Giriş
(9)

Migros Neden Biralarda İndirim Yaptı?

Sigara gibi standart fiyattan satılan özel bir tüketim ürününde neden indirim yaptılar? Sebebi neydi ki? Kaldı ki sanırım zararına sattılar çünkü bir sürü Tekel bayii gördüm Migros’tan bira alan, adamlar daha ucuza aldıklarını söylüyorlar. SKT lere baktım, sebebi o da değil. Var mı fikri olan?
Sigara gibi standart fiyattan satılan özel bir tüketim ürününde neden indirim yaptılar? Sebebi neydi ki? Kaldı ki sanırım zararına sattılar çünkü bir sürü Tekel bayii gördüm Migros’tan bira alan, adamlar daha ucuza aldıklarını söylüyorlar. SKT lere baktım, sebebi o da değil. Var mı fikri olan?
giovanne
(10 saat)
yüklü miktarda çektikleri stoğu hızlıca eritebilmek için


son kullanım tarihleri geldiği için


monicapp
(10 saat)
(bkz: aziz patrik günü)


dayl
(10 saat)
@monicapp skt değil.


giovanne
(10 saat)
Ironi mode on:

Zararina satis yapmak suretiyle fiyatlari yüksekmiş gibi lanse ederek secimler oncesi insanlari galeyana getirme operasyonu yaptilar.


daha önce de yaptı. bira indiriminden 2 hafta önce rakı indrimi yaptı. arada şarap ve viski için de indirim yapıyor. tanıtım yapamadığından insanların haberi olmuyor. evimin yanında 20 yıldır migros var o nedenle takip edbiliyorum, bu indirim ilk değil son da olmaz.


slava
(9 saat)
çok stoğu vardır ya da tarihleri bitmek üzerindedir. bu nedenle minimum kazançla satmışlardır. ya da ektsra bi satış politikası vs vs onun dışında indirimin mantıklı bi tarafı yok. tekeller yapmadı ona bakarsan.


buiret
(9 saat)
Üretici-Dağıtıcı firma ile ortak hareket edilir bu tür olaylarda, yani gerçekten üreticiden bağımsız olala ben indirim yapıyorum demez kolay kolay migros. Söylendiği gibi daha önce de indirimler oluyordu - oluyor. Reklamını yapmak yasak olduğu için duyulmuyor pek.


O gun burada biri duyuru acmisti, bi ton bira almis sktsi 1 gun sonraymis :)

Arada onlari da itelemis oldu.
Migros tek basina yapmaz firmayla anlasmislardir belli oranda.


acemi
(8 saat)
(7)

Devlet Neden Emniyet Kemeri Takılmasını Bu Kadar Önemsiyor?

Yıllardır değişik kanallardan, değişik şekillerde insanlara araç kullanırken emniyet kemeri takmalarını öğütlüyor devlet. Ama bazı insanlar her şeye rağmen takmıyor. Bir yolunu muhakkak bulup takmıyor. Emniyet kemeri sadece kişinin kendi canı için önemli bie şey değil mi? Yani alkol gibi başkalarına
Yıllardır değişik kanallardan, değişik şekillerde insanlara araç kullanırken emniyet kemeri takmalarını öğütlüyor devlet. Ama bazı insanlar her şeye rağmen takmıyor. Bir yolunu muhakkak bulup takmıyor. Emniyet kemeri sadece kişinin kendi canı için önemli bie şey değil mi? Yani alkol gibi başkalarına zarar verecek bir şey de değil. Adam yaşamak istemiyorsa neden bu kadar önemsiyor ki devlet?

Benim tek bir tahminim var. Olur da kişi yaralanırsa/sakat kalırsa SGK kişinin masraflarını vs. karşılayacağı için devlete maddi olarak yük olur diye mi?

Teşekkürler.
giovanne
(16.03.19)
aynı zamanda kişi çalışırken üretmiş de oluyor. mühendisleri suçluluk hissedebilir arabaların.


kadirrr
(16.03.19)
Sakat kalinca maas baglaniyor. Ailede bir kisi calismiyor. Ailenin geliri azaliyor.

Ayrica her vatandas bir fabrika demek. Kendi kendine yeten insanlar olmasi ulkenin gelismesini saglar.

Ayrica hastane giderlerini de devlet karsiliyor.


Traveler
(16.03.19)
Kazalarda camdan fırlamalar az görülen bir şey değil. Camdan fırlayıp trafiği tehlikeye sokmak gibi durumlar da gözleniyor. Söylediğiniz doğru olabilir ama ölümlü kazalarda emniyet kemeri takmamak büyük bir yer kaplıyor. Her ne kadar böyle şeylere şaşırsak da, devlet vatandaşlarının artık bu kadar kolay ölmesine izin vermek istemiyor olabilir.


biseysorcaktim
(16.03.19)
Kaskolar 1 milyon falan oduyor ölürsen. Adamlar batacak bu gidisle.

Sigorta sirketleri ve bankalar bastirmadikca bizim ulkede kanun cikmaz.


acemi
(16.03.19)
devletin görevi kamu sağlığını gözetmek bu yüzden önemsiyorlar. ikincisi hastane, kasko vb maliyetler de var dendiği gibi.


argent dawn
(16.03.19)
ülkenin geldiği noktada bunun garip gelmesi çok doğal fakat devletin görevi vatandaşlarının can ve mal güvenliğini sağlamaktır.


massayidonatello
(16.03.19)
100emniyet kemerli 100emniyet kemersiz kaza düşündüğünde elbetteki emniyet kemeri takanların sağlık maliyeti daha düşük olacaktır.

takmayan insan neden takmıyor? arka koltukta kemer takmayanla aynı sebepten.


(14)

Mobilyaya Para Verilir mi?

Selamlar. Koltuk takımı aldık 8 bin liraya. bir koltuk takımı için normal denilebilecek bir para aslında. Ama yemek takımında işler umduğumuz gibi gitmedi. Kalitesini beğendiğimizin tasarımını beğenmedik, tasarımı güzel olanın da kalitesi iyi olmadı derken bir yemek takımı için (6 sandalye+konsol+ma
Selamlar. Koltuk takımı aldık 8 bin liraya. bir koltuk takımı için normal denilebilecek bir para aslında. Ama yemek takımında işler umduğumuz gibi gitmedi. Kalitesini beğendiğimizin tasarımını beğenmedik, tasarımı güzel olanın da kalitesi iyi olmadı derken bir yemek takımı için (6 sandalye+konsol+masa) 14.000 lira falan verme noktasına geldik. Beğendiğimiz şeyler kaliteli ve tasarımları hoş. Firma yorumları da gayet iyi.

Gel gör ki kimle paylaştıysam bu durumu "oha o para verilir mi! aynı takımı Inegöl'de 7 bine yaptırıp kalanını da yersin falan dedi. Siz ne dersiniz?

Teşekkürler.
giovanne
(15.03.19)
herkes herşeyi biliyor. ben de evlendiğim dönemde dizayn bir firmandan pahalı koltuk takımı aldım içim rahat etti. yıllarca kullanacaksın gözüne hoş gelmesi önemli. malzeme kalitesi olarak çok bir fark olmuyor tek fark dizayn ve kumaş kalitesinde.

yemek masası konsolu aldık 4 senelik evliyiz 5 kere falan kullandık böyle bir durumda var ama baya para bayılmıştık.


mikahakkinen
(15.03.19)
paran varsa verilir, ama ucu ucuna denkleştirip kredi ile eşya alıyorsan verilmez.

ben param olmasına rağmen anlamsız buluyorum. 5-10 yıl sonra daha güzelleri çıkıyor, tekrar almak bana daha mantıklı geliyor. ama bir kere alayım uzun süre kullanayım diyenleri de gayet iyi anlıyorum.

ben pahalı mobilya alınca daha güzel, daha konforlu, daha estetik duruyor gibi gelmiyor. size geliyorsa iyi yapmışsınız.

o evde siz yaşayacaksınız, başkasının yorumlarını dinlemeyi bırakın bence.

edit: yazmayı unutmuşum, bir de çocuk olunca o takıma işeyip kusabiliyor, hiç sakınmak istemiyorum. zaten bebek/çocuk hasta, bir de koltuğu mu düşüneyim? kaldırım atmanın tadı başka bir şeyde yok...


babilbaligi
(15.03.19)
büyük olasılıkla aynı takımı ömür boyu kullanacaksın. verilir.

inegöl'de aynı takımı 7000'e yapanlar mevzusu ayrı tabi. Ankara'da olsan aynı takımı yapacak kontak verebilirdim.


Vermem. Benim icin yemek takimi onemli bir olay degil, yiyip kalkacagim o da gunde 1 kez ya da hic. Yemek takimina o parayi vermem. Sade duz bir sey alir gecerim ucuzundan. 2.el bile alabilirim denk getirirsem.
Koltuk takimina da vermem 7-8bin.
Ev rahat, kullanisli ve ferah olmali, gerisi onemli degil benim icin.
Koltuk takimi yemek takimi da iyisi kotusunu secip begenme durumu yok bende, nasil begeniyor insanlar bilmediğim bir sey bu.
Bir koltuga bakip ne guzel koltuk, bunu beğendim dedigim olmadi. Koltuk masa tabak çanak bunlar benim icin esyadan ote degil. Bir yagliboya tabloyu begenirim, bir otomobili begenirim ama bir yemek takimi begenme durumu olmaz bende, butce dahilinde kullanisli fonksiyobel bir sey alir gecerim.

Sizin icin durum farkli ise, butceniz de izin veriyorsa alirsiniz. Koltuk takimini begebiyorsaniz, eve gelip o koltugu gormekteb keyif alıyorsaniz kendinize bu güzelligi yaparsınız yani.
Benim icin cok sacma ama benim kafama gore boyle.


stavro
(15.03.19)
babil +1

verilen para ve alinan kalite/keyif/estetik her zaman paralel olmuyor. ben cok buyuk konusmayayim ama asla o parayi vermezdim. :)

konsolun ne oldugunu anlamadim ama 14bine masa alirken soyle dusunurum; ben bu masayi alabilmek icin kac gun calismisim isyerinde? atiyorum bir aylik maasimin tamamini o masaya gomeceksem masadan beklentim bayagi artar.

1masa+4sandalye = sabahtan aksama ise gidip gelmek x 30 mesela


jimicik
(15.03.19)
söylendiği gibi birikmiş bir paradan harcıyorsanız bunları, beğenirseniz 100 bin verin gerekirse. sizin zevk anlayışınız, sizin paranız.

ama evlilik için kredi çekip, bu harcadıklarınızın ilerde kredi ödemesi olarak ceremesini çekecekseniz 3-5 bin liralık takımlar bile lüks ve gereksiz olur.


akatreil
(15.03.19)
arkadaşlar kredi falan çekmiyoruz tabii ki. bir miktar birikmiş + taksit. örn. 8 bin peşin kalan 6 bin de 6 taksit gibi düşünün.


giovanne
(15.03.19)
verilmez, iyice araştırın bence 14.000 cok para.


ayin yazari
(15.03.19)
İkeadan falan alsanız olmaz mı?
Ben görüntü olarak masa-konsol-koltuk vs. bütünlemesinden hoşlanmıyorum. Bunların hepsine bi anda ihtiyaç duymayız ki. Parça parça alıp birbirine yakıştırmak daha güzel, hem de mobilyacının değil sizin tarzınız yansıtılmış olur.
Fiyat konusunda, eğer çok beğendiyseniz ve evinize uyumluysa pahalı değil bence. İnsanları dinlemeyin. İnegölde yapılsa yine kazıklayabilirler, nakliyesi vs. mutlaka masraflı olacaktır. İnsanları dinlemeyin, dinlemeyin. Duymazdan gelin.


megalomaniac
(15.03.19)
@darkrocq+1.

borç borçtur.


babilbaligi
(15.03.19)
Masaya guzelse para verilir. Masa benim evin merkezi. Koltuktan cok masada zaman geciriyorum. Kahve esliginde, gazetemi uzerine yayarak okumayi cok seviyorum. Cok da oyun oynuyoruz uzerinde.

Yalniz 14.000 magazadan alinan siradan masalar icin cok. Ben 15.000'e asagidaki linkteki gibi masayi Endonezya'dan Kanada'ya getirttim. Gelisiguzel bir tahta, 4 bacaga 14.000 verilmez. Tasarim birseyler olmali.

15.000'e aldigim masa link:

designmag.fr


sizin durumunuzda alınmaz diyorum ben. 8 bin nakit verebilecek durumum varsa o fiyatı aşmazdım. 14 bin yemek takımı için çok çok fazla.


elorelia
(15.03.19)
diğer yorumları okumadım aynı şeyi yazdığım birisi olursa kusura bakmasın

8 bin'e koltuk takımı ne ? 14 bin' yemek takımı ne ? 22 bin nedir?

zamanınız varsa haftasonu bir gün sabahtan çıkın inegöl'e gidin akşama dönersiniz.
abartmıyorum 2015 eylül ayında ve 2016 nisan ayında 2 ablam evlendi , oturma takımı + yemek takımı + yatak odası 12-13 bin verdiler. (arı mobilya)
gidip fiyat almadan karar vermeyin. o günki kur ile bugünki kur çok farklı fiyatlar oynamış olabilir. ama sormaktan zarar gelmez ?


kitik
(15.03.19)
8 bin nakitim varsa 8 binlik yemek masasi alirdim ben.

Yani ayda 100 bin kazaniyorsan git en pahalisindan al ama taksitle ev esyasi alinmasina karsiyim ben.


chitosan
(15.03.19)
(5)

Hangi Kasko Şirketini Tavsiye Edersiniz?

Selamlae. Kasko vakti geldi. Bu yıl grupama’dan yaptırmıştık ancak mini onarım olayı çok tırt çıktı. RS ile anlaşmışlar, onlar da hasarı mini onarıma sokmamak için kırk takla atıp nihayetinde de sokmadılar. Elimizde aynı teminatlar için şunlar var: Unico: 1280Grupama: 1440Ak Sigorta: 1600Axa:1900All
Selamlae. Kasko vakti geldi. Bu yıl grupama’dan yaptırmıştık ancak mini onarım olayı çok tırt çıktı. RS ile anlaşmışlar, onlar da hasarı mini onarıma sokmamak için kırk takla atıp nihayetinde de sokmadılar. Elimizde aynı teminatlar için şunlar var:

Unico: 1280
Grupama: 1440
Ak Sigorta: 1600
Axa:1900

Allianz: 327493920

Hangisini tercih edelim?
giovanne
(13.03.19)
kalite farkı fiyatlara yansımış zaten aksigortadan kaskolu aracımın 15 gün içinde pert parasını aldım.


mikahakkinen
(13.03.19)
Bende axa var. İlgi alaka tatmin edici. Bir kaza yaptım. Hiçbir sorgu sual bekleme olmadan tamiri yapıldı. İkame araç da verelim dediler ama ihtiyaç duymadım.


catch the arrow
(13.03.19)
Halksigortaya bi bak. Aynı teminatla daha ucuza alabilme ihtimalin olabilir.


aksigorta çok öneriliyor. ben şu anda allianz kullanıyorum ama hiç önerildiğini görmedim, millet illallah etmiş.

sompo japan da oldukça ucuz. beğenen de var, beğenmeyen de.

ben bir dahakine aksigorta'dan yaptıracağım.


avianthem
(13.03.19)
mapfre, zurich, sompo, ankara sigorta'dan fiyat almış mıydınız. Güneş sigorta'nın da fiyatları iyi gibi bu ara. Yardım isterseniz yardımcı olabilirim bu arada.


gunbatimi
(14.03.19)
(8)

Ankara İncek, Alacaatlı'da oturur musunuz? oturanınız var mı?

