Giriş
(3)

Ekranın videosunu çekip whatsapptan göndermek

Ekrandan yapıp ettiklerimin videosunu çekip whatsapptan göndermem gerekiyor. Şu an Screen To Gif programıyla gif olarak kaydediyorum. Sonra https://ezgif.com/gif-to-mp4'dan mp4'e çevirip gönderiyorum da doğrudan ekranda yapılanları kaydedip whatsapp'ın tanıyabileceği bir mp4 formatına çevirebilen te
Ekrandan yapıp ettiklerimin videosunu çekip whatsapptan göndermem gerekiyor. Şu an Screen To Gif programıyla gif olarak kaydediyorum. Sonra ezgif.com'dan mp4'e çevirip gönderiyorum da doğrudan ekranda yapılanları kaydedip whatsapp'ın tanıyabileceği bir mp4 formatına çevirebilen tercihen ücretsiz bir program tavsiye edebilir misiniz?
sorucu
(19.02.19)
Telefon ne? iPhone kendi kaydedebiliyor mesela, Androidleri bilmiyorum ama öyle bir özellik olabilir telefonda.


kobuzchu kiz
(19.02.19)
bende xiaomi var, screen recorder'i var kendi programı. Bence telefonunuza bakın, sizinkinde de olabilir


The_Lollok
(19.02.19)
AZ Screen Recorder.

Direkt video yapıyor.


nhk ni youkosu
(19.02.19)
(1)

Kayıp vizeli pasaport için yeniden ABD vizesine başvurmak

Babamın ABD vizeli bir pasaportu vardı. (Vizenin bitmesine 5 yıl vardı.) Yeni pasaport çıkarttı. Vize eski pasaport da kayboldu. Şimdi yeniden vize başvurusu yapmak gerekiyor sanırım. Vizeli pasaportun kaybolduğuna ilişkin bir yerden bir belge falan almama gerek var mı?
Babamın ABD vizeli bir pasaportu vardı. (Vizenin bitmesine 5 yıl vardı.) Yeni pasaport çıkarttı. Vize eski pasaport da kayboldu. Şimdi yeniden vize başvurusu yapmak gerekiyor sanırım. Vizeli pasaportun kaybolduğuna ilişkin bir yerden bir belge falan almama gerek var mı?
sorucu
(18.02.19)
zaten elinizde kayıp belgesi yenileme belgesi vs yok mu?


MVC sorusu

İçinde sadece bir select elementi olan bir partialview ım var PVSelect diye... İşte controllerdan bunun id'sini, içeriğini falan belirliyorum. View de de RenderPartial ile gösteriyorum.Şimdi ajax ile bir PVSelect döndürünce ben bunu viewde gösterilen PVSelect e doğrudan atayabiliyordum.$("#PVSelectN
İçinde sadece bir select elementi olan bir partialview ım var PVSelect diye... İşte controllerdan bunun id'sini, içeriğini falan belirliyorum. View de de RenderPartial ile gösteriyorum.

Şimdi ajax ile bir PVSelect döndürünce ben bunu viewde gösterilen PVSelect e doğrudan atayabiliyordum.

$("#PVSelectNesnesi").html(result);

Fakat şimdi PVSelectimin içine ufak bir javascript kodu yazmam icap etti. Javascripti koyduktan sonra bu şekilde atayamaz oldum. Burada meselem şu... View imde PVSelect in idsi belirlenmiş. Ona dokunmayayım istiyorum yani ajax ile PVSelect nesnesi alınca bir daha id vermeyeyim.

Şu ancak ajaxtan dönen nesneyi jqueryye atayım içinden select i onun içinden de optionların içini alıp viewdeki selectime atayarak işimi görebiliyorum.

$("#PVSelectNesnesi").html($($(result)[0]).find("option"));

Daha nezih bir şekilde nasıl çözebilirim bunu? Gene $("#PVSelectNesnesi").html(result); kullanmak yetsin istiyorum.
sorucu
(15.02.19)
(2)

İstanbul Avrupa yakasında tenis kortu

Hayatımda ilk defa tenis oynayacağım. İstanbul Avrupa yakasında tenis kortu tavsiye edebilir misiniz? Falan saatler arası kiralayabilme imkanımız var mı yoksa aylık üye olmamız mı gerekiyor?Başlamadan önce ders almam mı lazım sizce yani arkadaşla takılalım diyoruz ama...
Hayatımda ilk defa tenis oynayacağım. İstanbul Avrupa yakasında tenis kortu tavsiye edebilir misiniz? Falan saatler arası kiralayabilme imkanımız var mı yoksa aylık üye olmamız mı gerekiyor?

Başlamadan önce ders almam mı lazım sizce yani arkadaşla takılalım diyoruz ama...
sorucu
(11.02.19)
kesinlikle ders almalısınız
itesk'i tavsiye ederim


superb
(11.02.19)
Akatlar Club Sporium'a sorun.

Ücretsiz olarak da Levent'te Sporcular Parkı içerisinde iki adet kort var. Ne zaman görsem boş.


(2)

Tarihin Arka Odasının hangi bölümlerini tavsiye edersiniz?

Tarihin Arka Odasının hangi bölümlerini tavsiye edersiniz?
Tarihin Arka Odasının hangi bölümlerini tavsiye edersiniz?
sorucu
(09.02.19)
youtu.be şu enteresan bir bölümdü, pek konuşulmayan konular. Taciz tecavüz olayı dışında Murat'ın Türk şiiriyle ilgili söylediği şeyleri de ben ilk kez duymuştum.


Mossy
(09.02.19)
Gonul Alpay Tekin'in konuk oldugu tum bölümleri tavsiye ederim.


(1)

VHS kaset ses sorunu

Eski bir vhs kasetini taktım oynatıyorum. Görüntü gayet güzel... Seste şöyle bir şey oluyor. Kaseti çalıştırıyorum birkaç saniye gayet güzel ses geliyor. Ama bir noktadan sonra ses kayboluyor uğultumsu bir ses geliyor. Birazcık geri ya da ileri sardığımda ya da kaseti durdurup başlattığımda temiz se
Eski bir vhs kasetini taktım oynatıyorum. Görüntü gayet güzel... Seste şöyle bir şey oluyor. Kaseti çalıştırıyorum birkaç saniye gayet güzel ses geliyor. Ama bir noktadan sonra ses kayboluyor uğultumsu bir ses geliyor. Birazcık geri ya da ileri sardığımda ya da kaseti durdurup başlattığımda temiz ses geliyor daha önce uğultumsu ses gelen yerde. Ama gene birkaç saniye sonra ses gidiyor. Nasıl düzeltebilirim bilen var mı?
sorucu
(05.02.19)
Demek ki kaset sağlam, oynatıcıda bir problem var. Oynatıcının ses katında problem olabilir, bir elektronikçinin bakmasında fayda var.

Elinizden gelirse açıp bakın şişmiş kapasitörleri değiştirebilirsiniz, elinizde yeterli bir ölçü aleti varsa transistörleri söküp sağlamlığını kontrol edebilirsiniz.


John Bloor
(06.02.19)
(4)

Opera tavsiyesi

Hayatımda ilk defa operaya gideceğim. İstanbul'da yaklaşmakta olan bir opera etkinliği tavsiye edebilir misiniz?
Hayatımda ilk defa operaya gideceğim. İstanbul'da yaklaşmakta olan bir opera etkinliği tavsiye edebilir misiniz?
sorucu
(01.02.19)
Idob sitesine giriyoesun, sezonda begendigin ve bos koltugu olan gosterinin biletini alip gidiyorsun.


stavro
(01.02.19)
don kişot var şimdilerde, ona gidebilirsin. Süreyya'da.


ebabil curnatasi
(01.02.19)
Şu an İstanbul'da oynayanları operaya giriş için tavsiye etmem. Don Kişot temsilleri bitti bildiğim kadarıyla (ki bence o da ilk opera olarak iyi bir seçim olmaz).


cosmicstring
(01.02.19)
www.operabale.gov.tr

son kişot bitti. acele edersen yunus emre operasına bilet bulabilirsin.


herocka
(01.02.19)
(1)

Arkada çalan şarkı nedir?

https://www.youtube.com/watch?v=PbYmxbEmQz8Shazam bulamadı.
www.youtube.com

Shazam bulamadı.
sorucu
(29.01.19)
www.youtube.com
değiştirmişler biraz.


