Giriş
(1)

Kadıköyde Doğum günü için Pub

Mümkünse açık havada yeri olan (teras/bahçe vs dış mekan)15 kişi civarında insan ağırlanabilecekbasık olmayan, sigara dumanına boğulmayacağımız bahane kültür ve moda burundaki fil geldi aklıma ama :/ daha iyi bir alternatif için bekliyorum. thanks.
Mümkünse açık havada yeri olan (teras/bahçe vs dış mekan)
15 kişi civarında insan ağırlanabilecek
basık olmayan, sigara dumanına boğulmayacağımız


bahane kültür ve moda burundaki fil geldi aklıma ama :/ daha iyi bir alternatif için bekliyorum. thanks.
rewlack
(15.06.19)
kalamış tarafına gelirseniz wyndham otelin altına westport pub açıldı. gitmedim ama pub deyince o aklıma geldi.


sutlu nescafe
(15.06.19)
(1)

Akif olmayan Örenci Kaydı ve Shengen

Merhaba,açıköğretimden, kayıt yenilemediğim için öğrenci belgesi alamıyorum fakat "bu öğrenci okulumuzda kayıtlıdır, öğrenciliği pasif durumdadır" minvalinde bir belge alabiliyorum.shengen başvurusunda işe yarar mı yoksa anlamsız mı olur? (çalışmıyorum, örgün üniv kaydım yok)
Merhaba,
açıköğretimden, kayıt yenilemediğim için öğrenci belgesi alamıyorum fakat "bu öğrenci okulumuzda kayıtlıdır, öğrenciliği pasif durumdadır" minvalinde bir belge alabiliyorum.
shengen başvurusunda işe yarar mı yoksa anlamsız mı olur? (çalışmıyorum, örgün üniv kaydım yok)
rewlack
(21.05.19)
Vizeye başvururken motivasyon mektubu istiyorlar. Şuraları gezip göreceğim, döndüğümde şunları yapmayı planlıyorum tarzı şeyler yaz. Döneceğine inansınlar.


gelmeistemem
(21.05.19)
(1)

Shengen için Banka Hesabındaki Para Sorunsalı-Vize süresi

pek olası olmasa da en az parayla en uzun süreli vizeyi almaya uğraşıyorum. 15-20 günlük vizelerden gına geldi.1.sorum şu; sürekli kullandığım TL hesabımda zaten 8-10bin TL falan var (bu para haricinden ayrıca elbette ailemi sponsor göstereceğim) şimdi euro almak istiyorum erkenden ama bu sefer de t
pek olası olmasa da en az parayla en uzun süreli vizeyi almaya uğraşıyorum. 15-20 günlük vizelerden gına geldi.

1.sorum şu; sürekli kullandığım TL hesabımda zaten 8-10bin TL falan var (bu para haricinden ayrıca elbette ailemi sponsor göstereceğim)
şimdi euro almak istiyorum erkenden ama bu sefer de tl yi çekersem hesabım bomboş kalacak; euro alıp yine bankada euro hesabına mı yatırayım? yani belgelemek adına? uzun süreli duran paranın oraya aktarıldığı görünür di mi? yoksa sıfırdan euro hesabı açtığım için; lan üç gün öncesine kadar böyle bi hesabı yokmuş bu para nerden geldi mi derler?

2. ortak hesapta duran bir parayı vadesiz olsa dahi gösteremiyor muyuz? yoksa hesap sahibi diğer kişiyi direkt sponsor mu göstereyim?

önceden yeşilim vardı, 2 keredir ispanyadan başvuruyorum, uluslararası bi şirkette çalışırken dahi ilk vizemi 20 gün falan verdi bir sonraki sefer de -sadece öğrenciydim/çalışmıyordum- vize süresi 30 gün oldu. vallahi yıldım süreci sıfırlamayı göze alarak almanyadan falan başvurmak istiyorum. önerisi olan var mı?

ayrıca hani evrak kontrolünde (ingilteredeki gibi) gün bazında tahmini yaşam masrafı açısından minimumda olan shengen ülkesi neresi? neresi daha ucuz diye sormuyorum; resmi mercilerce baz alınan en düşük bütçe nereye ait belki oradan başvururum?

tenk u.
rewlack
(20.05.19)
italya için konuşabilirim çalışansanız son 3 aylık maaş bordronuzu istiyor, banka bilgilerini de aldıktan hemen sonra para cekemiyordunuz en son. ama 2-3 gün sonra çekip euro alınabilir. Yani tl hesabınızı imzalı kaşeli aldıktan 4-5 gün sonra çekip euro alsanız?
bir de italya ilk schengen’e 6 ay ve katlanarak devam ediyor eşime yeni aldık 3 sene verdi. Ortak hesapta adınız geçiyorsa gösterebilirsiniz, ispanya en zor verenlerden biri bu arada zaten cimriler vize konusunda, aracı kuruma 550 ödedik biz italya için evrak işleriyle vs uğraşmadık sanırım yari fiyatıdır kendiniz halletseniz.


salem330
(20.05.19)
(2)

Yurt Dışında Online Phd/Master

sosyal bilimlerde,online ve en ucuz master ya da doktora programlarını süzebileceğim site hangisi?ayrıca genel önerileriniz varsa onlara da açığım.tezli programlara bakıyorum,doğu avrupa ya da avustralya gibi seçenekler de olabilir.teşekkürler.
sosyal bilimlerde,
online ve en ucuz master ya da doktora programlarını süzebileceğim site hangisi?
ayrıca genel önerileriniz varsa onlara da açığım.

tezli programlara bakıyorum,
doğu avrupa ya da avustralya gibi seçenekler de olabilir.
teşekkürler.
rewlack
(13.05.19)
okulun para almadığı veya az para aldığı yerlere yönelmek en mantıklısı. bu sebepten ötürü de

avusturya ve almanya ilk sıraları çeker.


isvicre rakisi
(13.05.19)
Online Phd 'ye Türkiyede denklik alamazsın.


horowitz
(13.05.19)
(9)

İş için Dostluk Kurmak ama Nasıl?? Help Me!