Selamlar, Ankara'yı bilen arkadaşlar, buralarda oturur musunuz? şu an Dikmen'de oturuyoruz, kiramız 1300 lira, evimiz birazcık küçük ve eski. Yaz sonu gibi düğün yapıp taşınalım diyoruz. kira için max. 1500 tl ayıralım dedik. ev yeni olsun, büyük bir 2+1 ya da küçük bir 3+1 olsun dedik bir tek bural
Selamlar, Ankara'yı bilen arkadaşlar, buralarda oturur musunuz? şu an Dikmen'de oturuyoruz, kiramız 1300 lira, evimiz birazcık küçük ve eski. Yaz sonu gibi düğün yapıp taşınalım diyoruz. kira için max. 1500 tl ayıralım dedik. ev yeni olsun, büyük bir 2+1 ya da küçük bir 3+1 olsun dedik bir tek buralar çıktı maalesef.

Aslında buralar iş yerimize yakın, arabamız da var ama nedense sanki camdan bakınca tarla görmek ve merkezden bu kadar uzaklaşmak sinir bozucu geliyor bana. Kaldı ki merkeze ne kadar sıklıkla gidiyorsun deseniz ayda bir kez falandır sanırım.

Siz ne düşünüyorsunuz?
giovanne
(12.03.19)
Oturmam. Çünkü merkeze uzak, ayrılmış bir bölge gibi. Dediğiniz gibi dağ bayır görmek de sıkar. Orası ankaradan değilmiş gibi zaten. Sanki şehirler arası yolculukta şehre gelmeden önceki tek tük evler olan mahalleler gibi. Samimi değil bu durum.


kablelvuku
(12.03.19)
o paraya oralarda oturmam. ayrancı'da veya barbaros mah taraflarında otururum. tunalı'nın gop tarafı yani.


Ankara'nın havası en temiz yeridir İncek. Ve gerçek kalburüstü insanlarının olduğu yer, villalardan görürsünüz zaten. Merkezle pek işiniz yoksa ve o fiyata ev bulabiliyorsaniz yerleşin derim. İmkânınız varsa arsa da alın bence.


İncek bir ara Ankara'nın en ultra lüx yeri oluyordu ve en kodamanların oturacağı yer.

O ara ne değişti tam olamadı anlamadım ama olamadığı kesin.


Hayatta oturmam ama bence neye alistiginizla alakali. Ben mahalle kulturunu seviyorum gop tunali kavaklidere harici pek bir yere gitmem, dikmenden sonra tam dediginiz hissi verebilir. Ek olarak anlamadim ben ankara merkeze ayda 1 mi iniyorsunuz hakkaten?


kassiopeia
(12.03.19)
Bir süre oturmaya tesebbüs ettim.İncek çok soğuk bir muhit ve bu kısın ciddi sıkıntı oluyor, yazın keyifli. Ulaşım icin eğer konya yolu civarını kullanıyorsanız trafik sıkıntı. Evlerin geneli yeni ve malzeme kalitesi güzel. Velhasıl bize uymadı. Şimdi nerede oturuyorsun dersen kurtuluş civarındayım :) Burası oraya göre Küba gibi falan kalıyor ama buradaki dinamizm çok başka :)


primetime
(12.03.19)
Yaşamkent, incek falan parası olanları kandırdıkları bir yer bence. Çayyolunda binalar eski ama hem hayatın sokakta devam ettiği, hem şehre de yakın olabileceğiniz bir yer. İncek kötü ya.


baal
(12.03.19)
Ben İncek'de oturuyorum; göl manzaralı vs diye cazip gelmişti ancak tasınmayı düşünüyorum daha merkezi Oran tarafına. Dikmen Keklik'den taşınmıştım İncek'e, ancak şu an Dikmen'i özlüyorum. En yakın markete bile arabayla gidilmesi bile sinir bozucu olmaya basladı.Dışarı tunalı tarafına cıkacak olsan, (arabasız) dolmuş otobüs günde 3 kez geciyor. Dönüş taksi epey yazıyor. Gitmekten vazgeçiyorum bir yere mesela. Ya da İngilizce kursuna yazılayım diyorum sonra vazgeçiyorum ulaşım sıkıntısı nedeniyle ama havası gerçekten çok farklı ve güzel İncek'in.


gunbatimi
(14.03.19)
(5)

Kaskoda Şirket Önemli mi?

Selamlar. Arabaya kasko yapacağız, daha önce Unico ve Groupama kullandık. Unico'ya bir kez işimiz düştü, o da hızlıca çözüldü, Groupama'ya ise hiç işimiz düşmedi.İmdi yenileme zamanı geldi ve Doğa Sigorta, Gulf Sigorta falan var, diğerlerinden 150-200 TL civarı düşük bir fiyatı var. Sizce buralardan
Selamlar. Arabaya kasko yapacağız, daha önce Unico ve Groupama kullandık. Unico'ya bir kez işimiz düştü, o da hızlıca çözüldü, Groupama'ya ise hiç işimiz düşmedi.

İmdi yenileme zamanı geldi ve Doğa Sigorta, Gulf Sigorta falan var, diğerlerinden 150-200 TL civarı düşük bir fiyatı var. Sizce buralardan mı yapmalı yoksa 200 tl fazla verip Unico hatta 300-400 fazla verip Anadolu Sigorta, Ak Sigorta'dan mı yapmak gerek?

Teşekkürler.
giovanne
(01.03.19)
anadolu, allianz digerleri


graywolf
(01.03.19)
Groupama,allianz, anadolu ve diğerleri


goodman
(01.03.19)
sampo japan kaza olsa bile eksper yollamalarını beklemezsin kamera ile hallediyorlar hemen.


illegalstar
(01.03.19)
alianz axa aksigorta en iyileridir.


mikahakkinen
(02.03.19)
Acente de önemli aslında. Çünkü hasarda vs cogunlukla acenteyle irtibata geçiliyor. Şirket önemli tabiiki. kimisi hemen hallediyor hasar ödeme olayını mesela, sıkıntı çıkarmadan. acentenin de rolü büyük; onlar süreci hızlandırmak için ugrasıyorlar sizin yerinize. bazı şirketlerde daha sorunlu olabiliyor bu ödemeler vs.


gunbatimi
(06.03.19)
(3)

F/P Kedi Maması

Selamlar. Kısır 2 yaşında kedi için mama alacağız. Daha önce Proplan alıyorduk ama bu defa biraz daha ucuz yollu bir mama alalım diyoruz. Tabii bu arada da zararlı mama almayalım hayvancağıza. Siz ne tavsiye edersiniz? Ve nereden alalım?Teşekkürler
Selamlar. Kısır 2 yaşında kedi için mama alacağız. Daha önce Proplan alıyorduk ama bu defa biraz daha ucuz yollu bir mama alalım diyoruz. Tabii bu arada da zararlı mama almayalım hayvancağıza. Siz ne tavsiye edersiniz? Ve nereden alalım?

Teşekkürler
giovanne
(28.02.19)
temizmama dan kısır kedi maması deneyebilirsiniz. Fiyatına göre fena değil


Ben bizimkilere ucuz ama zararsız olsun dediğim zaman Proplan alıyorum zaten.


esse classic
(28.02.19)
4 yaş erkek kısır bi cüce var bende. proplan veriyodum 6 ay öncesine kadar. sonra bana da pahalı gelince felicia'ya geçtim, severek yiyor ve kilo problemi de olmadı.

goo.gl


makarnavodka
(28.02.19)
(7)

Kısırlaştırılmış Kedi Maması mı Normal Mama mı?

Selam. Bir sokak kedimiz var, tekir ve dişi. 2 yaşında sanırım. Kuru mama alıyoruz da, kısırlaştırılmış kedi maması mı almak iyi olur normal mama mı?Teşekkürler
Selam. Bir sokak kedimiz var, tekir ve dişi. 2 yaşında sanırım. Kuru mama alıyoruz da, kısırlaştırılmış kedi maması mı almak iyi olur normal mama mı?

Teşekkürler
giovanne
(28.02.19)
Hayvan kısırsa tabii kısır almanız daha iyi.


veritaslibertas
(28.02.19)
Belirtmemelim ama kısır evet. Bir de en uygun nereden alabiliriz?


giovanne
(28.02.19)
econature kısır kedi mamasına bakın


veritaslibertas
(28.02.19)
Sokak kedisine kisir almayin bence. Zaten sokakta enerji harciyor. Kisir mamalar daha cok evdekiler kilo almasin die faydali.


bradshaw
(28.02.19)
bradshaw+1
bizim kedi kısırlaştırmadan sonra kilo almadığı için mamayı değiştirmedik.


ganbatte
(28.02.19)
kısır kedi maması sadece hayvan kilo almasın diye değil, idrar yolları sorunları, tıkanma, yüksek üre, böbrek taşı gibi sorunlar yaşamasın diye alınıyor. kısır maması alın.


slow like honey
(28.02.19)
Kisirlastirilmis kedi maması sadece kilo kontrolü için değil +1

Hayvan birçok baska sorunu yaşamasın diye veterinerler üstüne basa basa kisirlastirilmis mama olsun diyor. Özellikle de böbrek ve idrar yolu sorunları için.


fraise
(28.02.19)
(15)

Pazarlikta 100 TL dusmeyen yerden alisveris ??

Selamlar. Diyelim ki bir alisverisiniz var, toplam tutar 25 bin TL cikiyor, adamlar direk bir iskonto uygulayip 20.100 TL dlyorlar fiyata. Siz de pazarlik yapmaya calisiyorsunuz ama yanasmiyorlar. Siz de “hic mi bi sey yapmiyorsunuz, yani o 100 tl’yi kaldirip duz 20bin de mi yapmazsiniz?” dediginizd
Selamlar. Diyelim ki bir alisverisiniz var, toplam tutar 25 bin TL cikiyor, adamlar direk bir iskonto uygulayip 20.100 TL dlyorlar fiyata. Siz de pazarlik yapmaya calisiyorsunuz ama yanasmiyorlar. Siz de “hic mi bi sey yapmiyorsunuz, yani o 100 tl’yi kaldirip duz 20bin de mi yapmazsiniz?” dediginizde de yine reddediyorlar. Bu arada urun mobilya.

Siz olsaniz tamam diyip alir misiniz yoksa vazgecip cikar misiniz?
giovanne
(27.02.19)
almam. belkide alırım durumlara bağlı.


datnet
(27.02.19)
Genelde fiyat alırım ve pazarlık yaparım, söylediği rakamı kartvizite yazdırır çıkarım. Başka mağazalarda aynısı yaparım en son fayda maliyet açısından hangisi mantıklı ise onu alırım. Fiziki ürün alırken netten araştırma yaparım ve satıcıya ciddi sorular sorarım ki benim ciddi alıcı olduğumu ürün hakkında bilgi sahibi olduğumu bilsin ki ona göre fiyat ve alakadar olsun. Esnaf bir abimizin bir lafı vardır bir ürünü 10 kişi sorar ardından bir kaç kişi bir daha sorar ve birisi alır. Hemen gördüm bayıldım pazarlık edip almak yerine araştırma yapın minimum fiyat alıp karşılaştırın. Düz olsun bari derim yüklü alışveriş ise hediye isterim tabi bunlar hep kartvizite fiyat yazdırma aşamasında olur. 100 lira için bırakmam en uygun yerden aldığıma kanaat getirdiğim için o dükkana tekrar uğramışımdır artık fiyat neyse o artık.


Fritz-X
(27.02.19)
4900tl indirimi opup basima koyarim.
Buldugum ucuzunun bu oldugunu varsayıyorum.


stavro
(27.02.19)
yaklaşık %25 gibi bir indirim ediyor. yönetim maks. indirim oranı olarak bunu vermiştir, insiyatif alamıyorlardır. olabilir yani.


veritaslibertas
(27.02.19)
mobilya sektöründe inanılmaz karlar var. belki burada bu sektörden arkadaşlar da vardır. onlara maliyeti yarısı bile değildir, eminim. ben hep en az 3'te 1'ine düşürdüğümü bilirim. ben olsam almazdım.


hocam
(27.02.19)
almam. vazgeçip çıkarım.

(tik almak için yazdım. yoksa niye çıkıyım amk. adam verebileceği son fiyatı vermiş zaten. 25binden 21bine düşseler alacak mıydın? muhtemelen evet.)


trajikomix
(27.02.19)
valla konu mobilya sektörü ise o indirimi yapıp 100 tl daha inmeyen firmada ben uyuzluk sezerim. almam. vazgeçip çıkarım.

millet mobilya firmalarından son pazarlık fiyatlarına ek sehpa takımları bilmemneler alıp çıkıyor.

fiyatların çok oynayabileceği bir sektörde o rakamı bilerek inmeyen kurumda ben farklı bişey ararım.


baharat
(27.02.19)
valla konu mobilya sektörü ise o indirimi yapıp 100 tl daha inmeyen firmada ben uyuzluk sezerim. almam. vazgeçip çıkarım.

millet mobilya firmalarından son pazarlık fiyatlarına ek sehpa takımları bilmemneler alıp çıkıyor.

fiyatların çok oynayabileceği bir sektörde o rakamı bilerek inmeyen kurumda ben farklı bişey ararım.


baharat
(27.02.19)
Yüzde 20 iskonto uygulayabilen ile zaten nasıl alışveriş olur onu anlamamda , yüzde 20 iskonto yapıp 100 tl nin peşine düşen esnafla işim olmaz , işiniz olmasın. Esnaflık gönül kazanma,müşteriyi memnun etme sanatıdır.


synax
(27.02.19)
bilemeyiz. bu adam özel mobilya mı üretiyor yoksa standart modellerden mi satıyor? eğer özel üretim yapan dolayısı ile öyle çok sipariş alan biri değilse 100 lirayı da rahatça düşebilir. ancak belki durmadan çalışan bir üretimi vardır, buna bağlı olarak da nispeten büyük bir operasyon ekibi vardır öyle olunca 100 lira da olsa düşmemesi normal olurdu ona göre hesabını kitabını yapmıştır adam en fazla şu marja düşebiliriz daha aşağısı firmayı zora sokar gibi.

gerçi inat da ettirmemek lazım, belki gerçekten parasını fazlasıyla hak eden bir mal alıyorsunuz. bir diğer ihtimal de adamın düşeceği varsa da pazarlık şeklinize gıcık olmuştur inadına düşmüyordur. genelde bu tarz insanların pazarlık anlayışları bize garip geliyor. bizim kibarlık olarak algıladığımız şeyler onları sinir edebiliyor. aynı şekilde bunların kendi aralarındaki pazarlıklarını görsen "oha kavga geliyor" dersin ama sonunda güle oynaya pazarlık başarılı şekilde sonuçlanıyor.


almam, siz fikrinizi değiştirseniz beni arayın derim, kartımı bırakırım
direkt olarak 4900 TL düşen 100 TL de düşer
düşmezse de almam, tasarım ürünü olmadığını varsayıyorum


superb
(27.02.19)
Mobilya sektöründe müthiş kârlar dönüyor. 25 binden 20 bine düştüğünde bile müthiş kâr ediyordur. Bana aynısını yapan firmadan ürünleri almadım. Daha iyisini daha ucuza buldum.