(9)

Hafif yağmurlu havada uçmak?

8 Şubatta öğleden sonra Mardin'e gitmeyi, 10 şubat'ta öğleden sonra da Mardin'den İstanbul'a dönmeyi planlıyorum. 8 Şubat hafif yağmurlu, 10 şubat bulutlu yazıyor tahminlerde... Bu hava durumunda uçakla seyahat etmek sakıncalı mıdır sizce?
8 Şubatta öğleden sonra Mardin'e gitmeyi, 10 şubat'ta öğleden sonra da Mardin'den İstanbul'a dönmeyi planlıyorum. 8 Şubat hafif yağmurlu, 10 şubat bulutlu yazıyor tahminlerde... Bu hava durumunda uçakla seyahat etmek sakıncalı mıdır sizce?
sorucu
(29.01.19)
hayatı bu kadar seviyor musunuz? :)

deli gibi rüzgarlı havalarda iptal oluyor uçuş sadece, onun dışında en güvenli ulaşım hala havayolu.. hiç bir şey olmaz, içiniz rahat olsun.


benaslinda
(29.01.19)
çok sakıncalı olur tabi neme lazım. binme sen uçağa


prasinos
(29.01.19)
Bırak da ona pilotlar karar versin dostum :)

Yağmurdan bişey olmaz, uçağa yıldırım çarpsa da bir şey olmaz. Benim tek korktuğum şey buzlanma (air crash investigation izlemek iyi ama böyle yan etkileri var :D) fakat zaten uçağı yıkıyorlar öyle durumda. Ayrıca kuzey ülkelerini düşünüyorum kar-buz o kadar tehlikeli olsa oradan hiç uçak kalkmazdı. Usulüne göre iş yapılırsa ki en boktan şirket bile belli minimumları yapmak zorunda, uçak çok temiz bir taşıt. Yağmurlu havada otobüsle giderken otobüsün köprüden uçması daha olası.


nhk ni youkosu
(29.01.19)
Çok daha kötü hava şartlarında uçmak zorunda kaldım. Hala hayattayım.


Sakincali olan havalarda ucmazlar.


stavro
(29.01.19)
Hava durumu ve meydan şartları ile ilgili hem sivil havacılık kurumlarının hem de havayollarının kendi limitleri ve standartları var.

Dolayısıyla "tehlikeli" havada hiçbir uçak kalkmaz/inmez.

hafif yağmurlu/bulutlu havanın da bir anlamı yok. hiçbir şey ifade etmiyor.


levpontryagin
(29.01.19)
değildir. koskoca hava yolu sektörü, pilotlar falan geri zekalı insanlar değil. biraz insanlara güvenmeyi öğrenin.


zgrydn
(29.01.19)
iceriden biri olarak soyleyeyim de rahatla bari, hicbirseycik olmaz,yukaridakiler+100000000:)


alttaraf
(29.01.19)
Yukarıdakilere ek şunu söyleyeyim, şimdiden 10 şubata dair yapılan hava durumu tahminine güvenme. O elli kere değişir o güne kadar.


yemrem
(29.01.19)
(3)

VHS kaseti bilgisayara aktarmak

Elimde VHS oynatıcı eski bir alet var.https://www.hepsiburada.com/easier-cap-ezcap-dc60-usb-2-0-cvbs-audio-s-video-capture-goruntu-ses-yakalama-cihazi-p-HBV000004XWLK?magaza=epazaravm&wt_gl=cpc.tum.universal-genel.pla&gclid=Cj0KCQiA7briBRD7ARIsABhX8aA_iy_rNwlS6kPRPk2NV-YD7KofZnD8z0u56P9M5SWnlhawh-gO
Elimde VHS oynatıcı eski bir alet var.

www.hepsiburada.com

Şununla bilgisayara bağlayabilirim sanırım değil mi? VHS kaseti bilgisayara aktaran var mı daha önce? Nasıl oluyor niteliği falan?
sorucu
(28.01.19)
yorumda kalitesiz demişler. USB hep sorun oldu bu işler için fakat usb3.0 yeterli geliyor olmalı.

Ben zamanında bu işler için firewire 400 kart almıştım. O sürekli sabit hız verebildiği için capture için daha uygundu, usb'de hız dalgalanıyor falan. Çünkü kasetten bire bir yakalama yapıyorsun görüntü akıyor aktığı an bilgisayara aktarılıyor.

Bence bu işi yapan güvenilir bir yere götürün 10-20 lira neyse aktartın. (ne kadar hiç bilmiyorum tabii). VHS çözünürlüğü pal ise 352x288 olmalı. Çok düşük tabii ama yapacak bir şey yok :) Belki upscale yapıp size 720x576 yani dvd çözünürlüğünde verirler.

fakat, bir yere verecekseniz de kendiniz de aktaracaksanız bir kez bi sona kadar sarın sonra başa geri sarın. O kasetleri arada sarmak lazım aslında. Fiziksel bir madde genleşebiliyor vs. bu şekilde sağlığına kavuştuğunu hatırlıyorum. Hani eskiden izlerken "kaset sardı-takıldı" muhabbeti oluyordu biraz onun önüne geçmek için. Player'la da ilgili olabilir tabii. Bu tür kasetleri aktarırken benim en korktuğum şey kasete zarar gelmesi. Bir kere düzgünce dijitale aktarırsanız gerisi yedekleme :)


nhk ni youkosu
(28.01.19)
En iyisi vhs kasedi oynatıcı ile ekrana yansıtmak sonra kaydedici ile kayıt etmektir bence. belki çok kaliteli bir goruntu olmaz ama genede kasedin bozulmasından iyidir :)


AlexProby
(28.01.19)
Bu tür küçük basit ve heleki usb cihazlarla sağlıklı bir aktarım yapacağını sanmam, captur özelliği olan 2. el bir tv kartı bulabilirsin.

Ama bu sefer de güncel pc ile driver ve uyum sorunu yaşayabilirsin, elinde eski pc'ler olan birinden yardım alıp tv kartı ya da pci capture kartı ile yapabilirsin.

Ama sadece bir kaset kaydetmek için pek de mantıklı bir uğraş değil, eğel özel görüntüler yoksa ver parasını yaptır. Ki yapan yeri bulmak da şimdi zordur, eskisi kadar yaygın değil.

İşini iyi yapan capture dongle fiyatları 2500-4000 TL arasında, 55 liralık üründen ne kadar verim alırsın buradan hesapla.


John Bloor
(29.01.19)
(3)

12 Eylül'de halkın askerlere sarılma görüntüleri

12 Eylül müdahelesi gerçekleşince halkın askere sarıldığı falan anlatılır. Bunun görüntüsü var mı hiç?
12 Eylül müdahelesi gerçekleşince halkın askere sarıldığı falan anlatılır. Bunun görüntüsü var mı hiç?
sorucu
(24.01.19)
pics or didnt happen durmuu yok.
o zaman öyleymiş. sarılan da var bunu yaşayan da: imgrosetta.mynet.com
(yaşım o dönemi çocuk olarak geçirdiğim bir yaş)


Sarılmayı bilmem ama o sıralarda normal halkın (siyasetle, sağ-sol ile işi olmayan işinde gücünde insanlar) bu darbeyi sevinçle karşıladığını ve "millet birbirini öldürüyordu, memleket çok karışık haldeydi, asker geldi de çok şükür memleket düzeldi" minvalinde askere minnet duyduğunu çok büyüğümden duydum.


