Giriş
(1)

Tetik parmak sendromu

Selamlar,Tetik parmak sendromuna sahip olup tedavi olmuş birileri var mı? Varsa ameliyat mı oldunuz yoksa önce ilaç tedavisi denendi mi süreç hakkında bilgilendirebilir misiniz?Teşekkürler.
Selamlar,

Tetik parmak sendromuna sahip olup tedavi olmuş birileri var mı? Varsa ameliyat mı oldunuz yoksa önce ilaç tedavisi denendi mi süreç hakkında bilgilendirebilir misiniz?

Teşekkürler.
monogram
(21.01.19)
Babam ameliyat oldu ve suan hicbir sorun yok.


(5)

İnsanlara tam olarak düşündüğünüzü söylüyor musunuz?

Mutlu Pazarlar,Başkaları hakkında düşündüklerinizi onlarla açıkça konuşuyor musunuz? Örneğin, biri size çok saçma gelen şeyler söylediğinde “He” deyip geçiştiriyor musunuz yoksa açıkça yüzüne “Çok saçma.” diyor musunuz?Durduk yerde düşman kazanmak iyi değil. Birileriyle boş yere zıtlaşmanın anlamı y
Mutlu Pazarlar,

Başkaları hakkında düşündüklerinizi onlarla açıkça konuşuyor musunuz? Örneğin, biri size çok saçma gelen şeyler söylediğinde “He” deyip geçiştiriyor musunuz yoksa açıkça yüzüne “Çok saçma.” diyor musunuz?

Durduk yerde düşman kazanmak iyi değil. Birileriyle boş yere zıtlaşmanın anlamı yok. Ama ben bazen aşırı derecede çatışmadan kaçındığım için hiç samimi olmayan şekilde insanlara itiraz edemediğimi farkettim. Size de böyle oluyor mu?

Duruma ve kişiye bağlı olarak değişmekle birlikte her tür görüşe açığım. Eyyorlayabilirsiniz.

Teşekkürler.
monogram
(20.01.19)
Öznel konularda, karşıt görüşe karşı fikrimi savunuyor ya da o görüşün neden bana aykırı, saçma ya da tuhaf geldiğini açıklıyorum. Tabii, bunu karşı tarafın tartışma adabını bildiğine eminsem uyguluyorum. Ama karşı tarafın iflah olmaz bir at gözlüklü olduğunu biliyorsam "Evet, tabii, bir de o boyutu var, haklısınız, elden ne gelir? Bu arada siz de çay ister misiniz?" diyorum.


m e b
(20.01.19)
adamına göre
anlayan var anlamayan var

insanlar zaten kötü niyetli, bi de bunu anlayamayacak insana gerizekalı desen ne olacak. onu da anlamıyor. niyet belli.
kötü niyet herşeyin üstünde.


liriamer
(20.01.19)
Valla ben içimde tutamıyorum o yüzden söylüyorum genelde.


At gozluklu ya da zekasi dusukse ugrasmam, vaktime yazik. Degilse bazen hakkaten icindeyden insan goremeyebiliyor, o zaman elbette uygun dille tartisiyorum, bu hepimizi zenginlestirir sadece karsi tarafi degil


kassiopeia
(20.01.19)
hayır, elbette söylemiyorum. benim yapmalarını istediğim şeyler için ne kadarını bilmeleri gerekiyorsa, o kadarını söylüyorum.


babilbaligi
(20.01.19)
(11)

Hangi içme suyu?

Selamlar,İstanbul için soruyorum. Evinizde içme suyu olarak hangi markayı kullanıyorsunuz? Uzun süredir 5 litrelik sularla idare ettikten sonra damacanaya geçmek zorunda hissediyorum artık. Hem atık pet şişelere de neden olmamış olurum diye. Ama hangi marka damacana su almalı emin değilim. Bir de ca
Selamlar,

İstanbul için soruyorum. Evinizde içme suyu olarak hangi markayı kullanıyorsunuz?

Uzun süredir 5 litrelik sularla idare ettikten sonra damacanaya geçmek zorunda hissediyorum artık. Hem atık pet şişelere de neden olmamış olurum diye. Ama hangi marka damacana su almalı emin değilim. Bir de cam mı yoksa polikarbon damacana mı seçmeli? (Evet, musluktan akan suyu içmeyip şişelerle pazarlanan suyu içmek çok acı bence de. Ama durum bu.)

Fikir veren olursa sevinirim. Teşekkürler.
monogram
(19.01.19)
Markasina bile bakmiyorum, eve en yakin sucudan aliyoruz yillardir. Sucu kapali olup evde su kalmadiginda da marketten Erikli.


stavro
(19.01.19)
Abant


sekerse tehlike
(19.01.19)
buzdağı


washe
(19.01.19)
buzdağı gıda hareketi listesinde iyi çıktığı için denedim epey ama tadı çok kötü,

10 litrelik erikli hayat vs. kampanyalarıyla devam ediyorum

ama imkanın varsa munzur u damacana olarak dene derim.


yeahbutso
(19.01.19)
kuzeyden


lüzumsuz adam
(19.01.19)
Buzdağı


kafanguzelolmus
(19.01.19)
Damacana su satın almıyoruz, arıtma sistemi kullanıyoruz. Dışardaki sulardan çok daha iyi.


shangrilla
(19.01.19)
pürsu.

koç holding'e ait ve 19 litresi 10 lira.


tabudeviren
(19.01.19)
pürsu +1


since1907
(19.01.19)
pınar cam damacana su + cam damacana borusu.
pınar olmasına gerek yok. cam damacana ve boru tavsiye ederim.


Hayrat var evin yakınında sıra buldukça oradan dolduruyorum ara sıra, tadı değişik biraz ama gideri var.


Uncle Sam
(19.01.19)
(5)

Brexit'in parlamentoda reddi ve sonrası

Günaydın,Sorum İngiltere'de ikamet eden veya Birleşik Krallık siyasetini takip edenlere:Dün geceki tarihi yenilgiden sonra orada durumlar nasıl görünüyor? Önümüzdeki süreçte iş ve ekonomik durumlar açısından değişiklik yapma düşünceniz var mıdır?Teşekkürler. Ayrıca (git: 1310866)Bonus: https://www.y
Günaydın,

Sorum İngiltere'de ikamet eden veya Birleşik Krallık siyasetini takip edenlere:

Dün geceki tarihi yenilgiden sonra orada durumlar nasıl görünüyor? Önümüzdeki süreçte iş ve ekonomik durumlar açısından değişiklik yapma düşünceniz var mıdır?

Teşekkürler.

Ayrıca (git: 1310866)

Bonus: www.youtube.com
monogram
(16.01.19)
May'in işi zor. Muhalefette çipras benzeri Jeremy Corbyn ilgi çeken biri. May gider erken seçim olur.


mikahakkinen
(16.01.19)
Daha onceden olan belirsizlik, dun cok daha buyuk boyutlara ulasti (hos, anlasmanin onaylanmayacagini zaten herkes biliyodu. supriz olmadi). O yuzden kimseninin (bugun) dunku oylama sonucunda is alaninda bi degisiklik yapmak isteyecegini sanmiyorum. onumuzdeki gunlerde surecin ne olacagi birazcik daha netlesecek.

Buyuk ihtimalle avam kamarasinin yapacagi ilk is brexit tarihini ertelemek olacak. o arada yeni anlasmaya varmaya calisicaklar. erken secim ve ikinci referendum gundemde.


lamartin
(16.01.19)
valla beter olsunlar diyorum. diger ulkeler etkilenmeyecek olsa poundlari yerlerde surunsun insallah.
sacma sapan bir oylama yaptilar, insanlari alenen yanlis bilgilendirdiler ve hala bunu kimse konusmuyor bile. kimse neden boyle bir sacmaligin icine girdik diye sorgulamiyor. insanlari yanlis bilgilendirerek oylari etkileyen siyasetcilarin yasami etkilenmedi bile, tasin altina elini bile sokmadi adamlar May'e kaldi butun pislik.


kassiopeia
(16.01.19)
Ben takip ediyorum ama hala anlamadım neden May'a bu kadar yüklenildiğini? Halk kendi çıkmak istemedi mi? @kassiopeia, Yanlış bilgilendirme derken nasıl? Brexit filminde insanları Türkler gelecek falan diye korkututorlardı, bunun gibi mi?
Teşekkürler.


@geçerkenugradım
soyle ki, o donemde eu'ya su kadar odeme yapiliyor, iste cikarsak ayda/yilda su kadar paramiz kasada kalacak falan gibi sacma sapan propaganda yapildi. ancak kimse cikmanin ne kadar maliyetli oldugunu, cikilirsa her bir ulke ile tekrar ticaret anlasmasi yapilmasi gerektigini, tum ticaret, bankacilik ve serbest dolasim vs.nin nasil etkilenecegini falan hic anlatmadi. secmenin eksik ve yanlis bilgilendirilmesi su anda tum dunyanin sorunu zaten bence. ingiltere'de de bu oldu. avrupa'dan gelenler is olanaklarini azaltiyormus vs. gibi sunuldu. bu nedenle dedim.


kassiopeia
(16.01.19)
(2)

Udemy'de eğitimler

Selamlar,İndirimler bitmeden tavsiye edeceğiniz, "Şunu aldım, çok memnun kaldım." diyeceğiniz bir eğitim var mı?Mesleki konulardan ziyade soft skill ya da sanat ile ilgili eğitimler olabilir. Teşekkürler.
Selamlar,

İndirimler bitmeden tavsiye edeceğiniz, "Şunu aldım, çok memnun kaldım." diyeceğiniz bir eğitim var mı?

Mesleki konulardan ziyade soft skill ya da sanat ile ilgili eğitimler olabilir.

Teşekkürler.
monogram
(11.01.19)
İndirimler hiçbir zaman bitmiyor


hoot
(11.01.19)
İndirimler bitmediği için alıp beğenip kullanmaya devam edin, beğenmediğinizi iade edin. Kursu 24 liraya değil de 30 liraya alursınız en çok


hoot
(11.01.19)

202 no'lu IETT hattı kaldırılmış.

Selamlar,Bostancı - Taksim hattı kaldırlmış. Eğer siz de benim gibi mutsuzsanız 153'ü arayıp, ulaşım hizmetleri -> IETT seferleri rotasını izleyip operatöre bağlanarak şikayet kaydınızı oluşturmak ister misiniz? 2 dakikanızı alır. En azından bilsinler bu durumdan hoşnut olmadığımızı. "Hattın geri ge
Selamlar,

Bostancı - Taksim hattı kaldırlmış. Eğer siz de benim gibi mutsuzsanız 153'ü arayıp, ulaşım hizmetleri -> IETT seferleri rotasını izleyip operatöre bağlanarak şikayet kaydınızı oluşturmak ister misiniz? 2 dakikanızı alır. En azından bilsinler bu durumdan hoşnut olmadığımızı. "Hattın geri getirilmesini ve kaldırılma sebebinin açıklanmasını istiyorum." gibi bir şey diyebilirsiniz.

Teşekkürler.
monogram
(10.01.19)
(4)

Hafif ve küçük battaniye

Selamlar,Servis aşırı soğuk olduğundan ufak bir battaniye arıyorum sırt çantasına atılabilecek cinsten.Bakılabilecek yerlere dair tavsiyeleriniz olursa sevinirim.Teşekkürler.
Selamlar,

Servis aşırı soğuk olduğundan ufak bir battaniye arıyorum sırt çantasına atılabilecek cinsten.

Bakılabilecek yerlere dair tavsiyeleriniz olursa sevinirim.

Teşekkürler.
monogram
(08.01.19)
bebek battaniyesi diye araştır.

ölçüleri yeterli gelirse alırsın.

bir de murphy kanunu mudur bu servislerin soğuk olması?

servise biniyorsun soğuk, inmene 2 dakka kala ısınıyor ve sen ısınamadan iniyorsun.

dönüşte de aynısı :)


killerbee
(08.01.19)
carfurdan aldım geçen kış 30 tl yoktur bile. baya ısıtıyor yer kaplamıyor. aynısını büyük migrosta da görmüştüm.


www.englishhome.com.tr
çok hafif ve sıcak


marul
(08.01.19)
(12)

Birine onu istemediğinizi söylemek

Selamlar,Birine onu istemediğinizi söylüyor musunuz?Diyelim bir date'iniz oldu. Tanışma amaçlı olsun. Baktınız kişi istediğiniz gibi değil. Ama o görüşmeye devam etmek istiyor.Ne yapıyorsunuz? İlle söylemek mi gerekiyor? Bu çok kaba bir davranış değil mi? "Pardon ben senden hoşlanmıştım ama sen hoşl
Selamlar,

Birine onu istemediğinizi söylüyor musunuz?

Diyelim bir date'iniz oldu. Tanışma amaçlı olsun. Baktınız kişi istediğiniz gibi değil. Ama o görüşmeye devam etmek istiyor.

Ne yapıyorsunuz? İlle söylemek mi gerekiyor? Bu çok kaba bir davranış değil mi? "Pardon ben senden hoşlanmıştım ama sen hoşlanılacak gibi değilmişsin. Aklında olsun hani yanlış anlama."