Birde dükkan sahipleri bu durumu biraz blöf olarak kullanıyor. Bak sana ben indirim yaptım bu indirimle ben hiç para kazanmıyorum gibi o sebeple 100 tl daha düşemem izlenimi veriyor. Aslında çok iyi kar ediyor.


Almamak da içinize sinmiyorsa "o zaman 100 TL niyetine de şu sandalyeyi hediye ediverin" falan diyin. Eşdeğer fiyatta bir şeyler yoksa da üstünü tamamlayın işte.

İşin "o kadar indirdiniz yüklü de alışveriş yaptım 100 TL'nin de lafını yapıyorsunuz" kısmına ben de katılıyorum. Ama arada kaldiysaniz belli ki alacaklariniz da içinize sinmiş. Tekrar fiyat al gez pazarlık yerine 100 TL daha vermek daha mantıklı sanki. Ha başka secenekleriniz varsa onu bilemem.


dafaisss
(27.02.19)
kurumsal firmalarda olmuyor. ancak tepe home kurumsaldı babam sahibini tanıyordu çek verdi. isteseler yaparlar yani.


mikahakkinen
(27.02.19)
çalışan salaksa yapmaz,ulan satış primimden kesinti yapar yinede yaparım o indirimi..
kısaca almam.


jamswety
(27.02.19)
(5)

Tombul Acı Biber Turşusu

Geçen bir yerde yedim, hem çok güzeldi hem de midemi rahatsız etmedi. Böyle iyi biberi Ankara’da nereden buluruz? Ya da internetten de sipariş verebiliriz?Teşekkürler
Geçen bir yerde yedim, hem çok güzeldi hem de midemi rahatsız etmedi. Böyle iyi biberi Ankara’da nereden buluruz? Ya da internetten de sipariş verebiliriz?

Teşekkürler
giovanne
(25.02.19)
izmirdenlezzetler.com

şu mu? ben anadolu mantı fırın diye bi yerde gördüm ama başka yerde de vardır illa ki. yalnız biraz pahalıydı küçük bi bidonda 20 liraya satıyorlardı.


bu bu aynen


giovanne
(25.02.19)
köfteci yusufta vardı bunlardan,satıyorlar aynı zamanda.


denef
(25.02.19)
Çok uzakta aramayın en yakın Bim'e koşun. www.google.com


tss
(25.02.19)
herhangi bir turşucuya git, bir sürü çeşidini bulur tadarak ucuza alırsın.

böyle hazır market kavonoz turşusu kalitesizlikte son noktası.


killerbee
(25.02.19)
(2)

1.25 iskonto nasıl hesaplanıyor?

Merhaba. 15 bin tllik bir üründe 1.25 iskonto belirtilmiş. ama bu yüzde değil. yüzdeye vurunca 20-23 arası bir şeye tekabül ediyor. bunu nasıl hesaplıyorlar?teşekkürler.
Merhaba. 15 bin tllik bir üründe 1.25 iskonto belirtilmiş. ama bu yüzde değil. yüzdeye vurunca 20-23 arası bir şeye tekabül ediyor. bunu nasıl hesaplıyorlar?

teşekkürler.
giovanne
(25.02.19)
15/1.25 yapınca %20 iskonto uygulanmış oluyor. o şekilde tuhaf bir hesaplama yapılmış olabilir.


tukenmez adam
(25.02.19)
yüzde 1,25 olmasın? yüzde bir virgül 25 yani.


jimjim
(25.02.19)
(8)

Mermer Yemek Masası mı Mermer Görünümlü Cam Yemek Masası?

Hayırlı pazartesiler.Bir yemek masası almak üzere yollara düştük ahali. Son aşamada yemek masasının üzeri mermer mi olsun cam mı olsun ikilemindeyiz. Mermer daha şık ancak kullanımı zor, asidik şeylere karşı dayanıksız ve çiziliyor. Cam ise bu anlamda daha iyi ne var ki o da mermer kadar şık değil.A
Hayırlı pazartesiler.

Bir yemek masası almak üzere yollara düştük ahali. Son aşamada yemek masasının üzeri mermer mi olsun cam mı olsun ikilemindeyiz. Mermer daha şık ancak kullanımı zor, asidik şeylere karşı dayanıksız ve çiziliyor. Cam ise bu anlamda daha iyi ne var ki o da mermer kadar şık değil.

Aramızda bu ikisinden birini kullanan arkadaşlarımız varsa ve yardımcı olurlarsa müteşekkir oluruz.

Danke.
giovanne
(25.02.19)
Mermer zulümdür. Çünkü çok ağırdır. Her yerini değiştirmek istediğinizde veya evi her taşıdığınızda bol bol küfür edersiniz.


etna
(25.02.19)
Cam. Mermer 80’lerde bitmeliydi.


kobuzchu kiz
(25.02.19)
Bence ikisi de değil. Mermeri taşımak vs zor, cam ise tehlikeli. Temperli cam falan bile olsa parçalanan duşakabinleri bile duyuyoruz. Ayrıca geçen sene bir arkadaşım taşınma sırasında cam masanın üzerine düşmüş ve poposuna bir sürü dikiş atılmış. Ahşap candır.


curukturpkokusu
(25.02.19)
Mermer masa kesinlikle almayın. Çok kolay deforme oluyor.


Depik
(25.02.19)
Mermer görünümlü mdf'ler var.


Sakin mermer alma ufalan katlanir mermer görünümlü masa al


basond
(25.02.19)
mermer alma +1


yemrem
(25.02.19)
mermer görünümlü camlar çok şık. tepehome'a bakabilirsiniz.


kablelvuku
(25.02.19)
(5)

Bankalarda Neden Hiç Yaşlı Çalışan Yok?

Bahsettiğim bildiğimiz banka şubeleri. Sanki böyle 50 yaşının üzerinde çalışan yok gibi. Yoksa genç mi gösteriyorlar? Yoksa benim hüsnü kuruntum mu?Teşekkürler.
Bahsettiğim bildiğimiz banka şubeleri. Sanki böyle 50 yaşının üzerinde çalışan yok gibi. Yoksa genç mi gösteriyorlar? Yoksa benim hüsnü kuruntum mu?

Teşekkürler.
giovanne
(13.02.19)
Tanıdığım tüm banka çalışanları ilk iki yıldan sonra meslekten bıkmış,nefret etmiş oluyor.
Bence o meslekte 40 yaşını göremeden ayrılıyor çoğu. Benim tespitim ve iki tanidigimdan yola çıkarak bu varsayımı yaptım.
Zor bir meslek bence.


bankalarda bir de sizin görmediğiniz şube müdürleri yardımcıları vs vs nin oturduğu bölümler vardır alt katta üst katta arkada vs.. muhtemelen oralardadırlar.


Gayet var ama farkli birim ve odada oldukları için siz muhatap olmuyorsunuz.


Turkiye'de ageism sanirim mobbing olarak gorulmuyor. Bircok ulkede is veren kisinin yasina, cinsiyetine, hatta adina bakmaz; havuz icinden adaylar 1 numara, 2 numara seklinde gorulur, uygun olan aday ise alinir yasi, cinsiyeti, irki ne olursa olsun.


Traveller
(13.02.19)
Var aslında ama biz müşteri olarak gittiğimizde bireysel mt ve gişe personeliyle muhattap oluyoruz genelde onlar da bankcalığa yeni başlamış oluyorlar, kıdem aldıkça bizim fazla muhatap olmadığımız şube içi yönetici pozisyonlarına geçiyorlar. Onların yerine de yeni gençler geliyor. Ha kendini geliştirmemiş 50 yaşında gişe personeli yok mu? Var tabi. Ama az.


irene
(13.02.19)
(3)

Office Dosyalarımı Nasıl Arşivleyebilirim (sürekli)

Merhaba. Windost’ta yeniyim, soru saçmaysa sorry. İstediğim şey şu: ben word’de çalışırken bir değişiklik yaptığımda bu değişiklik kaydedilsin, mesela bilgisayarım çat diye giderse ben yaptığım son edite ulaşabileyim.Bunun bir yoku var mı? Mac’de iclouds bu işi hallediyordu, burada da benzeri bir pr
Merhaba. Windost’ta yeniyim, soru saçmaysa sorry. İstediğim şey şu: ben word’de çalışırken bir değişiklik yaptığımda bu değişiklik kaydedilsin, mesela bilgisayarım çat diye giderse ben yaptığım son edite ulaşabileyim.

Bunun bir yoku var mı? Mac’de iclouds bu işi hallediyordu, burada da benzeri bir programımız var mı?

Teşekkürler.
giovanne
(12.02.19)
Office 365'te bu var, hatta logunu bile tutuyor. Bildiğin versiyonlama falan yapabiliyorsun.

Normal word/excel'de de ara ara kaydediyor ama kaç dakikada bir onu bilmiyorum.


chicha
(12.02.19)
ayarlar kısmında kaydet ya da ingilizce kullanıyorsan save kısmında otomatik olarak kaç dakikada bir kaydedeceğini gösteren bölümden dakika ayarı yapabilirsnin.


milamber
(12.02.19)
chicha+1

Alternatif olarak dropbox kullanabilirsin. Tanimladigin disk veya klasorlerdeki tum dosyalari surekli cloud tarafa yedekler.

Ama word icin en guzel entegre olani bence de 365.


mononoke
(12.02.19)
(5)

Güzel Netflix Belgeselleri

Merhaba, Netflix'te izlenilesi belgesel tavsiyeleriniz nelerdir? Eşcinsel vb. konular hariç hemen her konuya açığım. Özellikle tarih ve medeniyetler daha da bir ilgimi çekiyor.Teşekkürler
Merhaba, Netflix'te izlenilesi belgesel tavsiyeleriniz nelerdir? Eşcinsel vb. konular hariç hemen her konuya açığım. Özellikle tarih ve medeniyetler daha da bir ilgimi çekiyor.

Teşekkürler
giovanne
(11.02.19)
(bkz: izlenesi netflix türkiye içerikleri)

bu başlıkta belgeseller de öneriliyordu açıklamalı. bir bakın dilerseniz.


la traviata
(11.02.19)
Dark tourist. İzlemesi keyifli, 100% belgesel denemez belki birazcık tv show kısmı da var ama güzel bir seçenek.


archery
(11.02.19)
Explained
Planet Earth
Wil Wild Country


luin 41
(12.02.19)
tarih olarak netflixteki ingiliz kraliyet ailesi belgeselleri bence çok eğlenceli.
bunun dışında minimalism ve under the arctic skies belgeselleri çok ilgimi çekmişti


abstract


orpheus
(12.02.19)
(6)

Herkesin Kan Değerlerini Yorumlayıp Uzman Olması?

Selamlar. İş yerinde bir arkadaş var. Annesi ve babası için kan tahlili yaptırıp sonuçları da sistemden alıp kendisi internette araştırıp yorumluyor. Örn. hemoglobin düşük çıkmışsa google a “hemoglobin düşüklüğü” yazıp, oradan okuduğu şeyleri ailesine aktarıyor.Bu sizce doğru mu? Benzerini biz de ya
Selamlar. İş yerinde bir arkadaş var. Annesi ve babası için kan tahlili yaptırıp sonuçları da sistemden alıp kendisi internette araştırıp yorumluyor. Örn. hemoglobin düşük çıkmışsa google a “hemoglobin düşüklüğü” yazıp, oradan okuduğu şeyleri ailesine aktarıyor.

Bu sizce doğru mu? Benzerini biz de yapsak bir zararı olur mu?

Teşekkürler.
giovanne
(11.02.19)
Doğru olma ihtimali var mı? Orada yüksek ya da düşük çıkan değerler doktorlar için hiç önemli olmayabiliyor. Ben de böyle bir şeye bakıp kanser miyim lan demiştim de doktor "yok o referans değeri düşük, bundan bişi olmaz" demişti. Ayrıca teker teker değil, o verilerin birbiriyle ilişkileri de önemli. Gereksiz heyecan ve yanlış bilgi nihayetinde.


whoosie
(11.02.19)
anlayabildiğim kadarı ile doktor mantığı şöyle çalışıyor
hemoglobin düşük o zaman
A B C D E F G
hastalıkları olabilir,
kolestrol normal, şeker var, kilo var x var y yok z normal diyelim
o zman
A B elendi
DEFG de elendi
C teşhisi koyuldu.

bunu tabi içinden düşünüyor sana C teşhisi koyuyor.

Yani adam her defasında 7-8 hastalık düşünüyor bir tahlile baktığında. internette arattığında ise hemoglobin düşükse B'sindir diyor.

o sorun yaratır.


sonuçta reçeteyi de kendisi yazıp tedavi etmiyor ya ailesini. bakmaktan bi zarar gelmez ki.


elorelia
(11.02.19)
teşhis koyup da şunu şöyle yap bunu böyle yap diyorsa sıkıntılı. zararlı olmayabilir ama salaklık sıkıntı veriyor bana.


zgrydn
(11.02.19)
Bir alanda uzmanlık eğitimi almış doktor profesör de olsa alanı dışındaki hastalıklarda o alanın uzmanına danışabiliyor, o doktor google'a girip hastalık öğrenmeyi bilmiyor mu sanki? Kan tahlilindeki her bir parametrenin yüksek veya düşük çıkmasının tonla sebebi olabilir, bunları hem kendi arasında hem hastanın şikayetleriyle hem de hastanın fark edemeyebileceği bulgularla (fizik muayenede doktorun fark ettiği bir şeyler olabilir) birleştirip doğru tanıya gitmek için bu insanlar 6 sene okuyor. Merak gidermek için tabii ki internette araştırma yapılabilir fakat en basit şikayeti yazdığınızda bile kanser gibi ağır hastalıkların ihtimalini görmeniz moral bozucu olacaktır. @elorella'nın dediği gibi kendisi reçete yazmıyor ama sonuca internetten yorum yapıp "he o değer önemli değilmiş ya" denip belki de önemli bir hastalık atlanabilir, dikkat etmek lazım.


sys coyg
(11.02.19)
kan değeri yorumlamak çok zor değil. samimi bir arkadaşımla kan tahlili yaptırmıştık. ben "ver kağıdı, sıra beklerken bakayım" demiştim. o dehşete düşmüştü, "doktor değilsin, nasıl anlayacaksın ki" diye. halbuse tablo gayet basit. hangi aralıklarda olması gerektiği yazıyor zaten. demir eksikliği varsa ve evde de demir hapından varsa kendin alabilirsin. doktor da atla deve bir şey demiyor.
tabi birçok değer yüksek yahut düşükse, ya da demir gibi daha sık görülen bir şeyde değilse eksiklik, danışmadan olmaz.

bunu derken, her burnu akınca doktora koşan, ya da "çok stresliyim, bana hap verin" diye doktora danışan insanları sevmediğim için diyorum. yoksa elbette tıp okunmuş o kadar, hastalık sırasında gidilmeli.


lovemyself
(11.02.19)
(4)

Kediye Whiskas Vereyim mi?

