Giriş
(7)

Bazı kadınlar çok güzel değil mi ?

Bazı kadınlar çok güzel değil mi ?Duyuru: Sevgilin olsa bile bakmadan alamıyorsun kendini.Çok güzeller diyorsun.Tekif etse aniden sevgili olursun.Sosyal medya ve gratis yüzünden
Bazı kadınlar çok güzel değil mi ?
Duyuru: Sevgilin olsa bile bakmadan alamıyorsun kendini.Çok güzeller diyorsun.Tekif etse aniden sevgili olursun.Sosyal medya ve gratis yüzünden
problem34
(14.02.20)
Evet, benim de çok beğendiğim kadınlar var. Özellikle Instagram'da çok hoş kadınlar var, maşallah hemcinslerime. Kafayı karşı cinsle ve ilişki sahibi olmakla bozmuş insanların sorularını görmek de bıktırdı artık yahu, bazıları yatıp kalkıp bunları düşünüyor sadece sanırım.


wmeh
(14.02.20)
bazı erkekler de çok yakışıklı, senin sevgilin çirkinse sen de çirkin ve tipsiz bi erkeksin zaten. sevgilin de yakışıklı erkeklere bakıp üzülüyodur.


anais
(14.02.20)
Dunyanin en guzel kizinu bulup onunla sevgili olsan, guzel kizlar gorup bakmaya devam edersin. Yapacak bir sey yok. Sosyal medyanin sucu yok, ondan once de boyleydi:)


stavro
(14.02.20)
Zamanında şans eseri bu çok güzel kadınlardan biriyle ilişkim olmuştu. Yok yani tecrübeyle sabittir zeka > dış görünüş.

Bir şey konuşamıyorsunuz.

Ha hem çok güzel hem çok zeki olanlar var, onlar unicorn zaten. Ex'im öyle idi aşmam 3 ayımı aldı neredeyse.


aguen
(14.02.20)
güzele bakmanın sonu yok. yüz kişilik haremim olsa bile yine dışarıya çıkınca bakarım :D


tabudeviren
(14.02.20)
Evet bazı kadınlar çok güzel. Allah özene bözene yaratmış gibi. Sevgilim varken bakıyor muydum evet ama 1 kere. 2 3 kere bakıp ona saygısızlık etmem.


valarmurgulis
(14.02.20)
yarısından fazlası kokuyor ama, gerçekten.


everythingok
(14.02.20)
(1)

getirin fiyatları

mukayese ettiğinizde marketler ve manavlar ile ne kadar farkı var ?
mukayese ettiğinizde marketler ve manavlar ile ne kadar farkı var ?
problem34
(09.02.20)
Ürüne göre değişiyor tabii ama 1-2 lira fark oluyor genelde.


himmet dayi
(09.02.20)
(19)

30 a giriyorum.

1990 liyim.İşim de gücümdeyim.Bekarım.Artık 30 yaşındayım.Aramızda 30 dan gün almiş bekarlar hayat nasıl gidiyor ? Ne yapalim. ?
1990 liyim.İşim de gücümdeyim.Bekarım.Artık 30 yaşındayım.Aramızda 30 dan gün almiş bekarlar hayat nasıl gidiyor ? Ne yapalim. ?
problem34
(04.02.20)
yaşayıp gidiyoruz işte. ne yap dememizi bekliyorsun ki


Ask, evlilik durumlari nasil?


postmodern rh
(04.02.20)
Ohabahahahh xd basligi okuyunca "yazık kimin çocuğuysa" dedim içimden, yakında olecek.. Sonra içeriğe bakınca "nasi yea ben de 91liyim aq" oldu..


üğpoıuy
(04.02.20)
benim 30 dan sonra başladı hayat desem yeridir.


paudi
(04.02.20)
beyefendi 30 a girmenizi can-ı gönülden kutluyorum. bununla alakalı dualar var. 30 a girdiğiniz okumanız gerekiyor. internette araştırabilirsiniz.


ats2
(04.02.20)
@postmodern bekarım.evlilik şu an zor.İş anlamında idare eder.


problem34
(04.02.20)
Kötü. İnsan en geç 20'de evlenmeli. Allah kurtarsın.


podrostok
(04.02.20)
Girince boy ver de, derin değilse biz de girelim.


noluyo yaa
(04.02.20)
1990'lılar 30 oluyor ya omfg :/
32'den bildiriyorum, 30'lar çok güzel:)


pati
(04.02.20)
Hayatımın en nitelikli ilişkisini 30 yaşımda yaşadım. 31i de beraber yürüttük.
Sonrası sorma tufan oldu, dağılıp gitti her şey...


fempusay
(04.02.20)
Hayat 30'undan sonra başlıyor evlat!


kukuleta
(04.02.20)
Moral bozmayayım da 1990 lı iseniz 30dan gün almıyorsunuz. 30 yaşınızı dolduruyorsunuz. 31 yaşınıza girip 31den gün almaya başlıyorsunuz. Ama doldurulan yaş söylendiği için (gün alınan değil) 30 yaşındasınız :) neyse hayırlı uğurlu olsun, 30 üstü bir sürü bekar insan var, dert değil:)


aykaranlık
(04.02.20)
hayat jel kıvamında ~ katran kıvamında yavaşlıyor aslında biyolojik değil tam mental ve çevrsel nedenlerden
88/erkek


adamsade
(04.02.20)
muhteşem. her şeye zaman var. iş, hobi, arkadaş, spor, dizi film...


sttc
(04.02.20)
tek bildigim 30 lar cok cabuk geciyor, 20 ler oyle degildi, iyi degerlendirmeye bak,
not:40


alttaraf
(04.02.20)
üzülme. çıtırlar bize emanet. teyzelerle mutluluklar.


36'dan bildiriyorum; mis gibi.


sopiro
(05.02.20)
hayat 30 dan sonra güzel özellikle erkeksen, 40 ına kadar evleneyim deme sakın


mirty
(05.02.20)
31 e girmek üzere olan var. artık zaman daha hızlı geçiyor


(4)

Hiç bir şey yapasım yok.Enerjim tükenmiş gibiyim

1 hafta önce hastaydım..Şu an hafif düzeyde ama hala hiç bir şey yapasım yok.Mutsuzum.yaş da 29 ve ciddi ilişkim de yok.Ciddi ilişkim olsa da kadınların saçma sapan tavırlarına dayanamiyorum.İşim de fena sayılmaz ama biraz yoruldum hissi var.
1 hafta önce hastaydım..Şu an hafif düzeyde ama hala hiç bir şey yapasım yok.Mutsuzum.
yaş da 29 ve ciddi ilişkim de yok.Ciddi ilişkim olsa da kadınların saçma sapan tavırlarına dayanamiyorum.
İşim de fena sayılmaz ama biraz yoruldum hissi var.
problem34
(02.02.20)
Geçmiş olsun.


himmet dayi
(02.02.20)
Geçmiş olsun. Yaklaşık 10-15 gün kadar önce aynı durumdaydım. Zaten canımı oldukça sıkan diş problemlerimin üstüne bir de grip eklenince, berbat günler geçirdim ancak neyse ki atlattım bu durumu. Depresyon belirtisi değildir umarım.


simderun
(02.02.20)
Mutsuzluğunu ilişkiye bağlaman biraz saçma. Görüyorum ki ilişki konularına fazla kafayı takıyorsun. Açıkçası bu konularda biraz mantıksız düşündüğün kanaatindeyim, bu durumun kadınlar ve sana göre saçma olan davranışlarıyla da alakası yok. Bana kalırsa ilişki konusunda uzman birinden destek almalısın ve düşünce yapını düzeltmelisin, önceki sorularını hatırlıyorum da elzem gibi sanki bu.


wmeh
(02.02.20)
Olur oyle arada.


(2)

Diş beyazlatıcı

Bir çok kişi işe yaramadığınj söyliyor.Doğal olan ve evde kendi yapabilme ihtimalimiz var mi ?
Bir çok kişi işe yaramadığınj söyliyor.Doğal olan ve evde kendi yapabilme ihtimalimiz var mi ?
problem34
(01.02.20)
evde yapılan yaramaz, dişçide home tipi + ofis tipi beyazlatma daha etkili ve daha az zararlı. dandik bir yere de gitmemek lazım çeşitli bilindik markalardan (bkz: opalescence) falan kullananlara gitmek lazım.

ayrıca hiçbir yöntem kalıcı değil onu da bilmek lazım. düzenli çay-kahve-sigara içiyorsanız 1-2 ay, bunlardan uzak durulursa 1-1.5 sene kalıcılığı var.


egokalp
(01.02.20)
ise yaramiyor eski haline donuyor. ofiste yaptirdim. philips zoom yontemiyle. cay-kahve-sigara ve sarap icmedigim halde hemen eski haline dondu.


baldur2
(01.02.20)
(4)

netflix dizileri

Buradaki dizilerin çoğu bağımlılık yapiyor. Bir gün boyunca oturup dizi izletiriyor adama :/ Normal mi ?
Buradaki dizilerin çoğu bağımlılık yapiyor. Bir gün boyunca oturup dizi izletiriyor adama :/ Normal mi ?
problem34
(19.01.20)
Bende de aynı durum olmuştu geçen sene. İptal ettim rahatladım. Sürekli öneri çıkardığı için ister istemez ayrılamıyorsunuz başından.


bluedad
(19.01.20)
hangileri bağımlılık yapıyor ? ben niye bağımlı olamıyorum. keşke bağımlı olsam diyorum. dizi beğenemiyorum.


fezagezgini
(19.01.20)
Ben silah zoruyla izliyorum.
Beğeniyorum ama oturup dizi izlemek zaman kaybı gibi geliyor.


Katılmıyorum


owaki
(19.01.20)
(13)

Çapkınlık maliyeti ve evlilik

Özellikle erkekler için çapkınlık ve günü birlik ilişkilerin maliyeti yüksek oluyor değil mi ? Bu tür ilişkilerde erkek hiç bir maliyeti kadına paylaşamazken ama ciddi ilişkilerde kadınlarda ortak oluyor .Doğal olarak toplum evlenmek istiyor ..Buna rağmen neden evlilik oranları düsüyor ? Erkek için
Özellikle erkekler için çapkınlık ve günü birlik ilişkilerin maliyeti yüksek oluyor değil mi ? Bu tür ilişkilerde erkek hiç bir maliyeti kadına paylaşamazken ama ciddi ilişkilerde kadınlarda ortak oluyor .Doğal olarak toplum evlenmek istiyor ..Buna rağmen neden evlilik oranları düsüyor ? Erkek için çapkınlığın maliyeti yüksek değil mi ?

Örnek verirsek erkek haftada 1 kızla bulussa harcama 500 -600 TL
Fakat evlense bunun maliyeti baya düşüyor? Neden böyle ? Neden insanlar evlenmiyor ?
problem34
(13.01.20)
Çapkınlıkta para harcarken sürekli ereksiyon halindesin, evlenince girdiğin borçtan dolayı erektil disfonksiyon yaşıyorsun.


Hakan1980
(13.01.20)
ikisinin de kendine göre avantajları var, sadece parasal yönden bakarsan haklısın ama bazen diğer faktörler para kısmını gölgeleyebiliyor. evliliği çat diye kafana estiği zaman bitiremezsin, belli bir bedeli olur, bu bile yeterli bir sebep.


olaya hiç çapkınlık maliyeti açısından bakmamıştım. bundan sonra çapkınlık yaptığımda hesapalama yapıcam ve kendime üst sınır belirleyeceğim. evlilikle bağını henüz çözemedim. konuya çok uzağım sanırım.


scudman1
(13.01.20)
Evlilik riskli iş hocam, boşanıp sonra gelirin yarısını karşılıksız vermek de ihtimal dahilinde :)


Ben acikliyim.

Capkinlik maliyetli evet ve evlilik degil. Ama evlilikle kiyas yaparsaniz:

100k bir dugun ortalama maliyeti.

Bununla ortalama 100 kez bulusabilirsiniz.

Buradan hareketle dusunurseniz olayin vehameti ortada. Kimse 30k bulamiyor ki askere gitmesin..


baldan kaymak
(13.01.20)
Evliliğin zıttı niye çapkınlık oluyor ki? Düzenli ilişkisi olup hem evlenmek istemeyen hem de duygusal ve cinsel ihtiyacını karşılayan erkekler de evliliklerin düşmesinin sebebi olabiliyor.


Bruce
(13.01.20)
Eğer konuyu seks sayısı birim maliyetine indiriecek kadar terbiyesizleşirsem;

Evlilikteki seks sayısı başına düşen birim fiyat bekarlıktaki seks sayısı başına düşen birim fiyattan çok fazla.


John Bloor
(14.01.20)
insanlar genelde "seks başına ücret"ten fazlasını düşünecek kadar kompleks canlılar çünkü.


der meister
(14.01.20)
john bloor efsane bir yorumla konuyu netleştirmiş :D +1

bruce +1


dafuq
(14.01.20)
sadece cinsel ihtiyaç gidermek için evlenen insanlar hayal kırıklığına uğrar, her iki yılda bir başkasıyla evlenmesi lazım :)


ravenudon
(14.01.20)
Sebebi maliyet değil, Türkiye'deki çarpık ilişki kültürü. Bizim millet Avrupalı zaten değil, Ortadoğulu olmasıyla da barışık değil; hem Avrupalılar gibi 30 yaşına kadar evlenmeyelim sevgililerimiz olsun istiyor hem evlilik dışı cinsellik geniş bir çevrede tabu. Erkekler yokluk içinde bu vermedi belki bu verir diye en leş kızın peşinde bile köpek oluyor. Sonuç: Yeryüzünün en kibirli, egoist, antipatik kız milleti. Bunları çekeceğime 31 çekerim diyen erkekler türemeye başladı.


rldofiui
(15.01.20)
ne maliyeti hacı.. 3 farklı şehirde 3 tane sevişme kankam var. hiçbirine gitmiyom hepsini sırayla evime çağırayırum. tek maliyet pre =D evlenene kdar sevgilin olmasın sadece sevişme kankan olsun.


(.)
(15.01.20)
evlenince çocuk da yapabilirsin ama. onun maliyet avantajlarını neden hesaplamıyosun. bi de evlenince kadın yemek yapıp ütünü yapıyor. bunları da maliyetten düş.


xvyz
(15.01.20)
(21)

işsizlik ve intihar

Son zamanlarda işsizlik kaynaklı intihar vakaları görüyorum.Ne bileyim bunlar hiç mi simit satayım vb düsüncesi içine girmiyor ? Neden direkt canına kıyıyolar ? Bu kadar intihar kolay mı ? Türkiyede cidden açlık var mı ? Belediye vb kurumlar yardım etmiyor mu ?
Son zamanlarda işsizlik kaynaklı intihar vakaları görüyorum.Ne bileyim bunlar hiç mi simit satayım vb düsüncesi içine girmiyor ? Neden direkt canına kıyıyolar ? Bu kadar intihar kolay mı ? Türkiyede cidden açlık var mı ? Belediye vb kurumlar yardım etmiyor mu ?
problem34
(05.01.20)
hiç simit satmayı denedin mi?


rentts
(05.01.20)
Onlar simit satmayı düşünüyordur da, işveren bu bizle kaç gun simit satabilir ki, sonuçta üniversite mezunu, yarın bir gün bırakır gider, istediğimiz gibi de ezemeyiz diyip işe almıyordur.


