Giriş
(1)

Taksim park yeri

Guzel bir yer soyleyin de isparkin kasasini doldurmayalim
Guzel bir yer soyleyin de isparkin kasasini doldurmayalim
boğazkesen'e doğru in her türlü bulursun.


(2)

excel proflari

arkadaslar 5 bin satir var diyelim, satirlarda tel no var yurtdisi ve yurtici alan kodlariyla, iclerinde +90 olan satirlari tamamen silmek istiyorum , nasil silerim en basit ?
arkadaslar 5 bin satir var diyelim, satirlarda tel no var yurtdisi ve yurtici alan kodlariyla, iclerinde +90 olan satirlari tamamen silmek istiyorum , nasil silerim en basit ?
=IF(LEFT(A1,3)="+90","YES","NO")


influx
(16.10.19)
filtre at +90 yaz sadece onlar gelir sonra silersin filtreyi kaldırırsın


(3)

en kullanisli yazici

kartusu en uzun sure idare eden yazici hangisidir ? a4 fatura yazdirilacak sadece
kartusu en uzun sure idare eden yazici hangisidir ? a4 fatura yazdirilacak sadece
sadece siyah beyaz yazdırılacaksa lazer yazıcı tavsiye ederim. marka model bilgim yok.


sttc
(05.10.19)
Tankli yazıcılar var, 8000 sayfaya kadar renkli 14000 sayfaya kadar renksiz çıktı alabiliyorsunuz. 4 renk mürekkebi var, bitince yenilerini alıp tanka dolduruyorsunuz, sanırım 4 renk murekkep 70 -80tl falan. Ben gecen gun sunu aldim, kargo bekliyorum.

www.hepsiburada.com


Tutkun
(05.10.19)
ben 1 senedir tankli yazici kullaniyorum. 5 bin sayfa filan bastim, 1000 tanesi en yüksek cözünürlüklü, sadece siyah mürekkep aldim ekstra. renkliler yarida.

14 bin sayfa olmaz o baska ama mürekkep para degil yani.


duygusuzromantik
(05.10.19)
(4)

tek tas hk

bi tek tas almam lazim , min 0.20 karat, faturali, istanbulda, hdr belgelimin sl berraklikmin g renken ucuz 2400 tl ye buldum bu ozelliklerde 0.24 karat, 1900 2000 civarina var mi bu kriterlerde bildiginiz bir yer ?
bi tek tas almam lazim , min 0.20 karat, faturali, istanbulda, hdr belgeli
min sl berraklik
min g renk
en ucuz 2400 tl ye buldum bu ozelliklerde 0.24 karat, 1900 2000 civarina var mi bu kriterlerde bildiginiz bir yer ?
allah aratmasın. yok.


[GODDARD]
(03.09.19)
tek taşı illa pırlanta mı almak gerekir? yani yanlış anlamayın, yargılamak da istemeden yargılıyorum ama, eğer analiz cihazı gibi gözünüz yoksa ya da yıllardır pırlanta ile uğraşmıyorsanız -ki ikinci grup bile her zaman anlamaz ama- svarovski de alabilirsiniz pekala, yarı fiyatına falan gelir. eğer evlilik teklifi vs için alacaksanız bence daha mantıklı, hayatın daha başındaki çiftler için özellikle. ama eğer illa alacağım diyorsanız, bakırköy carousel karşısında iber var -iber diamond'dı sanırım tam ismi- sahipleri çok tatlı iki kardeş, güvenilirdirler. pırlanta da var svarovski de var. ama pırlantaların fiyatlarını bilmiyorum, biz svarovski aldık çünkü.


pasp
(04.09.19)
www.lovapirlanta.com

buradan alisveris yaptik. fiyatlar piyasaya gore uygun pazarlik bile yapabilirsiniz iletisime gecip. dediginiz fiyatlara var baktim az once


eipcack
(04.09.19)
www.fahrikuyumculuk.com

bu arkadasla bi görüş. gia sertifikali satıyor.


brkylmz
(04.09.19)
(11)

sosyal medya dilenciligi

bu olay son yillarda yeni nesil icin tamamen normallesti mi ? sokaktaki dilenciler genel olarak egitimsiz, dogulu insanlardan olusurlardi, ama su an sosyal medya dilenciligi yapan cogu kisi daha egitimli ve batida dogup buyumus insanlar. dilenciligin bu kadar normallesmesine nasil bakiyorsunuz ? hic
bu olay son yillarda yeni nesil icin tamamen normallesti mi ? sokaktaki dilenciler genel olarak egitimsiz, dogulu insanlardan olusurlardi, ama su an sosyal medya dilenciligi yapan cogu kisi daha egitimli ve batida dogup buyumus insanlar. dilenciligin bu kadar normallesmesine nasil bakiyorsunuz ? hicbir sey vermeden almak isteyen isteyen bir nesil cikti ortaya, normal mi karsiliyorsunuz bu sureci, nedir dusunceniz ?
Eğitimsiz doğulu dilenciler mi ? bu saptamanın yöntemlerini açıklar mısınız ?


kaosu
(22.08.19)
@kaosu , gidip kagit kalem alip dilenen insanlarin kimlik bilgilerini topladigim bir anket yapmaktan, istatistik toplamaktan kastin ise, bu sekilde bir anket yapmadik, istanbulda yasiyorum, zengin cocuklari gibi site icinde izole bir hayat yasamadim, gozlem ile. asil odaklanman gereken konu sosyal medyada dilenmenin bir trend haline gelmesi, soru bu konu hakkinda.


Cevap vermeden önce sizi anlamak istedim,

Sosyal Medya dilenciliği ile alakalı birkaç düşüncem var elbet,

Öncelikle ekonomik koşullar;

Ülke yıprandı, insanlar da öyle.Ve iyi para kazanmak zorlaştı. bununla başa çıkamayanlar kolay para kazanmayı deniyorlar.

E zaten bu insanlarda bir birikim olmuş olsa küçük hayal ve yatırımlarla bir türlü geçinirlerdi. Bunu elde etmek isteyip başaramamışlar sosyal medya üzerinden hayalleri için yardım istedi, fonlar kuruldu vs vs.

Sonrasında bu durumu farkeden ikinci bir grup oluştu, beleşçiler. Bunlar tembel ve işe yaramaz tayfa; belli durum ve insanları kullanıp anlık kazanç için sosyal medyaya ayak bastı. Hatta bunlar baya eğitimli insan tarafından desteklendi;

seyler.eksisozluk.com


kaosu
(22.08.19)
doğulu olduğunu nereden anlıyorsun? alınlarında mı yazıyor?
eğitimsiz oldukları nasıl anlaşılıyor peki?

gerçekten insan sarrafıymışsın. bravo


mistikla
(22.08.19)
aslında bu işin amerika'da çok olduğunu falan yazıyordu sanırım ekşide. tam hatırlamıyorum. para isteyen de çok, para veren de çok, toplanan para da çok.
oranın kültürü ile birlikte açıklamıştı biraz. belki bilen biri açıklar.

bizim memlekette henüz yeni. garip karşılanıyor. ben de garip karşılıyorum.


güneyli çocuk
(22.08.19)
pinar altug'un resminin altina "saatiniz cok guzel, keske hediye etseniz" yazan bi abla vardi. pinar altug niye hediye edeyim ki ben kullaniyorum? demisti. bunun gibi bir suru ornek var unlulerin postlarinin altina bakarsaniz.