Selamlar efenim. Bir sokak kedimiz var, günün yarısını evde yarısını dışarıda geçiriyor. Normalde kuru mama veriyoruz (proplan) arada da (haftada bir) schesir marka yaş mama. bunları hep sizlerden öğrenip de aldım.her neyse, den Migros'ta mamalarda indirim vardı, baktım bu aldıklarımın hiçbiri yok.
Selamlar efenim. Bir sokak kedimiz var, günün yarısını evde yarısını dışarıda geçiriyor. Normalde kuru mama veriyoruz (proplan) arada da (haftada bir) schesir marka yaş mama. bunları hep sizlerden öğrenip de aldım.

her neyse, den Migros'ta mamalarda indirim vardı, baktım bu aldıklarımın hiçbiri yok. Whiskas var, epey de ucuz, 2 tane aldım. Bir de her yerde var, reklam falan derken iyi bir bok zannettim. Şimdi sözlükte okudum da leş bir şeymiş. Bunu da o "haftada bir"ilk sirkülasyona dahil etsem mi yoksa atsam mı?
giovanne
(10.02.19)
@raydingoz abi bir yanlışın olmasın? herkes kuru mamayı tavsiye ediyor ama?


giovanne
(10.02.19)
Uzun süreli kullanımda zararlı ama arada verirsen birşey olmaz o kadar mamadan


hipopotamus
(10.02.19)
Ara sıra versen çok da bir şey olmaz herhalde. Sonuçta bizler de her zaman çok sağlıklı şeyler yemiyoruz. Ben sokaktakilere veriyorum ara sıra, hepsi de yiyorlar.


ms brownstone
(10.02.19)
ben haftada bir whiskas'ın sığır etli ıslak mamasından veriyorum. 85gr olanlardan. ıslak mamayı arada vermek gerekiyomuş. whiskas olduğu için bi sorun yaşamadık şu ana kadar. kedim 8 yaşında.


spirit crusher
(10.02.19)
(6)

1 haftadır dolapta duran mantar yenir mi?

Selam, geçen hafta mantar almıştım ama 1 haftadır duruyor dolabın sebzelik kısmında. Şimdi bununla bir çorba yapsam olur mu yoksa direk çöpe mi?
Selam, geçen hafta mantar almıştım ama 1 haftadır duruyor dolabın sebzelik kısmında. Şimdi bununla bir çorba yapsam olur mu yoksa direk çöpe mi?
giovanne
(10.02.19)
Bence riske girmeyin. Marketteki mantarlar günlük geliyor ve son kullanım tarihi 3-4 gün falan oluyor çünkü.


orient blue
(10.02.19)
Riske gireceginiz bir sey yok. Sulanma, bozulma falan olmadiysa yenmesinde bir sakinca yok.


bosver nicki
(10.02.19)
Yeme. En son r haftalık mantarla et sote yapmıştım. Sabaha kadar kustum. Kabus gibi.


rakidabalikolsa
(10.02.19)
Direk çöpe


primetime
(10.02.19)
yiyilmez. aahhaha.


batlegolas
(10.02.19)
benim anlamadığım bi kaç şey var.

mantar dediğimiz şey zaten nemli ortamda torf içinde büyüyor.

ee buzdolabının içi de nemli, bozulmadıysa neden yenmesin? ben 1 hafta beklemiş mantarı çok yedim en ufak bir bozulma bile yoktu görüntüsünde.

acaba bekleyince bakteri mi üretiyor? bilmediğimden soruyorum yani sakata gitmiyeyim hehe


killerbee
(10.02.19)
(4)

TeamLebron Güçlü Oldu Sanki ha?

Hani öncesinden bir tahmin listesi yazmıştım ve yam olarak çoktı Lebron’un takımı için. Ama sanki biraz güçlü oldular. Curry’nin final maçlarındaki başarısızlığını da düşünürsek, teamLebron kazanır gibi geliyor. Ne dersiniz?
Hani öncesinden bir tahmin listesi yazmıştım ve yam olarak çoktı Lebron’un takımı için. Ama sanki biraz güçlü oldular. Curry’nin final maçlarındaki başarısızlığını da düşünürsek, teamLebron kazanır gibi geliyor. Ne dersiniz?
giovanne
(07.02.19)
çok büyük fark var. TeamLebron 2 kat daha güçlü.


mikahakkinen
(08.02.19)
Basketbol tabii belli olmaz ama kağıt üzerinde kesinlikle güçlü oldular. Öyle az biraz değil, baya güçlü oldular hem de.


Güçlü oldu ancak gösteri maçı olduğu için çok takmazlar gibime geliyor. Onun takımının kazanması yüksek ihtimal gibi dursa da antetokounmpo(ulan yazarken ölüyor insan) kazanırsa da şaşırmam.


Playoff maçı gibi geçerse team giannis kazanabilir şaşırmam. Roller daha belirgin ve de pota altı üstünlüğü var ama eğlencesini takılırlarsa team lebron favori tabi.


rockdriller
(08.02.19)
(2)

Pazar vs Market Meyve-Sebze Fiyat Farkı

Selam fellas. 3 yıldır aynı semt pazarına giderim. 6-7 ay evveline kadar pazar ve markette satılan sebze-meyve fiyatları birbirine yakın olurdu ancak pazardan daima daha taze ve iyileri olduğu için pazarı tercih ederdik. Ne var ki son zamanlarda pazar ve market arasında uçurum bir fark var. Örn. may
Selam fellas. 3 yıldır aynı semt pazarına giderim. 6-7 ay evveline kadar pazar ve markette satılan sebze-meyve fiyatları birbirine yakın olurdu ancak pazardan daima daha taze ve iyileri olduğu için pazarı tercih ederdik. Ne var ki son zamanlarda pazar ve market arasında uçurum bir fark var. Örn. maydanoz pazarda 1 tl iken markette 3 lira. Ya da brokoli pazarda 3 tl iken markette 8 tl.

Ne oldu da pazar normal seyrinde giderken marketler birden uçtu böyle?
giovanne
(05.02.19)
Tahmin yürüterek marketlerin masrafları arttığı için olabilir. Personel giderleri olsun elektrik faturalarına gelen zamlar ilk akla gelen kalemler. Ama yine de bazı fahiş artışlara karşılık gelmiyor olabilir.


mekaniker
(05.02.19)
Pazar Izmirde hic de normal seyrinde degil valla. Salaalik 10tl mi olur? A101de bile daha ucuz.


superfluid
(05.02.19)
(5)

Black Mirror'a 4.sezondan başladım :(

Arkadaşlar selam. Ne zamandır başlayayım diyordum ve netflix'te dün anasayfamda çıkınca "oynat" butonuna basıp izledim. sonra da fark ettim ki meğerse 4.sezonmuş. Şimdi 1.sezondan başlayıp ilerlesem olur mu yoksa tünelin ucunu bombok bir yere mi çıkardım?
Arkadaşlar selam. Ne zamandır başlayayım diyordum ve netflix'te dün anasayfamda çıkınca "oynat" butonuna basıp izledim. sonra da fark ettim ki meğerse 4.sezonmuş. Şimdi 1.sezondan başlayıp ilerlesem olur mu yoksa tünelin ucunu bombok bir yere mi çıkardım?
giovanne
(05.02.19)
istediğin sezondan istediğin bölümü izle. aralarında birlik yok.


sutlu nescafe
(05.02.19)
en kötü sezonundan başlamışsın. 1. sezon, 2. sezon ve white christmas özel bölümünü izle, diğerlerine gerek yok.

ha bir de san junipero bölümünü izle.


sir gawain
(05.02.19)
Hiç sıkıntı olmaz. Ben de yanlışlıkla 3’ten başlayıp playtest’i izledikten sonra fark etmiştim.


(s)AINT
(05.02.19)
aşırı ayrıntılara takılırsan bazı bölümlerde eski sezonlardaki bölümlerden easter eggler var. ama yakalaman için çok detaycı olman lazım.


false pretension
(05.02.19)
Arkadaşın da dediği gibi benim gibi takıntılı değilseniz detaycı değilseniz bir sıkıntı olmaz. Ama ilk bölümlerinin tadı başka tabii. Bu arada daha önce açtığım duyuruda baktım eksik bulduğum bölümler hep 4. Sezon. Eğer 4. Sezonu izlerseniz diğerlerini daha beğeneceksiniz o kesin=) www.eksiduyuru.com


mslny
(05.02.19)
(4)

Termal Üst Tavsiyeniz Var mı?

Selamlar. Kayakta falan kullanmalık termal üst arıyoruz. İnternette bakındım ama 15 tl’ye de var, 100 tl’ye de. Sizin kullanıp da memnun kaldığınız bir marka var mı acaba?
Selamlar. Kayakta falan kullanmalık termal üst arıyoruz. İnternette bakındım ama 15 tl’ye de var, 100 tl’ye de. Sizin kullanıp da memnun kaldığınız bir marka var mı acaba?
giovanne
(03.02.19)
Çok düz olacak ama decathlon :D çok iyi iş yapıyor abi. Tam bir fp ürünü.


Nature Works
(03.02.19)
Blackspade
Ama kayak için termaller farkli oluyormus. Outdoor bir magazada denk geldim gecen gun bunlar farkli dediler. Teri disari atabilmeni de sagliyormus onlar. Fiyatlar da daha pahali tabii.


veritaslibertas
(03.02.19)
Thermoform


Kayakta işe yarar mı bilmiyorum ama ben kısa kollu, Erdem marka termal içlikten epey memnun kalmıştım Ankara soğuğunda. Hala üretiliyor mu bilmiyorum, birkaç yere sordum yedek almak için, bulamadım. Almaya karar verir ve görürseniz bana da haber verebilirseniz sevinirim.


(5)

Mısır Vize Olayları

Selamlar. Hatunla Mısır’a gidelim diyoruz da bir türlü Mısır Büyükelçiliği’nin sitesine ulaşamadım. Bunların bir web sitesi yok mu? İlla aracı bir şirket ile mi halledeceğiz?Eğer öyle ise de aracı şirket olarak kimi kullanmalıyız? Teşekkürler
Selamlar. Hatunla Mısır’a gidelim diyoruz da bir türlü Mısır Büyükelçiliği’nin sitesine ulaşamadım. Bunların bir web sitesi yok mu? İlla aracı bir şirket ile mi halledeceğiz?

Eğer öyle ise de aracı şirket olarak kimi kullanmalıyız?

Teşekkürler
giovanne
(03.02.19)
@elo yok ki böyle bir site :)


giovanne
(03.02.19)
Şuradaki korku filmi hikayelerine bakmanızı öneririm:
eksisozluk.com


mikro patlama
(03.02.19)
nasıl yok, bende açılıyor direkt.

List of Consulates and Embassies in Turkey
Embassy of Egypt in Ankara, Turkey
ATATURK BULVARI NO.126, 06680 KAVAKLIDERE ANKARA

09003124261026 / 00903124682240 / 00903124266132

ankara@egyptturkey.com

www.egyptturkey.com

Details...

Consulate General of Egypt in Istanbul, Turkey
Konaklar Mah. Akasyali Sok. No:26 - 4. Levent

(0090212)3242133 - 3242160

ecg_istanbul@yahoo.com

Details...


elorelia
(04.02.19)
biz bireysel hallettik, konsolosluğu arayınca evrakları sayıyor ama bazı bilgiler güncel değil. misal, pasaportun 2 kopya fotokopisi gerekiyormuş nedense. bunu kapıda söyledikleri için sabahın köründe bebek'te fotokopici aradık ama neyse allah'tan yakında varmış.

onun dışında evraklar için gezgin sitelerindeki bilgilerden yararlandık zaten yukarıda söylediğim dışında tipik evraklar var. hatta hesap dökümü, şirket evrakları vs bile istemiyorlar garip bir şekilde.

bir de çook bekletiyorlar. biz aralık ortasında başvurduk hala bekliyoruz. neyse ki seyahat mart'ta.

ek: ayrıca hakikaten deli işi ya mısır vizesi, konsolosluk baya uğraştırıyor çünkü karşında bir muhatap falan yok. telefonla ulaşmayı zaten aklından geçirme.


piremses
(04.02.19)
(4)

Bilgisayara Antivirüs Yükleyeyim mi?

Merhaba, 8 yıl sonra ilk defa Windows kullanacağım, hiçbir şey bilmiyorum. Lisanslı bir Windows 10 kurdum bilgisayara, lisanslı ESED antivirüs yazılımı var. Bunu kurayım mı? Gerek var mı?Teşekkürler
Merhaba, 8 yıl sonra ilk defa Windows kullanacağım, hiçbir şey bilmiyorum. Lisanslı bir Windows 10 kurdum bilgisayara, lisanslı ESED antivirüs yazılımı var. Bunu kurayım mı? Gerek var mı?

Teşekkürler
giovanne
(01.02.19)
Sürekli saçma sapan şeyler yüklemiyorsanız gerek yok. Windows Defender işini yapıyor zaten.


vallahi ben kullanmıyorum. riskli sitelerden uzak durmak yeterli oluyor (benim için). hiçbir sıkıntı yaşamıyorum.

virüs denilen yazılımların önemli bir kısmını anti-virüs programı üreten firmalar ürettiği için bir anti-virüs programı midemi bulandırıyor.

ama konunun uzmanı arkadaşlar vardır, sahne onların.


calucifer
(01.02.19)
Doğrusu bu mu bilmiyorum ama yıllardır kullanmıyorum, 10 yılda bir kere - o da usb virüsü - yedim. Bir kaybım da olmadı.


dox
(01.02.19)
kullanmıyorumlardan bir kuple de benden. 10 yıldır kurmuyorum, bariz bir sorun yaşamadım. windows defender yetiyor.


gkhncnzdgn
(01.02.19)
(3)

Patent Bütün Dünyada mı Geçerli Oluyor?

Selamlar. Mesela ben burada bir ürün yaptım, patentini de aldım. Şimdi adamın biri Türkiye'den başka bir yerde benim ürünüme benzer bir şey yapsa bu patente takılır mı? Ben hakkımı arayabilir miyim?Teşekkürler.
Selamlar. Mesela ben burada bir ürün yaptım, patentini de aldım. Şimdi adamın biri Türkiye'den başka bir yerde benim ürünüme benzer bir şey yapsa bu patente takılır mı? Ben hakkımı arayabilir miyim?

