Giriş
(10)

eski sevgilinizi nasıl unuttunuz?

hiç adetim değildir ama 2 gündür ilişkilerle ilgili sorular soruyorum. yaklaşık 3 ay önce 2 yıllık ilişkimi bitirdim. kendisi tanıdığım en enteresan erkekti diyebilirim. ben de zaten nerde değişik, alışılagelmişin dışında birisi var gidip onun peşine takılırım, aşık olurum falan. neyse, bu adamı ilk
hiç adetim değildir ama 2 gündür ilişkilerle ilgili sorular soruyorum. yaklaşık 3 ay önce 2 yıllık ilişkimi bitirdim. kendisi tanıdığım en enteresan erkekti diyebilirim. ben de zaten nerde değişik, alışılagelmişin dışında birisi var gidip onun peşine takılırım, aşık olurum falan. neyse, bu adamı ilk tanıdığımda bana inanılmaz duygusal gelmişti. tamam 'duygusalım ben yea' diye dolaşan tiplerden bahsetmiyorum. baya böyle, ilk dışarı davet ettiği zaman mesela, dönerken geldiğim için teşekkür etmişti. o kadar enteresan geldi ki bu durum. hatta baya uzun süre bu teşekkürünü yineledi. sevgili olduktan sonraki teşekkürleri sanırım hoşuma gittiği için yapıyordu eheh. neyse, olaylara yaklaşımından falan daha önceki karşılaştığım erkeklerden de fark edebiliyordum bunu. duygusal olduğunu yani. bir de fiziksel olarak en çok beğendiğim sevgilimdi kendisi. resmen baya oturup her halini izleyebilirdim onun. izledim de. çok güzel bir burnu vardı mesela. imkan bulduğum her anda gidip burnunu severdim. ama sadece burnu değil, her ayrıntısı çok ince geliyordu bana. benim olamayacak kadar güzel. bütün bunları anlattıktan sonra onun benim ruh eşim olduğunu düşündüğümü söyleyeceksiniz tabi. hayır, malesef öyle olmadı. karakter olarak birbirimizden çoğu yerde farklıydık. yetiştirilme tarzımız benzer olsa belki bi ihtimal vardı. hani her insanın baştan default ayarları vardır ya, benim için de onun için de o ayarlar pek uyumlu değildi. hoş, ben birisini hayatıma dahil ettikten sonra uyumsuzluk çıkarmam. bir iki hoşuma gitmez, ama zamanla onun istediğine ayak uydururum. ve hatta benim normalim onun normaline dönüşür. ama o asla öyle değil. genelde doğruları var ve onların dışına çıkmıyor. ha zaten çıksa da ben onun içinden gelerek yaptığını düşünemiyorum. belki adamın gerçekten kanına girmişim, değiştirmişim o doğrusunu ama yok. o duyguyu bana geçiremiyor. yani her anlamda samimiyetine inandığım adam, sonradan huy değiştirip benim istediğimi yapınca ben ona inanmıyorum. belki de benim öküzlüğüm. bilemicem. her neyse, bizim bu farklı algılarımız (örnek veremiyorum, kime anlattıysam çok uç geldi çünkü) bizi bitirdi. ama istediğim çoğu şey onda vardı. hareketlerinin bana çok tatlı gelmesi, devamlı ilgimi çekmesi ve onunla konuşmaktan inanılmaz zevk almam, bana olan ilgi/alakası, istediğim her an onun da benimle görüşmek istemesi, devamlı yanımda olması falan. fiziksel çekimden bahsettim zaten. ama olmadı. bir yerden sonra kafama yatmadı ve bitirdim. şimdiyse gelecekte asla böyle birisiyle karşılaşamayacağımı biliyorum. en nihayetinde herkes zaten 1 tane. şimdi bana gelip diceksiniz ki, işte hayatına başka birisi girer, onun şu şu özelliği seni daha çok mutlu eder vs. yani ben hayatımda başka birisini istediğime veya beni başka birisinin daha çok mutlu edebileceğine inanmıyorum. bu çok farklıydı, ve ben bitirdim. kendisi bitirmemek için çok direndi ama yaptım. ve şuan acaba bundan dolayı mı mutsuzum yoksa umutsuz olduğum için mi bilemiyorum. siz eski sevgilinizi nasıl unuttunuz?
melina
(09.11.18)
Hic birini unutmadim. Neden unutayim ki hem?

Sanki bi nebze ona hayran kalmis gibi anlatmissin. Yazarken bile gozunun onune gelip mutlu oluyosundur buyuk ihtimalle.

