Giriş
(3)

Aynı soyadlı kişiler evlenirse soyadı işlemi nasıl gerçekleşiyor?

akraba olmayıp soyadı aynı olanx kayay kayaevlenirse ve kadın kocasının soyadını almak isterse kayıtlara "kadın kocanın soyadını aldı." diye geçiriliyor mu?
akraba olmayıp soyadı aynı olan
x kaya
y kaya

evlenirse ve kadın kocasının soyadını almak isterse kayıtlara "kadın kocanın soyadını aldı." diye geçiriliyor mu?
ya ben lan neyse
(09.11.19)
Tahmin yürütecek olursam: yapılan işlem soyadı değişimi değil de kütük taşıma (kadınınkini erkeğe) olduğu için ayrıca belirtmeye gerek olmaz.


FeykIM
(09.11.19)
Onu bilmiyorum da, mesela kadın y olsun...

Y kaya kaya diye isim yapacak gerizekalılar tanıyorum ben.


lisw
(09.11.19)
"kadın kocanın soyadını aldı." diye geçiriliyor mu?

ebette geçiriliyor. soyadının aynı olup olmadığına bakılmaz, "soyadı aynı nasıl olsai" denmez. zaten özellikle dava açıp almak istemezsen evlilikte sadece kendi soyadını kullanmak diye bir şey yok. ya kocanın soyadını kullanacaksın, ya da ikisini birden kullanacaksın. o yüzden sadece "kaya" olmasını isteyenin soyadı değişmiyor gibi gözükse de, aslında kocasının soyadını almış oluyor.

"kızlık soyadımı da kullanıcam" derse de "hatice kaya kaya" şeklinde tescillenir, bunda bir sakınca olmaması lazım. kimse "yav ikisi de aynı nasıl olsa" deme hakkı yok.

evet ben de bunu yapabilme potansiyeli olan kadınlar gördüm.


kibritsuyu
(10.11.19)
(1)

11 Eylül saldırısında Yahudilerin işe gitmediği gerçek mi?

bilmem kaç yahudi o gün işe gitmemiş güya.gerçek mi şehir efsanesi mi?
bilmem kaç yahudi o gün işe gitmemiş güya.

gerçek mi şehir efsanesi mi?
ya ben lan neyse
(09.11.19)
buna inananlara şaşırmıyorum. ama sorgulayacak birinin gerçek olabilme ihtimalini sorgulaması şaşırtıcı.

az google desteği aldım listelere baktım. bayağı ölen yahudi var. %10 un üstünde. amerika nufüsünun %10u yahudi değil.

ölen siyahi ve latin oranı ise çok az, neden derseniz beyaz yakalı işlerde yoklar. o zaman zencilerle bir komplo mu yapmalı ?


safak efendisi
(09.11.19)
(6)

Nokia resmen bizi sömürmemiş mi?

tekel olduğu dönemde 124775113784 model çıkarması ve ardışık her modelin arasında çok küçük farklar olması gibi?bugün samsung un bir serideki ardışık modellerinde hissedilir fark var. 8 senede 10 tane note modeli var.bu nokia resmen düdüklemiş bizi. ne dersiniz?
tekel olduğu dönemde 124775113784 model çıkarması ve ardışık her modelin arasında çok küçük farklar olması gibi?

bugün samsung un bir serideki ardışık modellerinde hissedilir fark var. 8 senede 10 tane note modeli var.

bu nokia resmen düdüklemiş bizi. ne dersiniz?
ya ben lan neyse
(08.11.19)
Katılmıyorum. 10 sene sonra bu duyuru "aypon bizi düdüklememiş mi, adamlar sadece boyutu arttırarak her sene, hiç yenilik yapmadan üstelik abd'de bin dolara satılan telefona 2 bin dolar bayıldık zamanında" şeklinde açılabilir.

ne dersiniz?

iphone fenerbahçe gibi, kullanan dışında seven görmedim.


Cesario
(08.11.19)
alakası yok aslına bakarsan. o dönem herkes başka renkler, başka tuş takımları peşindeydi. nokia demedi ki "biz çok büyük bi telefon geliştirdik"... adamlar aynı anakart ve işlemciyi başka kasaya koyup koyup sattılar bizde mal gibi gidip aldık. tabi bu noktada sadece 9xxx serisini ayırmak lazım. onlar çok değişmedi ama değiştiğinde kapasitif ekrandan lcd ye falan geçti büyük değişiklikler bir tek o seride vardı.

yeni nesil akıllı telefonlarla kıyaslayan ciddi ciddi aklını sorgulasın. şimdi en azından işlemciler kameralar değişiyor. nokia'nın altın çağında ne işletim sistemi değişirdi ne başka birşey. sadece tuşların yeri ve konumu değişiyordu. şimdi iphone 5 ile iphone 11 kamerası arasında eşşek gibi fark var. 3310 ile 1100 ile 8210 arasında hiç fark yok mesela. hadi 1100 da ışık var yine diyelim ama kalan serilerin "hepsi" aynı.


Tears of Devil
(08.11.19)
Bu mantıkla son 10 senedir çıkan telefonların hepsi aynı.
Hepsinde kocaman ekran, geri ileri tuşu, bitti.

Olay şu:
O zamanlar yazılım ve donanımın değişmesi beklentisi yoktu.
İnsanlar tasarımın değişmesini istiyordu ve her model farklıydı.


ben tersini düşünüyorum.

bende nokia n-gage vardı. şimdi pubg mobile oynayıp coşanların aldığı kablosuz multiplayer tadını 15 yıl önce alma imkanım oldu. yıllarca aynı telefonu kullandım. taş gibiydi. şimdiki markalar "iyice kırılgan olsun da yeni modelini satalım" diye uğraşıyor. sen kırmazsan kendileri cihazlarının performanslarını düşürüyor.


sinek kral
(08.11.19)
o zamanlar donanimdan ziyade boyut kucultme ve pilin dayanma surasi onemliydi, pilde ve saglamlikta nokia iyiydi. ericsson'un t28'i devrim gibiydi 90larin sonlarina dogru, hastasi olmustuk. boyutlar iyice kuculdukten sonra 2000lerin basinda renkli ekran ve kamera olayi devreye girdi, 2000lerin ortasinda apple piyasaya girince simdiki telefonlarin donemi basladi. donanim arttikca telefonlari boyutlari yine buyumeye basladi ve bu noktaya geldik.


cooperr
(09.11.19)
Bugünkü kadar olmasa da o dönem de telefonlar arasında donanım ve yazılım anlamında farklılıklar vardı. Basit gibi görünse de mesela çoğu modelde ni-mh batarya kullanılıyordu ve li-ion bataryalar önemli bir yenilikti. Örneğin, Dünyanın ilk dahili antenli telefonu Nokia 3210 çıktığında büyük devrim yaratmıştı.

Diğer taraftan Siemens M35i sanırım Dünyanın ilk suya ve toza dayanıklı cep telefonuydu.

2g camiasında kızılötesi port, wap, gprs, mms, dahili hafıza, t9 hızlı klavye, titreşim, bluetooth, dual band, tri band (örnek t28world) önemli yazılımsal ve donanımsal ayraçlar olarak kabul edilebilir. Bunlar basit gibi görünse de bilinçli kullanıcılarca ciddi farklılıklar olarak kabul ediliyordu.


redskull
(09.11.19)
(9)

Sakal kesmek - kesmemek

belli bir siyasi kesimin teveccühü yüzünden sakalı sevmesem de kesince resmen yumurta gibi oluyorum. sevmesem de sakallı dolaşıyorum.sizin sakal-erkek düşüncelerinizi alabilir miyim?
belli bir siyasi kesimin teveccühü yüzünden sakalı sevmesem de kesince resmen yumurta gibi oluyorum. sevmesem de sakallı dolaşıyorum.

sizin sakal-erkek düşüncelerinizi alabilir miyim?
ya ben lan neyse
(08.11.19)
ben artik yakismadigini bildigim halde kesiyorum sifir tiras oluyorum bazilari gibi gorunmemek icin.


turbo sadık
(08.11.19)
store.donanimhaber.com

Valla bende durum görseldeki gibi olduğu için uzatıyorum. Sakalsız kendimi çıplak hissediyorum.


illa at hirsizi veya yobaz gibi dolasacaksin diye bir kural yok sakalli olunca. duzgun bir sekilde sekillendirip (berbere git) her hafta (bir veya birkac defa) duzeltirsen sorun yok.

mukemmel degil ama ornek: media.gettyimages.com


hot potato
(08.11.19)
yakışan ve bakımını yapan uzatsın diye düşünüyorum. şu menton denen bölge (sanırım öyle deniyor yani, boynun ön kısmı) düzenli tıraş edilmediğinde bir de sakal 2-3 santimi geçtiğinde kötü görünüyor ve o bahsettiğin profili andırıyor bana.


Mossy
(08.11.19)
Gerçekten sakalın çok yakıştığı ve bakımını da (düzenli olarak kesilmesi vb.) düzgün yapan adamlar var etrafta, hiç de belli bir kesime ait gibi durmuyorlar. Kavramlara takılmayın bu kadar bence.

Sakal açısından son zamanlarda gördüğüm en iyilerden biri mesela, www.instagram.com


whyamy
(08.11.19)
Sakal fiks bende. Siyasi durmuyor, 2-3 numara civarinda hep. O yuzden sikinti etmiyorum.
Siyasi gibi gorunse de cok sey degil, ben ne olduğumu biliyorum.


stavro
(08.11.19)
sadece aşırı esmer adamlara gitmiyor, onun dışında hemen herkese yakıştırır ve beğenirim.


kayıtsız
(08.11.19)
sakalsız yakışıklı olabilen erkek pek yok o yüzden kirli sakal iyidir.


tabirimekruh
(08.11.19)
bıyık.


m4deniz
(09.11.19)
(4)

Termosların iç kapakları kanserojen değil mi? Plastik olmayanı yok mu?

plastiğimsi bir şey ve kokuyor. neticede kaynar suyu döküp gün boyunca bekletiyoruz ve akıtınca iç kapağa da su değiyor. kanserojen olmuyor mu bu durumda? piyasada iç kapağı plastik olmayan termos yok mu?şu: https://www.hergunyeni.com/image/cache/data/urun/celik-termos-1-litre/celik-termos-1-litre-4
plastiğimsi bir şey ve kokuyor. neticede kaynar suyu döküp gün boyunca bekletiyoruz ve akıtınca iç kapağa da su değiyor. kanserojen olmuyor mu bu durumda? piyasada iç kapağı plastik olmayan termos yok mu?

