Giriş
(1)

Yatay geçiş için nereye başvurmak gerekiyor?

Cahilim, vurmayın hemen.Bir vakıf üniversitesinde tam burslu öğrenciyim, yatay geçiş işin Boğaziçi veya İstanbul Üniversitesi ile iletişime geçip bilgi almak istiyorum ama telefonda olacak iş değil sanırım. Ne yapmak gerek, nereye başvurayım bunun için?
Cahilim, vurmayın hemen.

Bir vakıf üniversitesinde tam burslu öğrenciyim, yatay geçiş işin Boğaziçi veya İstanbul Üniversitesi ile iletişime geçip bilgi almak istiyorum ama telefonda olacak iş değil sanırım. Ne yapmak gerek, nereye başvurayım bunun için?
whyamy
(15.11.19)
genel bilgiler, koşullar, başvuru tarihleri, ders içerikleri vs. için geçmek istediğin fakülte ve bölümün web sitesine göz atabilirsin. ihtiyacın olan bilginin %90'ına bu şekilde ulaşabilirsin. geri kalanı için atlayıp gitmen gerekir. gitmişken hocalarla falan da görüşebilirsin hem. telefondan bir sonuç elde etme ihtimalin %0,05 falan.


hadsafhada
(15.11.19)
(12)

Bu iş tutmaz mı?

Aşırı ciddili yazıyorum, lütfen öyle cevap verin. Amerika'da vs. sadece siyah nokta ve batık üzerine yoğunlaşıp insanları onlardan kurtarmak için dükkan açan balık etli siyahi ablalar var pek çok, duymuşsunuzdur belki. Açıkçası ben de bu işte çok iyiyim, acısız ve iz bırakmadan hallettiğim için çevr
Aşırı ciddili yazıyorum, lütfen öyle cevap verin.

Amerika'da vs. sadece siyah nokta ve batık üzerine yoğunlaşıp insanları onlardan kurtarmak için dükkan açan balık etli siyahi ablalar var pek çok, duymuşsunuzdur belki. Açıkçası ben de bu işte çok iyiyim, acısız ve iz bırakmadan hallettiğim için çevremdekilerin "Bana da yap!" istekleriyle karşılaşıyorum sürekli. Şimdi de diyorum ki, niçin ben de bu ablalar gibi bir yer açmayayım? Sizce tutmaz mı yahu? Nasıl reklamı yapılır, müşteri çekilir ki? Onlar gibi Instagram hesabı açıp before-after fotoğrafları, milletin bağımlısı olduğu işlem videoları koysam mesela... Tutmaz mı?
whyamy
(10.11.19)
Tutar bence


Yavuşuhlu
(10.11.19)
Tutar bence de. Yanına da başka güzellik için ürünler ne bileyim uygulamak eklerseniz, gelen onu da alır gelmişken.

Evet, bi en iyi yolu İnstagram


Tutmaz


docrivers
(10.11.19)
tutabilir ama sermayeyi sen koyma. ortaklık yap. idare ve iş sende olsun. yatırımcı sadece parayı koysun. yani ticari riski başkasına yık. daha doğrusu ticari risk alan kişiler eğer buna yatırım yapıyorsa oluru var demektir. olur da işletme batarsa sana bişey olmaz. para batırmamış olursun. daha önce hiçbir ticari girişimin olmadıysa bu yöntemi uygulamanı tavsiye ederim. bu arada siyah noktalardan kasıt ben falansa bende de var ve yok edilmesini gerçekten isterdim. güzel iş.


error522
(10.11.19)
işi öğretip şubelere yayabileceğin bi model olursa daha iyi olur. yoksa tek şubede hep sana bağımlı olur.


sttc
(10.11.19)
Avmlerde masajcılar oluyor ya, 2 dksı 2.5 lira falan. Öyle küçük tezgah kiralayarak başlarsın.


baal
(10.11.19)
şu an tüm kuaförlerde bu var. genelde tırnak bakım işlemleri yapanlar batıkla da ilgileniyor. bu arada benim 2-3 ayda bir ihtiyacım oluyor. izmirdeyseniz düzenli olarak gelirim.