Teşekkürler.
giovanne
(30.01.19)
tr için olan patent ayrı international için farklı dolayısı ile ücretleri de farklı.


hayir, her bolgenin patenti ayri oluyor. Turkiye icin Turk Patent Enstitusunden, Amerika icin "US Patent and Trademark Office"'ten, avrupa icin de "European Patent Office" ayri ayri patent alman lazim. her aldigin patent seni ilgili bolgelerdeki patent ihlallerine karsi korur. mesela daha yeni McDonalds BigMac markasinin haklarini Avrupa'da kaybetti, ama hala Amerika'da BigMac markasinin kullanimi haklari McDonalds'in

www.dailymail.co.uk


crucio
(30.01.19)
Hayır.

Patentler üçe ayrılır; uluslararası patent başvurusu (PCT), bölgesel patentler ve ülkesel patentler.

Marka ile patentin hiç ilgisi yok, mesela Big mac marka olduğu için, ona bakan Avrupa Patent Ofisi (EPO) değil EUPIO. Patent ile ilgili sorunuz varsa, yeşillendirin.


babilbaligi
(31.01.19)
(10)

Koltuk Takımı Nereden Alalım?

Selamlar. Salon için bir koltuk takımı alma niyetimiz var ama nereden alalım nasıl edelim bilemedik. İlk başta zincir mobilyacılara baktık (Enza, istikbal vs.) sonra bazı arkadaşlar mobilya sitelerine (Ankara için: Siteler)'e bakıp hatta oralarda Enza Home gibi yerlerde beğendiğimiz bir modelin aynı
Selamlar. Salon için bir koltuk takımı alma niyetimiz var ama nereden alalım nasıl edelim bilemedik. İlk başta zincir mobilyacılara baktık (Enza, istikbal vs.) sonra bazı arkadaşlar mobilya sitelerine (Ankara için: Siteler)'e bakıp hatta oralarda Enza Home gibi yerlerde beğendiğimiz bir modelin aynısını çok daha ucuza yaptırabileceğimizi söyledi.

1- Oralarda yaptırdıklarımız gerçekten kaliteli ve tasarım olarak aynısı oluyor mu?
2- Garantisi, satış sonrası desteği oluyor mu?
3- Siz mağaza olarak nerelere bakmamızı tavsiye edersiniz? İnternet linki de bırakabilirsiniz.


4- Danke.
giovanne
(30.01.19)
İstikbal’i bilmiyorum da Enza hiç kaliteli gelmemişti bize geçen yıl evlenirken.
Biz de Ankara Siteler’den aldık ama adamlar kayınpederimin senelerdir ticareti olduğu dostu ona güvendik. Siz gezin beğenin beğendiğiniz yerin yorumlarını okuyun bence. Her yer bir olmaz orda da diye düşünüyorum.
Ankara da var mı bilmiyorum Kastamo mobilyadan beğenmiştim ben esas kayınpeder zorla aldırttı arkadaşından. Kastamo hem çok şık hem çok kaliteli hem çok rahattı. Bunlar bir eskise koşa koşa ordan alıcam :)


cilekli pasta
(30.01.19)
Samimi bir arkadaşım sitelerde esnaf. İyi kotu bilirim oralari. Begendiginiz bir modelin aynisini yaptirma isine girismeyin derim. Kelebek mobilya bakabilirsiniz. Eger kelebekten begendiginiz bir model olursa magaza sahibi bir arkadasim var fiyatta yardimci olmasini saglarim.


1. Kalite aynı olmaz tasarım olabilir. (daha ucuzlar için konuşyorum.)
2. Genelde olmaz çünkü kurumsal firmalarla değil esnaf ile muhattap olursunuz.
3. Bütçeye göre değişir. Şu aralar bir çok firma indirme girdi. Mondi kilim vs orta bütçelerde iş görür. Biraz daha üst levela çıkayım derseniz saloni tepehom enzaya bakbilirsiniz.


kablelvuku
(30.01.19)
sitelerdeki ürünlere bakmıştık zamanında, kaliteleri fabrikasyon ürünlerine göre yalnızca bir tık daha iyi olan ürünler bile uçuk derecede pahalıydı.


4grammaton
(30.01.19)
1- kalite, muhtemelen hayır. tasarım, belki.
2- hayır. parayı ödediğiniz ve teslim edildiğine dair imzayı attığınız an bir daha telefon ile dahi ulaşamazsınız.
3- biz yakın zamanda cardin'den aldık. memnunuz.


babilbaligi
(30.01.19)
kesinlikle yaptirma. degmez, cok daha pahali olur. mobilya dedigin ara ara degisir zaten.
Ikea'dan neden almiyorsun? Ikea kalitesiz - diyenler olursa sakin itibar etme.


ebabil curnatasi
(30.01.19)
1-kalite olarak bir kaç firma harici aynıdır. büyük firmalar fabrikalarında yapıyorlar.beğendiğiniz modeli götürürseniz aynısını yaparlar.
2-garanti satış desteği olmuyor. adam esnaf ki siteler esnafı pistir. zamanında teslimat vs konularda sıkıntı yaşayabilirsiniz.
3-mağazalar birbirinin aynısını yapıyor. mesela tepehome güzel ancak fiyatları şişik. enza, saloni, kelebek iyidir. daha değişik yerel firmalar var.


mikahakkinen
(30.01.19)
@ebabil ikea'nın tasarımlarını beğenmiyoruz.


giovanne
(30.01.19)
Sitelerden hicbir sey almazdim. Cok cok yakin dostu arkadasi olan sadece gidip de aliyor oralardan bir sey. Durumlari o kadar kotu ki dukkana musteri girse seviniyorlar bu kotu sohretleri yuzunden, eh bosuna da degil.

Lazzoni koleksiyon falan almadigin surece hepsi orta segment mobilyaci orta alt urunleri de var orta ust de mobilyadan anlayan biri degilsen farki anlayamazsin. İstikbal enza kelebek vs hepsi sans isi cogu musteri icin


adore'den alın, ürünler güzel fiyatlar güzel kurulum güzel hizmet güzel insanlar güzel, 10k bütçeyle çılgın şeyler aldım, öneriyorum


(5)

Şu Zippo Nasıl?

Sizce? Yoksa sade ve renkli klasik modellerden mi alayım?Danke.https://i.hizliresim.com/y6zLvN.png
Sizce? Yoksa sade ve renkli klasik modellerden mi alayım?

Danke.

i.hizliresim.com
giovanne
(25.01.19)
Ben sevmedim, çok daha güzel seçenekler var.


chicha
(25.01.19)
ay çok kötü.

dışı mat olan tek renk modeller güzel.


elorelia
(25.01.19)
en sevdiğim şey şu dandik baskılı zippopların baskılsarını tırnakla kazımak, çıt çıt iki dakkada soyuluyor, sonuç düz zippoya dönüyor.

5 kere cebine sok altıncıda baskı falan kalmaz.


killerbee
(25.01.19)
apaçi stayla


since1907
(25.01.19)
Kotu abi.


reyals
(25.01.19)
(11)

Fotoğraf Ücretleri Neden Böyle Pahalı (Vesikalık)

Elimde vesikalık, dijital bir fotoğrafım var. Bastırmaya gittim, 4 tanesine 15 TL, 8 tanesine 20 TL dedi. Üstelik adam çekse de bu fiyat, usb'den çıkarsa da.Neden böyle pahalı acaba?
Elimde vesikalık, dijital bir fotoğrafım var. Bastırmaya gittim, 4 tanesine 15 TL, 8 tanesine 20 TL dedi. Üstelik adam çekse de bu fiyat, usb'den çıkarsa da.

Neden böyle pahalı acaba?
giovanne
(24.01.19)
bedava mı yapmasını bekliyorsunuz? 4 tane alsanız 3,75 liraya geliyor tanesi. içinde malzeme + işçilik var el insaf.

@neyi beğenmiyorsunuz şu cevapta anlamıyorum. ne kadar kapalısınız eleştiriye. düz mantık bile kurmaktan yoksunuz ama pahalı ühühühüh

e cevap verdik, sen niye atarlanıyosun?


elorelia
(24.01.19)
malzeme, işçilik, dükkan kirası. normal. insanlar fotoğraf çektirmek için kapıda kuyruk olmuyor.


zgrydn
(24.01.19)
masraf zaten baskı ve fotoğraf kağıdı değil mi? çeken kişinin emeği para etmiyormuş bile, üzülmemiz gereken kısım burası bence.


nrmnm
(24.01.19)
Kac para alsin ki adam? 15-20tl bir para. Adam aksam kadar yuzlerce vesikalik cekmiyor ki, kac para kalacak adama? Bir pizza 30tl, yarim ekmek kokorec 15tl, hamburger menu 18-20tl, ayda yilda bir cektirdiginiz vesikalik fotografa kac para vermeyi uygun goruyorsunuz?


stavro
(24.01.19)
kağıt - baskı sektörüyle iç içe olduğum için direk söyleyebilirim ucuz bile. Kağıt fiyatları çok arttı.

elorelia + 1 sen tikini vermemişsin haklı bulmamışsın ama bu adamın kirası işçiliği yanında grafiker çalışıyorsa onun maaşı nasıl kazanmasını bekliyorsun.

''Üstelik adam çekse de bu fiyat, usb'den çıkarsa da.'' demekki adam işçilik koymadan sadece kağıt - baskı - ve genel giderlerini koyarak bir fiyat çıkartmış.
kendi çekmediği zaman sana işçilik düşmediğini düşünüyorsun ama belkide adam kendi çektiği zaman senden ekstra para almıyordur. Bu açıdan düşün birde.


IcedFlames
(24.01.19)
fotograf herkesin hergun cektirdiği birşey değil. evet malyetine göre fazla ancak bu fiyatlara da yapmazlarsa iş yapamaz hale gelirler.


monicapp
(24.01.19)
utanmadan kâr ediyor ya... şuna bak.


Tears of Devil
(24.01.19)
daha geçen gün ehliyet ve kimlik yenilemek için fotoğrafçıya gittim..

4 tane biometrik için 20lira
8 tane için 25lira dedi..

yer: izmir


strobist
(24.01.19)
çünkü işçilik değil malzeme pahalı. ev taşırken de aynısı başıma geldi. üst üste ev taşıdım sürekli oradan bayağı bi öğrendim, 2 metre öteye istersen 10 tane koltuk taşıt 200 lira alırlar, 20 km öteye 1 koli taşıt 300 lira alırlar.

kağıt fiyatları için de normal cidden. bi de maaşlı çalışan gibi düşünme bu insanları. maaşlı çalışan düzenli gelirine güvenerek artan fiyatlara karşı koruyabilir yaşam standartlarını ama özel sektör çalışanı fiyatlar ne kadar artarsa o kadar zam yapmak zorunda, bugün kazandığı parayı yarın kazanacağının garantisi yok çünkü.(ki aslında altında bile yapıyor çoğu yer)


Soruyu soranı niye dövdünüz yahu? Neden pahalı, demiş. Nasıl pahalı olur, bu ne böyle, yeter artık, ayaklanalım, buna bir dur diyelim, dememiş. Neden, diye sormuş. "El insaf" falan niye denmiş yani. Normal dersin, işçilik dersin, piyasa dersin, olur biter.

Eleştiri yapmak için değil, insan bozmak için yer arıyorsunuz. Ondan insan da şaşırıyor. Zaten hep aynı atarlar, aynı kişilerden çıkıyor.

Ek olarak fiyatlar bana da normal geldi. Kendi işçiliğinden ekstra para almamasını gösteriyor, kendi çektiğinde fiyatı aynı tutması.


Fotoyu çekecek makina, şoplayacak pc, basıcak makina ve dükkan lazım. Bunları yaparken vergi verip aç kalmaması gerekiyor. Bana da pahalı geliyor ama aşırı kar ettiklerini düşünmüyorum.


bahoho
(24.01.19)
(3)

Narcos 3. Sezon İzlenir mi?

Sanki Pablo öldükten sonra izlenmez gibi geliyor. Kaldı ki alttan alttan gelen Amerikancılık 3.Sezon da daha baskın gelecek gibi...Ne dersiniz?
Sanki Pablo öldükten sonra izlenmez gibi geliyor. Kaldı ki alttan alttan gelen Amerikancılık 3.Sezon da daha baskın gelecek gibi...

Ne dersiniz?
giovanne
(19.01.19)
Hocam sadece Pablo Escobar değil de, Boyd Holbrook da yok. Dizinin bir taşıyıcısı da oydu. O yüzden ilk iki sezonun tadı yok ne yazık ki. Ama yoklukta gider işte...


malheiros
(19.01.19)
İzlenir, gayet güzel.


old but hot
(19.01.19)
İzlenir. Pepe Rapazote gibi bi efsane var.


heritage
(19.01.19)
(13)

Arkadaşın Yeni Açtığı Mekana ziyaret

Şimdi gittik, çayımızı içtik.. kalkıyoruz.. usül nedir? Arkadaş para almazsa zorla mı veriyoruz? 10 tl tuttuysa 20 mi veriyoruz?Teşekkürler
Şimdi gittik, çayımızı içtik.. kalkıyoruz.. usül nedir? Arkadaş para almazsa zorla mı veriyoruz? 10 tl tuttuysa 20 mi veriyoruz?

Teşekkürler
giovanne
(17.01.19)
Aga bunu bile buraya mı sordun olayın içindeyken :)

Ben olsam veririm, ticaret bu bereket gelsin benim de katkım olsun flasn derdim. Yani paraya manevi anlamda yükleyip itelemek.
Benim tarzım bu


vazovski
(17.01.19)
Fazladan verilir.


old but hot
(17.01.19)
Hesaptan ayrı olarak gönlünüzden ne koparsa bahşiş vermelisiniz :)


blue serenity
(17.01.19)
200 lıra atılır


kleider
(17.01.19)
Çay parasını verin, kabul etmezse zorlayın. Baktınız olmuyor tipboxa atın. +bahşiş de. Güzel bir jest olur.


kablelvuku
(17.01.19)
hesap aynen ödenir. tip box bir miktar mutlu edilir :)


lost aci soyler
(17.01.19)
Parasını ödemezsen bir daha gelmemekle tedit et. Yine almazsa hesabı bahşiş olasak ver.


[GODDARD]
(17.01.19)
Tek kisi gittiysen 50-100 birseyler ayarla. Arkadaslarinla beraber gittiyseniz aranizda para toplayin herkes 100er 50ser versin butcesine gore. Diger turlu sadece hesabi fln vermek ayiptir yahu.


Acilisa gidildiyse 10 liralik seye 50 lira filan atilir.


kuehles blondes
(17.01.19)
yaşı genç arkadaşlar bilmez bunun örneğini normal berberlerde defalarca gördük. evet normal berber diyorum, pembe koltuklu kuaförleri değil.

gidersin berbere oturursun, kafanı kaldırırsın, ya tezgahın üstüne konmuş camın altında, ya da çerçevelenmiş duvara asılmış olarak bissürü yepisyeni eski kağıt banknotlar vardır.

hah işte o paralar, dükkan ilk açıldığında eşin dostun akrabanın verdiği paralardır, ömür boyu saklanır.

atıyorum eskiden büyük banknotlar 20-50 sonradan 100 liraydı.

genelde de o zamanın en büyük paralarıdır.


killerbee
(17.01.19)
benim fikrimce bu işin usulü o anki en büyük banknotu bırakıp kalkmak. yani ben cafe bar vb açan arkadaşlara hep böyle yapıyorum. gözlemlediğim kadarıyla genel bir çoğunluk yine böyle yapıyor.