Memurlar.net sayfasında isyan eden kişileri görebilirsiniz. İyi puan alıyorsunuz mülakatta eleniyorsunuz. Özele gidiyorsun "sen bizi bırakıp gidersin" diyorlar.

İnsanlar çaresiz kaldığı için intihar ediyor. Ben hiç kimsenin masa başı iş olmadığı için intihar ettiğini düşünmüyorum.

Ve evet, yardım eden kimse yok. Aç olan kişilerin sayısı oldukça fazla.


İntihar etmek için sadece aç olmak gerekmiyor. Aslında kimse kolay kolay açlıktan intihar etmez zaten, bazı şeyleri gururuna yediremediği için eder. Yoksa git sokakta bir lira iste milletten karnını doyurursun yine yada lokantaları gez karnım aç param yok de illa ki yemek verir sana birileri. Hayattan beklentisi kalmamıştır, bugüne kadar istediği hiçbir şey olmamıştır, toplum baskısından yılmıştır, aile baskısından yılmıştır, arkadaşı kalmamıştır vs. bin tane ana sebep var aslında. İşsizlik bataklığına girdiğinde bunların birçoğu default olarak geliyor zaten. her gün babandan 20-30 lira harçlık beklemek koyar insana bir süre sonra. Arkadaşların bir yere gider paran olmadığı için gidemezsin, gitmek istesen bile giyecek doğru düzgün kıyafetin olmayabilir, gururuna dokunduğu için türlü türlü bahaneler uydurursun, bir süre sonra ister istemez asosyal olursun, ondan sonra da intihar fikri kafanda ciddi yer etmeye başlar.


mesa
(05.01.20)
@rents sokakta kağıt dağıttım.Simitte satarım.

@geçergünugradım ve @mesa sanırım haklısınız ama intihar sırf iş bulamıyorum diye olmamalı .İnsanı iş bulamamak girişimci yapmalı !


problem34
(05.01.20)
bir işsiz olarak söyleyebilirim ki etmiyor. işsiz gençleri anlayamıyorum bende. ama 30+ işsizlik ağır geliyor insana. kimseden para isteyemiyorsun birde insanın gururu kırılıyor yani. ama 30 yaş altı hele 22 23 yaşında gencecik çocukların yapabileceği bir sürü iş var. bir çoğu üniversite mezunu olduğu için "iş" 'i kendine yakıştıramadığı için çalışmayıp bunalıma giriyor. tanıdığım bir sürü minibüs şöförü seyyar satıcı vb var üniversite mezunu. biraz onur kırıcı olsa da hayatın gerçeği çalışıp para kazanmak. ama gençler biraz şey... şey işte... yani bir sürü bar günlük 100 150 liraya işçi arıyor, tanıdığım 2 bar sahibi çalışacak adam bulamıyor her hafta birini işe alıyorlar, önümüzdeki hafta "bu iş zor" diyerek insanlar işten çıkıyor. sebebi de kendilerinin üniversite mezunu olması diyor arkadaşım. ama türkiyede ciddi manada açlık var. bunu tartışmak yersiz olur. ülkede çalışsan bile açsın şu an. asgari ücret açlık sınırının "biraz" üstünde, yoksulluk sınırının ise epey altında. dolayısıyla büyük bir kesim aç, ama genel olarak çok büyük bir kesim yoksul diyebiliriz.


Tears of Devil
(05.01.20)
işsiz insan nasıl girişimci olsun peki? örnek verin mesela. cebinde para yok girişimci olacaksın?

kuzenim ankara antlaşmasıyla ingiltereye gitti. tüm birikimi gitti. ailesi de üç evini sattı.


O zaman genç işsiz %25'in tamamı çıksın simit satsın, pazarda limon satsın, kağıt toplasın. Hatta bunların büyük bir bölümü de 4 yıl okumuş olsun. Okumamış kitle de siyasi bağlantıları ile bağladıkları işlerle altlarına Range çeksinler. Böyle mantık olur mu yav? Aynen islam devriminden sonraki İran ve Amerikan işgalinden sonraki Irak'taki gibi senaryolar. Kasım Süleymani inşaat işçisiyken komutan yapılmış. Irak'ta tanıştığım işadamı vardı, mütahhitlik yapıyordu, Saddam döneminde bakkal işletiyormuş, sonra koskoca mütahhit yapmışlar adamı. Hocam işte bu ziniyet gençleri intihara demesek bile karamsarlığa sürüklüyor. Devletin görevi elbette her gence iş bulmak, her açı doyurmak değildir; fakat piyasayı canlandırıcı ve her bireyin kendi ayakların üzerinde durabilceği ortamı desteklemektir. Bizim iç politika ayrı, dış politika ayrı... Aha Suriye bitecek mi diye düşünürken Libya başladı. Böyle yönetilmez...


malheiros
(05.01.20)
Hocam şimdi dünyada bin bir çeşit insan var. Milyon tane farklı karakterde insan var, milyon tane farklı yaşanmışlığı olan insan var. "Bak ben simit sattım bla bla yaptım herkes yapsın" diye bir genelleme yapamazsın. Kahve muhabbeti olur yani bu. İnsan psikolojisi bu kadar basit bir şey değil.


mesa
(05.01.20)
sokakta simit falan satamazsın.
çorap bile satamazsın.
bir sefer kadıköy de midye satan bir çocugu 15-20 kişinin dövdügünu gördum. iki uc kişi olsa ayırırsın bu oyle degil bildigin çete gibiler. tezgahı kafasına vura vura kırdılar.


kulustur
(05.01.20)
İnsan psikolojisi bu kadar basit bir şey değil.

nerede yaşıyorsunuz bilmiyorum ama dünyanın birçok ülkesinde açlık var.

olayın belediyenin yardım edip etmemesiyle alakası yok. bu soru için bir uzmanın cevap vermesi gerekir. bunlar da, ekonomist, toplumbilimci, ruh bilimci ve ruh doktoru.

olay gerçekten simitlik bir durum değil çünkü. bireysel bir ihtihar ancak uzmanlar bunu farklı ve gerçekçi boyuttan açıklar. burda da o yok.


Olaya sadece sokakta bir şey satmak yönünden girip gideceğim. Her köşe tutulmuş siz tek başınıza bir şey yapmak isteseniz dayak, tehdit vs ile yaptırmıyorlar . Sandığınız kadar kolay değil.


aynen damla sakızlının dediği gibi geçen tvde zabıta simitçinin simitlerini götürdü. adam 750 liram gitti diyordu.

bir de çiftçilere destek vereceğiz dediler. tarım kredisi desteği verenler 50 bini 150 bin olarak ödüyormuş.bunun linkini bulamadım. fox haberde izlemiştim 2 gün önce.


İşsizlikten dolayı intihar edenlerin sebepleri arasında son şey paradır.


oylesine sordum
(05.01.20)
Sokakta mafya ve çeteler var kolay değil o işler. Anında tepene çökerler senin.


Simitçi çok acil işim çıktı, tezgaha bakar mısın desin sana yalvara yakara. Sen de kabul etmiş ol, o 10 dakika sana 10 yıl gibi gelir, tanıdık biri görse rezil olucam düşüncesiyle kurdeşen dökersin


sen nerede yaşıyorsun l.a'da falan mı?


anarsika
(05.01.20)
İnsanlar durumlarının düzelme imkanı olmadığını düşündükleri için hayatlarına son veriyorlar.

Ayrıca, sanki simit satmak çok kolaymış gibi yazmışsınız. Küçük girişimcinin Türkiye'de devlete veya devletin gayriresmi aygıtlarına (mafya vb.) haraç vermeden serbestçe iş yapması mümkün değil. Simit ve limon satmayı geçtim dilenemezsiniz bile. En iyi ihtimalle vergi gelirinin dörtte üçü dolaylı vergilerden sağlanmıyormuş, kimse vergi kaçırmıyormuş gibi tepenize çöküp "sen devletine nasıl vergi ödemezsin" diye tepene çökerler.

İşsizlikten fırsat yaratıp girişimci olmak için mülkiyet haklarına saygılı bir hukuk devletinde yaşamak lazım.


bruce mclaren
(05.01.20)
@angina instagramdan satış yap,büyük şehirde iş ara hayat güzel !


problem34
(05.01.20)
insanlar onca sene dirsek çürüttükten sonra günde 10 saat karın tokluğuna çalışmak istemiyorlar, hele ki diğer insanların nasıl yaşadığını çok daha rahat bir şekilde görebildikleri böyle bir devirde. bunun adı da "şımarıklık" oluyor, "nankörlük" oluyor. bu zihniyetteki adamların yatacak yeri yok. yattığı yerden para kazanmak isteyen birinin intihar ettiğini zaten görmezsiniz. o fakir diye beğenmediğiniz, iş beğenmediğini söylediğiniz insanların çoğu türlü türlü aşağılamalara, terbiyesizliğe maruz kalarak sırf karnını doyurabilmek için türlü türlü işte çalışıyor genelde. onca sene eğitim aldıktan, belli bir alanda kendilerini geliştirdikten sonra insanca simit satabilmekten fazlasını yapmak istemeleri tuhaf mı?

bugün 4 bin lira maaş alan şanslı sayıyor kendini. bu parayla ne yapabiliyorsun sen mesela? ömür boyu çalış. ev mi alacaksın? araba mı? sabah akşam peynir ekmek yersen belki 45-50 sene sonra yaparsın işte. insanların psikolojisi bozuluyor. kimse yatmak ya da saraylar sahibi olmak derdinde değil. sadece şunu soruyor insanlar: başkaları refah içinde yüzerken ben niye bunca uğraşıma rağmen hep mücadele etmek zorunda kalıyorum? etsem ne olacak, ömrümü sırf aç kalmamak için çabalamakla mı geçireceğim?

buna diğer sorunları da ekle, dağ gibi büyüyor işte. psikolojin bozuluyor. çalışkan, mücadeleci, yırtık insanlar yerine göre günde 16 saat çalışır, gardırobun içinde uyur, tuvalette yatar vs... onlara helal olsun tamam ama bu "norm" değildir. insanlık onuruna, gururuna yakışan bir şey değildir. insanların bunu normalleştirmesi, insanlardan bunun beklenmesi şerefsizliktir. hele ki okula gitmiş, eğitim almış, 22-23 yaşına kadar dirsek çürütmüş insanların yarına çıkıp çıkamayacağını düşünmek zorunda kalması devletin ve düzenin ayıbıdır. hiçbir kimse insanca yaşayabilmek için "katma değer üretmek" zorunda olmamalı; komünizmi mabadından anlayan arkadaşlar gibi "doktorla işçinin maaşı aynı olsun" falan demiyorum ama insanlar iş bulabilmeli ve günde 8 saat çalışan her insan belli standartlara kavuşabilmelidir. oyuncak değil bu, insan. haftada 40-45 saat çalışan insanlar bir parça et yiyemiyorsa, yırtık ayakkabısını yaptıramıyorsa bunun sorumlusu o insanlar değildir. devletin görevi de bu insanlara sahip çıkmak, insanlara iş ve yaşam konusunda destek olmaktır.

robot değiliz hiçbirimiz. sen yıllarca uğraşıp bir ev yapsan, ben de seninle dalga geçer gibi gelip dinamitle patlatsam "neyse yenisini yaparım" deyip gidecek misin? hiç üzülmeyecek misin? bu ülkenin başına ne geldiyse bu garibanlığı normal bulan, hak arayana "nankör" diyen, vasatlığı ve varoşluğu yücelten anlayıştan geldi. bunu üniversite mezunu olup da iş bulamadığı için intihar eden insanlar yerine gidip patronlara anlatsanıza. onlara sorsanıza bakalım çalışanları tembel miymiş?

ulan benim annem 50 yaşında sabah akşam, gece gündüz demeden çalışıyor. bir ara temizliğe giderdi, ben masaj yapmasam ertesi gün yerinden kalkamıyordu kadın. şu kadıncağız 200 lira fazla istese "tembel" olacak, "nankör" olacak; iyi yaşayamadığı, çocuklarına gelecek sağlayamadığı için psikolojisi bozulup da intihar etse "niye simit satmamış" olacak öyle mi?

şu kapitalizmi, patronları, girişimcileri sevdiğiniz kadar sadece insanca yaşamayı arzulayan ve bunun için halihazırda haftanın 40-45 saatinden vazgeçmeyi göze almış insanları sevseniz ya lan, çok mu zor?


der meister
(05.01.20)
Soru saka gibi
Der meister +1


hindistan cevizi
(05.01.20)
@der mister o kadar güzel ve net yazmış ki ekleyecek bir şey bulamadım cevap olarak.


nifak tohumu
(05.01.20)
(2)

ikili ilişkiler ve kadın

Örneğin kadınla iş ilişkin varsa kadın gayet pasifize ve ciddi bir şekilde hiç bir şey söylemezken aynı kadın ile gönül ilişkisine girdiğin an kadın her işine karışan ve her dediğinde tasarruf hakkı olduğunu düsünmeye başlıyor.Kendi malun mülkün vb şeyler de hemen sahiplenici bir tavra giriyor .Bu n
Örneğin kadınla iş ilişkin varsa kadın gayet pasifize ve ciddi bir şekilde hiç bir şey söylemezken aynı kadın ile gönül ilişkisine girdiğin an kadın her işine karışan ve her dediğinde tasarruf hakkı olduğunu düsünmeye başlıyor.Kendi malun mülkün vb şeyler de hemen sahiplenici bir tavra giriyor .Bu neden sizce ?
problem34
(30.12.19)
İlişki konseptini öyle öğrenmiştir.


plutongezegendegilmi +1
türk kadını genelde böyle ya, doğrusunun bu oldugunu düşünüyorlar galiba


dafuq
(30.12.19)
(5)

Bu yeni araba kaç paradan satılır ?

Togg un arabası kaç paradan gider ?
Togg un arabası kaç paradan gider ?
problem34
(29.12.19)
gitmez. 3 5 tane zengin biz aldık siz de alın demek için alırsa alır. tabi bu arabanın üretilmesi durumunda geçerli. yoksa gördüğüm kadarıyla arabanın dışı zaten italyan ama içi tam türk kafası, her yere ekran koy, ekranda mavili yeşilli ışıklar döndür millet alsın. bu 10 liraya telefon kılıfı satan dükkanların her yere led yerleştirmesiyle aynı şey. bir ürünü ne kadar ışıklı civcivli yapıyorsan o ürün o kadar yalandır. teslanın ıvırın zıvırın araçlarını incelediğin zaman sadeliğin ve minimalizmin genel tasarıma hakim olduğunu görürken bizimkiler gaziosmanpaşa şanzelize kafe gibi bişey yapmışlar. bunun daha yazılımı var, yapay zeka'sı var. güvenliği var, var oğlu var. birde fiyatın 200 250 bin civarı olacağından bahsediliyor, o paraya kimse almaz. çünkü euro ncap testi yapılmış, güvenliği ve bilinirliği üst seviyede yüzlerce alternatif varken ne idüğü belirsiz, her sene tasarımı değişen bir arabayı almak istemez insanlar. zira 2 sene önce de saab'dan bir tasarım almıştık yine %100 yerli bu şimdi tüm dünya önümüzde diz çökecek falan diyerek. dolayısıyla ben pek kimsenin alacağını düşünmüyorum. ama bir çok yere arabanın hibe edileceğini düşünüyorum. tabi birde araba üretilecek diye bir sürü para çevrilecek muhtemelen. milyar dolarlar kayboldu araba projesini xxx ler bozdu diye haberlerde izleriz 2 3 sene sonra.


