Giriş
(2)

bu merve özkaynak mı?

http://www.aladdinturkiye.com/img/gallery2-2.jpgsb?
güneyli çocuk
(17.04.19)
kesinlikle hayır.


theseachange
(17.04.19)
alakası yok.


ladybird
(17.04.19)
(7)

İsten eve gelince dinlenme ritüeliniz

Neler ?3-4 şey yapip kendime gelsem.
Neler ?

3-4 şey yapip kendime gelsem.
güneyli çocuk
(16.04.19)
Duş ve en az 1,5lt su içmek.


zaman
(16.04.19)
Kahve yaparken geçen 20-25 dakika mental olarak çok dinlendirici oluyor bence, o arada hiçbir şey düşünmüyorum


Kendimi koltuğa ya da yatağa atıyorum, kedi bütün gün yalnız kaldığı için gelip sırnaşıyor, sevgi dolu bir 15-20 dakika geçiriyoruz.


kobuzchu kiz
(16.04.19)
365 günün 365'i de duş alıyorum, bi arınıyorum önce çomar world'den.

çay olmazsa olmaz.

netflix yokken ne yapıyordum bilmiyorum.


kesinlikle duş ve hafif dinlendirici müzikler. yatmadan önce de biraz okuma yapıyorum.


Öğrenci olmasam bir yorgunluk birası açıp ayaklarımı uzatarak netflix’i açar ya da playstation’da takılırdım çoğu gün fakat ayakları uzatıp karın toksa kahve + dizi/film de oldukça rahatlatıcı. Ama ayakları uzatmak şart.


siyah giyen adam
(16.04.19)
Comar world den arinma +1

Tavanla bakisma geleneksel etkinligi


baldan kaymak
(16.04.19)
(1)

yağlı güreş - ağızdan tutmak ?

bu ne ya ? 7:04-7:05'te siyahi arkadasın ağzını yırtıcak adam. böyle bi teknikte mi varmış ?https://youtu.be/M60V-UDf7Cw?t=425
bu ne ya ? 7:04-7:05'te siyahi arkadasın ağzını yırtıcak adam.
böyle bi teknikte mi varmış ?

youtu.be
güneyli çocuk
(14.04.19)
Teknikte ne varmış, sorunu anlayamadım? Kendini düzgün ifade edebilirsen cevap verelim.


(7)

amerika - ortalama çalışma süresi

Ben şu verileri analiz edemedim, dünyanın en iyi şirketlerine girmiş adamlar neden 2 yıl dolmadan çıkıyorlar ?maaş + yol + sodexo + sigorta olduktan sonra neden durmuyorlar ? nereye gidecekler ki ? daha iyi şirket yok.bunun arkasındaki anlayış, felsefe, iş kültürü nedir ?https://pazarlamasyon.com/du
Ben şu verileri analiz edemedim, dünyanın en iyi şirketlerine girmiş adamlar neden 2 yıl dolmadan çıkıyorlar ?
maaş + yol + sodexo + sigorta olduktan sonra neden durmuyorlar ? nereye gidecekler ki ? daha iyi şirket yok.

bunun arkasındaki anlayış, felsefe, iş kültürü nedir ?

pazarlamasyon.com
Facebook: 2.02 yıl
Google: 1.90 yıl
Oracle: 1.89 yıl
Apple: 1.85 yıl
Amazon: 1.84 yıl
Twitter: 1.83 yıl
Microsoft: 1.81 yıl
Airbnb: 1.64 yıl
Snap Inc.: 1.62 yıl
Uber: 1.23 yıl
güneyli çocuk
(08.04.19)
Kendi şirketini kuran vardır.
Rakibe giden vardır.

Öte yandan bu tablodan çıkarılacak bir başka sonuç da sürekli yeni çalışanların işe alınması nedeniyle ortalama çalışma süresinin düşük olmasıdır.


cakabo
(08.04.19)
çoğu kendi şirketini kurmak üzere ayrılıyor. Ayrıca facebook'da amazon'da çalışan adamın yine gidebileceği tonla dünya devi şirket var. Amazondan microsoft'a geçmek ya da facebook'tan Uber'e geçmek bir kayıp değil. dolayısıyla sektör çok büyük ve kazançta bol bu sebeplerle ortalama çalışma süresi kısalıyor.

Bu tarz ülkelerde özellikle teknoloji gibi değer gören sektörlerde amaç maaş yok sigorta dışına taşıyor. Herkes kendi girişimini yapma derdinde genelde.

ayrıca: www.donanimhaber.com


ayin yazari
(08.04.19)
Zaten şirket içinde çoğu birimde 6 ayda bir bölüm değiştirirler genelde. Çalışanların rutinlerinin değişmesi ve motivasyonlarının artması sağlanıyor bir şekilde.
Maaş başka şirkete geçmeden çok fazla artmıyor. Her şey maaş değil tabiki mesela dropboxın bir mutfağı var 5 yıldızlı restoran gibi. Kimi şirketlerde yemekler pahalı kimisinde ücretsiz. Bira dolapları, meyve servisleri, spor komplekslerini havuzlarını falan değerlendiren çok var. Maaşlar çok gibi gelse de vergi yüzünden düşüyor baya.
Ek olarak yeni mezun birisi zaten 2 yılda göreceği çoğu şeyi öğreniyor. Hazır beyni gelişime en açık yaşlardayken daha fazla yetenek, programlama dili ve farklı sorunlar görmek için bölüm veya şirketi değiştiriyor.
Uberde az çalışılması büyük ihtimal startup olduğu için şirketin çalışma düzeni daha farklı ve diğerlerine göre rahatsız konumdadır ondan dolayı işe giren hemen 1 senede başka şirkete kaçıyor olabilir.
Amerikanyada çalışanlar daha doğru bilgiyi verir biz de öğreniriz inş.


bahoho
(08.04.19)
cogu insan memuriyet olarak bakmiyor cünkü ise. adam harvard, mitten mezun, dünyayi kurtaracgim cünkü süpermen oldum ben diye bir balondandan cikiyor, ise giriyor, bakiyor aslinda afili memuriyet. tatmin olmuyor ve cikiyor.

maaş + yol + sodexo + sigorta olmasi bazi insanlari tatmin etmiyor, daha fazla maas veren cok yer oluyor.

sirket kuran elbette cok ama öyle herkes degil, cogu daha ufak firmalara ya da ciddi yatirim almis startuplara geciyor, maas bir anda 2 katina cikiyor.

cok etken var ama en büyügü tatmin olmamak.

bir de amerikada özellikle adam senden %100 verim alamazsa büyük ihtimal 1-2 ay tahammül edip kapiya koyuyor. is dünyasi cok acimasiz.


duygusuzromantik
(08.04.19)
Benim bu profilde tanidigim 2 Kanadali akrabam var. Onlari gozlemledigim kadariyla yaziyorum.

Artik devir degisti. "Milennial" diye bahsettigimiz genceler tamamen farkli bir jenarasyon. Eskiler gibi bir ise kapagi atayim, emekli olana kadar kalayim diye dusunmuyorlar. Surekli bir arayis icerisindeler. Yenilik istiyorlar. Elindeki ile yetinmek yok yani. Bu bahsettigim grup sadece is istemiyor, farklilik yaratmak istiyor. Bir kagidin/algoritmanin/programin vb. uzerinde iki islem yapip diger departmana gondermek is degil bu adamlar icin. Bu insanlar A'dan Z'ye sirketin ne yaptigini bilmek istiyor. Karar vermenin parcasi olmak istiyor. Dusuncelerine deger verilmesini istiyor. Yaptigi isten tatmin olmak istiyorlar. Kovulma korkusuyla korkarak calismiyor. Isten ayrilmanin dunyanin sonu olmadigini biliyorlar. Daha bir cok neden vardir ama benim gozlemledigim kadariyla ana sebep bu.


cogu kendi isini kuruyor argumani yanlis. genelde sirket ici isleyisi yada sirket kulturunu begenmiyor olurlar. ozellikle amazon ve uber'in sirket kulturu pek begenilmez, asiri stresli ve birbirinin ayagini kaydirma uzerine kurulu bir duzen var. bu sirketlerden ayrilanlar yine bu listedeki diger sirketlere gidip, kendilerine uygun is ortamini bulmaya calisiyorlar. kimyalarinin uyustugu yerde 5+ yil calisip yollarina bakiyorlar. birde verilen ortalamalar sanki biraz dusuk gibi. gecen yilin ortalamalari su sekilde www.businessinsider.com


crucio
(08.04.19)
bu tip yerlerde iş temposunun aşırı yoğun olması il ebeklentilerin inanılmaz yüksek olması da bir faktör. o yüzden insanlar bu büyük firmaları bi nevi atlama tahtası olarak da görebiliyor. cv'sinde facebook, google olan adamı daha küçük ölçekli firmalar kapış kapış kapmak istiyor, bu da adamlara benzer pozisyonlarda belki daha iyi maaşlı veya daha düşük beklentili/tempolu işlere erişim kolaylığı sağlıyor.


taurina
(08.04.19)
(2)

fox, irfan değirmenci'ye

sahip çıkabilirdi değil mi ?neden bunu tercih etmedi ?
sahip çıkabilirdi değil mi ?

neden bunu tercih etmedi ?
güneyli çocuk
(01.04.19)
belki irfan fox'u tercih etmemiştir. nerden bilelim?


himmet dayi
(01.04.19)
geçen sene ismail küçükkaya "adam kazandı" mesajını canlı yayında ifşa ettikten sonra irfan değirmenci fox tv ve çalar saat programı ile ilgili ayrılma sürecini kendi açtığı canlı yayında anlatmıştı. onu bulabilirseniz cevabınız o videoda.


kibritsuyu
(01.04.19)

Ubuntu-Pinta

silgi'nin resimde iz bırakmasının hikmeti nedir ?nasıl önlenir ?
silgi'nin resimde iz bırakmasının hikmeti nedir ?

nasıl önlenir ?
güneyli çocuk
(23.03.19)
(9)

bugün bi haller, bi mayışmalar

yaşayan var mı ?üstümde anlamsız uyuşukluk var, arkadaşımda öyleymiş.cemre falan mı düştü. sizde nasıl durumlar.
yaşayan var mı ?