unlu olmayan makyaj vloggeri bi arkadasim var. instagramdan kizin biri "mezuniyetim var ama hic param yok. bana kullanmadigin makyaj malzemelerinden gonderir misin" dedi.

kiz da tr'de degil. ablasi ziyaretine gelince ona verdi birkac sey tr'de kiza kargolamasi icin.

kizdan cevap geldi "karsi odemeli oldugu icin 22 lira kargo parasi isteniyor, ablaniz oder mi kargoya gidip?" demis.

arkadasim "bir tanidigindan al sonra odersin" deyince "herkes tatile gitti kimsem yok" demis.
arkadasim cok uyuz olmustu. zengin filan degil kiz bu arada, ay sonunu zor getiriyor.


bu tip insanlar her yerde var ama sanki bizim ulkemizde daha meshur. kesinlikle normal karsilayamiyorum. gercekten ihtiyaci olan kisileri de arada yoksayiyoruz bunlar yuzunden.

tipki dilenciler gibi... hepsinin fakir ve caresiz olduguna inanmiyorum ama bazilarinin gercekten bundan baska caresi olmadigini dusunuyorum ama o aklimdaki suphe hepsini ayni gormeme sebep oluyor.


supergirl
(22.08.19)
Geçen ekşide çaylak mesaj atmış, kitaba ihtiyacım var alırmısınız? Durdum düşündüm kendi üniversite zamanında üst sınıflardan 2.el yada hibe alırdık. Bulamazsak 2.el kitapçı olmadı fotokopici en olmadı kitabı olan kişiden ortaklaşa yada kütüphaneden bakardık. Hep şartları zorlardık yani. Şimdi bakıyorum bana sıfır internetten kitap al diyen insanlar türedi. Sanırım ihtiyaç sıralaması yapanlar azaldı yeni nesilde.


Fritz-X
(22.08.19)
Bedavadan paraya konma işlemleri, ee millette para yok nerede beleş olsa oraya konsam peşinde :D Alanlar beleşçi, verenler kendi önemli biri hissetme peşinde. kızlar çok yapıyor çaktırmadan, bana şunu alsanıza, bana bayram harçlığı yollasanıza falan. Kızın biri bayram harçlığı yollasanıza diye twit atmış, bir ton enayi para yollamış kız 1000 lira para toplamış daskoa

Geçen ekşi'den biri yazdı bana öğrenciyim, kitap alıcam alamıyorum yardım eder misiniz diye. ne edicem banane aq ben okurken barda çalışıp kusmuk temizliyordum, tuvalet temizliyordum. Girsin işe çalışsanlar, herkes beleşçi olmuş anasını satim güzel iş.


eazy
(22.08.19)
Ifrit oluyorum. Elime verseler dura dinlene dovmek isterim. Normallestirilmesini de asla anlayamiyorum.
Bazilari sunum yok bunum yok benim de olsa diye kendilerinden zengin birilerine mesaj atip istiyorlar. Yine bi unluden telefon falan istenmisti galiba.. kadin almayinca kadini suclamislardi. Belescilik, uyaniklik ve arsizlik geliyor bana. Gercek ihtiyaç sahibi kisilerin bu denli rahat olduklarini asla dusunmuyorum. Bunlara inanan besleyen destek olan kitleyi de akilsiz buluyorum. Kimse kolay para kazanmiyor. Calissin çabalasin alsin. X marka telefonu olmayinca kendini ezik goren dunyadan habersiz simarik ergenlere hayat guzel oh valla.

Bunun bi de dolandirici hali var ki onlar da hasta fotolari atip iban veriyor. Hâlâ bu ibanlara para gonderenler oluyor. Para verenlere allahtan akil fikir diliyor para kazanmanin kolay yolunu arayanlara da insaf diyorum.
Ulan nasil bi nesile cattik be.


mustang
(22.08.19)
yurtdışı eğitimi için dilenenler var. parası olan herkes zaten gider okur. paran yoksa öyle bir hedefin olmayacak.

bunun dışında kadıköyde falan sokak hayvanları için diye dilenenler var.

son yıllarda çok arttı. millet geçinemiyor. herşey pahalı. o yüzden bence


gölgede aynı
(22.08.19)
ben bu dilencilik işlerini milenyal kuşağın son derece tembel, üretmekten uzak, sabırsız oluşuna bağlıyorum. bir şey istiyor, hemen olsun istiyor, kendi uğraşmasın istiyor. hazır pişsin ağzına konsun. gerçekten ihtiyacı olan, mantıklı projeleri olanlar var onları hariç tutuyorum da. yani saçma sapan istekler için de twitterdan, şuradan buradan para toplamayı anlamıyorum.

bunların çoğu 20 yaşının başlarında. çalışayım işe gireyim para biriktireyim şu hayalleri öyle gerçekleştireyim yok. hemen şimdi olması lazım istediğinin. bu nedenle başlıyor dilenmeye. kusura bakma güzelim. dünyayı gezmek herkesin hayalidir sanırım. ben de 14-15 ülke gezdim ama işim var çalışıyorum param oldukça haritadan birer birer eksiltiyorum. belki 50 yaşıma geldiğimde bitecek listem ama kendi paramla hallediyorum. yok kızımızın oğlumuzun hemen dünyayı gezmesi lazım. dilencilik başlasın. büyük çoğunluğu şımarıklık gibi geliyor bana. anamız babamız bize böyle öğretmedi. misafirlikte karnımız açsa bile tokuz derdik ev sahibine. olur olmaz bir şey istemek hoş karşılanmazdı. saçma sapan bir kuşağın saçma sapan işleri.


rosencruz
(22.08.19)
(8)

tansiyon aleti hk

eve alacagim aile buyukleri icin, bunun iyisi hangisi oluyor ?omron m2braun bp 6100braun bua 5000braun bp 6200omron m3 7134ebraun bpw 4100omron m7braun bua7200 baya bir seyler cikiyor cok satanlarda, var midir tavsiye edeceginiz bir tane, siparis gecelim ona gore
eve alacagim aile buyukleri icin, bunun iyisi hangisi oluyor ?

omron m2
braun bp 6100
braun bua 5000
braun bp 6200
omron m3 7134e
braun bpw 4100
omron m7
braun bua7200 baya bir seyler cikiyor cok satanlarda, var midir tavsiye edeceginiz bir tane, siparis gecelim ona gore
Ben araştırdığımda bilekten değil koldan ölçenlerden almam gerektiğini önermişlerdi. Omron m2 almıştım. memnunum.


bende de Omron var. Koldan ölçenler +1


SiyamkedisiZorro
(20.08.19)
eve tansiyon aleti alacağım zaman dahiliye uzmanına sormuştum, omron marka tansiyon aletini önermişti, kendisi de evde onu kullanıyormuş, ayrıca hastanede de bu markayı kullanıyorlardı. bilekten olan değil de koldan (dirsek üzerinden ölçülen) tansiyon aleti daha doğru sonuç verir demişti. tabi eski usul tansiyon aleti değil bunlar dijital olanlar.
markaların da kendi içinde modelleri var örnek veriyorum omron için konuşacak olursak, bazıları tansiyon ölçer kaydeder, son 10 tane ölçüm hafızada kalır vs. diye bazıları ölçer kaydetmez. son ölçümü görürsünüz, fiyat da buna göre değişiklik gösterebiliyor, o size kalmış.


sinerji
(20.08.19)
bende omron m3 var memnunuz, bizimki de koldan ölcüyor.


kaputt
(20.08.19)
omron m2 al geç. senelerce iş görür.


nrmnm
(20.08.19)
Omron m7 ve braun 5900 mü ne var ikisi de iyi.


sarcophagus
(20.08.19)
Omron m2 kullanıyoruz, memnunuz.