Ulkemizde iliskiler buna evriliyo nedense. Canim cicim aylari gecip iliski oturduktan sonra (ki bana kalirsa iliskinin en yalin, guzel zamanlari) insanlar birbirini degistirmeye calisiyo bi sekilde.

Sen; ayak uydururum, benim normalim onun normaline donusur diyosun ama, bunu ne kadar yapabildin acaba? Kafandakilerin ne kadari hayata gecti de ona yansittin? Ve bu iliskinize ne kadar yansiyabildi?

Onada duygusal olarak bahsediyosun, duygusal insan biraz daha karsindakine ayak uydurup empati yapabilmeli bana gore. Ki seninde usteledigin konu sana sanki boyle bi sey pek yapmamis 2 yil boyunca.

Zaten fazla ayni olan 2 insanin iliskisi bana gore mantikli ve cekilir degil. Bazi konularda zitlik olmali ki herkes birbirinden bi sey ogrensin/yasayabilsin. Ama bunu surdurebilecek insan? :)


bir3iki7
(09.11.18)
her şeyin eskisi manitonun yenisi mottosunu aklına kazıman lazım.


datnet
(09.11.18)
Bitirmen gerektigi icin bitirmissin. Bence bu kararlar hatayla alinmaz, hele ki seviyosan. Sebebini aciklamamissin ama eminim sezgilerinin bunda payi vardir. Yoksa kimse boyle büyük karari durduk yere almaz. Önüne bak, güzel hatiralarin da güzel kalmış olur(israr üzerine devam etseydin muhtemelen berbat olcakti)


Zamanla unuttum


fasulyek
(09.11.18)
İlk zamanlar zor olur. Tavsiyem en az sevgilin kadar aklını meşgul edecek ve seni mutlu edecek bir şey bul. Örneğin; yabancı dil öğren. İngilizce yabancı dil değil bu arada. Japonca ya da rusça gibi böyle tamamen farklı ama sana da katma değer katacak şey. Piyano, spor ve gibi şeylerle de destekleyebilirsin bunları.


pwyll
(09.11.18)
wall of text


Paragrafsız uzun yazılar okuyarak!

Şaka şaka, hiçbirini unutmak için çaba sarf etmedim. Hatta ara sıra hatırladıklarım olur "haa, lan onla da olmuştuk di mi" derim kendi kendime.


John Bloor
(10.11.18)
Kriz gibi gelirse unutamama white noise aç kulaklıkla dinle bastrıyor demişti birisi. Biraz yüksesk ses daha da bastırıyormuş. İlginç denemk lazım. Benim hiç unutamadığım olmadi.


for day to break
(10.11.18)
unutma diye bir şey yok, sadece onsuzluğa alışma süresi var. bu sürede hobilerine, ilgi alanlarına odaklanabilir ya da, bence daha iyisi, yeni ilgi alanları bulabilirsin.

10 gün önce 5 yıllık ilişkim bitti, bu konuda tecrübeliyim.)


Unutmak diye bir şey yok bence de. Sadece onunlayken hissettiğiniz duyguları özlememek diye bir şey var. Yaşananları hatırlasanız bile özlem duymazsınız. Buna kısaca unutmak diyor olabilirsiniz. Kastedilen durumun bu olduğunu varsayarak cevap veriyorum; hemen ertesi gün.

Olmuş ile ölmüşe çare yok. Dünya dönerken, yaşam akarken ve gözümüzün önünde her saniye yeni bir şeyler olurken geçmiş hakkında kafa patlatmak yerine geleceği planlamak gerekir. Bu hem kafanızı meşgul tutar hem de yeni fırsat ve tecrübelere ilerlemenizi kolaylaştırır.


desdenova34
(11.11.18)
(14)

aldatmak sadece yatmak mıdır?

evet soru gayet net. başımdan bir şey geçmedi. sevgilim/eşim de yok ama bunu ilişkim varken de yokken de çok düşünüyorum. yani sizin için ilişkiniz varken bir insanı (yoldan geçen herhangi bir insanı, celebrityleri, komşu kızı ayşe'yi) beğenmeniz sevgilinizi aldattığınız anlamına gelir mi? veya bir
evet soru gayet net. başımdan bir şey geçmedi. sevgilim/eşim de yok ama bunu ilişkim varken de yokken de çok düşünüyorum. yani sizin için ilişkiniz varken bir insanı (yoldan geçen herhangi bir insanı, celebrityleri, komşu kızı ayşe'yi) beğenmeniz sevgilinizi aldattığınız anlamına gelir mi? veya bir yerde tanıştığınız birisiyle flörtleşmeniz durumunda kendinizi aldatıyor gibi hisseder misiniz? bu örnekler çoğaltılabilir. aldatmak için sizce minimum ne olması gerekir? yorumlarınızı çok merak ediyorum. teşekkür ettim.
melina
(08.11.18)
Beğenmek insan olduğunuzu gösterir.
Duygusal ilişki kurmak bence seksten daha aldatmak.