üstümde anlamsız uyuşukluk var, arkadaşımda öyleymiş.

cemre falan mı düştü. sizde nasıl durumlar.
güneyli çocuk
(18.03.19)
bahar yorgunluğu buraya cuk oturuyor.


onemoremile
(18.03.19)
Kan testi için randevu bile aldım doktordan. Öyle bi halsizlik içindeyim


Ben varım da benimki doğuştan.


Bebde bir sey yok.
Merdiven bulup dikenli tellere takilmis bir kedi kurtardim hatta sabah sabah.


stavro
(18.03.19)
var ama benimki alkolden galiba.


datnet
(18.03.19)
Yoo, gayet dincim.


twq
(18.03.19)
Diyetin 2. Günündeyim. Birazdan günün ilk öğününü yiyeceğim. Herhangi bir uyuşukluk yaşamadım. Bu arada 4 kupa kahve içtim tabii. Onun etkisi de yadsınamaz.


(s)AINT
(18.03.19)
Bende durum tam tersi. Cemre düştümü havalar ısındı mı boz ayı gibi uykudan uyanıyorum.


heidi'nin dedesi
(18.03.19)
ölüyorum yorgunluktan. :(


tabudeviren
(18.03.19)
(1)

eclipse ide kullananlar

proje oluştururken proje klasöründe otomatik "doc" ve "test" klasörleri oluşuyor mu?nereden ayarlanıyor o ? böyle bir şey var mı?iş yerinde biri eclipse kullanıyor ve tüm projelerinde içi boş doc ve test var da..
proje oluştururken proje klasöründe otomatik "doc" ve "test" klasörleri oluşuyor mu?

nereden ayarlanıyor o ? böyle bir şey var mı?

iş yerinde biri eclipse kullanıyor ve tüm projelerinde içi boş doc ve test var da..
güneyli çocuk
(16.03.19)
Default olarak hic bir dosya gelmez. Benim bildigim kadariyla oyle bir ayar da yok. Ama arkadas cok tembelse direk copy paste yapiyosa yeni projeleri sonra da icini bosaltiyosa belki? Ya da sirketin kurallari oyleyse?


beriberi
(17.03.19)
(3)

plastik enjeksiyon işinden anlayan var mı ?

şöyle bir ürünü tüm parçalarıyla üretmek ne kadara mal olur ?1000 tane yaptırıcaz mesela ?https://www.hyquestsolutions.eu/fileadmin/HYQUEST/Products/Meteorological/tb3_2016.png
şöyle bir ürünü tüm parçalarıyla üretmek ne kadara mal olur ?

1000 tane yaptırıcaz mesela ?

www.hyquestsolutions.eu
güneyli çocuk
(15.03.19)
ek yok


winston
(15.03.19)
Muhtemelen üretici sizden ürünün kalıbını isteyecek, kalıp fiyatı min 30k filan tutacaktır.Kalıp halledildikten sonra üretim için fazla bir şey istemezler


16f628a
(15.03.19)
Sadece kalıp 100.000₺'den fazla tutacaktır. + aksesuarlar ve onların montajı yapılması gerekiyor.


mrmlq
(15.03.19)
(3)

İTÜ'de yemek yiyecek yer...

Yemekhane dışında uygun fiyatlı ev yemeği vs yapan bir yer var mı ?
Yemekhane dışında uygun fiyatlı ev yemeği vs yapan bir yer var mı ?
güneyli çocuk
(13.03.19)
Yemekhane karşısı selfiş(sütiş) var, fiyatları uygun


solenkol
(13.03.19)
küçük ev var, inşaat fakültesi en üst katı


kronik
(13.03.19)
yemekhaneden daha ucuz bir yer olacagini sanmam. ama yemeksepetinden itu icinde bir lokasyona siparis verebilirsin. gelince telefonla ariyorlar.


orpheus
(13.03.19)
(4)

deneme süresi bitince

adam bizi işten çıkaramıyor mu ?ne oluyor mevzu ?
adam bizi işten çıkaramıyor mu ?
ne oluyor mevzu ?
güneyli çocuk
(12.03.19)
deneme suresi bittikten sonra tazminat odeyerek veya ihbar suresini bekleyerek isten cikarabilir. @Cesario'nun dedigi gibi yani.


dirk_41
(12.03.19)
Çıkarıyor tabi adı üstünde deneme. Biteceğini bilerek giriyorsun eğer anlaşırsanız devam ediyorsunuz.


alengirli sorulmuş bir soru. işyeri sizi deneme süresi içinde çıkarmak istiyosa deneme süresi bitmeden çıkarır zira muhasebecisi bu tarihleri iyi bilir. ve onun çıkışınızı ayarlamasına göre tazminat alamazsınız. hatta 2 ay içerisindeki işten çıkarmalarda ihbar öneli bile olduğunu hatırlamıyorum. tazminat olmadığı kesin ama.

ha eğer deneme süresi geçmişse ise, 6 aya kadar 2 hafta hak kazanırsınız. eyyorlamam bu kadar.


belirsizlik
(12.03.19)
Belirsizlik doğru demiş


photo85
(13.03.19)
(7)

^^ ne demek ?

tam olarak ^^ smile'i ne anlama geliyor ?
tam olarak ^^ smile'i ne anlama geliyor ?
güneyli çocuk
(26.02.19)
Hihi anlamina geliyor bence.


kuehles blondes
(26.02.19)
anime gülüşü


bazenuyur
(26.02.19)
çinli satış danışmanı kadın attı bide, taşlar yerine oturuyo


güneyli çocuk
(26.02.19)
Bunu ben de bilmiyordum. Hatta sanırım bugün itibariyle yanlış bildiğimi fark ettim. Kendimce kedi kulağı herhalde diye saçma bir çıkarım yapmıştım ama görünen o ki değilmiş. Garip bir şekilde itici buluyorum.


Amaranta ursula
(26.02.19)
Anime gülüşü olduğunu bilmiyordum ama ben de itici buluyorum.


şubatsonrası
(26.02.19)
tam olarak ^^ ise yukarı kalkık kaş gibi kullanıyor benim çevrem; bir nevi "hadi buyur bakalım" ya da "işin bir de böylesi var" gibi.

^.^ olunca kedi
^_^ olunca anime gülüşü


(5)

1 cümle ingilizce çeviri ricası

Doğruyu söylemek gerekirse, seçilecek ürünlere karar verme konusunda pek söz hakkım yok.
Doğruyu söylemek gerekirse, seçilecek ürünlere karar verme konusunda pek söz hakkım yok.
güneyli çocuk
(25.02.19)
(to be honest | to tell you the truth), I don't have (voice | much to say) about decision.

parantez icindeki kaliplardan istediklerini secebilirsin.


crucio
(25.02.19)
To be honest, I don't have a say in the matter of deciding which products to choose.


shangrilla
(25.02.19)
ben bu lafı konumum gereği ayda birkaç kere söylerim. bizde her şeye patron karar verir. çinlilerle yazışınca zaten koy g.. rahvan gitsin şeklinde ingilizce yazışıyoruz. uzun lafın kısası

I have no role to confirm specs or price of goods. Boss decides everything.


lazpalle
(25.02.19)
shangrilla +1
ya da daha kısaca
To be honest, I don't have a say in choosing the products.


kobuzchu kiz
(25.02.19)
Honestly, I hardly make decisions over specifics.


amkonun
(25.02.19)
(5)

Telefon Operatörleri hakkında

Eğer yasak değilse, operatörler hakkında bir anket yapmak istiyorum.Turkcell'in telefona otomatik yüklediği `turkcell menü` de bir seçeneğe tıkladığım gibi onay falan istemeden bir servise beni kaydetti. (başlıkta da benzer şeyler var.)Yukarıdaki olayın etkisi ve hazır taahhüt'üm de bitmiş. Avea ya
Eğer yasak değilse, operatörler hakkında bir anket yapmak istiyorum.

Turkcell'in telefona otomatik yüklediği turkcell menü de bir seçeneğe tıkladığım gibi onay falan istemeden bir servise beni kaydetti. (başlıkta da benzer şeyler var.)