=)
(20.08.19)
Omron var memnunuz.


aynabugusu
(20.08.19)
(3)

kadınlarda hastalık kontrolleri.

bildigimiz seker,tansiyon,kolesterol kontrolleri disinda kamu spotu olarak tv de yayinlaniyor arada, rahim kanseri kontrolu, gogus hastaliklari kontrolu vb. 56 yasinda bi bayanin ek olarak mutlaka girmesi gerekli denilen bir kontrol var mi ? sigara ictigi icin kalp ve damar cerrahisine gidecek, bunl
bildigimiz seker,tansiyon,kolesterol kontrolleri disinda kamu spotu olarak tv de yayinlaniyor arada, rahim kanseri kontrolu, gogus hastaliklari kontrolu vb. 56 yasinda bi bayanin ek olarak mutlaka girmesi gerekli denilen bir kontrol var mi ? sigara ictigi icin kalp ve damar cerrahisine gidecek, bunlara ek olarak ?
Kapsamlı bir çekap yaptırabilirsiniz. Ayrıca spesifik bir rahatsızlığı olduğunu düşünüyorsanız çekap kapsamında o bölüm yoksa mesela göğüs hastalıkları ona ek olarak gidersiniz.


sorusor
(12.08.19)
Ketem denilen merkezlere gidebilir kapsamlı tahlil yapıyorlar kadınlara yönelik.


beyin taraması. Hele de unutkanlığı azdıysa. Ben de annemi götürcem son zamanlarda beni çok korkutmaya başladı. yakın zamanda menepozun Alzheimerı çok çabuk tetiklediğini okudum. ayrıca kadınların taramalarında erkeklerini kadar belirgin görünmüyormuş Alzheimer plakları. zamanında teşhis konulamadığı için de ilaçla tedavide çok geç kalınıyormuş. ihmal etmeyin burada okuyan kim varsa.


windows95
(12.08.19)
(8)

anime tavsiyesi

death note gibi surukleyici anime tavsiyesi olan var midir ?
death note gibi surukleyici anime tavsiyesi olan var midir ?
Drifters,shingrki no kyojin,


birdposing
(31.07.19)
Fullmetal Alchemist
Elfen Lied


Uncle Sam
(31.07.19)
Steins gate
Ergo proxy


panamera
(01.08.19)
code geass izle kesinlikle. death note gibi akıl oyunları falan var.


Elduinnnn
(01.08.19)
Yılların anime severi olarak benim top listemin ilk 4'ü ;

1- Fullmetal Alchemist : Brotherhood (2 versiyonu vardır bu 2.versiyonu)
2- Attack on titan
3- Hunter x Hunter
4- Seven Deadly Sins

Bonus : Slum Dunk (çizimler çok eskidir ama inanılmaz eğlenceli bir animedir.Basketbol seviyorsan mutlaka izle)


josefen
(01.08.19)
stein gate


kablelvuku
(01.08.19)
Kaiji
One outs


wampex
(01.08.19)
Gurren lagann
Kill la kill


inheritance
(01.08.19)
(7)

Erkek sac kepegi hk

Arkadaslar hs clear vb sampuanlar etki etmiyor ya da kullanim talimatina uymuyorum, bunu gecirmek icin ne yapmak lazim ? Bi puf noktasi varsa 12 saatte bir saci yika gibi,soguk su ile yika gibi, bilgi rica edicem, kac saatte bir nasil yikayalim gecmezse ek olarak ne kullansak iyi gelir
Arkadaslar hs clear vb sampuanlar etki etmiyor ya da kullanim talimatina uymuyorum, bunu gecirmek icin ne yapmak lazim ? Bi puf noktasi varsa 12 saatte bir saci yika gibi,soguk su ile yika gibi, bilgi rica edicem, kac saatte bir nasil yikayalim gecmezse ek olarak ne kullansak iyi gelir
Son yıkama suyuna sirke eklerseniz azcık bi iki yıkamada sorunu çözdüğünü biliyorum. Kokusu kalmıyor zaten bi süre sonra, denemeye değer.


pegi
(23.07.19)
Yves rocher kepeğe karşı etkili. Nar var üzerinde. İlk birkaç yıkamada çok başarlı. Sonra ise kontrol altında tutar. Bence beslenmeyle de alakası var. Kola, sigara, şekerli, paketli yiyecekler azaltın. Mümkünse tüketmeyin.


the coon
(23.07.19)
medikal ürünler var konazol gibi eczanelerde satılan. neden onları denemiyorsun ?


deranzo1
(23.07.19)
Seboreik dermatit hastalığı olabilir. saç diplerinde büyük pullanmalar, burun etrafında ve kaşlarında da soyulmalar ve kızarma oluyorsa geçmiş olsun seboreik olmuşsun.
saç için çözümü: head & shoulders clinical strength
cilt için: m-furo

cildiyeciye mutlaka görün.


himmet dayi
(23.07.19)
özellikle mevsim geçişlerinde artıyorsa seboreik dermatit +1

cildiyeye gidersen önlemek için kısa süreli kortizonlu krem vs verebilir ama o da çok kısa süreli kullanılıyor.

şampuan olarak, h&s clinical strength, neutrogena t-gel, la roche possay kerium-ds
ve doktorun söyleyeceği en ucuz olan: ketoral, nizoral


nhk ni youkosu
(23.07.19)
Yves roche narlı şampuan artı serum demeye geldim. Ben kullandım mucize gibi geldi. Öneririm


eylul
(23.07.19)
yves rocher alip 1 hafta kullanip bilgi verecegim.


(1)

erkek sac kremi

kisa- orta uzunlukta sayilabilecek sac icin, saci canli gosterecek krem tavsiyesi yapin arkadaslar, wax yerine kolayca surebilelim fon cekmeden
kisa- orta uzunlukta sayilabilecek sac icin, saci canli gosterecek krem tavsiyesi yapin arkadaslar, wax yerine kolayca surebilelim fon cekmeden
american crew


(12)

2011>2019 arac fiyatlari.

Volkswagen Golf 1.6 102 PS Trendline 2011 model 36.800 tlGolf 1.0 TSI 115 PS DSG Midline Plus 2019 model 155.600 tlinanmasi guc. 1.0 motor vs 1.6 motor.Not: 2011 yilindaki satis fiyati, sifir satis fiyatidir. ikinci el degil.
Volkswagen Golf 1.6 102 PS Trendline 2011 model 36.800 tl
Golf 1.0 TSI 115 PS DSG Midline Plus 2019 model 155.600 tl

inanmasi guc. 1.0 motor vs 1.6 motor.

Not: 2011 yilindaki satis fiyati, sifir satis fiyatidir. ikinci el degil.
@konetsu

üstat kafan karışmış. o fiyatlar şu andaki fiyatlar. 2011 aracın modeli. o fiyatın yılı değil.

soruya cevap olarak. o iki motorun nesilleri farklı. gördüğün gibi 1.0 olan motor 115 beygir güç üretirken 1.6 motor 102 beygir üretiyor. Yakıt ekonomisinde de muhtemelen 1.0 çok daha iyidir. Bunun dışında biri ikince el fiyatı ve 8 yaşında, diğeri sıfır fiyatı. Golf 7.5 kasaya değil de 7 kasaya bakarsan 70-80 bandında aslında fiyat.


himmet dayi
(28.04.19)
sıfır araba olduğu için pahalı. ikinci el 2018 model o kadar pahalı olmaz sanırım


dafuq
(28.04.19)
O paraya yani 155e az daha koyup suv alıyorsun. Inanılmaz gereksiz piyasası var golf ün.