Çalıştığım sektör neredeyse tamamen eş dost, referans ve networkle ilerleyen bir yapıda.ben de yeni mezun ve sudan çıkmış balık durumundayım.bizim semtte bir etkilikte tesadüfen biriyle tanıştım, benden 10-15 yaş büyük ve haliyle iş açısından da deneyimli, hem kendisi hem şu an çalıştığı kişiler kon
Çalıştığım sektör neredeyse tamamen eş dost, referans ve networkle ilerleyen bir yapıda.ben de yeni mezun ve sudan çıkmış balık durumundayım.

bizim semtte bir etkilikte tesadüfen biriyle tanıştım, benden 10-15 yaş büyük ve haliyle iş açısından da deneyimli, hem kendisi hem şu an çalıştığı kişiler kontakta kalmak isteyeceğim ya da tanışmak isteyeceğim insanlar. neyse, gayet sıcakkanlı ve tatlı davrandı, evi bizim sokakta iki blok ötemdeymiş, baya daire numarasını falan söyledi, telefonlarımızı paylaştık. "bak işle ilgili bi ilan/ihtiyaç vs olduğunda paslaşalım, haberleşelim" dedi.

ama nasıl? yani tabiiki biraz nezaketen biraz da güzel bir tesadüf olduğu için böyle yapmış olması daha olası.. şimdi ben istiyorumki bir şekilde diyaloğa geçiim, en azından iyi kötü bir ilişkimiz hakikaten canlı bir diyaloğumuz olsun. nasıl harekete geçiim?

not1: bu bahsetiğim etkinlikte herkese yardımcı olduğum bir iş yapıyodum, ama ona yardımcı olamadım, hatta o sayede tanıştık vs.. hahah bunu bahane edip kek yapmak gibi bişey mi kullansam? (kek değil tabii, kek kötü fikir de; ne mesela?)

not:hemcinsim, bi yürüme durumu yok.


teşekkürler.
rewlack
(20.04.19)
Ara kendisini bi yerde çay içmeye davet ya da tavla biliyorsa tavla atarsınız. Gerisi gelir zaten.


yardımcı olamadıysan kek türevi bişey götürüp hediye edip geri dönersin. onda kalan kabı da bi ara o sana vermek için iletişime gerisi gelir bence. direkt tavlaya davet etmek doğru olmaz bence arada baya yaş farkı var bir de.


avatar is back
(20.04.19)
şimdilik kek ya da türevi cepte.. başka fikir? :/


rewlack
(20.04.19)
eve davet edin, sohbete ya da yemeğe, o da sıkılmıştır hep aynı kişilerle aynı şeyleri konuşmaktan, ona da değişiklik olur..


halanne
(20.04.19)
Valla kek fikri iyi fikir, olmadı diğer arkadaşların dediği gibi götürmek yerine ya eve ya da başka yere davet et. Çok da kasma bu kadar.


ben kek fikrini pek beğenmedim açıkçası, abartı bir samimiyet gibime geldi. onun yerine ben olsam dışarda müsait bir zamanda kahve içmeye filan davet eder (öğle vakti mesela, ya da iş çıkışı ona uygunsa gibi), iş hayatı üzerine sohbet etmeye çalışırdım, bu sayede iş hayatında sektörde neler var neler yok kafamda şekillendirmeye çalışırdım. ne tür işler yapılıyor, ben nereye yönelebilirim vs bu konularda bilgi aktarımı olmasını isterdim. kafamda gelecek kariyerim ile ilgili bişeyler varsa da 'ben bunları bunları yapmayı düşünüyorum, bu alanlarda tanıdığın beni yönlendirebileceğin birileri var mı onların da görüşlerini dinlemek isterim' gibi bişeyler derdim.


taurina
(20.04.19)
eger is anlaminda birseyler olsun istiyorsan ilk once is disinda muhabbetinin olmasi onemli. surekli ve sadece isin dustugunde irtibat kurarsan bir sure sonra geri donus alamamaya baslarsin. zaten bir sekilde yardimci olamadigin bir konu olmus. kahve icmeye davet et ilgili konu hakkinda konusuruz vs de. oradan gerisi gelir.


crucio
(20.04.19)
evet,
sanki @crucio'ya kendimi daha güzel ifade etmişim..
yani iyi kötü bir muhabbetimiz olsun istiyorum ki, işle ilgili de denk geldiğinde aklına ben geliyim..

dışarıda bir yer daveti zor gibime gibime geliyor, ne alaka ne gerek var diyebilir yani; ya da geçerli bi mazerete ihtiyacım var.yine işle ilgili biyere, sunuma/sempozyuma davet gibi..


rewlack
(20.04.19)
madem sektorde tecrubeli birisi ona sorup danisacagin bir kac konu bul. daha sonra "danismak istedigim bir kac konu var, musait oldugunuz bir gun ofisinize gelebilir miyim? yada siz benim ofisime buyrun, bir cay ikram edeyim" de. kek mek profesyonel dunyada olmaz.


crucio
(20.04.19)
(4)