Yukarıdaki olayın etkisi ve hazır taahhüt'üm de bitmiş. Avea yada Vodafone'a geçsem mi diye düşünüyorum.

Sizin avea/vodafone'u turkcell'e tercih ettiğiniz oldu mu ?
Memnun musunuz ?

(Telefon kullanımım çok minimal.)
güneyli çocuk
(25.02.19)
En ucuz hangisiyse ona geçin. Turkcell ilk operatörüm, pahalı geldiği için Vodafone'a geçtim, şehir değiştirdiğimde yaşadığım bölgede çekemdiği için Avea'ya geçtim.


dayl
(25.02.19)
Ben yaklaşık 18 yıllık Turkcell kullanıcısıyım. Arada Avea ve Vodafone tecrübelerim de oldu. Turkcell bu zamana kadar beni hemen hemen hiç kullandığım hizmetlerde gösterdiği kalite ile yarı yolda bırakmadı desem yeridir.
Bulunduğum coğrafyada ve işim gereği diğer operatörlerin iyi çekmediği yerlere gitmek durumunda kalıyorum ve bu beni olumsuz etkiliyor.
Böyle bir problemle karşı karşıya kalmayacağımı bilsem kesinlikle ve kesinlikle hizmet kalitesinden vereceğim ufak ödünlere karşılık fiyat avantajlarını tercih eder diğer operatörlere geçerdim.
Maalesef Turkcell rakiplerine karşı üzücü bir şekilde pahalı.

Bence ekonomik olarak kafanda soru işaretleri varsa ve kullandığın hizmetlerde bir problem yaşamayacaksan numaranı taşımak en mantıklısı gibi görünüyor.


baharat
(25.02.19)
türk telekoma geçtim ve memnunum. en azından turkcelle göre çok çok ucuz.


sutlu nescafe
(25.02.19)
Telekomdayim 15 GB internetli pakete 35 lira ödüyorum.


westblack
(25.02.19)
Açılın operaörde çalışan mühendis geldi.

İlk hat aldığımda Turkcell almış, 6 ay sonrasında pahalı diye Avea'ya geçmiş ve hala Avea kullanan insanım. Hatta paketimi de söyleyeyim: 3 aylık, 10 gb, 1000 dakika, 1000 sms 60 tl. Faturasız.

Büyük şehirlerde şehir merkezlerinde ya da kalabalık ilçelerde yaşıyorsanız 3 operatör de performans olarak hemen hemen aynıdır. Turkcell çekim kalitesiyle övünür, ama gerçekten de olmadık dağda bayırda denizin ortasında fln çeker. Böyle yerlerde Avea veya Vodafone nadiren çeker. O yüzden daha az nüfuslu ilçelerde veya köylerde bulunacaksanız Turkcell kullanın.

3 operatörün de büyük şehir merkezlerinde bile kör noktaları vardır, operatörleri arayıp şikayet edersiniz, düzelmez. Çünkü düzelmesi için ya yeni baz istasyonu kurulması gerekir (bkz: yatırım maliyeti), ya da BTK'nın onayı doğrultusunda mevcut antenlerin yönünün değiştirilmesi gerekir ve kimse BTK ile uğraşmaz.

Buna ek olarak kalabalık olaylarda (mitingler, fuarlar, maçlar, konserler vb) 3 operatörün hepsi çöker çünkü altyapı bellidir. Altyapıyı desteklemek için geçici ek istasyonlar kurulur, Turkcell bunu daha fazla kaynağı olduğu için daha iyi yapar diğer ikisine göre. Özellikle 3 büyüklerin maçlarına tüm operatörlerde çok önem verilir. Konser, miting vs ise kimin olduğuna göre değişir.

Dolayısıyla eğer çok dağla bayırla işiniz yoksa, günlük olarak bulunduğunuz ortamlarda hangi hattın iyi çektiğine bakın, ona göre değiştirin derim. Mesela Avea ben ünivertstedeyken bir fakültenin bir koridorunda çekmezdi, ama nadiren orda dersim olurdu. Eve giderken ufak bir yol var o yolda da çekmiyor. 10 yıl oldu hala çekmiyor. Bazı arkadaşlarımın evlerinin bazı odalarında çekmediği oluyor vs. Ancak bunlar hayatımı hiç etkilemedi, hala severek kullanıyorum.


taurina
(25.02.19)
(9)

Kredi kartı kapatma

Maaş hesabı açarken, yanında kredi kartı da zorunlu diye kitlediler.İstemezseniz parola almazsınız, kartı kırıp üstünde tepinirsiniz falan dedi.Ama sonuçta ben kartı kırdım diye, adamların database'indeki kredi kartı hesabım yok olmuyor değil mi ?Sonuçta ben kart istiyorum diye imza atmışım ve onayl
Maaş hesabı açarken, yanında kredi kartı da zorunlu diye kitlediler.

İstemezseniz parola almazsınız, kartı kırıp üstünde tepinirsiniz falan dedi.

Ama sonuçta ben kartı kırdım diye, adamların database'indeki kredi kartı hesabım yok olmuyor değil mi ?

Sonuçta ben kart istiyorum diye imza atmışım ve onaylanıp kartım adresime yollanmış.

Bu saatten sonra nasıl bir kapatma yolu izliyorsunuz ?
güneyli çocuk
(25.02.19)
Müşteri hizmetlerini arayıp kartı kapatıcam diyin, işi yokuşa sürüp şubeye yönlendirebilirler belki, prosedürü bilmiyorum henüz hiç kart kapatmadım.


dayl
(25.02.19)
öncelikle kimse size zorla kredi kartı veremez. tekrar başınıza gelirse tereddütsüz reddedebilirsiniz. kapatmak için bankanın çağrı merkezini arayın.


helenart
(25.02.19)
henüz sana ulaşmadıysa teslim alma. kurye gelirse ben istememiştim bro de. en sağlamı bu olur.


unabomber
(25.02.19)
müşteri hizmetlerini arayın, kartı kaybettim, yenilenmesini istemiyorum deyin.


@helenart / @unabomber

telefonla bankayı aramanın fikri bile beni bitiriyor. yarım saat istediğim kişiye ulaşamayacağım. kredi kartımı kapatmak istiyorum diyen kimi, hemen işleme alırlar ki.

kartı teslim almamakta, benim kartı kırmamla aynı şey değil mi ?
internete girdiğimde yine hesabımı orada göreceğim. kart sadece elle tutulan bir şey. hesap ayrı, kart ayrı.


güneyli çocuk
(25.02.19)
Kredi kartı hesaptan bağımsız. Kredi kartında bir hesap varsa da maaş hesabınızdır o. Kartı aktif etmediğiniz için zaten bi' süre sonra sistemden de silinecektir, unutun keyfinize bakın hiç olmamış gibi


dayl
(25.02.19)
en kolay ve çabuk çözümü @damla sakızlı dondurma yazmış. 3 dakikada kartınızı kapatmış olursunuz


yemrem
(25.02.19)
kayıp/çalıntı menüsünden devam et. hemen cevap verirler. yöntemi @damla sakızlı dondurma yazmış zaten :)


helenart
(25.02.19)
Telefonla aradığınızda kart çalınması ve şüpheli işlem için x e basın der direkt. Yani ulaşmak için çaba sarfetmeniz gerekmez.


baal
(25.02.19)
(3)

ingilizce çeviri yardımı

bana aşağıdan minimum bir cümle çevirmek ister misiniz ?içten cevabınız için gerçekten çok minnettarım.bana güzel bir yol gösterdiniz.( ve çok güzel bir mail kapanış cümlesi :( )
bana aşağıdan minimum bir cümle çevirmek ister misiniz ?

içten cevabınız için gerçekten çok minnettarım.
bana güzel bir yol gösterdiniz.

( ve çok güzel bir mail kapanış cümlesi :( )
güneyli çocuk
(21.02.19)
I am truly grateful regarding your sincere response. you have shown me a nice way (nasıl bir yol olduğuna göre değişebilecek bir sözcük)

edit: response. fark etmemişim.


bohr atom modeli
(21.02.19)
nice yerine superb derdim ben olsam, nice gibi her şeye uyan ama daha etkili. gerçi evet tam bilinse biraz daha net bir kelime bulunabilir. bi de respond fiil, response olacak.


Lütfen motamot çevirmeyin "bana güzel bir yol gösterdiniz"i. Çeviri kokmasın.

You've shown me the way.
You've been an excellent guide.
Thanks for pointing me in the right direction.

Daha da çoğaltılabilir. Seç beğen. İstersen iki tanesini birlikte de kullanabilirsin.


shangrilla
(21.02.19)
(5)

3D çizim için aşırı basit program

şu ürünü en az efor ve eğitim ile hangi programlar vasıtasıyle çizebiliriz ?tabi prototipleme için olacak.http://www.makemy3dprints.com/images/Functional-Prototyping-Service.jpg
şu ürünü en az efor ve eğitim ile hangi programlar vasıtasıyle çizebiliriz ?

tabi prototipleme için olacak.

www.makemy3dprints.com
güneyli çocuk
(21.02.19)
Solidworks uyar buna.