Onu gectim 2010lu yıllar yani başları psikolojik olarak yakın görünüyor da 8 sene olmuş. 8 sene önce aynaya bakınca ne görüyordun su an ne görüyordun bir bak.

2008 yılında Megane 2 1.4 33k
Nissan Micra yıl 2011 olması lazım 0ı 31 k idi.

Aynı dönemde 2002 Clio 11-15k
2001 Megane 1 fiyatları 13-17 k idi.

Şu an 25-27 Megane 1 piyasası. Megane 2 de 30 kusur.

Şu an Megane 5 oldu herhalde 94kdan başlıyordu geçen sene.

Yani araçlar eskidikce fiyat düşüyor. Şu an enflasyon sebebiyle tavanda görünüyor fiyatlar. 2011 dediğin araba eski bir araba.

Motor konusunda da motor teknolojisi çok ilerledi son 10 yılda. Herkeste 1.4 çeker mi ya motor mu 1.4 algısı vardı. Herkes 1.6 aşağısına binilmez diyordu. Eski şahinci ve Broadway algisidir bu.

Şu an farkedildi ki o küçük motorlarla ve yakıt teknolojisiyle 10 sene önceki araçlardan daha iyi performans almak mümkün. (Hala uzun vadeligi bilinmese de) bu yüzden motora bakmıyoruz. Yakıt fiyatları 8 lira olmuş az kalmış zaten. O yüzden düşük motorlu az yakan çok kaçan araçların piyasası iyice yükseldi.


westblack
(28.04.19)
@himmet dayi 2011 sifir satis fiyatini ekledim ben, ikinci el degil


@dafuq 2011 yili sifir satis fiyati listedeki fiyat


Döviz olarak baktığın zaman ve üzerine artan enflasyon ve vergileri koyduğun zaman; 2019 1.0 araba daha ucuz.


malheiros
(28.04.19)
1.0 motor 115 ps, 1.6 motor 102 ps! Düşük motor, gitmez diye düşünmeyin. Artık daha ekonomik ve çevreci üretiliyor araçlar, hem daha düşük hacimden daha yüksek verim ve güç elde edebiliyorsun. Hem vw’de bastın mı uçarsın. Alım gücüne göre de 2011’de 37 bin şimdinin 137 bini en az. Çok fazla fark yok.


'
(28.04.19)
2011'de dolar 1.67 civarıydı. 22 bin dolar yapıyor yani. şimdinin kuruyla da yaklaşık 129 bin tl yapıyor 8 yılda her sene vergi yediğimizi varsayarsak bence az bile artmış.


golgi aygıtı
(28.04.19)
BEn de az bile artmış diyeceğim. Araç fiyatları bizde avrupa seviyesinde, ancak böyle olmasını hak edecek hiç bir şey yapmıyoruz. Önümüzdeki yıllarda orta sınıfa golf vs tarzı araçların hayal olacağını öngörüyorum şahsen.


roket adam
(28.04.19)
e onun arabanın motoruyla ne alakası var. o zamanki döviz kuru, o yıldan bu yıla enflasyona bakmak lazım. muhtemelen 2011 için de pahalı bir arabaydı.


himmet dayi
(29.04.19)
ben rakamsal analizi anlayamiyorum sizdeki, 2011 de 36 bin tl ye ev alma imkani yoktu, ama simdi size beylikduzunden 120 bin tl ye ayni gun ev alabiliriz. bana bir tane ilan gosterin 2011 de 36 bin tl ye ev olarak. bodrum katlari bile gosteremezsiniz. ayni para diyip yanlis yapiyorsunuz.


Yav bak güzel kardeşim hesap çok kolay.

Google - 2011 ortalama dolar kuru - 1,67

36.800 / 1.67 = 22035 USD imiş senin Golf.

22035 USD x 5,95 (2019 Nisan USD kuru) = 131113 TL

Arada %12'lik ufak bir fark çıkıyor, o da Golf'ün baz fiyatının artmasından kaynaklı.

Dolayısıyla evet, gerçekten de hala neredeyse aynı para.


roket adam
(29.04.19)
arkadas dolar uzerinden dedigin dogru, bu zor bir matematik hesabi degil. ama usa e gidip yasamiyorsun su an, bir de soyle bakmak zorundasin. 36 bin tl ye evi alma imkanin yoktu, ama simdi 105 bin tl ye ev alip 1000 tl ye kiraya verirsin ve cebine 50 bin 600 tl daha kalir, bunu goremiyor musunn sen de ? ben senin dedigini goruyorum cunku


(2)

mansur yavas in yanindaki sahis

https://i.hizliresim.com/QLoD1G.pngbu sahisin adi neydi ?
i.hizliresim.com

bu sahisin adi neydi ?
fethi yaşar. yenimahalle bld. bşk.


lata
(02.04.19)
fethi yaşar +1.

öteki yanında da çankaya belediye başkanı alper taşdelen vardı hatta.


kibritsuyu
(02.04.19)
(5)

after effect hk

after effect ogrenmeye baslamis biri icin youtube videolari disinda, turkce olarak en iyi yonlendirme ya da egitim seti olarak ne bulunabilir, ne alinabilir ?
after effect ogrenmeye baslamis biri icin youtube videolari disinda, turkce olarak en iyi yonlendirme ya da egitim seti olarak ne bulunabilir, ne alinabilir ?
ben öyle bir kaynak bilmiyorum. ama benim sana tavsiyem en iyisi kurcalayarak ögrenmek. önce afterda ne yapmak istediğine karar ver sonra youtube'dan bu konuda tutorial bul. tutorialdan bak ve an be an yaparak ilerle. böyle daha akılda kalıcı olur. gerekirse not tutarsın.

ben böyle öğrendim.

eğitim seti vs gereksiz, bir de ücretli falandır boş yere para harcama.


batlegolas
(11.03.19)
udemy'e ugrama, samanlikta igne aramak gibi orasi. skillshare hesabi al cok istiyosan, ilk bikac ay ucretsiz sonra da 5-10$ bisi. turkce degil tabi ama ingilizce bilmiyosan zaten karsilastigin ufak problemleri bile zor cozersin.

turkce olarak youtube'da designus kanalina bak, ae icin bi video serisi var listelerinden bulursun, ordan baslayabilirsin


hjarteblod
(11.03.19)
Abi soruya cevap degil ama turkce kaynak aramak yerine ingilizde ogren, boyle olmaz bu is.
Bu tur seyler icin doğru durust turkce kaynak olmaz zaten, boyle seyleri ingilizce bulursun.
Az biraz ingilizceye anlarsin anlatilani, oyle ileri dereceye gerek yok.

Turkcede bir halt yok, bu islere giriseceksen ingilizcesiz olmaz. Cok zaman kaybedersin.
Muthis ingilizceye sahip olmayı bekleme, ugrasirsan anlamaya baslarsin kisa zamanda. Cok sey kaciriyorsun boyle turkce kaybak arayarak.

Bir de bu tur tutorial isinin krali Lynda.com dur. Udemy skillshare falan hikaye bunun yanında.

Kisacasi egitim seti diyorsan Lynda.
Turkce bir sey diyorsan önerim yok.


stavro
(11.03.19)
after effects acayip geniş bir konu.