fasulyek
(08.11.18)
Begenmek aa ne hosmus (allah sahibine bagislasin) modundaysa sorun yok
Aa ne hosmus (keske benim sevgilim de boyle olsa, keske senle daha once karsilassaydik moduysa zihinsel aldatma
Flort etmek nedir zaten? Tabiki aldatmis sayilirsin kendini rahatlatmaya calisma bosuna


Fiziksel ilişki olmaksızın sadece aşık olmak da aldatmaktır ve bence de kesinlikle aşık olmak yatmaktan çok daha kötü. İkisi de kabul edilemez ama duygusal ilişki daha bir kabul edilemez.


siyah giyen adam
(08.11.18)
@bugun hava +1


tabirimekruh
(08.11.18)
Ne hos bir hanimefendi/beyefendi kivaminda bir begenme aldaa olmayacaktir. Zaten bunun olmammasi mumkun mu? Gun icinde binlerce karsi cinsten insanla karsilasiyor ve iletisim kuruyoruz.

Ama is gelip de “oy oy oy aman sabahlar olmasin” kivamina geliyorsa ve mevzu bahis kisi taninsin, taninmasin arada akla gelip “ah ah” deniyorsa bu aldatma olarak siniflandirilabilir.

Bir de ilgi arsizi olup, karsi cinsi kol mesafesinde tutmak suretiyle düzenli olarak belli bir seviyede flort edenler var ki evlerden irak olsun.

Devaminda minimal fiziksel temasla flort edenler de var. Bunlar da ilginç. Benzer fiziksel ortami paylasan bu çiftimsiler, ornegin okul ya da isyeri, disarda “resmi” sevgilileri olmakla birlikte, okulda ya da iste fingirdedikleri muhataplariyla konusurken birbirine dokunma, bir vesileyle sarilma gibi bahanelerle temasta bulunarak flortlesirler. Bu da pek tabii ki aldatma olayor.

Burada temel kriter niyeti bozmus olmak diyebiliriz.


fever
(08.11.18)
Doğru insanla berabersen zaten böyle bir ikileme düşecek konuma gelmezsin. O nedenle birisini aldatmadan önce aslında kendini aldatmış olursun. Doğru insanı bulduğunu kendine inandırmaya çalışarak.


aşıkken o kişi hariç geri kalan karşı cinsi benim gözüm görmüyor, o insanları cinsiyetsiz algılıyorum. dolayısıyla yatmayı geçtim hoşlantı boyutunda dahi bir ilgim olmuyor karşı cinse. çok hoş biri görünce aa hoşmuş derim sadece, bir saniyedir bende etkisi. flört etmek, kur yapmak bana göre bu yüzden elbette aldatmak. çünkü ben o kadar severken ve sadikken karsimdakinin de benim gibi olmasını isterim, aldatmanin tanımı geniş bende bu nedenle.


hobareyy
(08.11.18)
Değildir.


Begenmek insan oldugunu gosterir+1
Flortlersiyorsa o isin sonu kotu.


stavro
(09.11.18)
yatmak, flörtleşmek, temas, hoşlanma.

önünden geçen insana "ne güzel kadın" demekte bi problem yok, gidip tanışılmadığı müddetçe. napalım yav, milletin gözüne asit mi dökelim?


nice tnetennba
(09.11.18)
Sadece yatmak diye bi sey yok/olamaz. En azindan benim icin.

Duygusal olarak bi sey hissetmedigim kadinla yatmam. Karsi tarafda bunu hissediyodur ki %99, sevgilimdir.

O yuzden aldatmak, yatmakdan ote duygulardan baslar.

Onun disinda fiziksel olarak; tabi ki baska bi insani begenebilir. Benim icin de gecerli bu. Ahah. Sitarbaksda beraber got kestigimiz hatun geldi aklima. Nys...


bir3iki7
(09.11.18)
değildir. aldatma saymak için çaba gerekir. birini sık sık düşünmek, görmek istemek, adım atmak, kur yapmak, flörtleşmek, tanışılmadığı halde hoşlanıp gidip tanışmak, arada arkadaşlık olmadığı halde bir bahaneyle iletişim içinde olmak, sohbet etmekten heyecan duymak ve arkadaşlığın ötesinde keyif almak falan.
aa ne güzel kadın, ne yakışıklı adam diye düşünmenin ötesi aldatmak işte.

temel kriter niyeti bozmak +1


aquarium
(09.11.18)
Aşağıda yazdıklarım tamamen "eşim ne yapsa beni aldattı diye düşünürdüm" den yola çıkarak verilmiş cevaplardır.
* Fiziksel aldatma tabii en başta
* Olay fiziksele gelmese bile göz göre göre flört olursa: Şunu gördüm seni düşündüm, bunu yedim aklıma sen geldin filan gibi flörtleşmeler
* Sadece birarada olabilmek için kılıfına uydurulmuş başbaşa yemekler
* Çevredekilere "bunlar çıkıyor mu acaba" intibaını veren her şey.