ground
(11.11.19)
birkaç yer var böyle, ben maltepe'de bir tane biliyorum, sadece ayak üzerine, batık ve nasır üzerine. önce öyle bir yere gidip bak istersen sonra da fazla masraf yapmadan hemen giriş, bence tutar ama yeri ve reklamını yapman daha önemli.


tiny penny
(11.11.19)
tek başınıza açmak yerine, lokasyonu iyi olan yerlerdeki kuaförlerle önce konuşun. sizin yanınızda böyle bir hizmet verebilirim diye. aldığın ücretin bir kısmı sana bir kısmı kuaför sahibine olacak şekilde anlaşırsınız.

böylelikle minimum maliyetle işe başlamış olursunuz. çevre edindikten sonra, talebe göre zamanla kendi yerinizi açabilirsiniz


yemrem
(11.11.19)
yaptiginiz iste iyiyseniz her turlu tutar bence.


jimicik
(11.11.19)
e-myth revisited kitabını oku.

cevabın orada. türkçesi girşimcilik tutkusu galiba.


sensible soccer
(12.11.19)
selam. amerika'da olursa, tutuyor. ama türkiye'de tutmuyor. yine de dene bence. işinde iyiysen süper olur. bir de ayrıca, zencilerde siyah nokta sivilce gibi sıkıntılar daha da göze batıyor. o sebeple de zenciler bu tip konularda daha istekli oluyor.


markasiz
(12.11.19)
(8)

Twitch'te nasıl meşhur olunuyor?

Para kazanmak için soruyorum. Belli bir konuda yayın yapsam, astroloji gibi, nasıl adımı duyurabilir ve para kazanmaya başlayabilirim? Üç beş meşhur yayıncı biliyorum Educatedear gibi ama bu insanlar zaten daha önceden de meşhurdu. Şöyle küçük çocuğa anlatır gibi anlatacak ve fikir verecek olan var
Para kazanmak için soruyorum. Belli bir konuda yayın yapsam, astroloji gibi, nasıl adımı duyurabilir ve para kazanmaya başlayabilirim? Üç beş meşhur yayıncı biliyorum Educatedear gibi ama bu insanlar zaten daha önceden de meşhurdu. Şöyle küçük çocuğa anlatır gibi anlatacak ve fikir verecek olan var mı?
whyamy
(08.11.19)
çevre yapmadan çok çok çoook zor. imkansız diyecektim de çok zor diyeyim hadi.

çevre yapmaktan kastım; halihazırda çok ya da belli bir miktar izlenen, bir izleyici kitlesi edinmiş yayıncıların sizi hostlaması, bir şekilde desteklemesi gerekiyor. yoksa öne çıkmak, fark edilmek, bir kitle edinmek aşırı zor.

bir kitle edinebilmek için uzun süre düzenli yayın yapman gerekiyor, arada 24 saatlik yayınlar yapman gerekiyor farkedilebilmek için, yine de çok yavaş ilerleyecektir bir el ittirmedikçe, dokunmadıkça.

baya circlejerk ortamı var yani orada. herkes birbirini tanıyor filan. kültürüne aşina olmak gerek yani öyle pat diye dalarsan 1 sene sonunda hala 10 ortalama izleyiciyi bile bulamamış olabilirsin.

5 seneden uzun süredir neredeyse her gün yayın yapıp hala ortalama izleyicisi 50'yi geçemeyen insan tanıyorum, çoğu zaman 20-30 hatta.

cinsiyetini soran bir cevap vardı yukarıda ben yazarken, kendi mi sildi bilmiyorum ama haksız bir soru değil çünkü kadınlarda durum biraz daha farklı olabilir. öne çıkmaları, fark edilmeleri daha kolay olabiliyor. ortalama izleyici oranını yükseltme süreleri de daha hızlı olabiliyor ama yine de destek olmadan çok zor, sırf kadınsın diye hemen binler izlemeye başlamıyor. aylarca yayın yapıp 20-30 izleyiciyi geçemeyen kadınlar da biliyorum.