şimdi programın arayüzünü öğrendin diyelim.

temellere hakim oldun, composition nedir, fps nedir. hangi iş için hangi çözünürlüğü ve fpsi kullanman gerekir.

temel olarak çalışma sistemi transform, kamera, null objct kullanımı, opacity, xyz ekseni hareketleri, stroke animasyon, alpha, lumia kullanımı ve maskeleme, 8-16 bit farkı, 3d ve raytraced farkı falan.

işte bundan sonra önemli olan şey, ne yapacağın? bin tane dala ayrılıyor.

kendi başına güçlü bir program olduğu gibi, illüstrator, photoshop , c4d gibi 3d çizim programları, hatta houdiniye kadar da yolu var.

ne yapacağın önemli, ilüstrasyon yapıp anime mi edeceksin, özel efekt mi yapacaksın, normal videolara efekt mi? ne bileyim transition pack mı yapacaksın, yoksaa envato markette project file mı satacaksın.

temellerden sonra bu gelir.

şimdiden seç. ona göre pluginler, programlar gerekecek, programları da öğrenmen gerekecek.

mesela olmazsa olmaz pluginlerden birisi trapcode serisi benim için. particuların içinde bile 500 den fazla sekme var tek tek değer gireceğin, haliyle güçlü ekran kartı istiyor, cpu ile de çalışıyor ama ağır projelerde çok tırmalıyorum.


killerbee
(11.03.19)
after effect özelinde konuşamam fakat benim benzer programlar konusunda öğrenme yöntemim tutorial izlemek oldu.

modelleme için rhino öğrenmem gerekiyordu, youtube'dan açtığım bir jbl hoparlör modelleme videosuyla şu an bildiklerimin yüzde seksenini öğrenmiş oldum. elbette öncesinde başka bir modelleme programını bilmenin etkisi var fakat photoshopu da bu şekilde iyi bir seviyeye getirebildim.

udemy vb siteler için de şunu söyleyebilirim; gereksiz. bu tür programlarda f1 tuşuna bastığında hangi komutun ne işe yaradığını gösterir sana. udemyden ders almak f1 tuşuna paralı basmak gibi bir şey oluyor haliyle.


kahverengi mont
(11.03.19)
(3)

istanbulda çiçek satış noktasi

en genis yelpazeli, canli cicek satisini nerede bulabiliriz istanbul avrupa yakasinda ? hobi olarak yetistirmek adina, hem gormek hem bilgi almak istiyoruz
en genis yelpazeli, canli cicek satisini nerede bulabiliriz istanbul avrupa yakasinda ? hobi olarak yetistirmek adina, hem gormek hem bilgi almak istiyoruz
eminönü çiçek pazarı.


candide
(08.03.19)
ibb ağaç aş/bahçe market. alibeyköy’de.


ayrıca anadolu yakasında kartal sahilde yalova bahçe market, çamlıcada büyük çamlıca fidanlığı gibi yerler de mevcut. işine yarayan olur belki. yıllardır alışveriş yaptığımız yerler.


ozdek
(09.03.19)
(7)

Mars ve Ay a insanli yolculuk

Elon musk in ay a 2023 te, mars a 2024 te olan insanli yolculuk planlamasini heyecan verici buluyor musunuz ? bizim yasadigimiz yillarda bu aksiyonun alinmasi heyecan verici.
Elon musk in ay a 2023 te, mars a 2024 te olan insanli yolculuk planlamasini heyecan verici buluyor musunuz ? bizim yasadigimiz yillarda bu aksiyonun alinmasi heyecan verici.
nö.


candide
(02.03.19)
Evet. Keşke gidecek ilk kolonide olsam.


Amaranta ursula
(02.03.19)
bizimkinin 2023 hedefleri bana ne kadar gercekci geliyorsa, elon musk'in 2025 hedefleri de o kadar gercekci geliyor.
elon amerika'da sapka dagitiyor, bizimkisi burda cay dagitiyor.
ikisini de duyunca gidim heyecan olmuyor bende. heryecan duyan varsa buyursun duysun.


Ay'a gidilir bunda sorun yok fakat Mars'a insanlı gidiş dönüş şu an en az 20 yıl ötede.

Bunun sebeplerinden biri yolculuğun gidiş 1,5-2,5 ay arası sürmesi ve dönmek için bir yıldan fazla beklemek gerekmesi. Toplamda 2 yıla yakın sürer en kısa görev bu durumda. Bu baya sorun.

Gıda tedariğini, radyasyondan korunmayı, inmeyi kalkmayı vs vs her şeyi çözseler gene de psikolojik sorunları ve mürettebatın arasında çıkabilecek sorunları, beklenmedik problemleri hesaba katınca iş zorlaşıyor.

Elon Musk bu işin sadece roket kısmında var. Üstelik kendisi ne kadar övgü dolu işler yapsa da vaadettiği tarihlerde projelerini gerçekleştirmekte pek başarılı birisi değil. 3 yıl içinde şunu şunu yapacağız diyor mesela aradan 5-6 sene geçiyor anca proje öngördüğü hale geliyor. Bunun örnekleri mevcut, baya optimisttir yani kendisi.

Bir diğer olay da neden insanlı keşif? Robotlar hergün biraz daha iyileşiyor. Bir noktada iş Mars'a üs kurulmasına giderse bunu robotlar inşa edecek büyük ihtimalle.


evet ama bi yandan da soyumuz tükense hoş olmaz mı diye düşünüyorum. bilim insanı tarafımla insan sevmeyen tarafım çelişiyor.


bxgx
(02.03.19)
Once insansiz gitsin de sonra insanlisini tartisiriz.

Ayni bizim vizyon reis gibi sampiyonlar ligi hedefleyip kume dusuyor.

Araba fabrikasini da batiracak bu gidisle.


acemi
(02.03.19)
tabi ama 2024 insanlı mars için fazla yakın bir tarih. yapabileceğini sanmam.


unabomber
(02.03.19)
(3)

bu hangi enstruman ?

https://www.youtube.com/watch?v=yu9sj82V9Fs7-15 saniyesinde calan enstruman hangisi ? flut diyen olabilir, ama baska flut videolarinda hic bu sekilde bir ses alamadim, farkli bir sey olmali, belki yoresel.
www.youtube.com

7-15 saniyesinde calan enstruman hangisi ? flut diyen olabilir, ama baska flut videolarinda hic bu sekilde bir ses alamadim, farkli bir sey olmali, belki yoresel.
90'larda mızıkamsi bi düdük vardı, direkt onu anımsattı ama değildir.
encrypted-tbn0.gstatic.com


aksiyom
(07.01.19)
bana sanki sul pont çalınmış bir flajole gibi geldi. üflenen bir şeyden böyle bir dinamik çıkmaz bence.


alperz
(07.01.19)
aynı enstrümandan çıkıyor ses. çalım tekniği farklı.
bununla ilgili olarak flajole, armonik, doğuşkan gibi başlıkları araştırabilirsin.


nocturness
(07.01.19)
(8)

excel ustadlari.

exelde yinelenen satirlari tamamen silmek istiyorum, 1 tane dahi kalmadan, bunu googleda bulamadim, var midir bi caresi ?yani ornegin 'selamet' kelimesi, bu kelimeden hic kalmayacak, sifirlanacak.1 tane dahi kalmasini istemiyorum, bu sekilde aciklamis olayim.
exelde yinelenen satirlari tamamen silmek istiyorum, 1 tane dahi kalmadan, bunu googleda bulamadim, var midir bi caresi ?

