fazla 5 yil odeyecek demek. nafakanin kesinlikle evli kalinan sure ile ilintili olmasi gerektigini dusunuyorum.
konu fazlasiyla populer hale geldigi icin abartiliyor ayrica, ben 20'li yaslarinda evlenip iki uc sene sonra bosanip omur boyu nafaka odeyen birini hic gormedim. nafaka baglanmak zorunda olmadigi gibi (cocuk yoksa) dikkate alinan durum sadece evlenmis olmak da degildir. 20 yil evli kalip iki cocugu buyuten ama calismayan kadina/adama nafaka baglamak zorundasin, bunun 5 yil sinirli olmasi mumkun degil. dolayisiyla insanlarini ve hakimlerini egitirsen dogru duzgun kararlar verirler.


kassiopeia
(19.03.19)
@kassiopela yeni yasa teklifinde standart 5 yıl olarak teklif edilmiş. İstersen 1 gün evli kal 5 yil ödeyecen.


fake fakeoğlu
(19.03.19)
@fake fakeoglu
hayir bakin haberlerin basligi suresiz nafakanin kalkmasi, icerigi de su sekilde, soruyorlar adama:
peki 20 yil evli kalan da mi suresiz nafaka odemeyecek? (Cunku mantikli olan o, 20 yillik evlilik sonrasi ayaklarinin tekrar uzerinde durmaya calismakla 1 yil evlilik sonrasi farkli seyler, bu surede eger calismadiysan evde oturup cocuk baktiysan egitimin cop oluyor, is bulamiyorsun yastan dolayi vs. ve suresiz olmali)

adam da diyor ki, fark etmeyecek, 1 yil da evli olsan 20 yilda suresiz nafaka yok, 5 yil var.
bu demek degil ki 1 yil evli kalan herkes bes yil odeyecek, eger omur boyu nafaka baglanacaksa birine (kac yil evli oldugundan bagimsiz olarak) bu yok artik, en fazla 5 yil olacak, getirlecek duzenleme bu. artik ust siniri belirlemis oluyorlar; hakim bunun altina karar verebilir, uzerine karar veremez demek.
ne yazik ki dikkat cekecek haber yapacagiz diye orasindan burasindan kirpip sacma sapan bir hale getiriyorlar asil olayi.


kassiopeia
(19.03.19)
"onu fazlasiyla populer hale geldigi icin abartiliyor ayrica, ben 20'li yaslarinda evlenip iki uc sene sonra bosanip omur boyu nafaka odeyen birini hic gormedim."


@kassiopeia

twitterda millet 97 yılından dekont yayınlıyor.
adamın yaşı taş çatlasın 40

al bir tane daha

pbs.twimg.com :large


cenkist1903
(19.03.19)
@bosgezenin ustasi
haklisiniz ancak soyle bir durum var, 23 yasinda evlenip 24 yasinda bosanan kadin/erkek icin bu mantikli olabilir ancak 23 yasinda evlenip ornegin esinin isi yuzunden surekli il degistirip, calisamayip (cocugu olmasa da) ya da yurtdisina tasinip yine calisamayip 10 yil evli kaldigi icin is yasamindan uzak kalan biri icin bunu soyleyemezsiniz, ya da cocuk yapip ona bakmakla yukumlu oldugu icin calisamayan ve 5 yil 10 yil is yasamindan uzak kalan kisi icin bunu soyleyemezsiniz. dolayisiyla nafaka olmamali diye bir sey diyemeyiz, nafaka sadece turkiye'de yok, bir ihtiyac oldugu icin dogmus cunku yasamin gerekli o ihtiyaci dogurmus.
sizin mantiginiza gore mesela yurtdisi santiyede/sirkette (suudi arabistan, katar, vs.) is bulan adamlarin tamaminin ailesi ayrilmali (esi icin giden milyonlarca kadin var), farkli illere atanan hakim esleri? elcilik calisanlarinin esleri? bakin bu insanlar yeri geliyor japonyaya gidiyor japonya'da kaldigi kalacagi uc bes sene, kim bu surede o dili ogrenip calismaya baslayabilir? sonra donecek uc bes sene turkiye sonra nijerya mesela? yani hayat bizim minnak dunyamizdan ibaret degil.