Tears of Devil
(29.12.19)
bugün satışta olsa, fiyatın 500bin altında olması imkansız. teşhir edilen arabanın aynısını yapacaklarsa elbette. zamanla, şunu çıkardık bunu değiştirdik derlerse bilemem. mesela ilk olarak, aynalarının klasik dikiz aynasına dönüştürüleceğini düşünüyorüm. menzili düşürülür vs. vs... sonra 400bin'e ekonomik modelini piyasaya sürerler...


malheiros
(29.12.19)
vietnamın yerli otosu vinfast ile aynı araç zaten bir kaç makyaj öğesi var. sedan 34bin dolar suv 49bin dolar civarı yazıyor nette. 4 ekranlı değil de tek ekranlı daha fakir edition olup 40bin dolar civarı olsa alınabilir suv. taksit ve faiz indirimiyle satılacaktır. clio 99.500 olduğu yerde 150bin 200bine o araçların satılması imkansız. bedava verilecek demekle eşdeğer.
Bekonun yaptığı çamaşır makinasından farkı yok. ticari eşya sonuçta. %100 yerli falan olmadığı ortada ama umarım başarılı olur. düzgün taksit seçeneği olursa alırım ben.


bahoho
(29.12.19)
Orta sınıfın ulaşabileceği bir fiyat olmayacağı kesin. Her seyiyle pahali bir otomobil oldugunu belli ediyor. Kamu kuruluslari ve piyasaya daha yeni cikmis kronigi bilmemnesi bilinmeyen ne oldugu belli olmayan bir arabaya premium araba parasini basabilecek kadar parasi cok olan insanlar alır anca.

Tabii gercekten piyasaya cikarsa. Dereyi gormeden pacayi sivamayalim. Nitekim boyle tesebbuslerin kasla goz arasında yok olup gittigini daha önce gormemis degiliz.
Daha ortada hicbir sey yokken milletin "ben alicam abi guzel araba" demesi de komik geliyor.


stavro
(29.12.19)
ben togg un bu süreci iyi yönetemediğini düşünüyorum.

tutar konusunda rakam verilmeme sebebi henüz bir yatırım karşılığında üretim yapılmamış olması. bu araba belki şu an tek adet 5 milyon lira görünür. seri üretime geçildiğinde maliyet 5.5 milyon olur ve 100 araç uretilirse 550 bin gibi bir rakam ortaya çıkar. yani demek istediğim fizibilite olarak biz analistler hesaplama modeli çalışırker model ve o model bahis herşeyi tam bir bakış açısıyla hesaplarız. ancak burada eksiklikler var.

instagram hesabı olmayan, aktif sosyal medyası olmayan bir kurum togg. bu bağlamda kriz durumunda hızlı olmalarını beklemediğimden 2023 ve sonrasında birşeyler olacağına inanıyorum.

aracın sedanını daha çok beğendim ben. suv bize fazla görünüyor. c yada b segment sedan modeli için ödeme seçeneği olacağına da inanıyorum. zira öncelikli müşteri kitleri türkiye olmalı bence.

bankalarla iş birliği yapıp 60 ay vade ile bir plan sunulur gibime geliyor. zira daha fazlasını hak karşılayamaz.

avrupalı da kronik sorununu bilmediği bir araca yatırım yapmaz.

araçla ilgili arka ışıklarının maliyetsel olarak yüksek görüyorum. kaza durumunda masrafı yüksek çıkabilir. duster gibi araçlarda kare arka stop kullanılması yada audi arkasının bizimkine benzemesinin sebebi bir köprü düşünce oluşturabilir.

ama belirtmeliyim ben gurur duydum. inş bir ödeme kolaylığı sunulur da bende alırım.


baldan kaymak
(29.12.19)
(13)

Çapkınlık kötü mü ?

Çapkınlığa bakış açınız nedir ?
Çapkınlığa bakış açınız nedir ?
problem34
(26.12.19)
evli çoluk çocuk varsa kötü yuvanın yıkılması ailenin dağılmasından etkilenebilecek çocuklar vs vs. ama bekarsan olabilir neden olmasın ki.


denklemci
(26.12.19)
hayatta sana güvenen,inanan insanlar varsa her halükarda kötüdür..


Heyhat
(26.12.19)
İçinde kandırma varsa kötü, yoksa açık açık "ben böyleyim" diyene kimse de bir şey demez (imrenenler olabilir - swh)


SiyamkedisiZorro
(26.12.19)
Bu tip insanların yetersiz insanlar olduklarını düşünüyorum. Üstelik bununla övünüyorlarsa daha kötü.


rock n roll
(26.12.19)
Söz verdiğiniz bir eş/sevgili, sorumlu olduğunuz; bu davranışınızdan etkilenecek insanlar (çocuk/iş vb) yoksa ve tamamen dürüst bir şekilde bu özelliğinizi ortaya koyabiliyorsanız bir problem yok. Kimi insan elisıkı olur, kimi aşırı cömert, kimi huysuzdur, kimi sorumsuz, kimi de güleç... Kısacası herkesin kendine has bir özelliği vardır. Ama fark insanın bunu gizlememesidir. Siz de flört ettiğiniz insanlara başından ben çapkınım diyebiliyorsanız neden olmasın? Çapkın biriyle beraber olmak isteyip istemeyeceklerine de onların karar verme hakkı var çünkü.
Birilerinden saklayıp gizleyerek yaptığınız herşey aldatmaya girer. Yalan üzerine kurulu bir hayat ve ilişkiler bütünü sürdürmek bir karakter (ki bu durumda karaktersizlik oluyor) meselesidir.


balik kraker
(26.12.19)
Evliyse çok kötü
Bekarsa kimsenin (ve özellikle kendinin) canını yakmayacaksa ayda yılda bir hoş görülebilir


etna
(26.12.19)
bazısına yakışıyor, sevimli duruyor ama ben yapmam, yapana da yaklaşmam.


Jesus Christ
(26.12.19)
Balık kraker +1
Ayrıca bu çapkınlık durumu dönemsel değilde bir yaşam biçimini almışsa bir uzmanla görüşmesinde fayda var. Altından bambaşka nedenler çıkabilir. Salt çapkınlık ya, ben böyleyim diyen tüm arkadaşlarım, tanıdıklarım bir süre sonra ağır depresyonlara girdi, çok zor süreçlerle mücadele etti altındaki nedenleri irdelemedikleri için.


Phoebe
(26.12.19)
evlenene kadar iyi evlendikten sonra kötü


yardım edin
(26.12.19)
Çapkınlıktan kasıt flörtözlükse bilemem, mizaç meselesi. Ama yürüyen STD olmak çok kötü bir şey, öylelerinden kaçarım.


stoa
(26.12.19)
çapkınlık denince kulağa öyle gelmiyor ama, zamparalık kötü. çapkınlık = zamparalık


firemanjonny
(26.12.19)
Flörtözlük diye düşünürsek, bekar ve sevgilisi olmayan biri için, sorumluluğu olmayan biri için no problem. Ama sevgilisi varken çapkınlık yapmaya devam ediyorsa onu karakter yapısı olarak kabul edemeyiz bence şerefsizlik olur.


megalomaniac
(26.12.19)
Sevgilinizi, soz verdiginiz kisiyi aldatacak kadar serefsiz soysuz ve korkak biriyseniz, evlenince de kukunuza ya bullugunuze bir sey konmuyor arkadaslar, ayni serefsiz soysuz ve korkak olmaya devam ediyorsunuz.
Evlilige bu hastalikli bakis acisi beni cok rahatsiz ediyor.
Soz verdiginiz birine karsi Yalan soyleyerek yaptiginiz capkinlik aktivitesi hicbir sekilde kabul edilemez.


kassiopeia
(26.12.19)
(5)

ahmet davutoğlu-ali babacan

Bu ikisi yüzde kaç alır ? İkisi de ayrı parti kurdu.İşin ilginci Her akpye genel başkan olan iktidarı kaybedinde muhalif oluyor .Ahmet davutoğlu-Abdullah gül -Yakında binali yıldırım da muhalif olursa şaşırmam :))
Bu ikisi yüzde kaç alır ? İkisi de ayrı parti kurdu.İşin ilginci Her akpye genel başkan olan iktidarı kaybedinde muhalif oluyor .Ahmet davutoğlu-Abdullah gül -Yakında binali yıldırım da muhalif olursa şaşırmam :))
problem34
(13.12.19)
bunlar cok buyuk oy potansiyeline sahip olamazlar ilk etapta, sadece biraz oy calarlar, % 3-5 gibi bir oylari olur, kemik kitle reis neredeyse oraya yanasir, reis onemli


exlibris
(13.12.19)
iki parti toplamda %5'i görürse bile şaşarım, %2-3 arası bekliyorum. ha sen kimsin dersen düz vatandaşım. sözlükteki yorumlara bakıyorum da insanlar çok pozitif yahu, "halk siyasal islam'ın ne olduğunu gördü, bir daha buna geçit vermezler" falan diyor hahaha yahu ne alakası var, bizim millet cebindeki para azalınca aklınca erdoğan'a mesaj vermek için tepki gösterdi işte alt tarafı, babacan amerika'dan birazcık para getirsin de hepsi yine siyasal islamcı olur. türkiye'de sanki böyle bir bilinç varmış gibi "siyasal islam'ın ne olduğunu gördüler" yazılması komik geliyor bana. adamlar hala dış güçler zart zurt diyor, mevcut durumu siyasal islam'a bağlayabilecek zekası olan zaten en başından beri bunlara oy vermiyordu ki.


der meister
(13.12.19)
Ani bir etki olmasa da tabi ki etkili olacaklarını düşünüyorum. Özellikle Babacan'da büyük potansiyel görüyorum ben. Davutoğlu da ittifakla falan kendini bi şekilde meclise atmayı başaracaktır ama bence.

Halkımız şu an iyi durumda değil ekonomik olarak. "Hep ampule bastık, bu seçim de bu partiye basalım." diyebilirler. Bizim halkımız aslında bu tarz yenilikleri sever. Sadece günümüzde şu ana kadar bunu ifade edebilecekleri parti yoktu pek. Hatta AKP-MHP arası geçiş yapan oyların çoğunu alır gibi bu iki yeni parti. Bir miktar İyi Parti'den de alırlar. Çünkü aslında programlarını okursak daha İslamcı düşündüğümüz Davutoğlu'nun programı bile İyi Parti'den çok farklı değil.


nundu
(13.12.19)
İkisi toplamda %5 alsa ben de çok şaşırırım, toplamda alacakları %3 bile olmaz. Onun da tamamını AKP'den değil, İYİP, SP hatta kemik CHP seçmeni olmayan seçmenden bile bir tık alırlar.

AKP'den oy çalarız, Erdoğanı deviririz diye umutlananlar hangi halkın arasında yaşıyorlar ya hu?


John Bloor
(14.12.19)
bunlar akp tabanından oy çekecekler akp'de oy kaptırmamak için bunlarla çalışmak zorunda kalacak. mhp gibi.
%5-6 çekerler ki önemli baya.


(6)

şirketin tavrına bak

şimdi bir şirketle ortaklaşa iş yapacağız .Söz konusu şirket 2 kere erteledi görüşmeyi.Bugun de benim sabahtan acil işlerim çıktı.Sonrasında şirket yetkilisi benimle dalga mı geçiyorsun diye mesaj atmış . Sen kimsin ya sinir bozucu değil mi ? Direkt işveren de değil.Sadece iş paslayacağız birbirimiz
şimdi bir şirketle ortaklaşa iş yapacağız .Söz konusu şirket 2 kere erteledi görüşmeyi.Bugun de benim sabahtan acil işlerim çıktı.Sonrasında şirket yetkilisi benimle dalga mı geçiyorsun diye mesaj atmış . Sen kimsin ya sinir bozucu değil mi ? Direkt işveren de değil.Sadece iş paslayacağız birbirimize .Saçma değil mi ?
problem34
(13.12.19)
cevap dönmediysen eğer, sizin ertelediklerinizde siz dalga geçmek için mi ertelemiştiniz de :)

çok saçma.


foolrules
(13.12.19)
saçma. kurumsal ise o maile cevap ver cc'ye de 1. yöneticisini koy.


Daha önce 2 kere ertelediniz görüşmeyi maalesef bu sefer de bizim bir maazeretimiz çıktı.

İyi günler

Yazar cevap verirdim. Bu kadatir basit


ben genelde alakasız kişiler olunca cc'ye allah ne verdiyse yardırıyorum.


Sacma. Patavatsizlik yapmis. Sitem edersin de uygun bir dille edilir, paldir kuldur konusulmaz. Ustelik 2 kere kendileri ertelemis, nereden tutsan elinde kaliyor adamin tavrı.


stavro
(13.12.19)
bu maili yutsam, 6 ay uyuyamazdım heralde.
yardıysaydın.


ayaklibalik
(13.12.19)
(10)

Porche gibi arabaların yıllık maliyeti

400 500 k civarında dizel bir porche aracın yıllık maliyeti nedir ? Kasko-vergi-yakıt
400 500 k civarında dizel bir porche aracın yıllık maliyeti nedir ?
Kasko-vergi-yakıt
problem34
(10.12.19)
benimkinin 75.000tl

vergi+sigorta+kasko+6 aylık bakımlar+yakıt+lastik+muayene


mistikla
(10.12.19)
kasko vergi ve yakittan once "servis/bakim" daha onemli bence.

senede 20-25 servise gider herhalde, 4 lastik ustune fren diski balata yapayim desen herhalde o kadar harcarsin. mekanik olarak cok nazik araclar..

her araba sevenin gonlunde bir 911 yatar, orasi ayri mesele.


cooperr
(10.12.19)
kaskosu en indirimli halde 12 ile 20 bin tl arası çıkabilir. kendi aracımla orantılayarak söylüyorum.

vergisini bilemeyiz motor bilgisi vermelisin.

sürekli kullanımda yakıt olarak 10bin tl'den aşağı olmaz düşüncesindeyim.


false pretension
(10.12.19)
400 500 k ya 2012 2013 zorlasan 2014 dizel aliyorsun .Çoğuda 40 50 bin hasar kayıtlı.Sizce alınır mı ?


problem34
(10.12.19)
Aracın modeli çok önemli. Özellikle 4-5 yaşından sonra servis maliyetleri inanılmaz artıyor.


roket adam
(10.12.19)
abicim ısrarla motor ve model hakkında bir açıklama yapmıyorsun. biz muneccim miyiz de 400 500lük porsche için yorum yapalım? panamera mı cayenne mi düşünüyorsun?

eğer düşündüğüm modeller ise bu motorları vw yapıyor. iyi bir porsche ya da vw ustası bulursan iyi olabilir fakat yedek parça konusunda canın çok yanar. kişisel görüşüm ise 400 500lük porsche yerine (illaki lüks olacaksa) bmw, mercedes, audi falan bakarım. en azından ustası bol ve parçası nispeten daha ucuz porscheye göre.


false pretension
(10.12.19)
Benim çevremde bildiğim aylık ortalama 70.000 kazanan adam bile masrafı yüzünden bin pişman. Arabayı otoparktan çıkarmıyor. Türkiye’de her ay o arabadan bir tane alabilecek kadar kazanmıyorsanız bulaşmamak lazım.


catch the arrow
(10.12.19)
www.sahibinden.com Mesela bunun zaruri masrafı nedir?


problem34
(10.12.19)
verdigin linkteki arac ve turevleri ocak sondurur, tam pimi cekilmis bomba.
buyuk ihtimal son sahibi sen olursun, 1-2 sene bir sekilde binersin, bakimlari biktirir, satmaya kalksan kimse para vermez, deli eder adami. satamadigi icin araci ilk buldugu direge dolayip kurtulmaya calisan arkadaslar oldu :)

bu araclari sifira yakin alip patlamadan satacaksin, onu da turkiye sartlarinda malesef 300-400bin tl ile yapmasi imkansiz. yurtdisinda bile sifiri $150.000 civari bu araclarin.

illa premium arac hevesin ve 300-400 bin butcen var ise daha bilindik ve kurtulmasi kolay araclara bak. araci 60-70bin km'de al, 150bin km'yi gecmeden sal gitsin. almanlar 150'yi gecince bas agritmaya baslar, ne kadar iyi bakarsan bak. o eski balina kasalarin falan dayanikliligini bosuna arama, o isler eskide kaldi. kazasiz temiz araclara bak. bosuna kumar oynamaya gerek yok.


cooperr
(11.12.19)
Daha önceden uzun süreli bir kasko geçmişiniz ve indirimleriniz yoksa 20-25 bin kaskosu tutar.