Autocad


stavro
(21.02.19)
Hem bulabileceğin kaynak açısından hem görsellik ve kolaylık açısından solidworks işini görür


sketchup en kolayı olacaktır,


16f628a
(21.02.19)
Sketcup en kolayi. Solidworks falan degil.


c1b2k3
(21.02.19)
(2)

patrona mail atayım mı

bir projeye girişiyoruz. nasıl yapılır edilir araştırması sırasında dünyada yapılmış çok süper, aşmış projeler de gördüm.adama onları da atsam mı, morali bozulur/motivasyonu düşer mi? asdsad :D belki ilham falan alırdık.
bir projeye girişiyoruz. nasıl yapılır edilir araştırması sırasında dünyada yapılmış çok süper, aşmış projeler de gördüm.

adama onları da atsam mı, morali bozulur/motivasyonu düşer mi? asdsad :D

belki ilham falan alırdık.
güneyli çocuk
(20.02.19)
at tabii. bir şeyin çalışıyor olması daha iyisi olmadığı anlamına gelmez diye de altına ekle


kablelvuku
(20.02.19)
at mutlaka


avatar is back
(20.02.19)
(3)

satın alma departmanı (yardım)

arkadaşlar tecrübelerinize ihtiyacım var.elektrik/elektronik sektöründeyim.bana sensör alma işi kaldı. hepsi yabancı firmalar.belki o sensörü üreten 10 tane farklı firma buldum. şimdi bu adamlara tek tek mail atıp, fiyat isteyip, numune gönderebilir misiniz mi diyeceğim ? yada bir adet numune satın
arkadaşlar tecrübelerinize ihtiyacım var.

elektrik/elektronik sektöründeyim.

bana sensör alma işi kaldı. hepsi yabancı firmalar.

belki o sensörü üreten 10 tane farklı firma buldum.

şimdi bu adamlara tek tek mail atıp, fiyat isteyip, numune gönderebilir misiniz mi diyeceğim ? yada bir adet numune satın alabiliriz mi diyeyim nasıl oluyor bu işler ?

numune isteme nasıl oluyor ?
bazı cihazlar da kocaman, şimdi 100$ lık şeyin numunesi olur mu ?

ayrıca mail'de yapmakta olduğumuz iş hakkında ne kadar bilgi vermeliyim ?
"böyle büyük bi iş aldık, sizi beğenirsek 100 tane alırız üründen" denir mi ? denmez mi ?

ne kadar detay verseniz o kadar süper benim için.
güneyli çocuk
(19.02.19)
Satın almaci değilim ama gördüklerime göre yazayım.
Öncelikle tahminim. Çok büyük bir kurumsal şirket değilsiniz.
Firmalarla öncelikle telefon ile. Görüşüp muhatap bulun. Sonra maillesirsiniz.
Sizinle. İlgili bilgiler verecekseniz gizlilik sözleşmesi yapabilirsiniz. İhtiyaç yoksa, firmaya dersiniz ki yaklaşık şu hacimde bir satın alma planlıyoruz istediğimiz ürünün özellikleri bunlar. Sizde şu şu ürünler ihtiyacınıza uygun görünüyor. Test etmek için şu kadar sureligine tedarik edebilir misiniz. Dersiniz onlar da evet ederiz, hayır satın almanız gerekiyor gibi bir yanıt döner.


kisa
(19.02.19)
Bu kac tane alacaginiza; sirketin buyuklugune gore degisir.

Ellerinde varsa numune istenir geri vermek kosulu ile 100 dolarlik bir sey ise.

Diyeceginiz su. Sirketinizin numunelerini isveren onayina sunmak zorundayiz. bu sebeple isveren numune gormek istiyor. Eger begendirebilirsek x adet satin almayi planliyoruz. Geri iade kosulu ile numunenizi isveren onayina sunmak istiyorum.

Yaptiginiz is icin X firmasinin Y projesi icin sensor alimi planlamaktayim dserseniz yeterli.


Eğer adı duyulmuş kurumsal bir firma değilsen ücretsiz sample işini unut. Hele ki 100$'lık bir üründen numune alma ihtimalin sıfır bile değil, sıfırın altında.

Sensörlerden binlerce alacaksındır, o zaman adamlar sana uçakla temsilci bile yollarlar. Bunun dışında zaten "spec" bellidir, datasheet'i açar incelersin, işine uygun mu değil mi belli olur. Numune ister testlerini de yaparsın.


İlk aşamada bütün üreticilere mail atıp "sales" ile ilgilenen kişinin mailini alıp direkt ona ulaşmaya çalış, o ona forwardlar, pinpon topu gidene kadar re:re:re:re diye uzar iş.


Proforma faturalar gelince de aralarından fiyat/performans oranı iyi olanlardan seç ve numune iste, sonra en beğendiğin üründen sipariş et.

Seçtiğin sensörün "obsolete" olmadığından emin ol, sonra devamını istediğinde "artık üretmiyoruz ki" demesinler.


kimlanbu
(21.02.19)
(1)

Ubuntu üstünde VM Box ile USB

usb okuyabilen var mı ? varsa vm box'ın hangi sürümünü kullanıyor ?
usb okuyabilen var mı ? varsa vm box'ın hangi sürümünü kullanıyor ?
güneyli çocuk
(15.02.19)
eksiup.com kirmizi yere sag tik

Version 5.2.12 r122591 (Qt5.6.2)


lifeframe
(15.02.19)
(1)

Sulu yemek lokantasında

O gunku artan sulu yemekleri ne yapiyorlar? Ertesi sabahtan gelen yeni yemeğe karistirirlar mi ? Aksam buzdolabina mi koyuyorlar ?
O gunku artan sulu yemekleri ne yapiyorlar? Ertesi sabahtan gelen yeni yemeğe karistirirlar mi ? Aksam buzdolabina mi koyuyorlar ?
güneyli çocuk
(13.02.19)
karıştırılıyor kesin bilgi. sebzeler etler süzülür ertesi gün salçalı su yapılıp tekrar tezgaha verilir. kıymalı yemek varsa kıymalar kadın buda da kullanılır


oscar
(13.02.19)
(2)

yüksek lisans atılma vs kayıt sildirme

yüksek lisanstan atılma ve kayıt sildirme arasında ne fark var ?ikisi de af çıktığında eğitime geri dönebiliyor mu ?
yüksek lisanstan atılma ve kayıt sildirme arasında ne fark var ?

ikisi de af çıktığında eğitime geri dönebiliyor mu ?
güneyli çocuk
(11.02.19)
Birinde onlar seni kovuyor, diğerinde sen istifa ediyorsun.

En son af her ikisini de kapsıyordu da yeni bir af çıkarsa kimleri kapsayacağını bilemezsin. Amacın aftan yararlanma ise onların seni atmalarını beklemek en iyisi.


Son 3 afta hem kayıt sildirenler hem de atılanlar yararlandı. Aftan yararlanma açısından gelecekte de ikisi arasında bir fark olacağını zannetmiyorum.
Kayıt sildirme işlemiyle uğraşmak istemiyorsanız, atılmayı bekleyebilirsiniz.


Rh Negatif
(11.02.19)
(1)

Klasik Erkek Çorabı (ama kısa)

Klasik erkek giyim mağazalarında satılan şu kaliteli çorapların bir "kısa" versiyonları var mı hiçbir yerde?https://www.dsdamat.com/urun/ds-damat-corap-411150.htmlPierre Cardin ve sanırım bir yere daha sordum yok bunlar standart dediler. Şöyle bir uzunluk yeterli aslında:https://mcdn01.gittigidiyor.
Klasik erkek giyim mağazalarında satılan şu kaliteli çorapların bir "kısa" versiyonları var mı hiçbir yerde?

www.dsdamat.com

Pierre Cardin ve sanırım bir yere daha sordum yok bunlar standart dediler.

Şöyle bir uzunluk yeterli aslında:
mcdn01.gittigidiyor.net
güneyli çocuk
(03.02.19)
penti de var aldım. normale göre daha kısa.


mikahakkinen
(03.02.19)
(6)

İngilizce - terim

bir cihazın "kullanım miktarı"nı ifade etmek için ne söyleriz ?amount of usage mı olur ?
bir cihazın "kullanım miktarı"nı ifade etmek için ne söyleriz ?

amount of usage mı olur ?
güneyli çocuk
(01.02.19)
endüstride operating time diyoruz, ama başka terimler de vardır mutlaka kullanıma göre.


Kullanım miktarı ne demek?

Amortisman gibi bir şey mi? Yıpranma gibi desek. "Depreciation"

Tam ne demek istediğinizi anlayamadığım için saçma gelmiş olabilir.