Work Away

Yapan ya da yapacak olan var mı?Hangi sitelerden kovaliyim?Sizce kaç hafta ideal?Ne tip işler daha iyi oluyor?Haftada min/max kaç saat çalışmak iyi?Ayrıca dil kursuna gitmek istesem (kendim planlayarak) yabancılar,göçmenler için belediye/kilisenin dil kursları oluyor bazen onlara mı bakmalıyım?teşek
Yapan ya da yapacak olan var mı?
Hangi sitelerden kovaliyim?
Sizce kaç hafta ideal?
Ne tip işler daha iyi oluyor?
Haftada min/max kaç saat çalışmak iyi?
Ayrıca dil kursuna gitmek istesem (kendim planlayarak) yabancılar,göçmenler için belediye/kilisenin dil kursları oluyor bazen onlara mı bakmalıyım?

teşekkürler.

yer:fransa ya da ispanya.
rewlack
(17.04.19)
hayallerimi süsleyen şey, 1 yıl yapmayı planlıyorum ABD, Kanada ve Güney Amerika'da, Temmuz'da başlayarak.

workaway.info ve wwoof.net 'e bakıyorum genelde. workaway.info'da her tür iş var ama wwoof sadece organik tarım ile ilgili.

kaç hafta ideal olduğuna sizin karar vermeniz lazım, sahip olduğunuz toplam süreye ve yapacağınız işe göre değişir. Ben genel olarak en az 2 hafta en çok 1 ay gözüyle bakıyourm işlere. 1 hafta çok kısa gibi, ama denemeden de kesin konuşmamak lazım.

ideal işler yine size bağlı. ben off-the-grid yaşayanların yaşantılarını görmek, hayvancılık/organik tarım yapanların zorluklarına tanıklık etmek, şarap bağları/bira üretim tesisleri gibi yerlerin işletmesini keşfetmek, tekneyle/katamaranla filan bir yerden bir yere gitmeyi tecrübe etmek ve son olarak hostelde çalışmayı deneyimlemek istediğim için bu tarz işlere bakıyorum genelde. bunlara ek olarak çocuğuna bakılması/dil öğretilmesi/ev işlerinde yardımcı olunması/evcil hayvan bakımı vs beklenilen işler de var ama onlar pek ilgimi çekmiyor.

günde 5 saat ideal bence, kalan zaman sizin. bu zamanı şehir gezerek/dil kursuna giderek değerlendireyim diyorsanız şehir içi seçeneklere bakmanız lazım. bu bağlamda evinde yardım isteyen veya hostel'e destek isteyen işler bulma olasığılığınız daha yüksek.

fransa ve ispanyada şato bakımları, şarap evi/bağı bakımı gibi muhteşem işler var ama bunlar şehir merkezlerine çok uzak, dil kursunu ayarlayamayabilirsiniz. belediye olabilir, ayrıca üniverstelerin de ücretsiz kursları olur. ama bu kurslar zaten çok başlangıç seviyesindedir, 3-4 ayda 1 level fln öğrenirsiniz anca ki sıfırdan başlayacaksanız tek başına duolingo ile de o seviyeye gelirsiniz rahatça. amacınız dil, daha etkin bir şekilde öğrenmek ise daha yoğun programı olan özel kurslara bakmanızı öneririm.


taurina
(17.04.19)
dil kursu için üniveritenin kurslarına ya da bulanacağı şehrin göçmen sayfalarına bak; facebooktan falan.. sivil toplum kurumları da ders veriyor bazen.


jimjim
(17.04.19)
wwoof.net'teki işler de gayet güzel duruyor ancak tarım ve iş yükü açısından emin olamadım, fiziksel açıdan daha çok zorlar mı? denediniz mi siz daha önce?


rewlack
(17.04.19)
Yaptim ben 2 sene once. workaway´in kendi sitesinden. Sarap baglarinda calistim, bol bol Bordoeux saraplarindan ictim, bir suru sey ogrendim ilgimin oldugu bir alanda. Sanirim, 20 saatten cok calismadim. Daha azi da bunaltici olurdu herhalde... Gitmisken baska bir yere insan aktif olmak istiyor zaten. 40 saat surunduren islerden uzak durun; o alana ilginiz olsa dahi.


buf-e kür
(17.04.19)
(13)

Yurt Dışına Göç

Kaçınılmaz son tahminimden önce yaklaşıyor dostlarım:(Dönüp dolaşıp, buralarda direnip en sonunda artık gitmeye karara vermiş durumdayım.*mühendisim, yüksek lisansı tez aşamasında bıraktım, bitirmem için af maf lazım;zor yani.*bölüm birinciliğiyle bitirdiğim bir sosyal bilimler bölümüm daha var;anca
Kaçınılmaz son tahminimden önce yaklaşıyor dostlarım:(
Dönüp dolaşıp, buralarda direnip en sonunda artık gitmeye karara vermiş durumdayım.