John Bloor
(25.01.19)
@John Bloor'un duyduklarini ben de cok duydum o zamani yasayanlardan. Askerleri alkisladiklari goruntuleri gormustum. Iskence hikayesi de duydum, babamin bizzat tanik oldugu iskence vakalari da var.


stavro
(25.01.19)
(5)

Hereditary'yi izleyip korkan

Korku filmi izleyip de korktuğumu pek hatırlamıyorum. Belki çocukken... 18 yaşındayken Dabbe'yi izlemiştim bir sahnesi gece uyutmuyordu beni... Neyse Hereditary diye bir film fragmanı gördüm. Conjuring tadında bir şey izlerim diye düşündüm. Conjuring 1-2'yi izlemiş ve eğlenmiştim ama pek korktuğumu
Korku filmi izleyip de korktuğumu pek hatırlamıyorum. Belki çocukken... 18 yaşındayken Dabbe'yi izlemiştim bir sahnesi gece uyutmuyordu beni... Neyse Hereditary diye bir film fragmanı gördüm. Conjuring tadında bir şey izlerim diye düşündüm. Conjuring 1-2'yi izlemiş ve eğlenmiştim ama pek korktuğumu söyleyemem.

Hereditary'yi bu gece tek başıma izledim. 31 yaşında eşek kadar bir adam olarak fena halde korkuyorum şu an... Bayağı korkuyorum. Bir an önce sabah olsun diye bekliyorum. Işığı ve gözümü kapadığım an birçok sahne gözümün önüne geliyor. O kadar korku filmi izledim de ilk defa böyle korktum.

Benim gibi korkan var mı, yoksa benim korkaklığım mı tuttu?
sorucu
(10.01.19)
ya benim korku eşiğim çok düşüktür, doğaüstü olayları anlatan filmlerden çok korkarım. o yüzden merak ettiğim korku filmlerini ofiste izliyorum, sıkıntı olmuyor. bu filmi evde akşam izlemiştim. finalin bağlandığı yer dandik olsa da izlerken ve izledikten sonra çok korktum. etkisinden çıkmam bikaç günü aldı.


elorelia
(11.01.19)
eşşek kadar bir adam olarak benim de etkisinden uzun süre çıkamadığımı söyleyebilirim. öyle aman aman korkan biri de değilim asla. ama bunların yaptığı tam terbiyesizlik yahu :D


winston
(11.01.19)
ben korku filmi severim ama pek korkamıyorum. korkmasam da beğendiklerim oluyor tabii ama bunu beğenmemiştim. ama genelde beğeniliyor gördüğüm kadarıyla.


İzlemeyi düşünüyodum söylediğin iyi oldu götü titrek adamım ben teşekkürler.


Giovanni Pipitto
(11.01.19)
Sonunu o kadar saçma bağladılar ki korku kısmı tamamen anlamsızlaştı bu film için bende.


mavibalık
(11.01.19)
(4)

Kombi tavsiyesi

160 metrekareyi ısıtacak, yoğuşmalı kaliteli kombi tavsiyesi bekliyorum. Kurulum ücreti kombi ücretinin dörtte biri oluyor diyorlar doğru mu?
160 metrekareyi ısıtacak, yoğuşmalı kaliteli kombi tavsiyesi bekliyorum. Kurulum ücreti kombi ücretinin dörtte biri oluyor diyorlar doğru mu?
sorucu
(04.01.19)
tavsiyem yok. mayıs ayında kombi değiştirdim, kombi 1700 liraydı, montaja 300 lira verdim.


inheritance
(04.01.19)
Buderus u072 gibi bir model bizimki, çok memnunuz


kisa
(04.01.19)
Aynı durumdayım, bir süredir bakınıyorum.
Benim son 3'te bosch,viessmann ve vaillant vardı.
Yaklaşık 10 metre petek mevcut.
Şuan 24kw'lık bosch condense 2500 almayı düşünüyorum. Montaj için kombi altına takılacak pirinç vanalar dahil 250-300tl fiyat aldım. Ek garanti(bakım) olayı uygun.
Düşük bir ihtimal viessmann alabilirim.10 yıl garanti bakım var dediler, ne kadar doğru bilmiyorum.

Vaillant için parça fiyatları ve ek garanti için çok fahiş rakam talep ettiler.
Bu arada bosch ve buderus aynı çatı altındaymış.

Yararlı olabilir.
tablet.donanimhaber.com


lemon cake
(04.01.19)
Logic marka ingiliz malı kombiyi bir araştırın, piyasada yer edinme çabası nedeniyle fiyatlar ürüne göre oldukça uygun. İthalatını ve servisini Termoteknik yapıyor.

Ürün de kaliteli, bir yıldır kullanıyorum. Garanti süresi de şu an en uzun marka olması lazım.

Montaj ortalama 250 TL, bir de igdaşa başvuru için evrak hazırlıyor mühendis o da o kadar tutuyordu sanırım. Servis ücretsiz gelip devreye alıyor zaten. Her marka için geçerli bu bilgi.


John Bloor
(05.01.19)
(12)

Yüzdeki seboreik dermatite ne iyi gelir?

Sirke mi sürsem? M-Furo losyon ama zararlıdır diye sürmüyorum.
Sirke mi sürsem? M-Furo losyon ama zararlıdır diye sürmüyorum.
sorucu
(03.01.19)
Surmedigim bi ordek boku kaldi. Gecmek istemiyorsa gecmiyor


kefir iç her aksam 1 bardak. bende vardı, bayaa azaldı.


citadel
(03.01.19)
doğal bi şey arıyorsan instagram'dan simya_evi'ne danışabilirsin. toksikolog eczacı bir hanım kendi üretimlerini satıyor.


bxgx
(03.01.19)
şeker ve gluteni kesmek


windows95
(03.01.19)
2 üstteki arkadaşın dediği gibi geçmek istemiyorsa geçmiyor. Ancak ben ucuz ve basit bir yolunu tesadüfen keşfettim. Dökülen, kabaran yerlere vazelin sürün. Müthiş yatıştırıyor.


yemrem
(03.01.19)
2 üst dedim ama Ben yazana kadar 4 üst olmuş. Bu arada mobile düzenleme özelliği getirmeyen ilgililere selam olsun


yemrem
(03.01.19)
Sarı coresatin. Tertemiz yapıyor.


kantaron yağı sürüyorum bazen geçiyor bazende az bişey kalıyor. Ama herkeste işe yararmı bilmem.


oyle
(03.01.19)
sanırım barsaktan kaynaklanıyor. gluten şeker nişata ve stres kesilecek. az haşlanmış sebze diyorlar ama ben de henüz diyete başlamadım. yani kremlerle olacak iş değil.


dear winter
(03.01.19)
Kortizonlu kremler iyi geliyor ama öyle sürekli kullanmamalısın.


Şekeri kes demeye gelmiştim.


caletti
(04.01.19)
merhaba, cnc operatoruyum. meslek geregi bor yagi kaynakli defalarca tahris ve sonrasinda tedaviye maruz kaldim.
kortizol ignesi yedim iki kez.
en son nezle olmamdan mutevellit, burnumu silerken
goz kapaklarima ve kulaklarima sicramisti.
uzm.dr "ectopix" diye bol su iceren bir krem verdi. 2. gunun sonunda cildim tertemiz oldu.
ellerim icin kuru dutu kaynatip tencerenin icine soktum ve sonrasinda her elimi yikadigimda saf vazelin surdum. su anlik bir sey yok ama ara ara tekrarliyor.
nacizaane tavsiyelerim budur.
saglicakla.