yani ornegin 'selamet' kelimesi, bu kelimeden hic kalmayacak, sifirlanacak.1 tane dahi kalmasini istemiyorum, bu sekilde aciklamis olayim.
Merhaba
Kelime silmek için find and replace e gelinir. Selamet kelimesi boşlukla degistirilir.
Ya da delete duplicate diye bir button var yukarılarda o da aradığınız şey olabilir


kisa
(22.10.18)
find and replace kısayolu ctrl+h


veritaslibertas
(22.10.18)
elimde 3000 kelimelik bir liste var, bu kelimeler tek tek, cumle halinde degil. 2800 tanesi ayiklanmasi gerekiyor. ama ayiklanmasi gerekenleri bilmiyorum, o 2800 taneyi listeye ekleyip, a dan z ye siralayip, yinelenenleri tamamen silersem olayi cozebilicem. tek tek 2800 taneyi aratip bunu yapma imkanim yok, bi cozum yolu var midir


Olmazsa sabah mesaj atın yapalım. Ya da dosyayı guzel.mail@gmail.com e atın sabah geri yollayayım


kisa
(22.10.18)
Merhaba, bir de Excel olacak - c'yi unutmayalim


Traveller
(22.10.18)
@kisa mail yolladim


Verilerin olduğu sütunu seçip koşullu biçimlendirmeden yinelenen değerleri kırmızı renk yapabilirsin. Bundan sonra filtre ekleyerek kırmızı hücreleri filtreleyip, bu hücrelerin satırlarını silebilirsin.


PoscheN
(23.10.18)
(15)

araci daha once kac kisi kullanmis.

2.el araclarda, aracin daha once kac kisi tarafindan hangi tarihlerde al sat yapildigini gosteren bi sistemi hayata geciricez, su an yapan bir site veya servis yok bunu , ilk olcak. soru su, maks kac tl verirdiniz bu is icin ?not: ortalamayi kendi butcenize gore secmeyin, sokaklardaki artik en kotu
2.el araclarda, aracin daha once kac kisi tarafindan hangi tarihlerde al sat yapildigini gosteren bi sistemi hayata geciricez, su an yapan bir site veya servis yok bunu , ilk olcak. soru su, maks kac tl verirdiniz bu is icin ?

not: ortalamayi kendi butcenize gore secmeyin, sokaklardaki artik en kotu araba 50-80 bin tl arasinda istanbulda, 2.el arac alip araca 50 bin tl verecek sahis olarak bakin olaya, risk faktorunu en aza indirmek isteyecek biri olarak bakin
sorgulama için mi soruyorsunuz? sorgulama icin tramer kaydi ucreti kadar verirdim. hatta bu kadar bile fazla. ikinci el arac baktigim donemde en az yirmi kez bakmisimdir. sonunda gidip sifir aldik. bosa para. ama bu sorgulamalar cok isime de yaradi. beni tokatlanmaktan kurtardi.


tabudeviren
(15.09.18)
şu an araç bakan biri olarak 10 lira verirdim.


g7mor
(15.09.18)
@tabudevirenekşi , bu kadar bile fazla demissiniz, neden? tramer kaydinda cakallik yapma ihtimali cok fazla, ama sorunlu bi arac ayda 2-3 defa el degismisse direkt belli ediyor kendini ? almaya karar kildigin araci son bir kez buradan gorup teyit etmek istemez miydin? netlestirmek icin her seyi ?


10 tl


Delay Fuze
(15.09.18)
fazla para verenlerin arabasini az satilmis gibi gostermek mumkun mu?


elbar
(15.09.18)
@elbar, tam olarak ne demek istedigini anlayamadim


İyimser bakiyorum max 100 tl.


imelih
(16.09.18)
Max 9 tl (psikolojik sınır), daha fazlasini vermek yerine emniyetten, sigortacidan falan arar sorarım


pofudukayi
(16.09.18)
amerika’da bunu yapan sitenin adi carfax.

“A single Carfax report costs $39.99. Three will cost you $79.99, and five sell for $99.99. “
buradan cikarsak, 40 lira filan normal olur.

ote yandan turk halkina bu cok gelir, en fazla 19.99 filan verirler sorgu basina. arabalar pahali evet ama halkin bilinc seviyesi de onemli, arabaya 100 bin vermek koymaz ama 20 lira vermek koyar.


cedex
(16.09.18)
En fazla 7-8 tl de zaten tramer sorgusu vs yapıyor insanlar, elstra olarak 10 tl ve üstü vermek istemeyeceklerdir o sisteme.


Boris
(16.09.18)
Arabanin daha once kac kere el degistirdigi degil son durumu onemlidir.
Bu sebeple delikli kurus vermem.


frondie
(16.09.18)
6 tl


@müpt. dost.

tek araca baksam neyse... bir sürü araca bakıyorsun. her seferinde yaptigin sorgulama cepten gidiyor. bir mesaja da 7 lira vermek cok uyuz bir durum. normalde 1 liraya satilan suyu sabiha gokcende 6 liraya almak gibi yani.

1000 sms'in bedavaya verildigi gunumuzde bir hizmet sms'ine 7 lira (veya daha fazla, son fiyati bilmiyorum) vermek sinir bozucu.datadan cekilip gonderiliyor. mesaj gonderince alici bir seyler yapmiyor. iki lira falan olabilirdi.


tabudeviren
(16.09.18)
sen arabanın fiyatıyla bu hizmeti ölçme. türk insanı arabaya cebindeki son kuruşu verir ama spotify, netflix gibi hizmetlere aylık para vermesini ekstra masraf olarak görür mesela, bazıları dışında genellikle alternatif veya kaçak yollardan giderler.

böyle ekstra hizmetlere fazla para vermek istemez türk insanı. o yüzden fiyatı çok cüzi tut. bu adamlar arabaya 80 bin verir ama " bu kadar para veriyoruz zaten, bir de ona mı vereceğiz " der ve 100 lira falan yaparsan zırnık vermezler.

10 liradan yap bence. daha üstüne para vermeleri zor.


Neill
(16.09.18)
10 veririm 15 vermem 20 imkansız


(14)

Instagram taki butigimi elestirin.

merhabalar, 2 ayimiz doldu hesabi acali, ilk actigimda yine buradan sizlere sormustum, olumlu olumsuz elestirilerinizi, goz atip yorumlarsaniz sevinirim.ayrica bu duyuruyu acmisken alisveris yapan olursa duyuru uyelerine ozel aldiginiz urunun yanina hediye urun gonderebilirim, whatsapp hattina eksid
merhabalar, 2 ayimiz doldu hesabi acali, ilk actigimda yine buradan sizlere sormustum, olumlu olumsuz elestirilerinizi, goz atip yorumlarsaniz sevinirim.

ayrica bu duyuruyu acmisken alisveris yapan olursa duyuru uyelerine ozel aldiginiz urunun yanina hediye urun gonderebilirim, whatsapp hattina eksiden geldik yazarsaniz arkadaslar not alacaktir.

www.instagram.com
Ürünler çok güzel. Fiyatlar çok uygun. Eylül başında alışveriş sözü veriyorum. Almazsam mesaj atın uyarın hatta.

Renkli taşlı kolyeler de çok güzelmiş. Ben çok beğendim başarılar dilerim.

Bence çok başarılı olmuş.