şu: www.hergunyeni.com
ya ben lan neyse
(07.11.19)
"plastik" diye özetlediğimiz şeyin yüzlerce farklı kimyasal formülü vardır muhtemelen, ben bpa free olanlarına bakıyorum, bildiğim tek şey bu.


nahtoderfahrung
(07.11.19)
benim kullandgimin kapaginin ic kismi da celik, marka klean kanteen


mavicorap
(07.11.19)
Bpasiz olan stanley pesindeyim cok pahali. Indirim bekliyorum


hindistan cevizi
(07.11.19)
bpasız kaliteli stanley thermos gibi markalar var. amazon.com'da çok daha ucuza satılıyor oradan alın.


argent dawn
(08.11.19)
(3)

Türkiye Türkleri Araplara mı daha çok benziyor Farslara mı?

aldığımız kelimeler, günlük yaşayış vs.
aldığımız kelimeler, günlük yaşayış vs.
ya ben lan neyse
(07.11.19)
fars.


candide
(07.11.19)
Baya bana benziyor, Kadıköye gel görüşelim


tangoalfa
(07.11.19)
araplar tek bir millet deyil.
turkler tek bir yoreden, imtiyazsiz sinifsiz kaynasmis bir kitleden mutesekkil deyil.

suriye ve lubnan araplari ile, adana antakya vs. yoresindeki kitle oldukca benzesir.
tebriz'deki iranli ile kars'taki bir yurttas benzesebilir.
misirlilar da turklere epeyce benzer. ama hangi turklere?
korfez araplari ile turklerin pek alakasi yoktur. ama yeni zelanda'ya, izlanda'ya filan giderseniz oradak bir suudlu ile turkun benzesen yonleri daha goze batar.
iran'in korfeze civari arap bolgelerindeki bir yurttasi, korfez araplarina daha cok benzeyebilir.
ki korfezin cesitli arap birligi ulkelerinde yerel halklarla kaynasmis, gocmen farslar vardir.

kuzey afrika'daki araplarin, berberilerin, tuareglerin bunlarla pek alakasi yoktur. lakinki oralardaki gundelik yasamda, kulturde, metalarda turkiye'den pek cok girdi vardir.


viva paulista
(07.11.19)
(5)

Ceket, pantolon satılır mı?

selam dostlar,bende okb var. saçma sebepler yüzünden elbiselerimi çöpe atıyorum.200, 300, 500 liralık 7-8 ceket, 100-200 liralık 5-6 pantolonum var.hepsi de birileri dokundu, ya da bir yerlere sürttü diye giyemediğim şeyler. dedim ya okb... bazısını 1-2 defa, bazısını toplamda 10 defa giymişimdir. h
selam dostlar,

bende okb var. saçma sebepler yüzünden elbiselerimi çöpe atıyorum.

200, 300, 500 liralık 7-8 ceket, 100-200 liralık 5-6 pantolonum var.

hepsi de birileri dokundu, ya da bir yerlere sürttü diye giyemediğim şeyler. dedim ya okb... bazısını 1-2 defa, bazısını toplamda 10 defa giymişimdir. hepsini iş kıyafeti diye almıştım.

ihtiyacı olana verilebilecek şeyler değil. satıp parasını versen daha çok iş görür.

bunları letgo da satsam saçma mı olur? piyasası var mı? 500 liralık ceketi kaça satayım mesela?
ya ben lan neyse
(05.11.19)
ben hic alisveris yapmadim ama is yerinde birkac arkadasim dolap'tan letgo'dan kiyafet satisi yapiyorlar. birde beden yazip buradan ilan ac.

500 TL ceketin var, temizse ve 1-2 defa giydigin yipranmamis ceketi 400e koy zaten pazarlik yapilacaktir. arayi bulursun.

edit :@lesfeucdartifice zaten 200 TL vereyim diyecekler oradan arayi bulurlar. 250 TL yazarsa 100 TL vereyim diyenler cikacaktir. :)


1917
(05.11.19)
@1917 temiz bile olsa 2.elde değeri neredeyse yarıya düşüyor. Yoksa kimse almaz


lesfeuxdartifice
(05.11.19)
hocam ceketi sattığında karşılığında alacağın parayı da bir yerlere sürtmüş oluyorlar. veya dokunuyor insanlarımız o paralara en nihayetinde.


Tears of Devil
(05.11.19)
satılır letgo değil dolap uygulamasını kullanın.

ama bu detay önemsiz bence hayat kaliteni arttırmak için iyi bir psikiyatr ile görüşmelisin.


orpheus
(05.11.19)
Dolap, gardrops, modacruz var ikinci el giysi satisi icin.

Ben 2. El giysi almam hiyjenik bulmuyorum. Marka giysi de olsa iyi durumda da olsa 2. El alicagima ucuz markasiz alirim daha temiz olur. Ama herkes benim gibi düşünmüyor alan insanlar olur.


hindistan cevizi
(05.11.19)
(1)

Pinterest ücretli mi?

buradaki fotoğrafları masaüstüne indirmek vs.?
buradaki fotoğrafları masaüstüne indirmek vs.?
ya ben lan neyse
(03.11.19)
yoo. download linki de var.


xvyz
(03.11.19)
(1)

Letgo'da ilanı favorilere eklemek ne demek oluyor?

ilk kez kullanıyorum. koyduğum ürünü millet favorisine ekleyip duruyor. almak isteyen yok.yoksa bunlar bana mesaj mı veriyor "bana mesaj at" gibisinden? belki mesajları falan kapalıdır...
ilk kez kullanıyorum. koyduğum ürünü millet favorisine ekleyip duruyor. almak isteyen yok.

yoksa bunlar bana mesaj mı veriyor "bana mesaj at" gibisinden? belki mesajları falan kapalıdır...
ya ben lan neyse
(03.11.19)
fiyat düşerse falan bildirim gidiyor sanırım.


scudman1
(03.11.19)

GTX 1070

faturası yok. 16 ay garantisi var. seri numarasından geçerliyse o da.sadece 1 hafta kullanıldı. 8 aydır kutuda yatıyor. kutu içeriği tam.eskişehir içi elden teslim.fatura olmadığı için 1400 tlsahibinden fiyatları: https://www.sahibinden.com/masaustu-donanim?query_text_mf=gtx+1070&query_text=gtx+1070
faturası yok. 16 ay garantisi var. seri numarasından geçerliyse o da.

sadece 1 hafta kullanıldı. 8 aydır kutuda yatıyor. kutu içeriği tam.

eskişehir içi elden teslim.

fatura olmadığı için 1400 tl

sahibinden fiyatları: www.sahibinden.com
ya ben lan neyse
(03.11.19)
(2)

Elektrikli ısıtıcı aldım. asbest var mıdır bunda?

bim'den 50 liraya küçük kumtel ısıtıcı aldım. asbestin önceden elektrikli ısıtıcılarda kullanıldığını hatırlıyorum.şu anda üretim aşamasında yalıtım malzemesi olarak kullanılıyor mu?
bim'den 50 liraya küçük kumtel ısıtıcı aldım. asbestin önceden elektrikli ısıtıcılarda kullanıldığını hatırlıyorum.

şu anda üretim aşamasında yalıtım malzemesi olarak kullanılıyor mu?
ya ben lan neyse
(01.11.19)
aldığınız ısıtıcı FAN tipiyse onlarda asbest olabiliyor. fakat klasik 1-2 çubuklu ısıtıcı ise onlarda bulunmuyor. çok çok küçük bir ihtimal kabloların uç bağlantı noktalarında asbest içeren koruyucu kılıf bulanabilir. ama o da artık gördüğüm bir şey değil. genelde ısıya dayanıklı daralan bant kullanılıyor. aldığınız üründe plastik kasa+parlak yansıtıcı+ ısı çubukları ve kablolardan ibaret.

NOT: kumtel avrupaya da ihracat yapan bir firma. bildiğim kadarıyla avrupa'da asbest genel olarak yasak. adamı hoplatırlar :)


janavarorion
(01.11.19)
2014 de Kumtel'in fabrikasında çalıştım. Sobanın içi o kadar boştu ki asbest olamaz. Janavarorion'da dediği gibi sobalar 3-5 parçadan oluşuyor.


Başkalaşım
(01.11.19)
(8)

Halkın komünizmden uzak durması ama aşırı sosyal devlet istemesi

selamlar,lütfen tartışmayalım. duyuru silinsin istemem. sosyoloji ve siyaset bilimi dahilinde aydınlatmanızı rica ediyorum.halkımız "devlet iş imkanı sağlasın, ev versin (toki), kredi faizlerini düşürsün" gibi devletten sanki komünist bir devletmiş gibi bir beklenti içine girmiyor mu? son belediye s
selamlar,

lütfen tartışmayalım. duyuru silinsin istemem. sosyoloji ve siyaset bilimi dahilinde aydınlatmanızı rica ediyorum.

halkımız "devlet iş imkanı sağlasın, ev versin (toki), kredi faizlerini düşürsün" gibi devletten sanki komünist bir devletmiş gibi bir beklenti içine girmiyor mu? son belediye seçimlerinde dahi halk görevi olmadığı halde adaylardan iş imkanı yaratmasını talep etti. adaylar yine komünist devletlerde görülen ucuz su, ucuz ya da bedava ulaşım vaad etti.

eyt diye bir şey çıktı ki tam sosyalist devlet işi. b.başkan adayları bile vaat verdi bu konuda.

ilave tv ya da halk ekranı gibi youtube kanallarında halk hep devletten bir beklenti içinde.

meslek grupları devletin ağzına bakıyor. otomotivciler ya da inşaatçılar "devlet kredileri düşürsün." diyor elektronikçiler "devlet ithalat vergisini artırsın" diyor, halk desen "toki bize de ev yapsın" derdinde.

halka sorsan "devlet fabrika açsın, elindeki fabrikaları satmasın. (bence de satmasın)"

tüm bunlarla halkın kafasındaki devlet anlayışı komünist bir devlet olmuyor mu?

sosyal devlet ayrı bir şey fakat bizdeki çok sosyal devlet arzusu gibi.

bunları eleştirmiyorum ya da övmüyorum. hep kafama takılmıştır "halkımız aslında farkında olmadan komünist" diye. tabii komünist bizde hakaret gibi de algılanıyor. bu ironiden de dem vurmanızı rica ediyorum aydınlanma babında.

saygılar.
ya ben lan neyse
(31.10.19)
Ben vergi veriyorsam halkın refahının yükselmesini isterim, kulak arkama kadar vergi ile beslediğim devlet elbette bana yol, su, elektrik, halkıma iş imkanı, yüksek refah seviyesi sağlayacak.
Nasıl almanya işsizlere ev dahi veriyorsa benim devletim daha fazlasını verecek, işsize iş, fakire aş verecek.
Ben bunları kendim için değil mutlu, refah seviyesi yüksek bir toplum için istiyorum.
Çocuk sahiplerine 80 lira değil 800 lira verecek, o çocuk yırtık ayakkabıyla gezmeyecek.
Bunların komünizmle ne alakası var ben bunu anlamadım.
Komünizmde de olan bazı şeyler yazmışsın ancak bunlar komünizmden çok refah seviyesi yüksek sosyal kapitalist devletleri tanımlıyor.
Benim emeklim çalışmak zorundayken, ingilizin almanın emeklisi dünyayı geziyor emekli maaşıyla.
Bunu istemek komünizm değil dediğim gibi.
Daha fazla yazarsam kendimi tekrar edeceğim.
Ancak bu yazdıklarımla komünizmi de eleştirmedim.
Bunu da belirtmek isterim..


otopsicocugu
(31.10.19)
turk halki amerikan masaliyla uyutulmus, islam ve milliyetcilik gaziyla cosmus, komunizmi de niyeyse guya kendi degerlerinin tam karsisina koymus durumda. haliyle olesiye nefret ediyorlar. ocu gibi korkuyorlar mao zedong yoldasimdan.


der meister
(31.10.19)
E sosyalizm iyi bir şey zaten, ben bilerek istiyorum.


ebabil curnatasi
(31.10.19)
Söylediklerinizin komunizm/sosyalizm ile ilgisi yok.
Bu kadar çok vergi veren ve alım gücü sürekli düşen bir halkın bunları istemesi çok normal.


Kavram kargaşasına sahipsin. Komunizm, sosyalizm, sosyal devlet, sosyal kapitalizm bunların ayrımını idrak etmek gerek. Verdiğin örneklerdeki, halkın talepleri, komünizm veya sosyalizm değil, sosyal devlet ve sosyal kapitalizmin ruhuna yakın şeyler.