kassiopeia
(19.03.19)
evet 5 yıl fazla.


dafuq
(19.03.19)
kassiopeia, tanıdığım 50 yaşındaki bir kadın tam 20 yıldır nafaka alıyor. çoğu insan bu kadar süre emekli maaşı almıyor. 60-65'te emekli olsan 10-15 sene daha yaşıyorsun.

"min 2, max 5, işe girerse ve evlenirse kesilir"

böyle olmalı.


Jesus Christ
(19.03.19)
Sevgili hukuk sistemimiz bir ekstrem'den öbür ekstreme geçiyor. Kassiopeia'nın yorumu doğru. Max 5 sene ile sınırlamış. 25 yaşında evlen, kocan çalışmanı istemesin, 20 yıl sonra adam senden geçince "5 sene içinde iş buldun-buldun" bulamazsan öl daha iyi.
Bu kadınların boşanmamak için şiddet görmeye, aldatılmaya razı gelmesi demek. Hayat sadece beyaz yakalı bir avuç beyefendinin nafaka acılarından ibaret değil.


SiyamkedisiZorro
(19.03.19)
@jesus,

sizin tanidiginiz kisinin yasamini, ne denle oyle bir karar alindigini ve kararin yanlis olup olmadigini hic bilemiyorum. hatta isin ic yuzunu muhtemelen siz de bilmiyorsunuzdur, belki tamamen yanlis bir karardir? nafaka kararlarinin tekrar incelenmesini isteyebiliyorsunuz bir sure sonra, acaba esi neden istemedi? ya da istedi de ne vardi isin icinde devam edildi? hic bilemiyoruz.

ama tek birimizin deneyimi ve yasantisina dayanarak tum dunyada bir gereklilik nedeniyle dogmus bir kavram oyle olmali boyle olmali diyemeyiz. bu nedenledir ki hakimlerimizi, savcilarimizi, avukatlarimizi (ve elbette herkesi) egitmeliyiz ki daha dogru ve adil kararlar verilsin. hakim takdir yetkisini kullanabilecegini ve nasil kullanmasi gerektigini ogrensin ki boyle kararlar cikmasin.
ama hem aile birliginden dem vurup (cocugu olmadigi halde kadin/erkek esi yuzunden baska yerlere goc edenler), calisma yerlerine kres acmayip, dogum iznini sinirlayip ve sadece kadina vererek (bazi ulkelerde kadin erkek toplamda iki uc sene dogum izni alabiliyorsunuz), hem insanlari egitmeden sistemin kotuye kullanilmasinin onune gecilmesini engellemeden 'yaptim oldu' ile bu is olmaz. sonra ne olur bakin, kalanini devlet odeyecekmis, siz biz oderiz bu kadar basit.
esasinda yasa koyucu da nafakanin neden dogdugunun ve neden korunmasi gerektiginin farkinda, ancak insanlari ve sistemi degistirmek yerine goz boyayacak bir duzenleme ile kandiriyor. bu kadar. ne yapalim o zaman memur atamalarini mi kaldiralim? elcilikleri mi kapatalim? orduyu mu lagvedelim? ayrica neden hep kadin alacakmis gibi konusuluyor? yasadigim yerde elcilikte kadin katip, atese vs. dolu, BM misyon gorevinde bir suru insan var, bu insanlari esleri yurtdisina tasindilar diye universiteleri bir anda kabul gormuyor, bir anda dil ogrenmiyorlar. 15 sene boyle ulkeden ulkeye hayatinizin gectigini dusunun, cocuk faktorunu saymiyorum bile, sonra esinizin akli karisiversin ve 15 sene sonra alaninizda is bulun bakalim?


kassiopeia
(19.03.19)
Bir de şunu anlamıyorum: kocası çalıştırmıyormuş. İş hayatından geri kalmışmış. Bunu yapan varsa 100 sene ödesin. Şu anda büyük şehirlerde tek maaş geçinmek mümkün değil.


fake fakeoğlu
(19.03.19)
(11)

Türk insanı gezme tozma olayını neden bu kadar abartıyor?