Lifespan en yayginj


Cihazın ömrü mü, toplamda kullanıldığı süre mi yoksa kaç kere kullanıldığı mı? Hepsi ayrı.


shangrilla
(01.02.19)
'toplamda kullanıldığı süre' hocam

@shangrilla


güneyli çocuk
(01.02.19)
Eğer beklemede duruyorsa, o süre standby time (tv ya da telefon olabilir), kullanıldığı süre de usage time. Makine gibi bir şey ise işler-çalışır olduğu süre operating time.


shangrilla
(01.02.19)
(2)

ingilizce - tarımsal terim

rekolte sözcüğü crop ile mi harvest ile mi daha iyi ifade edilir ?bu durumda diğer kelime neyi ifade eder ?
rekolte sözcüğü crop ile mi harvest ile mi daha iyi ifade edilir ?

bu durumda diğer kelime neyi ifade eder ?
güneyli çocuk
(01.02.19)
harvest rekolteye daha uygun. crop da denebilir, ama crop daha çok ürünün tarladaki hali, hasat edilmemiş halidir.
mesela soğuk ürüne zarar verdi - cümlesinde crop kelimesi kullanılır.
bu yıl çok iyi ürün aldık - cümlesinde harvest kelimesi kullanılır.


ebabil curnatasi
(01.02.19)
rekolteyi nerede kullandığınıza göre değişir.

Birim alandaki rekolte için yield kullanılabilir.

örnek:

INTL FCStone on Monday raised its estimate of the average U.S. 2018 corn yield to 182.7 bushels per acre (bpa), from 177.7 bpa in August. The brokerage raised its forecast of the U.S. 2018 soybean yield to 54.0 bpa, up from 53.8 bpa.


atarcan
(01.02.19)
(6)

sebze-meyve fiyatları

bir kaç ay önce dolar yükselirken her şeyin fiyatı yükseliyordu. patatesi taşıyan kamyonun benzini dolarla alınıyor vs. her şeyde doların etkisi var diyorduk. bu tamam.peki sebze meyve fiyatlarının uçuş süreci boyunca dolar aşağı yukarı 5.2 - 5.5 tl bandından hiç çıkmadı. dolar sabit kalırken sebze
bir kaç ay önce dolar yükselirken her şeyin fiyatı yükseliyordu.
patatesi taşıyan kamyonun benzini dolarla alınıyor vs. her şeyde doların etkisi var diyorduk. bu tamam.

peki sebze meyve fiyatlarının uçuş süreci boyunca dolar aşağı yukarı 5.2 - 5.5 tl bandından hiç çıkmadı. dolar sabit kalırken sebze meyvenin uçması neden oldu ?

bu olayı tamamen "türkiye içi" mi değerlendirmek gerekir ?
güneyli çocuk
(30.01.19)
çünkü avmler çok dolu, kriz falan yok o yüzden


Herkesin gözü açıldı. Para hırsı bürüdü iyiden iyiye insanların gözünü. Herkes bu pastadan daha fazla pay almanın derdinde. Çiftçinin maliyetlerinin yükselmesi mevzusu da var. Maliyetleri kurtarmıyor diye tarlasını boş bırakan çiftçiler gördüm.


mekaniker
(30.01.19)
Yine birkac kisi krizi zengin insanlara gore degerlendirmis. Krizlerde zenginler daha zengin olur. Hatta her AVM'de ikinci Louis Vuitton acilir. Ama fakirler daha fakir olur. Artik iki tane zengin goruyorsunuz diye fakir insani unutmayin.


Traveller
(30.01.19)
birkaç ay önce yükselmiş olan doların ve artan maliyetin sebzeye meyveye yansıması daha yeni yeni ve aşama aşama oluyor.
bunu ekiyorsun, bakıyorsun, seraysa ısıtıyorsun, büyüyor, hasat ediyorsun, tarlayı/serayı tekrar hazırlıyorsun, ilaçlıyorsun vb. 1 günde devir daim olmuyor. yani 3 ay önce benzinin köprünün (ilk etapta etki edenlerin) fiyatı ancak yansımıştı şimdi ısıtmanın ilacın tohumun her şeyin fiyatı yansıyor. bu fiyatlarla üretmeyen çiftçinin azalan malın fiyatı yansıyor, bu sene çoğu yer kış gördü (mesela geçen sene kış mış yoktu), şu anda antalya yolu kapalı... zorlu nakliye ve yolda çürümenin fiyatı şu anda yansıyor. üstüne antalya ve hatayı sel götürdü, 3 ay sonra adamların hasat edebileceği ürünü kalmadı daha da devam edecek yani mal kıtlığı.


niye ama
(30.01.19)
bir ek, meyve sebze olarak direkt önümüze gelen mahsül olmasa da sanayi tipi üretim için:
2018 temmuzda ürün hasat eden çiftçi daha parasını alamadı (bizzat kendi memleketimden biliyorum bizde kimsede 200-300 dönümden aşağı yer yoktur bunun 20-30 dönümünü zor ekiyordu zaten insanlar).çoluğu çocuğu aydan aya para yollamasa çiftçi acından ölür...[trakya ve çukurova değil her yer, zaten kıtı kıtına kar eden bi dolu yer var, trakya ve çukurova da ekmezse zaten ölmüşüz demektir.]
ekim ayında ekim yapmadı, hava yağışlı veya soğuk gitti, tarlalar dondu, ekim yapılacak gibi değildi. (pancarı geç söktüler, ekime zaman olmadı vs.)
şu anda kimse ekimde ekim yapmadı :) olursa marttan sonra ekim yapacak o da şayet geçen senenin parasını alır da traktöre mazot koyarsa....


niye ama
(30.01.19)
üretim tüketimi karşılamayınca fiyatlar yükseliyor. çünkü tarım bitiyor, çiftçi eziliyor, kazancın büyük kısmı üreticiye kalıyor.

yani bu kur dalgalanması ile değil, uzun süredir yapılan yanlışların bir sonucu. sürekli aracıların elini güçlendirip sonra "aaa üretici niye üretmiyor acaba" deme salaklığı bizimkisi.

bir de yerli tohumu yasaklama gibi tatlılıklarımız var ki, değinmek istemiyorum.


babilbaligi
(31.01.19)
(5)

ingilizce çeviri

ofiste kendi özel eşyalarımı koyacağım ufak bir kutu aldım.üzerine "güneyli's stuff" mı yazılır ne yazılır ?önedit: yargılamayın, vurmayın, böyle bir şey gerekiyor. buraya soru sormaya korkuyorum.
ofiste kendi özel eşyalarımı koyacağım ufak bir kutu aldım.

üzerine "güneyli's stuff" mı yazılır ne yazılır ?

önedit: yargılamayın, vurmayın, böyle bir şey gerekiyor. buraya soru sormaya korkuyorum.
güneyli çocuk
(27.01.19)
"Stuff" olur. Yargılayacak bir şey yok.


shangrilla
(27.01.19)
güneyli's belongings veya güneyli's personal belongings


nahtoderfahrung
(27.01.19)
Ben property of güneyli yazardım :)


lorne malvo
(27.01.19)
Stuff gardaşım gerisi kasnak.


Yangında son kurtarılacak.


liberal
(28.01.19)
(5)

akbil hukuku

1 gün sonra okuldan atılacak birinin aylık akbil yaptırması yasal mı ?
1 gün sonra okuldan atılacak birinin aylık akbil yaptırması yasal mı ?
güneyli çocuk
(27.01.19)
evet, daha atılmamış, koş al


gadlemler
(27.01.19)
ohoo benim öğrenciliğim bitti vizeleyebildim akbili kaç sefer. aylık da yaptırdım


senolll
(27.01.19)
Soru yapabilip yapamamak degil. Yapilabilir hatta defalarca vizeletilebilir oldugunu biliyorum.

Hukuken boyle bir hak var mi onu soruyorum.


güneyli çocuk
(27.01.19)
Hukuki hak, sene sonuna kadar sunuyor olmalı.

Sene sonundan sonra bir şekilde vizelendiyse evet etik değil ama hukuki tarafını bilemem.


Akbile başvurduğunuz anda öğrenciyseniz almaya hakkınız vardır.


(1)

duyuru hardware'cileri

https://www.avadirect.com/X58B-A3-SLI-V1-0-LGA1366-Intel-X58-6400-MT-s-QPI-DDR3-1600-O-C-24GB-6-PCIe-x16-CF-SLI-2-SATA-3-Gb-s-RAID-5-6-HDA-GbLAN-FW-2-ATX-R/Product/4729458bu kasaya işlemci alırken bir tek intel LGA1366 soket yapısına mı dikkat etmeliyim.onu tutturursam geri kalan her şeyde özgür müy
www.avadirect.com

bu kasaya işlemci alırken bir tek intel LGA1366 soket yapısına mı dikkat etmeliyim.

onu tutturursam geri kalan her şeyde özgür müyüm ?
güneyli çocuk
(25.01.19)
hem sokete hem de chipsete bakmak en doğrusu uyumsuzluk olmaması için.


reactionic
(25.01.19)
(9)

şirketinde korsan yazılım olan

evde bireysel korsan kullanım daha sık gibi görünüyor.ama şirketler böyle riskler almıyorlar genel olarak büyük yada küçük şirket farketmeksizin.gözlemime katılıyor musunuz ? ciddi programların korsan kullanımına şahit oldunuz mu ?sektör mühendislik.
evde bireysel korsan kullanım daha sık gibi görünüyor.
ama şirketler böyle riskler almıyorlar genel olarak büyük yada küçük şirket farketmeksizin.
gözlemime katılıyor musunuz ?
ciddi programların korsan kullanımına şahit oldunuz mu ?

sektör mühendislik.
güneyli çocuk
(25.01.19)
Kurumsal yerler böyle risklere girmezler.
Bir ihbara bakar her şey.