Bunun dışında yolda giderken bunu beğendi, bilmemkimi düşünüyor (ben nasıl bileceksem düşüncesini) gibi şeyler olayın kendi kontrolü altında olduğunu gösterdiğinden dolayı beni rahatsız etmez. Aksi her türlü riyakarlık bence. Dükkanda bir yüzük gördüm, çok beğendim ama almak aklıma yatmadı, ama ara ara düşşünüyorum o yüzüğü. Ne alaka. Aklımla vaz geçmişim ondan. Bence sorun değil.


SiyamkedisiZorro
(09.11.18)
değildir.

yoldan geçen birine bakmak aldatmaya girmez, ama başkasına karşı bir tür hissin, arzun, isteğin varsa bu aldatmaya dahildir.


blatta hiberna
(09.11.18)
(4)

google.ceviri'nin enteresan çevirisi

merhabalar,türkçe yazdığım bir makaleyi ingilizceye çevirirken google.ceviri'den yardım alıyorum. arada türkçe ingilizce- ingilizce türkçe çeviriler yaparken son kopyaladığım türkçe cümleyi türkçe-türkçe çevirmişim yanlışlıkla. ancak çeviri kısmında kopyaladığım cümlenin aynısının çıkmasını beklerke
merhabalar,
türkçe yazdığım bir makaleyi ingilizceye çevirirken google.ceviri'den yardım alıyorum. arada türkçe ingilizce- ingilizce türkçe çeviriler yaparken son kopyaladığım türkçe cümleyi türkçe-türkçe çevirmişim yanlışlıkla. ancak çeviri kısmında kopyaladığım cümlenin aynısının çıkmasını beklerken şöyle bir şeyle karşılaştım. yorumlarınızı merakla bekliyorum. şimdiden teşekkürler.

not: bilgisayarım inanılmaz yavaş, bazen açtığımda takılıyor ve zorla kapatıp yeniden açmam gerekebiliyor. virüs olduğundan şiddetle şüpheliyim. ama virüsler ne zamandır bu kadar fantastik bilemiyorum.

edit: link:
translate.google.com.tr

çevirmeye çalıştığım metin: Öyle ki yakın gelecekte nakit paranın yerinin dijital platformlarda kullanılan dijital paraların alacağını öngören araştırmacı ve bilim insanları mevcuttur.

çeviri: ÖĞRENCİ YAZILIMIYLA ÖĞRENCİ YAZILIMIYLA KADAR YA DA YAZILIM YAZILIMIYLA ÖĞRENCİ YAZILIMIYLA İLGİNİZİ YAŞAYIN

çeviri türkçe - türkçe olduğunda bu çeviriyi alıyorum gizli modda da denememe rağmen
melina
(30.09.18)
Bir malfunction var evet. Sayfanın koduna girmeden bilinemez ama. reklam koydular desek olmaz.

ilginç cidden

ama suç sende, neden öğrenci yazılımıyla ilgini yaşamıyorsun?


binder dandet
(30.09.18)
* bu sayfanın linkini paylaşın bizimle (uzun olabilir)
* çevirdiğiniz metin neydi )resimden ek anlaşılmıyor) bir de biz deneyelim.
* tarayıcınızda istenmeyen bir eklenti olabilir. gizli sekmeden açın ve başka bir tarayıcı ile deneyin.

bence yazdığınız not ile ilgili bir durum bu.


biseysorcaktim
(30.09.18)
Aynı metni yapıştırdım ve çevirdim. Normal çevirdi. Dili otomatik tespit etti ve tr tr yaptı.

Linke basinca sizin çevirdiğiniz gibi çevirdi. Link ing tr şeklinde çeviriyor.