Bir devlet kapitalist ekonomik sisteme sahip olup aynı anda gayet de sosyal devlet örneği sergileyebilir, ki günümüzde hemen hemen her devlet en azından teoride, bunun üzerine şekillenmekte.


wilhelmwasmuss
(31.10.19)
Cok kisa yazacagim. Bahsettiklerin temel devlet yukumlulukleri, komunist rejime ozel uygulamalar degil.


stavro
(31.10.19)
insanlar haklarını degil çıkarlarını savunur.


unabomber
(31.10.19)
Farkli kesimlerin belirli konularda fikirlerini subjektif sekilde birlestirmekle 'halkin istedigi" yonetim sistemi ortaya konmuyor tabii. Diger yandan bizde "devlet" yasama cok mudahilve her rantta bir aktor oldugu icin "halk" da muslugun pesinde kosuyor veya sorarsan bize niye yapmiyor diyor.


dunal
(31.10.19)
(3)

Merkezi ısıtmada yönetici kaloriferleri yakmıyor

yöneticinin de olduğu taraf gün boyu güneş alıyor. bizim taraf çok soğuk. 2x8 daire 8 kat apartman.bugün annem karısına söylemiş "yakarsak sıcaktan biz duramayız." demiş.şimdi hava sıcaklığı 15'in altına düşünce yakmak zorunda olmuyor mu bu herif?
yöneticinin de olduğu taraf gün boyu güneş alıyor. bizim taraf çok soğuk. 2x8 daire 8 kat apartman.

bugün annem karısına söylemiş "yakarsak sıcaktan biz duramayız." demiş.

şimdi hava sıcaklığı 15'in altına düşünce yakmak zorunda olmuyor mu bu herif?
ya ben lan neyse
(29.10.19)
ortak karar alınması lazım gibi sanki. bir tek daire için 16 dairelik sistem çalıştırılmaz hem astarı yüzünden pahalıya gelir hem de gereksiz iş yükü olur yönetici için. bir orta yol bulunmalı. yani oylayın mesela büyük çoğunluk isterse yakılsın vb gibi.


Tears of Devil
(29.10.19)
Apartman yönetmeliğinde şu derecenin altında kaloriferler yanar gibi bi madde olmalı. Eğer sıcaklık o derecenin altına düşerse isterlerse evlerinde yanardağ olsun yine de yakmak zorundalar.


adı üstünde merkez sistem değil mi, sıcaktan biz duramayız diyen vanaları kapatsın, penceresini açsın.


aziz dostum jack
(29.10.19)
(1)

Eskişehir'de fayda gördüğünüz psikiyatr var mı?

dilerseniz özel mesajla bildirebilirsiniz.10+ yıllık 2 hastamız var. özel ya da kamu hastanesi olabilir.saygılar...
dilerseniz özel mesajla bildirebilirsiniz.

10+ yıllık 2 hastamız var. özel ya da kamu hastanesi olabilir.

saygılar...
ya ben lan neyse
(28.10.19)
Dr sıtkı Karaca. Yalnız hala eskişehir'de mi bilmem. Ben Ke disiyle bir kaç seans görüşmüş yaklaşımından çok da memnun kalmıştım.

Kendisi epeyce muhafazakar ben de ateist olmama rağmen görüştüğüm doktorlar içinde bana en çok yarayandı.


balik kraker
(29.10.19)
(5)

Muhteşem Yüzyıl yorum sorusu

birkaç aydır ilk kez parça parça izliyorum diziyi. baya güzelmiş ilk bölümler hariç.ilk bölümlerde hep sevişme, entrika varken sonra daha prodüksiyon gereken işlere mi girmişler sanki? kameranın çekimi falan sonradan iyi anlamda değişmiş.ilk bölümler asmalı konak gibi. sonradan sanki sinema çekimi o
birkaç aydır ilk kez parça parça izliyorum diziyi. baya güzelmiş ilk bölümler hariç.

ilk bölümlerde hep sevişme, entrika varken sonra daha prodüksiyon gereken işlere mi girmişler sanki? kameranın çekimi falan sonradan iyi anlamda değişmiş.

ilk bölümler asmalı konak gibi. sonradan sanki sinema çekimi olmuş.

sorum şu: bana mı öyle geliyor yoksa 40-50 bölümden sonra çok güzel bir dizi mi olmuş? yorumlarınız nedir?
ya ben lan neyse
(28.10.19)
aynı fikirdeyim


grinito
(28.10.19)
İyi dizidir. Çekim kalitesini filan hatırlamıyorum ama zamanla çok daha güzel bölümler seni bekliyor diyebilirim.


valarmurgulis
(28.10.19)
dizi tuttukça bütçesi arttı. tabi böyle olunca kaliteye sirayet etti.


güzelleşmesi için ortalama iki saatten 40-50 bölüm sabrettikten sonra her bölüm bir godfather olsa yine değmez bence..

Muhteşem Yüzyıl'da da kaliteli bölümler, iyi sahneler vardır, mesela müziklerini çok beğenirim ben dizinin ama ortalama olarak kaliteli bir dizi olduğunu düşünmüyorum genel dizi uzunluğu yüzünden. Hatta bu yüzden herhangi bir türk dizisini kaliteli olduğunu düşünmüyorum şimdiye kadar çekilmiş. Hiçbiri o kadar süre gömmeye değmez.


nundu
(28.10.19)
oyle guzel soylemis ki @nundu!


ebabil curnatasi
(28.10.19)
(5)

Padişahlar tahta çıkınca kardeşlerini öldürüyor muydu?

mecburlar mıydı? öldürmeyen mi çoktu öldüren mi?
mecburlar mıydı? öldürmeyen mi çoktu öldüren mi?
ya ben lan neyse
(26.10.19)
çatır çutur hemi de:(


kasux
(26.10.19)
O zaman için mecburdu. Tabi mecburdan ne anladığına bağlı. Kardeşler arasında devleti bölüşüp ufalıp sonra da yok olmamak için.
Bunun yasaklanması ve ailenin en büyüğünün tahta çıkması kuralı gelmesi Osmanlının yıkılma sebeplerinden sayılabilir.


birinci ahmede kadar evet öldürüyorlardı. özellikle 3.murat ve 3.mehmed zamanında zirveye ulaşmıştı. bebekler ve hamile kadınlar bile öldürülüyordu o gece. o kadar hoşnutsuzluk oldu ki zaten bir sonraki padişah ahmet bunu kaldırdı.

3.murattan önce de öldürülüyordu ama hemen o gece değil. taht kavgaları oluyordu. her padişah döneminde ayrı oldu. birinci murat kosova savaşında ölünce yıldırım bayezid savaş meydanında hükümdar oldu, olaydan habersiz kardeşini oracıkta öldürdüler. cem sultan ile bayezid mücadelesi ve süleymanın oğulları arasındaki mücadeleyi zaten biliyorsunuz. ondan sonra gelen 3.murat ve 3.mehmed zamanında zirveye ulaşmıştı. bebekler ve hamile kadınlar bile öldürülüyordu o gece. o kadar hoşnutsuzluk oldu ki zaten bir sonraki padişah ahmet bunu kaldırdı.


dafuq
(26.10.19)
Sadece kardeş değil, kardeşlerinin birlikte olduğu kadınlar da diye biliyorum. Olası doğurmalara karşı


CursedChico
(27.10.19)
(1)

İstanbul'da geçip İstanbul'da geçmeyen film

yıllar önce tele on'da sık sık şifresiz çıkardı.istanbul'da geçiyormuş güya. istanbul'un 60'lardan kalma görüntüleri günümüzmüş gibi gösteriliyordu. her yerde fesli araplar geziyordu ve şehirde bir dövüş turnuvası vardı. başrol hangi binaya girse Atatürk resmi asılıydı. başrol, arabeskçi takım elbis
yıllar önce tele on'da sık sık şifresiz çıkardı.

istanbul'da geçiyormuş güya. istanbul'un 60'lardan kalma görüntüleri günümüzmüş gibi gösteriliyordu. her yerde fesli araplar geziyordu ve şehirde bir dövüş turnuvası vardı. başrol hangi binaya girse Atatürk resmi asılıydı. başrol, arabeskçi takım elbiseli-altın kolyeli adamları dövüyordu.

adını hatırlayan var mı?
ya ben lan neyse
(25.10.19)
(bkz: american samurai)


microfiction
(25.10.19)
(3)

Duyuru'da şu oluyor mu?

atıyorum: "teknik" kategorisindeki soru/duyuruları görmeyeyim istiyorum. oluyor mu?
atıyorum: "teknik" kategorisindeki soru/duyuruları görmeyeyim istiyorum. oluyor mu?
ya ben lan neyse
(25.10.19)
Olmayor.


datnet
(25.10.19)
Olamıyor ya maalesef. Keşke olsa, ben de şu sabitlenenlere fitil oluyorum.


superfluid
(25.10.19)
Duyurunun öyle bir özelliği yok ama User script(bir eklenti) kullanıyorsanız bir kaç satırlık kod ile onları tarayıcinizda gizleyebilirsiniz.
Mobilde ise olmaz.


biseysorcaktim
(25.10.19)
(1)

Eskişehir'de en ucuz özel hastane nerededir?

bir psikiyatri ilacı yazdırmam gerekiyor. tedaviyi devlet hastanesinde bir doktor yürütüyor ama devlet hastanesi 22 ekime aldığım randevumu iptal etti. nöroloji ya da psikiyatri bölümlerine olması lazım. 5 dakikalık bir iş. ilaç bitti ve ilacı uzman olmayan doktor yazamıyor. hafta sonuna ilaçsız gir
bir psikiyatri ilacı yazdırmam gerekiyor. tedaviyi devlet hastanesinde bir doktor yürütüyor ama devlet hastanesi 22 ekime aldığım randevumu iptal etti. nöroloji ya da psikiyatri bölümlerine olması lazım. 5 dakikalık bir iş. ilaç bitti ve ilacı uzman olmayan doktor yazamıyor. hafta sonuna ilaçsız gireceğim yoksa. devlet hastanesinde numara bulmak zor ve 2 hastaneye de uzağım. 3 ten önce de gidemem. 3'ten sonra numara bulmak da zor. cumartesi olursa çok iyi olur.

internette fiyat bilgisi yok.

teşekkürler.
ya ben lan neyse
(24.10.19)
ümit hastanesi
anadolu hastanesi
fiyatları arayıp sorabilirsin. sgk anlaşmalı bunlar.


scudman1
(24.10.19)
(7)

Kullanılmayan arabaya sigorta yapmasak olur mu?

45 yıllık bir antika arabamız var. hatırası var diye saklıyoruz. bu yıl sigortası bitiyor. 1000 tl ye yıllık sigorta yapıyorlar. araç 6 bin değerinde.yıllık vergisi az 300 tl falan. onu veririz.arabayı hiç kullanmayacağız, garajda duracak. çok gerekli olursa çekiciyle naklederiz.araca sigorta yapmas
45 yıllık bir antika arabamız var. hatırası var diye saklıyoruz. bu yıl sigortası bitiyor. 1000 tl ye yıllık sigorta yapıyorlar. araç 6 bin değerinde.

yıllık vergisi az 300 tl falan. onu veririz.

arabayı hiç kullanmayacağız, garajda duracak. çok gerekli olursa çekiciyle naklederiz.

araca sigorta yapmasak olur mu? suç mu? polisler kapıya gelir mi? ya da 10 yıl sonra karşımıza çıkar mı?
ya ben lan neyse
(20.10.19)
Daha sonra sigorta yaptırırken geçmiş yıllarınkininde istiyorlar


kisa
(20.10.19)
plaka takili olduğu sürece mali sorumluluk sigortası yaptırmak zorundasınız. ama madem hiç kullanilmayacak. trafikten cekme islemi yapin. arac sizde kalir. plakasi olmadığı için trafige cikamaz ama cekici ile nakledebilirsiniz. ayrıca bu durumda mtv'de cikmaz.


helenart
(20.10.19)
@helenart: acaba bu durumda aracı hurdaya verdiğimize dair belge istiyorlar mı? veya 10 sene sonra aracı tekrar kullanmak istediğimde plaka alabilir miyim?


ya ben lan neyse
(20.10.19)
Çekim belgesi aldıktan sonra da muayene yaptırarak tekrardan trafiğe sokabilirsiniz


vincenzo
(20.10.19)
Çekme belgesi hurdaya çıkarmak manasına gelmiyor. Kullanılmayacak her türlü araç için çekme belgesi alinabilir, illa elli yıllık külüstür olmasına vs gerek yok. O başka, bu başka.


elorelia
(20.10.19)
Çok basit ve sıradan bir iş çekme belgesi almak, hani aklınıza "lan kaç kişi benim gibi böyle bir işlem yapsın ki?" diye bir düşünce getirip de zor sanmayın.