Merdiven altında vardır korsan.


cakabo
(25.01.19)
Var gayet.
Calisanlarda admin yetkisi varsa aninda kurmaya baslarlar.

Olay para degil de, talep et onay ciksin falan cok uzun suruyor onun yerine keygeni basip geciyor herkes.
Hatta sirkette lisansi oldugu halde keygen basilan cok program var.


acemi
(25.01.19)
hem telif hem kul hakkı


bir soru sorcam
(25.01.19)
Oldum. Ben yazılımı korsan kullanılan bir firmada çalışıyorum. Ve global firma baskın düzenletiyor bir avukatlık firması aracılığıyla. Genelde şöyle oluyor. Firmanın aslında lisanslı yazılımı var, atıyorum 5 kullanıcı için. Sonra bir aklı evvel bunu başka makinalara da kuruyor, ya da firmanın yazılımı yok, daha önce bizim firmanın yazılımıyla çalışmış bir mühendis yeni geçtiği firmada yanında getirdiği korsan yazılımı yüklüyor çünkü daha önce memnun kalmış. Çoğunlukla firmanın haberi bile yok.


SiyamkedisiZorro
(25.01.19)
bir firmada görüştüm. 6-7 bin usd'lik cad/cam programını deneme için korsan kullanıyorlardı. sonra bu programı beğendik, alalım demişler. firma bunlar siparişi verene kadar tespit etmiş korsanı. sonra firma bunlara cezası ile beraber 25 bin usd'ye sattı programı :)

mesela microsoft ürünlerinde ise bireysel kaçak kullanım olayını hiç takmaz microsoft. umurunda bile değildir. ama şirketlerin çok canını yakar. sam denetimi adı altında mutlaka lisans eksiği bulup lisans satar. büyük firmaların da götü yemez.


çok gördüm ve dikkatli olunmazsa başları fena yanıyor.


ipmus90
(25.01.19)
son iş yerimde bir demo için IT, axure rp isimli programı korsan kurmuştu.


the end of time
(25.01.19)
Bir de o denetleme isi anca kobiye soker. Cezalari onlar yiyor.

Buyuk holdingi denetleyemezsin, cani isterse uyar istemezse uymaz. Kendi uzmaninin ulasamadigi network'e elin denetimcisini mi sokacak.
Kendi ic denetmeni bile bir yere kadar girebiliyor, internet baglantisi olmayan ama agda olan makineler var.


acemi
(25.01.19)
@acemi +1
Lisans satın alınıp, cihazlara keygen basılıp geçiliyor


ceyrekmunevver
(25.01.19)
(5)

yüksek lisans - tez yazmamak

tez yazmadığınızda otomatik olarak atılıyor musunuz, yoksa ekstra bir işlem dilekçe vs yazmanız gerekiyor mu ?
tez yazmadığınızda otomatik olarak atılıyor musunuz, yoksa ekstra bir işlem dilekçe vs yazmanız gerekiyor mu ?
güneyli çocuk
(22.12.18)
tezsiz diploması alıyorsun. dilekçe vermen gerekiyor ama


horowitz
(22.12.18)
tezsiz'i olan bir bölüm değil ama


güneyli çocuk
(22.12.18)
tezsizi olmasa da alıyorsun


horowitz
(22.12.18)
Tezsizi olmasa da alamiyorsun 3 senelik sure dolunca otomatik olarak atiliyorsun
Atilip afla donup tekrar atilan bir insan olarak eminim. Ama sure dolmadan baska bir programa filan gecmek istersen senin kaydini sildirmek icin dilekce vermen gerekir.


red g
(23.12.18)
bende 3 sene oldu hala bitiremedim tezi. niye boyle oluyor anlamakta zorlanıyorum oturup 2 ayda bıle yazabılecegım bır konum var ama yazmakta zorlanıyorum.


(15)

İngilizce - ilk kez duyduğum kelime

`whilst` kelimesini ilk kez duydum.siz biliyor muydunuz ?
whilst kelimesini ilk kez duydum.

siz biliyor muydunuz ?
güneyli çocuk
(14.12.18)
Lisede ogrenmistik, eski Anadolu liselerinde sistem bence cok iyiydi. Yil 2002 idi.


Traveller
(14.12.18)
'98 - Anadolu Lisesi hazırlık.


shangrilla
(14.12.18)
ben de son bir senede öğrendim sanırım, daha formal, ciddi gazete haberlerinde vs while yerine kullanımı var


speedy
(14.12.18)
while ile ayni anlama geliyor.
www.youtube.com


cin ruhi
(14.12.18)
evet. nerden ogrendim hatırlamıyorum. yeni ogrenmedim.


lisede öğrendim. ondan sonra da en az 50 kere çıkmıştır karşıma.


sir gawain
(14.12.18)
ne lisede, ne üniversitede, ne okuduğum şeylerde, hiçbir yerde görmedim.
ama bu sene bir youtube videosunda denk geldim.


tabudeviren
(14.12.18)
orta 1 de öğrendim. whilst bilmeyen bizden değildir. (anadolu liselerinde ingilizce orta okulda veriliyordu o zamanlar)


Techsavvy
(14.12.18)
of course :)


strobist
(14.12.18)
pulp - common people şarkısında geçer. britpop :p


ingiliz arkadaşım kullanıyor ama artislik olsun diye söylediğini düşünüyorum. hiçbiyerde geçmiyor çünkü. fancy bi kelime


sttc
(14.12.18)
Ben galiba lisede roman okurken öğrenmiştim.


beşikte öğrendim '91


goodz
(14.12.18)
Evet. Ortaokulda veya lisede öğrenmiştim.


Lim5
(15.12.18)
what the fuck is going on here!?

gördüğün gibi neredeyse ingilizim ama ilk defa duyuyorum.


(1)

Bir bankanın gelirinin %kaç'ı faizdir ?

sb.ve diğer gelir kaynakları nedir ?
sb.

ve diğer gelir kaynakları nedir ?
güneyli çocuk
(13.12.18)
(5)

aylık tam akbil fiyatları

ödüyor musunuz 205 205 istanbullu yetişkinler ?ödemiyorsanız ne yapıyorsunuz, nasıl yapıyorsunuz ?Tam Aylık: 205 TL,Öğrenci Aylık: 85 TL
ödüyor musunuz 205 205 istanbullu yetişkinler ?
ödemiyorsanız ne yapıyorsunuz, nasıl yapıyorsunuz ?

Tam Aylık: 205 TL,
Öğrenci Aylık: 85 TL
güneyli çocuk
(12.12.18)
no


neverlose
(12.12.18)
Aöf okuduğum için 85 kağat
Okumasam ilkokul seviyesinde ki kuzenimin falan öğrenci akbiline el koyardım herhalde
O da yoksa 205


zxcd
(12.12.18)
açıköğretim'e kaydolup bi kere harç ödüom ben. sonra 85 tl.


spirit crusher
(12.12.18)
öğretmen 125
125 lira ödüyorum. her iş günü ortalama 4 kere basıyorum.
sadece iş günlerini baz alarak; aylık almak yerine her gün 2 gidiş 2 dönüş (aktarmalı) bassam sanırım daha ucuza gelebiliyor. ama aylık aldığımda kafam rahat oluyor.

mesela eminönünden binmem gereken otobüsü kaçırdım, hemen şişhaneye giden herangi bi otobüse binip gitmem gereken yere gidecek otobüsleri şişhanede bekliyorum. böylece taksimden gelenlere de binebiliyorum.
ya da iş çıkışı eminönüne gideceğim zaman; bakıyorum eminönünün gelmesine daha çok var; hemen taksim otobüslerine binip bi kaç durak sonra iniyorum. indiğim yerde eminönü otobüsü daha çok geçiyor.

bu tarz durumlarda ciddi zaman kazanıyorum.

para doldurmakla uğraşmıyorum.

geçen iş yerinde anahtarımı unuttum, vapura hiç düşünmeden geri bindim. o esnada telefon geldi, baldız eşimin işyerine yakınmış ve oradan alıp anahtarı getirebilirmiş. aylık olduğu için elimi kolumu sallaya sallaya çıktım vapurdan. yandı biletim.

metrobüs sözkonu olduğunda da çıkışlarda hiç 20 kuruşu geri almak için basmakla uğraşmıyorum.

sanırım dikkatli olsam ayda 125 yerine 110-115 lira filanla kapatırım ulaşımımı; ama vakitten kazanmak, dilediğince aktarma yapabilmek, vs.. gibi şeyler için değiyor.


barankovan
(13.12.18)
valla yol ücretleri bu kadar faişken aöfe yazılıp aylık 85 tlye akbil yapmak mantıklı kimse kusura bakmasın yani


gencfb
(13.12.18)
(2)

boston dynamics'in japon muadili var mi ?

Sb.
Sb.
güneyli çocuk
(09.12.18)
honda boston dynamicsten çok önce başladı o işlere... honda robotics diye aratırsan yutubda..


insert coin
(09.12.18)
Yasakawa, Mitsubishi, Nachi-Fujikoshi, Seiko-Epson, Kawada, Toshiba, kinowa, vb.

Bu arada, SONY, TOYOTA yazmayı unutmuşum, ağzıma kürekle vururlar yeminle. Kirobi ve Suidobashi de var.