şu videoyu izle bir de: www.youtube.com

"some people just don't make it bro, some people just don't make it, some people just don't get there man"

biraz ümit kırıcı olmuş olabilir cevabım ama durum bu. yine de denemekte yarar var tabi. belki şeytan tüyü vardır, bir gören bir daha ayrılmak istemez çok hızlı büyürsün filan belli olmaz.


birader
(08.11.19)
Uzun yıllardır yayın yapıp 50 kişi bile toplayamayan çok yayıncı var. Hep başarılı örnekleri görmeyin. Yayın yapmak pc başında oturmak değil. Asla yayından kopmamak, sürekli yayını doldurmak gerek. Özel bir yeteneğiniz yoksa ve türkçe yayın zaten çok kazandırmıyor. 50 izlenip 1000 abone olan body artçılar var mesela globalde. Türkiyede 1000 abone için 5k izlenmek gerekiyor en az.


bahoho
(08.11.19)
Üstteki arkadaşlar aynı anda yazmışız genel noktamız aynı. İstikrarlı yayın açarsan şansın olabilir.


bahoho
(08.11.19)
cinsiyetini soran bendim ama dümdüz sormuş bulunduğum için sildim.


owaki
(08.11.19)
Imkansiz.

Buna benzer girisimleri analiz ettim gecen sene startuplar icin, almanca konusan ulkelerde 15-20 tane cok buyuk yayinciyla gorustum.

Imkansiz, imkansiz derken 100 binde bir olasilik gibi yani basarili olmaniz.

Basarili olmanin tek sarti var, buyuk yayincilarla kol kola olacaksiniz genelde onlar resmi ya da degil investorlar ya da sirketlerce destekleniyorlar, o destekcinin sizi promote etmesi lazim baska yayincilarla.

Globalde birde millet yeni bir seyi degil takop ettirdiklerinin yonlendirmesiyle yonleniyor, kisacasi durum u.


duygusuzromantik
(09.11.19)
Meme, çok önemli bir faktör. Kusura bakma, bayağı amiyane oldu ama doğrusu bu.


yazarcik
(09.11.19)
meme... kadınsan meme açman lazım. erkeksen küfür edip durman lazım. kadınsan ifşa videosu patlatman da işe yarıyor. erkeklerin tek şansı küfür edip çığlık atmak ne yazıkki...


Tears of Devil
(09.11.19)
memen varsa öndesin, bu global bir gerçek.
iyi oyun oynaman lazım ya da iyi boş yapıyor olman lazım.
bunlardan biri yoksa eski olman lazım pintipanda gibi o zaman ne oyun oynayabilsen ne de boş yapabilsen de eski olmanın getirdiği bilinirlikle izlenebilirsin.
sonradan gelirsen, kimsen yoksa tutunamazsın diye bir şey yok. ama zor.
ekipmana yatırım yapman lazım. gidip 600$ mikrofon alma ama yeni girmeye çalıştığın bir mecrada çöp görüntü ve ses ile kimse kolay kolay dönüp bakmaz.
entertainment mecrası işte, insanların ne istediğini sezmen onu sunman lazım.
astrolojiyi nasıl yapacağını bilmiyorum ancak muhtemelen izlenmez ya da sadece tarotla falan gitmez. deneyen oldu oradan biliyorum.


Wasking
(09.11.19)
(5)