İlle friendzone'a almalar, mesaj vermeler, böyle mi yapmak gerek?

İnsanlar neden ısrarcı olur? Siz nasıl davranıyorsunuz? Bu konuda yaşadığınız uç örnekler var mı?

Ben erkeğim ama hem erkek hem de kadın tarafından nasıl göründüğünü merak ediyorum. Eyyorlarsanız sevinirim.

Teşekkürler.
monogram
(07.01.19)
Bence net olmak iyidir. Çünkü bir yerden sonra iş cevap vermeyerek ima etmeye çalışma noktasına varıyor. "Çok iyi birisin ama ben çok etkilenmedim, seni de kırmak istemem o nedenle açık olmak istedim" demekte bir zarar yok. Herkes net olsa hayat mis gibi olur. (Kadın kişisiyim)


lcha
(07.01.19)
çok iyi birisin demen samimiyetsiz oluyor. görüşmek istemiyorum demen yeterli.


prasinos
(07.01.19)
net olmak +1. görüşmek istemiyorum demek her 2 taraf için de en iyi yol. kimse zaman kaybetmiş olmuyor, böylelikle kimsenin aklında soru işareti de kalmıyor.


notinhere
(07.01.19)
Bazen net bir şekilde ama kırıcı olmadan söylüyorum bazen buluşmaları kabul etmeyerek, konuşmayarak ima ediyorum. Karşımdaki kişinin ısrarına göre biraz da.

Ama 4 ay kadar önce dediğin uç örneğe benzer bir durum yaşadım.

Bulunduğum kurumda bir adam yanıma gelip direkt olarak uzun zamandır beni gördüğünü ve tanışmak istediğini söylerek instagramım olup olmadığını sordu. Ben de hal ve tavırlarından problem çıkaracak bir insan olmadığını düşünerek instagramımı verdim. Ama daha sonraki konuşmalarında çok ısrarcı bir tip olduğunu fark ettim. Konuşmalarından rahatsız oldum ve görüşmek istemediğimi söyledim.

Bundan sonra o kadar çirkinleşti ki, işin sonunda bana hakaretler etti. Sırf çay içmek istemedim diye "her kadın bir kaledir erkek onu feth etmeye çalışır. Ama sen kapılarını kapamışsın. Çok ön yargılı bir insansın" demeye başladı. Zaten böyle laflara uyuz olurum adam gözümde iyice bitti. Laftan anlamadığı için mesajlarına geri dönmedim. Bu sefer bana "adisin, senin her yerin güzel olsa ne olur arkadaş artık sana selam bile vermem" demeye başladı. Birkaç gün üst üste hakaret mesajları atıp ardından "günaydın bugün bir görüşsek mi" falan demeye devam etti. Hala ara ara yeni bir sosyal medya hesabı açıp beni ekler sonucunda ben de onu tekrar engellerim.

Kısacası bazı insanlara net olmak fayda etmiyor. Köşe bucak kaçmak gerekiyor.


Birkaç ay önce ben bir barda biriyle tanıştım. Telefonlarımızı alıp verdik vs bir kez telefonda konustuk ertesi gün, sosyal medya eklemeleri, klasik şeyler. Fakat daha detaylı sohbet ettiğimiz bu ilk andan itibaren hiç bana uygun bir insan olmadığını fark ettim. Kendisine o anın büyüsüyle (müzik, alkol, eğlence vs) tanışmanın cazip geldiğini fakat tanıştığımız andan uzaklaştıkça daha gerçekçi bakmaya başladığım için görüşmek istemediğimi söyledim. Zamanı için teşekkür ettim. Günde 16-17 kez aradı. Her yarım saate bir arıyordu, meşgul verdikçe tekrar arıyordu. Her yerden engelledim. Alternatif yollar buldu ulaşmak için. "Sen beni reddettikçe daha çok sinir oluyorum, gurur yapıyorum" dedi. Tabii maalesef tanıştığımız anda bir insanın deli olup olmadığını anlayamıyoruz. Aradığı alternatif numaraları vs de engellemem gerekti. O zamandan beri ulaşmıyor.

Karşınızdaki hayır'dan anlayan, ego manyağı, güç delisi bir insan değilse zaten net bir şekilde bir kez söylemek yeterli olur. Ben bunu ima eden veya direkt söyleyen bir insanı "kazanmak" için hiçbir şey yapmazdım açıkçası. No means no.

Çok iyi birisin vs gibi geyik muhabbetlerine girmeden "fikrim değişti/ görüşmek istemiyorum/ sohbete devam ederek yanlış yönlendirmek istemem" gibi şeyleri kibarca söylemek yeterli olmalı ideal bir dünyada.


sopiro
(07.01.19)
allah belamı versin benim söyleyemiyorum. kırılmasın gücenmesin derken olan hep bana oldu. hala da oluyor, uç örnek olarak evlilik yaptım.


firemanjonny
(07.01.19)
Cok iyi birisin demeye gerek yok bence.
Kusura bakma ben gorudmeyr devam edemeyrcegim demek yeterlidir bence mesaji almasi icin.


stavro
(07.01.19)
sopiro +1


superb
(07.01.19)
Vay arkadaş ne insanlar varmış.

Ben sallamam. İlgisizlik görünce kadınlar kendi kendine gidiyo zaten


Delay Fuze
(07.01.19)
5-6 yıl önce biraz özgüveni düşük olan birine başka şehirde iş bulduğumu uzak mesafe ilişkinin yürümeyeceğini söylemiştim. Türkiye gibi bir yerde bir kadının erkek tarafından direkt reddedilmesinin gurur zedeleyici olacağını düşünmüştüm o sıralar. Dediğim gibi kırılgan bir yapısı vardı zaten. Sonra gideceğimi söylediğim şehirde iş bakmaya başlayınca mecburen açık açık anlattım. Bir süre sosyal medyada o şehre gitmiş taklidi yaptım:) Neyse ki en büyük korkusu olmadı evde kalmayıp evlendi, mutluluğu daim olsun. En uç örnek buydu.

Beni istemeyenlerse kibarca bahane uydurmadan direkt söylediler ki bence en doğrusu bu.


nrn
(07.01.19)
aradığında açma yazdığına cevap yazma sallamasyon cevaplar ver anlar bazen çok da açık olmamak daha mantıklıdır.


kureseltikinma
(08.01.19)
kırıcı olmadan açık ve net bir şekilde durumu açıkla bence. acaba dedirtme çok iyisin farklısın falan deyip. kötü oluyor


Mossy
(14.01.19)
(4)

Konsolosluk beni aramış

Selamlar,Vize evraklarını teslim edip bekleme aşamasındaydım. Konsolosluk beni aramış, geri dönünce de santrali geçip ulaşamıyorum. Neden aramış olabilirler? Tekrar ararlar mı?Ülke: YunanistanTeşekkürler.
Selamlar,

Vize evraklarını teslim edip bekleme aşamasındaydım. Konsolosluk beni aramış, geri dönünce de santrali geçip ulaşamıyorum.

Neden aramış olabilirler? Tekrar ararlar mı?

Ülke: Yunanistan

Teşekkürler.
monogram
(28.12.18)
Yunanistan vizesi için ismini hatırlayamadığım aracı kurum çalışıyordu en son.. Direkt orayı arayıp sorabilirsin


silah taciri
(28.12.18)
Yeni belge istiyor olabilirler, parmak izinle ilgili bi sorun olabilir. Tekrar ararlar.


10032007
(28.12.18)
Sorun çözüldü. Burayı da güncellemeyi bir borç bilirim:

Önce Kosmos'u aradım. Onlar bir şey bilmediklerini, konsolosluğa ulaşmam gerektiğini söylediler.

Konsolosluğa ulaştım. Eksik olan hizmet dökümünü istiyorlarmış SGK. Benim de aklıma Kosmos evrak listesinde yok muydu sorusu geldi.

Şimdi önce evrak listesine bakacağım. Listede varsa ben gözden kaçırmışım demektir, o halde evrak verdiğim gün neden uyarmadılar?

Listede yoksa neden listede bu belge yoktu acaba?

Yine güncelleme yapacağım.


monogram
(28.12.18)
SGK hizmet dökümü var standart talep edilen dokümanlar arasında.
Eksik evrak fark etmemesi Kosmos çalışanının hatası.


cakabo
(28.12.18)
(9)

Vize süresi

Selamlar,En uzun süreli aldığınız vize hangisiydi? (Schengen ise hangi ülke?)Teşekkürler.
Selamlar,

En uzun süreli aldığınız vize hangisiydi? (Schengen ise hangi ülke?)

Teşekkürler.
monogram
(20.12.18)
hollanda. turistik başvurdum 8 ay verdiler.


sir gawain
(20.12.18)
yunanistan 2 yıl schengen


prasinos
(20.12.18)
abd 10 yıl.


ABD 10, UK 2


sopiro
(20.12.18)
5 yıl, Almanya


kingleo
(20.12.18)
5 yıl Almanya


mirty
(20.12.18)
Schengen, 2 yıl, malta, turistik
UK, 2 yıl, standart visa (turistik)


lordoz
(20.12.18)
hollanda 5 yil. isyeri vasitasiyla


mayeskuel
(20.12.18)
Abd 10 yil. Ama artik vizesiz gidiyorjm haksj


kuehles blondes
(20.12.18)
(2)

Günaydın!

Günaydın,Kış gelmişken paylaşayım istedim:https://www.youtube.com/watch?v=CjWQZBmJf6MGününüz güzel geçsin.
Günaydın,

Kış gelmişken paylaşayım istedim:

www.youtube.com

Gününüz güzel geçsin.
monogram
(20.12.18)
kış güneşi sandım, tam bir hayal kırıklığı...


eksimeksi
(20.12.18)
günaydın.


datnet
(20.12.18)
(4)

Instagram public private durumu

Merhaba,Instagram hesabını private olarak kullanan biri zaman zaman public yapıp sonra private'a geri çekmektedir.Bu kişi bu eylemiyle ne amaçlamaktadır?a) Takipçi sayısını arttırmakb) Birine mesaj vermekc) Duygusal olarak zor dönemlerden geçerken ilgi toplamakd) Bir amacı yoktur, her şeyin bir nede
Merhaba,

Instagram hesabını private olarak kullanan biri zaman zaman public yapıp sonra private'a geri çekmektedir.

Bu kişi bu eylemiyle ne amaçlamaktadır?

a) Takipçi sayısını arttırmak
b) Birine mesaj vermek
c) Duygusal olarak zor dönemlerden geçerken ilgi toplamak
d) Bir amacı yoktur, her şeyin bir nedeni olmak zorunda mı?
e) Hiçbiri. Lütfen açıklayın:

Teşekkürler.
monogram
(19.12.18)
f) "attention whore"


odyofil
(19.12.18)
d


datnet
(19.12.18)
(git: 1326734)


fader
(19.12.18)
cevap e.

hesabini genelde gizli hesap olarak kullanip, zaman zaman herkese acan kisiye x diyelim.

takip istegi attigi kisiye y diyelim.

hikaye su:
x kisisi hesabini genelde gizli hesap olarak kullaniyor. instagramdan begendigi ve takip etmek istedigi biri (y kisisi) var. ona takip istegi atiyor. y'nin de hesabi gizli. y, x kisisinin takip istegine onay vermek icin x'in profiline goz atmak, ne tip oldugunu ogrenmek istiyor.
eger x kisisinin hesabi gizli ise y x'in fotograflarini goremez ve istegi kabul etmeyebilir.
ama x'in hesabi herkese acik ise, y kisisi x'in fotograflarini gorur, takip etme istegini kabul edebilir. hatta cok begenmisse o da x'i takip etmeye baslar.

bu durumu, klasik canlilar aleminin ciftlesmek icin es secimi oyunlari kategorisinde degerlendiriyorum.


(10)

"İlgilenebileceğini düşündüğünüz kişilere" demenin yolları

Selamlar,Bir davet yazıyorum. To whom it may concern demek istemedim. Bu daveti ilgilenebileceğini düşündüğünüz kişilere iletebilirsiniz demeliyim:You could forward the invitation to whom you think may be interested in, yeteri kadar formal ve uygun mudur?Teşekkürler.
Selamlar,

Bir davet yazıyorum. To whom it may concern demek istemedim. Bu daveti ilgilenebileceğini düşündüğünüz kişilere iletebilirsiniz demeliyim:

You could forward the invitation to whom you think may be interested in, yeteri kadar formal ve uygun mudur?

Teşekkürler.
monogram
(19.12.18)
You could forward this invitation to people you think might be interested.

Edit: theconqueror'ın dediği gibi, 'You may ...' olacak. Gerisi aynı. Yani cümlenizin doğru çevirisi,

"You may forward this invitation to people you think might be interested." olacaktır.


dolmalik bi bey
(19.12.18)
"you could" denmez. Turkce dusunuyorsunuz. Direk ceviri. "you think" de gereksiz.

Please feel free to forward this invitation to anyone who might be interested.


hot potato
(19.12.18)
hot potato +1


@hot potato: 'You could ...' denilebilir. "Direk" değil, 'direkt'tir o. Çeviri yapmadan önce kendi dilimize hakim olmalıyız zira.