(4)

Amerikan yapımı komedi filmi

Amerikan yapımı komedi filmi tavsiyesi bekliyorum. Stres atmalık... Belki izlemediğim bir şey çıkar. Life of Brian, Monty Python and the Holy Grail hâriç diyelim.
Amerikan yapımı komedi filmi tavsiyesi bekliyorum. Stres atmalık... Belki izlemediğim bir şey çıkar. Life of Brian, Monty Python and the Holy Grail hâriç diyelim.
sorucu
(29.12.18)
Ted
Ted 2


cosmicstring
(29.12.18)
yakın zamanda izlediklerim -ama aşırı komik olmayanları da var tabi-

team america -southpark ekibinden offensive mizah-
the interview -yine offensive mizah, james franco & seth rogen kankalar-
crazy stupid love -romantik komedi-
easy a -romantik liseli ergen komedisi ama ben baya beğendim-
this means war -romantik aksiyon komedi, ne demekse artık? çok beğenmedim ama çok kafa boşaltmam lazım diyorsan........-
the other guys -will ferrel var yine offensive mizah sayılabilir-
get smart -yine çok iyi değil ama ben steve carrell sevdiğim için -zaten crazy stupid love'u da ondan seyrettim- izlenebilir çok boşsan. this means war'dan iyi ama bence-

bence ama animasyon seyredebilirsin, mesela tangled, inside out, wall-e, ratatouille şu yukarıda saydıklarımdan kat be kat daha iyi. ben de şu aralar stres atmalık saçma sapan ne varsa izliyorum, o yüzden çok kaliteli olduklarını düşünmememe rağmen önerdim-


pasp
(29.12.18)
Superbad.


(3)

Bulmaca

http://oi63.tinypic.com/ngd848.jpgHer harf en fazla bir kere kullanılarak yazılıyor kelimeler... İki tane kaldı. Önerisi olan?
oi63.tinypic.com

Her harf en fazla bir kere kullanılarak yazılıyor kelimeler... İki tane kaldı. Önerisi olan?
sorucu
(26.12.18)
Yukarıdan aşağı: VOLAN


gonion
(26.12.18)
Soldan sağa: OKAN veya KLAN olabilir.


gonion
(26.12.18)
Soldan sağa: KLAN


amortisman
(26.12.18)
(3)

Platon'un eserleri hangi sırayla okunmalı?

Platon'un eserleri hangi sırayla okunmalı?
Platon'un eserleri hangi sırayla okunmalı?
sorucu
(24.12.18)
3-4-5-6-1-2


güzel bir soru. bence en iyisi yazıldığı sıra ile okumak, ama kronolojisini ezbere bilmiyorum. Kendi deneyimim: ben ilk Devlet'i okudum ve çok sevdim. Sonrasını da karışık okudum. Beni hiç rahatsız etmedi. Yasalar son kitabıdır sanırım, onu sona bırakabilirsin.


ebabil curnatasi
(24.12.18)
şuradaki sıra ile hocam:
www.academia.eduı


cedex
(24.12.18)
(4)

Agatha Christie romanı önerisi

On Küçük Zenci dışında Agatha Christie romanı önerisi bekliyorum. Bir okuma sırası da yapabilirseniz sevinirim.
On Küçük Zenci dışında Agatha Christie romanı önerisi bekliyorum. Bir okuma sırası da yapabilirseniz sevinirim.
sorucu
(21.12.18)
başlangıcı çok iyi bir kitapla yapmışsın. devamında bana göre:

Doğu Ekspresinde Cinayet (favorim)
Cinayet Alfabesi
Ölüm Sessiz Geldi
Gizli Düşman
Cinayet İlanı
Briç Masasında Cinayet (favorim 2)
Ölüm Meleği
Son Evdeki Tehlike
Cesetler Merdiveni
Mavi Trenin Esrarı
Cinayetler Kulübü
Neden Evans'a Sormadılar
16.50 Treni
Ölüm Adası
Çarpık Evdeki Cesetler
Roger Ackroyd Cinayeti (favorim 3)


gencfb
(21.12.18)
roger ackroyd cinayeti favorimdir. sonunda cidden dumur olmuştum.

arkasından doğu eksperinde cinayet ve çarpık evdeki cesetler gelir. gerçi bunların yakında dönemde filmleri çekildi, izlediysen tadı kaçabilir. briç masasında cinayet, ölüm meleği, dersimiz cinayet de iyidir.


sir gawain
(21.12.18)
Mavi Tren’in Esrarı *
Beş Küçük Domuz *
Doğu Ekspresinde Cinayet *
Esrarlı Köşk
Nil’de Ölüm
Briç Masasında Cinayet

* = favorilerim


helena
(21.12.18)
"filler de hatırlar" hariç poirot olan her kitabını sevmiştim ben.


barankovan
(21.12.18)
(3)

Fantastik Polisiye

Death Note gibi hem fantezi öğeleri içeren, hem de zeka işi polisiye motifleri içeren dizi, film, anime, roman, öykü önerisi bekliyorum.
Death Note gibi hem fantezi öğeleri içeren, hem de zeka işi polisiye motifleri içeren dizi, film, anime, roman, öykü önerisi bekliyorum.
sorucu
(19.12.18)
dirk gently's holistic detective agency

birinci kitabı: www.kabalci.com.tr

dizisi: www.imdb.com


111111
(19.12.18)
günah şehri ve günah şehri uğruna öldürülecek kadın


jactantia
(20.12.18)
Hold the Dark var, yine Netflix filmi.


(11)

Zeki kahramanları olan film/dizi önerisi

Mentalist, Sherlock, Death Note, Doctor Who'daki gibi zeki kahramanları olan, problem çözüp günü kurtaran film/dizi önerisi bekliyorum.
Mentalist, Sherlock, Death Note, Doctor Who'daki gibi zeki kahramanları olan, problem çözüp günü kurtaran film/dizi önerisi bekliyorum.
sorucu
(17.12.18)
Zeka fiskiran anime var death note


basond
(17.12.18)
Lie to me


whoosie
(17.12.18)
House


Prison Break, Oz.


Mr monk


sta
(17.12.18)
forever


mattiadestro
(17.12.18)
Numbers


sopiro
(17.12.18)
Gotham


dexter


Kimse dememiş mi? Leverage.


kobuzchu kiz
(17.12.18)
Fringe


gencfb
(21.12.18)
(8)

Beslenme ve depresyon

Falan besinden uzak durmak ya da falan besni tüketmek depresyonu azaltır gibi bir şeyler söyleyebilir misiniz? İnternette bir şeyler yazıyor gerçi ama ben kişisel deneyimlerinizden bir şeyler paylaşmınızı ricâ edeceğim mümkünse.... Şu videodan ötürü bu soruyu sordum.https://www.youtube.com/watch?v=-
Falan besinden uzak durmak ya da falan besni tüketmek depresyonu azaltır gibi bir şeyler söyleyebilir misiniz? İnternette bir şeyler yazıyor gerçi ama ben kişisel deneyimlerinizden bir şeyler paylaşmınızı ricâ edeceğim mümkünse.... Şu videodan ötürü bu soruyu sordum.

www.youtube.com
sorucu
(15.12.18)
D vitamini eksikliği depresyona sebep oluyor. Bu durumda d vitamini içeren besinler depresyonu azaltır. (d vitaminin aktif hale gelmesi için günes ışığına ihtiyaç var)


biseysorcaktim
(15.12.18)
uzak durmak olarak söyleyemem ama kişisel olarak balık yağının faydasını gördüm.


imnotsureabout
(15.12.18)
birkaç yıldır yazılan çok şey var psikolojik rahatsızlıklar barsak özellikle ince barsak kaynaklı diye.hatta probiyotik gıda takviyesi,sebze-meyve tüketilmeli şundan bundan uzak durulmalı...şahsen benim yıllardır uyguladığım diyet fransız diyeti;hepsinden ye,hepsini yeme.bu kadar basit.


jactantia
(15.12.18)
Genel olarak serotonin ve dopamin salgısı üzerinde etkili olan besinler var. Çikolata ve süt serotonin salgısını arttıran şeyler mesela.


sumuklurakun
(15.12.18)
Şekerden uzak durmak da bir yöntem. Ilk başlarda yıkıp geçse de sonradan çok faydası görülüyor.