Yıllık MTV 4750 TL

Yılda 10 bin km kullansan, sakin kullansan 8 litre mazot yakar. 10 bin km için yılda 5 bin lira yakıt parası, aşağı yukarı o kadar da bakım ücreti tutar.

Özel servislerde bakım 2 bin lirayı geçmez hatta.

3 yıl 30 bin km lastik değişsen önlerin tanesi ortalama 1500 arkaların tanesi ortalama 2000 liradır o çapta, 7-8 bin lira lastik masrafı olur.

Yılda 3 bin lira da lastik masrafı diyebiliriz kolayca.


John Bloor
(11.12.19)
(7)

evlilik falan

Yaşım 29 hala ciddi bir ilişkim yok ve gerçekten nasıl evleneceğimi bilmiyorum.Zor da beğenen biriyim.Nolucak sizce ?
Yaşım 29 hala ciddi bir ilişkim yok ve gerçekten nasıl evleneceğimi bilmiyorum.Zor da beğenen biriyim.Nolucak sizce ?
problem34
(29.11.19)
evlenmemeyi dert eder hale geldigine gore evleneceksin, bence.


ateistanbul
(29.11.19)
+ gelin adaylari bordo bereli gibidir, onlar seni bulur.


ateistanbul
(29.11.19)
Sanırım önce kendini ikna etmelisin. Çünkü ben de hala edemedim 30.

Bu arada gözlemlediğim evliliklerin bir çoğunun da beni uzaklaştırdığını söylemeliyim.


bagcivan
(29.11.19)
Er geç evlenirsin.


all girls dream
(29.11.19)
hazir yeni date'imi bekliyorken cok tuttum bu duyuruyu, arada gelip icimi dokebilirim bu esnada. ben de gecen hafta izinden gelip 29 oldum. senin aksine soyle bir sorunum var: kolay begeniyorum. dusuk ve bayagi zevklerim var. bir kadinin siyah ince corap giymesi onunla tekrar gorusmem icin yeterli bir sebep olabiliyor mesela. (erkegin de olabiliyor ama konumuz bu degil)

birkac olasilik var ama en olasisini soyleyeyim: bir gun o zor begenilerinin hepsinin bir arada olamayacagini gorup, zevklerini torpuleyeceksin. torpulenmis haline tav olacaksin yahut. yeterince gafil avlanirsan evlenebilirsin bile.

yine hayli olasi olan: halihazirda tamamen sana hitap eden biri karsina cikmayacak (bu iyi ihtimal)

dusuk bir olasilik: cikacak ama onunla olmayacak/olamayacaksin. iste buradan sonrasi karanlik.


ateistanbul
(29.11.19)
Neden illa evlenmek istiyorsunuz? Bu sorunun cevabini aramakla baslayabilirsiniz bence


kassiopeia
(29.11.19)
Rahat ol bro elbet sende bulursun belanı. Kaza gibidir geliyorum demez :)


Restclean
(30.11.19)
(6)

Adidas pijama

Bugun baktım eşofman fiyatı olmuş 400 TL çok fazla değil mi ?
Bugun baktım eşofman fiyatı olmuş 400 TL çok fazla değil mi ?
problem34
(24.11.19)
abartı derece zamlandı bence. dolar sanki 20 lira olmuş gibi her şeyin fiyatını 4-5 katına çıkardılar. ben şahsen kendimce boykot yapıyorum. migrosta dunlop markası var mesela çok güzel ürünleri var ordan alıyorum.


trajikomix
(24.11.19)
Çok. Asla almam.


glutamin
(24.11.19)
hem de ne! iyice saçmaladılar. açıkçası eşofmanları pazardan alıyorum, kalitesine göre her fiyata var..


54 pound yapiyor, burda cogu 20 civarina satiliyor kendi sitesinde, ilginc hakkaten


joelskellington
(24.11.19)
asla o para verilmez, 400 lira nedir... git pazardan cakmasini al ayni surede giyersin. sanki orijinal olunca cok farkli oluyor, bez caput iste


exlibris
(24.11.19)
Çok fazla. Ayrıca markalar iç piyasada bu fiyatları görüp neden müdahale etmiyor. Hatta benzer fiyatlamalar ürünlerin resmi sitelerinde de aynı şekilde bulunmakta. Nasıl dipsiz bir kuyuya düştük ki dibi de bulamadık.


creedwar
(24.11.19)
(3)

nasıl bilgisayar

https://tr.gearbest.com/2in1-laptops/pp_009188977053.html?wid=1433363sizce nasıl bi bilgisayar?İşlemcisi kötü mü?
tr.gearbest.com

sizce nasıl bi bilgisayar?İşlemcisi kötü mü?
problem34
(15.11.19)
apollo gölü.

deresi olsa iyiydi ama gölü iyi değildir apollonun.

şaka maka çöp.


Ben beğendim. Günlük kullanım için (web, dizi, excel vs.) iş görür hocam. Biraz ağır işler yapacaksanız sıkıntı olabilir, işlemcisi çok iyi değil çünkü.


tr.gearbest.com

tr.gearbest.com

Bu 2si nasıl ?


problem34
(15.11.19)
(9)

nilipek gibi sanatçılar

kimleri biliyorsunuz ?
kimleri biliyorsunuz ?
problem34
(13.11.19)
Sofar İstanbul olarak arayabilirsiniz. Ekseriyeti nilipek tadında.

Yabancı olarak keeley valentino, meiko, joy williams belki. Bunlar biraz daha ünlüdür ama.


lisw
(13.11.19)
Karsu belki.


yabancı lisa hannigan
yerli eda sena şenceylan


freebird5406_2
(13.11.19)
can bonomo


hot potato
(13.11.19)
melike şahin, cihan mürtezaoğlu, kahraman deniz


windows95
(13.11.19)
Hangi açıdan nilipeke benzeteceğiz?


kablelvuku
(13.11.19)
Sena Şener.


ravenclaw
(13.11.19)
@kablelvuku mıy mıy olması yönünden olabilir


owaki
(13.11.19)
sıralı tam liste için (bkz: şımarık sesli akustikçi kız furyası)


denek hayatım
(13.11.19)
(2)

kendimi aç hissetmiyorum

Kendimi aç hissetmiyorum.Yemek yeme alışkanlığım tamamen arkadaş ve bulunduğum ortama göre şekilleniyor ..Neden böyle ? Yani yanımda kimse yemwezse ben yemiyorum.
Kendimi aç hissetmiyorum.Yemek yeme alışkanlığım tamamen arkadaş ve bulunduğum ortama göre şekilleniyor ..Neden böyle ? Yani yanımda kimse yemwezse ben yemiyorum.
problem34
(09.11.19)
iştahın yok. bende öyleyim ama yapma öyle. ye acımasand GÖM TABAĞI


sonuncu nokta
(09.11.19)
benle takıl asla tok hissetmezsin.

tam tersi var bende. bilmiyorum sebebini. ama yemek lazım düzenli aralıkla. o yüzden düzen şart.


baldan kaymak
(09.11.19)
(3)

11 kasım büyük indirim

ne olur sizce ? neler indirim de olur ?
ne olur sizce ? neler indirim de olur ?
problem34
(07.11.19)
lol. büyük falan değil bindirim indirim. n11 in kendi mağzası olan tefal rowenta mağzasındaki fiyat değişimlerine bak:

urun.n11.com
urun.n11.com
urun.n11.com

fiyat takibi kısmından bak ne olmuş fiyat diye


HasanK
(07.11.19)
Her şey. Elektronik için amazon cyber monday ya da bilek fıraydey beklenir.


bahoho
(07.11.19)
önceden alacağın şeyleri fiyatı ile birlikte yer imi olarak kaydet, sonra indirim günü karşılaştır. yarısı yalan indirimin


eja
(07.11.19)
(3)

müzik uygulaması

ücretsiz nasıl kullanırız ? fizy -spotify falan
ücretsiz nasıl kullanırız ? fizy -spotify falan
problem34
(06.11.19)
Android telefonuma Spotify apk indirdim cayır cayır kullanıyorum. Sadece müzik indirme özelliği çalışmıyor. Onun dışında premium. Telefondan indiremedim. Pcye apk indirdim oradan telefona attım.


kckmlqm
(06.11.19)
ihackedit.com


000000
(06.11.19)
İoscular napsın?


problem34
(06.11.19)
(5)

hafif gobek çıkması

Kilo almamama rağmen hafif göbeğim çıktı neden olabilir ? Son 2-3 gündür hamburger-tantuni-çiğ köfte dürüm yemekten kaynaklı mıdır ? Ama bunları da yersem sadece o gün öğlen yemeği yiyorum .Tek öğün yani
Kilo almamama rağmen hafif göbeğim çıktı neden olabilir ? Son 2-3 gündür hamburger-tantuni-çiğ köfte dürüm yemekten kaynaklı mıdır ? Ama bunları da yersem sadece o gün öğlen yemeği yiyorum .Tek öğün yani
problem34
(06.11.19)
'kilo almama rağmen', ee ne olacaktı ki başka?


Kilon göbeğe gitmiştir işte ne var ki bunda?


Hareketsizlik.


kitik
(06.11.19)
kilo almışsınız + duruş bozukluğu


malheiros
(06.11.19)
plank çalışırsanız kilo verme anlamında faydalı olmaz ancak göbek çıkıntısını biraz düzleştirebilirsiniz.


zvonimir
(06.11.19)
(2)

cam hazne sorunu

https://urun.n11.com/kahve-ve-espresso-makineleri/electrolux-ekf3700-filtre-kahve-makinesi-P303445177 Bunun cam haznesi kırıldı napmalıyım ?
urun.n11.com

Bunun cam haznesi kırıldı napmalıyım ?
problem34
(06.11.19)
benimkini kediler kirmisti, yerine kulplu bira bardagi koydum. ama isiya dayanikli olmadigi icin zamanla ince ince catlama oluyor. simdi cam caydanlik var.plastik kapak gibiyi atmadiysaniz ayni boy cam caydanlik is goruyor. maksat plastigin ortasindaki cikinti damlama yerinin ordaki yayi ittirebilsin.


jimicik
(06.11.19)
Elektrolüx servisinden yedekparça ister gibi istiyorsunuz


SiyamkedisiZorro
(06.11.19)
(16)

Bu kız nasıl bu kadar hızlı evlendi ?

4 ay önce yürüdüğüm kız hatta baya sevgili olma aşamasına geldiğim kız evlenmiş.4 ayda hangi ara tanıstı bir de evlenme safhasına geldi.İlginç değil mi ?
4 ay önce yürüdüğüm kız hatta baya sevgili olma aşamasına geldiğim kız evlenmiş.4 ayda hangi ara tanıstı bir de evlenme safhasına geldi.İlginç değil mi ?
problem34
(02.11.19)
önceki sevgilisidir, görücü usulü evlenmiştir, zaten buna abayı uzun yıllardır yakmış durumda birisidir gibi çeşitli ihtimaller var. ilginç ama böyle şeyler oluyor; yeter ki evlenilmek istensin.


Bruce
(02.11.19)
kadınlar çabuk unutuyor çünkü. anında siliyor, devam ediyor hayatına. aşk acısı çektiklerine de inanmıyorum şahsen.


Ne guzel la iste.

Biriside alsa ya beni boyle. Mis :')


bir3iki7
(02.11.19)
Belki ben fesatım ama aynı anda iki farklı kişiyle flörtleşmiş olabilir.


Yok yani baktım ağustos ayında kıza çiçek göndermişim.Neyse sonra çiçek olayından sonra kız iletişimi kesti.Ağustos eylül ekim kasım ve evlenme .Abi nasıl oldu bu olay ya :( Ben de evlenicem :D


problem34
(02.11.19)
anadoluda bir söz vardır. düğün aceleye geldiyse gelin hamiledir diye. eski sevgilimdem iyi bilirim. bekle 7-8 ay sonra bi çeyrek takarsın yeğenine.


paudi
(02.11.19)
Kızlarda ani evlenme kararı almak erkeklere göre saha kolay


monkey
(02.11.19)
Hangi ara mı tanıştı?:) Belkide senden önce tanıyordu. Bu kadar saf olma.


el conquerador
(02.11.19)
Bir erkek iş arkadaşımın başına gelmişti. Ayrıldılar ve 15 gün sonra düğün dernekli olarak kız başkasıyla evlendi.
Amaç neydi, anlayamadık. Fena yıkıldı tabi arkadaşım.
15 günde...
4 ay yine iyiymiş.


pro9it9is9
(03.11.19)
seninki yine iyi. bana sulanan kadin 2 hafta sonra evlendi. biliyordum ayrildigini anlatiyordu. sordugunda da, istemedim. sonra bi baktim 2 hafta sonra evlenmis. inanmadim. evlilik cuzdanini gosterdi. bu arada eskiden tanidigina dondu. nasil igrendim anlatamam.

hormonlar leş iliskiler. kultursuzluk.

tum erkeklere sesleniyorum akilli olun. hayatinizi zehir etmek istemiyorsaniz akilli olun.


turbo sadık
(03.11.19)
bazilari 7-8 sene birlikte olup evlenmiyor ayriliyor bazisi da cabucak evleniyor. dogru yer ve zaman. bunda garip bir sey yok.


hot potato
(03.11.19)
büyük ihtimalle damat varken sen girdin olaya ekstradan


nahtoderfahrung
(03.11.19)
O çocukla zaten sevgilidir. yanlış anlama sen reklam arası gibi olmuşsundur. Kadınlar tehlikeli kardeşlerim.


cevabı sen vermişsin aslında

'ağustos ayında kıza çiçek göndermiştim, çiçzek olayından sonra iletişimi kesti.'

işte hem seni hem sevgilisini idare ediyormuş, çiçek olayında da sevgilisi anlayacak diye kesmiş muhabbeti.


futbolda üçüncü yedek kaleci vardır ya burada da o senmişsin brom, üzülme.


denek hayatım
(03.11.19)
aga senin boynuzlar tuzla'dan görünüyormuş.


datnet
(03.11.19)
(8)

erkekler niye böyleyiz ?