Filo araç kiralayan bir çok firma kiradan döndürdüğü araçları satma işi 6 ayı geçecekse mutalak trafikten çekme işlemi yaparlar mesela, otoparkına bir gidersiniz binlerce araç vardır 3 yaşında ve hepsi trafikten çekilmiştir gereksiz yere mtv ve sigorta ödememek için.

Basit iş yani mutlaka yılbaşı gelmeden yapın ki mtv de ödemeyin.


John Bloor
(21.10.19)
45 yillik arac 6bin degildir yahu? Modelini merak ettim. Esimin babasi merakliymis arabalara, ondan kalma bir fiat spider imiz var bizim, trafikten cektirdi esim hem vergi, sigorta hem otopark masrafi yuzunden. Kapida bir yere sabitledik brandaladik Yatiyor yavru. Herhangi bir yasal sorun da yok.


(11)

Listerine sorusu (gargara şeysi)

ilk kez cool mint olanı denedim fakat bildiğin naftalin bu. sağına soluna baktım skt bulamadım. böyle mi oluyor bu yoksa bana güneşte kalmışı, bozuğu falan mı geldi? yarım saattir 90'lı yıllarda yaşadığım gecekondunun elbise dolabında kilitli kalmış gibi hissediyorum.şu: https://www.kozmela.com/User
ilk kez cool mint olanı denedim fakat bildiğin naftalin bu. sağına soluna baktım skt bulamadım. böyle mi oluyor bu yoksa bana güneşte kalmışı, bozuğu falan mı geldi? yarım saattir 90'lı yıllarda yaşadığım gecekondunun elbise dolabında kilitli kalmış gibi hissediyorum.

şu: www.kozmela.com
ya ben lan neyse
(18.10.19)
Evet tam olarak naftalin. O kadar dayanılmaz bir tadı var ki benim için bunu ağzında 1 dakika çalkalayan insandan her türlü şeyi beklerim.

Beyazı bence en katlanılabiliri.


irene
(18.10.19)
naftalin tadı yok ama çok kuvvetlidir. herkes kullanamıyor. ben bayıla bayıla kullanıyorum mesela. paradontax için de aynısı geçerli.


sutlu nescafe
(18.10.19)
bilemeyeceğim bozuk mu değil mi diye.


sutlu nescafe
(18.10.19)
ben de kullaniyorum ama naftaline benzedigini dusunmuyorum.


hot potato
(18.10.19)
naftalin yok yahu içinde, @irene muhtemelen tadı zehir gibi anlamında söyledi onu. ayrıca naftalin dediğiniz şeyin zaten sıvı hali yok diye biliyorum ben, katı-gaz.

sonuç olarak evet ağzı yakıyor, normali o, özellikle diş etlerinizde, ağzınızda yaralar varsa daha da çok yakıyor.


aziz dostum jack
(18.10.19)
en sevdiğim listerindir kendisi.. ilk zamanlar alışması zor ama imkansız değil..
geceleri yatmadan önce diş fırçalama aşamasından sonra 30 saniye gargara yapıyorum yatıyorum..
günde 1 kez kullanım ideal..


strobist
(18.10.19)
Ben 10 senedir kullanıyorum, 1dk boyunca da ağzımda çalkalarım. Tadı/kokusu acayip bağımlılık yaptı şahsen bende :) Valla benim aldığım kuvvetli bi mentol tadı, naftalini hiç almadım.


superfluid
(18.10.19)
Ben de aynisini kullaniyorum, gozumden yas geliyor ana hijyen hissediyorum. Alkolsuzleri daha az yakiyor sanirim


oscar
(18.10.19)
Raf ömrü uzun olan ürünlerde skt olmuyor.

Ürünün arkasında, sağ alt köşede "kapağı yarım açılmış kozmetik simgesi"nde 12 ay yazıyor.

Yani, kapağını açtıktan sonraki 12 ay içerisinde tüketilmeli.


the she ronin
(18.10.19)
Listerine bende de öğürmeye neden oldu. Şişeyi bitirdim, bir daha da almadım. Herkeste farklı his yaratabiliyor demek ki. Başka markalar deneyin.


pro9it9is9
(19.10.19)
Light listerine var ondan al. Bi acik mavi var o sekilde bi de morumsu renkli var. Ikisi de gayet iyi normal tada gelemeyenler icin. Ben onlardan kullaniyorum


Flipsflops
(19.10.19)

Siyanürsüz B12

var mı ampül formda?teşekkürler.
var mı ampül formda?

teşekkürler.
ya ben lan neyse
(16.10.19)
(1)

Gümüş alım satımı kolay oluyor mu?

gümüş de gram altın gibi düşük (ya da az mı denmeli?) makas aralığıyla al-sat yapılabiliyor mu?
gümüş de gram altın gibi düşük (ya da az mı denmeli?) makas aralığıyla al-sat yapılabiliyor mu?
ya ben lan neyse
(16.10.19)
An itibariyle
eksiup.com
Bu makas aralığına rağmen para kazanılabilir, gibi duruyor.


lemon cake
(16.10.19)
(8)

Şu anlaşılması namümkün şeyi biri açıklayabilir mi?

yahu okuyorum okuyorum ben mi anlamıyorum? facebook'ta dükkanın önüne duba koyan birinden yakınan kullanıcıya yazılmış. lütfen anladıysanız açıklayabilir misiniz?"Vallahi banada bi dukkan sahibi bıdı bıdı ettirdi o zaman kameralar azdı gece sokak veletlerine 100 er tl verdi tum dukkanın cam cerceve
yahu okuyorum okuyorum ben mi anlamıyorum? facebook'ta dükkanın önüne duba koyan birinden yakınan kullanıcıya yazılmış. lütfen anladıysanız açıklayabilir misiniz?

"Vallahi banada bi dukkan sahibi bıdı bıdı ettirdi o zaman kameralar azdı gece sokak veletlerine 100 er tl verdi tum dukkanın cam cerceve indirdiler iceride poset icinde köpek bokları attılar adam 2 gun dukkanı toparlayacam diye ugrastı şimdi olsa işim zor her yer kamera ama o ertesi gun adamın suratını görmeye gittim 77 sulalemi bacak omuza yapıyordu"

bunu yazan İTÜ'de okumuş güya. inanak mı?
ya ben lan neyse
(16.10.19)
itü'de okuyan herkesin çağdaş olduğu kanaatine nereden vardık?


Tears of Devil
(16.10.19)
Kameraların çok az olduğu bir mekan
Tinercilere 100 lira verilmiş
Bunlar da adamın camını kırmışlar
Kırmakla kalmayıp içeri kedi köpek dışkısı atmışlar
Adam da dükkanı iki günde toplamış
Günümüzde olsaydı çok fazla kamera olduğu için yapılması sıkarmış


hedda gabler
(16.10.19)
anlaşılması mümkün olmayan kısmı hangisi onu anlayamadım?

arkadaş itülü olup hayal dünyasında gerçekleşen bir eylemi de yazmış olabilir veya olayı gerçekleştirip hayalinde itüden mezun olmuş olabilir. hatta her ikisi de yalan olabilir, internet bu. her okuduğumuza bu kadar kafa yorsak başımızda saç kalmaz.

bugün milletin iq'su mu düştü ne olduysa biri kardeşinle mi evlendin diyor, diğer ben hiç kalp krizi geçiren görmedim yaygın değil mi diye soruyor. ilginç.

anlatan para verip camı çerçeveyi indirtmiş, sonra da adamın nasıl kızdığını görmeye gitmiş işte.

77 sulalemi bacak omuza yapıyordu -> sinirden bütün sülaleme cinsel içerikli hakaretler ediyordu


hadsafhada
(16.10.19)
itü mezunu olduğuna emin misiniz? :D


candide
(16.10.19)
ettirdi > ettiydi
100er tl verdi'm'
iceride > iceriye
77 sulalemi bacak omza yapiyordu > 7 sulaleme kufur ediyordu

araya da 3-4 tane virgul serpistirilirse tamamdir.


brkylmz
(16.10.19)
anlatıyorum.

şimdi bir dükkan sahibi varmış. sözde itülü arkadaş da bu dükkanın önünü işgal ediyormuş. dükkan sahibi de doğal olarak bıdı bıdı ediyormuş. sonra birgün itülü arkadaş sokaktaki çocuklara 100'er lira vermiş ve geceleyin dükkanın camlarını kırmalarını istemiş, çocuklar camları kırdıktan sonra üstüne dükkandan içeri bok da atmışlar. tabii o zamanlar kamera az olduğu için kimin yaptığı belli olmamış ve adamın dükkanı toparlayıp temizlemesi 2 gün sürmüş. neyse efendim itülü arkadaş olayın ertesi günü adamın halini görmek için dükkana gitmiş, gittiğinde de adam "bunu yapanın 7 sülalesini şey edeyim" diye küfür ediyormuş. yani itülü arkadaşa küfür ediyormuş bilmeden :) ama şimdi olsa yapamazmış, her yerde kamera olduğu için anlaşılırmış. djjdjdjjs


candide
(16.10.19)
tahsil cehaleti alir, eseklik baki kalir.


in vino veritas
(16.10.19)
itü'de .ok arkadaşım var daha kötüsünü de yazarlar.


(2)

Yeniçeriler Alevi miydi?

muhteşem yüzyıl'ın ilk kez bazı kısımlarını izliyorum. güzel diziymiş. aleviliği de çok bilmiyorum ama yeniçeriler bol bol Hz. Ali, pir falan diyor. Alevi miydi yeniçeriler?
muhteşem yüzyıl'ın ilk kez bazı kısımlarını izliyorum. güzel diziymiş. aleviliği de çok bilmiyorum ama yeniçeriler bol bol Hz. Ali, pir falan diyor. Alevi miydi yeniçeriler?
ya ben lan neyse
(15.10.19)
Yeniçeriler Bektaşiydi, Alevilik kandan geliyor.


soufigay
(15.10.19)
(3)

Bitcoin vb. madenciliği para getiriyor mu?

10 tane ekran kartı ve gerekli ekipman alsam, balkona koyarım kışın soğutma masrafı da olmaz...25 binlik yatırım yapsam ayda 1500tl kar edebilir miyim? en azından 2 yıl sonra sermayeyi kurtarsam elimde 10 tane hala oyun için iş yapacak ekran kartım olur. 25 bini 2016'dan beri dolar olarak bekletiyor
10 tane ekran kartı ve gerekli ekipman alsam, balkona koyarım kışın soğutma masrafı da olmaz...