*mühendisim, yüksek lisansı tez aşamasında bıraktım, bitirmem için af maf lazım;zor yani.
*bölüm birinciliğiyle bitirdiğim bir sosyal bilimler bölümüm daha var;ancak alanı çok kısıtlı;belki master/phd için işime yarar.
*yüksekte UK'de erasmus yaptım;ancak uyduruk bi kaç evrak dışında bunu belgeleyemem.
*daha önce dünyaca ünlü bir alman şirketinde bikaç sene çalıştım;ancak üretim arge gibi alanlar değil;pek mesleki bişey katmadı.
*istanbuldayım şu anda kendi tercihimle çalışmıyorum; gündelik işlerler geçiniyorum,yaza doğru para biriktirmek için yine kısa süreli beyaz yakalılık yapma niyetindeyim.
*yaş 30
durumlar böyle.

batı avrupada bir yere gitmek önceliğim;
ispanya (çok istiyorum, biraz ispanyolcam var,öğrenmeye hevesim de var ancak işsizilik?)
ingiltere (zor gibi ama ankara antlaşması?:/)
almanya, hollanda (mühendisler için nispeten şartlar daha kolay gibi;ancak almanca, hollandaca/flemenkçe gibi bana çok uzak duran diller için enerjim yok, yani buralar önceliğim olmaz gibi)

başka neresi????
yukarıdaki bilgiler ışığında başka alternatifler? öncelikle normal çalışmak üzerine bir göç planı yapayım? öğrencilik (mümkünse phd) veya akademik birşeyler üzerine mi? evs ile (bazıları 30dan sonra da alıyor) çıkıp/vize alıp sonra mı iş bakayım?
nasıl olacak :/
mutsuzum be duyuru, hadi yardım.
rewlack
(12.02.19)
bizim arkadaş 37 sinde karsıını çocugunu bırakıp gitti. bir tanesi de gitmek üzere evli ve iki çocuk sahibi


gameofannen
(12.02.19)
şimdi biraz karamsar konuşucam ama siz sanki fazla iyimser bakıyorsunuz. sizin karar vermenizle olan birşey değil malesef. öncelikle CV oluşturup nerede boş pozisyon varsa oralara başvurmanız gerekiyor. ülkeye göre değil açık pozisyonlara göre seçmeniz gerek ilk etapta. çalışıyor olsaydınız şirketiniz sizi yönlendirebilir diyecektim. ama şimdilik yapmanız gereken cv oluşturup linkedinde veya indeed de pozisyonlara bakmak
yine de AB vatandaşı olmadığımız için (çalışma iznimiz olmadığı ve almak için para ödemek gerektiği için) çoğu pozisyonu lokal olarak dolduruyorlar. yine de vazgeçmeyin tabi. umarım amacınıza ulaşırsınız.


Kanada ve Avustralya'nın vasıflı göçmenlik programları var. Puanlama yapıp belli bir sayıya göre puan sırasına göre alıyorlar. Elinde para olması lazım gittiğinde iş güç bulana dek seni geçindirecek şekilde.

Bir de çok amiyane tabirle konuşacağım ama götün kalkmasın. Yurtdışında sıfırdan bir hiç olarak hayata başlayacağın için her şeye hazırlıklı ol. 15. sınıf insansın şu an batıda. Çünkü dil native değil en az bir 6-7 sene de sıkıntılı gidecek, yol yordam bilmediğin için istediğin kadar beyaz türk ol adaptasyon sorunu yaşayacaksın, sefalet falan çekeceksin yeri gelecek. En birinci yapman gereken o amiyane tabir anlayacağın. Ben ne doktorlar mühendisler gördüm taksi şoförlüğü yapan, tesisatçılık yapan.

Bu söylediklerim benim her halükarda yurtdışında yaşamam lazım diyen birisi için geçerli. Yoksa denk gelir iş teklifi alırsın falan aslında çok da elzem değildir Türkiye'de seçkin bir konumdasındır, yurtdışı zaten çok çile olmaz o zaman.


@interview with the vampire +1


chitosan
(12.02.19)
5 yildir yurtdisinda olan ve bu surede onlarca kisinin yurtdisi cikisina sahit olan birisi olarak soyluyorum. yurtdisina gidilip is bulunmaz, once isi bulursun daha sonra seni ise alacak olan sirket sana sponsor olur vizeleri alirsin. ankara antlasmasi istisna tabi ki. ama oyle "ben suraya bir turist vizesi ile gideyim gerisi hallolur" mantigi yanlis.
muhendisim demissin ama ne muhendisi oldugunu yazmamissin. eger bilgisayar muhendisi isen isin cok kolay. kucuk sirketlerden buyuk sirketlere kadar yuzlerce yer var. almanya/hollanda/ingilitere avrupada bu isin en yogun oldugu yerler. hollanda icin flemenkce ogrenmene gerek yok. burada 7'den 70'e istisnasiz herkes cok iyi bir sekilde ingilizce konusuyor ve sirketlerde flemenekce aramiyorlar. almanya da sirketler genelde aramasa da gunluk hayat icin almanca gerekiyor.

ayrica duydugun maaslara kanma hemen. burada %90 brut maaslar konusulur ve yillik %30-45 araliginda bir vergi verirsin. ustune cop/su vergisi vs ekstradan gelir. ona gore hesap yapmanda fayda var.

diger muhendislik alanlari icin ayri ayri degerlendirmek lazim.


crucio
(12.02.19)
cevaplar için çok teşekkür ederim.
eklemek istediğim bir nokta, para /kariyer hedefiyle yola çıkmadığım. yani sırf türkçe bilen eleman arayan işlere bile başvurabilirim. alt kademe pozisyonlarda çalışmak beni zorlamaz, amacım çalışma izni alabilmek, huzurlu olacağım bir şehirde yaşayabilmek.
ayrıca potansiyel 15.sınıf vatandaş muamelesine ben de katılıyorum :)

bir de sırf iş olarak bakmadan; öğrenci olarak gitmeye ne diyorsunuz, araştırma bursuyla falan geçinmek bu yaştan sonra süründürür mü? çekilecek çile değil mi? :/


rewlack
(12.02.19)
boluk porcuk biseyler yapmissin, kariyer hedefin falan da yok, pek ozel sektor adami degilsin gibi.

sen akademiden devam et kaptan. hem kovulma riski falan da pek yok, kafan rahat okulda takilirsin. arastirma bursu arti asistanlik falan yaparak zengin olmazsin ama ac da kalmazsin. 45'inde prof olursun.


cooperr
(12.02.19)
Vasıflı çalışan olarak giderseniz 15. sınıfa düşmeyi geçtim sınıf atlıyorsunuz. Asıl mesele Avrupalı-Türkiyeli olmaktan ziyade vasıflı-vasıfsız çalışan olmakta. Yoksa Avrupalı'nın vasıfsızı da iş bulmakta zorlanıyor.