Edit: 'You may...' olacak, düzeltiyorum. Ama gerisi aynı benim dediği gibi olmalıdır.


dolmalik bi bey
(19.12.18)
Hayir denmez. Duzeltme icin tesekkurler.


hot potato
(19.12.18)
"you may" diyin bari ortası bulunmuş olsun


theconqueror
(19.12.18)
@hot potato: 'you think' "gereksiz" değil.

"anyone who might be interested" demek, bu ilginin sana bizzat ifade edilmiş olmasını gerektirir. Yani ya o anda ya da daha öncesinde... Ama 'you think might be' dersen ilgilenebileceğini düşündüklerini/tahmin ettiklerini de dahil eder ki kaynak cümle bunu ifade ediyor.


dolmalik bi bey
(19.12.18)
"you think" bal gibi de gereksiz. "people your mom thinks might be interested" demek isteyecek hali yok, haliyle orada "you think" implied ve de gereksiz.

bu cumleyi "you could" ile baslattiktan sonra ciddiye alinacak bir yanin kalmadi zaten, kusura bakma.


hot potato
(19.12.18)
pattes +1


new day new life
(19.12.18)
(6)

İşyerinde insan ilişkileri

Selamlar,Sorudan ziyade iç dökme gibi olacak. Neden Türkiye'de her çalışan (şirketlerden bahsediyorum diyelim ve beyaz yakalılar söz konusu) kendini bu kadar çok düşünürken yapılan işin kalitesini sallamaz? Bencilliğimiz haklı sebeplere mi dayanıyor yoksa yapımız ve yetişme tarzımız mı bu?Konuyu aça
Selamlar,

Sorudan ziyade iç dökme gibi olacak. Neden Türkiye'de her çalışan (şirketlerden bahsediyorum diyelim ve beyaz yakalılar söz konusu) kendini bu kadar çok düşünürken yapılan işin kalitesini sallamaz? Bencilliğimiz haklı sebeplere mi dayanıyor yoksa yapımız ve yetişme tarzımız mı bu?

Konuyu açarsam:

Yoğun iş yükü nedeniyle herkes kendi işine odaklanır. İşi bilen tek kişidir, diğer ekiplere kendi işini öne sürerek destek vermez, deadline'ları önemli olduğu için yardım etmez.

Sonra siz bir aksiyon alırsınız, ucu kendisine dokunacak gibi olursa dünyaları yıkar. Halbuki günlerce ne maillere cevap vermiştir ne yardım etmiştir.

Bu IT'de 3. işim, her şirkette üç aşağı beş yukarı aynı şeyi gördüm.

Bilmiyorum ne düşünüyorsunuz, bende durum bu.

Teşekkürler.
monogram
(18.12.18)
herkes ya da her yer böyle değil. çalıştığın kurumların ve yöneticilerin kalitesi burada devreye giriyor. iyi bir yönetici altında bu tarz durumlar daha az görünür.

benim naçizane önerim: sen yardım et, destek ol ve bilgini paylaş. Şikayet etme ve suçlama. Karanlıkta ışık ol. Bunun meyvesini her zaman alırsın.


ebabil curnatasi
(18.12.18)
Türkiyede çalışana verilen ile çalışandan istenen arasında avrupa birliği ülkelerine göre dünya kadar fark vardır. bu nedenle kalite istemek lüks kalır. türkiye'de çalışandan kalite beklemek, mc donald's daki kasiyerden işine aşkla tutunmasını beklemek gibidir. dünyaca ünlü bir finans devinin tr iştirakinin finansal risk müdürü'yüm. benim sorumluluğumdaki 15 konudan birini grubun avrupa birliği ülkelerindeki iştiraklerinden birinde 3 kişilik bir ekip it ve danışmanlık desteği alarak yapıyor.


twelfth
(18.12.18)
Burada asıl dar boğaz "işi bilen tek kişi"nin olması. Açıkça konuşmak gerekirse o kişi de bunca senelik tecrübesinden şunu biliyordur ki herkese yardım etse kendi işini bitiremez. Kimse diğer ekiplere destek verdi diye ona aferin demez, işini zamanında bitirmediği için bir de fırça yer. Muhtemeldir ki o zamana kadar ona-buna yardım edip sırtına basarak onu geçen bir sürü yeni yetmenin de ardından bakakalmıştır.
Bunun çözümü o kişinin bir tür yönetici olarak atanması, maaş ve haklarının ona göre düzenlenmesi, işinin de bu koordinasyonu sağlamak olması. Ama o zaman bir ilave yönetici kadro açıp beslemek zorunda olan işveren buna yanaşmıyor. Sorumlu bencil o işi bilen kişi değil. Daha yukarıdaki.


SiyamkedisiZorro
(18.12.18)
Hocam eğer karşıdaki elemanın size yardımcı olmak / işi öğretmek gibi bir sorumluluğu yoksa ve/veya size işi öğretmekten bir fayda elde etmeyecekse niye uğraşsın ki?

Ben yazılım sektöründeyim, danışmanlık için ek para almıyorum, ama işe her gelen junior bir sürü soru soruyor. Onları eğitmekle uğraşsam kendi işimi yapamayacağım, onu da geçtim kendimi geliştirmeye de fırsat kalmayacak. E ben ne yapayım?


@plutongezegendegilmi

Neden uğraşsın? Çünkü aynı kurum çatısı altında bir değer üretmeye çalışıyoruz ve takdir edersiniz ki hiçbirimiz her şeyi öğrenerek doğmadık. Sancılı bir süreçte elimizden birileri mutlaka tutmuştur. Biz de başkasının elinden tutalım ki ürünümüz kaliteli olsun, işler savsaklanmasın, bir "yaratı" ortaya koyabilelim.

Benim gözümün önüne gelen figür "Feridun Bitir", kısa yoldan köşe dönmeye çalışan milyonlar var ve bencillik kanımıza işlemiş.

Gözümün içine baka baka "Ben her şeyi kendim öğrendim, sen de öğren" diyen adamın işe girerken sunduğu projeyi okul arkadaşından alıp kendi yapmış gibi sunduğunu biliyorum.


monogram
(19.12.18)
@monogram hocam ben pluton'a katılıyorum. sen anekdotal örnek veriyorsun. eğer ilgili kişiye sen operasyonel olarak çalışmayacaksın, görevin takımının eğitimini sağlamak olacak, onların yeterliliklerinden sorumlu olacaksın. maaşın ve ünvanın da şöyle olacak deseler tabiki bunu yapsın. ama böyle bir görev ve maaş vermek istemeyen işverenin amatörlük ve cimriliğini sen o adama yüklemiş oluyorsun. problem kapitalizmin cost cutting'i "yapabildiği" yerden yapması.


twelfth
(19.12.18)
(8)

Şirketin IT'sinin ulaşabileceği veriler

Selamlar,Çalıştığım şirketin IT departmanı şirket çalışanlarının bilgisayar kullanımına dair hangi detaylara ulaşabilir?Soruyu detaylandırırsak:- Girilen siteleri görür, gün ve saat bilgisiyle birlikte. Ama mesela Eksiduyuru'daki bu duyurumun içeriğini görür mü? (Sanırım hayır)- Şifre vb. bilgilere
Selamlar,

Çalıştığım şirketin IT departmanı şirket çalışanlarının bilgisayar kullanımına dair hangi detaylara ulaşabilir?

Soruyu detaylandırırsak:

- Girilen siteleri görür, gün ve saat bilgisiyle birlikte. Ama mesela Eksiduyuru'daki bu duyurumun içeriğini görür mü? (Sanırım hayır)

- Şifre vb. bilgilere ulaşabilir mi? (Sanırım hayır, hepsi şifreleniyor neticede, Gmail vb.)

- Pekiyi şirketin Wi-fi ağına bağlı mobil cihazlar için neler ulaşılabilirdir?

- Şirket içi haberleşme yazılımlarının loglarına ulaşmak için ne yapıyorlar? (Bizim kullandığımız iç haberleşme yazılımı okunuyor. Biliyorum. Ama o nasıl yapılıyor mesela? -diyelim ki Skype For Business mesajlaşmaları)

Aydınlatan olursa sevinirim.
Teşekkürler.
monogram
(14.12.18)
- isterse görür. internet trafiğini izleyerek değil. isterse bilgisayarında yaptığın her şeyi görebilir.

- yine görebilir. şirketin sana verdiği bilgisayarda ne yaptığını, klavyede ne tuşlara bastığını görebilecek kadar etiklikle alakası olmayan seviyelere çıkabilir, ama o kadarını yapacaklarını sanmıyorum. en azından sürekli takip etmezler. şüphe uyandıran bir şey olursa ve bu bilgileri de topluyorlarsa açıp kontrol ederler.

- girdiğin sitelere ait IP adresleri, dolayısıyla da hangi siteye girdiğin kabak gibi belli olur. hele de şirketin wi-fi'a bağlandığında senden giriş yapmanı da istiyorsa direkt ne yaptığın hakkında yüzde yüz olmasa da yeterli seviyede bilgi sahibi olabilir. misal telefonunla aylık x saat youtube'da takılmışsın, youtube'dan 10 gb video izlemişsin vs gibi. duyuruya ne yazdığını göremez.

- skype for businees'ın serverı bildiğim kadarıyla şirketin outlook serverıyla bütünleşik ve sadece şirket içine açık. konuşmalar şifreli gidip gelse bile server'da text halinde kabak gibi tutuluyordur.

ilk üç maddede söylediğim bazı şeyler için daha gelişmiş cihazlara ihtiyaç duyulabilir ama hepsi gayet olası. yani özetle bilgisayarında duyuruya girmeden sıkıntı çıkarabilirlerse ve sen ekranımı kimse görmüyor nasılsa diye düşünüyorsan yanılıyorsun.

kendini garantiye almak istiyorsan bu tip işlerini "kişisel" telefonundan hücresel ağ ile yap. telefonu erişim noktasına çevirip şirket bilgisayarına internet sağlasan bile yine ne yaptığın hakkında bilgi sahibi olabilirler.


washe
(14.12.18)
-her şeyi görebilir bu duyuruya yazdıklarınız dahil.
-şifreleri de görebilir
- skype for business yazışmalarını da görür. Onun server üzerinde capture yapan bir yazılımı var. Log topluyor.


goodman
(14.12.18)
bir gün bi sitede takılırken birden kontrolu alıp sayfayı kapattı ve benim bilgisayarımdan bir şeyler yapmaya başladı biri şok olmuştum. yani her şeyi yapabiliyor bunlar


zozjotejmnk
(14.12.18)
Tüm iletişimi (bkz: everything) görebilirler. Sadece kriptolanmış içeriği okuyamazlar.


helenart
(14.12.18)
Soruyu okumaya bile gerek yok.

Bastigin her tusu, her mouse tikini.

gozunun gordugu monitordeki her seyi gorebilirler.
Bankacilik siteleri de dahil buna.


acemi
(14.12.18)
ek bir bilgi, eger kurumsal olarak bilgisayarlariniza sirket sertifika otoritesinin imzaladigi bir sertifika veriliyorsa, her ne kadar secure baglanti da kursaniz, ssl trafiginizi de izliyorlardir.(gmail,fb,sozluk)

skype for business loglari arkadaslarin soyledigi gibi, exchange ile bir butun. history'ler orada tutulur, lokalinizde de.

bilgisayarinizin tum trafigini ve yazip cizdiginiz her seyi gormeleri icin, iyi yatirim yapmis olmalari gerekir.

bu yatirimlarin yapilmadigini varsayarsak, genel gecer seyler olarak tum internet trafiginizi (log olarak) gorebilirler.

sifreleri gormesi yasa geregi suctur. sirkete ait bilgilere ulasabilirler, yine sirket sistemlerinde kullandigini sifreleri gorebilirler(bunlar sirketin mali cunku) ama sizin kisisel verilerinizi isleyemez ve okuyamazlar(teknik olarak mumkun)

her mouse tikini gorebilmeleri icin, ciddi yatirim yapmalari gerekir. eger karlilik anlaminda bu sirkete bir getiri sagliyorlarsa yaparlar (observeit vb yazilimlarla) ama bu ne kadar mantikli? sirket senin nereye tikladigini n'apsin? bir de o verileri store etmekle mi ugrassin? (delilik.)

velhasil, regulatif olarak zorunlu oldugu seyler vardir. bunlari yapar, gerisi de kurumsal olarak sikinti cikmasin diye yapilan seylerdir. ornegin, mutsuz calisanin sirket ve/veya sirkete ait verileri almasi, disari cikarmasi ve satmasi gibi. bunun icin sirketler (teknik detaya inmeyecegim) dlp altyapilarini kurarlar, bunun onune gecebilmek icin. bir cok enterprise sirkette bu yapi mevcuttur.

sirket bilgisayari sizin kisisel kullaniminiz icin degildir. oyle dusunun.


kobretti
(14.12.18)
Kriptolanmış içerik de dahil olmak üzere şirket bilgisayarı veya şirket kaynakları (wifi'ı mesela) üzerinden gerçekleştirilen kısaca her şeyi takip edebilirler.


roket adam
(14.12.18)
Bu arada evet bunlara bakmalari suc ama bakiyorlar.
Bi kere her sirket artik sertifika koyuyor bilgisayariniza. Bu ne demek, girdiginiz butun sifreli sayfalar kucaklarinda.