25 binlik yatırım yapsam ayda 1500tl kar edebilir miyim? en azından 2 yıl sonra sermayeyi kurtarsam elimde 10 tane hala oyun için iş yapacak ekran kartım olur. 25 bini 2016'dan beri dolar olarak bekletiyorum krediye girip araba alırım diye. ötv düşmeyeceğine göre otomobil bize hayal.

yorumlarınızı alırım, teşekkürler.
ya ben lan neyse
(13.10.19)
eskisi gibi değil. zaten piyasada çokça satılık 2. el maden ekipmanı görürsün. değmez. elektrikten kurtarmaz. 2 yıl sonra da o ekran kartları artık çöp olur.


tinky winky
(13.10.19)
böyle basit bir yatirim olsa zaten su anda herkes ona yatrim yapar. su andaki hali bu isin lotodan farksiz.


duygusuzromantik
(13.10.19)
hayır para getirmiyor, zarar edersin
hele ekran kartı ile imkansız


dafuq
(13.10.19)
(2)

Altın en güvenli nereden alınır?

kuveyt türk ün atm sinde dahi sahte altın çıkmış.çoğu banka altın satmıyor. ben ara ara gram altın almak istiyorum. fiziki olarak.nereden alabilirim? bazı döviz büroları döviz satarken paranın seri numarasının olduğu bir fiş de veriyor. bunun gibi bir uygulama altın için süper olurdu. çünkü 3-5 sene
kuveyt türk ün atm sinde dahi sahte altın çıkmış.

çoğu banka altın satmıyor. ben ara ara gram altın almak istiyorum. fiziki olarak.

nereden alabilirim? bazı döviz büroları döviz satarken paranın seri numarasının olduğu bir fiş de veriyor. bunun gibi bir uygulama altın için süper olurdu. çünkü 3-5 sene vadeli saklamak istiyorum.

teşekkürler.
ya ben lan neyse
(13.10.19)
iar gram altin alin.


brkylmz
(13.10.19)
gramaltin.com


brkylmz
(13.10.19)
(3)

Japonlar (erkekler) neden konuşurken sesini kalınlaştırıyor?

kızlar da bunun aksi seslerini inceltiyor gibi?var mı bir sebebi?
kızlar da bunun aksi seslerini inceltiyor gibi?

var mı bir sebebi?
ya ben lan neyse
(13.10.19)
Malliktan. Korede ağzına maske takma kültürü var mesela. Hava kirliliginden degil direkt sekil olsun diye. Bu da onun gibi bir seydir. Kiz ne kadar ince sesliyse o kadar seksi kabul ediliyor heralde. Beyaz tenlilik gibi.


stavro
(13.10.19)
Maskülen (otokorashii) görünmek için yapıyor olabilirler. Kızlar da daha sevimli ve genç görünmek için yapıyorlardır. Bizdeki bebek gibi konuşan kızlar gibi düşünebilirsiniz.

Ama muhtemelen böyle düşünmemize sebep olan şey, kadınlar ve erkeklerin farklı konuşmasıdır. Kadınlar daha kibar Japonca konuşurken erkekler daha sert, erkeksi dili konuşur. Basit örnek, kadınlar "ben" derken "watashi" kullanır, erkekler "boku".
İki kelimeyi yüksek sesle söyleyince birinde sesinizin daha kibar, diğerinde biraz daha kaba çıktığını hissedebilirsiniz. Yani düşündüm de, Türkçe'de de arkadaşına "kankaa" diyen adamla "canıığğm" diyen kadın da yabancılara belki kalın ses/ince ses gibi geliyordur.


daha güzel oldugu için.
kadınlar narin, erkekler dominant işte, ne güzel
adamların kültürüne işlemiş


dafuq
(13.10.19)
(1)

Sosyal Medya'nın ilk sunucusu

serdar kuzuloğlu'ndan önce bir kadın sunuyordu. vallahi adını ve yüzünü hatırlamıyorum ama sinir olduğumu hatırlıyorum. kimdi bu bağyan?
serdar kuzuloğlu'ndan önce bir kadın sunuyordu. vallahi adını ve yüzünü hatırlamıyorum ama sinir olduğumu hatırlıyorum. kimdi bu bağyan?
ya ben lan neyse
(13.10.19)
(4)

Banka soymak ve af çıkması

misalen bir banka soyup kaçmayı başarsam ve ben yakalanmadan af çıksa hiç ceza almadan durumdan yırtabilir miyim?
misalen bir banka soyup kaçmayı başarsam ve ben yakalanmadan af çıksa hiç ceza almadan durumdan yırtabilir miyim?
ya ben lan neyse
(11.10.19)
yırtamazsın çünkü af mahkumlara çıkıyor, kanun kaçaklarına değil.
bankayı soyduktan sonra teslim olursan ve yatarken af çıkarsa (affın kapsamına da bağlı olarak) belki.


sinek kral
(11.10.19)
af genel af ve özel af genel af ve özel af da genel nitelikte genel af özel nitelikte genel af olarak ayrılıyor. ayrıntılı bilgi için: tck


borçlar kanunu
(11.10.19)
Abi yanlis yoldasin,sayisal oyna,bisi yap,kan alirlar.


duptıs
(11.10.19)
Af her zaman belli tarihten öncesini kapsar


seyyar satıcı
(11.10.19)
(2)

Arka 2 ayağı tutmayan köpek

ben köpeklerden hoşlanmam ama elbette acı çekmelerini istemem.eskişehir'in alpu ilçesinde bir köpek var, duyduğuma göre arka iki ayağına ..... biri araçla çarpmış ve köpek resmen sürünerek geziyor. beyaz köpeğin arkası simsiyah.ne yapılabilir bilmiyorum. belediye yardım edermiş, haytap bakarmış ben
ben köpeklerden hoşlanmam ama elbette acı çekmelerini istemem.

eskişehir'in alpu ilçesinde bir köpek var, duyduğuma göre arka iki ayağına ..... biri araçla çarpmış ve köpek resmen sürünerek geziyor. beyaz köpeğin arkası simsiyah.

ne yapılabilir bilmiyorum. belediye yardım edermiş, haytap bakarmış ben pek inanmıyorum bunlara. hele belediyeden hiç ümidim yok. bazen köpeği yürümeye çalışırken görüyorum, hayvan çok kötü.

ilk gördüğümde fotoğrafını da eklerim.

internette görüyorum tekerlekli bir şeyler falan yapıyorlar böyle köpeklere. kim nerede yapar, kime başvurmak lazım? bir umut buradan imkanı olan birileri çıkar... biz de yapabileceğimizi yaparız. yetişkin köpek.
ya ben lan neyse
(10.10.19)
bukundugunuz bolgedeki aktif haycan koruma facebook gruplarina ulasirsaniz yardim edecek ve neler yapilacagini bilen insanlar cikcacaktir.


orpheus
(10.10.19)
götürebiliyorsaniz üzerinden çok da vakit geçmeden yakındaki bir veteriner fakültesi hastanesine götürmenizi tavsiye ederim. zira köpeğin problemi yürütece vs.e kalmadan çözüledebilir. ihmal yüzünden kendi bacaklari yerine yürütece mahkum etmek çok sağlıklı bir karar olmaz. ama bunun için öncelikle muayene olmasi sart ve bir an önce ! yürüteç en kolayı emin olun. çok geçmiş olsun.


(2)

Zaman aşımı şu mu oluyor?

kanunda banka soymada zaman aşımı 10 yılsa banka soyup 10 yıl yakalanmazsam o suçu hiç işlememiş gibi oluyorum he mi?
kanunda banka soymada zaman aşımı 10 yılsa banka soyup 10 yıl yakalanmazsam o suçu hiç işlememiş gibi oluyorum he mi?
ya ben lan neyse
(08.10.19)
Hukukçu değilim ama mantık yürütüyorum: Banka soyup 10 sene sonra yakalnırsan; büyük ihtimalle çaldığın para için ceza almazsın çünkü banka onu aynen batık kredilerde olduğu gibi zarar gösterip vergiden düşmüştür falan. Ama kamu düzenni bozma vb. suçlardan alacağın suçlar baki kalır.


malheiros
(09.10.19)
Suçu işlemiş oluyorsunuz ama aleyhinize kamu davası açılamıyor.


(2)

Google da nasıl ileri tarihli sonuç çıkıyor?

ilk sonucun tarihi daha gelmemiş?https://www.google.com/search?ei=8-qcXe-_F8GCk74PpqyEgAQ&q=18+ekim+aktuelbul&oq=18+ekim+aktuelbul&gs_l=psy-ab.3...3070.3780..4029...0.2..0.141.375.0j3......0....1..gws-wiz.......0i71j0i13i30j0i13i5i30j0i8i13i30.CTJrD_3RNj4&ved=0ahUKEwivhcGAuo3lAhVBwcQBHSYWAUAQ4dUDCAs
ilk sonucun tarihi daha gelmemiş?

www.google.com
ya ben lan neyse
(08.10.19)
gelmeyen sonucun tarihi değil ki?

gelmemiş olan bimin indirim haftası, ama o indirim haftasına dair broşürler ve ona göre hazırlanmış anahtar kelimelerle ilgili sonuçlar gelmiş. sitelerin kurnazlıkları yani


senolll
(08.10.19)
18 Ekim 2019 yazan tarihi o sayfayı yapan adam yazıyor, google ileri tarihli çıkarmıyor yani.

O sayfanın başlığına 2050 de yazsan görüntülenecek ilgili aramalar ile.

Google aramalarda gördüğümüz bir sayfa, mutlaka o aramadan daha önce üretilmiştir.


John Bloor
(09.10.19)
(3)

Şunun fiziksel açıklaması

aslan kazanıyorhttps://9gag.com/gag/aZ7gjQ0yorumları çok anlayamadım. ip kafesten açılı çıkıyor diyenler var fakat bu neden aslana avantaj sağlasın ki? kafese de açılı giriyor sonuçta?
aslan kazanıyor

9gag.com

yorumları çok anlayamadım. ip kafesten açılı çıkıyor diyenler var fakat bu neden aslana avantaj sağlasın ki? kafese de açılı giriyor sonuçta?
ya ben lan neyse
(08.10.19)
o yüzden aslan da çekemiyor zaten. ip ortada duruyor farkettiysen. ip kırıldığı için kimse çekemiyor. daha doğrusu çekebilir ama düz ipi çekmek için 1 birim kuvvet gerekirse bunun için 2 birim gerekiyor. belki başka bir birimdir, 2 olmayabilir.


Tears of Devil
(08.10.19)
açı aldığı nokta önemli çizim yaparak açıklamak isterdim ama imkanım yok.


basond
(08.10.19)
@basond doğru demiş düşününce. aslan ipi kaptırmamak için yana doğru çekmiş. o noktadan aslan rahat çeker ama insanlar çekemez. ip borunun içinde. aslan avantajlı, çakaal.