Şimdi instagramdan fake bir kız hesabı açtım .Tanıdığım bir kaç kız arkadasın hatta birisi eski sevgilimin hesaplarından takip ettiğim bir kaç erkek .Hepsi geri takip etti .Hep si de dm den yürüdü.Kötü davranmama rağmen hala ısrarla yürüyolar.Niye böyleyiz lan biz ? Valla instagramdan artık bir kız
Şimdi instagramdan fake bir kız hesabı açtım .Tanıdığım bir kaç kız arkadasın hatta birisi eski sevgilimin hesaplarından takip ettiğim bir kaç erkek .Hepsi geri takip etti .Hep si de dm den yürüdü.Kötü davranmama rağmen hala ısrarla yürüyolar.Niye böyleyiz lan biz ? Valla instagramdan artık bir kıza yürümeye korktum.Yani instagramdan bir kız bana dönüyorsa 10 erkekden 1 ine döndüğüm erkeğim.Enteresan niye böyleyiz .Aynısını erkek hesabı açarak yaptığımda olmuyor...
problem34
(02.11.19)
çünkü vajina çok pahalı. penis bedava.


sinek kral
(02.11.19)
Genelleme yapmak yanlış. Evet dedikleriniz yüksek oranda doğru. Şahsen ben bir takip isteği mesaj vs. aldığım da karşımdakine "sizi tanıyor muyum" şeklinde mesaj atarım. Kaç kişi atıyor bunu? Yüzde olarak %5'i geçmiyordur yüksek ihtimal. Bunu memleketin cinsel açlığından tutup da erkeklerin birçoğunun abaza olmasına kadar birçok yöne bağlayabiliriz.


Başkalaşım
(02.11.19)
32 yaşındayım. ne sokakta, ne sanalda hiç böyle olmadım. övünerek söylüyorum.


ya ben lan neyse
(02.11.19)
Aynisini erkek hesabi olarak actiginda olmuyor, cunku kadinla erkek bir degil.
Kutuplarda havanın soguk olmasina nasil sasirmiyorsak bu da sasirmamamiz gereken bir tabiat duzeni.


stavro
(02.11.19)
stavro +1

aynen katılıyorum, muhtemelen düşünsem 40 yıl aklıma gelmeyecek ibretlik bir cevap vermiş.


Ben de sahibindene kadın ev arkadaşı arıyorum diye ilan açtım, gelen mesajlardan biri:

Hello, I hope you're doing very well. I've seen your ad right now. You still looking for a renter? I wasn't planning to share the housing before I came here to Ankara, as I wasn't know the situation. But after I have seen everything, I'm very surprised because there's almost no one here speak other language than Turkish! Life here is very hard without Turkish. I'm sorry for the writing for you in a late time, but I have no other leisure than this time.


banacevaplazım
(02.11.19)
"I'm sorry for the writing for you in a late time" kısmında çayı püskürttüm resmen. Türk kafasıyla "engriş" yazma olayı yok mu, bitiyorum :)


Genelleme yapılamaz ama çoğu abaza erkek böyle maalesef, aklı başında olan hiç bir adam bu durumlara düşürmez kendini.

Bedava peynir sadece fare kapanında vardır, zahmetsizce elde edilecek flört normal bir durum değil erkek için, ben olsam kuşkuyla yaklaşırım.


John Bloor
(04.11.19)
(9)

Doviz kazaniyor musunuz ?

İhracaat yapiyor musunuz ? Ya da ne iş yapiyorsunuz ?
İhracaat yapiyor musunuz ? Ya da ne iş yapiyorsunuz ?
problem34
(01.11.19)
evet, hizmet ihracatı.


aziz dostum jack
(01.11.19)
Anket sitesinden döviz kazanıyorum haha sıfırdan iyidir.


anarsika
(01.11.19)
Yurtdışında çalışarak kazanıyorum


megacracker
(01.11.19)
Yurt dışında çalışarak kazanıyorum +1


video montajı yaparak kazanıyorum.


new day new life
(01.11.19)
Yurtdışında çalışarak kazanıyorum


burka
(01.11.19)
Yurtdışında çalışarak kazanıyorum


hede hodo
(01.11.19)
Yurt dışına iş üretiyorum.


msb
(02.11.19)
Vay be ne kem gözleriniz varmış. Buraya yazdığımdan beri kazancım yarı yarıya düştü...


new day new life
(01.12.19)
(11)

30 yaşından sonra pilot olunur mu ?

Yardımcı pilot maaşı ne kadar ? Uğrasılmaya değer mi ?
Yardımcı pilot maaşı ne kadar ? Uğrasılmaya değer mi ?
problem34
(29.10.19)
FO maaşları 30 bin liraya yakın şu anda. Uğraşmaya değer mi diye soruyorsanız uğraşmaya değmez.


olunur.


rm
(29.10.19)
THY nin yetiştirilmek üzere aldığı pilot adayları, eğitimini tamamladıktan sonra f/o olarak başlıyor ve eğitim ücreti maaşlarından kesildikten sonra net kalan 30-35 bin lira arası.

Eğer daha iyi bir alternatifin yoksa uğraşmaya tabii ki değer.


cek
(30.10.19)
30 yas bu is icin cok geç değil ancak karakter olarak laf yeme laf kaldirma ozelliklerinizin olmasi lazım
Deger mi dersen hayati zor oyle tatil falan degil yorucu ama kazancı gömüp ileride yerim dersen olabilir(bunu söyleyip yapan göremedim)


basond
(30.10.19)
hafta sonu netflix'de "sully" filmini izledim. Tom Hanks Hudson nehrine zorunlu iniş yapan pilotu canlandırıyor. Ben kaptan pilot olma gerilimini kaldıramazdım.


SiyamkedisiZorro
(30.10.19)
yapan var cok yakin arkdasim, 30 unda thk de pilotluk egitimine basladi-32 egitim bitti tip aldi, 34 unde ozel bir havayolunda fo olarak basladi 37 sinde thy ye fo gecti, 40 inda kaptan pilot oldu.

bu is maas icin yapilmaz, gercekten istenirse yapilir demisdi bana. ki kendisi ilk fo lugunda oyle cok bi para almiyordu, simdi baya iyi tabi


cairo
(30.10.19)
finansal açıdan bakmak saçma. uçmak, pilot olmak hayalin olmalı. yoksa eğitimler, sınavlar sana zulüm gelir. öyle dişini sıkıp mezun olduktan sonra bir daha yapmayacağın tarzı bir üniversite bölümü de değil. mesela birisini biliyorum, yükseklik korkusu varmış ama pilot olmak istiyor. psikolojik sınavdan nasıl geçerim diye onu kasıyordu. böyle saçma şeylerle gelinip pilot olunmaz. her gün binlerce insanın hayatından sorumlu olacaksın. bu işi severek yapman gerek. uğraşılmaya değer mi diye sorarsan hiç başlama.


uçmak, pilot olmak hayali ne abi ben de bunu anlayamıyorum. neden pilotluk kutsal "ancak seversen yaparsın" yüceliğinde görülüyor gerçekten anlam veremiyorum. bu bir meslek değil mi ? finansal getiri götürüsüne, zorluğuna bakarsın, hayat tarzına uyacak mı, böyle bir hayatı istiyor musunu ele alır ona göre kararını verirsin. pros vs cons yani.

yoksa şu söylenenler bana tekerlek icat edildileli çok olmamışken "kars-erzurum arası otobüs şöförü olunur mu beyler?" sorusuna, otobüs şöförlüğü tutkun olmalı yoksa yapılacak iş değil demek gibi geliyor. kutsal olan, farklı olan nedir bu meslekte gemi kaptanlığından, uzun yol nakliye ya da yolcu şöförlüğünden ben de onu çözemedim. "good evening leydis and centılmen dear children" mi?


oyeaby
(30.10.19)
81'li arkadaşım 1 sene önce kazandı THY sınavını eğitimde şu anda


orion
(30.10.19)
Otobus soforlugunden farki olmayan bir meslek olsaydi otobus soforu maasi odenirdi pilota.

Ugrasmaya deger mi diye bir soru yok. Kendiniz karar vereceksiniz buna.


stavro
(30.10.19)
@stavro prensip olarak otobüs şöforü örneğini verdim. yapılan iş temelde aynı diye

ayrıca daha fazla para alıyor olmasının sebebi otobüse kıyasla daha pahalı ulaşım aracı olması (uçak vs otobüs satın alım fiyatı), daha yüksek teknolojiye sahip olması, daha az sayıda olması ve kaza yaşandığında ölüm riskinin daha yüksek olması gibi 'önemsiz' detaylar olmasın ?

gemi kaptanlığıyla kıyaslamak ister miydin mesela bir de ?


oyeaby
(31.10.19)
(10)

Sıradan biri olmak nasıl duygu

Her gün görüyorsunuz herkes bir pöpülerlerlik peşinde ve herkes sıradan olmadığını düsünüyor.Oysa yüzlerce sıradan insanlardan biriyiz.Buna alışınca ne hissediyorsunuz ?
Her gün görüyorsunuz herkes bir pöpülerlerlik peşinde ve herkes sıradan olmadığını düsünüyor.
Oysa yüzlerce sıradan insanlardan biriyiz.Buna alışınca ne hissediyorsunuz ?
problem34
(29.10.19)
Bana çok farklısın diyen çok fazla insan oldu. Belki de erkeklerin tavlama yöntemidir bilemiyorum ama bence bayağı sıradanım. Sıradan olmak üzerine düşünmediğim için de direkt şöyle hissediyorum diyemem. Fakat şunu iyi biliyorum popüler olmak adına hiçbir şey yapmam. Popülist hareketler dışarıdan inanılmaz itici görünüyor bunu biliyorum belki de o popülerliğin iticiliğini fark edip normal olmam sıradışı geliyordur birilerine de :)


Kediyi üzdün
(29.10.19)
Birçok insan için bambaşkayız. Öyle düşünüyorum, bu güzel.


Bence hayattaki en güzel şey bir bok olmadığını anlamaktır. Bunu anladıysan işte o zaman sıradan değilsin. Şimdi bir de sıradanlık kime göre ne demek ona da bakmak lazım.


Başkalaşım
(29.10.19)
Peki ya bizi sıra dışı yapan sıradan davranıp sıradan olduğumuzu düşünmemizse? Herkesin sıra dışı olmaya çalıştığı ortamda sıradan davranmak asıl sıra dışılık olmuyor mu?

Ben birçok insana göre sıradan olmayan, özellikli ve dikkat çeken bir insanım. Kendim ise öyle düşünmüyorum ve öyle davranmıyorum. Belki de o özelliklere sahip olmama rağmen sıra dışı gibi davranmadığım için sıra dışı geliyorum onlara. Ama benim için fark etmiyor çünkü onların ne düşündüğü beni ilgilendirmiyor. Ben sıradan yaşamaya çalışıyorum. Alışmalık bir durum yok, hep böyleydim o yüzden sıra dışıymış gibi davranmak nasıldır bilmediğim için karşılaştırma yapamıyorum.


Bruce
(29.10.19)
Çok edebiyat yapmaya gerek yok sıradan olmak dünyanın en güzel hislerinden


basond
(29.10.19)
çok huzur verici bir duygu. sen artık herkes gibisin. offf aşırı huzurlu herkes gülerse sen de gülüyorsun, herkes kınarsa sen de kınıyorsun, herkes onaylarsa sen de onaylıyorsun. bulunduğun toplumla senkronize olmak kadar güzel bir şey yok. ben bunu oyun haline getirdim.


for day to break
(29.10.19)
@basond+1


Amaranta ursula
(29.10.19)
Rahatlatıcı, mükemmeliyetçiliğin getirdiği tüm o baskıyı alıp götürüyor.


Olive
(29.10.19)
sıradan.


isimdeyim gucumdeyim valla "siradan miyim siradisi miyim" bos muhabbetler. siradanim ve bunda ne var? zamanimi duzgun kullansam yeter.


hot potato
(29.10.19)
(9)

Zengin insanlar ve kaliteli bir network

Bu tür networkleri nerede eldebiliriz ?
Bu tür networkleri nerede eldebiliriz ?
problem34
(28.10.19)
ozel liselerde okumak, vakif universitesinde okumak


anais
(28.10.19)
cocugunu ozel okula gonderip oradan network yapmak
her aksam belli yerlerde yemek yemek


anais
(28.10.19)
degisiyor tamamen aslinda.

siz bir sey veremiyorsaniz o gruplara, o networkleri yapamiyorsunuz. cikar iliskisi var yani.


duygusuzromantik
(28.10.19)
Biraz zor, gerçek bir entelektüel olmanız lazım. Yedi sülaleniz zengin olmalı


olaylar olaylar
(28.10.19)
Golf klubu


stavro
(28.10.19)
valla 1 tanesini yakalayacaksın. o seni beğenirse, ya da işe yarar görürse diğerleriyle tanıştırır.

alanında olan konferanslara bilmem nelere katılırsan ilgili kişilerle daha çabuk iletişime geçebilirsin.


qobel
(28.10.19)
zengin insanların bulunduğu yerlerde, onlarla ortak noktalara sahip olacak şekilde bulunarak. herhangi bir ortak noktan yoksa işin zor. edinmesi en kolay olanı ise "kültür".


roket adam
(28.10.19)
bin tane farkli zengin insan networku var urfali cigkofte partisi veren aga networku mu lazim, yuksek sosyete elinde sampanya ile tekne partisi yapan mi ya da new age girisim zengini ama disariya pek belli etmeyen 30 yas alti is adami mi ?

hepsine girersin de neden gireceksin ? girersin ama ne kadar uyum saglarsin, ne kadar tutunursun en onemlisi ne kadar mutlu olursun ?

amacin para kazanmak ise sana kazandirmazlar orasini ayrica not duseyim.


orpheus
(28.10.19)
eksi duyuru'dan degil, hehehe.


ebabil curnatasi
(28.10.19)
(17)

niteliksiz adamların zengin olması

bu çok sinir bozucu değil mi ya .Öyle insanlar nasıl bir sürü mühendis doktor veyahut nitelikli kişiler işsizken çok iyi paralar kazanıyor ?
bu çok sinir bozucu değil mi ya .Öyle insanlar nasıl bir sürü mühendis doktor veyahut nitelikli kişiler işsizken çok iyi paralar kazanıyor ?
problem34
(27.10.19)
uzun uzun anlatirim da kisaca cevap vereyim : cesaret

kimisi icin de vicdan yapmamak.(ahlaksizlik)


brkylmz
(27.10.19)
Hayatta şöyle bir kanun yok: "Nitelikli insanlar çok para kazanır". O yüzden, nasıl ki havaya attığın bir top yere düştüğünde bunu sen kabullenmesen bile gerçekleşiyorsa, aynı şekilde bunu da kabullenmesen bile gerçekleşecek


hümanist tabutçu +1

ayrıca "nitelik" dediğin şey çok sübjektif.
sadece doktor, mühendis, avukat olmak bir insana zannedildiği kadar nitelik katmıyor.
vizyon başka bir şey ve kimde olduğu da genelde pek belli olmaz.