Sadece konsept beyaz mi yoksa lacivert mi ona tam karar verin bence çünkü lacivert biraz ürünü kapatiyor sanki. Ve arada da beyaz gomlek giymiş mankenler var. bu ikisinin arasında uyum olsa daha hoş olabilirdi sanki diyorum. Hiç anlamam bu işlerden ama öyle hissettim. Sadece bir yorum. Çok da ciddiye almayabilirsiniz beni. Başarılar


westblack
(12.07.18)
Bir de arada böyle sıradışı sanatsal bir şeyler de paylaşabilirsiniz. Kalite katıyor sanki. Boncukcudan ziyade daha cool bir hava katıyor sanki. Şunları çok beğeniyorum bu konuda

www.instagram.com



Yine dediğim gibi bu işlerden anlamam. Sadece fikir beyan ettim. Bence ürünler çok güzel zaten.


westblack
(12.07.18)
fotograf sanatcimizla istisare edecegiz yorumunu westblack, eylulde ayinda gorusmek uzere, sayet bizi takip ettiyseniz kullanici adinizi veriniz, geri takip edelim :) tesekkurler yorumunuz icin


maleficent , istanbulda toptan yerlerden ozel olarak gidip seciyoruz, lakin yurt disindan ozel olarak urun getirtmeyi dusunuyorum ilerleyen zamanlarda, tasarim olarak isim yazdirmali modeller yapabiliyoruz, aklinizdaki urunu soylerseniz yapip yapamayacagimiza bakarim


Ben size ulaşırım zamanı gelince. Kız arkadaşıma alabilecek olduğum şeyleri kayıt ettim zaten. Hem de ifşa olmayayım :) Cok Başarılar..


westblack
(12.07.18)
Çok başarılı, ilgili yerlere hemen gönderdim adresinizi :)


Uncle Sam
(12.07.18)
guzel seyler var da minimum 50 tl siniri neden? olmasin bence.


aydonno
(12.07.18)
aydonno , bu konuda degisiklik dusunuyoruz, senin de dikkatini cektigine gore, degisiklik dusuncemiz dogru demek ki, tesekkur ederiz.


takipci sayisini sisirmek icin keske sacma sapan islere girismeseydiniz.


pilav
(12.07.18)
takılarınız çok benim tarzım değil ama sayfanız güzel. fotograflarınız net ve özenli. fakat ben de westblack'in dediği gibi fotograf konseptinizi biraz değiştirmenizi önerebilirim. farklı arkaplanlarda çekebilirsiniz. başarılar dilerim, kolay gelsin.


Olric
(12.07.18)
80 TL ve üzeri alışverişlerde kargo ücretsizken minimum 50 TL sınırı koymak olmamış.


pike
(12.07.18)
pilav , merhaba, takipci sayisini arttirmak icin kampanyalar duzenliyoruz, hediye dagitiyoruz, bunun negatif bir etkisini gormedik, neden boyle bi yorum yaptin ki?


pike, yorumun icin tesekkur ederim, bu noktada bi degisiklik yapicaz


25k takipciden paylasimlari en iyi ihtimalle 100 tanesinin begenmesi takipcilerinizin organik olmadigini gösteriyor.
ayrica etiketlendiginiz fotograflar sacma sapan "micayi begenip son on paylasimini likelayanlara 500 takipci veriyoruz" paylasilariyla dolu. oysa ürünlerinizi alip kullanan ve paylasan insanlar sizi taglemis olsa cok daha güzel bir intiba birakirsiniz.


pilav
(12.07.18)
(8)

Aracin onceden kac sahibi olmus konusu ?

Arkadaslar su an hukuki olarak aracin daha onceden kac defa el degistigi gozukmuyor sistemlerde, 2016 da edevletten en son el degisim tarihine bakiliyordu o da kalkti artik.50 tl gibi bir rakama aracin daha once kac defa hangi tarihlerde el degistigi hizmetini sunsam, whatsapp ve instagram yoluyla,t
Arkadaslar su an hukuki olarak aracin daha onceden kac defa el degistigi gozukmuyor sistemlerde, 2016 da edevletten en son el degisim tarihine bakiliyordu o da kalkti artik.

50 tl gibi bir rakama aracin daha once kac defa hangi tarihlerde el degistigi hizmetini sunsam, whatsapp ve instagram yoluyla,tutar miydi, sahsi olarak siz ilgilenir miydiniz ?

10-15 bin tl lik hurda arac alanlarin ilgisini cekmez, ama +40 bin tl lik arac alanlarin ilgisini ceker diye dusunuyorum, kendi tanidigi olan bazi insanlar var tabi, ama genel olarak bu bilgiye hakim olmuyor arac alanlar, tanidigi olmadigi icin

sozlukte ve duyuruda surekli araci aldiktan sonra sorunlu oldugunu, daha onceden 1 ayda 4 kere el degistigini aldiktan sonra bunu ogrendigini soyleyenler dolu.

olayin hukuki boyutunu sormuyorum bu arada arkadaslar, hizmet ilginizi cekip tercih eder miydiniz bunu ogrenmek istiyorum, nedir yorumlariniz ?
Tutmaz. Sigortacılar söylüyor.


battal gemalmaz
(03.07.18)
ben ilgilenirdim, kuzey amerika'da bunu yapan Carfax ve Carproof denen sirketler var. VIN numarasini giriyorsun, kac kere el degistirmis, hangi eyaletlerde kullanilmis, kazalari (eger polise rapor edilmis ise), hatta servis kayitlarina kadar gorunebiliyor. her rapor basina $30 civari olmasi lazim ama senelik uyelik falan da veriyorlar. tr sartlarinda 50tl fazla olabilir, 25-30tl daha mantikli gibi.


cooperr
(03.07.18)
bu hizmet için ilk 10 lirayı ben verebilirim :)


hobolo
(03.07.18)
aracin kac kere el degistirdigi bir alici olarak benim ne isime yarayacak? bana aracin kaza/servis gecmisini ver. arac temizse isterse 100 kere el degistirmis olsun bana ne. takla atmis araba isterse ilk sahibinden olsun


crucio
(03.07.18)
@crucio, aracin hasar kaydi varsa bunu sms atarak ogrenebiliyorsun, ama kasko veya trafik sigortasindan yapilmamis, sahsi tamir ettirilmis bir aracin kaydina kimse ulasamaz, experlere ozel olarak baktirarak inceletebilirsin araci.

halihazirda satisi yapilan bir sistemi tekrar satmak istemiyorum, ama dedigim sistemin satisi yok, ayrica bir arac son 3 ayda 4-5 kere el degismisse kimse o araci almaz, farkedilemeyen bi kusuru oldugu aciktir.


@hobolo, 10 tl yi bu is icin cok az buluyorum genel olarak, cunku tanidiksiz bu bilgiye ulasma imkani yok ve tr de bu bilgiye ulasabilecek insan sayisi kisitli, sokaklardaki sigorta sirketleri bu bilgiye ulasamaz, genel merkezleri ulasabilir, bu da sayili bi kisi sayisi demek oluyor :)


@cooperr fiyatlama tavsiyeni dikkate alicam, tesekkurler


Bu is icin en az 40-50 kez filan carproof ucreti odemisimdir. Bazen sadece meraktan, bazen satin almadan once, bazen de satmadan once aliciya vermek icin.

Sadece el degistirme sayisi degil, kullanildigi iller,kaza kayitlarini da ekleyebilirsen tutar.