Tears of Devil
(08.10.19)
(6)

Firma garanti belgesini doldurmak zorunda mı?

bir ekran kartı satın aldım, kutunun içinden kitapçık şeklinde garanti belgesi çıktı.adamlar "fatura yeterli" diyorlar ama ben o garanti belgesi de firma tarafından doldurulsun istiyorum. ileride kartı satarken lazım olacak.firma yasal olarak bu isteğimi karşılamak zorunda mı?teşekkürler.
bir ekran kartı satın aldım, kutunun içinden kitapçık şeklinde garanti belgesi çıktı.

adamlar "fatura yeterli" diyorlar ama ben o garanti belgesi de firma tarafından doldurulsun istiyorum. ileride kartı satarken lazım olacak.

firma yasal olarak bu isteğimi karşılamak zorunda mı?

teşekkürler.
ya ben lan neyse
(06.10.19)
fatura yetiyor o belge işlevsiz.


bahoho
(06.10.19)
fatura kaybolsa o belge tek işe yaramaz mı?


ya ben lan neyse
(06.10.19)
@ya ben lan neyse firmadan firmaya değişir bazısı faturayı kabul etmeyebilir

bu yüzden garanti belgesi kaşeli olması gerekir


sivrisinek
(06.10.19)
"firma yasal olarak bu isteğimi karşılamak zorunda mı?"
evet.

fatura yetiyor diyen kıçından uydurmuş. hüküm diyor ki;
"(3) Satılan mala ilişkin olarak düzenlenen faturalar garanti belgesi yerine geçmez."


diğer hükümlere ilişkin okuyabilirsiniz, kısa bir yönetmelik zaten.
www.mevzuat.gov.tr


trajikomix
(06.10.19)
Fatura üzerinde cihazın seri numarssi yazıyorsa kaşe aramayın.zaten cihazın onlardan çıktığı belli 2 ve üstü garanti için fatura itirazı yapacak amatör firma dahi tanımıyorum


protrek
(06.10.19)
@protrek ozaman birisi her 2 yılda bir aynı ürün için seri numarası yazılı bir fatura alarak ömür boyu garanti sahibi mi oluyor?


sivrisinek
(08.10.19)
(15)

Doların ucuz olduğu yıllarda alım gücümüz de yüksek miydi?

doların 1.2 tl olduğu yıllarda alım gücümüz de yüksek miydi? (2007 gibi)yoksa o yıllarda dolar tüm dünyada düşük olduğu için tüm dünyada ürünlerin fiyatı da yüksek miydi?edit: http://www.gazetevatan.com/dolar--1-20-nin-altina-indi-140403-ekonomi/
doların 1.2 tl olduğu yıllarda alım gücümüz de yüksek miydi? (2007 gibi)

yoksa o yıllarda dolar tüm dünyada düşük olduğu için tüm dünyada ürünlerin fiyatı da yüksek miydi?

edit: www.gazetevatan.com
ya ben lan neyse
(06.10.19)
Kendim ve aileminki kat kat ve de kat yuksekti.


Tr icin alim gucu simdikinden iyiydi evet.
Ama alim gucunun doviz kuru ile "doğrudan" iliskisi yok.


stavro
(06.10.19)
Lisede puma adidas nike millette ayakkabı vardı yillar 2004 2008 şimdi sen hesabını yap. Yalnız dünyada parasal genişleme varmış o dönem çünkü gelişmekte olan ülkelere para yağıyordu.


Topalordek
(06.10.19)
Parasal genişleme 2008 krizijden sonra basladi.


stavro
(06.10.19)
dünya bazında yakındı yani o zaman asgari ücret 350 dolar civarıydı hala o civarda ancak türkiyede vergi oranları arttı türkiyedeki alım gücü düştü denebilir.


basond
(06.10.19)
Besond+1

Asgari ücret venzer dolar miktarındaydı fakat vergiler bu kadar mütecaviz değildi.


filipis
(06.10.19)
Hatırlıyorum, 2010'da hem okuyor hem de biri part-time gibi diğeri de online olarak yaptığım işim vardı. Öğrenci halimle ailemden hiçbir maddi yardım almadan geçiniyordum. Ayrıca gene para biriktirerek 2 hafta kadar İtalya'a tatile gitmiştim, tümünü de kendim karşılamıştım. O zamanki tahmini harcamamı şimdi hesaplamadım, kesinlikle o zamanki kadar rahat ve zahmetsizce yapmam mümkün olmazdı.


burka
(06.10.19)
Biz bunlari yazarken kopru ve otoyollara %20 zam geldi bugun mesela.
Boyle bir enflasyon da yoktu ornegin.


stavro
(06.10.19)
lisedeyken adidas reebok falan giyiyordum, -duk. şimdi papuçkombinim 3 tanesi 109 lira aq.


Tears of Devil
(06.10.19)
Cahillik diz boyu. Kimse sizin alım gücünüzden bahsetmiyor, türk lirasının alım gücünden bahsediyor. Bir insan 10 sene önce zenginken iflas etmiş olabilir bu durumun türk lirası ile ilgisi yok.

Reel alım gücü akp’den sonra arttı bunlar istatistiktir. Ancak 2014 sonrası kişi başına düşen milli gelir azaldı ve potansiyelimizin altına düştük. Son zamanlarda iyice kötüye gidiyor. 2007 yılındaki harcamalarınızı ve şimdikileri düşünün.


Pertev nail
(06.10.19)
O yıllarda öğrenciydim. Tek harçlığım aldığım burstu. İngilizce romanlar Türkçe çevirilerine göre daha ucuz olduğu için İngilizce romanlar alıyordum. Sevdiğim grupların CD'lerini amazon'dan getirtiyordum. İki kere cep telefonu değiştirdim o dönemde, sıkılınca parasını verip yeni bir Nokia alabiliyordum.

Şimdi maaşlı çalışmama rağmen bu bahsettiğim şeyleri öyle rahat rahat, düşünmeden alamıyorum. Hele telefonum bozulur diye korkuyorum.


Öğrenci olarak part time çalışıp aylık 500 lira alıyordum (2008'in parasıyla 400 küsür dolar yapıyor). O paraları biriktirip iPhone alabilmiştim.


roket adam
(06.10.19)
2017 Ağustosta 10 bin dolar bozdurup aldığın arabayı 2018 Ağustosta 5.5 bin dolara aliyordun. Dolar 1.2 iken oturduğum evin kirasi 300 kusur dolara denk geliyordu, şimdi aynı yer 150 dolar bile etmiyor.


hocao
(06.10.19)
2007 ekonomi açısından altın yıldı. Yanlış hatırlamıyorsam 2000-2007 arasında türkiye'deki otomobil sayısı 2 katına çıktı. Bu büyük bir gösterge.

Bir açıdan da kırılma noktası. Eldeki sıcak ve değerli parayla, katma değerli ürün üretebilecek tesisler için yatırım yapmak yerine, arabaya ve inşaata yatırdık parayı.


the coon
(06.10.19)
şöyle bir örnek vereyim. 2007'yi filan geçiyorum bak.
2010'da evlediğimde eşimle beraber hiçbir şeyden geri kalmazdık, her istediğimizi rahat rahat yapardık.
şimdi o yıllara oranlar elimize kat kat daha fazla para geçiyor ancak yine de kemer sıkma politikası uyguluyoruz. bunda çocuğun da payı var. ama hanımın maaşını hadi komple çocuğa harcadık desem benim kendi maaşım bile o döneme göre kat kat daha fazla. yine de olmuyor.


teritori
(07.10.19)
(2)

OEM Windows sorusu

anakartı kitleme olayı var.oem win yükleninceo anakarta bir daha başka win yüklenmiyor mu?yoksa sadece oem win bir daha başka anakarta mı yüklenmiyor.
anakartı kitleme olayı var.

oem win yüklenince

o anakarta bir daha başka win yüklenmiyor mu?

yoksa sadece oem win bir daha başka anakarta mı yüklenmiyor.
ya ben lan neyse
(06.10.19)
istediğin win versiyonu yüklenir anakarta. mesela benim cihazda 2 adet windows kayıtlı. bir home bir de prof. versiyonu. çok alakasız farklı bir versiyon da yüklenip etkinleştirebilir. sıkıntı yok.

anakart değiştirdin veya aktarmak istiyorsun başka pc'ye lisansını. bu durumda microsoft bir kez taşımana izin veriyor. (bu biraz tartışmalı bir konu. açılmış davalar vs. var. ama en son uygulama bu yöndeydi)


yoo yüklenir


kingcyrax
(06.10.19)
(11)

Öğretmen çocuğunuzun yanağını sıksa

lanet olsun ki pis bir dünya haline geldik. 20 sene önce belki sorulması bile saçmaydı.öğretmen her cinsiyetten özellikle 1-2 tombiş öğrencinin yanağını sık sık sıksa ebeveyn olarak rahatsız olur musunuz?5-6. sınıf öğrenci.
lanet olsun ki pis bir dünya haline geldik. 20 sene önce belki sorulması bile saçmaydı.

öğretmen her cinsiyetten özellikle 1-2 tombiş öğrencinin yanağını sık sık sıksa ebeveyn olarak rahatsız olur musunuz?

5-6. sınıf öğrenci.
ya ben lan neyse
(05.10.19)
ilkokulda okulun mudurunun, kamisa su yurudu mu lan diyip malum organimdan makas almisligi var aga

adam bizi ailecek severdi sayardi. saka maksatli yaptigini da biliyorum yani. baska bi amaci yoktu.

kendi basima gelmese baskasinda bu olayi yadirgarim ama senin anlattigin seyde rahatsiz olcak hicbir durum goremedim


öğrencilerimi çok seviyorum, kardeşim çocuğum gibi sarılasım falan geliyor.koca koca adamlar kızlar bir de bunlar, liseli. ancak öğretmenlik formasyonu sırasında öğretilen bir şey var ''öğrencilerin baş üzeri ve omzu hariç vücudunun başka hiçbir yerine dokunmayın.''. bunu bildiğim ve hem kendimi korumak hem de kimsenin kafasında soru işareti bırakmamak adına her türlü temastan kaçınıyorum. buradaki öğretmenin de en ufak bir kötü niyeti olduğunu düşünmüyorum ama yine de yapmaması kendi adına daha iyi olur.


ana okulundan lise bitimine kadar öğretmenlerim hep yanağımı sıktılar. hiçbirinde taciz edilmedim ya da hissetmedim. ama dediğiniz gibi dünya pisleşti. dikkatli olmak gerek.


9kuyruklukedi
(05.10.19)
Bir öğretmen olarak (eğitim fakültesi çıkışlı, üstteki anekdota ithafen) bana göre gayet normal. ama rahatsız olduysanız öğretmenle özel olarak konuşabilirsiniz


elebego
(05.10.19)
şimdi nasıl sıkıyor?
cinsel taciz değil de nasıl desem.
ohoh yanaklara bak yanaklara yediğin bütün poğaçalar oraya gitmiş gibi şeyler falan söylüyorsa sıkıntı. çocuğun psikolojisi için sıkıntı.
yok düz yanak sıkmasından huylanmak da ne bileyim.
yani temas olmasa daha güzel olur malum kişisel alan diye bir kavramın olmadığı bir coğrafya burası.


denek hayatım
(05.10.19)
Çocuğunuzun bedensel sınırları ve hakları var sizin gibi. Ne olursa olsun istemeden kimse bunları ihlal edemez. Akraba vb ya da iyi niyetli bile olsa yetişkinler buna saygı göstermeli, çocuk da bu sınırların bilincine daha iyi varacaktır.
Şu videoyu mutlaka izleyinyoutu.be

Bu konuda dernekler eğitim veriyor ama Meb'in zorunlu yapması lazım öğretmenlere


kaset
(05.10.19)
Cinsel taciz olarak değerlendirmem. Ama çocuğun kişisel alanını ihlal ettiği açık. O yüzden rahatsız olurum. Ayrıca @kaset +1 insanlar öyle her istediklerinde çocuğa dokunmamalılar. Öğretmeni kibarca uyarmalısınız. Belki sayenizde bilinçlenir biraz.