Honda zaten söylenmiş.

Arada Çin ve Kore firmaları karışmış olabilir, bunlar japon menşeili olarak patent başvurusu yaparken gözüme çarpanlar.

Bu arada, dünyada üretilen robotların %50.2'si Japon menşei imiş. Oha amk,oha...


babilbaligi
(09.12.18)
(3)

kedi - belediyeyi çagırmak

Sokakta çok sakin bi hayvan var. Bir gözü enfeksiyonlu idi. Bugün baktim gittikçe çok daha kötülesmis. Ben işte oluyorum. Belediyeyi arayip hayvan buralarda takiliyor mu diyeyim. Yada neresi araniyor bu durumlarda ? Geliyorlar mi ?
Sokakta çok sakin bi hayvan var. Bir gözü enfeksiyonlu idi. Bugün baktim gittikçe çok daha kötülesmis. Ben işte oluyorum. Belediyeyi arayip hayvan buralarda takiliyor mu diyeyim. Yada neresi araniyor bu durumlarda ? Geliyorlar mi ?
güneyli çocuk
(02.12.18)
biz çankaya belediyesi’ni aramıştık uyuz olan bir köpek için, köpeğin takıldığı bölgeyi söyledik, bir gün içinde köpeği gelip aldılar.
ama her belediye böyle mi bilmiyorum.


cedex
(02.12.18)
Pek çok belediye ( bence tamamı) hasta hayvanları aldığı bölgeye değil, şehirden uzak bilmediği bölgelere bırakıyor. Artı hiçbir hayvanla ilgilenilip tedavisi yapılmıyor tam olarak. Sağlıklı hayvan bile belediye barınaklarına girip hasta- hatta ölü- olarak çıkabilir. Dolayısı ile belediyeyi aramak yerine bi kesi kutusuna koyup en yakın veterinere bırakırsanız çok ciddi birşey değilse birkaç gün içinde tedavi edip geri verirler. Belediyelere güvenmeyin.


hipopotamus
(02.12.18)
Aslında genelde kediyi tutmanızı istiyorlar kendileri gelene kadar ama belediyeye göre değişiyor mu bilemedim. Üsküdar Belediyesi mesela saçma sapan bir kıskaçla yakalamaya çalıştığı için kediyi korkutup kaçırdıklarını gördüm gözlerimle. Üstelik 50 dk beklemiştim hayvanın başında gözden kaybetmemek için. Kadıköy Belediyesi çok daha başarılı yakalama konusunda çünkü o saçma kıskaçları kullanmıyorlar ama onları da ne zaman arasam hayvanı gözden kaybetmememi istemişlerdi.


ms brownstone
(02.12.18)
(1)

acıbadem starbucks

burası kaçta açılıyor ? yazıldığı gibi 7:00 mı ?hastahaneye giriş dükkan üzerinden.
burası kaçta açılıyor ? yazıldığı gibi 7:00 mı ?

hastahaneye giriş dükkan üzerinden.
güneyli çocuk
(28.11.18)
Evet kapanisi da erken o saatlerde.


baldan kaymak
(28.11.18)
(2)

Öğrenci Affı

x yılda bir çıkıyor şeklinde genel bir periyodu var mı yaklaşık olarak ?yüksek lisans için.
x yılda bir çıkıyor şeklinde genel bir periyodu var mı yaklaşık olarak ?

yüksek lisans için.
güneyli çocuk
(26.11.18)
daha yeni çıktı. yakın zamanda çıkmaz herhalde


d e j i n
(26.11.18)
4 yılda bir


goodman
(26.11.18)
(2)

kartonda çorba ısıtmak ?

mümkün mü böyle bir şey ?bulaşık çıkmasa..http://www.dolphineldiven.com/kapakli-karton-corba-kasesi-16-oz-191-15-B.jpgedit: abi mikro dalga denen bir cihaz vamış.
mümkün mü böyle bir şey ?

bulaşık çıkmasa..

www.dolphineldiven.com

edit: abi mikro dalga denen bir cihaz vamış.
güneyli çocuk
(24.11.18)
Mikro dalga?


fever
(24.11.18)
Mümkündür. Kaynaktan gelen ısı enerjiyi sıvıya verileceği için karton yanmadan içindeki sıvı ısıtılabilir. Hatta kampta vs. pet şişe içindeki suyu direk ateşin üzerine koyup kaynatan insanlar da var. Ne kadar sağlıklı olur bilmiyorum ama mümkündür.


(3)

ingilizce-türkçe 1 cümle çeviri

It is not part of the C standard library or ISO C, nor is it defined by POSIX.
It is not part of the C standard library or ISO C, nor is it defined by POSIX.
güneyli çocuk
(22.11.18)
C veya ISO C standardında bir kütüphanenin parçası olmadığı gibi POSIX tarafından da tanımlanmamıştır.

(Nor it is defined olacak bu arada, nor is it değil)


dougsampson
(22.11.18)
cümle çevirisi dougsampson +1

nor is it doğru gramatik olarak.

Neither do I, Nor can she
We use neither and nor + auxiliary/modal verb + subject to mean ‘also not’:

A:
I hate snakes. I can’t even look at a picture of a snake.

B:
Neither can I.

Not: I can’t also.

A:
Jacqueline doesn’t drive.

B:
Nor does Gina.

Not: Gina doesn’t also.

See also:

So am I, so do I, Neither do I

Kaynak
dictionary.cambridge.org


senolll
(22.11.18)
Demek ki unutmuşum bazı kuralları, aklımda öyle kalmış, sorry :)


dougsampson
(22.11.18)
(5)

C programlama (kafayı yedim)

klavyeden şu iki satır gelme ihtimali var (ayrı ayrı):88 19yazıyla: ya sekiz ve enter'a basılıyoryada sekiz boşluk ondokuz ve enter'a basılıyor.tabi sonrasında bu değerler kullanılacak.öneriniz nedir ? scanf fgets olamadı hiç biri.
klavyeden şu iki satır gelme ihtimali var (ayrı ayrı):
8
8 19

yazıyla: ya sekiz ve enter'a basılıyor
yada sekiz boşluk ondokuz ve enter'a basılıyor.


tabi sonrasında bu değerler kullanılacak.
öneriniz nedir ? scanf fgets olamadı hiç biri.
güneyli çocuk
(18.11.18)
Input/Output fonksiyonlarını kullanarak aldığın input değerini bir değişkene atarak Case(switch) (ya da if/else) ile dallandırabilirsin.

(git: www.tutorialspoint.com
)
(git: www.cagataycebi.com)


xaml
(18.11.18)
char str[4];
fgets(str, 4, stdin);
if(str[2] =='1' && str[3] =='9' )
{
// 8 ve 19 girmiş ona göre işlem yap
}
else
{
//sadece 8 veya bambaşka birşey girmiş
}


talasas
(18.11.18)
Scanf neden ise yaramiyor?
Rakami mi alamiyorsun aldiktan sonra kullanmanda mi sikinti var.


acemi
(18.11.18)
ne yapmaya calistin? gets ile standard inputtan satir okutabilirsin. okudugun inputu strtok metodunu kullanarak tokenize edebilirsin. kac kere tokenize edebildigine gore bir mi yoksa iki input mu okudugunu bulursun


crucio
(18.11.18)
abi beyin aktı. cevap bile veremiyorum.
yanıtlayacağım kısa süre sonra. olmuyor ama.


güneyli çocuk
(18.11.18)
(2)

küçük şirkette çalışma

adam beni 4-5 ay sonra işten çıkarmasın minimum 1.5 yıl tutsun istiyorum.bunu garantiye almanın bir yolu, usulü var mı?sözleşmeye yazılır mı nasıl yazılır ?
adam beni 4-5 ay sonra işten çıkarmasın minimum 1.5 yıl tutsun istiyorum.

bunu garantiye almanın bir yolu, usulü var mı?

sözleşmeye yazılır mı nasıl yazılır ?
güneyli çocuk
(18.11.18)
normal şartlarda iş sözleşmeleri süresizdir. süreli sözleşme talep edebilirsiniz ama önermem.

sizden memnun kalırlarsa ve şirketin maddi durumu sarsılmazsa zaten çıkartmazlar.


fever
(18.11.18)
6 ay deneme süresiydi gibi bir bahane sunarsa iş hukukuna göre bu süre Max. 2 aydır. Onun dışında tazminatlarını verip kapıyı gösterebilir.


fermiparadoksu
(18.11.18)
(2)

cs-go silahlar

1)m4a4 yada famas headshot alamıyorsa ciddi fiyat farkının sebebi ne ?2)keleş'in gücünde counter'ların bir eşdeğer silahı yok değil mi ? tek atacak ?
1)m4a4 yada famas headshot alamıyorsa ciddi fiyat farkının sebebi ne ?

2)keleş'in gücünde counter'ların bir eşdeğer silahı yok değil mi ? tek atacak ?
güneyli çocuk
(15.11.18)
armor penetrate oranları farklı. m4a4 spreyi ile famas spreyi farklı. m4a4 daha oturaklı bir silah gibi düşünebilirsin.


lisw
(15.11.18)
(2)

c++ ile yazılım arayüzü

geliştirmek Visual Studio ile yapılabilir mi ?QT nedir tam olarak ?
geliştirmek Visual Studio ile yapılabilir mi ?