İlkleri değmeyecek insanlarla tüketmek

İlkleri değersiz, gelip geçici, öylesine bir süreliğine hayatınıza girmiş insanlarla yapmak sonradan pişmanlığa sebep olur mu sizce? Yani sevilen, değer verilen biriyle mi yapılmalı bunlar veya böyle şeylere anlam yüklenmesi saçma mı? Özel şeylerin (cinsellikle ilgili olanlar) yanında en çok gitmek
İlkleri değersiz, gelip geçici, öylesine bir süreliğine hayatınıza girmiş insanlarla yapmak sonradan pişmanlığa sebep olur mu sizce? Yani sevilen, değer verilen biriyle mi yapılmalı bunlar veya böyle şeylere anlam yüklenmesi saçma mı? Özel şeylerin (cinsellikle ilgili olanlar) yanında en çok gitmek istediğiniz ülkeye abuk sabuk biriyle gitmeyi falan da düşünebilirsiniz.
whyamy
(03.11.19)
bu ilkler muhabbeti insanın kendini ve hayatını çok önemsemesinden kaynaklanıyor. anlam yüklemek saçma, böyle anlamlar yükledikçe değer kazanmış gibi sanılıyor. gereksiz duygusallık.


Bruce
(03.11.19)
Verdiğin örnekler çok alakasız bence. Ülke gezmek ya da herhangi bir ilk falan herkesle olabilir. Cinsellik de olur ama kişinin karakterine göre. Kimisi yanında rahat hissedeceğ ve kendisini mutlu edecek birini arar, cinsellik aşkla bağdaştırılabilir bir şey sonuçta, bu istek cinslliğin kendi doğasından kaynaklanıyor. Ama her şekilde konforlu hissedecek biri herhangi biriyle de bu ilki paylaşır. Yine de anlam yüklenmesi saçma. Sonuçta her şeyin bir ilki var. Binlerce kez yaptığın şeyleri de ilk kez yaptığın bir an oldu ama hatırlamazsın bile. Demem o ki bir şeyi 1,2,3... kez yaptıktan sonra ilki aklına gelmiyor ve pek anlamı olmuyor.


Mossy
(03.11.19)
Hiçbir insanı hayatıma öylesine girsin diye aldığımı düşünmediğim için öyle bir problem yaşamadım. Birinin öylesine oluşu gittiklerinden sonra anlaşıldığı için, ilkleri önemli birine saklamak hayatın kısalığı açısından büyük bir kumar.


noisette
(03.11.19)
Bence kiminle yaptığının hiçbir önemi yok çünkü bu senin hayatındaki bir ilk. Sen o ülkeye gitmek istiyosun, sen o fanteziyi yaşamak istiyosun, sen o konsere gitmek istiyosun, sen o yiyeceği-içeceği tatmak istiyosun ve kendi hayatında bunu isteyerek tecrübe ediyosun. Kiminle yaptığın ne fark eder ki kendin isteyerek yaptıktan sonra?


megalomaniac
(03.11.19)
Biriyle ilk'ini yasama raddesine geldikten sonra degmeyecegini dusunmezsin. Degip degmeyecegine yasarken ve devaminda karar verirsin. Cinsel birliktelikse buradaki ilk, bencilce davranmayacagina emin olunmali. Gercekten her seyi birak, yataktaki hali travmatik etkiler birakabilir.


la.luna
(03.11.19)
(3)

Gözümdeki sorun ne olabilir?

Birkaç gündür şişmiş halde sol gözüm ve tam açılmıyor, aşırı bir kaşınma ve batma durumu var. Vize haftası olduğu için gidemedim doktora ama artık dayanılmaz vaziyette. Benzer bir şey yaşamış olan, bu durumun neden kaynaklandığını bilen var mı?
Birkaç gündür şişmiş halde sol gözüm ve tam açılmıyor, aşırı bir kaşınma ve batma durumu var. Vize haftası olduğu için gidemedim doktora ama artık dayanılmaz vaziyette. Benzer bir şey yaşamış olan, bu durumun neden kaynaklandığını bilen var mı?
whyamy
(30.10.19)
capaklanma da var mi?
konjoktivit olma olasiligi yuksek, dr ye gidin ve antibiyotikli damla alin, el yuz havlusu yerine tek kullanimlik kagit havlu kullanin, yastik kilifinizi her gun degistirin kullanamadan once utuleyip takin.