Tears of Devil
(17.01.19)
nasil bir arkadas olduguna bagli. samimi bir arkadassa hayirli olsun, bereketli olsun denir, hesaba bakilmadan butceye gore 20/50/100 atilir. zaten ilerleyen zamanlarda hesap konusu acilmaz bile cogu zaman sizden hesap almaz, siz de arada bokunu cikardiginiz zamanlarda birseyler atarsiniz yine.


crucio
(17.01.19)
(19)

Araçları Neden 180 km/s üzeri hızda üretiyorlar?

Selamlar. Çoğu araçta hız ibresi 180 km/s üzerinde. Hatta bu 200-250lere çıkıyor. Tahminimce de dünyanın herhangi gelişmiş yerlerinde böyle hız limitine sahip yollar yok. Hani kendim 120 üzerini görmedim, hadi fazlası olsun 150 falan ama bir yerde de “bu yolda max. 200 km/s ile gidebilirsin” denildi
Selamlar. Çoğu araçta hız ibresi 180 km/s üzerinde. Hatta bu 200-250lere çıkıyor. Tahminimce de dünyanın herhangi gelişmiş yerlerinde böyle hız limitine sahip yollar yok. Hani kendim 120 üzerini görmedim, hadi fazlası olsun 150 falan ama bir yerde de “bu yolda max. 200 km/s ile gidebilirsin” denildiğini sanmıyorum.

Kaldı ki tüm trafik ve emniyet kuralları yüksek hızın kötü bir şey olduğunu söylüyor. Hal böyle iken, neden aşırı hızlı arabalar yapıyorlar?
giovanne
(14.01.19)
yahu sen onu geç 250 gösterge olan araçların bir çoğu bile 200ü zor görüyor.

bi tür ticari pazarlama taktiği bu. ibre 300 olsun 100 gitsin sırf o yüzden bile almak için sıraya giren böyle hız tutkusu sahibi insanlar var.

benim gördüğüm normal araçlar arasında golfler vardı 2000lerde 260 gösterge olup 245 yapan onun dışında belli başlı bi kaç marka haricinde göstergedeki rakkama yaklaşabilen pek araba yok, günümüzde de öyledir.

hatta yarış motorlarını çok severim ben, bütçem olsa bile almam orası ayrı ama severim.

onda bile ilk baktığım şey analog gösterge mi, göstergedeki son hız kaç. dijitalse ve yazmıysa kadranda ööö dandik bu diyorum mesela hahaha

bir nevi içimizdeki güç tutkusumudur eziklikmidir büzüklükmüdür bilemedim.


killerbee
(14.01.19)
değil 200-250 limitlisi, limitsizi var. Ama çoğu o hıza ulaşamaz bile.
s2.eksiup.com


reactionic
(14.01.19)
@reactionic hocam oralar çok nadir. mesela Türkiye'de yoktur diye düşünüyorum öyle yollar ama burada da öyle üretilen/satılan araçlar var.


giovanne
(14.01.19)
bir yanlış bilgiyi düzelteyim, almanyada belirli otobanlarda hız sınırı yok. bu yüksek ibreli alman arabalarının bir çoğu orada ibre gösterisi yapabiliyor yani. ayrıca pistlerde de araçlar kullanılabilir.

onedio.com

bu pistte yarışlar yapılıyor mesela sivil otomobiller tarafından.


trajikomix
(14.01.19)
Kullandigim arabada 220 kadran var, 220 yaptim.

Ayrica Opel'ler bu konuda iyidir. Ibre sonu gorursunuz. 254 km/h hiz yapan 1.6 atmosferik Astra gordu bu gozler.


Almanya?


stavro
(14.01.19)
260 ibre olup 200 son hizi olmasi o motorla alakali. Ayni araclarin yuksek motorlari o hizi yapabilir, her motor icin de ayri kadran koymazlar standarttir

Asil amac ilk ivmelenme 0-100 hizlanmasi. Insani bu daha tatmin eder. 0-100’de asagi cekmek son hizi da artiirir otomatik olarak.
Ayrica bu devirde 120 cok yuksek bir hiz degil. Yeni sistemlerle 140km bile normal sayilir.

Bunun sollamasi, acil durumu, bla blasi bi suru seyi var. kurallara uyduktan sonra da hiz kotu bisey degil.

Burda(almanya) cogu yerde limit yok. Daha dogrusu limit 130. Ama diyorki 130 ustu yapabilirsin ama yetki sende. 130km ustunde bisey olursa tum sorumluluk sende ben bisey odemem


c1b2k3
(14.01.19)
yani Almanya'da hız limitsiz bazı yollar olduğu için bütün firmalar araçlarını bu şekilde mi üretiyor?


giovanne
(14.01.19)
yani arabamın 180'in üzerine çıkamayacağını, yokuş aşağı filan çıksa bile göstergenin bunu gösteremeyeceğini bilmek canımı sıkardı.

otoban boşsa, işin acele ve çok kritik bir şey ise mesela 180e çakılı şekilde gitmek gerekebilir. araba bana bunu sağlayabilmeli yani.

ha sorarsan 150'nin üzerine çıkmam hiçbi zaman. şehir içinde ise ekstradan dikkatli olurum bu konuda.. özellikle şehir içinde hız KESİNLİKLE felakettir


KUCO
(14.01.19)
Kimse soruya cevap vermemis.

Satmak icin oyle yapiyorlar.
Yarin butun arabalari 130'a sabitleme kurali getir 1 tane araba satamazsin.
Araba satilmazsa petrol de satilmaz. Amerika kizar.

Japondaya sanirim limitli satiliyordu bi ara. Son durumu bilmiyorum ama limiti de yuksek biseydi zaten.


acemi
(14.01.19)
benim cevabim 180 km/s icin: wikipedia’da “japanese domestic market” başlığı altında japonya araç üreticileri birliği’nin 1988’de vardığı bir kararla jdm arabalar için bu azami hızda uzlaştığı bilgisi var: www.wikizeroo.net

beygir gücü ve azami hızı güvenlik için sabitlemişler; 2004’te beygir kısmı güncellenmiş, hız aynı kalmış.

ben hep mil, km benzeri dönüşümler arasında bir şekilde bir uygunluğu bulunduğu için seçildiğini düşünmüştüm.


e haliyle
(14.01.19)
Kadran olayına takılmanız çok komik olmuş. Firma her araca ayrı kadran üretip maliyeti şişirmektense aynı kasa hatta benzer kasalar için tek kadran üretiyor bu yani olay. Maksimum sürat de genellikle elektronik olarak limitleniyor. Hatta tork bile limitleniyor, yazılımla arttırabilirsiniz bazı araçlarda (328i de arkadaşım yaptı).

Siz belki temkinli sürücü olabilirsiniz ama Yüksek hızlara çıkabileceğiniz birçok yol mevcut. Çoğu insan maksimum 150 km/s yapabileceği bir arabaya para vermez. Firmalar için de itibarı zedeleyici bir etken olurdu bu. 200 falan bence gayet ideal limitler.


catch the arrow
(14.01.19)
Almanya'da binek seri üretimde yasal sınır 250 km/h.

Otobanlarında hız sınırı yok.

Malesef otomobil üreticileri çok güçlüler, hiçbir hükümet yasakladım artık arabalara restriktör takacaksınız maksimum 200 beygir olacak, maksimum hızı 140 olacak diyemiyor. Yoksa doğrusu budur.

Değildir diyen hız hastasıdır, mantığıyla düşünmüyordur.


honda city arabam otobanda sonuna kadar bastım 165'i gördüm ancak.
kadranda yazanlar reklam


seri üretimden kaynaklı. aynı kadranı kim bilir kaç modelde ve o modelin spor paketlerinde kullanıyorlardır.


argent dawn
(14.01.19)
Arabanla tali yoldan otobana girerken, bir an once hizlanip guvenli seyahat edebilecegin hizlara ulasman gerekir. Kucuk motorlu, daha yavas olan araclarin guvenli hizlara ulasmasi zaman alir. Hizlanmayi daha cabuk hale getirmek icin daha buyuk motorlar gerekli. Buyuk motorlarin yapabildikleri max hiz da artiyor. Yine Araclarin cekme kapasitesi onemli bir etken. Türkiye’de cok onemsenmiyor ama Kanada’da, Amerika’da insanlarin karavanlarini, teknelerini, at, Inek gibi hayvanlarini guvenli hizlarda cekebilmesi icin buyuk hiz yapan motorlara talep var. V8 motordan baska motorlu arac almayan bir suru insan var cevremde. Ustune sehir icinde bircok sokakta hiz limiti 40km/h yani kucuk motorlu araclar dahi hiz limitini gecip kurallari cigniyebilir. Ayni sekilde sehir disindaki daglik yollarda tirmanirken hizi arttirmak gerek, aracin bunu yapabilmesi icin kesinlikle buyuk motora ihtiyac var. Kisacasi araclar maximum hiz elde etmek icin degil ihtiyac oldugu icin bu sekilde tasarlanip, uretiliyorlar.


Maalesef ticari kaygılar insan hayatından daha önemli kapitalizm için, otomobil üreticilerine kolay kolay kimse limit getiremez diyoruz ama aslında hepsi için geçerli bir anlaşma sağlansa üreticiler buna uyabilir.

Uzun yıllar önce motosiklet üreticileri bu konuda bir anlaşma sağladılar mesela, gösterge/kadran yarışını sonlandırdılar.

Kadranları 299 da sabitlediler, büyük hız motorları ile 299 sonra kaç ile gittiğinizi göremezsiniz.


John Bloor
(15.01.19)
Satmak icin diyorsunuz da ekonomik bir aile otomobilinde kullanici neden hiz arasin ki?
Ya da hemsire arabasi dedigimiz cogunlukla kadinlarin kullandigi B sinifi kucuk bir otomobilde? Bu tur bir arabayi satmak icin ekonomikligini ve sehir ici fonksiyonelligini vurgulamaya calismaz misin kadran yerine?


stavro
(15.01.19)
Benim araba 220 göstergeli 1999 model 1.3 litre 16 valf tüplü corolla. 200'ü gördüm otobanda.

Bu deneyim yerine tüm uçuşu şiddetli türbülansla geçen bir uçak yolcuğunu tercih ederdim ama.


sumuklurakun
(15.01.19)
(5)

İngiltere'den Ne İsteyelim

Selam,Yakın bir arkadaşım üzerinde güneş batmayan imparatorluktan geliyor. Neler istesem ondan? Ama şöyle olacak: ben internetten onun adresine göndereceğim, o getirecek. Yani mağazadan alma yok. Benim aklıma bi' kahve geldi, güzel Lavazza kahvelerin kilosu 70 lira falan. Başka neler olabilir? ağırı
Selam,

Yakın bir arkadaşım üzerinde güneş batmayan imparatorluktan geliyor. Neler istesem ondan? Ama şöyle olacak: ben internetten onun adresine göndereceğim, o getirecek. Yani mağazadan alma yok. Benim aklıma bi' kahve geldi, güzel Lavazza kahvelerin kilosu 70 lira falan. Başka neler olabilir? ağırılığı 1 kg'ı geçmeyecek ve fazla yer kapmalamayacak.

Teşekkürler.

edit: evimde bana 3*4 yıl yetecek geniş yelpazede bir içki stoğum var :(
giovanne
(13.01.19)
eğer portakallı çikolata seviyorsan kesinlikle terry’s chocolate orange.


theseachange
(13.01.19)
Alkol kullanıyorsan, çoook güzel viski siteleri var ki getirtip türkiye'de satsan 1000TL kâr edersin.


Cin, Viski, Old Monk rum, iyi çay. Paketli Lavazza kahveleri ortalamanın altında kalitede bu arada.


buf-e kür
(13.01.19)
Harry Kane. Galatasaray için.


Delay Fuze
(13.01.19)
Twinnings tabi ki.


Mcfly
(13.01.19)
(3)

Netflix Ortak Üyelik Prosedürü Böyle mi?

Merhaba,1- Ben mail adresim ile hesap açıyorum ve 4 ekranlı olan 40 TL'lik üyeliği seçiyorum.2- 3 kişi daha buluyorum.3- 3 kişiye üyeliği açtığım mail adresini ve şifresini veriyorum.4- Dördümüz de istediğimiz aletten izliyoruz, sen sağ ben selamet.Ücretlendirme de 6 ay için düşünürsek; 40x6/14= 60
Merhaba,

1- Ben mail adresim ile hesap açıyorum ve 4 ekranlı olan 40 TL'lik üyeliği seçiyorum.
2- 3 kişi daha buluyorum.
3- 3 kişiye üyeliği açtığım mail adresini ve şifresini veriyorum.
4- Dördümüz de istediğimiz aletten izliyoruz, sen sağ ben selamet.

Ücretlendirme de 6 ay için düşünürsek; 40x6/14= 60 TL yapar adam başı değil mi?

Teşekkürler
giovanne
(12.01.19)
aynen.

olay profillerde bitiyor. her kişi için bir veya daha fazla profil açarsınız, herkes kendininkini izler. ama giriş tek hesap üzerinden oluyor.

daha fazla kişiyle de paylaşabilirsiniz ama satın aldığınız plan aynı anda maximum 4 ekranda yayına izin vereceğinden çakışma ihtimaliniz yükselebilecektir.


benibenim
(12.01.19)
İçeride şifre yok. 4 kullanıcı var. Ben senin kullanıcını ya da başkasının kullanıcısını da seçerek giriş yapabiliyorum. Listene oynayıp listeni bozabiliyorum.


40*6/4 demek istedin sanırım.

içerde 4 tane profil açıyorsun, herkes kendi profiline giriyor iyice tembihliyorsun.


kakaolu erkek
(12.01.19)
(4)

Elektronikçiler, Mekanikciler Toplanın (Bulaşık Makinesi Sorunu)

Selam tamirciler. Bizimkilerin bulaşık makinesi bozulmuş. LG'nin dokunmatik bir modeli. Söktüm panelini baktım, sıkıntı kartta. Dokunmatik ekranda 4 tuştan ikisi çalışmıyor. Panelin resimlerini ekledim. Panelle biraz uğraşıp taktım tekrar geri makine çalıştı ama sonra kendinden kapandı bir şeyler ol
Selam tamirciler. Bizimkilerin bulaşık makinesi bozulmuş. LG'nin dokunmatik bir modeli. Söktüm panelini baktım, sıkıntı kartta. Dokunmatik ekranda 4 tuştan ikisi çalışmıyor. Panelin resimlerini ekledim. Panelle biraz uğraşıp taktım tekrar geri makine çalıştı ama sonra kendinden kapandı bir şeyler oldu anlamadım.