farabi
(15.12.18)
valla saglikli besleniceksin sihirli gida yok. her gun cikolata yemek kurtarmaz. sabah muhakkak protein kalsiyum al. en cok kalsiyum peynirde var, sutte bisey yok sanildigi gibi. cok peynir ye, yagli olmasi korkutmasin. zeytin ye. ekmek yeme. un yeme. aksamlari sebze ye, et ye. ben meyve yemiyorum portakal disinda. arada cikolata yedigimde direkt ise yariyo. musmutlu oluyorum. ama yok ben yetersiz beslencem makarna yiyim mutlu olim, oyle bi dunya yok. guzel beslenmezsenzaen direkt psikoloji gidiyo.

edt: akil hastanesinde acik kogusta (kapalida yemiyo millet ozensizler), acayip dikkat ederler yenenlere direkt mutlulukla ilgisi var.


mula
(16.12.18)
Kisisel deneyimim Omega 3.


rafine şekerli ve glutenli mamülleri azaltmak bende bayağı işe yaramıştı. bir de yapabiliyorsanız süt ürünleri en azından sütün direkt halini kesmek bile faydalı olacaktır.
ama sadece kendi okuduklarım ve kişisel deneyimlerime dayanarak sallıyorum. muhtemelen doktorlar mantıksız olduğunu düşünüyordur ama denemekten zarar gelmez.


ruh i tibbiye
(16.12.18)
(2)

Kağıthane'de restoran tavsiyesi

AKOM'a çok uzak olmayan restoran tavsiyesi bekliyorum. Araba da var.
AKOM'a çok uzak olmayan restoran tavsiyesi bekliyorum. Araba da var.
sorucu
(14.12.18)
Ciğerzade'ye gidin, lahmacununu severek tüketiyoruz. Kebapları da iyi bence, özellikle adana.


chicha
(14.12.18)
Boğa steakhouse


rockdriller
(14.12.18)
(4)

İstanbul'da geyik sevmek

https://www.youtube.com/watch?v=yD-tAL3uqm8İstanbul'da geyik sevebileceğim bir yer var mı? Çok güzeller ya...
www.youtube.com

İstanbul'da geyik sevebileceğim bir yer var mı? Çok güzeller ya...
sorucu
(14.12.18)
En yakın hayvanat bahçesi Darıca'da, geyik var mıydı hatırlamıyorum. Ama olsa da sevecek kadar yanaşabilir misiniz bilemedim.

Olmadı adakcıları gezin, bazen yeni doğmuş kuzular, oğlaklar olabiliyor.


John Bloor
(14.12.18)
Gitmeyin abi hayvanat bahçesine falan. Para kazandırmayın şu rezil işletmelere.

Ben de çok seviyorum ama gözümle seviyorum. İlla dokunmamız gerekmiyor.


chicha
(14.12.18)
geyiğin zaten elle sevilmesi doğaya aykırı ya, bence de sevmeyin elle. uysal hayvan değil bunlar.
hayvanat bahçesi konusunda chicha +1


gkhncnzdgn
(14.12.18)
bizim köyde geyik oluyo. sevilmelerine imkan yok. seni bahçede gördüğü anda ışık hızıyla kaçıyolar. uzaktan sevin :)


spirit crusher
(14.12.18)
(9)

Soğuktan el çatlamasına ne iyi gelir?

Krem falan tavsiye edebilir misiniz?
Krem falan tavsiye edebilir misiniz?
sorucu
(12.12.18)
norveçli balıkçıların el kremi.nötricina


killerbee
(12.12.18)
Nemli tutmak iyi geliyor dediğiniz gibi, krem kullanabilirsiniz ama o kadar çok çeşit ve alternatif var ki, biraz deneme yanılma yapmak gerekiyor.
Mesela Bepanthen iyi ama kıvamı biraz koyu olduğu için dağıtması zor ve bir süre elinizde krem hissediyorsunuz.
Hindistan Cevizi yağı iyi, ama adı üstünde yağlı.
Aloe Vera'lı ürünler iyi ama onlar da kısa süre içinde tekrar kağıt gibi bir his veriyor.
Vazelin ve vazelin içerikli kremler iyi.

Ben haftasonu Isana'nın Winter bilmemne diye bir kremini aldım, şimdilik memnunum. Daha iyi cevaplar gelirse ben de istifade edeyim.


sopiro
(12.12.18)
excipial hydro
galiba duyuruda son zamanlarda görevim excipial hydro yazmak oldu


eja
(12.12.18)
Eldiven giymek


nax
(12.12.18)
Ben de excipial hydro kullanıyorum el, yüz, vücut için. İyi geliyor. Eczaneden alıp deneyebilirsiniz


bitse de gitsek
(12.12.18)
Çatladıysa madecassol ya ds fito öneririm. Fito yağlı ama hem nemlendiriyor hem de hücre yenileyici özelliği var


norveçli balıkçıların el kremi +1
ama en sade olanı, kavanoz değil de tüpte olan. diğerleri daha kozmetikimsi şeyler kalıyor. bir de tavsiyem mümkün olduğu kadar sokağa/soğuğa çıkmadan önce sürün. iyileştiriciden ziyade koruyucu işlevi görsün krem. bunun dışında gece yatarken bolca vazelin (onu da ennn sadesinden, eczanelerde 7-10 tl civarı) sürerseniz, hatta elleriniz çok çatlak ve kuruysa vazelinin üstüne bi de yumuşak pamuklu bir eldivenle yatarsanız sabaha yumuşacık olur elleriniz.

edit: www.neutrogena.com.tr


halanne
(12.12.18)
Neutrogena Hydro Boost Jel El Kremi aldım. İyi geldi kıtır kıtır olmuş ellerime. Hem de yağlı gibi değil.


SiyamkedisiZorro
(12.12.18)
Ben gratisten ucuzundan bebak bademli el krem aldım çok da güzel kokuyor, ellerimi de pambık gibi yaptı


helena
(12.12.18)
(2)

Kartal Tibet'in tahta elli filmi

Kartal Tibet'in bir filmi vardı. Eli kesiliyordu yerine tahta bir şey takılıyordu da onunla dövüşüyordu. Adını hatırlayan var mı?
Kartal Tibet'in bir filmi vardı. Eli kesiliyordu yerine tahta bir şey takılıyordu da onunla dövüşüyordu. Adını hatırlayan var mı?
sorucu
(12.12.18)
Kolsuz kahramanın kolu mu?

Bu filmle ilgili hiç bilgim yok ama sen böyle sorunca aklıma geldi.


John Bloor
(12.12.18)
siyah eldivenli adam.
efsanedir

eksisozluk.com


elestirman
(12.12.18)
(17)

Böyle hissediyor musunuz?

Çok şey olmayı isteyip de hiç bir bok olamayıp, geberene kadar da aynı bokluğun süreceği hissi 24 saat boyunca sizi kuşatıyor mu? Bir tek beni mi kuşatıyor?
Çok şey olmayı isteyip de hiç bir bok olamayıp, geberene kadar da aynı bokluğun süreceği hissi 24 saat boyunca sizi kuşatıyor mu? Bir tek beni mi kuşatıyor?
sorucu
(11.12.18)
Evet.


westblack
(11.12.18)
hayir


24 saat değil ama yalnızken veya melankolik ruh halindeyken oluyor. normal bence. insan olmanın yükü gibi.


mattiadestro
(11.12.18)
kesinlikle evet. bazen çıkar gibi oluyorum ama sonra daha beter oluyorum. zamanla alışırım umarım.


scudman1
(11.12.18)
24 saat mi? Az bence o sure ya ben senelerdir ayni his icindeyim sahsen =D


superfluid
(11.12.18)
Bu yüzden alkol icat edildi zaten


zxcd
(11.12.18)
Arada oluyor bana. Her şeyi yapabilecek yetenek ve istek varken hicbir şey yapamamış, gec kalmis ve yapamayacak olmanin verdiği dayanılmaz ağırlık:)


sen gibi
(11.12.18)
24 saat değil de genelde uykumun 5-6. saatinde gelip uyandırıyor. debelene debelene kalkacağım saate kadar duruyorum. güne başlayınca bir şekilde iş güç ilerliyor.


ara sıra.


tabirimekruh
(11.12.18)
Hayır


Delay Fuze
(11.12.18)
Evet


euteamo
(11.12.18)
Hayır. Benim tam tersi herşey bombokken çok iyi şeyler olcak hissi var hep içimde. Hala hiçbirşey olmadı herşey bok gibi ama kötü hissedemiyorum olcak birşeyler


IcedFlames
(11.12.18)
Evet


kuşatmıyor. Hiç çok sey olmayı istemedim. Belirli hedeflerim oldu, onları da oldum. Biranda bir çok sey isteyip bunu sacmalığını göremeyip sonra da hüzünlenecek değilim. Kendine gel ! :)


feliks
(11.12.18)
Hissetmiyorum.