çok vizyonsuz bir doktor ya da avukat, kafası çalışan bir esnafın yarısı kadar bile başarılı olamayabilir hayatta.
o yüzden nitelik denen şeyi neye ya da kime yüklediğine dikkat etmek önemli.


blatta hiberna
(27.10.19)
sinir bozucu değil. bu gerçeği çoktan kabullenmiş olmanız gerekirdi. epey geç kalmışsınız


dafuq
(27.10.19)
para kazanmak nitelik degil yetenek isidir, o yuzden en zenginler filozoflar degil tuccarlardir..


alttaraf
(27.10.19)
Çünkü maaşlı çalışarak zengin olunmaz. Ya devlete kapağı atıcaksın(siyasi anlamda) ya da kendin iş kuracan.


jelly bear
(27.10.19)
Nitelikle kastedilen diploma mi?
İki diplomam var ama esnaflık yaparak on kat fazla kazanıyorum. Demek ki senin nitelikte saymadigin niteliklerin varmis. Biri çok kazanınca sanılıyor ki kesin hodugun teki, hile hurda yapıyor öyle kazanıyor. O adam o kazancı hangi tecrübelerle, kimlerle mücadele ederek, hangi cilelerden geçerek elde etmiş soran yok.


deer hunter
(27.10.19)
çoğu babadan kalan parayla babadan kalan işi devam ettirdiği için zengin. babadan kastım herhangi bir akraba. para olmasa da bir şekilde daha kolay para kazanmasını sağlayan herhangi bir düzen var. '0 dan şöyle zengin oldum bunu aldım şunu sattım' laflarına inanmıyorum.

dolayısıyla para yoksa para da yok. bilgi para eden şey değildir, ülkemizde böyle anılsa da.

parayla başarının eşleştirilmesi zaten hata.


bugracaner
(27.10.19)
Üniversite mezunu adamlar bir şe girişmeden önce sürekli düşünür. Risk almaktan korkarlar, cesur değillerdir. İlkokul mezunu adam ise fazla düşünmez , gözü karadır cesurdur. Bunun sonucunda zengin olurlar. İlkokul mezunu adamların şirketinde üniversite mezunu adam çalışır.


Bilgi güçtür.

Daha fazla bir şey yazmayacağım, aradığın her sorunun cevabı üstteki cümlede var.


hayirsiz
(27.10.19)
bir akrabamin insaat sirketi var. kendisi ilkolulu bitirmemis. isleri iyi gitti ve eskisi gibi olmasa da iyi gidiyor.
yaninda bir suru mimar muhendis calisti. muhendis mimar begenmeyip degistiriyorlar.

kendisi girisken, esnek, cesur ve isini biliyor. siyasete bulasmaz, isinde gucundedir.
o kadar turkce de bilmez.

adamin suan milyonlari var, bir suru dairesi var ama her sabah saat beste kalkip, isciler ve muhendislerden once insaata, santiyeye gidiyor.

bildigim kadariyla universiteden mezun olmak, unvan ve diplomalara sahip olmak sizi zengin yapmayacak.

bilgi paradan daha degerlidir, orasi ayri tabii ki. ikisi kiyaslanamaz.

cok guzel bir soz var: filozof kral olmak istiyorsan, once kral ol.


para kazanma eğitimden ünvandan apayrı bir olay. ayrı bir motivasyon.

nitelik dediğin diplomaysa o nitelik falan değil. okumak yerine göre bir zaman kaybı.


OrangeYellow
(27.10.19)
Nitelik derken diploma, bilgi birikimi, genel kultur gibi ticaret yapabilme de bir niteliktiktir bana sorarsan. Dolayisiyla ilkokul mezunu zengin bir tüccara niteliksiz demem.

Beni soyle rahatsiz ediyor, birisi sadece anlamsiz videolar cekerek servet yaparken bir başkasi o miktarda parayi kazanmak icin koca fabrika isletiyor, onlarca kisiye istihdam ve onlarca tedarikciye is sagliyor. Bir ton da vergi oduyor, uretim yapiyor deger katiyor. Bu durum beni rahatsiz etmiyor değil. Ama tabiat idealist falan degil. Ya bu deveyi gidecek ya bu diyardan gideceksin.


stavro
(27.10.19)
Aslında cevap veren çoğu kişi de yanlış değerlendirmiş, okumak ve diploma sahibi olmak size çok kazandıracak bir iş garantisi sunmaz, eyvallah.

Ama her okumayan da ticarete atılıp başarılı oluyor gibi algılanmış sanki.

Üniversite bitirmeyen herkes zengin olmuyor arkadaşlar, ticarete atılan herkes de başarılı olmuyor.

Azınlık bir kısım başarılı ve zengin olabiliyor, işte bu azınlığa okuma ve yetenekli olduğun alanda seçim yapma imkanı verilseydi yine başarılı biri olurdu.

Her doktor aynı mı kazanıyor, deli gibi kazanan zengin doktorlar var mesela. Muayene ücreti 400-500 TL olan ve günde en az 10 (ki normalde daha fazla) hasta bakan doktorlar var.

Ayda 100 bin üzeri bir kazanç demek bu, hatta çoğunda pos cihazı bile yok, genelde hep nakit çalışılır ve fiş fatura hak getire.

Peki neden bu doktor ayda 100.000+ kazanırken diğer bir doktor atıyorum 7-8 bin sabit maaşla çalışıyor?

Aynı şeyi avukat için de örnekleyebiliriz, maaşlı çalışmak yerine kendi işini yapan mühendisle de.

Peki neden bu doktor, avukat, mühendisler diğerlerinden çok kazanıyor? Çünkü diğerlerinden daha iyi ticaret yapıyorlar, kendilerini geliştiriyorlar, kendilerini pazarlıyorlar vs.

Dünyada da çok örneği var, iyi üniversitelerde okurken okulu bırakıp ticarete atılan ya da bir üretim için girişim yapan çok başarılı insanlar var.

Ülkemizde kast sistemi yok gençler, okulu bırakın ya da basın istifayı atılın ticarete. Ama unutmayın başarılı olan ve çok kazanan tüccar sayısı batanlardan ve az kazananlardan çok çok az.


John Bloor
(28.10.19)
@john bloor:

verilen cevaplardan "okulu bırak, ticarete atıl, kesin köşeyi dönersin" anlamını çıkartmak için çaba lazım.

burada soru zaten diplomalıların niteliksiz olan kesimiyle, diplomasızların fazla kazanan kesimine odaklanıyor.
bunun küçük ya da büyük yüzde olması değil mesele.
kimse zaten çok iyi ve kariyerli bir cerrahı ya da avukatı tartışmıyor ki.


blatta hiberna
(28.10.19)
muayenesi 400-500 olan doktor çok az bu arada. amatör eğlendirir.

1)bir kere yok inşaat işi yapıyor çok para kazanıyor, yok bakkalı var, bilmemne, bunlar yalan. inşaat işi bir gün batar bir sonraki gün o adam el elde göt götte kalır. sanki bana michelangelo amına koyayım. ayrıca muhatap olduğu kişiler inşaat işçileri, ustalar belediyeciler, tapu vs. yani dünyanın en pislik en ortamı leş işlerinden biridir inşaat. bakkallık falan o ne amk göt kadar yerde 10 saat otur.

halbuki hem güzel hem zeki 50 tane mini etekli hatunun etrafında fırfır döndüğü işlerde daha az paraya çalışmak kesinlikle daha keyifli. plaza şöyle beyaz yaka böyle. binada o kadar az erkek var ki diğer erkekler sırayla dönüyor karıları. hepsi de odtü, itü, boğaziçi sayısal bölüm mezunu; okumuş kültürlü.

2)fazla para kazanmak, ticaret, günahtır. kimse iki efendiye birden hizmet edemez. ya paraya taparsın ya tanrıya taparsın. zengin adam cennete girmeden önce deve iğne deliğinden geçer diye söylenmiştir.

günahta başarılı insanlar benim sinirimi niye bozsun? araplar, yahudiler bunu başarı sayıyorlar. ikisi aynı millet zaten.

sen kendin dürüst doğru bir hayat yaşa kardeşim boşver arapları yahudileri.


inekadam
(28.10.19)
Çok para kazanıp zengin olan mühendisler de var, asgari ücretten hallice çalışanlar da.
Aynı bölümden, aynı sınıftan aynı dönemde mezun olan iki mühendisin bile yıllar içindeki gelirleri çok farklı olabilir.

Günün sonunda Mehmet Öz de tıp fakültesi mezunu, mahallemdeki aile doktoru da.
Konu tamamen vizyoner olma, girişimci ruha sahip olma ve şans faktörüyle ilgili. Ama insanın şansı da bir noktaya kadar kısmen kendinin oluşturabileceği bir konu. Evde oturup kös kös işte eve evden işe çalışan birinin böyle fırsatlar yakalama şansı, çevre edinen, organizasyonlara katılan, eğitimlere gidip kendini anlatan ve insan tanıyan birinden çok daha düşük.

Özellikle bizdeki mühendislerde çok var bu eksiklik. "Mühendisim ben, hem de XX Üniversitesi'ni bitirdim" diye geriniyorlar. Sonra da ben şu kadar para kazanmalıyım diyorlar, kendinden çok kazananlara hasetle bakıyorlar. Eeee napalım senin diplomanı? Sen insanlara ya da içverene ne vadedioyrsun? Ya da kendi işinse rakiplerden daha iyi olmanın sebebi ne?

İşte zengin olmanın sırrı burada yatıyor. Kendine ne kadar değer katabildiğin ve bu değeri ne kadar iyi faydaya çevirebildiğin önemli.


anten
(28.10.19)
(1)

Fenerbahçe kongre üyesi olmak

Fenerbahçe kongre üyesi olmayı düsünüyorum da .Fbiad gibi organizsyon üzerinden mi gidiliyor yoksa direkt klübün kendisine mi üye olmalıyım ?
Fenerbahçe kongre üyesi olmayı düsünüyorum da .Fbiad gibi organizsyon üzerinden mi gidiliyor yoksa direkt klübün kendisine mi üye olmalıyım ?
problem34
(26.10.19)
Kulüp üzerinden hatta kampanya var, vade farksız kredi çekip 12 ayda ödeyebileceginiz. Ayrıntılar ve tüm soruların cevapları için www.fenerbahce.org!

Edit: garip bir şekilde link çalışmıyor, Google'a "Kongre Üyeliğine Geç Fenerbahçemizin Geleceğinde Söz Sahibi Ol!" Yazarak ulaşabilirsiniz sayfaya. Ya da şu linke tıklayarak bit.ly


austra
(26.10.19)
(7)

Yaşlandığımı hissediyorum

Zaman geçip gidiyor gerçekten.Siz ne hissediyorsunuz ? 2000 liler üniversiteli olmuş ..
Zaman geçip gidiyor gerçekten.Siz ne hissediyorsunuz ? 2000 liler üniversiteli olmuş ..
problem34
(16.10.19)
yakında 23 yaşına giricem ama ben bile çökmüş hissediyorum...


candide
(16.10.19)
10 yılın ne kadar bir süre oldugunun hissini ilk kez yaşayarak ben de yaslandigimi düşünüyorum. Yaşım 30


olaylar olaylar
(16.10.19)
35'i gectikten sonra hissetmeye basladim, saclar beyazliyor ve segreliyor, 20li yaslarda yedigin gibi yemek yiyorsun, ama simdi kilo aliyorsun, eskisi kadar et falan yiyemiyorsun tikiyor. zorlamasan bile eklemlerin agriyor bazen, alakasiz bas agrilari falan.

liseden arkadaslarin bazilari direk teyze moduna girmis vaziyette ozellikle 2+ cocuk yapanlar.


cooperr
(16.10.19)
Aynısını az önce trafikte düşündüm. Ömür geçiyor...


datnet
(16.10.19)
35 yaşındayım saçlarımda çok fazla beyaz var ama yaşlı hissetmiyorum.


rock n roll
(16.10.19)
Ben de omur gectigini hissediyorum. Hizlica gecip olup gidecez.


stavro
(16.10.19)
18 yasina kadar gun saydim resmen :) Sonrasi bayir asagi yuvarlandik gibi.

36 yasina geldim ama hiiic gostermiyorum :)

Vakit cok hizli akiyor cidden. Koyde yasasam boyle olmazdi muhtemelen ama sehrin gobeginde kosustururken zaman muhasebesi olmuyor.


msb
(16.10.19)
(2)

bu adamlar neden öldürülmüyor ?

https://www.youtube.com/watch?v=w_k1A5fu04U&feature=youtu.be Sonuçta hepsi potansiyel savaşçı ..
www.youtube.com Sonuçta hepsi potansiyel savaşçı ..
problem34
(11.10.19)
illa ki aralarında yaptıkları konuşmaları ispiyonlayan üç beş muhbir vardır. bilgi alıyorlardır. bir kısmı da avrupa kökenlidir.


sinek kral
(11.10.19)
Türkiye harekat yaptı, o yüzden kaçtılar, işid güçleniyor demek için.


(11)

Bu tipler napıcak parayı

Bir arkadasım var.Bir sürü para kazanıp direkt gayrımenkul alıyor.Ne geziyor ne tozuyor ne arabası var.Direkt toprak arsa ev falan alıyor.Abicim en azından altına araba al gezersin :) Niye bazı insanlar böyle ?
Bir arkadasım var.Bir sürü para kazanıp direkt gayrımenkul alıyor.Ne geziyor ne tozuyor ne arabası var.Direkt toprak arsa ev falan alıyor.Abicim en azından altına araba al gezersin :) Niye bazı insanlar böyle ?
problem34
(08.10.19)
Maldir biraz. Ya da mal demeyelim de, olumsuz sanıyordur kendini. O da mallik oluyor gerci.


stavro
(08.10.19)
herkesin kulvarları, motivasyonları farklı
o da aynı soruyu senin için soruyor olabilir :)


superb
(08.10.19)
arsa arabayla kıyaslanamayacak bir değer çünkü. yeni bir arabayı galeriden çıkardığın anda değeri yaklaşık yarı yarıya düşer ve o aracın o halde kalmasını sağlamak masraf ister. bir yatırım değil, bir yükümlülüktür.

arsa yatırımdır. yeri geldiğinde komşunu bile seçebilmeni sağlayabilecek bir yatırım.


sagesen
(08.10.19)
şöyleki 15-20 yıl sonra sen emekliliğe az kaldı param yok evim yok diye düşünürken adam hgayet rahat yaşayacak.

arabaya gelince, dünyanın en pahalı benzini olan ülkede, sigorta mtv, trafik, köprü otoyol ücretleri tavan yapmışken arabayı pek makul bir yatırım aracı olarak görmüyordur bence.


KaraSakall
(08.10.19)
Soruyu soran arkadaş zaten bu adam niye yatırım olarak araba almıyor dememiş. Çuvalla paran var en azından altında araba olsun demeye çalışmış. Bence de araba şart.


thewhitewolf
(08.10.19)
o şekilde mutlu oluyordur araba isteği yoktur herkes istemeyebilir. Abartı görmüyorum. Ancak araba şart genelde acil durumlar için ben kullanmasam da alır yatırırdım en kötü


basond
(08.10.19)
eğer 30 dan küçükse akıllı adammış


potsdamer
(08.10.19)
çocukları, torunları, gelinleri damatları ve varsa metresleri yiyecek o paraları.


roket adam
(08.10.19)
Hastalık o dediğin.

Para kazanmak için sağlığından ol, sonra sağlığını geri kazanmak için bütün kazandığını harca. Ne güzel bir denklem :) her şey kararınca güzel.


O zaman git arkadasina 'bak ben saydim, senin cok paran var, altina bir araba al, boyle olmaz' de. Su sordugun sorunun manasizligini belki verecegi cevapla anlarsin.


dunal
(08.10.19)
Ben de bunun bir hastalik oldugunu dusunuyorum. Oyle ki acikmamak icin sicmayan insanlar var.