cairo
(30.10.19)
Mikrop kapmış olabilir. Aynı şikayetlerle doktora gittiğimde mikrobik deyip merhem vermişti. Gün içinde sık sık poşet çay ile tampon yapmamı önermişti. Doktora muhakkak gidin ama gidene kadar acil yardım istiyosanız iki tane poşet çayı kaynar suda 3-4 dk demleyin, süzün, gözünüzü kapatıp üstüne bırakın. Çok sıcak olmasın. Ilık olsun. Gün içinde birkaç defa yaparsanız baya bi rahatlatacaktır. Ayrıca üstteki arkadaşın dediği gibi tek kullanımlık havlu, yastık kılıfını her gün iyice buhar verilerek ütülenmiş kılıf ile değiştirin.


bu sene bu hastalıktan herkes müzdarip. nerden bulaştı acaba.


gameofannen
(30.10.19)
(3)

İlişki içindeyken aşırı özgüvensizlik durumu

Aslında özgüveni yüksek biriyimdir normalde ama gönül işlerinde tam tersi oluyor durum. Sadece bir gönül işine girdiğim zaman kendimi beğenmemeye, karşı tarafı sürekli ve hatalı olmasına rağmen alttan almaya, onu rahatsız ettiğimi ve onun benimle zorla konuştuğunu düşünmeye başlıyorum. İlişkilerde
Aslında özgüveni yüksek biriyimdir normalde ama gönül işlerinde tam tersi oluyor durum. Sadece bir gönül işine girdiğim zaman kendimi beğenmemeye, karşı tarafı sürekli ve hatalı olmasına rağmen alttan almaya, onu rahatsız ettiğimi ve onun benimle zorla konuştuğunu düşünmeye başlıyorum. İlişkilerde kendimi çok eziyorum kısacası. Bir noktadan sonra karşı taraf bile rahatsız olmaya başlıyor, ben zaten rahatsızım ama bir şey yapamıyorum. Psikolog dışında önerilere açığım, ona param yok.
whyamy
(16.10.19)
ozguvensizlik degil de sanki kaygili baglanma ve kendini sevmeme, sevilecek biri olarak gormeme durumu bu, kaybetmekten ve gitmesinden cok korkuyorsunuz muhtemelen. ozguvenli bir insan olup cocukken bakim verenlerinizden sartli sevgi/ilgi gorduyseniz ya da yeterince sevgi/ilgi gormediyseniz iliskilerinizde bunun anksiyetesini yasiyor olma ihtimaliniz yuksek. baglanma turlerini ve kaygili baglanmayi okumanizi tavsiye ederim. anxious attachment ingilizcesi.


kassiopeia
(16.10.19)
Evet denilen kitap cok guzel, okunmasini tavsiye ederim. Bir de erich fromm sevme sanati kitabini okuyun.
Dediginiz sey gercekten kendini sevdirme cabasi ve bu cocuklugunda sevgiyi dogru alamamis kisilerde oluyor


bradshaw
(16.10.19)
Bu konuyu aşmanız için kendinizi ve sebeplerinizi anlamanız gerekiyor. Bu konuda size şiddetle önereceğim bir kitap var: Kendine İhanet / Kadın ve Erkekte Özerklik Korkusu (Arno Gruen)
Tam olarak bahsettiğiniz davranış şeklinin kökenleri ile ilgili.
Kendinizi anlamaya başlarsanız bu davranışlardan da kurtulursunuz.


kimse
(16.10.19)
(9)

Bu kız, bu evden kurtulmak için ne yapabilir?

Üniversite birinci sınıfa giden bir kız var, tek çocuk. Kapalı, açılmak istiyor ama ailesi onu tehdit ettiği için açılamıyor. Zaman zaman ufak çaplı dayağa maruz kalıyor, okuldan alınma gibi tehditler ve psikolojik şiddet hep var. Bırakıp gidecek bir yeri falan da yok, zaten evden giderse gittiği ye
Üniversite birinci sınıfa giden bir kız var, tek çocuk. Kapalı, açılmak istiyor ama ailesi onu tehdit ettiği için açılamıyor. Zaman zaman ufak çaplı dayağa maruz kalıyor, okuldan alınma gibi tehditler ve psikolojik şiddet hep var. Bırakıp gidecek bir yeri falan da yok, zaten evden giderse gittiği yere gelip öldürmekle tehdit ediyor baba. Ailenin "Açılırsan kendimizi yakarız, sokakta yaşamaya başlarız." gibi tehditleri de var ve baba sık sık kendini yaralıyor. İşte çalışamıyor çünkü okul programı çok yoğun ve okul çok uzak, eve dokuzda anca dönebiliyor. Ayrıca ağır bir hastalığı var, tedavi görüyor. Aile tedavi masraflarını karşılamamakla (3-4 bin), tedaviyi yarıda bırakmakla tehdit ediyor sık sık. Genel olarak maddi durumları kötü zaten, bir yerden burs da alamıyorlar.