Ben yerinizde olsam daha önce çalıştığınız Alman şirketinin Almanya ve varsa Avrupa'daki diğer ofislerine başvuruda bulunmakla başlardım.


bruce mclaren
(12.02.19)
yani sırf türkçe bilen eleman arayan işlere gile başvurabilirim ?

hocam oraya gidince tek türkün siz olacağınızı mı düşüünyorsunuz ? binlerce türk var, aa bu türkçe biliyor diye sizi kimse sallamaz. siz bu işi baya kolaya almışsınız


oscar
(12.02.19)
Evs 30 dan sonra nasıl oluyor? 30'dan gün almamış olmak gerekir yazıyordu.


erkeğim
(12.02.19)
Yurtdışına gitmenin kabaca 3 yolu var
1- evlilik yoluyla, çok detaya gerek yok ne olduğu belli
2-önce iş bulacaksın, iş bulduğun şirket sana oturum ve çalışma izni almaya istekli olacak. Bu seçenek niteliklerine göre değişir, bilgisayar mühendisi veya yazılımcı isen işin nispeten kolay, onun haricinde çok nitelikli, gideceğin ülkenin dilini bilen ve çok şanslı birisi olman gerekiyor. Yazılımcı harici bu seçenek çok zor
3- en garanti ama zaman alan seçenek, almanyada yüksek lisans yapacaksın, okul bitince devlet iş bulman için 15 ay süre tanıyor, eşşek değilsen o sürede bir iş bulur kalırsın. Tabii min 3 sene -almanca öğreneceksin bu arada, artı 3 sene seni geçindirecek para, min 20 bin euro.
Ben senin yerinde olsam para biriktirmeye başlar bi yandanda linkedinde iş başvurusu yapmaya devam ederim, çalışma izni çıkartmaya istekli bir işveren bulursam ne ala, baktın olmadı 20 bin euroyu cebine koyduğun an almanyada yüksek lisans. İzleyeceğin yol bu, başka şansın yok. Ha bu arada bi ispanyol hatunla evlenmeye karar verirsin o ayrı.


zikardo
(12.02.19)
@ xportant

Valla deli gibi arıyorum aslında, Linkedinden ve şirketlerin sitelerinden yüzlerce başvuru yaptım şimdiye kadar. Ha buldum da ama iş çalışma iznine gelince olmadı, hem de şirket sponsor olmasına rağmen çalışma izni vermedi İspanya.

Doğruya doğru yurtdışına gitmedim, Almanya`yı deneyimlemedim. Ama en son bu İspanya olmayınca kafaya koydum Almanya-yüksek lisans olayını deneyeceğim önümüzdeki sene. 15 ay dile kolay insan illa ki bir iş bulur. Ha belki tam istediği gibi olmaz ama maksat orda kalmaksa biraz alt seviyeden başlar gene birşeyler yapar yani. Ayrıca internette bir sürü blog okudum bir sürü insanla konuştum. Hiç kimse negatif konuşmadı, genelde söylenen öyle ya da böyle bir iş bulursun şeklinde.

Ama sen böyle deyince çok şaşırdım. Nedir mesela iş bulamamaya sebep? beklentilerin yüksek olması mı? Ayrımcılık mı? Gerçekten merak ediyorum çünkü dediğim gibi tamamen o yolda ayarladım bende her şeyimi.


zikardo
(13.02.19)
"turkiyenin en iyi lisesilerinden birini almanca egitim alarak bitirip berlin teknikten mezun olduktan sonra almanyada is bulamayan elektrik elektronik muhendisi"

bu hayatin normal akisina aykiri, bu cv ile almanya'da is bulamayan adamda %100 bir ariza vardir, kayis gevsemis olabilir :)


cooperr
(13.02.19)
(12)

Eroin Vurmanın Argoda Bir Karşılığı Var mı?

uyuşturucuyla ilgili terimlere yabancıyım.Bir "fiil" arıyorum.1.özellikle eroin kullanımıyla ilgili bir sözcük, argo karşılık vs ne var? (genel kullanımı değil de daha çok "enjekte etmek" olarak tanımlanabilecek) "damar yolu açmak" yerine geçebilecek. 2.üstteki soruya cevap yoksa, başka bir madde i
uyuşturucuyla ilgili terimlere yabancıyım.
Bir "fiil" arıyorum.

1.özellikle eroin kullanımıyla ilgili bir sözcük, argo karşılık vs ne var? (genel kullanımı değil de daha çok "enjekte etmek" olarak tanımlanabilecek)

"damar yolu açmak" yerine geçebilecek.

2.üstteki soruya cevap yoksa, başka bir madde için ne var?

teşekkürler.
rewlack
(21.11.18)
1- Kaydırmak


eazy
(21.11.18)
damardan almak/çekmek


silah taciri
(21.11.18)
@eazy doğrudur belki.

ama mesela direkt bu eylemi çağrıştıracak bir şey arıyorum. kaydırmak argo kullanımında daha çok cinsel içerikli bir şeyler getirir pek çok kişinin aklına.