Nö.


datnet
(12.12.18)
her zaman.


lampetia
(12.12.18)
(5)

Ferhan Şensoy'un hangi kitaplarını tavsiye edersiniz?

Ferhan Şensoy'un hangi kitaplarını tavsiye edersiniz? Hangi sırayla okumalı?
Ferhan Şensoy'un hangi kitaplarını tavsiye edersiniz? Hangi sırayla okumalı?
sorucu
(10.12.18)
Kazancı yokuşu.


aydin meyrin
(10.12.18)
gündeste
kalemimin sapını gülle donattım
başkaldıran kurşunkalem

gündeste ferhan şensoy tarzında günlük halinde yazılmış şiirler, diğer ikisi de sırasıyla otobiyografik kitaplar, üçü aralarında bir bütün oluşturuyor, örneğin kalemimin sapını gülle donattım'da anlattığı birşeyi gündeste'de düzyazıdan farklı bir türde okuyabiliyorsun.


freebird5406_2
(10.12.18)
Şahları da vururlar
Oyun text’i okumayi seviyorsanız okurken ferhan sensoy’un tarzini hissede hissede okutan bir kitapti..


denememeler vardi, cok gulmustum, hala kitabin adi hakkindaki esprisi bu yasimda kikirdatiyor beni. haci komunist de super hem kuba, hem bir filmin perde arkasi boyle ilginc bir kitap. oteller kitabi da biraz oyle ama insan vay be diyor bu adam yasamis. yani gezmis gormus yasamis be bunlari guzel anlatabilen bir insan olarak ben galiba biraz otobiyografik kitaplarini seviyorum.


mavicorap
(11.12.18)
Kazancı yokuşu, oteller ve şahları da vururlar kitaplarını okudum. Hepsini de tavsiye ederim. Kazancı yokuşu ve oteller kitapları kendi hayatından kesitleri Şahları da vururlar oyun metni. Ne mutlu bana ki sahnede de seyredebilmişim o oyunu.


SiyamkedisiZorro
(11.12.18)
(1)

Vodafone yurtdışı için alınacak paket

Vodafone yurtdışı için alınacak paket önerebilir misiniz? Sadece arama yapılacak yani?
Vodafone yurtdışı için alınacak paket önerebilir misiniz? Sadece arama yapılacak yani?
sorucu
(09.12.18)
günlük 25 liraya paketindeki dakika sms ve interneti kullanabiliyorsun. gideceğin ülkeye göre değişiyor fiyat gerçi.


prasinos
(09.12.18)
(7)

Zihni Boşaltma Yöntemi

Zihni boşaltma yöntemi tavsiye edebilir misiniz? Kafamızda vırvır eden sesleri bir süreliğine sustursak... Yani spor falan değil de böyle nefes alma egzersizi tadında bir şey soruyorum.
Zihni boşaltma yöntemi tavsiye edebilir misiniz? Kafamızda vırvır eden sesleri bir süreliğine sustursak... Yani spor falan değil de böyle nefes alma egzersizi tadında bir şey soruyorum.
sorucu
(05.12.18)
Ney terapisi ya da klasik müzik.


simderun
(05.12.18)
Meditasyon diye bi app var, bir dolu farkindalik egzersizi var icinde tavsiye ederim


red g
(05.12.18)
Zihni boşaltmak için meditasyon dışında uğraş alanı oluşturmak lazım. Hobi edinmeye çalışabilirsin.


cemallamec
(05.12.18)
uyku


mete kudur
(05.12.18)
suluboya ve benzeri boyalarla kağıda-kanvasa soyut lekeler yapmak bu lekelerden tanıdık şekiller imgeler çıkartıp etrafını siyah-yada başka renkle çizmek.


synch
(05.12.18)
meditasyon işe yarıyor.


silver apple
(05.12.18)
Meditasyon +1 Meditopia diye bir app var onu kullaniyorum ben tavsiye ederim


elon
(05.12.18)
(1)

Matrix le ilgili flash animasyon

Matrix parodisi yapan epeyce eski Türk yapımı bir flash animasyon vardı. Morpheus la çorbacıya falan gidiyordu Türk Neo... Otobüslerden ötürü kovalama sahnelerinde arabalar duraklıyordu falan... Linki falan var mı birinde?
Matrix parodisi yapan epeyce eski Türk yapımı bir flash animasyon vardı. Morpheus la çorbacıya falan gidiyordu Türk Neo... Otobüslerden ötürü kovalama sahnelerinde arabalar duraklıyordu falan... Linki falan var mı birinde?
sorucu
(30.11.18)
Flash berk
Sayko imam vs diye aratin cikmasi lazim


brkylmz
(30.11.18)
(1)

Bu hangi belgeselden?

https://www.youtube.com/watch?v=MkftkPnn8bM
sorucu
(30.11.18)
hidden kingdoms-bbc

www.bbc.co.uk


cedex
(30.11.18)
(1)

120 renk

Bir grafik için 120 ayrı renk lazım bana... Her biri ayrı bir birimi simgeleyecek. Ama oturup 120 birim için tek tek renk belirlemek istemiyorum. Birbirinden mümkün olduğunca uzakta ulan 120 renk(rgb ya da hex kodu) lazım bana aralarında virgül olacak şekilde... (Javascriptte bir array tanımlayacağı
Bir grafik için 120 ayrı renk lazım bana... Her biri ayrı bir birimi simgeleyecek. Ama oturup 120 birim için tek tek renk belirlemek istemiyorum. Birbirinden mümkün olduğunca uzakta ulan 120 renk(rgb ya da hex kodu) lazım bana aralarında virgül olacak şekilde... (Javascriptte bir array tanımlayacağım.) Nasıl elde ederim bu 120 rengi...
sorucu
(27.11.18)
üç tane iç içe for yazacağız,
For 1 : red değeri 50, 100.... 250 değerlerini alacak (50 katları, 5 değer)
For 2: green için aynı şekilde
For 3: blue için aynı şekilde

toplam 5*5*5= 125 rgb değeri


cedex
(27.11.18)
(2)

İlm-i Kaf

Seyahatnâme'den alıntılıyorum.Özgün hâli :"Evvelâ Yanko ibn Mâdyân asrında ve Vezendon Kıral devrinde Kostantîn devletinde İslâmbol ol kadar âbâdân olup âdem deryâsı oldukda ekâlîm-i seb‘adan üstâd-ı kâmil mi‘mâr [ve] mühendisler ve ilm-i cerr-i eskâlde bennâ-yı kâmiller ve mu‘allim-i âmil keheneler
Seyahatnâme'den alıntılıyorum.

Özgün hâli :

"Evvelâ Yanko ibn Mâdyân asrında ve Vezendon Kıral devrinde Kostantîn devletinde İslâmbol ol kadar âbâdân olup âdem deryâsı oldukda ekâlîm-i seb‘adan üstâd-ı kâmil mi‘mâr [ve] mühendisler ve ilm-i cerr-i eskâlde bennâ-yı kâmiller ve mu‘allim-i âmil keheneler ve ilm-i nücûmda kâmiller ve ilm-i kâfda kâmil sâhib-i ayârlar her diyârdan İslâmbol’a cem‘ olup ma‘rifetlerin ızhâr içün Kostantîn’e intisâb edüp ahâlî-yi Kostantîn ve Pozantin âfât-ı semeviyye ve arzıyye-yi dehr-i denîden masûn, mazûn, mahfûz olmalarıyçün her üstâd-ı kâmil İslâmbol’un yigirmi yedi kûh-ı bâlâsı üzre yigirmi yedi rasad mutalsamât ihdâs etdiler."