Size garip gelen bisey varsa gariptir. Bazisi kucaklar oper, hosunuza gider cunku iyi niyetini hissedersiniz. Az da olsa hosunuza gitmiyosa kesin dille durmasini soyleyin.


beriberi
(06.10.19)
ben kotu dusunmem.

cocuguma sorarim rahatsiz oluyor musun bu durumdan diye. hayir derse israrla emin olana kadar sorarim.

rahatsiz oldugunu soylerse eger cocugumun da ozguveninin gelismesi acisindan bu konuyu ogretmeniyle konusmasini soylerdim. eger konusamayacak gibiyse ben konusurdum.


batlegolas
(06.10.19)
sorarim dedim ya oyle pat diyebde sormam cocuk urkmesin. evde otururken onun yanagindan makas alirim severim. ve derim mertcim bundan rahatsiz oldun mu yanagindan makas almamdan? o da cevap verir. sonra eklerim hani gecen gun ogretmenin de makas almisti ondan rahatsiz oldun mu? derim. konuyu boyle acarim ki cocukta bir korku yaratmayayim.


batlegolas
(06.10.19)
Bizde de öğrencilerimizle herhangi bir acil durumda ilk yardım müdahalesi ve örneğin kavga eden iki öğrenciyi ayırmak gibi şiddeti sonlandırmak amacıyla müdahale etmek dışında temas etmemiz yasak. Ayrıca öğrencilerin fiziksel görünüşleri ve kıyafetleriyle ilgili yorumda bulunmamamız gerekiyor.

Çocuğun yanağını sıkmakta bir alt mesaj var bence, "tatlısın, tombiksin, çocuksusun" vs gibi. Bunlar çocuğun zaten bildiği şeyler olsa da, başkasından duymasına gerek olmayan şeyler. Ben de çok zayıf olduğumun farkındayım ama biri bana "ne kadar zayıfsın" dediğinde "sorduk mu?" demek istiyorum. Bir insana sevgi göstermek için fiziksel olmayan bir sürü yorum kullanılabilir. "bu neşeli halini çok takdir ediyorum," "çok yaratıcı düşünüyorsun," "enerjine hayranım," "arkadaşlarınla çok iyi bir ilişkin var" gibi şeyler mesela.

Ayrıca birine (çocuk da olsa, büyük de olsa) dokunmadan önce "benim konumum, ünvanım veya başka bir özelliğim bu kişinin fikrini tamamen ve korkmadan söylemesine engel olur mu?" diye düşünmemiz gerekir. Öğretmen-öğrenci ilişkisinde yaşça büyüklük, konum farklılığı, öğretmenin not veren kişi olması vs bir çocuğun kendisine "bunu yapmayın" demesinin önünde engel olabilir. O sebeple yanlıştır. Aynı şekilde patron-çalışan teması, ünlü kişi- hayranı teması, fiziksel olarak diğerinden üstün iki kişinin teması vs bu sebeple taciz boyutunu da içerebilir. Dikkat etmek gerekir.

Yanak sıkmak bu bağlamda taciz olmasa da hadsizliktir. Ben olsam çocuğumun öğretmenine de iş arkadaşıma da "fiziksel temas kurmayalım lütfen" derdim.


sopiro
(06.10.19)
(2)

akp bıyıklı ABD'li rapçi

adı aklıma gelmiyor bilen yazabilir mi?şu bıyık: https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi.sozcu.com.tr%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2Fbekir-bozda%25C4%259F.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.sozcu.com.tr%2F2016%2Fgundem%2Fbekir-bozdag-biyik-farkiyla-onde-1219049%2F&docid=aF1E-eR8qstjE
adı aklıma gelmiyor bilen yazabilir mi?

şu bıyık: www.google.com
ya ben lan neyse
(05.10.19)
Ludacris geldi aklıma nedense badem bıyık diyince.


Ja rule da eski biyiklilardandir.


marcelorios
(05.10.19)
(5)

Neden az sayıda işlemci üreticisi var?

pc'de intel, amd, gpu olarak nvidia.mobilde qualcom (bir de apple, kirin, arm vs var onlar alt marka mı bilmiyorum.)hasılı çok ileri teknoloji mi istiyor bu iş? çok zor bir olay mı? (7 nm ye kadar inildiğini biliyorum fakat sadece 2-3 firma mı yapabiliyor bu işi?) samsung, huawei gibi büyük firmalar
pc'de intel, amd, gpu olarak nvidia.

mobilde qualcom (bir de apple, kirin, arm vs var onlar alt marka mı bilmiyorum.)

hasılı çok ileri teknoloji mi istiyor bu iş? çok zor bir olay mı? (7 nm ye kadar inildiğini biliyorum fakat sadece 2-3 firma mı yapabiliyor bu işi?) samsung, huawei gibi büyük firmalar neden girmiyor bu işe?
ya ben lan neyse
(30.09.19)
Ar-ge, nanoteknoloji ve inovasyon ve ayrıca patent.

bu arada samsungun kendi islemcisi var, exynos, huawei de kirin mi vardı neydi.


binder dandet
(30.09.19)
çok çok çok karmaşık ve komplike bir süreç.ayrıca şu an yapacağın bir yatırımla bugün o teknolojiyi elinde tutan firmalar ulaşmak imkansıza yakın.üretim yapabilsen bile maliyet açısından kesinlikle yarıştırmazlar kendiler ile.o yüzden yeni oyuncu o sektöre şu anda çok zor.


patent patent patent. exynos kirin vs denmiş fark etmiyor hepsi amerikan patentli.
huaweinin bu son abd olayları yüzünden kirin üretiminin de sekteye uğrama ihtimali vardı. o derece. kirin huaweinin falan değil yani. temelde gene abd'nin patentlerini kullanıyor. onun üstüne kendi tasarımını kurup işlemci üretiyor. aslında gerçek manada sahibi değil yani o işlemcinin


ayrıca en büyük gpu üreticisi de gene nvdia değil intel sayı olarak. işlemcilerdeki dahili gpulardan ötürü.
son bir ek konuyla ilgili: www.log.com.tr

arm mimarisi bahsettiğim. o da softbank in alt kuruluşu o da japon şirketi olarak gözükse de gene çalışmaları patentleri vs. çoğunluğu abd toprakları içersinde.


buyuk baliklar kucukleri yutarak ilerliyor.

cyrix ve Via mesela. Once Via Cyrix'i satin aliyor, sonra AMD alayini.

bir baska ornek de nexgen, direk amd satin almis.


cooperr
(30.09.19)
(6)

Yazılım öğrenmek için Türkçe kaynak yok

kaynak diye sunulan şeyler hep kitabın ortasından başlıyor.korkmayın kardeşler ekmeğinizde gözüm yok. o kadar becerikli değilim zaten benimki hobi.Allah'ını seven bilocana anlatır gibi yapan Türkçe kaynak versin.
kaynak diye sunulan şeyler hep kitabın ortasından başlıyor.

korkmayın kardeşler ekmeğinizde gözüm yok. o kadar becerikli değilim zaten benimki hobi.

Allah'ını seven bilocana anlatır gibi yapan Türkçe kaynak versin.
ya ben lan neyse
(30.09.19)
ne veriyim abime?

yok cidden hangi dil için istiyorsun?

Aynı zamanda kökü yabancı dil olan bir programlama dilini zaten türkçeye çevirmek imkansız, sen basit komutları ve ingilizce değerlerini öğrenmeye kassan?


binder dandet
(30.09.19)
komutlardan bahsetmiyorum. dil de değil bahsettiğim. kodlama nedir, dil türleri, bu diller nereye yazılıyor, bunlar işlemciye nasıl komut olarak gidiyor (elektriğe dönüşüp mü gidiyor), dil seçip onun derinlerine inmek en son iş.


ya ben lan neyse
(30.09.19)
tamam. Bak basit olarak dilim dondugunce anlatayım.

Makine dili diye bir dil var, Baba yani evin reisi.

Compiler var yani derleyici, ANNE bu da

bu pitonlar C plus pluslar falan hep elti kayınço falan. yani kısaltma aslında. Compiler bunları derleyip Makine diline çeviriyor.

yanlısım varsa düzeltin lütfen.


binder dandet
(30.09.19)
nezle olmuşsunuz, ateşiniz var, düşürmek için ıslak bez alıp alnına koyuyorsunuz, işinizi görüyorsa sıkıntı yok.

eğer işinizi görmüyorsa, iyi gelmiyorsa bu sefer ateşin vücutta nasıl oluştuğunu, fizyolojisini, mekanizmasını bilen doktora başvuruyorsunuz, o da bilgi birikimi ile gerekli ilacı yazıyor vs.


kısaca; ateşin mikrop ile yükseldiğini bilseniz yeter, "prostaglandin e2" nedir bilmenize gerek yok
programlama için ise türkçe iyi bir kaynak bence; (bkz: geleceği yazanlar)
gelecegiyazanlar.turkcell.com.tr


masseter
(30.09.19)
abi nasıl yok? belgeler.yazbel.com var mesela? bir sürü blog var, kitap var.

yaz google'a tasarım pattern'leri falan diye dünya kadar kaynak çıkar sana. belgeler.org'u oku mesela.


selam
(30.09.19)
yani yazilim ögreneyim ama türkce olsun olmaz. ki türkce inanilmaz kaynak var bazi kisimlar icin ingilizce bilmeniz lazim, bu 100 kelimelik ingilizce allaskina. suncacik kelimelere takilmayin lütfen.

siz istiyorsunuz ki tüm bilgisiyar ve internet terminolojisi türkce olsun. maalesef böyle bir dünya yok. dedigim gibi 100 hadi olsun 200 kelime su bahsettiginiz ingilizce.


duygusuzromantik
(30.09.19)
(5)

3 araçlık yeri duba-lastikle işgal eden dükkana bir şey yapmayan Eskşhir bb

zabıta ilgileniyor dediler, 3 defa eskişehir büyükşehir e facebook'tan mesaj yolladım. sayfa aktif ve mesaj görüldü yazıyor. ama durum hala aynı.bir pet shop evimin önünde, cadde üzerinde 3 araçlık yeri gün içinde duba ve lastiklerle kapatıp aynı araçlara ayırıyor. daha önce bu yer için bir kişi bir
zabıta ilgileniyor dediler, 3 defa eskişehir büyükşehir e facebook'tan mesaj yolladım. sayfa aktif ve mesaj görüldü yazıyor. ama durum hala aynı.

bir pet shop evimin önünde, cadde üzerinde 3 araçlık yeri gün içinde duba ve lastiklerle kapatıp aynı araçlara ayırıyor. daha önce bu yer için bir kişi bir kişiyi bıçakladı. o yüzden yazılı şikayet yapmak istemiyorum.

daha önce eskişehir bb kaçak su kullanan komşuyu şikayet ettik diye adımızı komşuya vermişti. adama ceza kesildi, adam rezalet çıkardı ve hiçbir diğer komşum camdan izlemek dışında bir şey yapmadı. o yüzden ismim geçsin istemiyorum.

nasıl ulaşacağım ismimi vermeden?
ya ben lan neyse
(28.09.19)
cimer?


ilçe belediyesinin beyaz masası üzerinden şikayet kaydı açın.


vampir akrep
(28.09.19)
Hani marjinal bizdik? Eskişehir bile bu kadar malak bir yer mi ya :///

İsmini farklı ver bence, gerçek ismini söyleme beyaz masa mi neyse oraya


üğpoıuy
(29.09.19)
Ayrıca hayvan satiyosa onu da şikayet et


üğpoıuy
(29.09.19)
yine bir başlığı okuyup soruyu okumama vakası galiba.

adam diyor "yazılı şikayet yapınca kimliğimi paylaşıyorlar, zor durumda kalıyorum ne yapayım", gelen cevaplar cimer, belediyenin beyaz masası.

canlar o dediklerinize kimlik bilgisiz başvuru yapılmıyor. hele cimer'e e-devlet'iniz üzerinden başvuru yapılıyor. ve evet, şikayet edilen kişi, kimlik bilgilerinize ulaşabiliyor. belki bizzat "bu şikayet etti" demiyorlardır ama 1-2 araştırmayla ulaşabiliyorlar, gizli kalmıyor.

benim önerim yine cimer, ama kendiniz yapmayın. tercihen farklı şehirde ikamet eden ve sizinle ilişkilendirilmeyecek birisi yapsın şikayeti. kimliği öğrenilse bile "bu da kim lan" derler en fazla. interpol gibi farklı şehirdeki adamı tespit edip sıkıntı vermeye çalışmazlar.


kibritsuyu
(29.09.19)
(3)

Çok sıcak yemek-soğuk içecek ten sonra diş sızlaması

bu ikisini beraber tükettim 5 saat kadar önce. şimdi normal çiğnemede sızlama oluyor. geçer mi, dişçiye gitmeli mi?
bu ikisini beraber tükettim 5 saat kadar önce. şimdi normal çiğnemede sızlama oluyor. geçer mi, dişçiye gitmeli mi?
ya ben lan neyse
(27.09.19)
Dis hekimine gitmeli demek ki hassasiyet olusmus. Curuk baslangici vs bir suru sey olabilir ihmal etmeyin.


kuehles blondes
(27.09.19)
Diş raşı temizliği bir de Bir şey yapıyorlar flor mu neydi, işe yarıyor.