En kritik yere de girseniz goruyorlar.


acemi
(14.12.18)
(9)

Kravat bağlamak

Selamlar,Kravat bağlamayı biliyor musunuz? Yoksa benim gibi hâlâ öğrenmediniz mi? Merak ettim. Teşekkürler.
Selamlar,

Kravat bağlamayı biliyor musunuz? Yoksa benim gibi hâlâ öğrenmediniz mi? Merak ettim.

Teşekkürler.
monogram
(14.12.18)
orta 1 den beri biliyorum.


killerbee
(14.12.18)
Biliyorum ama hiç kullanmam gerekmedi.


sopiro
(14.12.18)
Biliyordum, ama unutmuşum geçende meraktan aldım elime bağlayamadım. Youtube'dan izleyerek öğrenmiştim. Çünkü iş için takmam gerekince mecbur kalmıştım.

O değil de papyon bağlayabilen var mı?


Cesario
(14.12.18)
Biliyorum. Okulda takmaya başladıktan sonra öğrenmiştim. Hiç de sevmem kravat.


her seferinde youtube dan izleyerek bağlayabiliyorum malesef


better call me
(14.12.18)
aradaki 4 sene üniversite dışında 14 senedir kullandığım için gözü kapalı bağlayabiliyorum artık.


guardiands
(14.12.18)
orta 1 den beri biliyorum.


datnet
(14.12.18)
Bilmiyorum


clones
(14.12.18)
Biliyorum. Hatta geçen 5 yıl aradan sonra bağlamam gerekti tek seferdi bağlayabildim.
Bisiklet sürmeyi öğrenmek gibi heralde.


sumuklurakun
(14.12.18)
(8)

Sosyal medya - moral ilişkisi

Selamlar,Sosyal medya kullananlar için soruyorum: Moraliniz bozuk olduğunda mı daha çok paylaşım yapıyorsunuz? Yoksa mutlu olduğunuzda mı) (Instagram, Twitter, Facebook vb.)Görüşlerinizi paylaşırsanız sevinriim.Teşekkürler.
Selamlar,

Sosyal medya kullananlar için soruyorum: Moraliniz bozuk olduğunda mı daha çok paylaşım yapıyorsunuz? Yoksa mutlu olduğunuzda mı) (Instagram, Twitter, Facebook vb.)

Görüşlerinizi paylaşırsanız sevinriim.
Teşekkürler.
monogram
(14.12.18)
hiç yapmıyorum. bu ve benzeri platformlar günlük yaşantımı etkilemiyor.


datnet
(14.12.18)
etrafimda gordugum, kadinlar paylasimlari arttiriyor ozellikle ayrilik gibi durumlarda. bende durum @datnet gibi


hjarteblod
(14.12.18)
eskiden olsa her iki durumda da paylaşırdım. fakat azalan facebook kullanımım ile bir şey paylaşma isteğim ve paylaşım sayım azaldı. çok nadir bir şey paylaşıyorum ve paylaştığım şey kendimle ilgili değil. manzara, olay, haber vb.. instagram'dan zaten çok çok çok daha nadir paylaşıyorum. paylaşacak olsam mutlu olduğum bir şeyi paylaşırım ama onu da paylaşmadan önce düşünürüm :)

sözün özü: kendimle ilgili olumlu veya olumsuz bir şey paylaşma taraftarı değilim artık.


tabudeviren
(14.12.18)
Fb'ta bişi paylaşmıyorum. Insta ve Twitter normalde de kullandığım yerler ama canım sıkkınken özellikle çok tweet atıyorum.


Sadece Instagram kullanıyorum. Onda da neredeyse sadece okuduğum kitapları ve yaptığım işleri paylaştığım için, hislerimden bağımsız olarak ilerliyor.


sopiro
(14.12.18)
hayır tam tersi moralim bozuksa hiç paylaşım yapmam, instagrama daha az girerim vs.
kadınım.


ne zaman güzel bir kedi görsem paylaşım yapıyorum, moral durumum etkilemiyor.


canım istediğinde paylasım yapıyorum istemeyince yapmıyorum.

herhangi bir derdim yok. birileri görsün diye de sosyal medya kullanmıyorum


execlusive
(14.12.18)
(4)

Gece gece nostalji

Selamlar,Youtube'da şuna denk geldim:https://www.youtube.com/watch?v=WdhcS2EcZnYİzledikçe hatırladım, yaşlanmışım, duygulandım. Size de göndereyim dedim.
Selamlar,

Youtube'da şuna denk geldim:

www.youtube.com

İzledikçe hatırladım, yaşlanmışım, duygulandım. Size de göndereyim dedim.
monogram
(09.12.18)
İyi oldu ne zamandır dinlememiştim.


[GODDARD]
(09.12.18)
E36 tesekkurler


baldan kaymak
(09.12.18)
tesekkurler.

bu sarki ikinci versiyon. ilkinin cikisini hatrliyorum.

bu da "bir efsane" olabilir :)


tabudeviren
(10.12.18)
(1)

HP ALM Quality Center

Selamlar,HP ALM kullanan var mı? Sorudan ziyade dertleşme olacak ama bu kadar berbat bir yazılım nasıl bu kadar zaman piyasada kalabiliyor? Her tarafı bug dolu. Ya da ben bir bir şey kaçırıyorum? Sayfa uyumluluğu problemli, çalışmasında sorun var, testleri koştuğunuz ekran hiç kullanıcı dostu değil.
Selamlar,

HP ALM kullanan var mı? Sorudan ziyade dertleşme olacak ama bu kadar berbat bir yazılım nasıl bu kadar zaman piyasada kalabiliyor?

Her tarafı bug dolu. Ya da ben bir bir şey kaçırıyorum? Sayfa uyumluluğu problemli, çalışmasında sorun var, testleri koştuğunuz ekran hiç kullanıcı dostu değil. Saymakla bitmiyor.

Kullanan varsa ve fikirlerini paylaşırsa sevinirim.

Teşekkürler.
monogram
(06.12.18)
yaklaşık 3 sene kullandım ve evet söylediklerinizde haklısınız. ancak herhangi bir test mangement tool'u olmaması o kadar kötü ki, keşke hp alm kullansak diyor insan. o nedenle, olumlu düşünün.


the end of time
(06.12.18)
(2)

Garanti Teknoloji taşındı mı?

Selamlar,Garanti Teknoloji Pendik'teki yeni yerine taşındı mı yoksa halen Güneşli'de mi? Teşekkürler.
Selamlar,

Garanti Teknoloji Pendik'teki yeni yerine taşındı mı yoksa halen Güneşli'de mi?

Teşekkürler.
monogram
(04.12.18)
Taşındı


azeriturku
(04.12.18)
Alakasız bir soru olacak ama garanti teknolojinin izmit e servisi var mıdır?


(6)

Ankara Koru - Beşevler ulaşım

Günaydın!Koru’dan Beşevler’e gitmek için hangi durakta aktarma yapabiliyoruz?Teşekkürler.
Günaydın!

Koru’dan Beşevler’e gitmek için hangi durakta aktarma yapabiliyoruz?

Teşekkürler.
monogram
(30.11.18)
metro ile koru-kızılay.

kızılay'da inip ankaray'a geçiyorsunuz. bir üst katta. aşti yönüne binip beşevler'de iniyorsunuz.


kibritsuyu
(30.11.18)
Koru - Kızılay hattına binip kızılayda inin. Oradan Ankaray'a binip Beşevler durağında inebilirsiniz. Daha kolay bi yolu olmalı ama.


kablelvuku
(30.11.18)
bence daha kolay bir yolu yok. hiç trafiğe girmeden en kolay yol bu. eğer armadanın oradaki metro durağından aştiye geçiş açıldıysa ki ben duymadım öyle bir şey oradan aştiye geçip ankaray ile beşevler yine.


undertaker
(30.11.18)
Eskişehir yoluna yakın tarafta iseniz veya yakınınızdan Ulus Rüzgarlı&Denizciler dolmuşları geçiyorsa Sabancı Kız Yurdunda inip yürüyerek Beşevler'e ulaşabilirsiniz. Alternatif olsun size.


grobet
(30.11.18)
ulus-sıhhiye dolmuşuna binip Beşevler ankaray durağının orada inebilirsiniz.

p.s. ineceğiniz yerden mesafe 800 metre imiş. google haritalar 10 dakika yürürsünüz diyor. önünde inersiniz dememiştim zaten.


babilbaligi
(30.11.18)
beşevler durağının önünde geçmez dolmuş. ancak sabancı kız yurdundan ya da bahçelievler ankaray durağından 5 dk da yürüyebilirsiniz.


patates
(30.11.18)
(4)

Günaydın!

Günaydın herkese,https://www.youtube.com/watch?v=AZ5WPXxNzPUGününüz güzel geçsin.
Günaydın herkese,

www.youtube.com

Gününüz güzel geçsin.
monogram
(28.11.18)
Günaydın

Bir de şöyle bir şey var www.youtube.com


günaydın.


datnet
(28.11.18)
çok severim.


füt
(28.11.18)
Günaydın.
Bu jingle çok hoşuma gidiyor bugünlerde :)
www.youtube.com


simderun
(28.11.18)
(9)

Yurtdışına yerleşip pişman olmak

Selamlar,Merak ediyorum. Hiç yurtdışına yerleşip pişman oldunuz mu? "Hiç beklediğim gibi değilmiş." diye düşünüp buraya geri döndünüz mü/dönmek istediniz mi? Yoksa pişman olsanız bile bunu dillendirmediniz mi? Ya da her şey gayet yolunda mı? Yurtdışında yaşamış/yaşayan kişilerin görüşlerini merak ed
Selamlar,

Merak ediyorum. Hiç yurtdışına yerleşip pişman oldunuz mu? "Hiç beklediğim gibi değilmiş." diye düşünüp buraya geri döndünüz mü/dönmek istediniz mi? Yoksa pişman olsanız bile bunu dillendirmediniz mi? Ya da her şey gayet yolunda mı?

Yurtdışında yaşamış/yaşayan kişilerin görüşlerini merak ediyorum. Sorunun açık uçlu ve belirsiz olduğunun farkındayım. O nedenle atış serbest.

Çok teşekkürler.
monogram
(27.11.18)
her şey gayet yolunda bende.

taşındıktan sonra ilk sene içerisindeki alışma döneminde o pişmanlığı çok ağır yaşayıp vazgeçmediğin takdirde uzun vadede memnun oluyorsun bence.


isvicre rakisi
(27.11.18)
isvicre'ye geldigim icin pismanim biraz. amsterdam daha iyiydi.


crucio
(27.11.18)
pismanlik kadar yogun olmuyor ama bircok kiside gordugum turkiyedeki aliskanliklar, yemekler, turkce konusmak ozleniyor. bu duygu bazen 1 sene surebiliyor. ozellikle internet ve mobil internet erisiminin zor oldugu zamanlar cok daha problemli bir surecdi bu. ama 1 yildan sonra insan bulundugu yere ve kulture adapte oluyor.