Kirmizibavul
(08.10.19)
(2)

Maltepe de evlerin ucuz olması

Kartal ve maltepede kira ve evler neden ucuz ? Çok uzak olduğu için mi ?
Kartal ve maltepede kira ve evler neden ucuz ? Çok uzak olduğu için mi ?
problem34
(05.10.19)
semtine bağlı maltepe'de ve kartal'da çok pahalı yerler de var. itin maltepe'nin bazı semtleri fikirtepe gibi gop gibi ama bazı yerleri de çok iyi. ucuz olan yerler sıkıntılı yerleridir. gülsuyu ne bileyim başıbüyük aydınevler gibi gibi.
süreyyaplaji ya da küçükyalı trenyolu altı ya da dragos. buralar da iyi yerlerdir. zümrütever fuayenin oralar.


turbo sadık
(05.10.19)
turbo sadık+1
moda da kadıköy fikirtepe hasanpaşa da kadıköy.

e-5 üstü sancaktepeye yakın yerler de kartal, 9 palmiyeler de kartal.

ama genel olarak merkezden uzak, çok ev var, örenci ve genç neslin tercih etmediği yerler haliyle popülerite/rekabetin az olması. kartal civarının (tamamen) çok eski tarihlerde işçi semti (veya sayfiye) olarak şekillenmesi vs vs .


ayrıca "süreyyaplaji ya da küçükyalı trenyolu altı ya da dragos. buralar da iyi yerlerdir" doğru ve deprem hattına yakın yerlerdir bu da doğru.


jimjim
(05.10.19)
(25)

Derdiniz nedir ?

Alayım dertlernizi ?
Alayım dertlernizi ?
problem34
(30.09.19)
yalnızlık, sevgisizlik.


rakicandir
(30.09.19)
Çok çalışıyorum, daha az çalışacağım bir iş arıyorum.


Bruce
(30.09.19)
İşsizlik, zamlar, yalnızlık


noisette
(30.09.19)
Begendigim kisi beni begenmiyor


eazy
(30.09.19)
İşsizlik, parasızlık. Bu ikisinin ağırlığından yalnızlığa sıra gelmiyor.


Bartebly
(30.09.19)
Derdim yok.sadece şu aralar planlarımı hayata geçirebilmek için zamanın hızla akmasını istiyorum.


astrid
(30.09.19)
Daha çok para kazanmalıyım. Başka hiçbir derdim yok.


Delay Fuze
(30.09.19)
İssizim,yalnizim,bel fitigim var.


E.R.W.
(30.09.19)
Uyku bozuklugu


stavro
(30.09.19)
planlarımın gerçekleşememesi ,paramın istediğim şeylere yetmemesi ve yaşıtlarından geri kalmışlık hissi.


bbb_1
(30.09.19)
Daha öok para +1


datnet
(30.09.19)
Herkes parasız sanirim.


problem34
(30.09.19)
bi kız var. nasıl oldursam bilemiyorum.


scudman1
(30.09.19)
daha çok para lazım.


seyduna6687
(30.09.19)
insanlar


yazayım...

selanikte yanlızım. arkadaşım yok. her akşam üstü yanlız kahve/iki bira içiyorum. 1 ay daha katlanmak zorundayım. iş/eğitim için geldim. ama yanına geldiğim kişi felç geçirdiği için boştayım. farklı bir departmanda, nezaketen vakit öldürüyorum.

geldikten 2 hafta sonra tendinit'im azdı. 1 ay oldu geleli ve yürümekte zorlanıyorum. Kaldığım yer 1 oda 1 balkon, ocağım yok, doğru dürüst yemek yemedim. ağzımda aftlar çıktı ve 1 haftadır konuşmakta/yemekte hatta su içmekte zorlanıyorum.

buraya gelmeyi ben istemedim. bir nevi zoraki oldu. oluşturduğu ekonomik çöküntü ayrı, 30'undan sonra ailene el açma muhtaçlığının yarattığı çöküntü ayrı...

1 hafta sonra 32 yaşıma giricem. yaşıtlarımdan bazılarının çocukları okul çağına geldi benim daha kendi ailemi kurmak için girişimim bile yok.


Araba kullanmayı öğrenemiyorum, yani boş yolda kullanırım da trafiği okuyamıyorum, şu yaştan sonra ehliyet almaya kalkıştığıma pişmanım, üstelik berbat bir kursa denk gelmişim.


pati
(30.09.19)
Trden uzakta yalnızım.


megacracker
(01.10.19)
Sinir bozacak ve korkutucu derecede baş dönmelerim var.


rock n roll
(01.10.19)
proje bitiyor. yeni isimi ayarlayamadim.


hede hodo
(01.10.19)
Saçım dökülüyor. Çok fazla hem de.
Bir de geçen seneden beri bir sağlık sorunuyla uğraşıyorum, geçmiyor.


sopiro
(01.10.19)
36'yım henüz bir aile kuramadım. bu işleri kolaylıkla halledebilen insanlara şaşırıyorum, bu açıdan kendimde eksiklik arıyorum. yalnızlık üzücü


love and trust
(01.10.19)
kontrolsüz öfke problemim var arada ama üzerine çalışıyrum ve epey ilerleme kaydettim


superb
(01.10.19)
yüksek lisans bitince iş bulamazsam ailemin yanına dönmem gerekecek ve o şehirde ailem dışında kimseyi tanımıyorum ve aşırı aşırı küçük bir yer, çok sıkılıyorum. ayrıca uzun uzun ve sıkı sıkı sarılacağım birinin varlığını özlediğimi hissediyorum :(


Mossy
(02.10.19)
paramla iş kuramamak. bir sektör bulamamak.


ayseee
(02.10.19)
(3)

hafiif bir başağrım var neden olabilir?

sizce neden havaların değişmesinden mi acep ?
sizce neden havaların değişmesinden mi acep ?
problem34
(20.09.19)
tansiyon, aç olmak, hava esintisinin yönü, osuruktan kapılan nem miktarı, mikrobik faktörler, aids hatta salatalıkçıklı vebacık.


susuz kalmissindir.


in vino veritas
(20.09.19)
çay/kahve içmediysen o da yapar.


sevecen
(20.09.19)
(3)

2 gündür uçan uçaklar

Atatürk havalimanına yakınım 2 gündür buralardan uçaklar kalkmaya başladı.Hem de gürültülü.Adeta savaş uçağı bu nedir ?
Atatürk havalimanına yakınım 2 gündür buralardan uçaklar kalkmaya başladı.Hem de gürültülü.Adeta savaş uçağı bu nedir ?
problem34
(17.09.19)
tv izlemiyor musunuz? teknofest varmış İstanbul'da. Türk yıldızları ve solo türk uçuyor.


teknikekip
(17.09.19)
Teknofest var


basond
(17.09.19)
Küçükçekmece de oturuyorum 2 gündür değil 3-4 gündür var o sesler.
Arkadaşlarında dediği gibi Teknofest dolayısı ile gösteri uçuşu vs için antreman yapıyorlar.


birbilsem
(17.09.19)
(23)

Kaç para kazansaydınız zengin olduğunuzu düsünürdünüz ?

Zenginlik sizin için kaç para ?
Zenginlik sizin için kaç para ?
problem34
(12.09.19)
60 bin mayışım olsa havamdan geçilmez.
var mı öyle bir dünya?


windows95
(12.09.19)
1 milyon dolar


Miktardan ziyade almak istediğim her şeyi düşünmeden, anında aldığım vakit zenginim demektir.


Başkalaşım
(12.09.19)
min 10m$


toua tokuchi
(12.09.19)
10 bin euro :D


chitosan
(12.09.19)
1 milyon dolar ile ölene kadar çalışmaya gerek yok olmazdı.


nuisance
(12.09.19)
10 milyon $


hayirsiz
(12.09.19)
oturup hesapladım, 30 milyon gibi rakam kurtarıyor hocam.


Şu an 150bin tl


photo85
(12.09.19)
aylık 100 bin tl.


scudman1
(12.09.19)
şimdi hesapladım, 50 milyon dolar gibi bir para beni düze çıkartır. o zaman böyle sorulara gülümseyip paranın ne önemi var önemli olan gönül zenginliği derim.


zenginlik = özgürlük + sağlık


zaoaratu
(12.09.19)
eğer aylık kazandığım paraya muhtaçsam o zenginlik değil. Aylık 100 bin tl kazanıp 40 bin tl harcıyorsam yine de zengin değilim mesela.

Gece uyurken hala bir yerden para geliyorsa ve ben istediklerimi özgürce yapabiliyorsam o zenginlik. Parasal karşılığını bilemedim, yaşamadığım için sallamak istemedim :D


nhk ni youkosu
(12.09.19)
Hesabımdaki 1 milyon dolar.


roket adam
(12.09.19)
2-3 bin kazanıp sabah kalkmak zorunda olmasam, sürekli gezsem, uçak biletine para vermesem...

işte zenginlik böyle bir şey benim için.


redeath
(13.09.19)
maaşla zengin olunmaz. lazım olduğunda trink diye 10 milyon dolar nakit çıkabiliyorsam zenginim. yoksa 100 milyon dolar borç 100 milyon dolar alacak olsun elde var sıfır. net equity sağlam olmalı.


Jesus Christ
(13.09.19)
bir milyon dolar nakit yeter.şimdiki harcama düzenimle beni götürür.


nzessia
(13.09.19)
İlk 1 milyon dolar. Sonrasını ben hallederim.


SiyamkedisiZorro
(13.09.19)
Spesifik bir miktar değil de herhangi bir işi düzenli olarak yapmadan yine de endişelenmeden gelir ve birikim elde edebildiğim bir yaşam tarzında zengin olduğumu düşünürdüm.


sopiro
(13.09.19)
Yaşamak için çalışmak zorunda değilsem zengin olduğumu düşünürdüm.


Amaranta ursula
(13.09.19)
Hemen hesaplayalım,

Bugün ortalama / ortalama üstü bir ev kirası Adana'da yıllık 26K 'dan başlıyor, Bu değerde bir evi satın almak isterseniz 750K - 1.5 Milyon TL nakitinizin olması lazım. Böyle bir evde oturmak için her odada klima ve kışın da kombinizin olması lazım bu da her şekilde ayda ortalama (Yaz ve Kış ortalaması) 250 TL elektrik faturası ödemek demektir. İyi bir arabanızın olması için en az 500K nakite ihtiyacımız var, Eğer çocuğumuz varsa ve bir kolejde okumasını istiyorsak en az senede 30K cebimizden çıkacak demektir. Mutfak giderlerimiz aylık 4K civarı olduğunu varsayalım. Telefon, İnternet, Kablo TV, Netflix vb. bunların tamamına ortalama 250 - 400 TL ödeyeceğimizi farz ediyorum. Arada sırada dışarıda yemek yiyeceğimizi de hesaba katarsak ayda en az 1500 TL harcayacağımızı düşünürsek.

Tüm bunların toplamında elimizde bir sefere mahsus, 2 Milyon TL ve sonrasında her ay en az 10K maaş geliri lazım. Bu Adana gibi bir il için geçerli olan rakam, İstanbul için tahminim bunun en az 2 katı olurdu.


solo
(13.09.19)
Amaranta + 1

Gelirden bağımsız olarak, para kazanmak için çalışmaya ihtiyacın varsa zengin değilsin.


zombi
(13.09.19)
(2)

Apple yüzde 40 ötv

bu ötv apple telefonlara özel mi geldi ?
bu ötv apple telefonlara özel mi geldi ?
problem34
(12.09.19)
Hayır fiyata göre ÖTV var artık telefonlarda. Apple da en üst fiyat grubuna girdiği için %40 ÖTV alınıyor.


%40 değil %50 :)

2000 tl üstü tüm telefonlarda.


tinky winky
(12.09.19)
(1)

internette servis edilen bir haber

linki var .Ama tüm linklerin tespiti için uğrasmak istiyoruz .Bu nasıl olur ?
linki var .Ama tüm linklerin tespiti için uğrasmak istiyoruz .Bu nasıl olur ?
problem34
(08.09.19)
başlığını google'da aratarak? haber muhtemelen ajanstan çıkmıştır büyük haber sitelerinde varsa. ajanstan çıkan haberler otomatik yayınlanır haber portallarında dolayısıyla alt başlığı vs çok fazla değişmez aşırı gündem haberi değilse.


ayin yazari
(08.09.19)
(3)

Yarım ekmek arası kokoreç

Kaç kalori böyle tür şeyler zayıflamayı düsünen biri için ne sıklıka tüketilmeli ?
Kaç kalori böyle tür şeyler zayıflamayı düsünen biri için ne sıklıka tüketilmeli ?
problem34
(07.09.19)
400 500 kalori civarıdır. ekmeğin içini de aldırabilirsin. haftada bir sıkıntı olmaz bence.


surprise
(07.09.19)
Ne siklikta yediginin bir onemi yok. Hergun yesen de zayiflayabilirsin, ayda bir de.


stavro
(07.09.19)
Aldığını yaktıktan sonra istersen 3 öğün tam ekmek ye diye biliyorum


mirafiori
(08.09.19)
(8)

otopark ücretleri çok fazla değil mi ?

isparkla beraber iyice uçtular.Aylık otopark gideriniz ne kadar ? İstanbulda bi yere gitsen veyahut gün içerisinde 2 otopark değiştirsen en az cepten çıkan para 40 50 TL çok mu sizce ?
isparkla beraber iyice uçtular.Aylık otopark gideriniz ne kadar ? İstanbulda bi yere gitsen veyahut gün içerisinde 2 otopark değiştirsen en az cepten çıkan para 40 50 TL çok mu sizce ?
problem34
(02.09.19)
0 TL.

Evet, 40-50 lira günlük çok fazla bir miktar.

Tuzla'da otoparkı (hem açık hem kapalı var) olan bir sitede yaşıyorum. Kesinlikle hayatımda verdiğim en iyi kararlardan biri. Birkaç sene öncesine kadar "Kapalı otoparkım olmadan araç almayacağım" şeklinde bir düşüncem vardı, hala da savunurum bu düşünceyi.

O yüzden bir yere gideceksem kendi otoparkı olup olmadığına önceden bakarım. Yoksa da toplu taşıma ile gidebiliyorsam onu kullanırım.


winston insani
(02.09.19)
Evin ve işin otoparkı varsa, otoparka neden gerek olsun ki?


tinky winky
(02.09.19)
@tinky illa bi yerlere gidiyorsun orada isparka giriyorsun.


problem34
(02.09.19)
arabayı çektiklerinde;
çekme parası + otopark parası + park cezası ödüyorsunuz. 250 lira civarı.
arabayı bulup çıkartmak var bir de.

40-50 çok, araba ile dolaşıp para kazanıyorsanız günlük 15-20 lira makul.


tolga¿naber?
(02.09.19)
çok pahalı. istanbul'da yaşamak acayip pahalı oluyor gün geçtikçe.


xvyz
(02.09.19)
Araba sahibi olmak istanbulda şu an yeterince lüks değil, önümüzdeki dönemde daha da artacak.


roket adam
(02.09.19)
Evet, otopark cok para. Bir de soyle bir sey var, ayni parayi bir icecege verirken pek rahatsizlik duymuyoruz ama otoparka verdigi para zoruna gidiyor insanin. Yaktigin yakit parasi kadar otopark parasi veriyorsun bazen.
Bu aksam avm de 1 dakika ile otopark parasindan yirttim cocuk gibi sevindim hatta.


stavro
(02.09.19)
yol kenarı otoparkları tercih ediyorum.
yasal değnekçi gelince param yok, ya canımı almayı deneyeceksin ya plakaya yazacaksın diyorum.
yasal olmayan değnekçi gelince buyur abi sizin iş de zor diyip parasını veriyorum.
aylık 30-40 liradan fazla tutmuyor.


oz suser
(02.09.19)
(4)

Kalori hesabı

Yemek yiyince kalori hesabı yapiyor musunuz ?1 -2 dilim ekmek ve 1 simit2 -Yarım tabak fasülye3- Yarım tabak kavurma4 -10 dilim ufak parçalanmış karpuz5- 4 dilim beyaz peynir Sizce bu kaç kaloridir ?
Yemek yiyince kalori hesabı yapiyor musunuz ?