Sizce bu karttaki problemi anlamanın bir yolu var mı? Tamir edilebilir mi? Çünkü yeni kart aşırı pahalı ve onun yerine yeni makine almak durumunda kalacağız.

Hadi fikir üretelim.

eksiup.com

s3.eksiup.com
giovanne
(11.01.19)
Elektronik kart tamiri, havaya rastgele ateş açıp istediğin adamı vurmaya çalışmak gibidir. Kartın üstünde gözle görülebilir bi şey yoksa (patlak varistör, kondansatör) feriştahı gelse o kartı tamir edemez.

Kartı tasarlayan üretici firması hariç. O da uğraşmaz zaten yenileme daha ucuza gelir diye.


Delay Fuze
(11.01.19)
ben olsam yağsız kontak spreyi ile şöyle bir temizlemeyi denerdim. başka çare yoksa...


alperz
(11.01.19)
serkan yılmaz'ın bi vidyosu vardı şuraya bırakıyorum. direnç filan değiştim diyodu.

www.instagram.com


spirit crusher
(11.01.19)
Çamaşır, bulaşık makinesi kartlarını tamir eden dükkanlar var. İstanbul Tarlabaşı'nda var mesela bir kaç dükkan. Hatta çok bilinen model makinelerin tamir eidlmiş kartları oluyor ellerinde.

Elinde bozuk kartla gidiyorsun bozuğu verip aynısının tamir görmüşünü belli bir paraya alıyorsun mesela, senin verdiğini de tamir edip tekrar rafa koypu bu döngüye sokuyorlar.

LG dediğine göre piyasaya yeni giren ve az bulunan bir modeldir, dediğim gibi işlem olmasa da kartı bırakırsın ve tamir olabiliyorsa sonra alırsın.


John Bloor
(12.01.19)
(8)

Antifirizli Cam Suyu Tavsiyesi

Merhabalar, marketten -sözde- antifirizli cam suyu aldım. Üzerinde -30 yanıyor ama -3'de dondu bu arkadaş. sizin var mı şöyle -10-15'lere kadar dayanan bir su tavsiyeniz?Teşekkürler
Merhabalar, marketten -sözde- antifirizli cam suyu aldım. Üzerinde -30 yanıyor ama -3'de dondu bu arkadaş. sizin var mı şöyle -10-15'lere kadar dayanan bir su tavsiyeniz?

Teşekkürler
giovanne
(10.01.19)
shellden almıştım bir sorun yaşamadım


nodrama
(10.01.19)
a101den almıştım bir sıkıntı yaşamadım.


theseachange
(10.01.19)
-30da würth, mobil 1in cam sularını katıksız kullandım hayat kurtardılar. Siz bunlardan birini alın 1 litreye yarim litre su veya 1'e 1 kullanın yaşadığınız yerin iklimine göre pişman olmazsınız.


Hocam o bildigin mavi boya katilmis metil alkol, artik onun da sahtesini yapmislar demekki. Yoksa donmaz.

suyu az olanindan al les gibi alkol kokmasi lazim. Kokusu kör eder koklama tabi.


acemi
(10.01.19)
Würth, en iyisi bu.


placebo z
(10.01.19)
Peki aldığınız antifrizli cam suyunu doldurmadan önce depodakş eskş suyu tamamen boşalttınız mı?

Yoksa üzerine ekleyip seyrelmesini mi sağladınız bilmeden?


John Bloor
(11.01.19)
Dandikse boşalt. Iyiyse seyreltme amaçlı kullanılabilir fakat oranını bilsen daha iyi olur.


@john: şişenin içinde artan seyreltilmemiş cam suyu bagajda donuyor. çok kere denk geldim bunlara. yani var böyleleri.

benim de su fışkırtma memelerini tıkıyor bunlar. yazın değiştirttim, sıfır meme taktırdım, havalar soğuyana kadar da kullandım, ne zaman antifrizli su koydum, tek tek tıkanmaya başladı.

olum ben sadece donmasın ve camı temizlesin istiyorum. rengi mavi olmasa da olur. bi de muz kokusu koymuş amk çok lazım gibi.


kibritsuyu
(11.01.19)
(2)

Burun Nemlendirici Krem

Selamlar. Burnum kuruluktan Arizona çöllerine döndü. Doktor Osisoft diye bir krem vermişti ama kremi 10 tane eczacıda bulamadım ve 10 gr'ı 30 TL. Ama işe de yarıyordu hani.Yine max. bu fiyatta, işe yarayan bir nemlendirici var mı acaba?Teşekkürler.
Selamlar. Burnum kuruluktan Arizona çöllerine döndü. Doktor Osisoft diye bir krem vermişti ama kremi 10 tane eczacıda bulamadım ve 10 gr'ı 30 TL. Ama işe de yarıyordu hani.

Yine max. bu fiyatta, işe yarayan bir nemlendirici var mı acaba?

Teşekkürler.
giovanne
(10.01.19)
sulfarhin kullanıyorum ben. nemlendirici değil de pomat diye geçiyo, ne farkı var bilmiyorum açıkçası. çok kuruyup yara oluyor bende, yumuşatıyo bunu kulandığımda.


contavolta
(10.01.19)
bepantol , veya onun ucuz versiyonu hematen merhem.ikiside çok etkili ilaçlar


birdost
(10.01.19)
(3)

Burnumun içine nemlendirici sürsem?

Burnum çok kuru ve rahatsız ediyor bu. Hani şu el için falan kullandığımız nemlendirici kremler var ya, onları burnumun içine sürsem nemlendirir mi orayı da sizce?Teşekkürler.
Burnum çok kuru ve rahatsız ediyor bu. Hani şu el için falan kullandığımız nemlendirici kremler var ya, onları burnumun içine sürsem nemlendirir mi orayı da sizce?

Teşekkürler.
giovanne
(09.01.19)
bunun için burun içi nemlendiriciler var. 'Siccnasal' isimli bi tane kullanmıştım. ama baya pahalıydı. belki daha ucuz muadilleri vardır.


ninotevtidze
(09.01.19)
(bkz: nazalnem)


veritaslibertas
(09.01.19)
(bkz: sulfarhin) doktor vermişti bana ama çok uzun kullanmamak gerek


eja
(09.01.19)
(7)

Aşırı Boğaz Ağrısı İçin

Bademciklerim şişmiş. Boğazım inanılmaz ağrıyor. Majezik sprey kullanıyorum ama hiç etkisi olmuyor. Sizce ne gibi doğal çözümler geçici de olsa bir rahatlama verir?Teşekkürler.
Bademciklerim şişmiş. Boğazım inanılmaz ağrıyor. Majezik sprey kullanıyorum ama hiç etkisi olmuyor. Sizce ne gibi doğal çözümler geçici de olsa bir rahatlama verir?

Teşekkürler.
giovanne
(08.01.19)
Dondurma yemek/soğuk süt içmek. Bende etkili oluyor.


lazor
(08.01.19)
Dondurma+1
Buna ek olarak pastiller var rahatlatır. Fisherman's Friend mesela. Vicks de olabilir.


Strefen ibuprofenli pastil kesin cozum


1- marketten karbonat al, karbonatli suyla gargara yap
2- batticon varsa evde kulak cubuguna sur ve bademciklerine sur. biraz aci ama iyi geliyor. doktor yapmisti bana hastanede kocaman cimbizin ucuna pamuk sarip batticon surmustu


exlibris
(08.01.19)
Adaçayını sallama çay gibi koyup tam sekiz dakika sonra içiyorsun. Öylece uyuyorsun, epey fayda gördüm bundan. Pastiller kaç lira olmuş, nanesi az olan şekerlerden al birkaç tane, onlardan em.


ceyrekmunevver
(08.01.19)
Bir parmak kadar zencefili ince ince dilimleyip, 1 çubuk tarçın, 2 dilim limon ve 2 dilim elma ile 5-10 dk kaynatıp iç. Hem bağışıklığını da güçlendirir.


yorgunpanda
(08.01.19)
bal ve bol karabiberi çok az sıcak suyla karıştırıp ağızda tadını almadan direkt yutuyoruz.10-15 dk üzerine su içmiyoruz,hiç birşey yemiyoruz.


jamal_vs_jason
(08.01.19)
(8)

PUBG olayına girsem mi?

Playstation Plus ile alınca iyi bir fiyata geliyor (buradan da anlaşılacağı gibi PS'de oynayacağım). Her gün 1 saat falan vaktim olur oyun için max.CS GO gibi çoluğun çocuğun, rusların, hilenin bol olduğu bir platform mu? Başlamak için geç mi kaldık? Nedir tavsiyeleriniz?
Playstation Plus ile alınca iyi bir fiyata geliyor (buradan da anlaşılacağı gibi PS'de oynayacağım). Her gün 1 saat falan vaktim olur oyun için max.

CS GO gibi çoluğun çocuğun, rusların, hilenin bol olduğu bir platform mu? Başlamak için geç mi kaldık? Nedir tavsiyeleriniz?
giovanne
(05.01.19)
Pubg grafik olarak sikintili diyolar youtubedan izlemek lazim


Pc’de oynayan arkadaslar hile var diyorlardi ama ps icin hile olacagini hic zannetmiyorum.


eazy
(05.01.19)
Plusla baya uyguna geliyordu ben olsam alırım.


bahoho
(05.01.19)
PC'de grafikleri çok iyi ve evet hile çok.


sumuklurakun
(05.01.19)
Inan ben aldım ön siparişten hemde o grafikler resmen goz kanatiyor daha sonra analoglar ile loot sistemini falan beğenmedim. Mobil on kat daha zevkli


tolgame
(05.01.19)
Eğer ps de fps oynamadıysan epey zorlayabilir. Eskiden oynayan biri olarka bile zorluyor soyle ki alışamıyorsun cunku gir çık cok zaman kaybediyor ve tecrübe edinmek zaman alıyor. Alali 1 ay oluyor az once baktım played time 12dk bende.


godspell
(05.01.19)
playstationda 30 fps. arkadaşlarım memnun değil.


false pretension
(05.01.19)
Oyuna ikili/dörtlü girebileceğin arkadaşların yoksa hiç bulaşma. Rastgele eşleşmeyle gelen insanlar çekilir gibi değil

Tek başına da bir yerden sonra bayıyor


cliff lee burton
(05.01.19)
(4)

Beğendiğiniz Koltuk Takımları?

Biraz ilham almak istiyoruz zira seçimlerim hep barzoca oluyor. Beğendiğiniz koltuk takımlarını link şeklinde ekleyebilirseniz çok sevinirim.Teşekkürler
Biraz ilham almak istiyoruz zira seçimlerim hep barzoca oluyor. Beğendiğiniz koltuk takımlarını link şeklinde ekleyebilirseniz çok sevinirim.

Teşekkürler
giovanne
(04.01.19)
www.minella.com.tr ilk çıkan yeşil-krem takım


bitse de gitsek
(04.01.19)
Benim beğendiklerim genelde ince kenarlı takımlar oluyor, örneğin tekli koltuğun kol koyma yerlerinin çok kalın olması çok çirkin geliyor gözüme.

İnce, güzel:

www.ikea.com.tr

Kalın, çirkin:

www.ikea.com.tr


taurina
(04.01.19)
8 yıldır aşağıdakileri kullanıyoruz.

-bu kanepenin mürdüm eriği rengini kullanıyoruz. deli gibi memnunuz.
secrethome.net

-berjer olarak da bunun koyu renk deri kaplamasını kullanıyoruz. yine acaip memnunuz.
www.tepehome.com.tr


teritori
(04.01.19)
(10)

Kokulu Oda Çubukları İşe Yarıyor mu?

Thebodyshop'da gördüm. 80 kağıt diyolla indirimde, 150 ml imiş. Sigara veya yemek kokan bir odayı iyi hale getirir mi bu çubuklar? Bazen havalandırmama rağmen koku gitmiyor çünkü.Teşekkürler.
Thebodyshop'da gördüm. 80 kağıt diyolla indirimde, 150 ml imiş. Sigara veya yemek kokan bir odayı iyi hale getirir mi bu çubuklar? Bazen havalandırmama rağmen koku gitmiyor çünkü.

Teşekkürler.
giovanne
(03.01.19)
80 liraya boya alır odayı boyarım komple, üste para bile kalır.

perdeleri de yıkayıp, koltuk gibi kumaş eşyaları da bi güzel sirkeli suyla sildim mi kokudan eser kalmaz.

sen mutluluğu karbonata ve sirkeli suda bulabilirsin ancak.


killerbee
(03.01.19)
hocam onlar alıcısını tokatlamak için varlar. aylarca o fiyattan satılıyorlar. hatta zara home'a git bak 130 150 liraya falan da var. 3-4 kişi alsa yetiyor onlar için sonra ellerinde çok fazla kalınca ve elden çıkarmaları gerektiğinde bi yapıyorlar fiyatı 50 lira millet de aa hayvan gibi indirim diye koşa koşa gidip alıyor. bim'de satılıyor bi tane ondan al illa koku istiyorsan bence güzel.


@proletar, abi tek istediğim koku başka bir olayım yok.


giovanne
(03.01.19)
Rossmann'da falan var çok daha ucuza. İşe yarıyor, oda parfümü işte. Alırsan bütün çubukları koyma, hemen bitiyor.


whoosie
(03.01.19)
lcw'de 20 tele. bimilyoncularda daha ucuza bulursun. ben tuvalete koyuyorum. kahkihkohkoh


gozo
(03.01.19)
Kötü kokan odanın kokusu başka kokuyla bastırılmaz. Perdeleri, halıları, koltukları yıkayın. Bir de parfüm koyunca iyice ciğer solduruyor öyle yer.


synesthesia
(03.01.19)
işe yarıyor. chakra'dakileri öneririm


bordeaux
(03.01.19)
eğer odadaki koku sigara kokusu ise hiçbir işe yaramaz.
eğer bastırılacak bir koku ise bu kadar para vermene gerek yok. daha ucuz bir koku al.


teritori
(03.01.19)
A101de var perajanin gayet memnunum


all girls dream
(03.01.19)
Febreze'in kokuları bastırmak yerine yok ettiği söyleniyordu, ona bakın isterseniz.


inawen
(04.01.19)
(6)

Kedinin Birden Yere Yatması

2 yaşında, dişi ve kısır. Beni gördüğünde bazen yere yatıp yavaşça bir iki tur dönüyor. Olayı ne? Maması suyu falan var.
2 yaşında, dişi ve kısır. Beni gördüğünde bazen yere yatıp yavaşça bir iki tur dönüyor. Olayı ne? Maması suyu falan var.
giovanne
(01.01.19)
kendini sevdirmek istiyor. en azından arkadaşlarımın kedisi bunu yapıyor. gelin biraz benimle ilgilenin demek oluyormuş.


Abi kedi bu, her hareketini de sormayin artik.
Cani donmek istemistir donmustur.


acemi
(01.01.19)
İlgi istiyor, beni sev diyor.


esse classic
(01.01.19)
Bizim kapinin onunde takilan kedi de aynisini yapiyor. Karakter meselesi, cok da takilmamak lazim. cani donmek istiyor olabilir harbiden.


stavro
(01.01.19)
Hahaha,o ne ki, apartman kapısındaki kedicik, kereste, takla bile atıyor. Şöyle sağlama sevmenizi istiyor.