Yazdığınız notla ilgili bir durum değilmiş :)


biseysorcaktim
(30.09.18)
türkçesi de yanlış zaten. "nakit paranın yerinin" değil "nakit paranın yerini".


diyanet takvimi
(30.09.18)
(2)

Endeks verileri bulma

merhabalar, tez için tarihleri eksiksiz, gün bazında DJI, Nasdaq gibi endekslerin fiyatları lazım. araştırdığım kadarıyla siteler bu veriler için para istiyor. ancak ben yl öğrencisiyim. işsizim de. öyle ayıracak bi param yok yani.her neyse, başlangıç yıllarına kadar olmasa da en az 2010 yılına kada
merhabalar, tez için tarihleri eksiksiz, gün bazında DJI, Nasdaq gibi endekslerin fiyatları lazım. araştırdığım kadarıyla siteler bu veriler için para istiyor. ancak ben yl öğrencisiyim. işsizim de. öyle ayıracak bi param yok yani.
her neyse, başlangıç yıllarına kadar olmasa da en az 2010 yılına kadar veri bulmam gerekiyor. şimdiye kadar yahoo'nun finance sayfasını kullandım ama her ay birkaç günün eksik olduğunu fark ettim. analiz yapabilmem mümkün değil bu şekilde.

böyle verileri ücretsiz nereden bulabilirim? yardımcı olan çıkarsa çok minnettar olacağım.
melina
(07.08.18)
investing.com a bakabilirsin, ayrica bu endekslerin kendi sitelerinden de bulabilirsin. 2010 o kadar eski degil.

mesela : www.investing.com

Ayrica birkac gun eksik dedigin haftasonu ve diger resmi tatiller olabilir. UK'de bank holiday var mesela yilda birkac kez. Bunun Noel'i var Easter'i var.


dougsampson
(07.08.18)
evet hiç o açıdan düşünmemiştim. investing de üyelik istiyor diye ücretli olduğunu düşünmüştüm ayrıca. benim ayıbım olsun :D indirdim şuan çok sağol @dougsampson


melina
(07.08.18)
(5)

Yağlı, gözenekleri hep açık sorunlu cilt

Merhabalar, başlıkta da belirttiğim üzere yağlı ve haliyle gözenekleri hep açık olmasından mütevellit t bölgesinde hep siyah noktası bulunan biriyim. 23 yaşındayım, kadınım. Bugüne kadar 2 defa ünlü cilt doktoruna (2 tanesine de 3er defa gittiğimi sayarsak) tonla para verdim( bir tanesi şu meşhur ko
Merhabalar, başlıkta da belirttiğim üzere yağlı ve haliyle gözenekleri hep açık olmasından mütevellit t bölgesinde hep siyah noktası bulunan biriyim. 23 yaşındayım, kadınım. Bugüne kadar 2 defa ünlü cilt doktoruna (2 tanesine de 3er defa gittiğimi sayarsak) tonla para verdim( bir tanesi şu meşhur kolsuz agop). Ancak hiç birisinin verdiği ya da kendisinin yaptığı ürün bana güzellik salonunda yaptırdığım cilt bakımı kadar iyi gelmedi. Anladığım kadarıyla, gözeneklerim hep açık olduğundan ssebum üretimini engelleyip cildin yağını alırken nemini kurutmayan bi ürün bulmam gerekiyor, ancak takdir edersiniz ki o cilt bakımını yapan sözümona güzellik uzmanları böyle ürünleri kendi ellerindekini kakalamak için uyguluyor.
Sorum şu; clinic, kiels gibi bir ürün mü almalıyım, yoksa burada aynı durumdan müzdarip olup farklı bir dermatolojik üründen memnun kalan var mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
melina
(03.10.16)
kozmetik ürünü kullanmaktan pek haz etmediğim için ürün tavsiyem yok ama başka çözüm önerim var:
yağın gözeneklerde birikmesini ve üzerinin tozla kaplanıp siyah noktaya dönüşmesini engellemek üzere pratik piling yöntemi bu.
yıllardır epeyce yöntem denedim. işte buharla gözenekleri açıp emici peçete gibi bişeyle yağları almak, pütürlü yapıda yüz için üretilmiş kese gibi bişeyler, kabak lifi... en son aklıma erkeklerin traş fırçasını kullanmak geldi. sonuç harika. hem kan dolaşımını hızlandırıyor, hem fazla sert değil cildi hırpalamıyor, hem gözenekleri temizliyor, hem çok pratik. sabahları yüzümü yıkarken tık tık iki fırça yap bitti. işin doğrusu en çok da pratikliğini seviyorum:)


öncelikle ne kadar bütçe ayırabilirsiniz? siyah noktalardan günlük ve haftalık bakım yaparak kurtuluyorum. en azından büyük ölçüde :) hem her gün temizlemek gerekiyor, hem de haftada bir maskeyle siyah noktalar temizleniyor.