QT nedir tam olarak ?
güneyli çocuk
(13.11.18)
GUI için FLTK, QT, GTK+ gibi kütüphanelerle çalışman gerekir. Visual studio ile C#'ta olduğu gibi yapamazsın.

Qt: birçok platformu destekleyen(win, mac, linux vs.) gui geliştirme kütüphanesidir.


datnet
(13.11.18)
Qt gui toolkit + application framework olarak düşünebilirsin. C++ tabanlıdır. Kendi IDE’sini de kullanabilirsin ancak zorunlu değil. C++’da yazmak da şart değil başka diller içinde Qt kütüphaneleri var.


zombi
(13.11.18)
(14)

küçük esnafa yeniden güvenmek

20 yıllık tecrübenin ardından elektrikçi, boyacı, taksici ve nalburlarla zaten tüm temasımı kesmiştim. kurumsal kurumsal koçtaşa, ubere gidip, beyefendi olarak karşılanıp, paramı ödeyip ayrılıyordum. ufak tefek işleri de öğrenmek zorunda kalıyorsunuz haliyle.bugün avm'de beyefendi olarak kurumsal tı
20 yıllık tecrübenin ardından elektrikçi, boyacı, taksici ve nalburlarla zaten tüm temasımı kesmiştim. kurumsal kurumsal koçtaşa, ubere gidip, beyefendi olarak karşılanıp, paramı ödeyip ayrılıyordum. ufak tefek işleri de öğrenmek zorunda kalıyorsunuz haliyle.

bugün avm'de beyefendi olarak kurumsal tıraş olup 50 lirayı gözden çıkarmışken, kendime dedim ki "Dur!"

ve sokaktaki berbere gittim. çünkü o da kazanmalıydı ve kapitalizme karşı birlikte mücadele vermeliydik. tıraşın ortasında biri geldi. "mehmet abi acil işim var bi sakal tıraşı yapıver" dedi. bir iki gülüşmenin, küfürün ardından, adam beni yarıda bıraktı. maske iyice kurusun dedi. belki 15 dakika diğer müşteriye geçti. ben artık bozulunca işin geri kalanını 15 yaşında çırağa devretti. adam parasını ödedi çıktı gitti. adam bana parfüm sıktı. biraz mahçup oldu yada ben olduğunu düşünmek istedim.

soru: hatam nedir ? ne yapıcaz ?
güneyli çocuk
(06.11.18)
para ödemeyip çıkacaktın.


sutlu nescafe
(06.11.18)
Hatan 15 dk öylece bekleyip, bişey demeden gitmek. Böyle davranırsan daha çok bekletirler seni.


küçük esnafa günahımı bile vermem. hepsi yılışık, paragöz ve çoğu da işbilmez. ellerine düşenin vay haline. ayrıca kabalar, karşısındakine hitap etmeyi hatta konuşmayı bile bilmiyor, çoğu hanzo. kapitalizm ezdi bizi diyorlar, bence daha köklerini kurutamadı, umarım yakında yok olur hepsi. oradan bakınca nefret doluymuş gibi geliyor yazdıklarım eminim fakat yılların tecrübesi bu. mümkün olduğunca kurumsaldan şaşmıyorum, küçük esnafla muhatap bile olmuyorum, kafam rahat. tavsiye ederim.


in vino veritas
(06.11.18)
küçük esnafa git, hatta güven ama o kadar küçüğüne de gidip güvenme. profesyonel çalışan küçük esnafı tercih et. yan yana 2 berber var ve hangisi daha yoğun, daha dinamik görünüyorsa oraya gir çünkü boş dükkan düzenli müşterisini kaybetmemek için seni tekmeleyerek dışarı bile çıkarır ama müşterisi bol dükkanda bu olmaz.


Bunda birşey yok küçük esnaf bunu samimiyetle yapar yarın sizin acil işiniz olsa araya alır. Yeri geliyor beni ara müsaitsen geleyim diyorsun arıyor. Bazen muhabbet eder. Burada itibar beklemek yerine samimiyet beklemek lazim


boomboom
(06.11.18)
Büyük yerlerde her efendim ne arzu edersiniz dedikçe bu bana geçirecek hissi oluyor


boomboom
(06.11.18)
"maske kurusun" diyorsa, az bile yapmış
berberde i*n* gibi maske ne lan.


Corc
(06.11.18)
@Corc, abi kendi sürdü.


güneyli çocuk
(06.11.18)
her alanda kurumsal olanların bana daha kolay gelmesine, elimin altında olmasına rağmen küçük esnafa DA özellikle giderim. onlar da kazansın bu bizim insanlık ve vatandaşlık görevimiz bence. ama küçük esnafın önemli bir yanlışını gördüğümde de direkt cezasını keser bir daha adım atmam. benim çözümüm bu.

o berber sana yanlış yaptıysa hakkını kaybetti demek oluyor, demek ki başka bir berber hak ediyor senin küçük esnaf kontenjanını.

bir de malesef ülkemizin kurumsallarından da kalitesizlik akıyor. daha 1 ay önce skoda yetkili servisinde -normalin 2 katı para vererek- yaşadıklarım beni koskoca markadan soğuttu. bu ülkede malesef para ile de kalite satın alınamıyor. hepsi küçük esnaf kafa aslında. sadece görüntü..


ssiradanbirigibi
(06.11.18)
Hataniz yok.. elemana sans vermissiniz o da simarmis.

Yapilacak sey basit, yeni bir berber bulun. Siradaki gelsin deyin.

Mahallenin berberi olduguna gore sizi ara sira goruyordur sokakta. Ya nerde kaldin filan derse keyifle verin cevabinizi, elemana da ders olsun, bakalin bir daha yapiyor mu.


parcxerox
(06.11.18)
8. yılımızı doldurup 9. yılımıza beraber yelken açtığım berberim var. bu 8 yıl içinde başka hiç berbere gitmedim. şerefsiz eli çok gelişti ama bana neredeyse hiç zam yapmadı. boş muhabbet yapmaz, dayamasına alıştım zaten. onun dışında küçük esnafın allah belasını versin, sigara bile almıyorum bakkallardan artık. nerede kurumsallık orada huzur bence.


neverlose
(06.11.18)
Küçük esnaf'dan ara sıra alışveriş yaparım ama alacağım ürünün yada beklediğim hizmet hakkında tam bilgi sahibi olduktan sonra fiyat sorar pazarlık yaparım işime gelmezse hayırlısı işler der çıkarım. Boya alacaktım netten baktım 3 tane nalbura uğradım elimde liste söylediği fiyatı not aldım markasına kadar adam fiyat baktığımı anladı haliyle en son kaça olur dedim kafamdaki rakama gelince aldım malzemeleri. Koçtaş Tekzen'de biliyordum az çok fiyatları. Bizim komşu 350 liraya aldı boyalarını ben 190 liraya aldım 15 gün arası var. Bizim çakal esnaf müşteriye göre fiyat çekiyor kafanda fiyat ve beklenti giderseniz aldanma olmaz. Bu konu için beni 15 yaşında çırak tıraş edemezdi müdahale ederdim deneme tahtası değilim diyerek zaten bir daha da aynı esnafa ugramazdım.


Fritz-X
(06.11.18)
Devamlı gittiğim yerse tolerans gösteririm, ilk kez gittiğim yer yaparsa "benim de acelem var" der atar yaparım. Israr ederse de yarım yamalak kalkar giderim. Esnaflıklarına soktuklarım.

Konuyla alakalı diye yazıyorum, evin yakınlarında bir market var, kadın o kadar ilgili ki, son kullanma tarihi geçme ihtimali olan bir ürün varsa gözden kaçmasın diye tek tek kontrol ediyor. Özellikle et ve süt ürünlerinde. Bayat ekmek satmamak için devamlı taze ekmek bulunduruyor, fırından bile bayat ekmek almışlığım var o marketten daha bayat ekmek almadım. İşini doğru yapanlar da var, diğerleri zaten elenmeye mahkum. Bana 3. kez bozuk tatlı satan fırını azarlayıp sildim defterden. Aynısını başkaları da yapınca sinek avlıyorlar.

Özet : hatan ses çıkarmamak.


kimlanbu
(06.11.18)
Bunu söylerken üzülüyorum fakat küçük esnafın çoğu müşteriyi ne şekilde becereğine bakıyor. Maalesef.

Özellikle hizmet bedeli olarak tamamen ucu açık, keyiflerine göre rakamlar belirliyorlar. Eve kombici, tesisatçı vb çağırmaya korkar olduk. Aracımın stepnesi bagajda patlak halde duruyor, iki adım ötede lastikçi var ama inanın götürmek gelmiyor içimden. Hele bir de eliniz yüzünüz temizse ben bunu nasıl söğüşlerim diye sinek gibi ellerini ovuşturarak bekliyorlar.

Şimdi bu zihniyet ayakta kalsın diye hassasiyet göstermek ne derece doğru onu da düşünmek gerek. Taksicilerden alabiliriz ölçüyü.


msb
(07.11.18)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.