SiyamkedisiZorro
(02.01.19)
Tam o an sevdiğinde kalkıp gidebilir de. Kedi işte.


baal
(02.01.19)
(5)

Turşu Nereden Alınır (Ankara)

Selam ahali.Sakarya caddesinde iyi bir yer vardı ama bayağı bozmuş. Şöyle kaliteli, ev yapımı tadında iyi turşuyu ve suyunu nerden alabilirim acaba?Teşekkürler
Selam ahali.

Sakarya caddesinde iyi bir yer vardı ama bayağı bozmuş. Şöyle kaliteli, ev yapımı tadında iyi turşuyu ve suyunu nerden alabilirim acaba?

Teşekkürler
giovanne
(01.01.19)
azeri turşucusu iyidir. bahçelievler 4. caddede.


theseachange
(01.01.19)
azeri turşucusu iyidir ama ev yapımı tadıyla alakası yoktur. ha zaten ev yapımı tadını ben sevmem o yüzden tavsiye ederim.


Hüsmenağa'yı diyorsunuz sanırım, benim bildiğim en iyisi o'dur, bozmuş mu??


electricsky657
(01.01.19)
@elec maalesef. eski ile alakası yok hiç.


giovanne
(01.01.19)
etlikte var aşağıeğlencede. bu taraflara yakınsanız tarif edebilirim?


trajikomix
(01.01.19)
(2)

Güzel Bir Öküzgözü Şarap Tavsiyesi

Tabii ki Boğazkere kupaj olursa daha iyi olur. Ya da kalecik karası'nın da güzel bir şarabı var sa o da olabilir. Bütçe: max: 100 TL, Migros'tan alacağım arkadaşlar. Yemeğin yanında tüketmeyeceğim, daha çok kuruyemiş/peynir ile tüketeceğim.En son Buzbağ Reserve alıyordum ve oldukça da memnundum ama
Tabii ki Boğazkere kupaj olursa daha iyi olur. Ya da kalecik karası'nın da güzel bir şarabı var sa o da olabilir. Bütçe: max: 100 TL, Migros'tan alacağım arkadaşlar. Yemeğin yanında tüketmeyeceğim, daha çok kuruyemiş/peynir ile tüketeceğim.

En son Buzbağ Reserve alıyordum ve oldukça da memnundum ama bir değişiklik olsun istedim.

Danke.
giovanne
(30.12.18)
Bu kadar olur şu anda şayeste 2010 Öküzgözü boğazkere içiyorum. 2 gün havalandırılınca çok iyi oldu.


iddaaci
(30.12.18)
Kapadokya markasi olan Kocabag deneyin mutlaka.


(2)

Nasıl Bir Tablo Almalıyım?

Selam ahali. Bir tane Monet tablosu almak istiyorum. Ama nasıl bir tablo alacağım bilmiyorum. Kanvas mı olmalı mesela? Boyutun kapladığı yer dışında bir önemi var mı?Danke.
Selam ahali. Bir tane Monet tablosu almak istiyorum. Ama nasıl bir tablo alacağım bilmiyorum. Kanvas mı olmalı mesela? Boyutun kapladığı yer dışında bir önemi var mı?

Danke.
giovanne
(29.12.18)
Kanvas alacaksaniz aldiginiz gibi ahsap cita ile asmayin. Guzel bir cevrece yaptirip oyle asin.

Bitte.


battal gemalmaz
(29.12.18)
Eğer gerçekten sevdiğin bir iş varsa özellikle onun kopyasını yaptır. Dümdüz baskı yerine duvara yağlı boya iş asmak çok farkettirecektir.

Tabii bunun maaliyeti baskıdan çok daha fazla olacaktır, ona da hazır ol.


reyals
(29.12.18)
(5)

Apple’ın Kapalı Kutu Telefon Teklif Etmesi

Merhabalar, iPhone X telefonum vardı, 3 defa ekran probleminden ötürü garantiye verdim, 2’sinde sıfır telefon verdiler onlar da problemli çıktı. Bugün yine aynı sorun başgösterince onlar da “hacı telafi içim sana 2 yıl garantili, sıfır bir telefon verelim” dediler. Ben de kabul ettim.Ancak konuştuğu
Merhabalar, iPhone X telefonum vardı, 3 defa ekran probleminden ötürü garantiye verdim, 2’sinde sıfır telefon verdiler onlar da problemli çıktı. Bugün yine aynı sorun başgösterince onlar da “hacı telafi içim sana 2 yıl garantili, sıfır bir telefon verelim” dediler. Ben de kabul ettim.

Ancak konuştuğum adam “bu size yaşadığınız kötü tecrübeyi unutturur mu” dedi, eğer hayır deseydim ne olcaktı acaba?
giovanne
(26.12.18)
apple'dan hisse teklif ederlerdi herhalde


mr.goodcat
(26.12.18)
dudaklarını büküp ağlayabilirdi adam. yazıık......


o 2 yıl garantiliyi baştan vereceklerdi hatayı orda yapmışlar.


Techsavvy
(26.12.18)
bence telafi olarak xs versinler biraz bozuk atın.


ezkaza
(26.12.18)
Yıl 2018 olmuş, hala ayfon alanlar var...


3 defa aynı sorun değişim-iade hakkı doğuruyor zaten (4 de olabilir). Garanti Belgenizi okuyun ayrıntılı bilgi için, unutturmaz deseydin al paranı git şu kapıdan diyebilirdi.


(1)

Digiturk Gitti mi?

Ankara'da saatlerdir hiçbir kanal yok, gitti de gitti mi? Nedir son durum? Aradım da yetkili kimseciklere de ulaşamıyorum.
Ankara'da saatlerdir hiçbir kanal yok, gitti de gitti mi? Nedir son durum? Aradım da yetkili kimseciklere de ulaşamıyorum.
giovanne
(25.12.18)
yıllardır aynı digiturk, alıştık artık. kar başladığından beri yok..


ada meltemi
(25.12.18)
(5)

Kediyi Yatak Odasının Dışına İtme

Selamlar. Sokaktan aldığımız 2 yaşında bir kedicik var. Sürekli dibimde. Mutfaktaysam mutfakta, salondaysam salonda. Buraya kadar hiç sıkıntı yok. Gece de yatak odasının kapısını kapayınca gelip ağlıyor, alınca da gelip tepemde yatıyor. Ne var ki bazen gecenin bir vaktinde uyanıp beni de bir şekilde
Selamlar. Sokaktan aldığımız 2 yaşında bir kedicik var. Sürekli dibimde. Mutfaktaysam mutfakta, salondaysam salonda. Buraya kadar hiç sıkıntı yok. Gece de yatak odasının kapısını kapayınca gelip ağlıyor, alınca da gelip tepemde yatıyor. Ne var ki bazen gecenin bir vaktinde uyanıp beni de bir şekilde uyandırıyor ve ne yazık ki uyandıktan sonra uyuyamadığım için gecem ve dolayısı ile de günüm mahvoluyor.

Ne yapsak da bu arkadaş başka bir yerde uyusa?
giovanne
(24.12.18)
baska yerde yatiramazsin. baska yerde uyusa bile yine gelip seni uyandirir. gece seni uyandirmamasini saglaman lazim. onu da nasil yaparsin bilmiyorum. mama mi istiyor gece uyandirinca? gece yatmadan mamasini mutfaga koy hazir olsun., iyun istiyordsa oynayabilecegi bir seyler olsun etrafta.


crucio
(24.12.18)
Biz camekanli balkona koyuyoruz ya da banyoya koyup kapiyi ortuyoruz. Etrafta dolastigimizi anlarsa agliyor uzun sure ama isimizi bitirip yataklara cekilince o da susuyor bi daha uyanana kadar sesi cikmiyor. Alisiyorlar yani sikinti yok.

Not, biz de yavruyken sokaktan almistik. Ilk 5 gun hep agladi nobetlese susturduk oksadik falan sonra alisti =)


superfluid
(24.12.18)
@superfluid nasıl yani? kedinizi geceleri küçücük bir alana kilitleyip siz yatağınızda rahatça uyuyabiliyor musunuz?

Duyuruya cevap olarak, kediler geceleri aktif hayvanlar doğaları gereği onları gece boyu bir yere kapamak zalimlik olur. Eğer kedinizi yatak odasına asla almak istemiyorsanız onu kısıtlamak yerine siz kapınızı kapayıp yatmalı ve ne kadar ağlarsa ağlasın içeri almamalısınız, belki alışma döneminde kulak tıkacı kullanmak size yardımcı olabilir. Çünkü onlarla ilişkinizde tutarlı olmak önemli. Bu arada kedinize de dışarıda oyalanması için oyuncak vs. bırakmalısınız. Hatta en tavsiye edileni uykudan önce kedinizi oynatarak (kedi oltası filan gibi bir şeyle örneğin) biraz yormanız, ardından biraz mama vermeniz, sonrasında onun da uykusu gelecek zaten :) O salonda uyuklamaya başladığında siz de yatak odasına gidip uyuyabilirsiniz artık.


depol
(25.12.18)
bir süre sonra sizin uyku düzeninize alışacak, ilk zamanlarda böyle olması normal. ne güzel dibinizden ayrılmaması.


awareim
(25.12.18)
@depol, sizin hayalinizdeki balkon ve banyo ne kadar genislike bilemeyecegim ama bizimkine fazla fazla yetiyor. Kendisine tahsisli kocaman bi yatak odasi da olunca zaten uyumak istediginde gidiyor onun icin belirledigimiz yerlere yatiyor. Bunun ne sakincasi var anlamadim?!! Sizin mentaliteye kalirsak zaten bastan kediyi eve hapsetmek yalnis, sal sokaga gitsin..


superfluid
(26.12.18)
(7)

Kuruyemiş Nereden Alalım?

Ankara’da nereden alalım? Parasını pulunu konumunu falan geçtim, lezzetli ve taze olması kafi. Danke.
Ankara’da nereden alalım? Parasını pulunu konumunu falan geçtim, lezzetli ve taze olması kafi.

Danke.
giovanne
(23.12.18)
istanbul yolunda ümiköye giderken bp'nin (sosyete pazarı) oradaki Çitlekçi'den


Bu adamlardan alıyoruz www.unalkuruyemis.com.tr


Delay Fuze
(23.12.18)
tuğba kuruyemiş benim yediğim en taze yer. kızılaydakine yada tunalıdakine gidiyorum.


trajikomix
(23.12.18)
Cerezkapimda.com indirim de var bu ara


gameofannen
(23.12.18)
emek 8 de konuk kuruyemiş.


tolgan
(23.12.18)
kurtuluş kuuryemiş eskişehir. online bu adamlardan al kesinlikle


oscar
(23.12.18)
(7)

Amazon Ne Zaman Türkiye'den Çekilir/Çektirilir?

Şimdi, bu Amazon, EY AMAZONNN!!! Her neysee. Takip ediyoruz da son zamanlarda gerçek indirimler yapıyor. Anneme elektrik süpürgesi, pedere telefon, eve birkaç parça eşya, ayakkabı, iş yerinene kırtasiye malzemeleri falan aldık ve harbi indirimden aldık bunları. Da, bu nereye kadar gidecek? Vestel ol
Şimdi, bu Amazon, EY AMAZONNN!!! Her neysee. Takip ediyoruz da son zamanlarda gerçek indirimler yapıyor. Anneme elektrik süpürgesi, pedere telefon, eve birkaç parça eşya, ayakkabı, iş yerinene kırtasiye malzemeleri falan aldık ve harbi indirimden aldık bunları.

Da, bu nereye kadar gidecek? Vestel olsun, yerli elektronik satıcıları falan olsun kabaca bizi düdüklemeye hazır ve nazır tayfa ne zaman RTE'nin kapısını çalıp, Amazon'u kışkışlatacak?
giovanne
(22.12.18)
vergisini eksiksiz ve düzenli ödedikten sonra kimse gık diyemez..


strobist
(22.12.18)
Amazon tam anlamıyla türkiye’ye giriş yaptığında n11, hb, gg gibi siteler büyük çöküş yaşayacak. Vergisini veren firmaya kimse dokunamaz. İnş tabi.


deks
(22.12.18)
Yapamaz edemez diyemiyorum. Koskoca Paypal bütün dünyada çalışan paypal bizde yok mesela. Başlık çok şey anlatıyor malesef.


boye bir sey neden olsun, amazon kendi uretip satmiyor ki, bir nevi tedarikci, boyle olunca milyonlarca liralik kucuk kucuk bir suru kobi, satici, dukkan, depoyu temsil etmis oluyor, merak etmeyin kimse git demez amazon'a. olsa olsa sadece geleneksel magazalar cokecek ya da onlar da online'a donecek, magazadan gidip alma olayi ileride cok azalacak.


amazon turkiyeye legal olarak giris yapti. kimse de zorla cikartamaz bu saatten sonra.

paypal ile bir degil. paypal davasinda turkiye hakli. paypal'in turkiye ofisi yoktu ve para transferlerinin turkiye tarafindan takip edilmesi ve vergilendirilmesi mumkun degil, turkiye paypal'a burada ofis acin ve turk hesaplarinin kayitlarini turkiye'de tutun dedi, normal olarak. paypal bu kanunlara uymak yerine turkiye islemlerini durdurmayi secti.

1- amazon paypal gibi kisiler arasinda para transferi yapmiyor. e-ticaret yapiyor
2- amazon turkiyede ofisi var ve resmi bir isletme
3- amazon turkiyedeki satislarinin vergisini veriyor.

amazon burada ve karli oldugu ve olacagini dusundugu surece gitmeyecek. kimse de kovmayacak.

not: koskoca paypal denilen sirket $92Milyar lik bir sirket. amazonun neredeyse 10'da 1'i kadar bir buyukluge sahip.


crucio
(22.12.18)
Gene yanlış anlayan biri çıkmış başlığın konusu dağılsın istemiyorum ama Bangladeş'ten Papua Yeni Gine'ye kadar çalışan paypal Türkiye'de çalışmıyor ana dıj güçler oluyor bir nevi, enteresan. Hollanda'da falan niye var madem? Cins olmayın.

Paypal dediğin hede iğneden kamyona kadar ne istiyorsan ödeme yapabileceğin bir şey. Alternatifi de yok. Amazon öyle değil, banane bütçesinden zartından zurtundan. Ülkede vpn bile yasaklanıyor aq, yakın zamana kadar twitter ve youtube kapalıydı, boş yapmayın. Amazon da sermayenin kuyruğuna basarsa def edilir. ABD deki gibi tekel haline gelirse barındırmazlar ama ne Almanya'da ne İngiltere'de böyle atraksiyonlara girmediler. Burada da girmezler, maksat burada da varız ha demek. Zaten Türkiye'de Vatan'da 1200 tl olan kulaklığı Black Friday'da 300 liraya satan Amazon bunu Türkiye'de ofis açınca yapmayacak.


buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.