pide
(03.10.16)
la roche posay effaclar serisi +1
effaclar duo + temizleme jeli + toniği
www.dermoeczanem.com
www.dermoeczanem.com

kiehls'ın rare earth deep pore maskesi de çok güzel.
www.kiehls.com.tr
peeling sonrası kullanıyorum.
peeling için de tamamen şans eseri sunu almıştım;
www.walmart.com
çok memnunum ama burada satılıyor mu bilmiyorum.

not:la roche ilk haftalarda cildi kusturuyor resmen,yani bir süre sivilce vs cıkabilir.sonra temizleniyor.işe yaramadı diyip bırakmayın.


demoniclewinsky
(03.10.16)
İçten de temizlemen gerekir. Bol bol detoks yapmalısın. Yani günde en az 2 lt su, bir bardak yeşil çay, bitki çayları, limonlu su, sebze ağırlıklı beslenme. Şekeri bırak, tatlıyı haftada bire indir. Yağ olarak zeytinyağı kullan. Vücuduna ne girerse cildin onu yansıtır. Bir süre sonra sen zaten onları yemek istemiceksin. Paranı makyaja kreme değil beslenmeye spora ayır. Sporla gözeneklerinden terle toksin atarsın. Soğuk suyla duş al bu gözeneklerini küçültür. Yüzüne dokunma, gün içinde fazla yağını peçeteyle al. Haftada bir iyi bir kil maskesi yap ve hemen ardından iyi bi nemlendirici kullan. Nemlendirici olarak neostrata ürünleri sorunlu ciltler için çok iyidir. O kadar veremem diyorsan la roche duo da gayet iyi.


whysoweird
(03.10.16)
öncelikle cevap veren herkese çok teşekkürler. henüz bakabiliyorum buraya. kimsenin kozmetik ürün önermemesi bir daha marketten temizleyici almamam konusunda beni ikna etti. @1a2b3c4d ve @demoniclewinsky; la roche ürünlerini agop bey kullandırmıştı. sanırım o dönem pek sık kullanmamıştım, aşırı bir etkisini görmedim malesef. @hayat aklini konusacak bir filozof uret; şu ara duyduğum en iyi tavsiye diyebilirim. hemen yarın traş fırçası alacağım :) @birnisan birinsan; gülsuyu harika bir mucize gerçekten. ancak piyasada aldığım hiç bir ürüne %100 güvenemiyorum. bu yıl mayısta yapamadım ama önümüzdeki yıl kesinlikle kendi bahçemde yetiştirdiğim mayıs güllerinden gülsuyu yapacağım. @whysoweird; kesinlikle işin özünü anlatmışsın. tamamen katılıyorum. kötü bir beslenme tarzım yoktur ama yine de dikkat edersem işe yarayacağından eminim.


melina
(05.10.16)
(3)

3x3 boyutlu varyans kovaryans matrisi tersi

Merhabalar,çok değişkenli istatistik dersinin finali için bu allahın cezası şeyi bulmaya çalışıyorum. elimde x random vektörü, onun ortalama vektörü ve varyans kovaryans matrisi var. olasılık yoğunluk fonksiyonunun quadratik formunu (açık halini) yazmam gerekiyor. yalnız elimdekiler sayı değil, ispa
Merhabalar,
çok değişkenli istatistik dersinin finali için bu allahın cezası şeyi bulmaya çalışıyorum. elimde x random vektörü, onun ortalama vektörü ve varyans kovaryans matrisi var. olasılık yoğunluk fonksiyonunun quadratik formunu (açık halini) yazmam gerekiyor. yalnız elimdekiler sayı değil, ispat gibi olacağı için ortalama vektörü ve varyans kovaryans matrisi sigma ve mü şeklinde verilmiş. değişkenler 3 tane olduğu için varyans kovaryans matrisinin tersini alamıyorum. determinantını bile doğru bir sonuç bulamadım. internette ya da kitaplarda da hep 2x2 lik vermişler. akıl veya link gibi bir şey verebilecek kimse varsa çok minnettar olacağım. şu son cümleye kadar da hiç bir şey anlamadan okumuş olan varsa da selamlar olsun. eheh

not: yardımcı olması adına sorunun fotoğrafını da koydum. dediğim gibi, ihtiyacım olan tek şey tersi. onu bulduktan sonra geriye bir şey kalmıyor zaten.
çok teşekkürler
melina
(14.01.16)
ardoris.wordpress.com

en alt satırda 3 e 3 lük matrisin tersini açıkça vermiş


meteonur
(14.01.16)
çok teşekkürler ama ben ters matris almasını biliyorum. sorduğum şey varyans kovaryans matrisinin tersini almakla ilgili


melina
(14.01.16)
bir fark yok ki, sizin verdiğiniz matris de 3 e 3 lük. size verdiğim linkten tersini alıp vektörlerle çarpacaksınız


meteonur
(14.01.16)
(10)