Sâdeleştirilmişi :

"Önce Madyan oğlu Yanko devrinde ve Vezendon Kral devrinde Kostantin devletinde İstanbul o kadar şen ve bakımlı olup insan deryası oldukta yedi iklimden usta mimar ve mühendisler, cereskal ilminde yetkin ustalar, öğretici kâhinler, yıldızlar ilminde kâmiller, kaf ilminde üstadlar her ülkeden İstanbul'a toplanıp bilgi ve becerilerini göstermek için Kostantin'e intisap edip Kostantin ve Pozantin halkının gök ve yer afetlerinden korunmaları için her yetkin usta İstanbul'un yirmi yedi yüksek dağı üzere yirmi yedi rasad tılsım kurdular"

Kaf ilmi nedir bilen var mı? Havas ilmi gibi bir şey mi?
sorucu
(27.11.18)
el (avuc ici) fali


pilav
(27.11.18)
pilav'a ek olarak:

www.kamusiturki.net

kura kelimesinin ilk harfi olarak kullanılırmış: "kaf çekmek"


hicazkar
(27.11.18)
(1)

Bektaşi Fıkraları

Sevdiğiniz Bektaşi fıkraları nelerdir?
Sevdiğiniz Bektaşi fıkraları nelerdir?
sorucu
(27.11.18)
(2)

Burada ne yazıyor?

https://pbs.twimg.com/media/DrVn6gkXgAAK4z_.jpg
sorucu
(07.11.18)
Bu binanın neresi olduğunu, hatta hangi şehirde olduğunu biliyor musun?
Yazının diline dair bir fikrin var mı?
Kitabedeki kufi çerçeveyi okuyacak arkadaşın sözlükte olduğunu sanmıyorum. Diğerlerini de okumak zor. Böylesi sanatlı yazıları (hele de eski iseler) okumak ciddi uzmanlık ister.


ebabil curnatasi
(07.11.18)
Orta kısım, Alt satır: Bismillahirrahmanirrahim, İnne'd-dine indallahilahi'l-islam.

Üst satırda aynısı tersten yazıyor.

Çerçevede Nas suresi yazıyor olabilir.


tingen
(07.11.18)
(1)

Bruce Willis filmi

https://www.youtube.com/watch?v=Q0dtImIXJ-8Başlangıçtaki Bruce Willis filminin adı ne?
www.youtube.com

Başlangıçtaki Bruce Willis filminin adı ne?
sorucu
(01.11.18)
www.imdb.com


eazy
(01.11.18)
(3)

Biyolog var mı?

Bir şey soracağım.
Bir şey soracağım.
sorucu
(30.10.18)
Var.


evrim halkasi
(30.10.18)
olmaz mı? :)


helenart
(30.10.18)
Yes


curukturpkokusu
(30.10.18)
(1)

Muhayyelat-ı Aziz Efendi'yi okuyan var mı?

https://www.kitapyurdu.com/kitap/muhayyelati-aziz-efendi/15708.htmlYorumunuz nedir?
www.kitapyurdu.com

Yorumunuz nedir?
sorucu
(25.10.18)
Tanzimat dönemine giriş romanı işte. Dili ağır gelebilir


(3)

4.celp dönemi ne zaman açıklanacak?

24 Ekim'de açıklanacak diye biliyordum ben...
24 Ekim'de açıklanacak diye biliyordum ben...
sorucu
(24.10.18)
24 kasimda celp olacagi dusunulerek 24 ekimde olur deniliyordu. Ama soylentiydi sadece

Resmi olarak 3 kasimdan sonra aciklanacagi biliniyor


fakyoras
(24.10.18)
celp olayları tam bir muamma şu an her kafadan bir ses çıkıyor.


kureseltikinma
(24.10.18)
Bu saatten sonra 21 gün uzaktan eğitime çevirilirse bile şaşırmam. Şu an bu sorunun cevabını Hulusi Akar bile bilmiyordur.


(3)

Stephen King seven var mı?

The Eyes of the Dragon'u tavsiye eder misiniz?
The Eyes of the Dragon'u tavsiye eder misiniz?
sorucu
(19.10.18)
Hastasiyim.
Ederim.


Çok tavsiye ederim. En sevdiğim olabilir. Mutlaka oku.


Giovanni Pipitto
(19.10.18)
Çok güzel kitap


baal
(19.10.18)
(4)

TTNET e alternatif

TTNET ile sözleşmem bitiyor. Acaba ttnet alternatif bir internet sağlayıcı önerebilir misiniz? Yoksa yine ttnet i mi uzatayım?
TTNET ile sözleşmem bitiyor. Acaba ttnet alternatif bir internet sağlayıcı önerebilir misiniz? Yoksa yine ttnet i mi uzatayım?
sorucu
(19.10.18)
KAblonet


Turknet tabiki


efreet sultan
(19.10.18)
benimde sözleşmem bitiyor ama türknet için çok olumsuz söylemler var. ping değerleri çok yüksek diye şikayet var. yada hızı belli saatlerde max veriyor onun dışında yavaş diye şikayetler var.
kablonet e yakın bakıyorum ama türknet i istanbulda kullanan, altyapısı iyi olanlar bilgi verirse belki bende türknet e geçebilirim.


fernandoenes
(19.10.18)
Şubat ayından beri türknet kullanıyorum, ttnet'ten geçtim. Deneyimlerimi yazayım, belki işinize yarar.

Öncelikle turknet'e geçecekseniz, ttnet'i iptal etmeyin, bu işlemi turknet yapıyor ve daha pratik oluyor. İşlemleri yaptıktan sonra sadece size gönderilen şifreyi modem arayuzune girerek direkt internete baglaniyorsunuz.

Ayrica turknet'in sitesinden size ne kadar hız vereceklerini öğrenin kesinlikle. Bize vdsl ile 35 mbit veriyorlar, modem de ttnet'in verdiği vdsl uyumlu bi model. Aynı bağlantıya ttnet 7-8 verirken, 33-34'ü görünce ttnet'e o kadar küfür ettim ki.....

Akn yok, kota yok, taahhüt yok. 65 tl'ye türkiye'nin çoğundan hızlı internet kullanıyorsun, daha ne olsun.

@fernandoenes Az önce yaptığım hız testi www.speedtest.net ayrica hız kesilmesini hiç fark etmedim. Torrent'ten 3.5-4 mb çekiyorum saniyede, benim için en önemlisi de bu.

Not: GNH14DA86lXH (Eğer bu kodlar üye olup, ilk gelen faturayı son ödeme tarihinden önce ödemeniz halinde, hem size hem de bize bir aylık ücretsiz internet veriyorlar)


austra
(20.10.18)
(9)

Absürd komedi filmi tavsiyesi

Police Squad / Naked Gun tarzında absürd komedi filmi tavsiyesi bekliyorum.
Police Squad / Naked Gun tarzında absürd komedi filmi tavsiyesi bekliyorum.
sorucu
(15.10.18)
Mastermind


sahadaki adam
(15.10.18)
tarzı farklı ama absürd komedi seviyorsan kesinlikle bakmalısın.
(bkz: what we do in the shadows)
www.imdb.com


Bruce
(15.10.18)
Movie 43


ex animo
(15.10.18)
Adam' s Apples
m.imdb.com

Shaolin Soccer
m.imdb.com


Amaranta ursula
(15.10.18)
Movie 43 demeye geldiydim ben de. En absürdü budur.


japon askeri
(15.10.18)
Scary movie ve Police academy serisi.