1 -2 dilim ekmek ve 1 simit

2 -Yarım tabak fasülye

3- Yarım tabak kavurma

4 -10 dilim ufak parçalanmış karpuz

5- 4 dilim beyaz peynir

Sizce bu kaç kaloridir ?
problem34
(31.08.19)
sallıyorum, en az 1200 kalori vardır. ben yese de kilo almayangillerdenim, hesap yapmıyorum.


night train
(31.08.19)
Yemeden önce bakıyorum, özellikle abur cubur vs yiyeceksem.
Buradan hesaplayabilirsin www.diyetkolik.com


livaneli kadir
(31.08.19)
Ketojenik beslenme, glisemik indeks takibi gibi beslenme şekilleri popülerleşmeye başladığından bari kalori takibi olayının yalanlandığını görüyoruz artık uzmanlar tarafından. Şahsen ben kaloriden ziyade içeriği takip/kontrol ediyorum.


landho
(31.08.19)
Fit365 uygulamasını tavsiye ederim. Apple store da mevcut


Lucidream
(01.09.19)
(1)

Duyduğunuz en ilginç ticari fikirler neydi ?

Örneğin-Yurtdışındaki müşterilerin talebini iç pazara yönlendirip yerli üreticiden komisyon alan vb
Örneğin

-Yurtdışındaki müşterilerin talebini iç pazara yönlendirip yerli üreticiden komisyon alan vb
problem34
(31.08.19)
Airbnb fikri hala çılgınca geliyor, tanımadığın insanlara evini kiralıyorsun.


roket adam
(31.08.19)
(16)

Aracınızın yıllık maliyeti nedir

Bende 2016 model dizel bir golf var .4000 TL (trafik -kasko)2000 TL servisAylık 1000 TL (yakıt-otopark-hgs)Yani senede 18 000 yiyor sizinki ?
Bende 2016 model dizel bir golf var .
4000 TL (trafik -kasko)
2000 TL servis
Aylık 1000 TL (yakıt-otopark-hgs)
Yani senede 18 000 yiyor sizinki ?
problem34
(25.08.19)
trafik + kasko : 2300
bakım : 4000-5000 tl (lastik ve olası değişecek yedek parçayı da ekledim)
yakıt: 500-1000 tl

min 12000 max 20000 tl arası

bmw f20 118i 2013


false pretension
(25.08.19)
99 model megane 1 var, 80.000 km de.

Zorunlu trafik sigortası 1000 lira filan sanırım
Yıllık mtv 100 lira
Gaz aylık 200 lira
Onarım masrafı sabit olmamakla birlikte 4-5 ayda bir 200 lira ortalama


pislick0
(25.08.19)
Kasko yapmam, trafik de 900'du sanirim.

Periyodik bakim haric ekstra bir durum olmadikca para harcamiyorum. Periyodik de senede 250 gotursun hadi.

Otopark ucreti vermeyi sevmem, park yeri bulursam cokerim, bulmazsam mecburen ispark. Aylik benzin+otopark da olsun olsun 250.

2007 Opel Astra


msb
(25.08.19)
Bu arada hesaplamaniza ek olarak MTV'yi, ve hatta varsa trafik ceza vb gibi giderleri de ekleyin isterseniz.


msb
(25.08.19)
Sigorta+kasko+mtv:3000
Otopark:600
Yakıt:3500
Bakım:500

Az kullanılan bir aracın bile yılda 7-8 bin masrafı olmuş. Yılda 7bin km yapan bir araç. Fiesta 1.0 benzin otomatik.


the coon
(25.08.19)
2016 f30 3.20ied

Yakıt 850+ otoparkla falan 1.000 diyelim hadi aylık
1300 yanılmıyorsam yıllık mtv
Trafik + kasko 8-9 bin civarı bişey çıktı galiba. Düşcek inşallah.
Bakım 10 binde 1 1.100-1200 lira civarı. belki dışarda yaptırırım artık 1000 diyeyim ona yıllık
2 bin falan da ekstralar

21-22 falan çıktı sanırım. iyiymiş, tamamen kaskodan allah belasını versin.


garavel
(25.08.19)
trafik + kasko: 2500
bakım: 1800
aylık yakıt: 500 civarı ama tüp taktırıp yarıya düşüreceğim
mtv: 1500
yıkama falan filan: 300

Toplamda yıllık: 12100

Aylık 1000 lira bu pzvnk yiyormuş. Bunu farkettim. Satılık araba var alan?


2015 a4 2.0tfsi

aylik
taksit: $450
benzin: $250
sigorta:$100

senelik: $9600 +$1500 (servis) = $11100.
Ivir zivir ile birlikte $12000'i bulur. yilda ortalama 30.000km civari yapiyorum.


cooperr
(26.08.19)
2012 peugeot 208

kasko 850
trafik sigortası 920
mtv 700
muayene 175 (2 seneye 1 yapıldığı için senelik masrafı bu)
bakım 1000
yıkama 200
masraf ortalama 3000 (parça değişimi, ağır bakım vs)
otopark 1000 (istanbul şartları, her yere ya vale ya otopark bir şekilde ödüyoruz)
yakıt 3500

ulan piyasanın en dandik otomobilini kullanıyorum, o bile senede 13-14k götürüyormuş. demek ki premium bir aracım olsa 20-25k ödeyeceğiz buradaki ağalar gibi.


esmer
(26.08.19)
trafik + kasko 2000 civarı
aylık 750 tl benzin otopark hgs (yıllık 9000 tl)
yıllık bakım 1000 tl
mtv 800 tl civarıydı galiba

yıllık 13k civarı yapıyor yuvarlak hesap. bu yıl lastiklerde değişecek bi 1500 de onlar tutar heralde.


ayin yazari
(26.08.19)
tam 1 yıl önce almıştım aracımı. 2008 yaris.

trafik sigortası 900 lira.
bakım 250 lira (yağ ve filtre değişimi)
1 yılda 8 bin km yapmışım. Yaklaşık 2500 lira yakıta vermişimdir.
2 x 125 de mtv ödedim.

Bunun dışında çok şükür kaza veya sorun vs olmadı. iyi ucuza gelmiş benimkisi bayağı.


akatreil
(26.08.19)
2018 a3 sportback 1.5 tfsi ortalama rakamları iletiyorum,

1300 yakıt (aylık)
500 hgs (aylık)
5000 civarı trafik sigortası + kasko (yıllık)
1700 tl servis (yıllık)
1500 MTV (yıllık

Otoparkı saymıyorum onu hesaplamam lazım.

Kullandığın arabaya göre masrafların çok yüksek bu arada, belli ki az km yapıyorsun, dizel almasan servis vs masrafın daha düşük olurdu.


roket adam
(26.08.19)
babam için;
2000-2500 (trafik+kasko)
500 tl servis
aylık 300 tl yakıt
otopark-hgs-mtv gibi dertler yok.

senelik maks 6000 yapıyor.


tinky winky
(26.08.19)
trafik + mtv: 1000 (kasko yok)
Bakım: 500 (bosch car servis)
yakıt: (320*12) , (lpg'li)

toplam 5000 - 6000 arası

Mercedes a150 2007


piotr
(26.08.19)
92 model nx couple.

Trafik + mtv 1000 kasko yok
Bakım 500
Yakıt tüketimi 4200

Otopark vb masraflar yok. Yıllık maksimum 6000 lira yapar


Deathcomenearme
(26.08.19)
bende bisiklet var 2019 model. yıllık 3000 lira civarı masrafı var. ev sigortasına 200 lira ekstrası var. otopark yok, yakıt yok... her yere onunla gidiyorum.


Tears of Devil
(26.08.19)
(8)

sanki tüm dostluklar sahte gibi

Ya ne bileyim hiç gerçek arkadasım yok gibi .Herkes çıkarı için görüsüyor gibi geliyor .Siz de öyle düsünüyor musununuz ?
Ya ne bileyim hiç gerçek arkadasım yok gibi .Herkes çıkarı için görüsüyor gibi geliyor .Siz de öyle düsünüyor musununuz ?
problem34
(24.08.19)
Ne tür bir cikar? Zaten bütün arkadaşlıklar.manevi çıkar üzerinedir. Yoksa neden arkadaşlık kuralım ki


üğpoıuy
(24.08.19)
Gerçek arkadaş nedir, dost nedir, önce bunu bilmek gerekir.


Delay Fuze
(24.08.19)
Hayır öyle düşünmüyorum. Yakın arkadaşlarım var. Her konuda mükemmel anlaşmıyoruz, ama yıllar içinde çok güzel anıları paylaştık ve paylaşıyoruz. Sanırım arkadaşlarım içinde en varlıklı da benim.

Elbette yakın arkadaş çok az sayıdadır. Benim için oran binde 3 gibi.

Belki sen biraz şanssızsın, belki sorun sendedir. Girdiğin ortamlarda hiç senle aynı değerleri paylaşan kimse yok mu? Ya da senin yaklaşımın nasıl ki karşılığında böyle bir durumla karşılaşıyor olabilirsin?


marsargo
(24.08.19)
çok güzel dostlarım var.biraraya gelmemeye çalışıyoruz :)


Bardakigüneşgözlüğü +1
Aynen öyle :)
Hatta komik bir şey söyliyeyim 1 yıl oldum İstanbula taşınalı izmir den. Bir tane arkadaşım var lise den adam 20 yıllık arkadaşım yani yüksek lisans için geliyor ist.
En son geldiğinde de kadıköy de bira kokoreç falan yaptık 50 tl falan dı galiba yanlış hatırlamıyorsam kokoreçlerin fiyatı. Neyse bayram da izmir e gittim görüştük alsancak a indik ve çocuğun bana ilk söylediği şey sana kokoreç ısmarlamıştım onun yerine bana bira ısmarla oldu :)) oldu bu gerçekten bak 3 ay boyunca çocuk içinde tutmuş bunu :))


john
(24.08.19)
En iyi arkadaşlıklarım çocukluk zamanında kurulan ve günümüze kadar uzanmayı başarabilmiş olanlar.
Niye? Çünkü çıkar üzerine kurmuyorsun. Saf duygular üzerine arkadaşlığını inşa ediyorsun.
Aynı mahallede doğup aynı mahallede büyüdüğüm için şanslıyım. Birçoğumuz hala o mahalledeyiz. Her yaz bir aradayız. En yakın dostlarım o mahalledekilerdir.

Üni ve sonrasındaki arkadaşlıklar ise çıkar üzerine kurulduğu için uzun ömürlü olmuyor. Samimiyet minimumda.


adwokat
(24.08.19)
ben öyle düşünmüyorum, bence mesele çıkar değil ya da en azından benim için öyle.
ama herkesin bazı tuhaflıkları var.
gerçekten çok iyi dostlarım var, ama hiçbiri tam olarak "olması gerektiği gibi" değil.
yani hepsinin arkasından konuşmak ya da dedikodusunu yapmak istesem yapabileceğim türlü türlü tuhaflıkları ya da sahip oldukları falsoları var.
istesem hepsine bir kulp takabilirim.
ki bazen insan içinde bulunduğu süreçlerde bunlara takabiliyor.

sanırım önemli olan sevmek/sevilmek ve samimiyet olmalı burada.
sürekli eleştirerek, "bu da böyle yapılır mı/söylenir mi/denir mi?" gibi yorum yapmak yerine, iyi yanlarına, sizin için yaptıklarına, yanınızda oldukları zamanlara, sizi sevmesine vb. odaklanmak lazım sanki.

bir de, benim de en yakın dostlarım çocukluktan kalanlar.
araya küslüklerin, bozuşmaların, hatta 1-2 tanesiyle yılların girdiği oldu, ama yine de yılların mazisi var.
bu da krediyi arttırıyor tabii.


blatta hiberna
(24.08.19)
yıllardır görüştüklerim var. ancak arada oturup bir şeyler yiyip içince samimiyeti abartıp her hesabı bana kitleyen var. enayi gibi hissetmek istemiyorum kendimi. maddi açıdan adamlar sefil olunca hep bana denk geliyor. birde yaş ilerledi arada ters düz laf oluyor kafa kaldırmıyor bu yüzden benim artık yalnızlığa alıştım bir yerde. öyle oluncada görüşmede azalmaya başladı.
ayrıca blatta hiberna+1


Topalordek
(24.08.19)
(1)

can yaman italya da ünlü mü ?

https://www.haberturk.com/can-yaman-a-italya-da-buyuk-ilgi-instagram-magazin-haberleri-2515085-magazin ünlü mü bu adam ?
www.haberturk.com

ünlü mü bu adam ?
problem34
(23.08.19)
evet, çünkü şu anda dolunay adlı dizisi İtalya'da çılgınlar gibi izleniyor.


blatta hiberna
(23.08.19)
(3)

Tuhaf iş ilanları

5500 tl bayan özel asistan aciklamayi okuyun İlan No: 724116283 https://www.sahibinden.com/ilan/is-ilanlari-ofis-yonetimi-ve-idari-isler-yonetici-asistani-part-time-4000-tl-bayan-ozel-asistan-aciklamayi-okuyun-724116283/detayBu ilanı nasıl veriyo ? Sahibinden de onaylamış.Saçma değil mi?
5500 tl bayan özel asistan aciklamayi okuyun İlan No: 724116283 www.sahibinden.com
Bu ilanı nasıl veriyo ? Sahibinden de onaylamış.Saçma değil mi?
problem34
(19.08.19)
tuhaflik nerde ? evlilikten daha mantikli oldugu kesin. Niyetini de gayet belirtmis, sekreter diye alip iki gun sonra saldirmayacak iste.


bizim aşırı kurumsal şirketimizde de üst yöneticilerin kimsenin görüp duymadığı asistanları var. birkaç senede bir değişiyor isimler gerçi ama kimsenin gördüğü duyduğu yok.


Blide
(19.08.19)
"maaş günlük 250 istenirse aylık da olur" diye açık açık yazmış işte. metres arıyor, ama sigorta filan da yapacak. nesi tuhaf bunun, zaten olan herkesin bildiği bir şey bu.


babilbaligi
(20.08.19)
(2)

Cnntürk de falan chp baskanı çıkmış

Hatta çoğu ana aklım medyada chp baskanı konusuyor.Tarafmı değiştirdiler ?
Hatta çoğu ana aklım medyada chp baskanı konusuyor.Tarafmı değiştirdiler ?
problem34
(17.08.19)
İl başkanları veya grup toplantısı vs olduğu zaman hep veriyorlar, tamamını vermese de a haber bile veriyor çoğu zaman grup konuşmalarını.


John Bloor
(17.08.19)
Evet taraflar degisiyor. Onumuzdeki gunlerde göreceğiz yavas yavas taraf degistigini.
Ortalama 20yillik bir donemdi, simdi bir sonraki doneme gecis yapiyor tr.


stavro
(17.08.19)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.