Berlinde yasayan bir turkten duymustum, "berlinde hava limanina indigimde evime gelimis gibi hissettigimde artik kafa ve ruh olarak da gocmen oldum" demisti. ben de ayni sekilde, daha onceden istanbulda ataturk havalimanina indigimde evimdeymis gibi hissederdim, simdi ayni duyguyu berlinde hissediyorum.


emrahday
(27.11.18)
Ben hep geri donme mantigiyla geldigim icin pismanlik hissetmedim ama yerlesmeye gelip de donmek isteyen cok fazla kisi tanidim. "Turkiye'den siktir olup gitmek" guzellemesi aslinda pek de oyle degil.


evrim halkasi
(27.11.18)
Bu adam ve dedikleri fikrimin büyük bir oranını içeriyor, Buyrun www.youtube.com


neynep
(27.11.18)
gocmenlik uyum sureci icin soyle bir egri paylasmis idim:
eksiup.com

pisman olanlar elbette vardir. hem de cok.
ama bunu yuksek sesle dile getirene cok rastlamazsiniz.
soyle ifade etmeye calisayim. ilk goc ettigim gunlerde, denizli'li emekli bir teyzenin evinde kalmistim o tr'de tatildeyken.
tatili bitince dondu, beni de postaladi.
neyse, tr'den gelir gelmez eve misafirler dolustu. akrabalar, tanislar filan. sohbet ediyorlar. tr'yi soruyorlar.
teyze tr'deki durumu, akrabalari filan anlatiyor.
ama uc lafin birinde "ama, kim olsa tr'de buraya gelmek ister" diyor. o zaman tuhafima gitmisti.
sonra sonra anladim galiba, teyze au'da oluslarina gerekcelemeye, hakli cikarmaya gudulenmisti. pek cok gocmen de boyledir.
zaten insanlar cogunlukla, bir yola girdikten sonra, bir secim yaptiktan sonra, bir yere ilistikten sonra, orayi cok cok zor terk etmezler mi? haksizlik, yenilgi, yanlislik gibi seyleri bile cesitli ruhsal mekanizmalarla atlatmaya cabalamazlar mi?


viva paulista
(27.11.18)
Eski erkek arkadaşımla iki üç sene kadar önce ayrılma sebebimiz onun başka bir ülkeye yerleşmeye karar vermesiydi. İki sene oldu, orayı sevmedi mesela. Sosyalleşme tarzını sevmedi, göçmenlik etiketini sevmedi, insanları ve kültürü sevmedi, iş bulma süreçlerini, yemekleri, yaşam tarzını sevmedi vs. Şimdi de yine başka bir ülkeye taşınıyor. Ve benzincide, pizzacıda çalışmaktan bahsetmiyorum göçmenlik diyerek, bildiğiniz iş adamını kastediyorum.


sopiro
(27.11.18)
Ben yurt dışında 3 ay yaşadım daha önce. Aileden uzak kalmak dışından hiç bir şey önemli değildi benim için.Almanyadan gelip daha havalimanına indiğimde insanların konuşma tarzları,davranışları aşırı gereksiz, laubali geliyordu.Daha havalimanından çıkmadan ne işim var burada diyordum.Kişiden kişiye değişir bu hiz.


turkuaz
(27.11.18)
eşimle 3,5 ay önce her şeyi bırakıp amerikaya taşındık. zorlukları var tabi amerika malum uzak ve saat farkı çok fazla. avrupayla kıyaslanmaz derecede farklı. bir yete boyunuzu yazacaksınız benim boyun kaç diye düşünüyorsunuz çünkü hiç inch feet kullanmamışsınız :) daha yeni sayılırız ama şu an çok memnunuz. uzun vadede ama türkiyeden kesinlikle kopmak istemem ki ben 0 milliyetçi biriyimdir.


oscar
(27.11.18)
(1)

Twitter'da bir tarihten önceki gönderileri silmek

Selamlar,Twitter kullanıcısı değilim. Bir kişi belirli bir tarihten önceki tüm gönderilerini silse de fotoğraf, video vb. içerikleri durabilir mi?Tweets Tweets&Replies MediaTweet'ler belirli bir tarihten öncesine gitmiyor ancak Media'ya tıkladığımda çok daha öncelerini görüyorum.Bu normal mi? Bug mı
Selamlar,

Twitter kullanıcısı değilim. Bir kişi belirli bir tarihten önceki tüm gönderilerini silse de fotoğraf, video vb. içerikleri durabilir mi?

Tweets Tweets&Replies Media

Tweet'ler belirli bir tarihten öncesine gitmiyor ancak Media'ya tıkladığımda çok daha öncelerini görüyorum.

Bu normal mi? Bug mı? Silen kişi medyaları silmeyi unutmuş mu? Yoksa bilerek mi bırakmış?

Bilen varsa çok yardımcı olmuş olur.
Teşekkürler.
monogram
(26.11.18)
Her medya bir tivite bağlı, ayrı ayrı silme diye bir şey yok. Son 3200 tivit gösteriliyor, aynı şekilde son 3200 medya da gösteriliyor olabilir. Her tivitte medya olmadığı için tivitlere nazaran daha eski medyaları görmeniz bundandır.


apdulera
(26.11.18)
(5)

Aile hekiminden rapor almak

Merhaba,Aile hekiminizden rapor aldınız mı iş için? Hekime göre değişebileceğini tahmin ediyorum ama eğer hasta olmadığınız halde (iş görüşmesine gitmek için vb.) rapor aldıysanız zor oldu mu? Geri çevirdiler mi?Biraz acil bir durum, yanıtlayan olursa çok sevinirim.Teşekkürler.
Merhaba,

Aile hekiminizden rapor aldınız mı iş için? Hekime göre değişebileceğini tahmin ediyorum ama eğer hasta olmadığınız halde (iş görüşmesine gitmek için vb.) rapor aldıysanız zor oldu mu? Geri çevirdiler mi?

Biraz acil bir durum, yanıtlayan olursa çok sevinirim.

Teşekkürler.
monogram
(26.11.18)
Ricacı, tatlı dilli olmaya bak. Alabilirsin.


caletti
(26.11.18)
işe gidebilecek durumdayken gitmemek için kendimi iyi hissetmiyorum diye rica edip rapor aldığım oldu.


1 ay kadar önce gitmediğim doktor kalmadı, hiçbir şekilde vermediler. sorusturma varmıs sanırım. hala devam ediyormu bilmiyorum ama 1 ay önce hiçbir şekilde vermiyorlardı.


monicapp
(26.11.18)
doktorouna göre değişiyor snaırım bu çünkü iş arkadaşlarım azcık bi gripde çatır çatır raporları alırken, ben gerçekten hasta olduğumda bana rapor vermedi aile hekimi, antibiyotik yazdı gönderdi.


euteamo
(26.11.18)
direk hocam bana şu sebepten şu kadar günlük rapor lazım diyerek 4-5 kere almışlığım var. hiç geri çevrilmedim.


zozjotejmnk
(27.11.18)
(5)

Deşarj olmak için şarkı

Günaydın!Deşarj olmak için şarkı önerileriniz varsa alabilir miyim? Şu an gerekiyor da... "Hey adamım sen bittin" tarzı bir şey lazım.Bu benden: https://www.youtube.com/watch?v=2G5rfPISIwoTeşekkürler.
Günaydın!

Deşarj olmak için şarkı önerileriniz varsa alabilir miyim? Şu an gerekiyor da... "Hey adamım sen bittin" tarzı bir şey lazım.

Bu benden: www.youtube.com

Teşekkürler.
monogram
(26.11.18)
Rage against the machine - freedom

www.youtube.com

"Anger is a gift!"

Tool - ticks & leeches

www.youtube.com

Daha iyisi yoktur herhalde


rahip janick
(26.11.18)
tam sizin istediginiz degil ama beni sinirden kudurtaran birisinin borcu oldugundan bir ara kendimi bu sarkida buluyordum. ne rihanna severim ne hiphop asigiyim ama bazen avam tabaka dilinden konusmak gerekiyor.

www.youtube.com


mavicorap
(26.11.18)
Katatonia - July
Placebo - Meds


kablelvuku
(26.11.18)
(3)

Ev botu / panduf / patik

Selamlar,Üstüste alışveriş sorusu oldu ama panduf için hangi mağazaları tercih etmeliyim, nereye bakabilirim?Teşekkürler.
Selamlar,

Üstüste alışveriş sorusu oldu ama panduf için hangi mağazaları tercih etmeliyim, nereye bakabilirim?

Teşekkürler.
monogram
(23.11.18)
twiggy


kablelvuku
(23.11.18)
geçen gün şok marketten inanılmaz tatlı şeyler aldım


bir garip melek
(23.11.18)
Süper birşey.
Kesinlikle almanı öneririm.

www.hepsiburada.com


lemon cake
(23.11.18)
(3)

Papyon

Selamlar,İstanbul Anadolu yakasında nokta atışı olarak nerelere bakabilirim? Papyon almam gerekiyor. Bilen varsa çok yardımcı olmuş olur. Teşekkürler.
Selamlar,

İstanbul Anadolu yakasında nokta atışı olarak nerelere bakabilirim? Papyon almam gerekiyor.

Bilen varsa çok yardımcı olmuş olur.

Teşekkürler.
monogram
(23.11.18)
İstanbulda değilim, tudors'a bakabilirsiniz


rakicandir
(23.11.18)
kadıköyde boğadan bahariyeye çıkınca 50 metre ileride solda "opera onur çarşısı" var. gir oraya, tam karşıdaki dükkanda olacak. geçen yaz düğünüm için almıştım. seçenek de boldu.


barankovan
(23.11.18)
Boyner'lerde, Sarar'da var


SiyamkedisiZorro
(23.11.18)
(1)

Bash: service status sonucunun integer döndürmesi

Selamlar,#service sshd statusBunun sonucunu integer olarak döndürecek alternatif bir şey var mı? systemctl yüklü değil. Yani defaulttaki komutlardan bir şey var mı onu merak ediyorum. Ya da nasıl yaparım? 1 veya 0 döndürsün istiyorum.Teşekkürler.
Selamlar,

#service sshd status

Bunun sonucunu integer olarak döndürecek alternatif bir şey var mı? systemctl yüklü değil. Yani defaulttaki komutlardan bir şey var mı onu merak ediyorum. Ya da nasıl yaparım? 1 veya 0 döndürsün istiyorum.

Teşekkürler.
monogram
(23.11.18)
Alternatif bildiğim bir şey yok. Ufak bir if ile halledilir ama illa tek satır komutla istiyorum diyorsan şöyle zorlama bir şey yazdım:

service sshd status > /dev/null && echo 1 || echo 0


Abdurrahman
(23.11.18)
(4)

Günaydın

Günaydın herkese,https://www.youtube.com/watch?v=w3HCPVMtd8MGününüz güzel geçsin.
Günaydın herkese,

www.youtube.com

Gününüz güzel geçsin.
monogram
(21.11.18)
günaydın, seninde.


datnet
(21.11.18)
www.youtube.com

Leftovers'ı tekrar izleyeyim bi ara.


kablelvuku
(21.11.18)
Günaydın sana da

Şunu da şöyle iliştireyim.
www.youtube.com


Ben geceleri ve 80leri daha çok seviyorum www.youtube.com
ama günaydın :)


neynep
(21.11.18)
(1)

Diş teli tedavisi sonrası telaffuz sorunları

Günaydın herkese, Kendimi bildim bileli telaffuz problemim yoktu -ya da farkında değildim belki- ama 2014'te şan hocamın işaret etmesiyle farkettim ki s ve z harflerini zorlanarak konuşuyorum. 2002'de diş teli tedavisi görmüştüm. Ön dişler ayrıktı, birleştirildi. S'yi söylerken hâlâ ön iki diş arası
Günaydın herkese,

Kendimi bildim bileli telaffuz problemim yoktu -ya da farkında değildim belki- ama 2014'te şan hocamın işaret etmesiyle farkettim ki s ve z harflerini zorlanarak konuşuyorum.

2002'de diş teli tedavisi görmüştüm. Ön dişler ayrıktı, birleştirildi. S'yi söylerken hâlâ ön iki diş arasındaki boşluktan hava geçecekmişçesine dilim oraya gidiyor. Doğal olarak s sesi zorlanarak çıkıyor.

Soru şu ki bu zorlanma ne zaman başladı en ufak bir fikrim yok. 2002'den 2014'e 12 yılda bunu farketmemek mümkün değil gibi geliyor.

Bu kadar zaman sonra bir ortodontiste görünsem mi? Yoksa konuşma bozuklukları için hastanede hangi bölüm varsa ona mı gitsem?

Bu kadar yıldan sonra acaba diş teli tedavisi yanlış mı uygulandı diye düşünüyorum. Bu şüphenin sebebi de şu ki bir süt dişi duruyorken alttan gelen kökü yok diye tedaviyi uygulamış eski ortodontist ve aslında değişmesi gereken bir diş de gömülü kalmış. Bunu da yıllar sonra diş kontrolünde yeni dişçi söyledi. Doğal olarak bende "Bu ortodontist ne yaptığını bilmiyor muydu?" şüphesi uyandı

Dişçi ya da ortodontist olan ya da buna benzer bir şey yaşamış olan var mı?

Teşekkürler.
monogram
(19.11.18)
Şu an dişde ve çenede anormal bir simetri ya da estetik sorunu yoksa bundan kaynaklı olacağını sanmam. Ama siz yine de diğer sorunlar için bir ortodontiste gözükün.

Konuşma bozukluğu için bu işin uzmanlarından yardım alabilirsin, konuşma terapisti olarak geçiyor sanırım ünvanları.


John Bloor
(19.11.18)
(1)

Uyanık olanlara küçük bir gece müziği

İyi geceler,İçimden geldi, buyurunnuz:https://www.youtube.com/watch?v=c94nySKKoWE
İyi geceler,

İçimden geldi, buyurunnuz:

www.youtube.com
monogram
(18.11.18)
(14)

Tanışıldığında hoşlanmak vs. zamanla sevmek

Günaydın,Birisinin ilk tanıştığınızda sizden hoşlanmış olması mı yoksa "zaman içinde" sizi sevmesi mi sizin için daha değerlidir? Diyelim ki birinden hoşlandınız ama o size karşı böyle bir his beslemiyor. Bir süre sonra (3 ay, 2 yıl vs.) gelse ve sizden hoşlandığını söylese ne düşünürsünüz?Atış serb
Günaydın,

Birisinin ilk tanıştığınızda sizden hoşlanmış olması mı yoksa "zaman içinde" sizi sevmesi mi sizin için daha değerlidir?

Diyelim ki birinden hoşlandınız ama o size karşı böyle bir his beslemiyor. Bir süre sonra (3 ay, 2 yıl vs.) gelse ve sizden hoşlandığını söylese ne düşünürsünüz?