Ziraat Bankası İnternet Bankacılığı

Merhaba,Erasmusla Fransa'ya geldim. Ziraat bankası hesabımla ilgili sorunum var ancak telefonla bankayı arayabilmem mümkün değil çünkü takdir edersiniz ki dakika başına kol gibi geçiriyorlar. Bu yüzden internet bankacılığından sorabileceğim bir departman aradım ama bulamıyorum.Bilen ya da başka bir
Merhaba,
Erasmusla Fransa'ya geldim. Ziraat bankası hesabımla ilgili sorunum var ancak telefonla bankayı arayabilmem mümkün değil çünkü takdir edersiniz ki dakika başına kol gibi geçiriyorlar. Bu yüzden internet bankacılığından sorabileceğim bir departman aradım ama bulamıyorum.
Bilen ya da başka bir yol önerebilecek kişi varsa minnettar olacağım.
melina
(27.08.15)
skype'a kredi yükleyip aranabilir mi acaba?


king lizard
(27.08.15)
maalesef yok. internet bankacılığından müşteri temsilcinizin ismine bakıp ordan mail atmayı deneyin.


envanterbilanco
(27.08.15)
Turkiye'de ailenden biri bankayi arayabilir ya da bankaya ugrayip senin sorununla ilgilenebilecek birinin mail adresini alir. Ya da 3G ile o sirada bankada ilgili kisi ile gorusen aileni ararsin ve telefonu ilgili kisiye verirler onunla konusursun.


Traveller
(27.08.15)
dakika paketi falan al. derdini biliyorum ya hesabın yurtdışına kapalı ya da şifre üreten cihazı bulamıyorsun. yurtdışına açma işini telefondan yaparlar da şifre üreten cihaz için bayağı bi mail trafiğine ihtiyacın var.


mistreated
(27.08.15)
Yok hayır sorunum geldikten sonra kullandım ama hesabımda para olmasına rağmen artık kullanamıyorum. Alışverişlerde kullanmak istediğimde hata veriyor, atm ye gidiyorum, şifreyi giriyorum, çekmek istediğim tutarı giriyorum ama parayı vermiyor.

Bir de bilenler bilir, şuan normal öğrenim kredimin yattığı tl hesabım var ve erasmus hibesinin yatacağı euro hesabım var. İnternetten alışveriş yapabiliyorum ama euro hesabımı bir türlü kullanamıyorum nedense. İnternetten alışveriş yaptığımda da inatla tl hesabını kullanıyor.

Bu arada cevap veren herkese çok teşekkürler, tüm seçenekleri deneyeceğim.


melina
(27.08.15)
atm'lerden yurtdışında TL hesabın dışındaki hesaplarından para çekemezsin. ancak atıyorum EUR hesabını bozdurup parayı TL hesabına aktarırsın, o zaman yurtdışı atm'lerinde kullanabilirsin.


harikaymış gerçekten.. çok teşekkür ederim bu arada.


melina
(28.08.15)
rica ederim.

normalde iki kere kur kaybına uğrar paranız eğer bana yanlış bilgi verilmediyse. tl'den amerikan doları'na, amerikan doları'ndan euro'ya. ama ziraat bankası bu konuda en beğendiğim bankalardan biri. hem bu kur kaybını hissetmiyorsunuz hem de yurtdışındaki atmlerden işlem ücreti almıyor.

mesela ben erasmus'tayken vakıfbank ile çalışmıştım. hem kuru çok çok kötü çeviriyorlardı hem de üzerine her çekimde işlem ücreti alıyorlardı 6 7 lira.


nasıl yani? ben şuan euro hesabındaki parayı çekebilmek için tl hesabına aktardığımda kurdan etkilenmeyecek miyim? çok saçma olmaz mı? kesin ben yanlış anladım :D


melina
(28.08.15)
euro'dan tl'ye aktarırken etkileneceksiniz ama tl'den istediğinz para birimine atm'den çekerken çok fazla geçirmiyor ziraat bankası onu diyorum.

orada banka hesabı açıp parayı depozit edebilirsiniz ayrıca. sonuçta fransa euro bölgesi. benim yaşadığım yer euro bölgesi değildi erasmusta ve euro veya tl her türlü kur farkına giriyordu.