Geç kalırsan kanal tedavisine dönüşür. Çabuk git.


(3)

Kargo şirketlerine "verilerimi sil" müraacatında bulunabiliyor muyuz?

ya da sair kuruluşlara?bilhassa kargo şirketlerine güvenmiyorum. verileri çaldırırlar, kendilerine hiçbir şey de olmaz.
ya da sair kuruluşlara?

bilhassa kargo şirketlerine güvenmiyorum. verileri çaldırırlar, kendilerine hiçbir şey de olmaz.
ya ben lan neyse
(27.09.19)
bu ülkede kurumsal hiç bir firmaya bir şey olmaz dert etme.


nahtoderfahrung
(27.09.19)
Kargo firmasının KVKK metnini okuyun, orada ilgili yönergeler vardır buna göre bazı bilgileriniz silinecektir muhtemelen.


ne kvkk si arkadaslar.
agustos ayinda vatan bilgisayara gittim. bir malzeme aldim fatura bilgileriniz var mi dediler. 10 sene onceden almistim adimi soyledim fatura bilgileri cikti..adim adresim telefonum hepsi kayitli ve kimsenin silecegi de yok.


ozdek
(27.09.19)
(9)

Köpekler sahiplerini kendi türünden mi sanıyor?

kediler sahiplerini büyük kedi sanıyormuş ya. köpekler de öyle mi?
kediler sahiplerini büyük kedi sanıyormuş ya. köpekler de öyle mi?
ya ben lan neyse
(24.09.19)
Bence oyle sanmiyor, oyle sansa itaat etmezdi bence. Seni master olarak kabul ediyor hayvan, kopek sansa oyle yapmazdı diye düşünüyorum.


stavro
(24.09.19)
Kral köpek ailesi youtube kanalı var. Oradaki adam öyle düşünüyor. Bana mantıklı geliyor


r evolution
(24.09.19)
Sanmıyorum. Dışarıda gördüğü köpeğe ve insana verdiği tepki çok farklı.


elphantgun
(24.09.19)
Surunun lideri gibi goruyor diye duymuştum.


hindistan cevizi
(24.09.19)
kendi türünden sanıp sanmaması gibi bir şey yok. köpekte tür algısı olmaz. ancak sürü hayvanı olduğu için sürüsünden biri ve (olmazsa olmaz) sürü lideri olarak görmesi gerekir.


tururo
(24.09.19)
sahiplik sadece bizim kafamızdaki mülkiyet algısından dolayı var olan bir konsept.

köpek senin köpek olmadığını bilir ama ayrımcılık yapmaz. sürüde alpha(sürü lideri) pozisyonundaki hayvanın kurduğu otoriteyi kurarsan seni alpha olarak görür ve sever, sayar, korur, takip eder...vb otorite kuramazsan sadece sever. itaat etmez.


sinek kral
(24.09.19)
kedilerin sahiplerini buyuk kedi sandigini nereden cikardiniz? :)
Kopeklerin sahiplerini "suru lideri" olarak gordugunu iddia edenler var, ama bu dusunceyi temelsiz bulan ve elestiren pek cok uzmanin (biyolog, zoolog vs) goruslerini okumustum. Kaldi ki, kopek yetistiricileri icinde bile oyle bir fikir birligi yok.

Nacizane: kediler de kopekler de (ve atlar da) insani insan olarak goruyorlar. bir havyanin evcillesmesi dedigimiz sey biraz da "insanla ozel bir iletisim kurabilmesi" olsa gerek. 20 yildir kedi beslerim, kedinin insana davranisi bir kediye olan davranisiyla katiyen benzesmez, temel farkliliklar bulunur.


ebabil curnatasi
(25.09.19)
Köpekler insanlarin kıçlarını koklayarak iletişim kurmaya çalışmadıklarina göre, köpek olmadığımızı anlıyorlar.


prizmatik
(25.09.19)
@ebabil: www.ntv.com.tr


ya ben lan neyse
(25.09.19)
(3)

Atomun en küçük parça olmadığı ne zaman anlaşıldı?

biliyorsanız kim tarafından?teşekkürler.
biliyorsanız kim tarafından?

teşekkürler.
ya ben lan neyse
(22.09.19)
en.wikipedia.org

aradığın kronoloji üstteki linkte. ama tr de wiki kapalı olduğundan göremeyeceksin. o yüzden alttaki linki ekiyorum. muhtemelen birkaç saat aktif kalır:

webpagetopdf.com


sttc
(22.09.19)
Wiki tr de "w"dan önce 1 koyunca okunabiliyor:)

www.wikizeroo.org


Thomson tarafından elektron keşfedilince anlaşıldı. Yük olabiliyorsa bunun eksi yüklü bir parçacıktan kaynaklanması gerektiği fikri zaten ortaya atılmıştı. Deneyle de kanıtlanınca atomun en küçük parça olmasının mümkün olmadığı ortaya çıktı.

iki sene sonra da artı yüklü parçacık (alfa) keşfedilince olaylar gelişti. Rutherford tarafından.


babilbaligi
(23.09.19)
(1)

Kombi tavsiyesi

dostlar, 85-90 m2 net ev için kombi tavsiyeniz olur mu?yer kışları sert insanı mert (şaka şaka) eskişehir.
dostlar, 85-90 m2 net ev için kombi tavsiyeniz olur mu?

yer kışları sert insanı mert (şaka şaka) eskişehir.
ya ben lan neyse
(22.09.19)
Demirdöküm nitromix. Para bolsa buderus.


sutlu nescafe
(22.09.19)
(4)

30'dan sonra ad değiştirilir mi?

adım 30 yıl önce neredeyse kimsede olmayan, çok eski, Türkçe bir ad.yalnız son 5-10 yıldır bilhassa yenil neslin şımarık veletlerinin arasında bu ismin popüler olduğunu görüyorum. "vegan oğlum bugün ne yedi." ya da "tao ya bakar mısınız hocam sütünü içti mi" tipli ebeveynler bunu yapanlar.10 sene so
adım 30 yıl önce neredeyse kimsede olmayan, çok eski, Türkçe bir ad.

yalnız son 5-10 yıldır bilhassa yenil neslin şımarık veletlerinin arasında bu ismin popüler olduğunu görüyorum. "vegan oğlum bugün ne yedi." ya da "tao ya bakar mısınız hocam sütünü içti mi" tipli ebeveynler bunu yapanlar.

10 sene sonra ismim "berk"e dönüşmeden değiştirsem günlük hayatta çok zorlanır mıyım?
ya ben lan neyse
(21.09.19)
Hayatta bundan daha önemli şeyler var kardeş. Örneğin; 3 yakın arkadaşımın soyadları;

ezik
emanet
oral (bu bi de kız)

Kendimi bildim bileri de bunlarla dalga geçeriz lakap gibi kalır, kıza oralcı dediğimiz zamanlar bile olmuştu, Allah bizi kahretmesin ama 10 sene sonra neler neler olur.. emin ol ismine takılmazsın artık ;)


mechul
(21.09.19)
İsmin asaf ya da hamza mı :) bu yıl çokça duydum da.
Bence iş güç oturduysa 30 dan sonra gereksiz yorucu bir iş olur.
Bir de; ya zeynepler ne yspsın? Yer gök Zeynep oldu


bende bunun akpli versiyonu var, zahmetli iş, yapamayacağım herhalde değişiklik.


owaki
(21.09.19)
fiziki yas 30+ ama zihin yasi 8'de kalmis gibi. ortaokuldan beridir hic isim/soyisimle dalga gecildigini gormedim duymadim. kim ne yapsin senin bir suru velet de oldugunu. turkiyede'lki her 10 kisiden birinde benim adim var. dogal olarak bunlarin yarisi dedigin tipteki ebeveynlere sahip. simdiye kadar hic de bir sorun olmadi.


crucio
(22.09.19)
(1)

100 uygulamanın hepsi 10000 indirilse

1 uygulama 1m indirilmiş kadar getirisi olur mu?android
1 uygulama 1m indirilmiş kadar getirisi olur mu?

android
ya ben lan neyse
(21.09.19)
tamamen uygulamaya bagli.

salliyorum 10 bin indirilmis ve 2 bin abonesi olan bir app 10 milyon indirilmis ama kullanilmayan bir appe göre cok daha fazla getirebilir.

normal sartlarda dersek ama cogunlukla kullanan düzenli kullanan kisi sayisi arttikca gelir artar. 1 milyon indirilmede bu cok daha olasi.


duygusuzromantik
(21.09.19)
(5)

İskanlı ev ne demek?

neden satarken iskanlı diyorlar? gerekli bir şeyse neden vurgu yapılıyor ki? "tapulu satılık ev" demek saçma olmaz mıydı?iskanın sözlük anlamını biliyorum da iskanlı ev ne demek oluyor?
neden satarken iskanlı diyorlar? gerekli bir şeyse neden vurgu yapılıyor ki? "tapulu satılık ev" demek saçma olmaz mıydı?

iskanın sözlük anlamını biliyorum da iskanlı ev ne demek oluyor?
ya ben lan neyse
(21.09.19)
Kredi çekilebilir. Sıkıntısız ev demek oluyor


respect
(21.09.19)
Ev alacaksanız çok az da olsa ev kredisi almak lazım. O tarz işlerde sıkıntı olursa banka zaten kredi vermiyor. Kendinizi güvene almak için kredi çekmekte fayda var sonra satarken başınız ağrımaz en azından.


bahoho
(21.09.19)
Ev beyan edildiği gibi projeye uygun yapılmış demek


2 tostos turan
(21.09.19)
Yapi ruhsatı var demek istemiş.


opitseri
(22.09.19)
Bir yanlış anlamaya engel olalım, iskanı henüz alınmamış yeni daireler için kredi çekebilirsiniz. Onlarca daireyi henüz iskanı çıkmadan kredi ile sattım, iskanları hep sonradan çıkıyor bürokrasiden dolayı.

Satılık ilanında iskan belirtiliyorsa bina yeni yapılmıştır, "iskanını da aldık bak müteahhitle ortak su elektrikle vs uğraşmayacaksınız" anlamı çıkar.

İskan yoksa tek dezavantaj iskan alana kadar elektrik ve suyu tüm bina ortak kullanır.

Halk arasında kısaca iskan denilir ama asıl adı "yapı kullanım izin belgesi"dir, asıl adını söyleyince işlevi de tam olarak anlaşılıyor aslında.


John Bloor
(23.09.19)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.