Atış serbest. Teşekkürler.
monogram
(15.11.18)
Zaman içinde sevmek daha değerli bence. İlk tanışıldığında hoşlanma kısmı genelde ağırlıklı olarak dış görünüşle alakalı oluyor, zamanla negatife de dönebilir bu. Ama zamanla sevmek karşıdakini tanıyıp karakterini, huyunu beğenmek ile alakalı. Bu yüzden daha değerli bence.


veritaslibertas
(15.11.18)
Beni insanlar genelde ilk anda değil de biraz muhabbet ettikten sonra seviyor. Evet biraz çirkinim. Uyuz bir tipe benziyorum sanırım.
Diğeri bende yok diye mi bilmiyorum, böylesi daha kıymetli geliyor. Neticede dışarıdaki değil, içerideki şeylerden dolayı sevilmiş, hoşlanılmış oluyorsun.


Ben grnelde hep tanıdıkça ısındım. Banaysa genelde hep ilk anda ısınmışlar. Orta yolu bulamadık gitti.


eylul
(15.11.18)
ya sevdikten sonra hangi tarihte sevdiğini mi sorgulayayım? :)

İlk görüşte "aha aşığım çok seviyorummm" diye gelmesi daha şuursuzca geliyor. Tanımadan etmeden, boş konuşuyor diyorum.

ilk görüşte beni beğendiyse sonradan da sevmeye başladıysa bu güzel işte. O nedenle, birinden hoşlandım aradan geçen zamanda bu azalmadı diyelim, karşımdaki da beni sevmeye başladıysa daha ne istenir ki?!


lcha
(15.11.18)
lcha +1500

yine de "tanısan seversin" insanı olduğum için zaman içinde sevmesi daha oturaklı bir ilgi oluyor.


Bruce
(15.11.18)
benim için ikisi de aynı olurdu.


elorelia
(15.11.18)
Ben şu ana kadar kimseyi zaman içinde sevemedim. İlk anda çekim oluyorsa oluyor olmuyorsa olmuyor. Dolayısıyla onun da beni ilk gördüğünde etkilenmiş olmasını, sonra bu ilk hoşlantının zamanla artmasını tercih ederim.


Farketmez.
Hoslanmasi ya da hoslanmamasi, tum mesele bu.


stavro
(15.11.18)
@i m cool with that +1

ilk buluşmada hoşlanmadıysam bi daha buluşmuyorum. asdghs


nice tnetennba
(15.11.18)
Bi de bu isin sosyal medya ayagi yok mu? O hangi sinifa giriyor acaba?

Sonucta hepimiz duyurudan, sozlukten, instagramda vs. birileri ile tanistik yada tanisiyoruz/gorusuyoruz.

Buralarda birini azcik stolkladigimizda hosumuza gittiyse zaten hpslanmis olmuyo muyuz bir yerde? Cunku onun gecmiste dusuncelerini/yaptiklarini inceliyosun bi yerde..

Gunumuzde bu durumun kalmadigini dusunuyorum. En azindan kendi yasamim icin.


bir3iki7
(15.11.18)
Karşımdaki kişinin duygu levelını notlandırmak ya da irdelemekten ziyade ben kendi duygumdan mesulum o yüzden sorun "biraz" enteresan geldi.

Ne sormaya çalıştığını algıladım ve ancak o "bir süre"den kastın zaman aşımına uğramış, tarih olmuş kişiler için pek geçerli değil.

Bir kadın ile tanışmışsındır en başta çok bir esprisi yoktur fakat ilerleyen görüşmelerde sana "farklı" gelmeye başlayabilir. Fakat senin bahsettiğin zaman aşımına uğramış bir aşama kaydedememiş alelade bir denk gelişten ibaret kişilerde tabii ki de hayır.


perfectum
(15.11.18)
ilk tanıştığımızda beğenebilir
ilk tanıştığımızda beğenmeyebilir, tanıdıkça sevebilir
ilk tanıştığımızda beğenebilir, tanıdıkça sevebilir

yukarıdaki durumlarda aldığım ilgiden memnun kalıyorum. bu tanıma kısmı 2-3 görüşme ile olmaz ama daha çok zaman geçirmek gerekir.


kronik
(15.11.18)
-bu süre zarfında konuşulup, sohbet edilmedi ise boşlukta kalmış, aklına düşmüşüm derim çok da sevinmem.
-yok eğer zaman geçirilip kişilik olarak sevdi ise sevinirdim.


Tanıdıkça sevmek biraz beyin ile ilgili bir şey sanki. Mantıkla ilgili. O da sevmek ten başka bir şey gibi. Kendine ve şartlara uygunluk gibi bir durum. Tabi insanoğlu bunu sevmek diye kendine pazarlıyor. İlk görüşte hissedersin. Bildiğim bu :)


(18)

İşyerinde yaşça büyük iş arkadaşlarına hitap

Selamlar,Aynı mevkide olan (üstünüz değil en azından) yaşça sizden büyük çalışma arkadaşlarınıza "abi" diye hitap ediyor musunuz? Kadın ise "abla" demiyor ve ismiyle mi hitap ediyorsunuz?Genel kanı ve yaklaşım nasıl merak ettim.Teşekkürler.
Selamlar,

Aynı mevkide olan (üstünüz değil en azından) yaşça sizden büyük çalışma arkadaşlarınıza "abi" diye hitap ediyor musunuz? Kadın ise "abla" demiyor ve ismiyle mi hitap ediyorsunuz?

Genel kanı ve yaklaşım nasıl merak ettim.

Teşekkürler.
monogram
(14.11.18)
kadınlar: herkese ismiyle hitap ediyor
erkekler: büyük erkeklere abi diyorlar, kadınlara ismiyle hitap ediyorlar.


kenarortay
(14.11.18)
Kimileriyle arkadas oluyorum onlara ismiyle hitap ediyorum digerlerine Isim + Title'i ya da Hanim veya Bey.


Traveller
(14.11.18)
İş yerinde mesafeyi korumak önemli bana kalırsa. Hanım, bey ve çalıştığım insanlar eğitimci oldukları için "hocam".

"Sibel hocam, siz nasılsın?" "Erman Bey, merhaba" gibi.

Evet, hoca camideydi.


chihirovekohaku
(14.11.18)
Biraz yakın olduklarıma: abi/abla, biraz daha resmi olduklarıma veya bunu tercih eden, daha resmi duranlara: bey/hanım.


.


kimseye abi abla demem, bana denilmesine de asla müsade etmem. iş hayatımda bunun her zaman çok ama çok faydasını görüyorum. bey ve hanım hitapları cam bir duvar, sizi her gerektiğinde görebilir, size her zaman ulaşabilir ama sınırı aşarsa cama toslar mesajını şahane verir. o sınırlar önemli.


Phoebe
(14.11.18)
Kisiye gore olmak uzere; Hey zenci, gay, knk, x abi, x bey ya da direkt ismiyle hitap ediyorum.


stavro
(14.11.18)
Kadin ise ayni sekilde direkt isim, x abla, x hanım, guzelim, x hanimcim duruma gore.


stavro
(14.11.18)
Bey/bayan. Abi abla nedir allaseniz.


baal
(14.11.18)
Çalıştığım kurumda herkes kendinden büyüğüne (1 yas bile olsa) abi/abla diyor. Küçük büyük fark etmeden kadınlara direkt abla diyorlar. Ben bunu "kadına benden zarar gelmez mesajı vermek zorundayım" kafasına yoruyorum.

Keşke herkes birbirine bey/hanım dese.


Benim çalıştığım yerdeki neredeyse herkes yabancı olduğundan üstlerimize bile ismiyle hitap ediyoruz. Türk olup da benden bariz büyük olan kişilere "X hocam" diyorum ben de. Okullarda genelde sistem bu zira.

İş yerinde biri bana abla deseydi rahatsız olurdum, çok gereksiz bir samimiyet.


sopiro
(14.11.18)
ben asla abi abla dayı teyze gibi kelimeleri kullanmam , kullandırtmam.
bana da abla diyen olursa haddini bildiririm :)


devilone
(14.11.18)
büyük küçük herkese adıyla hitap ediyoruz. günlük hayatımda da abi/abla (kardeş dışında) kullanmıyorum.


Bir iş görüşmesinde (çok istediğim bir yer olmasına rağmen) en kıdemli avukat bana “hayatım, güzelim” diye hitap ettiği için tekliflerini reddetmiştim. Ne olursa olsun bey/hanım ideal. Ben mi kasıyorum bilmiyorum ama ilk görüşmede sizden 20 yaş büyük meslektaşınızın size hayatım vs. demesi aşırı itici.


sacrilegious
(14.11.18)
Bizde herkese isimle hitap ediliyor. Ust ast farketmeksizin.

55+ insanlara abi denebiliyor.


fever
(14.11.18)
Mumkunse ismini ve hitap kelimesini hic kullanma. Yuzunu yuzune don ve sizli bizli konusmaya basla. O sen die konussa da sen siz diye konus. Abi, abla, bey, hanim hitaplari zaten gereksiz. Isim de gereksiz. Direkt konuya atla.
20 yillik bir is tecrubesi ve hayatta yenilmis sayisiz kaziktan sonra bu hale geldim.
Olmasi gereken, herkesin birbirine bey hanim diye hitap
etmesi. Ama unutma burasi Turkey.


tunaktunaktun
(14.11.18)
kadınım. herkese bey/hanım diye hitap ediyorum benden büyükse.


hiç kimseye abla demedim,

aşırı samimi olduğum kişilere abi diyorum. çünkü bey girdiğinde irrete oluyorlar. -eğer plazada çalışmıyorsanız- mavi yaka ise her zaman usta derim.

bir de maalesef birine herkes abi diyorsa sen bey dediğinde herkes yadırgıyor bu sefer.

ortamın nabzına göre değişir bu. yaşça büyük olan kimseye de sadece ismi ile hitap etmiyorum.

bir önceki iş yerimde ise -holding- herkese bey hanım.


kablelvuku
(14.11.18)
ceo haric herkese isimle hitap ediyorum. ceo'ya zaten hitap etme ihtiyacım olmadi.


lemmiwinks
(15.11.18)
(4)

Günaydın

Günaydın duyuru halkı,https://www.youtube.com/watch?v=A_MjCqQoLLAGününüz güzel geçsin...
Günaydın duyuru halkı,

www.youtube.com

Gününüz güzel geçsin...
monogram
(14.11.18)
günaydın


red hot chili
(14.11.18)
Günaydın

Hey jude üstüne birazcık hareketlenelim www.youtube.com


Selamun aleyküm

Serenade üstüne birazcık sakinleşelim www.youtube.com


rahip janick
(14.11.18)
gunaydın, seninde.


datnet
(14.11.18)
(5)

Günaydın

Günaydın herkese,https://www.youtube.com/watch?v=0UHwkfhwjskGünü böyle açtım. Paylaşaım dedim.
Günaydın herkese,

www.youtube.com

Günü böyle açtım. Paylaşaım dedim.
monogram
(13.11.18)
ZBAM! www.youtube.com


rahip janick
(13.11.18)
@rahip

Şerrefsizim aklıma geldiydi, gerçek

@simderun

İlk kez dinliyorum. Teşekkürler.


monogram
(13.11.18)
günaydın.
open.spotify.com


datnet
(13.11.18)
Günaydın.


(3)

İkinci el eşya satış

Selamlar,İkinci el eşya satışı için tercih ettiğiniz/önereceğiniz platformları paylaşabilir misiniz?Letgo hâlâ işe yarıyor mu, gittigidiyor'da dükkan mı açtınız yoksa adını bile bilmediğim ama çok popüler başka siteler/platformlar mı var?Bilgi veren olursa çok sevinirim.Teşekkürler.
Selamlar,

İkinci el eşya satışı için tercih ettiğiniz/önereceğiniz platformları paylaşabilir misiniz?

Letgo hâlâ işe yarıyor mu, gittigidiyor'da dükkan mı açtınız yoksa adını bile bilmediğim ama çok popüler başka siteler/platformlar mı var?

Bilgi veren olursa çok sevinirim.

Teşekkürler.
monogram
(12.11.18)
Sahibinden diye bir yer açmışlar bu ara baya popi


zxcd
(12.11.18)
letgo işe yarıyor ama kadınsanız kadın olduğunuzu belli etmeyin.

bir de zebramo var.


hushhush
(12.11.18)
Let go ile satarsın. Kolay ve hızlı. Ölücülerle uğraşmak zorundasın ama yapacak bir şey yok.


(3)

Müzik önerisi

Selamlar,Şu sanatçıları bilen ve dinleyen varsa üstüme tavsiye atabilir mi?Akın SevgörTrentemøllerViken ArmanBirds of MindStavrozMonolink KiasmosBu sanatçıların eserleri de olabilir benzer sanatçılar da.Teşekkürler.
Selamlar,

Şu sanatçıları bilen ve dinleyen varsa üstüme tavsiye atabilir mi?

Akın Sevgör
Trentemøller
Viken Arman
Birds of Mind
Stavroz
Monolink
Kiasmos

Bu sanatçıların eserleri de olabilir benzer sanatçılar da.