Bu kız bu evden nasıl uzaklaşabilir? Son bir yıldır stresten dolayı çok kilo kaybetti (44 kilo şu an.), yemek yiyemiyor, bir sürü cilt rahatsızlığı başladı. Normalde başarılı bir öğrenci olmasına rağmen notları çok düştü ve bu evde kalmak istemiyor artık. Kendisi bir tanıdığım ve yardımcı olmak istiyorum ama çözüm bulamadım. Ne yapabilir en temiz şekilde? Kadın sığınma evini düşündüm ancak ortamın kötülüğü ve tedavi masrafları yüzünden iyi bir seçenek olmaz sanırım.
whyamy
(28.09.19)
Çok zor bir durum, bunun benzerini ablam da yaşadı, evden kurtulmak zor bilirim bu tip aileleri. Zitlasmak yerine okul bitene kadar ayıya dayı desin. Ekonomik gücü sağladıktan sonra işler biraz daha kolaylaşır. Ablam çözümü evlenerek çözmüştü.


olaylar olaylar
(28.09.19)
çalışamayan, extra sağlık masraflarını geçtim kendi temel ihtiyaçlarını bile karşılayacak ekonomik gücü olmayan biri nasıl ayrı eve çıkmak istiyor onu anlamadım.

aile sonuna kadar haksız da olsa bu kişi, bu aileye bağımlı. ya mezuniyete kadar dişini sıkacak ya da "eğitimine bir, sağlığına iki!" diyerek okulu bırakıp çalışmaya başlayacak.

hem pastam dursun, hem karnım doysun olmaz. bir ara yol göremiyorum.


sinek kral
(28.09.19)
@sinek kral’a katılıyorum ekonomik özgürlüğünü elde etmeden o evden çıkmak mümkün değil, ve saçma.
Haftasonu çalışabileceği bi iş bulsa, veya okulu geç saatte bitiyosa sabah çalışabileceği bi iş bulsa bence ailesiyle arasını düzeltmek adına iyi olabilir. Ekonomik katkı sağlayınca, çalışmasına başta mırın kırın eden aile sonradan yumuşayacaktır kesin.


megalomaniac
(28.09.19)
okulun vakfıyla görüşsün.
hem psikolojik destek için hem de burs için.
kaç yaşında, hangi il, üniversite?
ayrıca ; www.yalnizyurumeyeceksin.com


açılmaktan ne kastedildiğini uzun süre sonra anladım. kolaylıklar diliyorum.


jimjim
(28.09.19)
Kendisinden başka çözümü yok. Derslere asılıp başarılı olacak, dil öğrenecek meslek öğrenecek network yapacak. Evdeyken de sosyal medyada kafa dağıtacak. Kolay değil ama güzel yarınlar için dişini sıkacak


r evolution
(28.09.19)
Anlatılan aileden, ekonomik özgürlüğünü kazansa bile "hadi ben eve çıkıyorum" diye kurtulamaz. Yani para kazansa da bu işler değişmez, hatta daha büyük sıkıntılar bile çıkabilir çalıştığı yerle ya da saatlerle falan alakalı olarak. Kız evlat olmak zor. Ben bile Moda'da yaşayan modern bir ailenin kızı olarak gençken eve çıkıcam dediğimde kıyamet kopmuştu, yapamadım. İlk yanıttaki gibi evlenerek çözebilir diyorum. Dilerim yakın zamanda anlaşacağı birini bulur, kendi evi olur, ondan sonra çok çalışıp ederek hayatının yolunu çizer. Kalpsiz bir yanıt gibi görünüyor ama emin ol gerçekçi.


whoosie
(28.09.19)
Sakın ola evlenmesin.
Ataerkil bir toplumda kendi yaşadığı aile problemlerinin üstüne bir de kaynana, kayınpeder, elti vs. almasın başına belayı.