2 gün yurtdışına giden sanki 20 yıl kalmış gibi anlatıyor. Geçen bir kızla buluştum 2 saat boyunca sürekli gezmekle alakalı konuştu.. sanki bir yere kapatmışlarda yıllarca çıkamamışçasına anlatıyor. En sonunda bunaldım kalktım gittim. Soru şu: Bu gezme görgüsüzlüğü nedir? Salt tüketim odaklı olmakla
2 gün yurtdışına giden sanki 20 yıl kalmış gibi anlatıyor. Geçen bir kızla buluştum 2 saat boyunca sürekli gezmekle alakalı konuştu.. sanki bir yere kapatmışlarda yıllarca çıkamamışçasına anlatıyor. En sonunda bunaldım kalktım gittim.

Soru şu: Bu gezme görgüsüzlüğü nedir? Salt tüketim odaklı olmakla neden bu kadar övünülüyor?
fake fakeoğlu
(11.03.19)
turk insani sonradan gorme cunku ne olursa olsun sonradan goruyorlar o yuzden bire dort katliyorlar


fıytfıyt
(11.03.19)
ya şimdi 2 günlük gezisini uzun uzun anlatıyorsa bir görmemişlik vardır doğru, çünkü vizesi, maliyeti, dil bilmesi (ne kadar biliyorsa artık) bunlar bir çok insanın hava atma kaynağı. he diyip geçmek lazım bunları.

öte yandan sadece türk insanı anlatmıyor, güney amerikayı gezip dolaşmış isveçli bir arkadaşım da orayı anlatıyordu ya da 1 sene avustralyada yaşamış araba ile road trip yapmış başka bir isveçli arkadaşım da paso onu anlatıyordu. yani var böyle çok anlatanlar


senolll
(11.03.19)
Tr de hayat standartlari dusuk oldugu icin.
O kizin cevresinde mutlaka hic gezmeyenler ve gezemeyenler vardir. Dolayisiyla bir ayricalik hissediyor.
Avrupa vatandasi icin baska ulkeye kayak yapmaya gitmek gayet siradan bir sey. Bizde orta sinifin cogunu icin epey masrafli ve lukse kacan bir sey bu. Orta sinif vatandasi o ayricaliga erisince de bunu yere göğe sigdiramiyor haliyle.

Bizdeki araba meraki gibi dusunebilirsin. Ayni sey.
Avrupa'da ekonimik durumu sikintisiz, eglenceye zevke de para harcayabilicek durumda bireylerin 15-20 yasinda arabalarw bindigini gorebilirsin. Bizde orta sinif bir tarafini yirtiyor biraz daha iyi bir araba icin. 4-5 sene araba borcu oduyor adam ev alir gibi. Aldigini arabanin borcuna verip haftasonu piknige gidecek benzin alamayani biliyorum. Cok var boyle.
Ulaşması zor seyler insanin gözünde buyuyor, onlara ulasinca da ayricalikli hissediyor insan.
Australya'da arabayla hava atamazken burada iyi arabayla hava atabiliyorsun o yuzden.