Teşekkürler.
monogram
(12.11.18)
home - thylacine güzel bir öneri olabilir. just emma, satori sanatçı olarak güzel öneriler olabilir. bunlara benzer çok sanatçı var o yüzden sana şöyle bir şey önereyim, şarkıcının ismini yazdığında sana benzerlerini çıkartan tatlış bir site;

www.music-map.com


Ranchoddas
(12.11.18)
bir de ben çoğunlukla etnik veya bu bpmlerde tercih etmesem de bi arkadaşım için ikimizin de dinleyebileceği bi liste hazırlamıştım. çok fazla şarkı yok ama bakmak istersen diye bırakıyorum;
open.spotify.com


Ranchoddas
(12.11.18)
open.spotify.com bu istediğin tarz

open.spotify.com

open.spotify.com bunlar da benzer.

Araya başka türler karışmış olabilir , kusura bakmayın


selpak mentollu
(22.11.18)
(2)

Başarısızlıklarınızı hatırlamak istiyor musunuz?

Selamlar,Başarısızlıklarınızı hatırlıyor musunuz? Unutmak mı istiyorsunuz?Örnek verecek olursak batırdığınız bir ilişki, başarısız olduğunuz bir sınav, atıldığınız bir iş vs. vs. bunları hatırlamak mı daha yararlı yoksa tamamen unutup devam etmek mi?"Epic fail"larınız ile aranız nasıl?Doğru yanıtı b
Selamlar,

Başarısızlıklarınızı hatırlıyor musunuz? Unutmak mı istiyorsunuz?

Örnek verecek olursak batırdığınız bir ilişki, başarısız olduğunuz bir sınav, atıldığınız bir iş vs. vs. bunları hatırlamak mı daha yararlı yoksa tamamen unutup devam etmek mi?

"Epic fail"larınız ile aranız nasıl?

Doğru yanıtı bir türlü bulamıyorum. Fikrinizi merak ettim.

Teşekkürler.

Bonus: www.youtube.com
monogram
(08.11.18)
Doğrusu hatırlamak ama takılıp kalmamak herhalde. Yapabilene aşk olsun.


fermiparadoksu
(08.11.18)
başarısızlıklarım ortamların vazgeçilmez geyik muhabbetleridir. bunu bu hale ben getirdim. anlatınca gayet komik oluyor.


belkider
(08.11.18)
(6)

Murakami okumaya başlamak

Selamlar,Haruki Murakami'ye başlamak için hangi kitapları önerirsiniz? Teşekkürler.
Selamlar,

Haruki Murakami'ye başlamak için hangi kitapları önerirsiniz?

Teşekkürler.
monogram
(06.11.18)
koşmasaydım yazamazdım, kadınsız erkekler, sahilde kafka


floro flores
(06.11.18)
Sahilde Kafka ilk kitap olmasa daha iyi olur.

Yukardakilere ilaveten, bir de “sınırın güneyinde güneşin batısında” iyidir başlangıç icin


fever
(06.11.18)
Ben "Zemberekkuşu'nun Güncesi" ile başlamıştım ve çok sevmiştim. Bunu tavsiye edebilirim. Daha ince bir kitapla başlayayım derseniz "Karanlıktan Sonra" olabilir.

Şu konuda da uyarmak isterim: Kitabın sonunda işlerin bağlanması sizin için önemliyse Murakami'ye yaklaşmayın. 600 sayfa okuduktan sonra "eee? ne oldu şimdi" dedirtebiliyor. Atmosfer, akıcılık için okunacak bir yazar.


cosmicstring
(06.11.18)
sınırın güneyinde güneşin batısında demeye gelmiştim.


Phoebe
(06.11.18)
imkansızın şarkısı ile başlamıştım, müthiş bir kitaptı. onu tavsiye ederim. bir kaç kitabını daha okudum (zemberekkuşu'nun güncesi, sahilde kafka, 1q84, yaban koyununun izinde), hiçbiri o tadı vermedi.


puc
(06.11.18)
Sputnik sevgilim, haşlanmış harikalar diyarı ve dünyanın sonu, tuhaf kütüphane.


yardıncıoyuncu
(06.11.18)
(1)

Geçici süreli iş

Selamlar,Birkaç aylığına İstanbul'da kalacak olan arkadaşım ne tür işler yapabilir? unisbul gibi sitelere mi bakmalı, Fb gruplarına mı? (Önemli detay, Türkçe bilmiyor.)Öneri veren olursa çok sevinirim.Teşekkürler.
Selamlar,

Birkaç aylığına İstanbul'da kalacak olan arkadaşım ne tür işler yapabilir? unisbul gibi sitelere mi bakmalı, Fb gruplarına mı? (Önemli detay, Türkçe bilmiyor.)

Öneri veren olursa çok sevinirim.

Teşekkürler.
monogram
(02.11.18)
prezentabl bir tip ise fuarlar ve etkinliklerde görev alabilir. çoğunlukla iyi yabancı dil bilmesi tercih sebebi olur.


orpheus
(02.11.18)
(3)

Yer imleriyle nasıl başa çıkıyorsunuz?

Selamlar,Tarayıcılarınızdaki yer imleriyle nasıl başedebiliyorsunuz? İş yerinde 2, evde 2, iPhone'da 1 olmak üzere 5 farklı tarayıcıda toplamda yüzlerce yer imi var. Pocket kullanıyorum ama yine de kategorize etmek için yeterli gelmiyor. Senkronizasyon için faydalı ama zaten iş yerindekilere evden u
Selamlar,

Tarayıcılarınızdaki yer imleriyle nasıl başedebiliyorsunuz? İş yerinde 2, evde 2, iPhone'da 1 olmak üzere 5 farklı tarayıcıda toplamda yüzlerce yer imi var.

Pocket kullanıyorum ama yine de kategorize etmek için yeterli gelmiyor. Senkronizasyon için faydalı ama zaten iş yerindekilere evden ulaşma ihtiyacım da yok.

Siz yer imlerinizi kategorize etmek için ayrıca bir eklenti kullanıyor musunuz? Nasıl başediyorsunuz?

Teşekkürler.
monogram
(31.10.18)
Klasor klasor kategorilendirilmis vaziyette bende. Chrome kullanıyorum.


stavro
(31.10.18)
Aynı şekilde bende de klasör şeklinde chrome tarayıcımda kayıtlı. Nerden girersem google hesabıma ordan açıyorum hepsini.


murty
(31.10.18)
Yer imleri araç çubuğunda çok sık kullandığım sitelerin sadece ikonları var. Adları siliyorum. 40 civarı ikon sığıyor.

İşle alakalı yer imleri için de klasör açıyorum misal c#, arduino, dc motor diye. Bir sür sonra klasörler de şişiyor, aramak istediğim şeyleri yer imi yöneticisini açıp aratıyorum.


kimlanbu
(31.10.18)
(4)

İş değiştirince tekrar başlayacak olan zorunlu BES

Selamlar,Benim aklıma takılan bir soru var. Şu an otomatik katılım (zorunlu BES) iptal durumda. Ama yeni bir şirkette işe başlarsam tekrar başlayacak.Ben yeni bir şirkete geçmeden önce kendi isteğimle bir BES başlatsam kendi tercih edeceğim bir Emeklilik A.Ş. ile, yeni bir şirkette tekrar BES başlat
Selamlar,

Benim aklıma takılan bir soru var. Şu an otomatik katılım (zorunlu BES) iptal durumda. Ama yeni bir şirkette işe başlarsam tekrar başlayacak.

Ben yeni bir şirkete geçmeden önce kendi isteğimle bir BES başlatsam kendi tercih edeceğim bir Emeklilik A.Ş. ile, yeni bir şirkette tekrar BES başlatılır mı yoksa ben kendi isteğimle BES yaptığımdan otomatik katılım bu yaptığım BES'e mi dahil oluyor?

Bilen veya tecrübe eden varsa çok sevinirim.

Teşekkürler.
monogram
(30.10.18)
kendi isteğiniz ile olan bes otomatik dahil olmuyor. her halükarda yeni şirket kendi anlaştığı firma üzerinden bes yapıyor.


benaslinda
(30.10.18)
benaslinda'nın dediği gibi ama yine hemen çıkabiliyorsun.


@tavsan

Haberlerde "3 yıl boyunca çıkmak mümkün olmayacak." diye beyanlar görmüştüm. Sanırım yasalaşmadı o henüz, değil mi?


monogram
(30.10.18)
yok girdiğin gibi çıkabiliyorsun. girmeden iptal etmek mümkün değil.


benaslinda
(30.10.18)
(12)

Listerine yararlı mı zararlı mı

Selamlar,Listerine ağız gargarası kullananlar memnun mu? Bir faydası oluyor mu merak ediyorum. Diş hekimim herhangi bir şey söylemedi. “Kullanabilirsin” dedi ama internette okuduklarımdan sonra sormak istedim.Özellikle diş hekimi arkadaşların görüşlerini merak ediyorum ama Listerine kullananlar da y
Selamlar,

Listerine ağız gargarası kullananlar memnun mu? Bir faydası oluyor mu merak ediyorum. Diş hekimim herhangi bir şey söylemedi. “Kullanabilirsin” dedi ama internette okuduklarımdan sonra sormak istedim.

Özellikle diş hekimi arkadaşların görüşlerini merak ediyorum ama Listerine kullananlar da yorum yaparsa sevinirim.

Teşekkürler.
monogram
(29.10.18)
benim diş hekimim tavsiye etmişti..

diş etlerindeki yanmalar geçiyor zamanla..
COOL MINT favorim, nane ferahlığı nefis oluyor..
özellikle dişlerimi fırçaladıktan sonra kullanıyorum..


strobist
(29.10.18)
ben de düzenli kullanıyorum memnunum. Dişlerim daha berrak duruyor. Ancak asıl faydası ağız kokusuna iyi gelmesi. Bence herkes kullanmalı, birine ağzın kokuyor demek çok zor.


Benim doktorum aurasınınuzun vaadede bozduğunu söylemişti ve tavaiye etmemişti


fasulyek
(29.10.18)
fasulyek +1 uzun vadee ağız florasını bozabiliyor diye okudum birkaç diş hekiminin yazısından.


Bende ağızda yanma yaptığı için kullanmayı bıraktım, doktorum bu durumdan dolayı Listerine yerine tuzlu su ile çalkalama yapabileceğimi söylemişti.


(29.10.18)
Aura yazmış hahahhhahah
Pardon


fasulyek
(29.10.18)
İçiniz rahat bir ağız temizliği yapmak istiyorsanız karbonatlı su ile gargara yapabilirsiniz.Eczanede ingiliz karbonatı diye satılıyor.


tulumba
(29.10.18)
kullanmalısınız ama sürekli değil ara vererek.


tabirimekruh
(29.10.18)
benim diş hekimimim kullanma dedi, kloroben verdi


cedex
(29.10.18)
Haftada bir kaç kez kullaniyorum. Yarı gömülü yirmilik dişim koku yapabiliyor. Hem onu da engelliyor.

Aft leri öldürüyor. Ama ağzımı çok yakıyor


jackyr
(29.10.18)
Ağız suyu kullanmak baş boyun kanserleri için risk faktörü.


Lim5
(29.10.18)
Lim5'in de yazdığı gibi alkol içeren ağız gargaralarını kanser riski ile ilişkilendiren çalışmalar var.


espandon
(29.10.18)
(5)

Türk Telekom'un batması

Selamlar,Türk Telekom'un mevcut duruma geleceğini öngörüyor muydunuz? (Bankalara olan borçların ödenememesi nedeniyle hisselerin bankalardan oluşan konsorsiyuma devri) Yıllar boyunca gösterişli reklamlar, kampanyalar vb. yapmışlardı hatırlıyorsanız özelleştirildikten sonra. Merak ettiğim şey önceden
Selamlar,

Türk Telekom'un mevcut duruma geleceğini öngörüyor muydunuz? (Bankalara olan borçların ödenememesi nedeniyle hisselerin bankalardan oluşan konsorsiyuma devri) Yıllar boyunca gösterişli reklamlar, kampanyalar vb. yapmışlardı hatırlıyorsanız özelleştirildikten sonra.

Merak ettiğim şey önceden bu durumu öngördüyseniz size göre hangi göstergeler önemliydi?

2. soru da bu şekilde aşırı gösterişli reklam vb. kampanyalar yapan şirketleri yıldızların ölmeden önceki kızıl dev safhasına benzetebilir miyiz?

Teşekkürler
monogram
(25.10.18)
hizmet kalitesindeki akıl almaz düşüş ve üyelik iptali konusunda çıkardıkları über zorluklar

geçtiğimiz 1 yılda nasıldı bilmiyorum ama buralarda çok duyuru gördüm, kapatıcam, muahttap bulamıyorum, abone oldum 2 aydır internet bağlanmadı muhattap bulamıyorum vs vs gibi.


killerbee
(25.10.18)
Anladığım kadarıyla zaten amaç buymuş. Yabancı şirket Türk bankalarından aldığı krediyle değerinin çok altında bir paraya şirketi satın alıyor, kredinin nereye harcandığı belli değil. 3-4 yıl önce de zarar açıkladıklarını hatırlıyorum. Ondan sonra da durumun değiştiğini sanmam.
Afiyet olsun.


auroraaurora
(25.10.18)
eksisozluk.com

2004-2005'te öngören olmuş.