@silah taciri, tamam işte bu tanımın karşılığı olacak sözcük ne mesela? :D
damardan almak zaten açık adres gibi olmuyor mu? eylemin açıklaması bu yani. gizli, subliminal bir sözcük arıyoruz.


rewlack
(21.11.18)
peynir diyor kimileri öroin'e, kimisi de sadece "h" (eyç) fiil olarak bilemicem.
patlamak ex ya da mdma için kullanılıyor.
kağıt atmak ve yapıştırmak asit için.
çizmek kokain için kullanılıyor.


barankovan
(21.11.18)
Kaşınmak (hadi az kaşınalım, gibi)


farabi
(21.11.18)
Ingilizcede de "to score" kullanılıyor. Let's score, gibi. Junkielerin "biz loser değiliz" çabasından olsa gerek:D Kaşınmak da verdiği etkiyle alakalı. Yoksa "başımıza bela alalım" anlamında "kaşınalım" demiyor eroinmanlar, maddenin gerçek etkilerinden biri kaşındırması.


farabi
(21.11.18)
@rewlack

penisilin?
kabartma tozu? (bu aslında koka için de kullanılabilir)


silah taciri
(21.11.18)
Damara düşmek.


yirmisantim
(21.11.18)
Maddeye düşmek de olabilir.


yirmisantim
(21.11.18)
Treni yanastirmak (bkz: trainspotting)


ingilizcede "shoot" var bi de.. şarkıda filan geçiyordu. "shoot shoot the line" diye..
"shoot" enjekte etmek yerine geçiyor. "vurmak" diyebiliriz.
burun yoluyla alınacaksa hem öroin hem kokain için "shoot the line" diyebilirsin.


barankovan
(21.11.18)
Şimdiii... Hulki Aktunç bir dolu karşılık vermiş, Büyük Argo Sözlüğü'nde ama bunlardan;

"Kaydırmaca" için -tepede kaydırmak diyenler de olmuş- şöyle bir açıklama var:

"Bir tür uyuşturucu kullanma yöntemi; erotin ya da kokain, kalaykı kâğıt üzerine konulup alttan ısıtılır, çıkan duman koklanıp çekilir."

"Beyaz çekmek" için genel olarak "eroin kullanmak" karşılığı verilmiş. Enjektenin kastedildiği meçhul.

"Ejderha kovalamak" ve "çiçek koklamak" da yine eroninin, dumanı yoluyla alındığını ifade eden iki tabir.

Son olarak "Cank yapmak" için verilen karşılık: "Damardan uyuşturucu madde (eroin) zerk etmek." Aradığımız bu gibi gözüküyor. Ama sözlükler güncelliğini kolayca yitirebilir, hele kamuoyuna kapalı olan ve eğitim, edebiyat gibi ana akım oluşumların dolaylı ya da doğrudan denetlemesinden geçmeyen argo söz konusuysa bu çok daha çabuk olur. Bu yüzden ifadenin şimdiki yaygınlığını araştırmak gerek.


hikmet iv
(21.11.18)
(2)

1990'larda Ankara Heykel Sergileri

1989-1999 arası Ankara'da gerçekleşen heykel sergilerine katılan eserler/sanatçılara ulaşmam gerekiyor. Yani sadece ismen.. Sergi adı ve katılımcı sanatçıyı nasıl süzebilirim?
1989-1999 arası Ankara'da gerçekleşen heykel sergilerine katılan eserler/sanatçılara ulaşmam gerekiyor. Yani sadece ismen.. Sergi adı ve katılımcı sanatçıyı nasıl süzebilirim?
rewlack
(15.08.18)
Arşiv konusunda çok kötüyüz.
Gazetelerin kültür sanat sayfalarına bakabilirsin.
Yök tez arama motorunda belki bunula ilgili bir şey bulabilirsin.


fasulyek
(15.08.18)
samanlıkta iğne arayacaksın.

gazete arşivleri

mezat sitelerindeki sergi katalogları

bir sanatçı bulup onun ortak sergisindeki diğer isimleri aramak gibi yollara gitmen lazım.

heykelle ya da çağdaş sanatla ilgilenen iyi bir sanat tarihçisine sorsan, o bilir aslında.


kullanıcı adı
(15.08.18)
(7)

Evde Yeşil Bitki

Ne mesela? Botanikten hiç anlamıyorum. İç mekanda duracak, dayanıklı çok nazlı olmayan aslında dekoratif amaçlı büyük boy bitkiler istiyorum..Nereden alayım? Koçtaştan bakındım hem çok güzel değiller hem de baya pahalı geldi.Eminönüne mi gideyim illa? Nereden alıyorsunuz? Ne alıyorsunuz?
Ne mesela?
Botanikten hiç anlamıyorum.
İç mekanda duracak, dayanıklı çok nazlı olmayan aslında dekoratif amaçlı büyük boy bitkiler istiyorum..
Nereden alayım? Koçtaştan bakındım hem çok güzel değiller hem de baya pahalı geldi.
Eminönüne mi gideyim illa?
Nereden alıyorsunuz? Ne alıyorsunuz?
rewlack
(07.05.18)
Benjamin


AlsterWasser
(07.05.18)
en kolay bakılanı
paşa kılıçı


Barış çiçeği


Amaranta ursula
(07.05.18)
gunes alan bir uere koyabileceksen sukulentlerle kaktusler uygun gayet.


in vino veritas
(07.05.18)
Dracena diye arama yaparsanız guzel ve dayanıklı bir salon bitkisiyle karşılaşacaksınız.


delicevat
(07.05.18)
aloe vera. yara bere olunca iyi oluyor.


babilbaligi
(08.05.18)
Benjamin, pasa kilici, difenbahya, seflera, monster en bilindik salon bitkileri.