Okul bitene kadar ayıya dayı diyecek, başka çaresi yok. Arada da istediği sürece, ailenin haberi olmayacak şekilde kendine özgür alanlar yaratsın. Mesela altına hep uzun şeyler giyse de, üzerine tişört üstü ceket vs. gibi şeyler giysin. Canı isterse, kütüphanede vs. ceketini çıkarabilir mesela. Okulda, yakın arkadaşlarıyla bir aradayken istiyorsa başörtüsünü çıkarsın.

Madem bu durum ona kilo kaybettirecek, cilt sorunları çıkartacak kadar çok mutsuz ediyor, kendisine anlık mutlu olacağı alanlar yaratsın. Olay ekonomik özgürlüğü kazanmakla çözülmeyebilir de. Aile şu durumda bile ufak çapta dayak atıyorsa önce kendisini güvenceye almayı düşünsün; gerisi gelir.


chitosan
(28.09.19)
Yurda gitmeli bence. Orda dilediği gibi yaşayıp mezun olana kadar her hafta eve gidip onların istediği kızı oynayabilir. Yurdu da eve çok uzak derslerim zor diye ikna eder belki? En kötü ihtimalle burs kredi bir şey alıyordur. Bir anda bağlar kopamaz sıkıntı çıkar. Yavaş yavaş olmalı.


anarsika
(28.09.19)
benim anlayamadığım, bunlar ne biçim bir aile ki çocuklarına "tedavi masrafını yarıda keseriz!" diyerek tehditte bulunabiliyor?? benim en çok takıldığım bu.

akrabalardan hiç kendisine destek çıkacak biri yok mudur?

ek olarak, maddi durumları kötüyse asıl burs alması lazım? bu ne yaman çelişki? her yere başvursun burs için, ama her yere. bölümü ne bilemiyorum ama meslek odalarının öğrenciler için iş imkanları oluyor, atıyorum kadın mühendis derneklerinin burs imkanları oluyor. zaten ağır hastaysa -ki hastalığını da bilmiyorum ama- çalışırken okuması zaten zor olabilir. yine de en kötü evden yapabileceği ufak tefek işler yapabilir belki, hem kafa dağıtmış olur. parası fazla değildir ama çevirmenlik olabilir yabancı dili iyiyse ya da el işleri olabilir belki.

ben hem anne hem de babanın bu kadar bir olup da kızcağızın üstüne gelmesini de anlayamadım, genelde en işlevsiz -disfonksiyonel- ailelerde bile bir denge unsuru olabiliyor, en nihayetinde aile üyelerinin zarar verenlerinden biri vicdana-insafa geliyor. burada hiç yok?!

bir de okulunda muhakkak rehberlik danışmanlık servisi vardır, oraya da bir gitsin, profesyonel yardım alsın bu süreçte.

evden uzaklaşmasına gelince... bilemedim. bir kere tehdit unsuru var, aile içi şiddet kanıtlanabilse bile görüyoruz, uzaklaştırma emrine uymayan bir sürü insan var. ayrıca tedavisi nasıl karşılanacak? ailesi bile yardımı kesmekle tehdit ediyorken kim o kadar yüce gönüllü davranabilir ki? gerçi bir tanıdığım hanım var, benzer bir durumda kalan bir genç kızı evlat edindi, beraber kimsenin kendilerini tanımadığı bir yere taşındılar. ama bahsettiğim kızın bir hastalığı yok. of bilmiyorum göğsüme öküz oturdu. dur bakalım aklıma birşeyler daha gelirse yazacağım.


pasp
(28.09.19)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.