(2)

Nufusa gore gunluk olum orani

Nufus sayisina gore en yuksek olum oraninin oldugu ulkeleri gosteren guncel bi tablo var midir bildiginiz? Resmi savas halinde olan ulkeler disinda en yuksek siralamanin icindeyizdir diye tahminim var, yine de bi arastirma varsa net bilgi edinmek istiyorum.mynet i bi actim yaklasik 30-35 kisinin olu
Nufus sayisina gore en yuksek olum oraninin oldugu ulkeleri gosteren guncel bi tablo var midir bildiginiz? Resmi savas halinde olan ulkeler disinda en yuksek siralamanin icindeyizdir diye tahminim var, yine de bi arastirma varsa net bilgi edinmek istiyorum.

mynet i bi actim yaklasik 30-35 kisinin olum haberini gordum sadece bugun, bu nete dusen rakam, dusmeyen bunun uc dort kati daha vardir belki, her gun bu kadar insanin olmesi normal gelmiyor bana, olaganustu bir hal bana kalirsa.
dünyadaki günlük ölüm sayısı: 160 170 bin arası.

ülkemizde ise sanırım binden fazla kişi her gün ölüyor.

not: yenidoğan/bebek ölümleri dahil.


kljgslsdkjsd
(01.07.18)
who(World Health Organiztaion)'nun yayinladigi istatistikler olur her yil. ulkelerin olum oranlarini arastririsan bu zaten yillik olumlerin nufusa oranidir. surada en son 2013'e ait verileri bulabildim.

www.nationmaster.com


crucio
(02.07.18)
(9)

Yanlis zamanda dogdugunuzu dusunuyor musunuz ?

evet sakinlerhic 8. 9. yuzyillarda vikinglerin icinde dogup bir savasci olsaydimisa zamaninda yasayip o donemi kesfetseydimkapitalizmin bizi ele gecirmedigi bir donemde dogup gecim derdi olmayan bir gezgin olsaydimya da gelecekte teknoloji daha ilerledigi zamanlarda dogsaydim diye ic geciriyor musun
evet sakinler

hic 8. 9. yuzyillarda vikinglerin icinde dogup bir savasci olsaydim
isa zamaninda yasayip o donemi kesfetseydim
kapitalizmin bizi ele gecirmedigi bir donemde dogup gecim derdi olmayan bir gezgin olsaydim
ya da gelecekte teknoloji daha ilerledigi zamanlarda dogsaydim diye ic geciriyor musunuz ?

gitmek istediginiz zamanda orta halli olacaginizi dusunerek cevap ekleyelim, cok zengin her cagda keyifli yasamis diyebiliriz zaten

Hangi cagda hangi ulkede nasil yasamak istediginizi belirtin lutfen
Geçmişle ilgili öyle bir 'Ah, yanlış zamanda doğmuşum' derdim yok hiç. Hatta iyi ki antibiyotikten, penisilinden önce doğmamışım diye yatıp kalkıp teşekkür de edebilirim. Hiç romantik değilim o konuda. Kıyafet olarak ortalığa şöyle bir şeyler giyip fili fili dolaşmak isterim ama o dönemde sobasız, elektriksiz, ilaçsız, bilmemnesiz yaşamayı da tercih etmem. Orta halliliği geçtim; Karun kadar zengin olsam kombi öncesi döneme gitmek istemem. Kalkar şunu mahallede giyer, mahallenin delisi ilan edilirim; daha iyi.
www.willowandthatch.com

Geleceği ise şimdiden bilemiyorum. Getirisi götürüsü ne olur düşünemiyorum. Hani, tüm hastalıklara çare bulunur ama bir daha kokulu domates yenemez falan (gerçi şimdi de kokulu domates yok), bunların hesabını yapacak kadar bilgim de yok. Yine de insan ömrünün ortalama 300-500 yıl olduğu bir gelecek varsa, yanarım yanarım onu kaçırdığıma yanarım.


aychovsky
(07.12.17)
hayır. yaşadığım çağdan memnunum kişisel hayat olarak. dünya zaten .oktan bir yer, her zaman öyleydi.

ama yiğit özgür gibi "ben olsaydım"larım var tarihi dönemlerle ilgili.

mesela, yavuz-şah ismail mücadelesi sırasında kesinlikle şahın yanında olurdum. alevi de değilim ama o şah deyince bir tuhaf oluyorum, coşuyorum.

istiklal savaşı döneminde çok sıkı bir kemalist olurdum. şu an kendimi çok sıkı bir atatürkçü diye görmeme rağmen, milli mücadele sonrası muhalif olurdum sanırım.

bir muhaliflik var evet.


runagain
(07.12.17)
güzel betimlemelerden : youtu.be


1950’lerde New York’ta yaşamaktan çok memnun olurdum.


evet keşke 1989 değil 2989'da doğsaydım diyorum çoğu zaman


peki madem
(08.12.17)
özellikle şöyle bi 400 yıldır insanlık sürekli ileri gittiği için hangi tarihte doğmuşsak o tarihten memnun kalırdık çünkü aychovsky'nin bahsettiği gibi teknolojinin faydaları sayesinde hayatımız hep daha öncekine göre "en gelişmiş" kalacaktı. 1884'de doğmuş birinin akıllı telefonu bilme imkanı olmadığı için o anki teknolojiyi, hayat standardını "en yüksek" kabul etmesi çok doğal, haliyle bu açıdan, yani pragmatik bakınca ben de halimden memnunum.

öyle "ben bu çağın adamı değilim" diye de düşünmüyorum, ne o kadar ileri görüşlü ve "gelişmiş" bir haldeyim, ne de kendimi buraya ait hissetmeyecek kadar uyumsuz. ha, belki türkiye değil de başka ülkede doğsaymışım diyebilirim.

tamamen fantazya kuracaksak lorenzo floransasında yaşamak isterdim kesinlikle. bi master'ın kalfası olurdum seve seve, öğrenirdim sanatı zanaati, zaten o şehir insana ilham da oluyor; belki de günümüz insanları siz benim sergimi dolaşırdınız...


Bruce
(08.12.17)
Düşünüyorum. 60'lı ve 70'li yıllarda genç olmayı isterdim. Müziği, sineması, kıyafetleri vs ile yaşanmış en güzel zamanlar bence bu yıllar.


ms brownstone
(08.12.17)
Yok, düşünmüyorum. Başka bir coğrafyada/kültürde doğsaydım keşke gibi yakınmalarım oluyor ama onun dışında teknolojiyle ve nimetleriyle başka bir dönemde yaşamak için çok içli dışlıyım sanırım. İnsan ömrü uzarsa, o zaman yaşamak güzel olurdu tabii. (aychovsky'nin cevabından paraphrase yapmışım gibi oldu gerçi.)


sopiro
(08.12.17)
Aycho +1
Hiç "eski zamanlar ne güzelmiş" romantizmi yapamıyorum. Antibiyotik, tetanoz aşısı, internet falan şahane şeyler. Orta halli olsak da 80 yaşımıza kadar yaşayabiliyoruz. Eski çağlarda kesin 30'umda ölürdüm ben ya da daha da eski dönemlerde doğal seleksiyonla yine ölürdüm.

Ha geleceği merak ediyorum, teknoloji daha nerelere gidecek, neler yapacaklar, başka bir gezegene insan gidecek mi (bunu belki görebiliriz, keşke görsek ölmeden) başka bir yıldıza ulaşacak mıyız, insanlar gelecekte dünya dışı canlılarla karşılaşacak mı... Bunları merak ediyorum ben.

Fakat bilimin bu kadar ivmelendiği bir çağda yaşadığım için aşırı mutluyum. Commodore 64'ten şu kullandığımız telefonlara kadar her aşamasını tanıdım bilgisayarın, internetin doğmasına değil ama büyümesine şahit oldum, daha ne olsun.


kobuzchu kiz
(08.12.17)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.