Pembe Panter serisi bunların atası sayılır. Bir de "absürd" nitelemesi geçtiği için Monthy Python filmleri, bilhassa The Holy Grail.


hikmet iv
(16.10.18)
Loaded weapon 1


kreatin
(16.10.18)
Monthy Python +1


ucanokuz
(18.10.18)
(1)

Sihirli kalem

Yıllar yıllar evvel tv'de bir film izlemiştim. Birinin eline sihirli mi ne bir kalem geçiyordu. Duvara inek resmi çiziyordu ve gerçekten inek çıkıyordu oradan...Filmin adını bilen var mı?
Yıllar yıllar evvel tv'de bir film izlemiştim. Birinin eline sihirli mi ne bir kalem geçiyordu. Duvara inek resmi çiziyordu ve gerçekten inek çıkıyordu oradan...Filmin adını bilen var mı?
sorucu
(14.10.18)
www.dailymotion.com
Lütfen çok vurmayın.


mor bembombom
(14.10.18)
(2)

Iphonedaki resimleri kurtarmak

Babam Iphone'undaki bir takım resimleri hem cihazdan, hem drivedan silmiş yanlışlıkla... En son silinen diye bir albüm var ya orada da yok... Gerçi sileli bir ayı geçti. Itunes ile falan sync edilmiş de değil... Acaba bir veri kurtarma yazılımı ile o resimleri bulmak mümkün müdür? Iphone da ifonebox
Babam Iphone'undaki bir takım resimleri hem cihazdan, hem drivedan silmiş yanlışlıkla... En son silinen diye bir albüm var ya orada da yok... Gerçi sileli bir ayı geçti. Itunes ile falan sync edilmiş de değil... Acaba bir veri kurtarma yazılımı ile o resimleri bulmak mümkün müdür? Iphone da ifonebox diye bir şey gördüm ama tavsiye eder misiniz?
sorucu
(11.10.18)
iCloud'tan elle silinen fotograflar bir sure daha sizin ulasamayacaginiz bir yerde bekliyor. Eger varsa geri getirmesi icin Apple kimliginin sahibinin Apple Destek'i aramasi gerekiyor. hesap dogrulamasi yapip varsa sayisini goruyorlar ve sak diye son silinenlere geri getiriyorlar.

ama varsa.. denemeye deger yine de.


supergirl
(11.10.18)
Son silinenler klasorunden de mi silmis?


duptıs
(11.10.18)
(1)

Tomris Uyar'ın hangi öykü kitaplarını tavsiye edersiniz?

Tomris Uyar'ın hangi öykü kitaplarını tavsiye edersiniz? Elimde Ödeşmeler ve Şahmeran Hikayesi, Dizboyu papatyalar, Gecegezen Kızlar kitapları var. Hangisinden başlayayım?
Tomris Uyar'ın hangi öykü kitaplarını tavsiye edersiniz? Elimde Ödeşmeler ve Şahmeran Hikayesi, Dizboyu papatyalar, Gecegezen Kızlar kitapları var. Hangisinden başlayayım?
sorucu
(06.10.18)
Dizboyu papatyalar. Eh işte biraz güzel


kablelvuku
(06.10.18)
(9)

Saçlı erkeklere sorum

Kıymetli saçlı erkekler... Nasıl saçlı olmak güzel mi? Benim gibi 20lerinde kelleşmiş erkeklerin nazarı nasıl değmiyor o gür saçlarınıza? Allah saçınızı eksik etmesin. Allah'ın saçlıları...
Kıymetli saçlı erkekler... Nasıl saçlı olmak güzel mi? Benim gibi 20lerinde kelleşmiş erkeklerin nazarı nasıl değmiyor o gür saçlarınıza? Allah saçınızı eksik etmesin. Allah'ın saçlıları...
sorucu
(30.09.18)
Bende var da 5 gün sonra 3 numaraya vurdurucam askerlik için. Olsa da bir boka yaramıyor.


Saç çok önemli o yüzden dökülmeden korumaya çalışıyoruz. Unutma ama Kimine kellik de yakışır ama (bkz: Jason statham)


Erensq06
(30.09.18)
Saç önemli artı 1. Saçlı olmak çok güzel ama nazar değdirdiniz herhalde dün gece 4 tane beyaz yakaladım :( Amin.


eazy
(30.09.18)
allahtan jason statham var, o da olmasa ne bok yiycez keller olarak hahahahha

bi şey elle gösterilecek kadar insana yakışıyosa o özel bi durumdur kardo. :)

saçlarınızı iyi koruyun beyler, ben bakmadım zamanında, şimdi gitti üstler. ama takılmıyorum hiç. herkesin bir kusuru oluyo illa ki.


Delay Fuze
(30.09.18)
Saçlı olmak çokgzl. Allhrzıolsn.


datnet
(30.09.18)
Omzumun 15 20 santim aşağısında saçlarım. Bazen ağzıma burnuma doluyorum; bebeklerim diye seviyorum.


apdulera
(30.09.18)
Cok ugrastiriyor ama yine de guzel sik sacli olmak. Ayiptir soylemesi hali gibi sacim var.


stavro
(30.09.18)
Bi insanı en çok uğraştıracak saça sahibim, ince telli, seyrek ve dalgalı. bi sıra dökülür gibi oldu ilaç vs hallettim. ama buna rağmen güzel be. insanın bütün çehresi değişiyor. Allah olmayana da versin ne diyelim, protez versin, ekim versin.


mehmed resad
(30.09.18)
Dalgalı orta uzunlukta saçlarım var. Bugün sürekli kabarmasinsan bunalıp yan tarafları sıfıra vurdum.mohikan gibi geziyorum su an.


Telcontarin
(30.09.18)
(3)

Ceviz lekesi nasıl çıkar?

Sirke işe yaramadı.
Sirke işe yaramadı.
sorucu
(14.09.18)
Benim bildiğim çıkmaz


Delay Fuze
(14.09.18)
taze ceviz ise zamana bırakmak lazım çıkarabilen madde veya malzeme görmedim henüz.


Uncle Sam
(14.09.18)
Hiçbirşey çıkartmazsa ve ümidi kesersen patates sürmeyi denesene. Merak ediyorum bi de sonucu bildirirsen sevinirim. Kabuklu ceviz bulsam ben deneyeceğim de yok malesef :(


curukturpkokusu
(14.09.18)
(4)

Bornoz nereden alınır?

İnternetten mi almalı? Nereyi tavsiye edersiniz? Ya da İstanbulda bir mağaza tavsiye edebilirsiniz.
İnternetten mi almalı? Nereyi tavsiye edersiniz? Ya da İstanbulda bir mağaza tavsiye edebilirsiniz.
sorucu
(13.09.18)
Tabii ki Özdilek.


naksidil
(13.09.18)
n11den yorumlara göre al üşengeç biriysen.


westblack
(13.09.18)
özdilek


silver apple
(13.09.18)
(3)

Uçağa kindle getirebilir miyim?

Uçakta taşıyacağım çantada ya da teslim edeceğim bagajda kindle getirebilir miyim?
Uçakta taşıyacağım çantada ya da teslim edeceğim bagajda kindle getirebilir miyim?
sorucu
(30.08.18)
kaç tane? 2 tane bile olsa sorun olmaz.


cedex
(30.08.18)
defalarca kabinde okudum sorun olmadı. yalnızca güvenlik noktasında tablet zannedip çantadan çıkarıp göstermemi istediler birkaç kez.


Evet


acetaminophen
(01.09.18)
(1)

Uber mesajı

Telefonuma sürekli ekteki uber mesajı geliyor. Uber uygulamasını yükledim sadece hiç kullanmadım uber i... Dediği gibi STOP yazayım mı bir yamuk olmasın?
Telefonuma sürekli ekteki uber mesajı geliyor. Uber uygulamasını yükledim sadece hiç kullanmadım uber i... Dediği gibi STOP yazayım mı bir yamuk olmasın?
sorucu
(29.08.18)
numarayı engelle?


alkolik imam
(29.08.18)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.