Ukraybali kizlarin instagraminin yaz tatili fotografi dolu olmasi da ayni. Bircogu tatile gidemiyor cunku.
Yani tr ye ozel degil, ulkenin ekonomik durumuna, yasam standartlarına ozel durum bu. Benzer seyleri yasam standarrlaei dusuk ulkelerde gorursun hep. Bu sordugun gorgusuzlugun nedeni bu.
Gercek anlamda sonradan gorme olayi.


stavro
(11.03.19)
böyle uzun süre kalıp da anlatanları dinliyorum (ağzını germediği sürece).
ama bir şehri 2 gün gezip ya da 10 günde 5 ülke 20 şehir görüp anlatanları kaale almıyorum. travelling kültürünü baya abarttılar. 2 günde bir şehrin nesini gördün de anlatıyorsun.


lesmiserables
(11.03.19)
Yine yurtdışına gidenler neyse de, her akşam bi cafede restoranda tatlıcıda vs. yemek yeme modası çıktı bi de. Bence dışarda yemek yemek marifet değil, oturup telefonunu eline alıp kafanı kaldırmıyosan orda oturmanın da manası yok zaten.


megalomaniac
(11.03.19)
dahası da var. adam 2 günde gittiği ülkenin geleneğini göreneğini falan öğreniyor. o ülkenin başkentini gezip o ülkeyi tahlil ediyor.
lesmiserables +1 19 günde 25 ülke geziyorlar vallahi helal olsun. 100 binlik bir avrupa şehrini gezmek için bile en az 2 3 gerekiyor bence.


mikahakkinen
(12.03.19)
bir gün kaldığı şehirde gittiği tek restoranı/kafeyi "şehrin en iyi restoranı" diyerek anlatanlar var bir de. kaç restoran denedin diye sorsan üzerine yalan söylerler. ya sen o şehirde 1 ya da 2 gün geçirmişsin, tek seçenek bir yerde yemişsin. neyin en iyi restoranı, mutlaka giderse orada ye havası bu ya?


lilyb
(12.03.19)
Onu anlatmasın, bunu anlatmasın, neyi anlatsın Allah aşkına. Gezdiği gördüğü yeri anlatana hayatta bozulmam, sıkılmam. Ben de bir şey öğrenirim diye dinlerim. Ben de anlatırım. Ne var ki bunda. Evet hayat şartlarından ötürü gezmek pahalı o sebeple az geziyoruz. Gittiği yerdeki AVM'yi anlatmadığı müddetçe ne güzel işte.


SiyamkedisiZorro
(12.03.19)
Bu gezme olayini abartanlar da unv li interrailciler.
Sirt cantali gezme olayini bir semavi din haline getirdiler, sirt cantasina inanıyor adamlar.
3 kurus parayla ac ac gezmeyi ovme sacmaligi basladi bunlarin sayesinde.

Yukarida yazdigim sebeplerden yurtdisi gezmeyi ovmeyi anlarim da sirt cantasiyla 5-10 ulke gezip otostopla seyahat etmeyi bir yasam felsefesi diye satıp ben hayatin anlamini cozdum, erdim, mutlak bilgelik seviyesine falan ulastim havalarina girmelerine ayar oluyorum.
Ben de yirmili yaşlarda gezdim, gezmeyi de sevdim de otostopa din diye inanmadik felsefe yapmadik sagda solda boyle. Sorulmadikca da muhabbetini yapmadık.
Fakir gezmenin nesini oversin anlamam zaten. Kicina don alamiyorken biriktirdigin parayi 2 haftalik gezide yemeyi gozden cikardiysan kendine yaptin, ovunulecek nesi var insanliga bir sey mi kattin mk. Ben 3 kurus parayla bir ton gezdim, evrenin ve varligin anlamini cozdum hepiniz bos insansiniz taam mi...


stavro
(12.03.19)
yukarıda bir sürü gerekçe yazmışlar ama hepsi zorlama.
türk insanı görgüsüz ve başkalarının düşüncelerini çok önemsiyor.
en önemlisi "desinler" düşüncesi hakim.

yukarıda link verilmiş ama tekrar vermeden edemeyeceğim
eksisozluk.com


dafuq
(12.03.19)
(4)

Türkiye'ye her isteyenin girebilmesi

Suriyelisi, afganı, özbeki Türkiye'ye rahatça girip çıkıyor hatta çalışıyor falan. Türkiye dışındaki bir ülkede bunlar yapılabilir mi? Bir de Türkiye'de neden denetim yok. Bu kişiler belki hastalık taşıyor.
Suriyelisi, afganı, özbeki Türkiye'ye rahatça girip çıkıyor hatta çalışıyor falan.