Türk Telekom hala değerli bir şirket, pek anlamıyorum bu şeylerden ama hala güçlü ve kendini toparlayabilecek seviyede olduğunu düşünüyorum ama iyi yönetim lazım.
Batansa türk telekom hisseleri sahibinin batması gibi bir şey aslında diye biliyorum, yoksa batık şirketi kimse haczetmez sanırım.


Ülke altyapısı adamların. Mümkün değil batması.


Türk telekom, kar eden, tekel olan bir şirket.

Bankaya devrinin sebebi, özelleştirme ile satılan Arap/İngiliz firmasının Türk telekomun içini boşaltması ve bankalardan aldığı krediyi ödememesi.

Normal şartlarda hisseleri bankalara rehinde verilemezdi ama birileri(!) müsaade etmiş anlaşılan.


.


(3)

Kekemelik tedavisi hk.

Selamlar,Duyuru hesabı olmayan bir arkadaşımın sorusudur:Arkadaşım öğretmen ve bir öğrencisi kekeme. Erkek öğrenci.1) Annesini yönlendirecek ama pedagog mu psikiyatr mı yoksa psikoloğa mı yönlendirmeli?2) Kendisinin çocuğa yaptırabileceği, onu yönlendirebileceği basit ama etkili egzersizler var mıdı
Selamlar,

Duyuru hesabı olmayan bir arkadaşımın sorusudur:

Arkadaşım öğretmen ve bir öğrencisi kekeme. Erkek öğrenci.

1) Annesini yönlendirecek ama pedagog mu psikiyatr mı yoksa psikoloğa mı yönlendirmeli?

2) Kendisinin çocuğa yaptırabileceği, onu yönlendirebileceği basit ama etkili egzersizler var mıdır?

Teşekkürler.
monogram
(24.10.18)
1.okulda varsa rehber öğretmene yönlendirsin ama yoksa şöyle diyeyim, bu çocuğun dil ve konuşma eğitimi alması lazım, maddi durumu iyiyse uzman dil ve konuşma terapistine gitsin maddi durumlar iyi değilse hastanenin psikiyatri servisine gitsin ordan ona dil ve konuşma güçlüğü yaşadığına dair engelli raporu verecekler o raporla haftada 4 saat civarı özel eğitim rehabilitasyonundan ücretsiz konuşma eğitimi alabilir.

2. basit egzersiz olarak tavsiyem yüksek sesli kitap okuması ve de okuma parçalarını ezberletmesi olabilir çocuk okuma parçasını ezberlerken kelimeleri ve cümleleri sık sık tekrar edeceğinden daha rahat konuşabilecek.


Önce psikiyatrist. Sonra doktorun önerdiği konuşma terapisti.


curukturpkokusu
(24.10.18)
(6)

Nasılsınız?

Hoş geçmeyen bir Cuma gecesi, şimdi de yalnızım ve elektrikler gitti.Uyanıksanız geceye bir şarkı bırakır mısınız?Bu benden: https://youtu.be/El9GSoOvcD4
Hoş geçmeyen bir Cuma gecesi, şimdi de yalnızım ve elektrikler gitti.

Uyanıksanız geceye bir şarkı bırakır mısınız?

Bu benden: youtu.be
monogram
(19.10.18)
www.youtube.com

elektrikler kesik deyince aklıma ilk bu geldi.

iyiyim ya ne olsun kafamda bin tane proje var, yeni uyandım kahve eşliğinde onları düşünüyorum.

sen nasılsın?


killerbee
(19.10.18)
Bir şeyler karalamak için gayret ediyorum. Beceremiyorum.

open.spotify.com


zxcd
(19.10.18)
@killerbee

İyi diyelim iyi olalım. Tonla iş var yapılacak. Oturdum kaldım. Önce uyumam sonra da bilgisayarı açıp çalışmam gerek aslında


monogram
(19.10.18)
yalnızım ve elektrikler gitti deyince değişti iş nieheheh

youtu.be


hobareyy
(20.10.18)
şarkı için teşekkürler. hoşuma gitti.

bu da benden sana gelsin: www.youtube.com


tabudeviren
(20.10.18)
(27)

Duyuruya login olma problemi

Selamlar,beta dışında duyuru'ya login olamıyorum.The table 'tbduuserlogindetails' is fullBu hatayı alıyorum. beta'dan girebildim şu an.Aynı sorunu yaşayan var mı?Teşekkürler.
Selamlar,

beta dışında duyuru'ya login olamıyorum.

The table 'tbduuserlogindetails' is full

Bu hatayı alıyorum. beta'dan girebildim şu an.

Aynı sorunu yaşayan var mı?

Teşekkürler.
monogram
(19.10.18)
Aynı sorun bende de var. Yurt içinden deniyorum. Hem masaüstü hem mobilden giriş yapamadım. Şimdi senin gibi beta’dan girdim. Geçici bir şeyler vardır sanırım.

Herkese günaydın *\O/*


helena
(19.10.18)
Beta'nın işe yarabileceği hiç aklıma gelmezdi bu arada.


monogram
(19.10.18)
evet. hem sözlük hesabım hem de bu duyuru hesabımla girişte aynı sounu yaşıyorum. beta'dan girmek aklıma gelmemişti. ama sözlük hesabımla hala giriş yapamıyorum. compumaster'a da mesaj attım bakalım.


duyuru
(19.10.18)
beta fikri iyiymiş. compü kesin beta'yı öne çıkarmak için bozdu bunu, şimdi de uyuyordur, sabaan korü oralarda, beta'dan devam.


Bruce
(19.10.18)
Hay Allah razı olsun, sabahtan beri bir db ya da mysql hatası var sistemde. Sayende beta ile girmeyi akıl ettik :)

Sabah çayımı içerken duyuru okuyup cevaplayamamak çok kötü.


John Bloor
(19.10.18)
tam dedim ki betadan girliir mi acaba. benden önce davrananlar olmuş.

ama yine sözlük kullanıcıları giremiyor tabii


kablelvuku
(19.10.18)
benim gibi beta linkini bilmeyenler için
beta.eksiduyuru.com


garaser
(19.10.18)
compü hala uyanmamış.


datnet
(19.10.18)
evet, ben de giremiyorum. kullanıcı adını ve şifreyi doğru girince şu hatayı veriyor:

prnt.sc


m e b
(19.10.18)
Bu arada beta'dan tickliyorum ama tickler refresh edince kayboluyor.

Duyuru düzelince tick atacağım.

Edit: Sadece kendi cevaplarımı tickleyebiliyor olmam da ayrı bir durum. Düzelse de normal duyuruya geri dönsek.


monogram
(19.10.18)
betayla girdi. problem var galiba.


mikahakkinen
(19.10.18)
sabah 4 ten beri uğraştım. yaa dedim beni uçurduklarında böyle olmuyordu, değişik bir teknik mi icra ettiler acaba yinemi uçurdular diye düşündüm.

duyuruyu görmesem hiç aklıma gelmezdi betadan denemek :)


killerbee
(19.10.18)
sözlük üzerinden geliyorum, beta linkleri ile oynayarak bir şekilde girmeyi başardım, mutluyum :)


selam
(19.10.18)
Ilk kez betaya girmis oldum sayende. Beni ucurdular sandim.
Yalniz bu cok acik renkli, gozumu aliyor.


stavro
(19.10.18)
gece biri ayarlarıyla oynadı bozdu herhalde dedim ben de. şimdi bu duyuruyu görünce beta da neymiş dedim ama sevmedim diğer hali daha güzel.


dedim ben sana
(19.10.18)
Peki telefondayken en yukarida cikan reklamlardan nasil kurtulabiliriz? Asagida falan ciksa neyse de en en en yukarida olmasi gicik olmus


Traveller
(19.10.18)
betaya girmeye zorlamaya calisiyorlar sanirim


Mehmet Ersoz
(19.10.18)
bütün cevapları tikleyebiliyorum, beta harbiden çok enteresanmış.


killerbee
(19.10.18)
Beta neden böyle kaldı ben de onu merak ediyorum. Şu an login olmamızı sağlaması dışında bir çok şey çalışmıyor.


monogram
(19.10.18)
duyuruyu yıllardır sallamıyorlar. :')


nice tnetennba
(19.10.18)
hallolmuş bu arada. ben de sabahtan beri giremiyodum, şimdi girdi.


bildigin hard disk'te yer kalmamis.
beta'daki sorunlarin kimisi bug olabilir, hala yasiyorsaniz o sorunlari soyleyin de cozeyim :D


compumaster
(19.10.18)
@compumaster

Mesajı şimdi okudum ama elektrikler gitti, mobile kaldım :D

Sabah detaylı bug raporu ileteceğim. Teşekkürler bu arada.


monogram
(19.10.18)
@compumaster betada tickler çalışmıyor.

şöyle betada duyuru sahibi tick koyuyor ama sayfayı yenileyince kayboluyor ama buna nazaran kendine attığı tickler kaybolmuyor.

ben de beta duyurudaki herşeyi tickliyebiliyorum duyuru benim olmamasına rağmen ama sayfayı yenileyince onlar da kayboluyor.

bu tickleri normal ekşi duyuruya girdiğin zaman görebiliyorsun.

yani betada tick atıyor, sayfa yenilenince tickler gidiyor. normal ekşiduyurudan bakınca tickler gözüküyor ama betada gözükmüyor.

ayrıca şu an ekşi duyurudan bi cevap yazdım, betadan girdim baktım cevabım gözüküyor.

sonra beta içinden duyurudan girmiş olduğum cevabı editleyip bi kaç cümle daha ekledim. sonra yine ekşi duyurudan baktım, betada duyuru düzenle deyip eklediğim son cümleler ekşi duyuruda gözükmüyor ama betadan baktığımda gözüküyor. iki site arasında sanırım bir çeşit senkronizasyon problemi var.


killerbee
(19.10.18)
@compumaster

Bugları gönderdim. Hatta mesaj attıktan sonra beta'da yönlendireceği sayfa olmadığından sayfa patladı. Onu da listeye ekleyebiliriz. :)


monogram
(20.10.18)
Beta'nin caching sistemi ile duyuru'nun caching sistemi farkli oldugundan ikisini karsilastirmamaniz lazim, cunku database'e yazilan bilgiler beta'da duyuru'yu tetiklemiyor. O yuzden aslinda beta ve duyurunun ayni anda kullanilmasi sakincali. :(


compumaster
(22.10.18)
yedek olarak kullanırız biz de. geçen gün olduğu gibi hayat kurtarıcı olabiliyormuş beta.


killerbee
(23.10.18)
(7)

Anadolu yakasında balıkçı

Selamlar,İstanbul Anadolu yakasında salaş diye tanımlanabilecek bir balık lokantası bilen var mı? Şirin olsun, salaş olsun, fiyat çok yüksek olmadığı sürece önemli değil.Teşekkürler.
Selamlar,

İstanbul Anadolu yakasında salaş diye tanımlanabilecek bir balık lokantası bilen var mı? Şirin olsun, salaş olsun, fiyat çok yüksek olmadığı sürece önemli değil.

Teşekkürler.
monogram
(18.10.18)
Bulgurlu caddesinde Hamsilos var.


datnet
(18.10.18)
tuzla balıkçısı, fakat alkol yok diyolla


ben hastayim
(18.10.18)
salaş yer istiyorsan anadolu kavağında birkaç yer vardı.


yemrem
(18.10.18)
tuzla balıkçısı +12335648351


kablelvuku
(18.10.18)
anadolu yakası denmiş ama millet utanmasa gebze diyecek. :) arkadaşlar sizin mantığınıza göre hakkari'ye kadar anadolu.

beykoz merkeze yakın sahil kesiminde bir sürü salaş balıkçı var, teknede olsun, yol kenarında olsun. illa isim olsun dersen beykoz gül balık.


esmer
(18.10.18)
Ayrıca salaş balıkçı önerisi olarak, Tuzla balıkçısı diyenler hiç gitmeyenler galiba. :)


datnet
(18.10.18)
bostancı tren istasyonu civarında bostancı balık ve yıldız yakamoz ikiside iyi iş yapar fiyatlar cep yakmaz.


jamswety
(18.10.18)
(8)

Bu gecenin playlist’i

Selamlar,Bu gecenin playlistine ne koyardınız?Bu benden:https://youtu.be/YUPA0C60YDETeşekkürler.
Selamlar,

Bu gecenin playlistine ne koyardınız?

Bu benden:

youtu.be

Teşekkürler.
monogram
(12.10.18)
bu da benden GALP youtu.be


binder dandet
(12.10.18)
Noir desir ' in en sevdiğim albümü olan des visages des figures' ten en sevdiğim parçalarından biri:
Bouquet de nerfs:
m.youtube.com


Amaranta ursula
(12.10.18)
youtu.be


noraliya
(12.10.18)
www.youtube.com

benden olsun..


captainmrg
(12.10.18)
black mountain - space to bakersfield
www.youtube.com


misterturist
(12.10.18)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.