(1)

Fransa Stajı için Vize

Selam olsun tüm sevdalılara,Benim çok mühim bir sorum var, yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürü borç bilirim.Ben dokuz eylül'de 3. sınıf öğrencisiyim. Erasmus kazandım ve Fransa'da 2 ay staj ayarladım. davet mektubum geldi. buraya kadar her şey şahane, ancak benim yeşil pasaportum var
Selam olsun tüm sevdalılara,
Benim çok mühim bir sorum var, yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürü borç bilirim.
Ben dokuz eylül'de 3. sınıf öğrencisiyim. Erasmus kazandım ve Fransa'da 2 ay staj ayarladım. davet mektubum geldi. buraya kadar her şey şahane, ancak benim yeşil pasaportum var ve 90 gün vizesiz kalma hakkım da var haliyle. ama ben buradaki okulumla görüştüğümde eğer vize almazsan buradan gitmeden önce ülke giriş-çıkışlarında ya da ülkede bulunduğun süre içerisinde başına bir şey gelir ise, bunun mesuliyetinin tamamen bana ait olduğuna dair belge imzalaman gerekiyor diye mail attılar bana. konsolosluğu aradım vizeyi nasıl alabilirim diye, sana vize çıkmaz yeşil pasaportun olduğu için dediler. peki oraya maaş almadan-sigortasız gideceğim, vizesiz gidersem bu illegal bir durum yaratır mı dediğimde de bilemiyoruz dediler.
soru 1: daha önce böyle bir durumla karşılaşmış olan kimse varsa sorunu nasıl çözdüğünü anlatabilir mi?
soru 2: sizce vize almadan gitsem çok mu büyük risk almış olurum?
soru 3: bu allahın cezası okulun yaptığı sizce şerefsizlik değil mi?
nacizane görüşleriniz için şimdiden teşekkür ediyorum.
melina
(19.06.15)
Benim arkadaşlarım geçen sene vize almadan almanyaya staja gittiler. Şu an ben de vize almadan almanyada staj yapıyorum. Genelde sıkıntı olmuyor ama fransayı bilemiyorum.


Haldamir
(19.06.15)
(3)

Komşu nereye şikayet edilir

tüm gece topuklularla evin bir ucundan diğerine hızlı hızlı yürüyüp, gece saat yarımda misafirlerini apartman boşluğunda büyük bir gürültüyle uğurlayıp, pazar Sabahı 9 dan beri top oynama sesine benzer gürültüler çıkartan ve bunu yapmaktan büyük zevk aldığını düşündüğüm bir üst komşum var. Kendisi y
tüm gece topuklularla evin bir ucundan diğerine hızlı hızlı yürüyüp, gece saat yarımda misafirlerini apartman boşluğunda büyük bir gürültüyle uğurlayıp, pazar Sabahı 9 dan beri top oynama sesine benzer gürültüler çıkartan ve bunu yapmaktan büyük zevk aldığını düşündüğüm bir üst komşum var. Kendisi yine daha önce 12 ye doğru haftaiçi bir gece aniden süpürge çalıştırıp bahar temizliğine girişmişti. Ben de öğrenci olduğum ve sabah derse gittiğim için o saatte uykumdan sıçramış, bir hışımla uyarmaya çıkmıştım. Ancak o günden sonra her şeyin değiştiğini söyleyemeyeceğim. O gece o gürültü kesildi belki ( adama saati sorunca saat kaç ki diye cevap vermişti), ama devamlı olarak ( her güne tekabül ediyor) eşyaların çekilmesi olsun, yere, duvarlara devamlı olarak vurmak olsun ( ne yaptıklarını tahmin edemiyorum, merak da etmiyorum) gürültü altındayız. Ben ve ailem ( emekli anne babam var) bu olaylardan çok sıkıldık ancak gidip uyarınca gelecekteki gürültüleri kesemeyeceğimizi biliyoruz. Sizden ricam var mıdır bu durumu şikayet edebileceğimiz bir yer? Akıl verseniz de olur. Gürültüsüz, sakin pazar sabahları diliyorum efem..
melina
(21.12.14)
bence önce kendilerine bu durumdan rahatsız olduklarını söylemeniz daha doğru olur gibi geliyor.
herhangi bir komşuluk ilişkiniz yok mu kendileri ile hiç herhangi bir sebepten diyaloğa girmediniz mi? bence her halükarda önce rahatsızlığınızı kendilerine söylemeyi deneyin.

daha sonra diğer yollar.


corona
(21.12.14)
sitede falan oturuyorsan, site/apartman yonetimine. kiraciysa ev sahibine, o da olmazsa polise yildirana kadar sikayet et. senin gibi baskalari da sikayetciyse attirmak icin gizliden imza topla.


goo.gl
(21.12.14)
o gerekçeler ile hiçbir şey elde edemezsin. polise telefon açıp ne diyeceksin, "adam yürüyor!" ve "misafirlerini uğurluyor!!!" mu?


rygard
(21.12.14)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.