Türkiye dışındaki bir ülkede bunlar yapılabilir mi? Bir de Türkiye'de neden denetim yok. Bu kişiler belki hastalık taşıyor.
fake fakeoğlu
(05.02.19)
Coğrafya ve kültür ortaklığı meselesi. İsveç'in komşusu Norveç Finlandiya, gelip çalışabiliyorlar sorgusuz sualsiz.

Özbek ve diğer Türki ülkelerin zaten kültür ve dili çok farklı değil. E Suriye Irak zaten komşu, bir de sınırdan geçince bu memleketlere gönderemiyorsun uluslararası iltica kanunları var.


italya'da da pakistanlı, afgan, bangladeşli, hint bir ton çalışan görünceye kadar ben de senin gibi düşünüyordum. nasıl oluyor da oluyor bilemiyorum açıkçası.


adivar
(06.02.19)
Bir de Türkiye'de neden denetim yok > çünkü, ülkenin parçalanması için "ne mutlu Türküm diyene" diyenlerin sayisinin azaltilmasi/sindirilmesi gerekiyor.

Turkiye disindaki bir ulkede bunlar yapilamaz.


for the record
(06.02.19)
Türkiye'ye özgü bir konu değil bence. Ben diğer ülkelerde de çok uluslu ortamlara şahit oldum.


himmet dayi
(06.02.19)
(1)

insan kaynakları personeli ne kadar maaş alır?

Yeni başlayan ik'cı maaşı ortalama ne kadar olur?
Yeni başlayan ik'cı maaşı ortalama ne kadar olur?
fake fakeoğlu
(31.01.19)
(2)

Tezde alıntı yüzdeliği taramak

Tezin sadece literatür kısmını mı taratıyoruz yoksa bulgular kısmını da taratmak gerekiyor mu?
Tezin sadece literatür kısmını mı taratıyoruz yoksa bulgular kısmını da taratmak gerekiyor mu?
fake fakeoğlu
(30.01.19)
Yöntem, bulgular ve tartışmada intihal yapılamaz mı? Tezin tümü sokuluyor, kaynakça hariç.


depol
(30.01.19)
Kaynakça hariç+1


pochina
(30.01.19)
(1)

Apa formatında metin içi referans

5 yazardan fazla yazarları osman ve ark.(2003) mü yoksa direkt osman ve arkadaşları (2003) olarak mı yazıyoruz?
5 yazardan fazla yazarları osman ve ark.(2003) mü yoksa direkt osman ve arkadaşları (2003) olarak mı yazıyoruz?
fake fakeoğlu
(30.01.19)
3-5 yazar için metin içi ilk referansta tüm soyisimler yani Osman, x, y ve z (2003) sonraki metin içi referanslarda Osman ve diğer. (2003) ya da Osman ve ark. (2003)

6 ve üzeri yazar için metin içi tüm referanslarda Osman ve diğer. (2003) ya da Osman ve ark. (2003)


depol
(30.01.19)
(2)

Sağlık ocakları vitamin tahlili yapıyorlar mı?

Sağlık ocağına gidip B12 ve D vitamini ölçtürmek istiyorum desem bedava tahlil yaptırabilir miyim?
Sağlık ocağına gidip B12 ve D vitamini ölçtürmek istiyorum desem bedava tahlil yaptırabilir miyim?
fake fakeoğlu
(27.01.19)
Randevu oluşturup ücretsiz yararlanabiliyorsunuz. Sağlık ocağı hiçbir şekilde ücret talep edemez.


aynabugusu
(27.01.19)
Aile hekimleri de yapıyor bu testleri. Aklınızda olsun.


reyals
(28.01.19)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.