sahibinden veya letgo'dan bulabilirsiniz.


jimicik
(08.05.18)
(3)

Tax Free Sorusu

Almanyadan alışveriş yaptım tac free formu vs gerekli belgeler tamam ancak ; Almanya 'dan Fransa'ya geçeceğim sonra Türkiye'ye döneceğim geri ödemeyi başka ülkeden (Fransa) alabiliyor muyum?
Almanyadan alışveriş yaptım tac free formu vs gerekli belgeler tamam ancak ; Almanya 'dan Fransa'ya geçeceğim sonra Türkiye'ye döneceğim geri ödemeyi başka ülkeden (Fransa) alabiliyor muyum?
rewlack
(16.04.18)
Almanyanın vergisini niye fransa ödesin ki? Alman Gümrük Polisinin(Zoll) onaylaması lazım o belgeyi.


kobretti
(16.04.18)
global blue ise tr ofisi ödüyor burada


habula
(16.04.18)
@kobretti baya bilmeden sallamis:)

ABden cikis yaptiginiz son ulkeden alabilirsiniz.
Almanya ve fransa tek bir gümrük AB sayesinde.


Do I have to leave the EU straight away from the country where I purchased goods?
No. You can buy VAT-free goods even if you are going to be visiting other EU countries before you finally return home, as long as you actually leave the EU with the goods within the time limit. You have to get your documents stamped by a customs officer at the point of exit of the EU – not necessary in the same EU country where you bought it.


kuehles blondes
(17.04.18)
(11)

Ders Çalışmayan Bilgisayar Bağımlısı Liseli

Bu yıl üniversiteye girecek, okula falan gittiği yok (devamsızlığa bakmayan bir okula kayıtlı) Dersaneye tabiiki gitmiyor zoraki bir matematik hocası tuttuk onunla da o geldiğinde çalışıyor sadece. genel olarak ders çalıştığı, test çözdüğü de pek yok. Asosyallikten ölecek. Okula hiç gitmediği için h
Bu yıl üniversiteye girecek, okula falan gittiği yok (devamsızlığa bakmayan bir okula kayıtlı)
Dersaneye tabiiki gitmiyor zoraki bir matematik hocası tuttuk onunla da o geldiğinde çalışıyor sadece. genel olarak ders çalıştığı, test çözdüğü de pek yok. Asosyallikten ölecek. Okula hiç gitmediği için haliyle arkadaşı yok, varsa yoksa bilgisayar, oyun vs. Anne baba ayrı, anneyle kalıyor. Anne de yoğun çalıştığı için diyalogları "ders çalışmıyorsun, neden çalışmıyorsun" krizinden ibaret.
Sınava az vakit kaldı, ama tek dert sınav/okul değil. Ücretli, %50 burslu falan bi okulu kazanma olasılığı var nasılsa.. ama bu aşırı asosyallik, yalnızlık, bilgisayar bağımlılığı ve genel olarak ders çalışma disiplininden yoksun oluşu çok endişe verici. Baya diyalog kuracak kimsesi yok kendine böyle izole bir dünya yarattığı için.

Nasıl yaklaşmak lazım, ne yapmak lazım? Bir çeşit yaşam koçluğu, sınava yönelik hoca gibi değil de destek amaçlı yardımcı olmak istiyoruz.

Tüm önerileri yazın, aynı durumda genç arkadaşlar da vardır belki onlar da yazsın lütfen yaşlarınu belirterek. Bu yaşta çocuk ne hisseder, napar, neye ihtiyaç duyar bize uzak olduğu için doğru destek olamıyoruz.
rewlack
(12.03.18)
Çocuk psikiyatristine götürün. Teknoloji bağımlılığıyla da ilgileniyorlar. Komple değerlendirilmiş olur.


Lim5
(12.03.18)
ya bence önce dandik bir özel üniversite binasına götürün. birde güzel bir kampüse götürün. görsün yani. bak diyin 5 yılın ya burda geçicek yada burada.


bi lokantaya komi olarak verin, bi hafta çalışsın.


erkek diye düşünüverdim ama cinsiyet belirtmemişsiniz satır arasında kaçırmadıysam. ilişkileri ne düzeyde bilemiyorum ama babası ders çalışma konusu dışında babası ilgilensin bilhassa, dışarı çıkarsın muhabbet etsinler vs. mümkünse tabii.

o yaşlarda sadece boşanma durumunda da değil; sağlam örneklik teşkil edecek bir baba figürünün gözünün önünde olmaması pekala böyle sonuçlanabiliyor. olmadı eksiği siz gidermeye çalışın. yani asosyallik demişsiniz, nasıl sosyal ilişki kuracağına dair kafasında boşluklar varsa böyle kaçınması gayet doğal. ha kız ise de anne ile ilişkideki değişmeler aynı telafiyi sağlayabilir ancak.

sınava hazırlanmaması falan bir sonuç sadece. vakit az falan ama bir süre -hadi ders çalış'ı ertelemeniz, görmezden gelmeniz lazım.

psikolog/psikiyatrist görsün derseniz de kendisine sorun, çocuk pekala şu durumdayken "sırf ders çalışmadığım için bana deli mi demeye çalışıyolar" gibi bile algılayabilir, sadece teklif etseniz bile.

bazı üniversitelerin online oyun kulüpleri falan oluyor, onları araştırıp ders çalışma fikrini biraz daha cezbedici kılacak bir şey çıtlatmayı da deneyebilirsiniz.


dafaisss
(12.03.18)
yakınımda 2 benzer vaka oldu, üniversiteyi kazanınca akşamdan sabaha değişmiyorlar, muhtemelen daha iyi veya kötü bir okula gitme gibi bir kaygısı da yoktur. burdaki temel motivasyon eksikliği kendini kanıtlayacak aile ve arkadaş olmanası. zoraki sosyalleşebileceği bir çevreye sokmak lazımken okulsuz, dershanesiz bırakıp bu işe zemin hazırlamışsınız. bunu düzelteblirsiniz.


pofudukayi
(12.03.18)
Bilgisayari ortadan kaldir. Onun insafina birakirsan asla bilgisayardan vazgecmeyecek.
Vay efendim cezalandirmayin, soyle yaklasin boyle yumusak davranin falan bu argumanlara takilma. Ise yaramaz. Cezalandirin. Dovun demiyorum, cezalandirin. Izin vermeyin oynamasina.
Elinizden geliyorsa arkadas cevresine de mudahale edin ama pek olasi degil bu. Eger mumkunse bos adamlarla arkadaslik yapmasini engelleyin. Etrafindaki ornekleri iyi orneklerle degistirin yapabiliyorsaniz.


stavro
(12.03.18)
Çocuk dediğimiz de "çocuk" değil artık ne yazıkki arkadaşlar neredeyse yetişkin sayılacak yaşta. Küçük ödüller vs ile ikna etmek mümkün değil.
Cinsiyet erkek. Ama uzun hep anneyle kaldığı için baba figürü çok etken değil. Yani haklısınız ama oek olası değil şu anda babayla çok vakit geçirmesi vs.
Tüm aile akademisyen, bu durum belki hem psikolojik bi baskı yaratıyor olabilir hem de " amaaan üniv. yi de duyuyoruz bunlardan, hiç cezbetmiyor" algısı yaratıyor olabilir, bilemiyorum.
Çocuğun sosyal zekası akranlarından ileri fakat bu onun sosyal yaşamına bir katkı sağlamıyor şu anda.

İnternette falan da nasıl platformlarda vakit geçiriyor bunu da bilmiyoruz haliyle.
Etrafta bir "abi" figürü de ne yazıkki yok zira ben de "abla" olarak ne yapabilirim derdindeyim.


rewlack
(12.03.18)
İnterneti kestir, al elinden bütün dokunmatik eşyaları ve bilgisayarları. Ver eline bir nokia 1100 asker telefonu takılsın dursun.

Amcamın lafı; Üniversite okudun okudun sen bilin. Okumazsan veririz bir kaportacıya, harçlık falan bekleme boş yere. Sabahtan akşama kadar anana küfür yersin üç kuruş kazanmak için. Aynen iletin.


bilgisayar ve akilli telefon ile iliskisi kesilmeli. bende lisede oldukça ise yarayan bir sistem bu. babaannemin kulustur Nokia telefonunu kullanıyordum. sarki dinlemek icin de sabahleyin Turkcell 8060'i arar, sabah müziğimi alir oyle yola koyulurdum.

eve geldigimde de ders ve kitaplardan baska yapabilcegim hiçbir şey yoktu. bu sebeple sıkılmamak icin onlarla vakit geçirirdim. oyle ki okul benim icin dinlenme ve sosyalleşme yeri ev de okula dondu bi yerden sonra. güzel bir üniversite kazandık, yaşıyoruz.

tabii her bünyeye bu gider mi bilmem ama bende gayet ise yaradı.


tomcruise
(12.03.18)
Yani böyle "tamamen yasak" ların bir çözüm olmayacağına inanıyoruz.
Zaten şu anda en ufak bir yaptırım da herşeyi geri itme modunda.

Üniversiteye hiç gitmem kafasında değil zaten ama elde edebileceğinden daha kötsüne gidecek ayrıca böyle giderse lisansta da ya da zorluk çekecek.


rewlack
(12.03.18)
e-spora yönlendirin. kendi gibi insanlar bulursa onlarla sosyalleşebilirde.
ilgi duyduğu alanda daha hevesli ilerleyip mutlu yaşayacaktır diye düşünüyorum


foster
(13.03.18)
(1)

EVS Projelerine ya da Daha Küçük Etkinliklere Nasıl Kabul Alıyoruz?

EVS projelerine süre nedeniyle katılmak istemiyorum fakat bir sürü EVS hazırlık kampı, yok bilgilendirme semineri vs oluyor yurt dışında ve çoğu ücretsiz.. Kabul almak için motivation letter taktiği ya da bir standart yaklaşımı var mı bu başvuruların?Birkaçına başvurdum hiç tınmadılar? Kabul almak
EVS projelerine süre nedeniyle katılmak istemiyorum fakat bir sürü EVS hazırlık kampı, yok bilgilendirme semineri vs oluyor yurt dışında ve çoğu ücretsiz.. Kabul almak için motivation letter taktiği ya da bir standart yaklaşımı var mı bu başvuruların?
Birkaçına başvurdum hiç tınmadılar? Kabul almak için napııcam?
Yardım Piliiiz.
rewlack
(31.05.17)
O dediğin Traininglere gönüllülük geçmişi olan insanları seçiyorlar çoğunlukla ve de tanıdığı olanları. EVS içinse süresini dert etmene gerek yok. Sıkıldığında dönebilirsin. Döndükten sonra başka bir EVS'ye gideyim yok ama. Birkaç tane EVS projesine başvurmuştum, güzel bir CV ve mektupla başvurmuştum hem de. Ona rağmen kabul alamadım. Ya gerçekten benden iyileri vardı ya da Türklerin imajı artık yerle bir olmuş. Romanya'dan kabul alıyor Türkler genelde benim gözlemim.


buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.